سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۴۹
طنين مرگ در بهشت ترياك
«كوكنار» هم گلي است
وزير امور خارجه   با ابراز رضايت  از روند تخريب  كشتزارهاي  خشخاش  در ولايات  قندهار، هلمند و ننگرهار گفت : بزودي  واليان  ۱۲ ولايتي    كه  در آنها كشت  خشخاش  رونق دارد به  كابل  سفر مي كنند تا درباره  روند تخريب  كشتزارها در اين  ولايتها برنامه ريزي  شود.
005193.jpg
قندهار نيز ديگر نمي تواند پايتخت ترياك باشد. جنگ بي امان با كشتكاران ترياك در اين ولايت از افغانستان آغاز شده است 
آيا قندهار هم به سرنوشت «مدلين» دچار خواهد شد؟ به ظاهر اينگونه است. يكي از تعهدات جدي دولت فعلي افغانستان مبارزه با توليد ترياك و كشت خشخاش در اين كشور است. همچنانكه دولت فعلي كلمبيا نيز فقط به خاطر مبارزه مداوم با كشتكاران و قاچاقچيان كوكائين توانسته است همچنان حمايت سازمان هاي جهاني و غرب را همراه داشته باشد.
روزگاري، به مدلين، «پايتخت پادشاهان كوكائين» مي گفتند. اين شهر در دوره سلطان اسكوبار، مشهورترين قاچاقي هروئين حتي فرودگاه، سيستم پليس و شهرداري مستقلي داشت كه زير نظر كارتل قاچاقچيان هروئين فعاليت مي كردند. اما با مرگر اسكوبار مدلين نيز رو به افول نهاد. اكنون سوداگران كوكائين به اعماق جنگل هاي انبوهي پناه برده اند كه به تعبير گابريل گارسيا ماركز، آنقدر در آنها باران هاي مداوم استوايي مي بارد كه انگار همه چيز مثل پرنده ها در هوا شناور است.
قندهار نيز ديگر نمي تواند پايتخت ترياك باشد. جنگ بي امان با كشتكاران ترياك در اين ولايت از افغانستان آغاز شده است.
گزارش اخير ايرنا حاكي است كه نيروهاي  امنيتي  ولايت  قندهار در جنوب  افغانستان  موفق  به  كشف  صدها كيلوگرم  حشيش  و هرويين  در دو ناحيه  مركز اين  ولايت  شدند.
ژنرال  «محمدسالم  احساس » مسئول  امنيت  ولايت  «قندهار»   در اين باره  گفت : مواد مخدر شامل  ۱۷ كيلوگرم  هرويين  و ۷۳۸ كيلوگرم  حشيش  است  و در اين  رابطه  دو نفر دستگير شدند. وي  اضافه  كرد: در يك  هفته  اخير هزاران  كيلوگرم  مواد مخدر در عمليات گسترده  پليس  و نيروهاي  امنيتي  ولايت  قندهار كشف  و تعدادي  از توليدكنندگان و قاچاقچيان  بازداشت  شده اند.
احساس  گفت : همزمان  با كشف  اين  ميزان  مواد مخدر، عمليات  مبارزه عليه  كشت خشخاش  و نابودي  مزارع  در ولايت  قندهار ادامه  دارد.
وي  اعلام  كرد: قرار است  ۵۰ درصد از مزارع  كشت  خشخاش  در اين  ولايت  نابودشود و تاكنون  دهها هزار هكتار زمين  زير كشت  تخريب  شده  است .
«علي احمد جلالي » وزير امور داخله  (كشور) افغانستان  نيز تخريب  مزارع  كشت  خشخاش  را كه  از يك  هفته  قبل  در اين  كشور آغاز شده  است ، موفقيت آميز خواند.
جلا لي  با ابراز رضايت  از روند تخريب  كشتزارهاي  خشخاش  در ولايات  قندهار، هلمند و ننگرهار گفت : بزودي  واليان  ۱۲ ولايتي  كه  در آنها كشت  خشخاش  رونق دارد به  كابل  سفر مي كنند تا درباره  روند تخريب  كشتزارها در اين  ولايتها برنامه ريزي  شود.
پليس  افغانستان  چهارشنبه  گذشته  يك  هزار و ۱۵۰ كيلوگرم  مواد مخدر شامل يك  هزاركيلوگرم  حشيش  و ۱۵۰ كيلوگرم  هرويين  در حين  انتقال  از افغانستان  به پاكستان  و تاجيكستان  را كشف  و ضبط كرد.
نبرد با كشتكاران ترياك در افغانستان قطعا براي كشور ما خبري نويدبخش به شمار مي آيد. بخش قابل توجهي از توان نيروي انتظامي در كشور ما فقط صرف مقابله با قاچاق ترياك مي شود، به اين خاطر كه ترياك توليدي در افغانستان، براي رسيدن به بازارهاي اروپا، چاره اي جز گذر از ايران ندارد.
شايد با تداوم مبارزه دولت افغانستان با مزارع خشخاش روزي برسد كه دوباره همه با گلي به نام «كوكنار» آشتي كنند. آيا مي دانستيد كه كوكنار هم گلي است مثل همه گلها، اما به اين شرط كه ميوه آن نه در كارگاه هاي توليد ترياك و هروئين، بلكه سر از آزمايشگاههاي توليد دارو در آورد؟

يادتان باشد كه عندالمطالبه است
مهريه!
با ايجاد اين وضعيت، تخم كينه و بدبيني را در دل او كاشته اند و خود به خود باعث برهم ريختن آشيانه او مي شوند.
گاهي نيز دختران تصور مي كنند با بسيار سبك قراردادن مهريه، ايثار و فداكاري خود را ثابت مي كنند ولي غافل از اينكه اين روش هم پاسخ منفي دارد
حميده عبدالهي 
اگر تا ديروز مهريه به عنوان يكي از عوامل تحكيم پيوند زناشويي و حفظ خانواده از سنت هاي حسنه ما ايرانيان به شمار مي رفت حالا زناني هستند كه از مهريه به عنوان منبعي پردرآمد استفاده مي كنند و تعدد ازدواج راه و رسمي رايج ميان آنها شده است و چون پرداخت مهريه امري لازم الاجرا در قانون و دادگاه خانواده محسوب مي شود، قضات اين دادگاه ها مجبور به حمايت از آنان هستند.
«علي.م» معلم آموزش و پرورش است و در يكي از مدارس جنوب شهر تهران تدريس مي كند. او حالا به خاطر عدم توانايي پرداخت مهريه اش آواره شده است.
او درمورد نحوه آشنايي خود با همسرش مي گويد: «همسرم يكي از بستگان دورم بود. مي دانستم كه دوبار ازدواج كرده و طلاق گرفته است. چون من هم در ازدواج اولم شكست خورده بودم فكر مي كردم زندگي در كنار او مي تواند برايم آرامش بخش باشد. وقتي اين مساله را با پدر و مادرم درميان گذاشتم آنها مخالفت كردند. تنها دليل آنها اين بود كه او زن شوهرداري نيست، چون اگر اينگونه بود دوبار طلاق نمي گرفت. اول قبول كردم، اما بعد وقتي در يك ميهماني خانوادگي او را ديدم و با وي صحبت كردم به طور كاملاً عجيبي شيفته شخصيت و رفتار او شدم.
در بين صحبت هايمان علت جدايي او از شوهرهايش را پرسيدم. از حرف هايش اينگونه برداشت مي شد كه شوهر اولش اعتياد داشته و ديگري به خاطر ترس از مادرش او را كتك مي زده است.
در همان ميهماني از او خواستگاري كردم و به او قول دادم كه خوشبختش كنم. از من مهلت خواست تا فكرهايش را بكند.
اين موضوع را بعد از ميهماني به پدر و مادرم گفتم اما آنها بازهم مخالفت كردند. آن موقع با منطق خودم پدر و مادرم را راضي كردم.
دو هفته بعد از خواستگاري من، او به دو شرط حاضر شد كه با من ازدواج كند. اول اينكه به تعداد سال تولدش سكه مهرش كنم و دوم، حق طلاق با او باشد. اول شوكه شدم اما همسرم گفت به خاطر پايداري ازدواجمان اين شروط را گذاشته است.
تنها دوماه از ازدواجمان گذشته بود كه زنم سر ناسازگاري گذاشت و به خانه مادرش رفت. دو هفته بعد فهميدم كه مهرش را به اجرا گذاشته است.
درحال حاضر باوجود سرپرستي شش نفر، خانه اي ندارم و پولي هم براي رهن و اجاره ندارم. از طرفي زن من هم با ما زندگي نمي كند و به حكم دادگاه نازسازگار تشخيص داده شده است. اين طور كه من فهميده ام در ازدواج هاي اولش هم مهريه اش سنگين بوده و فقط چندماه بعد از دو ازدواجش مهريه خود را اجرا گذاشته است.
دادگاه مرا ملزم به پرداخت مهريه همسرم كرده است كه اگر نپردازم، زنداني ام مي كنند. حبس شدنم چندين مشكل براي من و خانواده ام ايجاد مي كند، چرا كه از يك طرف من كه يك پدر هستم و تابه حال دست به هيچ گونه خلافي نزده ام مجبور مي شوم در زندان با بزهكاران و جنايتكاران هم تراز شوم.
از طرف ديگر چون سرپرست و نان آور خانواده هستم با نبود من در خانه، آنها هم بي آب و نان مي مانند و هم دچار هرج و مرج شده و به كارهاي ناپسند كشيده مي شوند.
من درحال حاضر به خاطر ترس از حبس، به صورت آواره زندگي مي كنم و به اداره هم، نمي روم. شايد باورتان نشود، اما مدت هاست كه با ذلت و خواري در خيابان ها مي خوابم.
تابه حال چندين نامه به اداره آموزش و پرورش و مقامات عالي رتبه فرستاده ام اما نتيجه اي نگرفتم.
اكثر ازدواج هاي اين چنيني به طلاق هاي توافقي مي انجامد. طبق آمارهاي موجود تنها، در تهران به طور متوسط در هر روز بيش از ۵۰ مورد طلاق صورت مي گيرد كه بيشترين آنها متعلق به پرونده طلاق هاي توافقي است.
در يك پرونده ديگر پسر دانشجويي به خاطر عشق خود به يكي از همكلاسي هايش مهر او را هم وزن همسرش طلا تعيين مي كند.
او كه ۲۲ ساله است مدام تكرار مي كند كه خودم كردم كه لعنت برخودم باد.
او كه براي تحصيل در دانشگاه به تهران آمده بود پس از خواستگاري از دختر مورد علاقه اش به خاطر اينكه در مقابل خانواده دختر خود را يك عاشق دلباخته معرفي كند با مهريه اي كه آنها تعيين كردند موافقت كرد.
«سعيد» كه هرگز فكر نمي كرد دختر موردعلاقه اش قبلا هم ازدواج كرده است پس از جلسه دوم خواستگاري متوجه اين موضوع شد كه به خاطر علاقه اش اين موضوع را ناديده گرفت و حتي علت طلاق همسرش را هم نپرسيد.
همسر او تنها يك هفته پس از عقد مهريه اش را به اجرا گذاشت و در مقابل چراهاي شوهرش گفت، اين فقط يك امتحان است.
يكي از قضات دادگاه خانواده در اين باره مي گويد: سنگين بودن مهريه نمي تواند مانع از جدايي زوجين شود، بلكه موجب اختلاف و درگيري منجر به طلاق مي شود. ميزان مهريه بايد متعادل باشد نه آنقدر سنگين كه موجب بغض و كينه و ترس داماد شود، نه آنقدر سبك كه عروس احساس تحقير و خفت كند.
گاهي خانواده دختر به اشتباه تصور مي كنند با سنگين قراردادن مهريه، موجب حفظ و قوام زندگي دخترشان مي شوند و داماد با سنگين بودن مهريه هيچ گاه به فكر طلاق نمي افتد، اما غافل از اينكه با ايجاد اين وضعيت، تخم كينه و بدبيني را در دل او كاشته اند و خود به خود باعث برهم ريختن آشيانه او مي شوند.
گاهي نيز دختران تصور مي كنند با بسيار سبك قراردادن مهريه، ايثار و فداكاري خود را ثابت مي كنند ولي غافل از اينكه اين روش هم پاسخ منفي دارد.
«در قانون حمايت خانواده قديم»، مهريه زن داراي ضمانت اجرايي حقوقي چنداني نبود، اما هم اكنون با ماده و احده مصوب سال ۷۰ كه در جهت تكميل و اصلاح اين قانون بود سد بسيار بزرگي جلو پاي مرد، براي عدم ازدواج مجدد گذاشته است.
پيش از سال ۷۰، مرد مي توانست زن خود را طلاق دهد و صرفا با تقديم دادخواست طلاق از سوي مرد، محاكم به استناد ماده ۱۱۳۳ قانون مدني مي پذيرفتند و حكم طلاق را صادر مي كردند و مرد مقيد به پرداخت مهريه، اجرت المثل، نحله و نفقه نبود، اما با تصويب اين ماده، پرداخت نقدي مهريه، اجرت المثل، نحله، نفقات معوقه و ايام عده را درصورت طلاق از سوي مرد الزامي كرده است.
از سوي ديگر طبق اين ماده، مهريه به روز محاسبه مي شود و اجرت المثل باتوجه به دارايي و درآمد مرد در طول زندگي مشترك با زن، باتوجه به نظر دادگاه تعيين مي شود.

خاصيت دزدگير
اعضاي باند چهارنفره اي كه در محدوده هاي سيدخندان، نظام آباد، امام حسين و آزادي از منازل سرقت مي كردند دستگير شدند.
اعضاي اين باند را «صادق ۲۸ ساله. مجرد و بيكار»، «رامين ۲۲ ساله. مجرد و بيكار»، «محمد ۲۵ ساله. متاهل و شغل آزاد»، «بهمن ۱۸ ساله. مجرد و بيكار» تشكيل داده اند.
اعضاي اين باند بعد از شناسايي و تحت نظر قراردادن چندشبانه روزي منزلي در نبود صاحبخانه دست به سرقت مي زدند. يك نفر از آنها به عنوان راننده در پرايد يشمي رنگ منتظر مي ماند و بقيه داخل منزل مي شدند.
اعضاي اين باند در هنگام سرقت از منزلي در نظام آباد دستگير شدند.
آنها همه چيز را براي سرقت بررسي كرده بودند به غير از دزدگير خانه كه از آن غافل شدند.
«صادق» در پرايد منتظر بقيه مي ماند. سه نفر ديگر از روي ديوار به پشت بام مي روند و دو نفر از آنها از پنجره نورگير وارد ساختمان مي شوند. پس از بلندشدن صداي دزدگير همسايه ها كه از نبود صاحبخانه اطلاع داشتند، بيرون مي آيند و «رامين» كه روي پشت بام بود را دستگير مي كنند. با بلندشدن سروصدا «صادق» از محل فرار مي كند.
يكي از همسايه ها با «علي»، صاحبخانه تماس مي گيرد و جريان سرقت از منزلش را به او مي گويد. پس از رسيدن «علي» و بازكردن در خانه دونفر ديگر از سارقان كه در منزل بودند دستگير شدند.
با اعترافات متهمان، متهم متواري نيز دستگير شد.
«رامين» يكي از متهمان در بازجويي ها گفت، من به منزل يكي از دوستانم رفته بودم كه پيشنهاد سرقت از منازل را پيش كشيدند و من به خاطر اينكه پول براي ازدواج با دختر موردعلاقه ام نداشتم، با آنها همكاري كردم.
پس از تحقيقات مشخص شد كه متهمان سابقه دار هستند و سابقه موادمخدر و سرقت دارند.
متهمان با قرار وثيقه به خاطر نداشتن كفيل تا اقدام بعدي در بازداشت هستند.

۷۰۱ سكه!
معلوم نيست ماجراي قاچاق اجناس عتيقه از مملكت ما كي تمام مي شود. جالب اينجاست كه هرچقدر تعداد دستگيرشدگان اين ماجرا بيشتر مي شود همانقدر مبادرت به اين كار بيشتر شده است. اخيراً سه نفر قاچاقچي كه قصد انتقال ۷۰۱ قطعه سكه عتيقه به خارج ازدورود را داشتند دستگير شده اند.
اين سه نفر درپي مظنون شدن ماموران مبارزه با موادمخدر نيروي انتظامي دورود روز جمعه به يك دستگاه خودرو سواري پژوGLX در محور دورود - ازنا و بازرسي از آن ۶۹۸ قطعه سكه عتيقه با آرم «محمد رسول الله» و سه قطعه سكه طلائي رنگ كه تصوير انسان بر روي آن نقش بسته بود را كشف و ضبط مي كنند.
اين اجناس عتيقه به صورت خيلي ماهرانه در داخل خودرو جاسازي شده بود كه ماموران به زحمت آنها را پيدا كردند.
در همين رابطه راننده اين خودرو و دو نفر از سرنشينان آن دستگير و به همراه پرونده متشكله تحويل دادگستري درود شدند.

اشتران مهاجم
شتر حيوان نجيبي است اما اگر قرار باشد مزاحم بني بشر شود بايد درباره نجابت اش شك كرد. شايد به همين خاطر هم هست كه اهالي شهرستان فردوس دل خوشي از اين حيوان بيابانگرد ندارند. هجوم صدها شتر سرگردان به مناطق قرق شده اين شهرستان، موجب خسارات فراواني به منابع طبيعي اين شهرستان شده است. اين شترهاي سرگردان از شهرستان هاي بيرجند، فردوس و طبس به اين مناطق قرق شده هجوم آورده اند. هجوم شترها به مراتع موجب تخريب آنها به ويژه طاقزارهاي فردوس شده و تاكنون در اين خصوص خسارات سنگيني به منابع طبيعي اين شهرستان وارد شده است. از تمامي شترداران شهرستان هاي فردوس، طبس و بيرجند خواسته شد براي تحويل گرفتن شترهاي خود و پرداخت خسارات وارده هر چه سريعتر به منابع طبيعي فردوس مراجعه كنند. در صورت عدم مراجعه صاحبان شترها تا ۳۰ فروردين ماه جاري، اداره منابع طبيعي برابر قانون اموال مجهول  المالك عمل خواهد كرد.

بازهم انفجار مين
عجب حكايتي است حكايت انفجار مين و كشته شدن اهالي خوب قصر شيرين.
انگار اصلا قرار نيست اين ماجراي دردناك تمامي داشته باشد و انگار آنقدر مسايل و مشكلات زياد شده كه به كلي همگي يادشان رفته كه اين شهر تاريخي و زيبا ۸ سال زير چكمه هاي عراقي ها بوده و آنها تا توانسته اند در زمين هاي حاصلخيزش مين كاشته اند.
آخرين خبري كه از همين سرزمين هاي مين كاري شده داريم اين است كه در اثر انفجار مين در اين بخش مرزي در ايام نوروز سه نفر كشته و يك نفر زخمي شدند.
... و درمورد قصرشيرين هرگز آخرين خبر اعتبار چنداني ندارد.
متاسفانه بايد منتظر خبرهاي ديگري هم باشيد؛ خبرهايي كه صداي مهيب و بويي ناخوشايند دارد!

۵۸ ميليارد و ۸۱۰ ميليون
اين رقمي كه ما براي شما تيتر كرده ايم ميزان قاچاق كالا در استان بزرگ خراسان است. از ارقام جالب سال گذشته اين استان دستگيري ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر است كه رقم قابل توجهي است. البته اين آمار و ارقام مربوط به ۱۳ شهرستان اين استان است و اين تعداد از افراد در حين انجام كنترل خودروهاي عبوري و مبارزه با قاچاقچيان كالا و ارز در حوزه ها و ايستگاه هاي بازرسي دستگير شدند. و اما كالاهاي قاچاقي كه كشف و ضبط شده اند شامل ۵/۲ ميليون پاكت سيگار، ۵۵۰۰ دستگاه لوازم خانگي، ۲۷ هزار دستگاه لوازم صوتي و تصويري، ۱۴۵ قبضه سلاح، ۸۶ هزار ثوب البسه، ۵/۱ ميليون متر پارچه، ۸۹ هزار كيلوگرم آرد، ۱۱۲ هزار عدد انواع سي.  دي، ۲ ميليون ليتر موادسوختي و ۴۶۰۰ ليتر مشروبات الكلي است. ۳۶ هزار قطعه قطعات يدكي، ۷۴۳ هزار كيلوگرم كودشيميايي، ۳۲۴ راس احشام، ۲۲۷ هزار قلم انواع دارو، ۵۰ دستگاه خودرو خارجي قاچاق، ۱۰۳ قطعه اموال فرهنگي...مابقي اين آمار آنقدر زياد است كه مطمئنا از حوصله شما خارج خواهد بود.

خانم قاچاقچي
تا به حال مشكين شهر رفته ايد؟ شهري زيبا با آب و هوايي كوهستاني و مناظري بديع.
شهري كه زير چتر آفتاب و سبلان جاخوش كرده و مردمانش به مهرباني و خوبي شهره اند. با اين حال از اين شهر يك خبر تقريبا غم انگيز داريم.
ماموران انتظامي در مشكين شهر، يك زن را كه با بلعيدن هروئين اقدام به قاچاق آن مي كرد، دستگير كردند.
روز شنبه با دستگيري اين زن مقاديري هروئين از داخل معده وي به دست آمد.
جالب اينجاست به همراه اين زن دو همدست مرد وي نيز دستگير و تحويل ارگان هاي ذيربط شدند.
اين قاچاقچيان قصد قاچاق مواد مخدر به شهرستان بيله سوار را داشتند.

مرگبارترين جاده ها
فكر مي كنيد مرگبارترين جاده ها متعلق به كدام كشور است؟ ايران؟ البته تا حدودي حق با شماست اما سال گذشته ميلادي ۱۴۰ هزار نفر در حوادث رانندگي در چين جان باخته اند كه اين رقم معادل چندصد نفر در يك روز است.
اين در شرايطي است كه شمار كشته هاي ناشي از حوادث رانندگي در چين با توجه به ارقام رسمي كه دولت مركزي اين كشور منتشر مي كند، از هر كشور ديگري بالاتر است.
نرخ مرگ و مير در جاده هاي چين حدود ۱۵ درصد از مجموع نرخ جهاني آن را شامل مي شود درحالي كه چين تنها ۲ درصد از خودروهاي جهان را در خود جاي داده است.
براي نمونه به تازگي در جريان يك حادثه رانندگي در چين شش كودك محصل و دو معلم پس از بازگشت از يك سفر تفريحي دچار حادثه رانندگي شده و جان خود را از دست دادند و ۳۰ نوجوان ديگر نيز در اين حادثه زخمي شدند.

جانيان خارجي
ظاهرا اهالي روسيه آنقدر مهربان و مردم دارند كه كشورشان بهترين محل براي جرم و جنايت خارجي ها شده است! طوري كه افزايش جنايات خارجيان در اين كشور در سه ماهه اول سال ميلادي به حدي بوده است كه مي شود آن را شرم آور خواند.
از اول ژانويه تا فوريه امسال خارجيان و افراد بي هويت مرتكب ۱۲ هزار و ۳۴۰ مورد جنايت در روسيه شده اند.
به گفته اين منبع اين آمار در مقايسه با جنايات صورت گرفته در مدت مشابه سال پيش حدود ۲۰ درصد افزايش نشان مي دهد.
بيشتر جنايات و افزون بر ۹۲ درصد آنها به وسيله اتباع كشورهاي عضو جامعه همسود صورت گرفته است.
اكثر جنايات خارجيان در روسيه سرقت و دزدي است كه اغلب عليه هموطنان خود مرتكب شده اند. آمار وزارت كشور روسيه همچنين بيانگر ارتكاب ۲هزار و ۵۵۵ جنايت عليه خارجيان در روسيه در ۳ ماهه اول سال جاري ميلادي است.

هديه به رانندگان خوب
درحالي كه پليس راهنمايي و رانندگان ايران بر تشويق رانندگان براي رعايت قوانين اقدام به تيزرهاي تبليغاتي كرده است، پليس فرانسه در روز جهاني امنيت جاده اي براي تشويق رانندگان به رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي اقدام به دادن هديه به رانندگان خوب كرد. ماموران پليس در اين روز در ۱۵ گروه جداگانه با تعقيب رانندگان خوب به آنان هديه مي دهند. در روز گذشته بيش از ۳ هزار هديه بين رانندگاني كه قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي را رعايت كردند تقسيم شده است. پليس فرانسه با بررسي مدارك خودرو و نحوه رانندگي آنان، هديه ها را به رانندگان و ديگر سرنشينان خودرو اهدا مي كنند. دولت فرانسه از دو سال گذشته، كاهش تلفات جاده اي را در اولويت برنامه هاي خود دارد و با سياست هاي تشويقي و تنبيهي خود توانست در سال گذشته ميلادي ميزان تلفات جاده اي اين كشور را كاهش دهد. فرانسه در سال گذشته موفق شد تلفات جاده اي را به ميزان يك هزار و۶۰۰ نفر كاهش دهد كه اين آمار را مي توان در تاريخ اين كشور بي سابقه دانست.

۲۰ كشته و يك معدن
آمار قربانيان انفجار در يك معدن روسيه به ۲۰ نفر رسيد.
آمار قربانيان حادثه انفجار گاز متان كه در ساعات اوليه روز شنبه در معدن ذغال سنگ در شهر كوزباسي روسيه روي داد به ۲۰ كشته رسيد.
از ساعات اوليه وقوع اين حادثه بيش از ۱۵۰ مامور نجات مجهز به انواع تجهيزات در تلاش براي نجات معدنچيان زنده و يا بيرون آوردن اجساد از زير آوار هستند.
همچنين ۱۰ معدنچي ديگر نيز كه در اعماق معدن بودند در ساعات اوليه نجات يافته و در سلامت كامل به سر مي برند.
۳ معدنچي ديگر نيز مجروح و در بيمارستان بستري شدند.
به رغم گذشت ۱۴ ساعت از زمان وقوع اين حادثه از سرنوشت ۲۷ معدنچي ديگر اطلاعي در دست نيست.

زندانيان فراري
اگر براي ورزشكاران شكستن ركورد ورزشي باعث افتخار است براي جماعت اهل بند و سلول فرار از زندان حكم افتخار را دارد و اين مساله براي زندانبانان حكم شرمندگي. از فيليپين خبر مي رسد. بيش از ۲۰ زنداني از جمله شماري از اعضاي گروه ابوسياف از زندان جزيره « باسيلان» در جنوب كشور گريختند.
اين زندانيان قبل از فرار به نگهبانان توزيع كننده غذا حمله كرده وسلاح هاي آنان را در اختيار گرفتند، ظاهرا درگيري بين زندانيان و نيروهاي زندان هم وجود داشته كه در اين درگيري ۳ نگهبان مجروح شدند. هنوز شمار دقيق زندانيان فراري و هويت آنان اعلام نشده است. فرار اين زندانيان در حالي روي داده است كه مقامات امنيتي فيليپين به دنبال كشته شدن«همسراجي سالي» يكي از رهبران ارشد گروه ابوسياف و پنج نفر ديگر از اعضاي آن، تدابير شديد امنيتي را در منطقه اتخاذ كردند.

حوادث
آرمانشهر
ايرانشهر
تهرانشهر
جهانشهر
در شهر
درمانگاه
يك شهروند
|  آرمانشهر  |  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  جهانشهر  |  حوادث  |  در شهر  |  درمانگاه  |  يك شهروند  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |