سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره۳۰۲۳
چگونه رايانه شخصي خود را ايمن كنيد؟
همان طور كه در قسمت قبل اشاره شد ويروس هاي رايانه اي بسيار عجيب هستند و توجه همگان را به خود جلب مي كنند. هر گاه ويروس جديدي ديده مي شود به سرعت در همه جا پخش مي شود . در واقع نفوذ ويروس به رايانه نشان دهنده ضعف سيستم  ما مي باشد. يك ويروس نويس ابتدا ويروس را ايجاد مي كند و سپس راهي پيدا مي كند تا آن را منتقل كند. شايد بتوان گفت هدف آنها به دلايل ذهني و روحي آنان مرتبط باشد.
000790.jpg

به همان دليل كه شخصي ديگري را  آزار مي دهد و يا شيشه اي را مي شكند. بعضي از افراد خلاقيت و نبوغ خاصي در نوشتن ويروس هاي مخرب دارند و در واقع قدرت خود را در راهي نادرست استفاده مي كنند.
در قسمت قبل Zone Alarme را بررسي نموديم، حال در اين قسمت در مرحله دوم چند روش در مقابله با حمله هاي ويروس هاي اينترنتي را مورد بررسي قرار خواهيم داد.
مرحله دوم
بازبيني ويروس ها
در اين جا همه اقدامات ضروري كه شما نياز داريد تا در ارتباط با استفاده از بسته هاي نرم افزاري ويروس ياب بدانيد بررسي مي كنيم.
گام اول) بسته هاي نرم افزاري مناسبي را انتخاب كنيد:
حجم عظيمي از برنامه هاي ويروس ياب وجود دارد و هريك تلاش دارند كه دريافتن ويروس هاي جديد از ديگري پيشي گيرند. هر توليد كننده سعي مي كند سرعت بيشتري نسبت به ديگران در شناخت ويروس هاي جديد داشته باشد.
بعضي از اين برنامه هاي قابل اطمينان Symantec، Trand,panda و Mcafee هستند.
گام دوم) ويروس ياب را به روز كنيد:
بايد اطمينان حاصل كنيد، ويروس يابي را كه انتخاب كرديد، مي تواند به طور خودكار به روز شود و فهرست اطلاعات خود را درباره آخرين ويروس ها بازبيني نموده تا از سيستم شما به خوبي حفاظت كند. سيستمupdate liveبرنامه Norton براي اين كار مناسب است. به نحوي برنامه ريزي كنيد كه هر هفته حداقل دو تا سه بار بسته نرم افزاري ويروس ياب خود را به روز كنيد.
گام سوم) ديسك هاي خود را مكرر بازبيني كنيد:
000795.jpg

چند وقت يكبار، ديسكت سخت خود را اسكن كنيد. زياد وقتتان را نمي گيرد ولي به زحمت اش مي ارزد. زيرا اگر يك ويروس خيلي جديد به داخل سيستم شما نفوذ كرده باشد، پيش از آن كه سيستم تان را به روز كرده باشيد، از خطر جلوگيري مي كند.
گام چهارم) به هشدارهاي ويروس ياب توجه كنيد:
هنگامي كه برنامه ويروس ياب به شما پيغام مي دهد كه چيزي يافته است كه مشخص نيست، بدون توجه روي OK كليك نكنيد. در واقع به شما مي گويد كه فايلي دچار مشكل شده است و درصدد رفع آن برآييد.
اگر متوجه شده ايد كه يك فايل ضميمه در email ارسالي آلوده به ويروس است، بايد با دوستي كه آن را برايتان ارسال نموده تماس بگيريد، چون ممكن است اطلاع نداشته باشد كه رايانه اش ويروسي است.
گام پنجم) از منابع موجود استفاده كنيد:
بيشتر توليدكنندگان ويروس ياب اطلاعات كاملي را درباره ويروس هايي كه ويروس ياب هاي آنها مي توانند آنها را شناسايي كنند در سايت هايشان ارايه كرده اند.
مثلاً اگر شما مورد حمله ويروسي قرار گرفتيد، مي توانند وسعت خطري كه توسط آن شما را تهديد مي كند به اطلاعتان برسانند. اين مثال ها را مي توانيد در «فرهنگ نامه ويروس» Virus Encychlopaedia نرم افزار Symantec ببينيد و براي اين كار به سايت زير برويد.
http:// Securityresponse. Symantec. Com/ avcenter/ vintodb.html
گام ششم) به هيچ كس اطمينان نكنيد:
هرچند برنامه هاي بازبيني ويروس ها به طور معمول به منظور پيشگيري از اقدامات مشكوك بازبيني مي شوند، ولي با اين حال ضرري ندارد اگر به صورت دستي هم ويروس ها را چك كنيد. اين كار خيلي اهميت دارد، به ويژه اگر از فلاپي ديسك واز كارتريج هاي زيپ شده و سي دي هاي قابل ضبط مجدد كه ديگران به شما مي دهند، استفاده مي كنيد.

چگونه يك Webcam را روي سايتتان نصب كنيد؟
قسمت آخر
درقسمت قبل با وب كم و نحوه استفاده از آن پرداختيم. و در چند گام نحوه انتخاب موضوع، نصب دوربين، نصب نرم افزار و پاره اي تنظيمات آن آشنا شديم . حال به ادامه آن مي پردازيم:
000805.jpg

گام پنجم) فاصله زماني ذخيره سازي را تنظيم كنيد.
تنظيم كنيد كه دوربين وب شما با چه فاصله زماني بايد تصاوير را برداشت و در سرور شما ذخيره كند. روي هر بيت ثانيه نگذاريد مگر اين كه عرض باند كافي در اختيار داشته باشيد. برنامه بايد زمان كافي براي ذخيره سازي يك تصوير قبل از اين كه تصوير ديگري بيايد را داشته باشد.
گام ششم) تنظيمات را انجام دهيد.
هر چند حالت تنظيمات default (پيش فرض) براي بيشتر مواقع مناسب است، ولي وضوح و تركيبات رنگ را در صورتي كه تصوير شما واضح نيست دستي انجام دهيد. از صحنه هايي كه تركيب رنگ تندي دارند پرهيز كنيد و از تصاوير فشرده هم استفاده نكنيد.
گام هفتم) صفحه خود را بسازيد.
دوربين را روي Home Page  نگذاريد، زيرا در صورتي كه درست عمل نكند صفحه بدمنظر مي شود. (البته اگر از Java استفاده مي كنيد.) در اين صورت سرعت نمايان شدن صفحه هم كند مي شود. اگر نرم افزار شما Java را پشتيباني مي كند، آخرين تصاوير برداشت شده را همواره اضافه كنيد تا آخرين تغييرات را نمايش دهيد و اطلاعات و اتصال هاي مربوط به منظر برداشت شده را اضافه كنيد. در سايتي كه به شما معرفي مي كنيم صفحات الگويي تغييرات تصوير آماده وجود دارد.
http://developers.webcamworld.com/templates.html
گام هشتم) بازسازي كنيد.
000765.jpg

صفحه HTML  شما نياز به بازسازي دارد تا مراجعه كنندگان شما همواره آخرين تصاوير را ببينند. آسانترين راه براي انجام اين كار استفاده از برچسب (META REFERESH ) در (HEAD) صفحه HEML مي باشد. ولي اين كار باعث مي شود كه كل صفحه شما هر بار مجدداً ذخيره شود.
به جاي آن سعي كنيد از شيوه بازسازي Java Script  كه در سايت www.help4webcams.com/javascript.shtml وجود دارد استفاده كنيد ويا از نرم افزار رايگانjava applets استفاده كنيد، اين نرم افزار در سايت www.surveyor.com/ support/web cam32 help/java.htmlموجود است.
گام نهم) ارتقا دهيد.
بگذاريد مراجعه كنندگان اكثر چيزها را درباره سايت شما بدانند.
سايت خود را در مجموعه هاي webrings و webcam Communities و سايت هايي مانند UK webcam و Earhcam اضافه كنيد.
ولي اطلاع داشته باشيد كه دوربين هاي وب بخش زيادي از عرض باند شما را اشغال مي كنند و مراجعات زياد باعث محدود شدن امكان ميزباني شما مي شود.
بنابراين هميشه اول webhost خود را چك كنيد.

آيا مي دانيد كه؟
آيا مي دانيد كه چگونه مي توان مستقيماً در فتوشاپ فارسي نوشت!
000785.jpg

براي تايپ مستقيم فارسي در فتوشاپ شما مي توانيد از نسخه هاي Me اين برنامه استفاده كنيد. آخرين نسخه اين سري برنامه فتوشاپ ۷ME است. نكته اي كه در استفاده از نسخه Me حتماً يايد مد نظر داشته باشيد اين است كه در صورتي شما مي توانيد در فتوشاپ Me فارسي بنويسيد كه ويندوز شما فارسي باشد. براي استفاده بهتر از اين نسخه فتوشاپ سعي كنيد از ويندوز XP استفاده كنيد.
آيا مي دانيد كه Amazon (آمازون) به چه معناست!
آمازون فروشگاه كتاب اينترنت است كه توسط Jeff Benzo در سال ۱۹۹۵ ايجاد كرد. همگان فكر مي كنند كلمه آمازون از اسم جنگل هاي آمازون گرفته شده است ولي اين طور نيست. كلمه آمازون برگرفته از لغت يوناني «a»(به معني محروم شده) و «mazos» گرفته شده است كه به خانم هاي جنگجوي افسانه اي يونان اشاره مي نمايد كه از قرار معلوم سينه  سمت راست خود را مي برديدند تا از كمان هايشان راحت تر استفاده نمايند.
آيا مي دانيد كه هكرها با نفوذ به كامپيوتر شما مي توانند CD موجود در CD درايو شما را خرد كنند!
بله امروز هكرهايي هستند كه با نفوذ به كامپيوتر شما و بالا بردن سرعت CD درايو، CD داخل آن را خرد مي كنند و باعث خرابي سي دي درايو مي گردند. بنابراين سعي كنيد قبل از اتصال به اينترنت حتماً سي دي هايتان را از داخل سي دي درايو خارج نماييد.
000800.jpg

آيا مي دانيد كه كليدهاي مهم در نوشتن نامه هاي الكترونيكي (Email) چيست!
نوشتن نامه  هاي الكترونيكي تا حد زيادي به نامه هاي اداري و شخصي شباهت دارد، زيرا در آنها هم بايد پيام روشن، صريح،مختصر و با لحني مؤدب باشد. نامه هاي الكترونيكي را طوري بنويسيد كه گيرنده با ديدن عنوان آن به بازكردن و خواندن آن رغبت پيدا نمايد. در نوشتن اين نامه ها از يك لحن محاوره اي در عين حال حرفه اي استفاده كنيد و از زباني استفاده كنيد كه همه بتوانند آن را بفهمند.
آيا مي دانيد چگونه مي توان از ايمن بودن يك فروشگاه اينترنتي اطمينان حاصل نمود!
همانطور كه مي دانيد براي خريد از اينترنت شما بايد شماره كارت اعتباري خود و ساير اطلاعات ضروري را در يك فرم وارد كنيد، ولي قبل از اين كار بايد از ايمن بودن سايت اطمينان حاصل نماييد. هنگامي كه سايت فروشگاه اينترنتي مورد نظرتان را بررسي مي كنيد به قسمت پايين صفحه دقت كنيد. در صورتي كه يك قفل طلايي بسته يا كليد طلايي سالم مشاهده كرديد فروشگاه مربوطه ايمن مي باشد ولي در صورتي كه يك قفل باز شده يا كليد شكسته ديديد و يا اصلاً هيچ كليد و قفلي وجود نداشت از خريد در اين سايت صرف نظر كنيد.

آموزش
خبر
گزارش
گوناگون
مقاله
|  آموزش  |  خبر  |  گزارش  |  گوناگون  |  مقاله  |
|   آرشيو انفورماتيك   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |