پنج شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۴۳ - May . 8, 2003
فوتبال ليگ برتر ايران
پرسپوليس - پاس ، آيينه فوتبال ايران
013250.jpg
گروه ورزشي: فوتبال باشگاهي در ايران در شرايطي كه دومين تجربه حرفه اي خود را پشت سر مي گذارد هنوز هم در بالاترين سطح خود داراي كاستي ها و نواقص محسوسي است كه نمي توان به راحتي آنها را فراموش كرد. و اگر در يكي از مهم ترين بازي هاي باشگاهي در كشور ما يعني ديدار پرسپوليس با پاس تماشاگر بسيار اندكي به ورزشگاه مي آيد، مي تواند نتيجه همين ساده نگري ها و بي تفاوتي ها به امورات امروز اين ورزش باشد.
ديدار ديروز پرسپوليس و پاس حتي همين اندك تماشاگري را هم كه به ورزشگاه تختي آمده بود، راضي نكرد. و صد البته كه طبيعي هم هست كه اين حق هميشه براي تماشاگر بازي هاي فوتبال وجود دارد كه بازي خوبي ببيند و از هيجان موجود در آن لذت ببرد.
حال زماني كه چنين حس و حالي وجود ندارد و متأسفانه فوتبال باشگاهي ما حتي با وجود حرفه اي شدن هم همان سبك و سياق هميشگي خود را دارد و در دايره اي بسته تنها به دور خود مي چرخد، چگونه مي توان انتظار پيشرفت و توسعه داشت.
و اين تأسف زماني عميق تر مي شود كه همه با هم به اين نكته نيز آگاهي داريم كه در دنياي پيشرفته امروز ورزش، فوتبال صنعتي سودآور و بسيار پرطرفدار است كه كمترين سرمايه گذاري و برنامه ريزي در آن به خوبي جواب مي دهد و گروه بي شماري نيز در كنار آن داراي مناصب و مشاغل معتبري مي شوند.
در احوال موجود فوتبال در ايران اگرچه به ظاهر رگه هايي از رشد از نظر كمي در همه بخش هاي آن نمودار است، اما به نظر مي رسد چنين مشخصه هايي داراي كيفيت لازم نيست و طبيعتا در اين مسير هيچ تضميني وجود ندارد كه در سطح پايه و سازندگي كه ورزش فوتبال در باشگاه ها بايستي داراي ساماندهي شود داراي ضعف هاي مفرطي است و چنانچه با نظرياتي كارشناسي و علمي اشكالات هرچه زودتر رفع نشود، وضعيت موجود نيز از اين هم بدتر خواهد شد.
حقيقي ترين نتيجه در فوتبال
برخلاف نظر مربيان دو تيم فوتبال پرسپوليس و پاس كه در پايان بازي ديروز اين بازي را مطلوب و در حد و اندازه هاي متعارف با فوتبال باشگاهي در ايران مورد تجزيه و تحليل قرار دادند، اعتقاد ما اين گونه نيست.
بازي ديروز پرسپوليس با پاس عيار و نماد واقعي فوتبالي بدون هدف و به دور از تاكتيك معمول در اندازه هاي بسيار پايين يك بازي در سطح و قابليت هاي چنين تيم هايي بود. و اگر در يكي دو صحنه داود فنايي دروازه بان پرسپوليس در مقابله اي رودررو با مهاجمين حريف ناجي دروازه مي شود و يا مردان پرسپوليس يكي دو صحنه خطرناك روي دروازه حريف خلق مي كنند، چنين تصوري در هيچ ذهن سالمي خطور نمي كند كه اين بازي مي تواند يك ديدار خوب و داراي استانداردهاي لازم حتي در سطح فوتبال امروز ما باشد.
شايد نتيجه (صفر - صفر) اين بازي حقيقي ترين دست آورد بازي ديروز باشد.
قضاوت مرادي
امتياز
زده
باخت
تساوي
برد
بازي
نام تيم
۴۵
۳۹
۴
۳
۱۴
۲۱
فولاد مباركه سپاهان
۳۶
۲۱
۲
۹
۹
۲۰
پرسپوليس تهران
۳۲
۲۴
۷
۵
۹
۲۱
پاس تهران
۳۲
۲۳
۵
۸
۸
۲۱
فجر سپاسي شيراز
۳۱
۲۱
۶
۷
۸
۲۱
پيكان تهران
۳۱
۲۸
۶
۷
۸
۲۱
فولاد خوزستان
۲۹
۲۶
۶
۸
۷
۲۱
استقلال تهران
۲۶
۱۹
۷
۸
۶
۲۱
سايپا تهران
۲۵
۱۶
۹
۴
۷
۲۰
ذوب آهن اصفهان
۲۳
۱۸
۱۰
۵
۶
۲۱
برق شيراز
۲۱
۱۷
۱۰
۶
۵
۲۱
صنعت نفت آبادان
۲۰
۱۵
۷
۱۱
۳
۲۱
ابومسلم خراسان
۲۰
۱۶
۹
۸
۴
۲۱
استقلال اهواز

و داوري در فوتبال ما
در بازي ديروز تيم هاي پرسپوليس و پاس مسعود مرادي داور اين ديدار كه اين روزها به دليل انتخاب شدن از قاره آسيا براي قضاوت در بازي هاي جام كنفدراسيون ها مورد توجه عموم قرار گرفته است در دو صحنه حساس دو بازيكن داخل ميدان را با كارت قرمز از زمين اخراج كرد.
مرادي ابتدا علي انصاريان را به خاطر لگد بي موردي كه به آرش برهاني زد از مسابقه خارج ساخت و سپس در نيمه دوم خود برهاني را دوكارته كرد و دستور به اخراج وي داد.
مرادي با تكيه بر نوع قضاوتي كه در ميدان مسابقه از خود نشان مي دهد، نمي تواند و نبايد كه به دليل انجام چنين كاري مورد سرزنش قرار گيرد. اما در مجموعه قضاوت معمول در فوتبال ما هنوز هم مواردي مشابه صحنه هاي اخراج بازي ديروز وجود دارد كه داوران به راحتي از كنار آن عبور مي كنند و صدالبته كه اگر داوري مثل مسعود مرادي در چنين صحنه هايي دقت نظر و عمل بهتري به خرج مي دهد، كاملا طبيعي است كه به سختي مورد پذيرش اهالي فوتبال قرار مي گيرد. و يا به قول يكي از دوستان انجام چنين امري كه خاصيت طبيعي فوتبال خوب است، به راحتي مي تواند حتي بازي پرسپوليس و پاس را هم تحت الشعاع قرار داده و از حد و اندازه هاي يك بازي معمول خارج سازد.

سخنگوي سازمان تربيت بدني:
مشكل دو باشگاه پرسپوليس و استقلال ريشه در سالهاي قبل دارد
013245.jpg
گروه ورزشي: عيسي اسحاقي با تاكيد بر حل مشكل مالي پرسپوليس گفت: مربيان و بازيكنان اين تيم نبايد در اين خصوص شئونات اخلاقي را زير پا بگذارند.
مشاور رئيس سازمان تربيت بدني و سخنگوي اين سازمان گفت:  به صراحت مي دانيم كه مشكل دو باشگاه پرسپوليس و استقلال مشكل امروز و ديروز نيست بلكه آنها چندين سال متوالي با آن درگير بوده اند.
متاسفانه باشگاهي به نام استقلال و پرسپوليس وجود ندارد بلكه آنها يك تيم به شمار مي روند. از سوي ديگر رئيس سازمان تربيت بدني معتقد است، بايد براي رفع مشكل ، سهام اين تيم ها به هواداران آنها واگذار شود. در اين راستا مديرعامل پرسپوليس تلاش هايي را انجام داد ولي موفق نبود.در نهايت مهرعليزاده مشكل مالي اين باشگاه را حل خواهد كرد.
وي در پاسخ به سئوالي در رابطه با توهين علي انصاريان به معاون ورزشي سازمان تربيت بدني گفت: متاسفم كه بازيكن، مربي، سرپرست تيم و افراد ديگر به خود جرأت مي دهند كه مسئولان را مورد توهين قرار دهند. در اين راستا كميته انضباطي پرسپوليس و فدراسيون فوتبال بايد اين موضوع را بررسي كنند.

رقابت هاي جايزه بزرگ وزنه برداري
رضا زاده و توكلي فردا به مجارستان مي روند
013215.jpg
013235.jpg

گروه ورزشي: ملي پوشان دسته هاي ۱۰۵ و به اضافه ۱۰۵ كيلوگرم تيم وزنه برداري ايران براي شركت در رقابت هاي بين المللي جايزه بزرگ مجارستان بامداد فردا عازم بوداپست مي شوند.
«حسين رضازاده» و «حسين توكلي» دو وزنه بردار كشورمان هستند كه از سوي فدراسيون بين المللي وزنه برداري براي شركت در رقابت هاي فوق به بوداپست دعوت شده اند.[pic]
اين تيم را «ترندافي استويچف» سرمربي جديد بلغاري تيم ملي وزنه برداري ايران و «داراب رياحي» دبير فدراسيون وزنه برداري همراهي خواهند كرد.
مسابقات بين المللي وزنه برداري جايزه بزرگ مجارستان با شركت شماري از بهترين هاي اين رشته ورزشي جهان در اوزان گوناگون برگزار خواهد شد.
به نفرات برتر اوزان مختلف اين پيكارها، جوايز نقدي اهدا خواهد شد .

خبرهايي از كشتي
جدال دلچسب آينده سازان كشتي ايران در نور مازندران
013220.jpg
گروه ورزشي: دهمين  دوره  مسابــقات  بين المللي  كشتي  آزاد و فرنگي  جام  شهيد عباسعلي  ناطق نوري  از صبح  ديروز   با انجام  رقابتهاي  كشتي  فرنگي  در سالن ورزشي  امام  خميني  (ره ) شهرستان  نور در استان  مازندران  آغاز شد.
در اين  مسابقات  كه  در رده  سني  جوانان زير ۲۰ سال  برگزار مي شود، ۱۲۷ كشتي  گير از ايران  وسوريه  در رقابتهاي  كشتي فرنگي  شركت  كرده اند، تيم  سوريه  تنها تيم  خارجي  شركت كننده  در رقابتهاي كشتي  فرنگي  است  كه  با ۷ كشتي  گير در اين  مسابقه ها شركت  كرده  است  .
در مبارزات  انجام  شده  صبح  ديروز ديدار رضا فرضي  زاده  قهرمان جوانان  ايران  و مهدي  اسماعيل  نژاد نايب  قهرمان  كشور در وزن  ۸۴ كيلوگرم  درواقع  فينال  زودرس  اين  مسابقه  بود كه  فرضي  زاده  بار ديگر حريف  خود را بانتيجه  دو بر دو و به  دليل  نداشتن  اخطار شكست  داد.
در اين  كشتي  اسماعيل  نژاد كشتي  گير مازندراني  يك  اخطار گرفت  و به دليل  همين  يك  اخطار از رضا فرضي  زاده  شكست  خورد.
كشتي  مهدي  چگيني  با حميد اسماعيلي  در وزن  ۵۰ كيلوگرم  نيز مهم  بود كه چگيني  اين  مبارزه  را ۱۰ بر ۲ به سود خود خاتمه  داد.
در همين  وزن  وحيد جام برسنگ  ، اميد كلانتري  را هشت  بريك  برد ، حميد سوريان  نيز در اين  وزن عبدالله  نورالدين  از سوريه  را ۱۰ برصفرمغلوب  كرد.
در وزن  ۵۵ كيلوگرم  محمدرضا قضايي  ۱۱ بريك  از سد ميثم  حيدري  گذشت  ومهدي  رنگرز ۱۲ بر ۱ سلمان  محمدي  را شكست  داد.
در وزن  ۶۰ كيلوگرم  امين  ديناروندي  در مقابل  علاء آزاد از سوريه  ۱۲بر ۲برنده  شد.
جدال جوانان شركت كننده كشورمان در اين دوره از پيكارهاي جام ناطق نوري به دليل رقابت نزديك بر سر پوشيدن پيراهن تيم ملي و حضور در مسابقه هاي جهاني تركيه از حساسيت و شرايط خاصي برخوردار است و اين رويداد مي تواند نقطه عطفي براي شناخت چهره هاي مستعد و آينده ساز كشتي ايران باشد.
وزن كشي مسابقه هاي كشتي آزاد
مراسم وزن كشي دهمين دوره مسابقات كشتي آزاد جام شهيد عباسعلي ناطق نوري كه در رده سني جوانان برگزار مي شود
بعد از ظهر ديروز در سالن ورزشي امام خميني(ره) شهرستان نور برگزار شد.
در اين مسابقه ها كه از صبح امروز در همين سالن برگزار مي شود ۱۴۶ كشتي گير از كشور هاي ايران ،ارمنستان و سوريه حضور دارند.
از بين ۱۴۶كشتي گيري كه وزن كشي كردند ۱۸ نفر از سوريه و ارمنستان هستند و بقيه كشتي گيران را ايراني ها تشكيل مي دهند.
رئيس فدراسيون جهاني كشتي
خردادماه به ايران مي آيد
مارتينتي  رييس  فدراسيون  بين المللي  كشتي  و پروفسور تنومن  رييس انستيتو بين المللي  كشتي  لايپزيك  آلمان  براي  شركت  در سمينار علم  و كشتي به  ايران  سفر خواهند كرد.
به  گزارش  فدراسيون  كشتي ، اين  مطلب  در چــهارمين  جلسه هماهنگي  برگزاري  سمينار علم  و كشتي  كه  امروز در مـــحل  پژوهشكده  تربيت بدني  و علوم  ورزشي  وزارت  علوم ،تحقيقات  و فناوري  برگزار شد، عنوان  گرديد.
در اين  جلسه  كه  محمدرضا طالقاني  رييس  فدراسيون  كشتي ، دكتر محمـد حسين  عليزاده  رييس  پژوهشكده  تربيت  بدني ،دكتر محمدرضا كردي  مديركل  دفتر تحقيقات و امور فرهنگي  سازمان  تربيت  بدني  ، استاد امير حميدي  رييس  انستيتو كشتي  و...حضور داشتنـد، اعلام  شد كه  همچنين  فدراسيون  كشتي  تلاش  خود را براي  حضورشياشويلي  استاد دانشگاه  گرجستان  در اين  سمينار افزايش  داده  و زمينه  حضـورقطعي  وي  را فراهم  سازد.
سمينار بين المللي  علم  و كشتي  در تاريخ  ۲۶ خردادماه  سال  جاري  در محل آكادمي  ملي  المپيك  و با مشاركت  دفتر تحقيقات  و امور فرهنگي  سازمان  تربيت بدني  و همچنين  فدراسيون  كشتي  و آكادمي  ملي  المپيك  برگزار مي شود.
معرفي اعضاي كميته فني كشتي فرنگي
در جام تختي
از سوي فدراسيون كشتي ديروز اعضاي كميته فني مسابقات بين المللي كشتي فرنگي جام جهان پهلوان تختي معرفي شدند.
بنابراعلام اين فدراسيون، فيروز عليزاده، هاشم قنبري، رحيم علي آبادي، حشمت الله كهندل و بهرام مشتاقي اعضاي اين كميته هستند.
مسابقات بين المللي كشتي فرنگي جام جهان پهلوان تختي در روزهاي ۲۵ و ۲۶ ارديبهشت ماه جاري در سنندج برگزار مي شود.
احد پازاچ:
با مربيان كوبايي
كشتي فرنگي ايران
متحول نمي شود
احد پازاچ مربي سابق تيم ملي كشتي فرنگي مي گويد: اگر فدراسيون همانند دوره هاي گذشته بخواهد امثال مربيان كوبايي را به ايران بياورد، نمي توان انتظار تحول در كشتي فرنگي را داشت زيرا امروزه دانش كشتي فرنگي در كشورهايي چون روسيه و ارمنستان وجود دارد.
احد پازاج ادامه داد: ورشنين در يك مقطع زماني به ايران آمد و داشته هاي خود را به فرنگي كاران ما انتقال داد، پس از رفتن وي، فدراسيون نبايد اين روند را قطع مي كرد و بايد با آوردن مربي جديد ديگري اين سير صعودي را ادامه مي داد تا امروز جامعه كشتي با مشكل عدم پشتوانه سازي لازم مواجه نباشد.
مربي سابق تيم ملي كشتي فرنگي تصريح كرد: كشتي فرنگي طي چند سال گذشته با تحول اساسي روبرو شده است زيرا در گذشته بعد از مدال رضا سيم خواه، مدال جهاني ديگري نتوانستيم بدست آوريم، اما تنها در اين چند سال اخير مشاهده مي كنيد كه كشتي فرنگي ما چقدر متحول شده است.
مربي سابق تيم ملي كشتي فرنگي در پايان با اشاره به اينكه تنها به دليل شرايط جديد و طرح ادواري بودن مربيان در عرصه مربيگري حضور ندارد، خاطرنشان كرد: يك مربي بايد با تمام امتيازات در راس يك تيم حضور داشته باشد و بعد از وي انتظار قهرماني تيم را داشت.
تصور مي كنم با وجود اين طرح نمي توانم پاسخگوي فدراسيون پس از مسابقات باشم، به همين دليل صلاح ديدم كه فعلا در عرصه كشتي فرنگي حضور نداشته باشم. اما مطمئن باشيد هر جا كه لازم باشد بخاطر كشتي و مردم دوباره باز خواهم گشت تا در خدمت جامعه كشتي باشم.
كشتي گيران نوجوان ايران عازم تركيه شدند
تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي نوجوانان ايران براي شركت در رقابت هاي بين المللي تركيه بامداد امروز عازم استانبول شدند.
مسابقات بين المللي كشتي آزاد و فرنگي تركيه در شهر بورسا اين كشور برگزار خواهد شد.

مشكلات اسكواش
013240.jpg
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون اسكواش گفت: فدراسيون اسكواش به ۷۸۰ ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.
«حسين فرزامي» افزود: اين فدراسيون براي دستيابي به اهداف خود در بخش عمراني به ۴۰۰ ميليارد ريال بودجه در بخش برنامه ريزي جهت برگزاري مسابقات و كلاسهاي آموزشي و ۳۸۰ ميليارد ريال براي انجام ديگر امور نياز دارد.
وي خاطر نشان كرد: فدراسيون اسكواش جزو فدراسيون هاي درجه سوم محسوب مي شود كه به دليل نوپا بودن از اعتبارات كمتري برخوردار است.
قسمت ديگر از اين اعتبارات صرف تهيه ديوارهاي شيشه اي سيار مي باشد كه براي هر سالن ۱۲ ميليارد ريال و سالن هاي بازيهاي دوبل ۲۵ ميليارد ريال هزينه دربردارد.
تنها زمان استفاده از ديوارهاي شيشه اي در زمان برگزاري مسابقات بين المللي در مكان هاي تاريخي چون بيستون كرمانشاه، چهلستون اصفهان و ديگر اماكن تاريخي استانها است كه جهت تبليغات توريستي و صنعتي و جذب نيرو مورد استفاده قرار مي گيرد .

تابلو نتايج فوتبال ليگ برتر
* صنعت نفت آبادان ۳ - ذوب آهن اصفهان ۲
گل ها: داود سيدعباسي (دقايق ۵۲، ۶۳، ۶۹) براي صنعت نفت آبادان و رضا صاحبي (۱۶) و حميد عزيززاده (۶۹) براي ذوب آهن اصفهان
* استقلال اهواز يك - فجر شهيد سپاسي شيراز يك
گل ها: افشين كمايي (۱۰) براي استقلال اهواز و مجتبي زارعي (۵۲) براي فجر شهيد سپاسي شيراز
* ابومسلم مشهد ۲ - فولاد خوزستان صفر
گل ها: علي نيك خرد (۱۱) پنالتي و ايمان رزاقي راد (۱۳)
* پرسپوليس تهران صفر - پاس تهران صفر
* برق شيراز صفر -ملوان بندر انزلي صفر
* سايپا كرج صفر - فولاد مباركه سپاهان صفر

محروميت خداداد سه ماه به اضافه دو بازي
گروه ورزشي: شورايعالي انضباطي، حكم كميته انضباطي فدراسيون فوتبال درخصوص «خداداد عزيزي» بازيكن تيم فوتبال پاس تهران را كاهش داد.
اين كميته محروميت شش ماهه قبلي اين بازيكن را با لحاظ نمودن دو جلسه تعليقي به مدت سه ماه تقليل داد.
«عزيزي» به دليل مبادرت به بروز اعمال و رفتار غيرورزشي در ديدار تيم هاي پاس و فولاد خوزستان از هفته شانزدهم ليگ برتر باشگاه هاي ايران از سوي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال ۶ ماه از شركت در كليه مسابقات رسمي و همراهي با تيم پاس تهران محروم شده بود.

مرادي: شهربالي را مناسب ميزباني نوجوانان و جوانان آسيا ديدم
گروه ورزشي: دبيركل  كنفدراسيون  وزنه برداري  آسيا ، وضعيت  شهر بالي  اندونـــزي  را براي  برگزاري  مسابقات  وزنه برداري  قهرماني  نوجوانان  و جوانان  آسيا مطلوب  توصيف  كرد. مسابقات  وزنه برداري  قهرماني  نوجوانان  و جوانان  آسيا ، مرداد ماه  سال جاري  قرار است  در اندونزي  برگزار شود.
«علي  مرادي » گفت : پس  ازبازديد از امكانات  و تأسيسات  شهر بالي  ، شرايط را براي  برگزاري  پيكارهاي  فوق  مناسب  تشخيص  دادم  . وي  گفت  به زودي  گزارش  خود را در خصوص  بازديد از امكانات  و تاسيسات  شهربالي  به  هيأت  رئيسه  كنفدراسيون  وزنه برداري  آسيا ارائه  خواهم  كرد. مرادي  در ادامه  اظهار داشت  در طول  مدت  حضورش  در اندونزي  با مسئولان كميته  ملي  المپيك  و فدراسيون  وزنه برداري  اين  كشور به  بحث  و تبادل  نظر در خصوص  چگونگي  ارائه  راهكارهايي  به منظور افزايش  تبادلات  اين  كنفدراسيون  و اندونزي  پرداخت  .
رئيس  فدراسيون  وزنه برداري  در پايان  گفت  تيم هاي  وزنه برداري  نوجوانان و جوانان  ايران  در پيكارهاي  آسيايي  اين  رشته  شركت  خواهند كرد.

در رقابت هاي بين المللي مالزي
تيم ملي فوتسال ايران با تيم هاي ايتاليا و تايوان همگروه شد
گروه ورزشي: تيم ملي فوتسال ايران در رقابت هاي بين المللي فوتسال كوالالامپور -مالزي با تيم هاي ايتاليا و تايوان در گروه چهارم قرار گرفت.
اين مسابقات با شركت ۱۲ تيم در چهار گروه در روزهاي ۱۳ تا ۱۵ خرداد ماه سال جاري در كوالالامپور برگزار خواهد شد.
در آيين قرعه كشي اين مسابقات كه در كوالالامپور برگزار شد، اسپانيا، روسيه و اندونزي در گروه اول، برزيل، تايلند و انگليس در گروه دوم، هلند، ژاپن و مالزي در گروه سوم و تيم هاي ايتاليا، ايران و تايوان در گروه چهارم قرار گرفتند.
در آيين قرعه كشي اين دوره از مسابقات اعلام شد كه به تيم برتر ۵۰ هزار دلار، تيم دوم ۲۵ هزار دلار و تيم سوم ۱۰ هزار دلار جايزه تعلق مي گيرد.

بودجه فدراسيون هاي ورزشي تا پايان ارديبهشت اعلام مي شود
گروه ورزشي: معاون اداري و پشتيباني سازمان تربيت بدني خبر داد: بودجه فدراسيون هاي ورزشي تا پايان ارديبهشت ماه نهايي مي شود.
حسن تقدس نژاد اظهار داشت: براي تعيين بودجه نهايي هر يك از فدراسيون هاي ورزشي، معاون ورزشي سازمان تربيت بدني بايد طبق مقررات لازم بودجه هر فدراسيون را نهايي كرده و مبلغ آن را به ما اعلام كند.
وي گفت: ميزان بودجه فوق قطعا تا پايان ارديبهشت ماه به هر يك از فدراسيون هاي ورزشي ابلاغ خواهد شد.

آغاز ليگ دو و ميداني باشگاه هاي ايران در شيراز
گروه ورزشي: مسابقات دو و ميداني قهرماني جوانان كشور ۱۸ و ۱۹ ارديبهشت ماه سال جاري در ورزشگاه حافظيه شيراز با شركت ۳۶ تيم از سراسر كشور برگزار مي گردد. همچنين اين مسابقات در رده بزرگسالان در تاريخ ۲۲ و ۲۳ ارديبهشت برگزار خواهد شد. مراسم افتتاحيه اين دوره از مسابقات، امروز با حضور حسين جلالي رئيس فدراسيون دو و ميداني در محل برگزاري مسابقات برگزار مي شود.

«زو» آسيايي شد
گروه ورزشي: مسابقات كبدي (زو) انتخابي تيم ملي ايران براي شركت در رقابت هاي آسيايي روز چهارشنبه در اراك آغاز شد.
در اين رقابتها كه به مدت سه روز در مجموعه ورزشي شهداي پنجم مرداد اراك برگزار مي شود، ۲۲۰ ورزشكار در قالب ۱۳ تيم از استانهاي گلستان، گيلان، كهكيلويه و بويراحمد، اصفهان، مركزي، سيستان و بلوچستان، كرمانشاه، آذربايجان شرقي، همدان، تهران، لرستان، خوزستان و اصفهان شركت دارند.
شركت كنندگان در اين رقابتها به صورت گروهي و با قضاوت ۱۵ داور به رقابت مي پردازند.
۲۵ بازيكن برتر اين رقابت ها به اردوي آمادگي تيم ملي كبدي ايران براي شركت در رقابت هاي آسيايي دعوت مي شوند.
مسابقات كبدي قهرماني آسيا مرداد ماه امسال در ژاپن برگزار خواهد شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
گلستان كتاب
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   گلستان كتاب   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |