دوشنبه ۳ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۳۴
تحولا ت جديد در بازار خودرو
كاهش قيمت پژو ۴۰۵ اواسط سال آينده تحقق مي يابد
مديرعامل ايران خودرو از كاهش قيمت پژو ۴۰۵ بدون حذف اجزا در اواسط سال ۸۳ و عرضه خودروي پژو ۳۰۷ ظرف دو سال آينده خبر داد.
000880.jpg
كاهش قيمت از برنامه هاي جدي ايران خودرو در سال ۸۳ است كه از جمله آنها عرضه پژو ۴۰۵ به بهاي ۸۰ ميليون ريال بدون حذف برخي اجزا است.
وي افزود: ممكن است كاهش قيمت توليدات از ابتداي سال ۸۳ عملي نشود، اما از اواسط سال مذكور به اجرا درميآيد.
وي كه با ايرنا گفت وگو مي كرد با رد شايعه هاي مربوط به حذف برخي اجزا خودرو براي كاهش قيمت، توضيح داد: ايران خودرو برنامه ارزان كردن توليدات خود را از طريق افزايش شمارگان توليد، كاهش هزينه هاي مالي و كاهش بهاي قطعات دنبال مي كند.
منطقي گفت: به هر ميزان كه برنامه در دست اجراي ارزان سازي محقق شود، بهاي خودرو كاهش خواهد يافت.
وي در عين حال هر گونه كاهش پله اي در قيمت توليدات را رد كرد و افزود: در سياست ارزان سازي خودروهاي توليد گروه صنعتي ايران خودرو قرار نيست كه بخشي از اجزاي خودرو حذف شود.
وي در پاسخ به اين سؤال كه مردم از سال آينده شاهد كاهش چند درصدي قيمت خودرو نسبت به سال ۸۲ خواهند بود؟ گفت: برنامه كاهش قيمت خودرو مدتي است كه در ايران خودرو آغاز شده و بايد تا پايان امسال منتظر ماند و ديد كه برنامه هاي افزايش شمارگان و يا كاهش هزينه هاي مالي تا چه حدي محقق مي شود، آن زمان مي توان ميزان كاهش قيمت را اعلا م كرد.
وي همچنين در گفت وگو با خبرگزاري مهر گفت: مدل جديد پژو ۳۰۷ كه از سال گذشته وارد بازارهاي جهاني شده است تا سال ۲۰۰۵ ميلا دي در ايران ساخته مي شود. وي افزود: مدل جديد پژو ۳۰۷ در حال حاضر در ايران خودرو در حال طراحي است و پس از طراحي ساخت آن آغاز خواهد شد.

زمزمه هاي افزايش قيمت حق بيمه شخص ثالث
رئيس كل بيمه مركزي درجديد ترين مصاحبه خود از احتمال افزايش قيمت حق بيمه شخص ثالث در صورت افزايش ميزان ديه خبر داده است.
به گفته وي ۶۶ درصد كل خسارات بيمه در ايران مربوط به اين نوع بيمه است و بيمه شخص ثالث معادل ۷۲ ميليارد تومان هر ساله نصيب صنعت بيمه مي كند. بر اساس برآوردهاي صورت گرفته شده خسارتهاي پرداخت شده درسال گذشته نسبت به سال ۷۰ بيش از هزار برابر افزايش يافته است واين در حالي است كه حق بيمه ۵۰۰ برابر گران شده است. در حال حاضر بيمه شخص ثالث در ايران بيمه اي اجباري است ولي كارشناسان معتقدند بيش از ۴۰ درصد رانندگان با وجود اجباري بودن، بيمه شخص ثالث نمي خرند كه اگر اين عده هم به خريداران بيمه شخص ثالث مي پيوستند زيان شركت هاي بيمه دو برابر مي شد. گرچه فرهنگ رانندگي، پايين بودن استاندارد جاده ها، فرسوده بودن خودروها و بسياري از اين گونه عوامل موجب افزايش زيان شركت هاي بيمه شده است اما كارشناسان قيمت هاي ثابت، عدم وجود رقابت در صنعت بيمه و غير منطقي بودن نحوه فروش بيمه شخص ثالث را مهمترين دلا يل عدم توجه مردم به آن و انباشت زيان در شركت هاي بيمه مي دانند. كارشناسان صنعت بيمه معتقدند اگر بازار رقابتي بود شركت هاي بيمه خدمات بهتري را در نحوه فروش بيمه شخص ثالث و پرداخت خسارت ارايه مي كردند و مردم نيز به خريد اين بيمه نامه ها تشويق مي شدند. از طرف ديگر قيمت بيمه شخص ثالث در ا يران براي همه افراد يكسان است. در حالي كه در ديگر كشورها اولا ً افراد را بيمه مي كنند و نه خودروها را ثانياً به افرادي كه سابقه بدي در رانندگي دارند بيمه شخص ثالث را گران تر مي فروشند و به رانندگان با احتياط تخفيف مي دهند. اما در ايران بهاي بي احتياطي برخي رانندگان را بايد همه خريداران بيمه شخص ثالث بپردازند. البته جرايم وتخفيف هايي براي خريد بيمه نامه با توجه به مصرف شدن كوپن هاي بيمه شخص ثالث (در اثر تصادف ودريافت خسارت توسط صاحب خودرو) در ايران در نظر گرفته شده است.اما اين جرايم وتخفيف ها بسيار ناچيز است و از طرف ديگر درجريان نقل و انتقال خودرو تشويق ها وتنبيه ها به صاحب بعدي خودرو منتقل مي شود.

بازارچه خودرو
بازارچه لوازم خانگي
بازارچه مسكن
بازارچه ارتباطات
بازارچه حمل و نقل
بازارچه مصالح ساختماني
گوناگون
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه مسكن  |  بازارچه ارتباطات  |  بازارچه حمل و نقل  |  بازارچه مصالح ساختماني  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |