شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۷۹ - May 15, 2004
ورزش
Front Page

فوتسال قهرماني باشگاههاي كشور
استقلال بر پرسپوليس پيروز شد
006417.jpg
گروه ورزشي: موقعيت ورزش ما در شرايطي است كه از كوچكترين اتفاق و شانس در رشته هاي مختلف بايد بيشترين برداشت و بهره را ببرد.
به عنوان نمونه در رشته تازه شكل گرفته اي چون فوتسال كه هنوز به طور جدي كشورهاي جهان و حتي آسيا به آن نپرداخته اند، بايد جايگاه و پايگاه خود را محكم كنيم. فوتسال به دليل ماهيت دروني خود كه با تعداد كمتر و در مساحت كوچكتري انجام مي شود با شرايط جامعه ما كه در كوچه و خيابان فوتبال خودجوش و خودپرور بسياري دارد هماهنگ است و بنابر همين دليل قادر بوده شش سال قهرمان آسيا شود و اگر از نظر علمي مربيان درخور توجه اي داشتيم در سطح جهان نيز به مقام قهرماني مي رسيديم. هم اكنون كشورهاي جهان توجه و نگاه خود را به فوتسال جدي تر كرده اند.
برزيل، آرژانتين، اسپانيا، ايتاليا، روسيه، اوكراين، ژاپن و كره براي اين رشته نيز برنامه ريزيهاي تازه اي را ارائه داده اند. موقعيت فعلي ما در فوتبال جهان به گونه اي است كه اگر برنامه  جدي براي آن نداشته باشيم اين موقعيت نيز كم كم از دست خواهد رفت. هشدارهاي جدي كه در همين بازيهاي اخير قهرماني آسيا داشتيم بايد ما را به هوش بياورد كه ژاپني ها به ما نزديك شده اند و با علم به اين مسئله كه آنها چون كره ايها از نظر بودجه وضعيت مناسب تري نسبت به ما دارند، چه بسا در چند سال آينده از ما پيشي بگيرند و اين مقامها را نيز از دست بدهيم.
ايجاد زيربناي مناسب براي حركت در هر دو سوي قهرماني و توسعه مي تواند پشتوانه هاي آنرا بيشتر كند. فوتسال به نوعي با ارزشهاي اجتماعي و تعليمي جامعه ما هماهنگي دارد و با ايجاد مركزي آموزشي خواهيم توانست، فقدان اين مسئله را برطرف كنيم.
روز گذشته در چارچوب مسابقات باشگاهها دو تيم استقلال و پرسپوليس در مقابل يكديگر قرار گرفتند. اگر چه تبليغات در مورد اين بازي آنچنان كه درخور اين بازي بود انجام نشد اما حضور تماشاگران در سالن ۱۲ هزار نفري ورزشگاه آزادي نشان از آن داشت كه پتانسيل لازم موجود است و تنها مسئولين بايد توجه خود را به اين رشته بيشتر كنند.
پيروزي پر گل استقلال بر پرسپوليس
استقلال ۵- پرسپوليس يك
داور: منوچهر نظري
گل ها: پيرتن (۲ گل)، وزير زاده، هاشم زاده و صادقي براي استقلال و عبدالله نژاد براي پرسپوليس.
چند سالي است كه رقابت ديرينه دو تيم پرطرفدار فوتبال ايران استقلال و پرسپوليس به فوتسال نيز كشيده شده است. ديروز در سالن ۱۲ هزار نفري استقلال در شرايطي كه با رفتن بسياري از چهره هاي شاخص خود تيم جواني را به ميدان فرستاده بود راحت تر از گذشته توانست بر حريف قديمي اش غلبه كند. پرسپوليس حداقل از نظر نفرات اسمي كاملاً بر استقلال چربش داشت، اما جوانان با تكنيك استقلال در هر دو نيمه برتري محسوسي بر حريف صاحب نام خود داشتند و در پايان نيز توانستند با پنج گل پرسپوليس را شكست دهند.
داوري اين ديدار بر عهد منوچهر نظري از داوران بين  المللي فوتسال كشور بود كه بخوبي اين ديدار را قضاوت كرد.

نتايج رقابت هاي فوتسال باشگاه هاي برتر ايران
هفته هشتم از مسابقات فوتسال قهرماني باشگاه هاي برتر ايران با برگزاري ديدارهايي در شهرهاي گوناگون پيگيري شد.
در پايان رقابت ها نتايج زير به دست آمد:
تيم هاي اول ميزبان بودند.
راه آهن تهران ۳ پگاه گيلان ۲
شهرداري تنكابن ۳ شهروند ساري ۳
صدراي شيراز ۲ شن سا ساوه ۶
پاس تهران ۴ شهيد منصوري قرچك ۳
چيني همگام شهركرد ۷ ارم كيش قم ۷
در جدول رده بندي اين مسابقات هم اكنون تيم پاس تهران با ۲۲ امتياز پيشتاز است و تيم هاي شن سا ساوه وشهيد منصوري قرچك با ۱۹ و ۱۶ امتياز در رده هاي دوم و سوم قرار دارند.

مربي سابق تيم ملي وزنه برداري:
بيش از دو مدال در المپيك نمي گيريم
گروه ورزشي:نصرالله دهنوي مربي سابق تيم ملي وزنه برداري ايران مي گويد: با شرايطي كه اكنون بر اردوي تيم ملي وزنه برداري حاكم است نمي توان به كسب بيش از ۲ مدال المپيك چشم داشت.
ناظر كميته  ملي المپيك و سازمان تربيت بدني بر اردوي آمادگي وزنه برداران افزود: وزنه برداران تيم ملي بزرگسالان در يك آمادگي نسبي قرار دارند و از اكنون كه حدود ۹۰ روز مانده به بازي هاي المپيك زود است كه وزنه برداران به دوران اوج خود برسند. نقطه اوج وزنه برداران از يك ماه مانده به المپيك آغاز مي شود.
وي در ادامه با اشاره به وزنه برداران آسيب ديده تيم ملي گفت: فلاحتي نژاد، توكلي، برخواه و باقري از مصدومان نسبتا جدي اين تيم هستند، به طوري كه ديگر اميدي به توكلي نيست، حضور برخواه در المپيك به اما و اگر بستگي دارد و فلاحتي نژاد نيز روز به روز وضعيت مچ دستش بدتر مي شود. با اين حساب تنها قهرمان سالم اردو حسين رضازاده است. حضور وي در اردو تاثير مثبتي در روحيه ديگر وزنه برداران داشت.

صعود آذربايجان به ليگ يك فوتبال
گروه ورزشي: تيم فوتبال آذربايجان تهران با برتري يك بر صفر برابر تيم صنعت جواز حضور در رقابت هاي ليگ دسته يك را كسب كرد.
علي فهيمي راد، سرپرست تيم آذربايجان ديروز گفت: در اولين فرصت، طي نشستي با علي پروين برنامه كامل و جامعي را براي حضوري قوي در رقابت هاي ليگ دسته يك تدوين خواهيم كرد و قصد داريم با تغييرات اساسي و جذب بازيكنان برتر شرايط را براي صعود به مسابقات ليگ حرفه اي فوتبال مهيا كنيم.
وي تصريح كرد: در اولين گام اعضاي هيأت مديره باشگاه را تكميل خواهيم كرد تا با مديريت حرفه اي مسابقات را پيگيري كنيم و بعد از ثبت رسمي نام «سرخپوشان پايتخت» در رقابت هاي فصل آينده با اين نام در بازي ها حاضر خواهيم شد.

فوتبال جام حذفي كشور
استقلال ۹ بار دروازه  مريوان را فروريخت
گروه ورزشي: استقلال تهران پس از ازدست دادن جام قهرماني در ليگ برتر با تداوم آمادگي و بدون آن كه تمرينات خود را رها كرده باشد براي قهرماني در جام حذفي كشور خيز برداشته است. همان هدفي كه پرسپوليس برايش برنامه ريزي كرده است.
استقلال كه در مريوان با دو گل بر فرمانداري اين شهر غلبه كرده بود، در تهران با تمام يارانش و براي شكست سخت حريف به ميدان آمد و ۹ بار دروازه مريوان را فروريخت تا درمجموع يازده بر صفر بر اين تيم شهرستاني پيروز شود. استقلال جدا از خواسته اي كه دنبال مي كرد، قصد داشت چهره قوي تري از خود به حريفان نشان دهد و دورنماي فتح اين جام را براي خود ترسيم كند. استقلال با اين پيروزي به مرحله يك هشتم پاياني رقابت هاي فوتبال جام حذفي كشور پا گذاشت. گل هاي استقلال را در اين بازي علي سامره (۲ گل)، فرزاد مجيدي (۳ گل)، كيوان ساجدي، فراز فاطمي، پيروز قرباني و فابريتسيو به ثمر رساندند. استقلال با اين پيروزي بايد به ديدار پاسارگاد برود. تيمي كه به عنوان قهرمان زيرگروه انتخاب شده است و قصد دارد تا خود را به ليگ برتر برساند.

در ۴۸ ساعت قبل ازاعزام به كره
۱۲ بازيكن تيم ملي واليبال ايران معرفي شدند
گروه ورزشي: در كمتر از ۴۸ ساعت به اعزام تيم ملي واليبال ايران در بازي هاي انتخابي المپيك آتن، از سوي «پارك كي ون» سرمربي كره اي اين تيم اسامي ۱۲ بازيكن اعزامي اعلام شد.
«پارك كي ون» كه براي حضور در ميدان بزرگي چون بازي هاي انتخابي المپيك آتن از همان شروع اردو به تجربه و حفظ استخوان بندي تيم ملي در بازي هاي آسيايي بوسان و قهرماني آسيا در تيان جين تاكيد داشت، تنها با چند تغيير كوچك نفرات موردنظر خود را برگزيد. اكبر خداوردي، عظيم جزيده، فرهاد ظريف و عليرضا بهبودي ازجمله نفراتي بودند كه جانشين بازيكناني چون شيركوند، اوليايي، افشاردوست و شريعتي شدند.
در كادر فني و سرپرستي نيز حسين حسيني، حسن منصوري و عباس برقي جاي خود را به ترتيب به سعيد درخشنده، محمدصادق پشنگ و نادر شوندي دادند. اين تيم براي حضور در پيكارهاي انتخابي المپيك فردا عازم كره جنوبي مي شود و پس از چهار روز اقامت و يك بازي تداركاتي با هيوندا نايب قهرمان ليگ كره روز ۳۱ ارديبهشت عازم توكيو خواهد شد.
اسامي نفرات تيم ملي: محمد تركاشوند،  بهنام محمودي، پيمان اكبري، اميرحسين منظمي، محمد منصوري، عليرضا نادي، اكبر خداوردي، عباس قاسميان، عليرضا بهبودي، اميرحسيني، عظيم جزيده و فرهاد ظريف.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    خارجي    |    سياسي    |    شهري    |    علمي فرهنگي    |
|   ورزش    |    ورزش جهان    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |