دوشنبه ۳ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۳۴
پرداخت قبض  از طريق دستگاه هاي خودپرداز
يك بانك دولتي از دريافت قبض هاي آب، برق، گاز و تلفن توسط دستگاه هاي خودپرداز در آينده اي نزديك خبر داده است. اين نوع سرويس دهي در مورد قبض ها، شعب بانك مذكور را براي ارايه انواع خدمات به مردم خلوت تر مي كند. به نظر مي رسد ورود بانك هاي خصوصي به نظام بانكي درهمين مدت كوتاه مزاياي خود را براي مصرف كنندگان روشن كرده و به تقلا ي بيشتر بانكهاي دولتي انجاميده است. با اين حال هنوز سهم بسيار ناچيز فناوري نوين نظير تجارت الكترونيك در خدمات بانكي بزرگترين ضعف بانكها در ايران به شمار  مي رود.

حساب بانكي خود را از طريق تلفن بررسي كنيد
برخي از بانك ها به منظور رفاه حال صاحبان حساب خود و در راستاي ارائه خدمات نوين بانكي سرويس تلفن بانك را به دو روش متمركز و غيرمتمركز ارائه مي كنند. به گزارش خبرنگار ما هدف اصلي ارائه اين خدمت كاهش اتلا ف وقت تمام مشترياني است كه داراي حساب هاي جاري، ريالي يا ارزي، سپرده كوتاه مدت، كارت پول، و حساب هاي وام هستند.
به طوري كه دارندگان اين حساب ها مي توانند با استفاده از تلفن و يا فكس مستقيماً با بانك عامل تماس گرفته و اطلا عات مربوط به حساب خود را به صورت شفاهي يا مكتوب دريافت كنند.
قبل از راه اندازي سرويس تلفن بانك، دارندگان حساب براي اطلا ع از وضعيت حساب خود بايد به شعب بانك مراجعه مي كردند ولي با شروع به كار اين سرويس، كسب اين اطلا عات از راه دور ميسر شد.
روش استفاده از سرويس تلفن بانك با توجه به عملكرد خطوط تلفني متفاوت است، به اين شكل كه نوع ورود به شبكه تلفن بانك از طريق تلفن هاي مجهز به شماره گيري سريع(Tone) با تلفن هاي عادي متفاوت است.
روش استفاده از خدمات سرويس  تلفن بانك در تلفن هاي مجهز به شماره گيري سريع(Tone) به اين گونه است كه ابتدا بايد شماره مركز تلفن  بانك، مورد نظر گرفته شود.
(در صورت مجهز بودن بانك به سرويس تلفن بانك، شماره مركز تلفن بانك از طريق شعب قابل دريافت است) بعد از برقراري ارتباط، مشتري بايد علا وه بر قرار دادن تلفن در حالت سريع (Tone) شماره حساب خود را به طور كامل وارد كند.
بعد از انجام اين كار دارنده حساب بايد رمز چهار رقمي را كه قبلا ً از طريق بانك دريافت كرده وارد كند و سپس كليد ستاره تلفن را فشار دهد.
در صورتي كه اطلا عات دريافت شده توسط تلفن بانك صحيح باشد سرويس تلفن بانك مانده حساب مورد نظر را تا روز گذشته اعلا م خواهد كرد.
چنانچه مشتري بانك داراي دستگاه فكس باشد مي تواند با استفاده از سرويس تلفن بانك صورت حساب ۳۰ گردش آخر حساب خود را از طريق دستگاه فكس دريافت كند.
در روش استفاده از خدمات سرويس تلفن بانك با تلفن هاي عادي، بهتر است برقراري ارتباط در محيطي كاملا ً ساكت صورت بگيرد، ضمن اينكه حين برقراري ارتباط نبايد صحبت كرد.
بعد از برقراري ارتباط با مركز تلفن بانك و شنيدن بوق كوتاه دارنده حساب بايد شماره حساب خود را به طور كامل وارد كرده و منتظر بماند. نكته مهم اينكه در اين روش (Pulse) تا قبل از شنيدن بوق كوتاه نبايد هيچ گونه اطلا عاتي از شماره حساب صحيح به كامپيوترمنتقل شده باشد. كامپيوتر از شما خواهد خواست كه رمز عبور را وارد كنيد. بعد از تأييد رمز عبور، كامپيوتر گوياي بانك آخرين وضعيت حساب و تاريخ گردش آن را اعلا م مي كند.
براي استفاده بهينه از خدمات تلفن بانك بهتر است از تلفن هاي مجهز به شماره گيري سريع استفاده شود چرا كه در اين روش نيازي به شنيدن و پايان محاوره هاي بانك نيست و مي توان تمام عمليات را سريع انجام داد. نكته خيلي مهم در استفاده از تلفن بانك حفظ عدد چهار رقمي رمز عبور است. پيشنهاد مي شود دارنده حساب، رمز عبور را كاملا ً به خاطر سپرده و در حفظ آن كوشا باشد چرا كه در صورت فاش شدن اين شماره افراد ديگر به راحتي مي توانند در جريان جزئيات حساب شما قرار گيرند.

بازارچه ارتباطات
بازارچه خودرو
بازارچه لوازم خانگي
بازارچه مسكن
بازارچه حمل و نقل
بازارچه مصالح ساختماني
گوناگون
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه مسكن  |  بازارچه ارتباطات  |  بازارچه حمل و نقل  |  بازارچه مصالح ساختماني  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |