پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره - ۳۳۲۵
رسيدگي مجدد به پرونده هنوز دردستور كار شعبه تشخيص ديوان عالي كشور قرار نگرفته است
۱۲نكته ابهام آميز در پرونده ماندانا نيكخو
در گزارش هاي اوليه نيروي انتظامي به اين نكته اشاره شده است كه عليرغم جست وجوي بسيار، پوكه اي كشف نشده است ولي بعدا توسط شخص عادي پوكه اي كشف مي شود كه متاسفانه در خصوص نوع وكاليبر آن و احتمالا از چه نوع اسلحه اي است تحقيقات دقيق و كارشناسي صورت نگرفته است
003918.jpg
به نظر مي رسد اعترافات اوليه ماندانا نيكخو مبني بر عامليت وي در قتل تحت شرايط غير معمول روحي رواني اش صورت گرفته است چرا كه او حالا  هر گونه ارتكاب به قتلي را منكر مي شود.
پدر ماندانا: اولياي دم در روز دادگاه اعلام كردند كه در خصوص اينكه ماندانا قاتل باشد دچار ترديد هستيم و راضي به اعدام يك انسان بي گناه نيستيم 
محمد غمخوار
«دو سال است كه موقع سال تحويل ما بدون مادر و پدرمان سر سفره هفت سين مي نشينيم و ازشما كه رئيس (قوه قضاييه) هستيد مي خواهيم كه كاري كنيد تا مادرمان عيد پيش ما باشد.» (بخشي از نامه فرزندان ماندانا به رئيس قوه قضاييه)
در حالي كه رئيس قوه قضاييه، دستوررسيدگي مجدد به پرونده ماندانا نيخكو مفرد، زني كه به اتهام قتل دوست همسرش به اعدام محكوم شده بود را صادر كرده بود،رسيدگي مجدد به پرونده هنوز دردستور كار شعبه تشخيص ديوان عالي كشور قرار نگرفته است. حدود يك ماه قبل رئيس كل دادگستري تهران درنامه اي به شعبه اجراي احكام مجتمع امور جنايي تهران دستور رسيدگي مجدد به پرونده ماندانا نيكخو مفرد را صادركرد.
اين دستور در جلسه ملاقات هاي مردمي رئيس قوه قضاييه براساس پيگيري پدرماندانا درخصوص رسيدگي مجدد به پرونده دخترش كه در چند قدمي چوبه دار قراردارد، از سوي عباسعلي عليزاده و به دستور رئيس قوه قضاييه صادر شد.
پدرماندانا در اين نامه با اشاره به ابهامات موجود در پرونده همچون، فاصله تيراندازي، عدم وجود انگيزه براي قتل مسعود خزايي (مقتول) از سوي ماندانا، نبودن اظهارات شاهدي در پرونده و ... از رئيس قوه قضاييه درخواست كرد تا با رسيدگي مجدد به پرونده دخترش نكات مبهم پرونده روشن شود.
پدر ماندانا پس از دريافت حكم توقف اعدام و رسيدگي مجدد به پرونده آن را به شعبه اجراي احكام مجتمع امور جنايي تهران برد و اين دستور را تحويل سبحاني فر داديار اين شعبه داد.
۱۲ نقص در پرونده
پدر اين زن كه در حال حاضر از بيماري قلبي در زندان رنج مي برد گفت سبحاني فر داديار اجراي احكام پس از دريافت دستور رسيدگي مجدد پرونده در شعبه تشخيص ديوان عالي كشور پرونده دخترم را مورد بررسي قرار داد و ۱۲نكته ابهام آميز را از پرونده خارج كرد و به همراه پرونده اتهامي تحويل رشادتي، سرپرست مجتمع داد كه۱۰ نكته مهم اين نامه به شرح زير مي باشد:
۱-در گزارش اوليه نيروي انتظامي در بررسي
در بررسي صحنه جرم آمده است كه از ناحيه شقيقه سمت چپ خونريزي مي كرد (صفحه۴).
در گزارش اداره كل تشخيص هويت ناجا چنين آمده است، پوست سر متوفي باز شد آثار دو حفره هر كدام به قطر تقريبي ۳سانتيمتر به روي استخوان جمجمه با ضايعات ناشي ازعبور گلوله ديده شد. حفره هاي مذكور جهت انجام اقدامات بيمارستاني در محل هاي ورود و خروج گلوله به روي استخوان جمجه ايجاد شده است لذا اظهارنظر صريح در خصوص تعيين دقيق محل هاي ورود و خروج گلوله به روي جمجه متوفي به علت اقدامات درماني بيمارستاني و از بين بردن ضايعات ناشي از اصابت گلوله به روي استخوان جمجمه متوفي مقدور نشده است و به نظر مي رسد مورد اصابت گلوله با كاليبر۸ ميلي متر از فاصله كمتر از پنج متر قرار گرفته باشد.
۲-بازپرس دقيق: محتويات پرونده اسلحه مورد استفاده كشف نشده و مشخص نيست كه از نوع كمريست (كه از فاصله بسيار نزديك شليك شده) يا اسلحه جنگي است(كه مي تواند از فاصله دورتر مورد استفاده قرار گيرد كاليبر گلوله اشاره شده است)
۳-در گزارشات اوليه نيروي انتظامي به اين نكته اشاره شده است كه عليرغم جست وجوي بسيار، پوكه اي كشف نشده است ولي بعدا توسط شخص عادي پوكه اي كشف مي شود كه متاسفانه در خصوص نوع وكاليبر آن و احتمالا از چه نوع اسلحه اي است تحقيقات دقيق و كارشناسي صورت نگرفته است.
۴- آن طور كه در پرونده نتيجه گيري شده است مي بايد اسلحه با بدن مقتول تماس داشته باشد يا حداقل در فاصله نزديك (حدود چند سانتي متر) شليك شده باشد كه در اين صورت آثار باروت و سوختگي روي سر مقتول به روشني و وضوح مشخص است. درحالي كه در نظريه پزشكي قانوني هيچگونه اشاره اي به آثار سوختگي در روي سر مقتول نشده است.
۵- زمان تشكيل جلسه دادگاه (مورخ ۱۷/۶/۸۱) با زمان بازجويي محكوم عليها در اداره محترم آگاهي (۱۷/۶/۸۱)يكي است يعني محكوم عليها در همان روزي كه در اداره آگاهي بازجويي شده فوراً به دادگاه اعزام و مبادرت به اخذ اقرار از وي شده است كه اگر نگوييم اقارير وي داراي خدشه است حداقل از روي اختيار نبوده است.
۶ - محكوم عليها صرفا يكبار به قتل اقرار كرده كه در جلسات دادرسي بعدي انكار كرده است.
۷ -در كليه محتويات پرونده اثري از شهادت شهود در محضر دادگاه ملاحظه نمي شود.
۸ - حذف داد نامه بدوي قاضي محترم درخصوص مرتضي خليل پور (متواري) به اين نكته اشاره كرده است كه ضرورت دارد، بررسي و تحقيق بيشتر معمول شود و لذا به جهت نقض تحقيقات در اجراي ماده ۲۰۹ قانون تشكيل دادگاه هاي عمومي وانقلاب... در اين خصوص پرونده تا تكميل تحقيقات، مفتوح خواهد ماند و ضروري است كه اداره محترم آگاهي ضمن كوشش جهت دستگيري متهم متواري (مرتضي خليل پور) بررسي هاي دقيق  تري در ارتباط با جرم انتسابي متهمان اخير ذكر و معمول و نتيجه را گزارش كرد. بنابراين نتيجه گرفته مي شود كه حتي قاضي محترم مربوطه علي رغم استناد به علم خود كه ظاهراً تنها دليل در پرونده است به نقص تحقيقات نيز معترض بوده است. ضمن اينكه با احضار افسر مربوطه (سرگرد گودرزي) و استعلام از نتيجه تحقيقات روشن شدكه علي رغم گذشت زمان طولاني هنوز در اين خصوص هيچگونه اقدامي صورت نگرفته است و اصولا پرونده هاي قتل در دايره دهم آگاهي تشكيل مي شود نه در دايره يكم آگاهي.
۹- صحنه قتل بازسازي نشده و اصولاً قاضي ويژه قتل در صحنه حضور پيدا نكرده است. لذا باتوجه به گزارش پزشكي قانوني مبني بر زاويه شليك و گزارش اداره تشخيص هويت مبني بر اينكه تيراندازي در فاصله كمتر از پنج متر صورت گرفته و باتوجه به نقص تحقيقات و عدم دستگيري مرتضي خليل پور (متواري) كه نقش تعيين كننده اي در تحقيقات خواهد داشت، اگر قايل نشويم كه خانم ماندانا نيكپور قاتل نيست حداقل تيراندازي به نحو مذكور در پرونده از سوي فرد ديگر وجود دارد.
۱۰ - درخصوص سرنشين ديگر پرايد (رضا خليل پور) كه حضور وي در صحنه جرم احراز شده است هيچگونه تحقيق و اخذ احضارات وي به عنوان شاهد يا حداقل مطلع صورت نگرفته است درحالي كه احضارات وي درخصوص مجرم بودن خانم ماندانا يا مرتضي خليل پور بسيار حايز اهميت است.
وي افزود: «داديار اجراي احكام باتوجه به دلايل بالا در نامه خود به رئيس مجتمع جنايي، حكم صادره را دچار اشكال دانسته است.»
پدر ماندانا در خصوص وضعيت سه فرزند اين زن كه نزد آنها زندگي مي كنند، گفت: «فرزندان دخترم دچار افت تحصيلي شده اند. آنها نيمه هاي شب با ديدن كابوس ناگهان از خواب بيدارمي شوند و شروع به گريه مي كنند. در حال حاضر آنها بدون پدر و مادر زندگي مي كنند. پدرشان كه پس از ماجراي قتل متواري شده و مادرشان هم كه در زندان بسر مي برد.»
وي افزود: «اولياي دم هم در روز دادگاه اعلام كردند كه در خصوص اينكه ماندانا قاتل باشد دچار ترديد هستيم و راضي به اعدام يك انسان بي گناه نيستيم.»
همچنين پدر ماندانا مدعي است كه اعترافات ماندانا در شرايطي غير معمول از نظر روحي و رواني بوده است.
نامه فرزندان ماندانا به رئيس قوه قضاييه
فرزندان ماندانا همچنين درنامه اي به رئيس قوه قضاييه خواستار رسيدگي سريع به پرونده مادرشان شدند. در قسمتي از اين نامه آمده است: «دو سال است كه موقع سال تحويل ما بدون مادر و پدرمان سر سفره هفت سين مي نشينيم و ازشما كه رئيس (قوه قضاييه) هستيد مي خواهيم كه كاري كنيد تا مادرمان عيد پيش ما باشد.»

انهدام يك باند قاچاق در كوير
مواد مخدر چيز بدي است و با اين حال قاچاق آن تمامي ندارد، حتي در كوير. بنابراين خيلي هم عجيب نيست كه ۶۰۰ كيلوگرم مواد مخدر در كوير استان سمنان كشف و ضبط شود. اين مواد توسط يك باند قاچاقچي از مرزهاي شرقي كشور به مقصد تهران و ديگر نقاط حمل مي شد كه با تلاش نيروهاي مجرب انتظامي قبل از رسيدن به مقصد كشف شد. ۵۴۴ كيلو از اين مواد را ترياك و مابقي را هروئين تشكيل مي داده است كه ارزش آن يك ميليارد تومان بوده است.
عضو اصلي اين باند قبلا در زمينه توزيع و حمل مواد مخدر فعاليت داشته و يك ماه است كه از زندان آزاد شده است.
از فرد دستگير شده يك دستگاه خودرو، ۵۰۰ عدد فشنگ، تعدادي خشاب كلاشينكف به دست آمد و سرنشينان دو اتومبيل با استفاده از تاريكي شب از محل متواري شدند.
اعضاي اين باند از تلفن ماهواره اي و همراه استفاده مي كردند.
با تلاش پرسنل پرتلاش نيروي انتظامي در ۱۱ ماهه امسال يك هزار و ۱۵۶ كيلوگرم ترياك و ۷۷ كيلوگرم هروئين در اين استان كشف و ۲ هزار و ۸۶۴ نفر در اين ارتباط دستگير شدند.

بعد از چهار ماه آزادي
يك جوان سابقه دار كه معتاد به مواد مخدر هم هست پس از چهار ماه آزادي از زندان، مجددا به جرم كيف قاپي دستگير شد و در بازجويي هاي اوليه اش به بيش از ۲۰۰ مورد كيف قاپي اعتراف كرد.
نيما ۲۹ ساله كه چند سابقه سرقت و مواد مخدر دارد پس از آزادي از زندان به دليل تهيه مواد مخدر، دست به كيف قاپي زد.
او پس از سرقت كيف ها وسايل داخل آن را به دو مالخر در خيابان پيروزي و امام حسين مي فروخت كه بعد از اعترافات وي دستگير شدند.
نيما در حين سرقت كيف دختري در سيدخندان دستگير شد. وي بعد از دستگيري به بيش از ۲۰۰ مورد كيف قاپي در محدوده هاي نظام آباد، پيروزي، آزادي و ... اعتراف كرد.

جابه جايي جنازه ها
خدا قسمت نكند كه چنين اتفاقي براي جنازه من و شما رخ بدهد. جسد يك بيمار نيشابوري به اشتباه توسط بستگان يك متوفاي شاهرودي در قبرستان اين شهر به خاك سپرده شد. اين اشتباه توسط متصديان سردخانه اين مركز رخ داد و آنها به اشتباه اين جنازه را به خانواده اي ديگر تحويل دادند.
از نام اين مرحوم مي گذريم و آن را با اجازه تان چاپ نمي كنيم اما اگر مي پرسيد جنازه اين فرد در شاهرود چه مي كرده ادامه اين خبر را بخوانيد.
مرحوم «سليمان تربتي» اهل شهرستان نيشابور هفته قبل به هنگام عبور از شاهرود به علت عارضه قلبي در يكي از مراكز درماني شاهرود بستري شد كه پس از فوت، جسد وي به سردخانه سپرده و به بستگانش اطلاع داده شد كه براي انتقال جسد وي مراجعه كنند.
از سوي ديگر بستگان يك ميت شاهرودي كه براي تحويل جسد مرده خود به اين سردخانه رفته بودند اشتباها جسد مرده نيشابوري راتحويل گرفته و پس از تشييع در قبرستان «وادي السلام» شاهرود دفن كردند.
پس از مراجعه خانواده ميت نيشابوري و نيافتن جسد مرده خود، مسوولان اين مركز درماني وابستگان ميت شاهرودي را فرا خواندند كه آنها پس از مراجعه و ديدن يكي از اجساد دريافتند كسي كه دفن كرده اند مرده آنان نبوده است.
پس از آنكه مشخص شد مرده نيشابوري به اشتباه در شاهرود دفن شده مراحل قانوني نبش قبر و انتقال جسد براي تدفين به زادگاهش انجام شد.
مسوولان اين مركز درماني ضمن تاييد ضمني اين مساله از دادن اطلاعات بيشتر در اين خصوص خودداري كردند.
كوچكي و محدوديت فضاي سردخانه اين مركز درماني علت بروز اين مساله عنوان شده است.

۴۲ميليون چك پول سرقتي
دو سارق حرفه اي كه پس از دستبرد زدن به يك بانك در تهران چك پول هاي سرقتي را در آستارا خرج كرده بودند، به دام افتادند.
دست اين دو سارق زماني رو شد كه تعدادي از فروشندگان بازارچه  ساحلي آستارا با مراجعه به كلانتري اين شهر طي شكايتي اعلام كردند دو مرد جوان به آنها چك پول جعلي داده اند.
يكي از مالباختگان در شكايت خود گفت: «پس از آنكه چك پول ها را از دومشتري ناشناس گرفتم براي نقد كردن شان به بانك رفتم اما در آنجا متوجه شدم چك ها سرقتي است.»
پس از طرح اين شكايت ها ماموران با استفاده از اطلاعاتي كه مالباختگان به آنان ارايه داده بودند، موفق شدند چهره نگاري متهمان را به دست بياورند.
به اين ترتيب ماموران كه احتمال مي دادند سارقان هنوز از آستارا خارج نشده  باشند به طور نامحسوسي بازارچه ساحلي را زير نظر گرفتند و سرانجام آنان را دستگير كردند.
متهمان دستگير شده پس از انتقال به كلانتري به جرم خود اعتراف كردند و گفتند: «ما پس از آنكه به يك بانك در تهران دستبرد زديم تصميم گرفتيم براي خرج كردن تراول چك ها به آستارا بياييم و تا حدودي در نقشه مان موفق بوديم تا اينكه بالاخره دستگير شديم.»
بنا براين گزارش، دزدان چك پول به زودي تحت محاكمه قرار مي گيرند.

رحيم بوش وك دستگير شد
مي گويند داشتن اقتدار و نيروي كاريزما در آدم هاي معدودي اتفاق مي افتد. البته درماجرايي كه مي خوانيد آدم كاريزماي ما خلافكار است و سردسته يك باند. اين جوان ۲۰ ساله عليرغم سن وسال كمش سر دسته يك باند چهار نفره است كه همه اعضايش بيش از ۴۰ سال دارند. البته اين آقاي كاريزما به بوش وك معروف است. شما مي دانيد بوش وك كيست، كارتون لوك خوش شانس را يادتان هست ؟ سگ لوك خوش شانس، «بوش وك» را چه طور؟ رحيم بوش وك اين باند را براي سرقت از خانه ها تشكيل داد. اعضاي اين باند وقتي براي سرقت به خانه اي رفته بودند صاحبخانه سر رسيد و با آنها درگير شد. سه نفر از آنها از جمله رحيم بوش وك پس از زخمي كردن صاحبخانه با چاقو فرار كردند. يك نفر از اعضاي باندتوسط پسر صاحبخانه دستگير شد و با اعترافات متهم بقيه اعضاي باند هم شناسايي و دستگيرشدند.

مرگ براي يك زن و شوهر
با حكم دادگاه ويژه جرايم خاص استان قزوين، زن و شوهري كه با داير كردن خانه فساد در يكي از شهرك هاي قزوين اقدام به اخاذي مي كردند به اعدام و سنگسار محكوميت يافتند.
اواخر سال گذشته به اداره مبارزه با مفاسد اجتماعي استان قزوين اطلاع داده شد كه زن و شوهري در شهرك محمديه، با داير كردن خانه فساد، زنان و مردان زيادي را به فساد كشانده اند. ماموران اداره مبارزه با مفاسد اجتماعي با دريافت اين اطلاعات، تحقيقات گسترده اي را آغاز كردند و پس از آنكه با دستور قاضي پرونده، وارد خانه مورد نظر شدند، در بازرسي از خانه، مقداري مشروبات الكلي، مواد مخدر و تعدادي فيلم و عكس مستهجن كشف شد و ماموران به دو حلقه فيلم ويديويي دست يافتند كه نشان مي داد مرد خانواده علاوه بر آزار و اذيت دختران و زنان، از آنها فيلمبرداري مي كرده است. او سپس با استفاده از اين فيلم ها، از مردان و زنان مختلف اخاذي مي كرده است.
پس از تحقيقات تكميلي كه در اين زمينه به عمل آمد، دادگاه ويژه جرايم خاص، گرداننده خانه فساد را به اعدام با طناب دار، ۱۳ سال زندان، شش سال تبعيد، ۱۵۵ ضربه شلاق و ۲۶ ميليون و ۵۰۰ هزار ريال جريمه نقدي و همسر او را نيز به رجم (سنگسار)، ده سال زندان، ۵ سال تبعيد و ۸۰ ضربه شلاق محكوم كرد.

پلنگ در دام كشاورزان
يك قلاده پلنگ در دام كشاورزان روستاي «كردخيل» در حومه شهر ساري گرفتار شد. اين پلنگ بالغ نر كه براي تامين غذا از دامنه  هاي جنگلي كوه پايين آمده بود به دام كشاورزان افتاد.
كشاورزان منطقه، دام ها را براي مقابله با گرازها كه ساليانه خسارت هايي را به محصولات آنان وارد مي كنند پهن كرده اند.
از متخصصان استان گلستان كه مجهز به تفنگ بيهوش كننده هستند دعوت شده براي زنده گيري پلنگ و انتقال آن به محيط زيست عازم منطقه شوند.
روستاي «كرد خيل» از توابع دهستان اسفيورد شوراب شهرستان ساري در جنوب غربي شهر ساري واقع است.

شكارچيان  متخلف
مدير حفاظت محيط زيست شهرستان قصر شيرين گفت:«۹ نفر شكارچي متخلف در منطقه حفاظت شده «زله زرد» و حاشيه رودخانه الوند در اين شهرستان دستگير شدند. «جعفر محرابي» افزود: «از اين تعداد شكارچي ۱۲قطعه پرنده تيهو، كبك و۵ قطعه ماهي كشف و ضبط شد.» به گفته وي، اين افراد توسط ماموران گشت و كنترل حفاظت و محيط زيست شهرستان قصر شيرين دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند. وي اظهار داشت: «شكارچيان متخلف برابر قانون به يك ماه تا سه سال حبس و پرداخت جريمه نقدي محكوم مي شوند.» شهرستان مرزي قصر شيرين داراي دو منطقه حفاظت شده و تيراندازي ممنوع «زله زرد» و «قراويس» است كه در آن انواع حيوانات وحشي مانند آهو ، كل، بزكوهي، ميش و پرندگاني همچون حواصيل خاكستري، سرگبه، كبك، تيهو، هوبره و انواع ماهيان شيربوت و كپور زيست مي كنند.

قاچاق  اشياي عتيقه
جيرفت را كه مي شناسيد؛ سرزمين اشياي عتيقه. حالا خبري را بخوانيد كه بر اين نكته تاكيد دارد كه هيچ اقدام جدي براي جلوگيري از خروج غيرقانوني اين اشيا صورت نمي گيرد. طي يك ماهه گذشته در اين شهرستان ۶۰۰ قطعه عتيقه گرانقيمت از قاچاقچيان ميراث فرهنگي كشف شده است. اين اشياي عتيقه شامل ركاب سنگي، جام نقش دار، كاسه ساخته شده از سنگ و گل، انواع مهره و ديگر اشياي ساخته شده از سنگ صابون و مرمر بوده اند. اين اشيا به وسيله نيروهاي تحت امر ستاد انتظامي و امنيتي از قاچاقچيان و حفاران غيرمجاز كشف شده است. ۹ نفر متهم در اين ارتباط دستگير شده اند واز اين افراد ۳۲۰ ميليون ريال پول نقد نيز كشف شده است. البته برقراري گشت هوايي از سوي نيروي انتظامي بر فراز محوطه هاي باستاني، موجب كاهش حفاري در اين منطقه شد.

۹۰ كيلو هروئين
در يك ماجراي پليسي اكشن، پليس ايتاليا توانسته علاوه بر فروپاشي يك باند بين المللي نيجريه اي و دستگيري يك قاچاقچي صرب، ۹۰ كيلوگرم هروئين و كوكايين را كشف كند. در اين ماجرا كه در شهرك «فراسكاتي» نزديك رم و همچنين ناپل در جنوب اين كشور رخ داده است، چهار نفر نيجريه اي را به اتهام مشاركت در قاچاق بين المللي مواد مخدر بازداشت و ۶۰ كيلوگرم هروئين و كوكايين را نيز كشف كردند. تحقيقات انجام شده از سوي ايتاليا همراه ۱۳ كشور اروپايي، آفريقايي و آسيايي نشان مي دهد اعضاي اين باند با انتقال مواد مخدر از برزيل، شيلي، هند، اسپانيا و هلند اين مواد را در بازار ايتاليا عرضه مي كردند. همچنين پليس شهر «تورينو» در شمال ايتاليا، بعد از اينكه سپر دستكاري شده خودرو يك راننده صربي را كنترل كرد موفق به كشف ۳۹ بسته هروئين به وزن ۳۰ كيلوگرم شد.

قاچاق  انسان
كار قاچاقچيان انسان در قزاقستان آنقدر بالا گرفته است كه وزير دادگستري اين كشور مجلس را وادار به تصويب برنامه مبارزه با قاچاق فروش انسان كرده است. به عقيده بسياري از كارشناسان بين المللي، در محدوده اتحاديه كشورهاي مشترك المنافع شوروي سابق، قاچاق و فروش انسان از نظر وسعت و درآمد پس از فروش غيرمجاز اسلحه و مواد مخدر مقام سوم را دارد. اين در حالي است كه گروه هاي جنايتكار بين المللي همه ساله از محل فروش و قاچاق انسان ۷ تا ۸ ميليارد دلار درآمد كسب مي كنند.
بيش از ۵۰ هزار زن و دختر قزاقستاني در سال هاي پس از استقلال اين كشور براي كار از كشور خارج شده اند، اما در حقيقت براي سوءاستفاده و فحشا قاچاق شده اند.

آمار قاچاق كالا
در ۱۱ ماهي كه از سال ۸۲ گذشته است، ۲ هزار و ۱۸۰ ميليارد ريال كالاي قاچاق در كل كشور كشف شده است و عمده ترين آنها لوازم صوتي، تصويري، سيگار، پارچه، لوازم آرايشي و بهداشتي و مواد خوراكي بوده اند.
جالب اينجاست كه ۶۸ هزار و ۱۳۶ پرونده قاچاق در سطح كشور تشكيل شده است. كشف يك ميليون و ۲۲۲ هزار و ۸۷۵ وسيله لوازم خانگي، ۲ ميليون و ۵۵۴ هزار و ۷۴۲ كيلوگرم چاي، ۱۴ ميليون و ۷۴۳ هزار و ۶۶۹ متر پارچه، ۴۹ ميليون و ۸۳۹ هزار و ۲۰۵ پاكت سيگار و ۶۰۳ دستگاه خودرو خارجي از جمله مهم ترين كالاهاي كشف شده در اين مدت بوده اند.

حوادث
ايرانشهر
تهرانشهر
در شهر
درمانگاه
سفر و طبيعت
طهرانشهر
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  در شهر  |  درمانگاه  |  سفر و طبيعت  |  طهرانشهر  |  يك شهروند  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |