دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۸۸
پرطرفدارترين سايت هاي خبري جهان به روايتAlexa
وقتي روي اخبار كليك مي كنيد
در ميان نسخه اينترنتي روزنامه هاي فارسي، روزنامه همشهري از لحاظ تعداد مراجعه كننده درصدر قرار دارد. رتبه ۴۶ هزارم در جدول سايت هاي پربيننده، همشهري را در جايگاه اول قرار داده است 
008031.jpg
روزنامه همشهري از لحاظ تعداد مراجعه كننده درصدر قرار دارد. رتبه ۴۶ هزارم در جدول سايت هاي پربيننده، همشهري را در جايگاه اول قرار داده است، همانطور كه پرتيراژترين روزنامه ايراني به شمار مي رود
گرچه شايد اين ادعاي بيل گيتس كه روزي روزنامه ها را از بين خواهد برد و صفحه هاي مجازي را جايگزين صفحه هاي كاغذي خواهد كرد، هيچگاه تحقق نيابد (چه كسي لذت ورق زدن را با سر و كله زدن با ماوس عوض خواهد كرد؟) اما بايد اذعان داشت كه نسخه هاي اينترنتي همان روزنامه ها نيز جايگاه خود را يافته اند اگر تا ديروز خوانندگان روزنامه ها به صورت غير مستقيم از خبرگزاري ها و سايت هاي خبري بهره مي بردند و اين روزنامه ها بودند كه با پردازش اخبار اين منابع، آن را در اختيار خوانندگان خود قرار مي دادند، اما امروز اين واسطه گري تا حدودي از بين رفته است، حالا كاربران خود پشت مونيتورها مي نشينند و در سايت هاي مختلف خبري پرسه مي زنند.
كاربران فارسي زبان، امادرجست وجوهاي روزانه خود از خواندن خبرهاي خبرگزاري ها، سايت هاي خبري و نسخه هاي اينترنتي روزنامه هاي فارسي غافل نيستند. با جست وجو در سايت بين الملليAlexa ، معتبرترين سايت شمارشگر در اينترنت ميزان مراجعه به سايت هاي فارسي را مي توان بررسي و سپس آن را با نمونه هاي خارجي، مقايسه كرد.
خبرگزاري ها
خبرگزاري  جمهوري اسلامي (ايرنا ) به دليل مرجع بودن و رسمي بودنش هنوز پرطرفدارترين خبرگزاري داخلي است. سايت اينترنتي ايرنا درزمينه مراجعه كاربران از ديگر سايت ها پيشي گرفته است، گرچه كمتر اخبار حاشيه اي توليد مي كند. اين خبرگزاري بيش از هر چيز به درست بودن خبر توجه دارد كه شرايط آن باتوجه به موقعيت رسمي و دولتي اش نيز چنين ايجاب مي كند. سايت ايرنا از لحاظ تعداد مراجعه كننده رتبه ۳۱ هزار و ۲۵۰ را درميان سايت هاي اينترنتي سراسر دنيا دارد. كاربران غير فارسي زبان نيز به اين سايت مراجعه مي كنند و اين عامل باعث حصول چنين رتبه اي براي ايرنا شده است. ايرنا رتبه ۱۲ هزارم را به عنوان حد نصاب خود ثبت كرده است.
خبرگزاري دانشجويان (ايسنا) به عنوان جدي ترين رقيب ايرنا، فعاليت مي كند. سايت ايسنا، به عنوان ۳۸ هزارمين سايت پربيننده دنيا محسوب مي شود و دومين خبرگزاري ايراني از لحاظ مراجعه به شمار مي رود. ايسنا حد نصاب رتبه ۱۶ هزارم را نيز دركارنامه دارد واحد مركزي خبر كه سابقه بيشتري از ايسنا دارد، اما دررتبه پايين تري قرار گرفته است. رتبه واحد مركزي خبر در ميان سايت هاي پربيننده، رتبه ۱۰۰هزارم است و البته حد نصابي تا رتبه ۴۵هزار. خبرگزاري هاي فارس و مهر، اگرچه تازه به دنيا آمد ه اند و سابقه چنداني ندارند، اما توانسته اند رتبه هاي نسبتا قابل قبولي براي خود دست و پا كنند. سايت فارس در رتبه ۱۳۶ هزارم و سايت مهر در رتبه ۱۴۶ هزارم جدول سايت هاي پرطرفدار قرار دارند. خبرگزاري كار ايران از تعداد مراجعه كننده كمتري برخوردار است و در مجموع روي پله ۱۷۳ هزار قرار مي گيرد در ميان خبرگزاري هاي ايراني مي توان اثري نيز از خبرگزاري ميراث فرهنگي يافت. اين سايت كه بيشتر تخصصي عمل كرده و اخبار مربوط به حوزه خود را تحت پوشش قرار مي دهد رتبه ۴۶۸ هزارمين سايت پربيننده دنيا را به خود اختصاص داده است و فاصله اي طولاني باايرنا دارد.
جست وجو درAlexa نشان مي دهد كه در ميان نسخه اينترنتي روزنامه هاي فارسي، روزنامه همشهري از لحاظ تعداد مراجعه كننده درصدر قرار دارد. رتبه ۴۶ هزارم در جدول سايت هاي پربيننده، همشهري را در جايگاه اول قرار داده است، همانطور كه پرتيراژترين روزنامه ايراني به شمار مي رود.
اقتصادي، علمي 
در زمينه اقتصادي سايت «خودرو وب» با رتبه ۲۷۱ هزار، سايت «پارس سدز» با رتبه ۳۵۲ هزار و سايت «اتاق بازرگاني» با رتبه ۴۴۹ هزار، پربيننده  ترين سايت هاي تخصصي - اقتصادي فارسي زبان هستند. در بين سايت هاي آموزش و علمي مي توان به نكات جالب توجهي رسيد. سايت هاي معتبري چون «سازمان سنجش» و «دانشگاه تهران» كم بيننده تر از سايت هاي «پايگاه مدارك علمي» و «دانشگاه بوعلي همدان» هستند! سازمان سنجش و دانشگاه تهران رتبه هاي جهاني ۱۹۵ هزار و ۲۶۱ هزار را دارا هستند در حالي كه پايگاه مدارك علمي و دانشگاه بوعلي همدان رتبه هاي ۱۷۷ هزار و ۱۸۰ هزار را احراز كرده اند. در زمينه فرهنگي، سايت «مركز آل بيت» يا «الشيعه» كه به «آيت الله سيستاني» وابسته است رتبه ۵۲ هزار جهاني را در اختيار دارد.
خدمات كامپيوتري و اينترنتي، دولتي، ورزشي 
اكثر روزنامه نگاران و كاربران لابد «گوگل فارسي» را به خوبي مي شناسند كه براي يافتن اخبار و نوشته هاي موضوعي واقعا موهبتي است. جالب است بدانيد اين سايت در ميان سايت هاي خدمات كامپيوتري و اينترنتي فارسي زبان، جايگاه چهارم را از لحاظ تعداد مراجعه كننده در اختيار دارد. سايت جست وجوگر با رتبه ۷۹ هزار، سايت نوآور با رتبه جهاني ۸۲ هزار و سايت پارسيك با رتبه ۱۰۲ هزار، اول تا سوم هستند و بالاتر از گوگل فارسي. در ميان نهادهاي دولتي نيز بايد به سايت دو وزارتخانه حساس و با اهميت اشاره كرد: سايت وزارت كشور و سايت وزارت امور خارجه. كاربراني كه به اين دو سايت مراجعه كرده اند آنها را به ترتيب در رتبه هاي ۱۸۶ هزار و ۱۹۷ هزار جهاني قرار داده اند. بسياري از ورزش دوستان اخبار ورزشي داخلي را از سايت هاي ايرنا، ايسنا، مهر و ايلنا مي گيرند، اما تنها سايت تخصصي ورزش، ايپنا (وابسته به باشگاه پاس) است كه طبيعي است پربيننده ترين سايت تخصصي ورزشي فارسي زبان به شمار آيد. چون سايت تخصصي ورزشي فارسي زبان ديگري وجود ندارد. رتبه ايپنا ۴۷۲ هزار است.
پرطرفدارهاي خارجي 
در ميان سايت هاي پربيننده جهان، سايت «ياهو» با جذب ۳۰ درصد كاربران اينترنتي رتبه اول را در اختيار دارد. همه كاربران بدون استثنا با «ياهو» آشنا هستند. سايت «گوگل» هنوز نتوانسته به جايگاه «ياهو» دست يابد اما نزديك ترين رقيب آن محسوب مي شود و MSN (مايكروسافت) به دنبال اين دو سايت است.
سايت خبريCNN با رتبه جهاني ۲۸ در صدر سايت هاي خبري قرار دارد. سايت خبريBBC با رتبه ۳۱ جهاني و سايت خبري مربوط به آب و هوا با رتبه ۷۰ در جايگاه هاي بعدي قرار گرفته اند.
در ميان نسخه اينترنتي روزنامه هاي خارجي نيز سايت نيويورك تايمز با رتبه ۸۶ درصد قرار دارد، واشنگتن پست با رتبه ۲۳۵ دوم است. يو.اس.اي.تودي با رتبه ۲۷۱ و گاردين با رتبه ۴۵۱، سوم و چهارم هستند. خبرگزاري رويترز با رتبه ۵۰۴، نيويورك پست با رتبه ۶۶۱ و «وال استريت ژورنال» با رتبه ۶۶۸ از ديگر سايت هاي پربيننده خبري به شمار مي روند.

جشنواره بين المللي فيلم هاي ورزشي
آكادمي ملي المپيك مجموعه زيباي ورزشي واقع در شمال تهران براي تابستان امسال نيز همانند دو سال گذشته درصدد برگزاري جشنواره فيلم هاي ورزشياست اين جشنواره براي سومين بار در ايران و به صورت بين المللي برگزار مي شود.
فدراسيون بين المللي فيلم هاي ورزشي كه درميلان ايتاليا واقع است امسال اين امكان را براي ايران قايل شده كه اين جشنواره را به صورت بين المللي در سطح غرب آسيا برگزار كند.
سيد امير حسيني رئيس آكادمي ملي المپيك درخصوص برگزاري اين دوره جشنواره مي گويد:«امسال با هماهنگي ايران با فدراسيون جهاني قرار است آثار برتر جشنواره تهران در بخش هاي گوناگون به مسابقه اصلي در ميلان راه يابند.»
براي جشنواره امسال ۲۱ كشوراز غرب آسيا اعلام آمادگي خود را به كميته ملي المپيك اعلام كرده اند، اما در خصوص آثار ايراني شركت كننده در جشنواره حسيني مي گويد: «هنوز فرصت ارسال آثار به پايان نرسيده است و ما همچنان مشغول دريافت آنها هستيم.»
در سال هاي گذشته نيز كه اين جشنواره به صورت داخلي برگزار مي شد فيلمسازان ايراني توانستند با راه يابي مسابقه اصلي باعث كسب افتخار براي ايران شدند و تنديس اين مسابقات را از آن خود كردند.
قرار است اين جشنواره از پنجم تير ماه سال جاري كارخود را آ غاز كند.
اين جشنواره در آكادمي ملي المپيك و همچنين فرهنگسراهاي وابسته به همه شهرداري تهران برگزار خواهد شد.

معضلات شهري
اين خبر نيازي به توضيح ندارد. براي اينكه متوجه شويد چگونه مي توانيد در مسابقه سراسري كاريكاتور با موضوع معضلات شهري كه توسط خانه كاريكاتور ايران برگزار مي شود، شركت كنيد، فقط كافيست كه به دو تصوير پايين خبر با دقت نگاه كنيد.
008034.jpg

دوچرخه سواري در سياره سبز
آلودگي ها كه بالا مي گيرد، پاهاي پروژه هايي به گود كشيده مي شود كه هدف آن كاهش همان آلودگي ها است.
پروژه جديد در همين زمينه، سياره اي است كه به جاي آلودگي قرار است سبز باشد. طرح استفاده از دوچرخه به عنوان يك وسيله نقليه قرار است تا پايان تيرماه با همكاري سازمان هاي ذي ربط آماده و قطعي شود؛ مدير پروژه سياره سبز اين خبر را اعلام كرده و گفته است كه بر اين اساس برنامه هاي خاصي را براي ترويج فرهنگ دوچرخه سواري تدوين مي كنند.
هادي بهرامي يكي از مشكلات مردم براي استفاده از دوچرخه را قيمت بالاي آن دانسته و خواستار اختصاص تسهيلات ويژه در اين زمينه به علاقه مندان شده است.
نمي توان منكر نقش شهرداري در بحث فرهنگ دوچرخه سواري شد اما مسوولان پروژه سياره سبز هنوز به طور رسمي با اين سازمان گفت وگو نكرده اند. اما در جلسات غيررسمي تمايل آنها به استفاده گسترده از دوچرخه مطرح شده است.
بهرامي معتقد است: اختصاص فضاي لازم براي استفاده از دوچرخه به شهرداري مربوط مي شود و سازمان محيط زيست نيز مي تواند بعضي مناطق را كه تحت پوشش دارد، براي اين امر در نظر بگيرد.
سطح خيابان هاي تهران با توجه به تردد بسيار زياد خودروها آلوده است و در عين حال رعايت نكردن قوانين رانندگي ناامني هايي را براي دوچرخه سواران ايجاد مي كند، بنابراين در قدم اول بايد اماكن خاصي براي دوچرخه سواران ايجاد شود، بهرامي پارك پرديسان را با ظرفيت ۲۰ هزار دوچرخه مناسب اين كار مي داند.
اما نكته قابل توجه در مورد اين پروژه، خط سبز بلوار كشاورز است كه فراموش شده است، اين مسير دوچرخه سواري به دليل اينكه استفاده مناسبي از آن نمي شود و بيشتر براي پارك خودروها و تردد موتورها مورد استفاده قرار مي گرفت، در سطح خيابان حذف شد، البته اين خبر خوشايندي نيست و اميدها براي به سرانجام رسيدن پروژه هايي از اين دست را كمرنگ مي كند.
بهرامي معتقد است ترويج فرهنگ دوچرخه سواري نياز به برنامه ريزي بلندمدت دارد و بايد براي استفاده از دوچرخه انگيزه ايجاد كرد تا به نحوي فرهنگ سازي شود.
فرهنگ  سازي در اين زمينه از نظر اقتصادي هم براي كشور سودآور است، اما بهرامي مي گويد نبايد انتظار داشت كه در اين مورد در زمان كوتاه به نتيجه رسيد، اما استمرار در اين حركت ها مي تواند، تاثيرگذار باشد.

ستون شما
ايرانمهر
از مسوولان صفحه درمانگاه متشكرم. پرونده بيمارستان ايرانمهر را رها نكنيد.
حافظه تاريخي 
گزارش صفحه حوادث درباره ساختمان فرو ريخته كرج جالب بود، به خصوص كه عكس هاي حوادث قبلي را هم چاپ كرده بوديد اكثر ما در اين موارد حافظه تاريخي نداريم.
بي ستون 
ستون مولن روژ خوبه. ستون ما خوبه. ستون شما هم همينطور ولي كلا كم ستونيد.
پاسخ: اضافه مي شود!
تعريف از خود نباشد!
گزارش صفحه اول پنج شنبه استثنايي بود.
پاسخ: تصادفا همه اش شد تعريف!
S.O.S
بيش از ۳۵ مورد تماس داشته ايم از طرف خوانندگاني كه دوست دارند به صاحبخانه قوطي كبريتي و گزارش هفته گذشته ايرانشهر كمك كنند. جالب نيست؟
ج و ب گيت 
آن كس كه قول داد «ج»ها تبديل به «ب» نمي شود را به ما معرفي كنيد تا ديگر مطالبش را هم باور نكنيم.
پاسخ: نداريم.
مارمولك و مصائب 
چه ارتباطي بين مارمولك و مصائب مسيح هست كه آنها را با هم مقايسه كرده ايد؟
پاسخ: هر دو با «م» آغاز مي شوند. جنجالي هم هستند. ديگر چه؟
ياغي 
اطلاق كلمه «ياغي» به موتورسواران در يكي از گزارش هاي ايرانشهر همچنان اعتراض در پي دارد. جالب ترين تماس مربوط به خواننده جواني بود كه مي گفت ياغي «آقاي خ» (فوتباليست مشهور) ياغي است، نه ما!
كجاست؟
در پاسخ به خواننده  اي كه مي خواهد آقاي ماني راد را ببيند و اطلاعات خوبي در زمينه صفحه مهمانشهر در اختيار او بگذارد، بايد عرض كنيم كه اگر از خاندان بزرگي هستيد در شماره اول از ايشان گزارش چاپ كرده ايم، ايشان رفته اند مرخصي!

«طبيعت بي جان» ربوده شد
اثر با ارزش هنري ديگري ربوده شد. اينبار نوبت فرانسه است و باز هم پيكاسو.
اين تابلو كه «طبيعت بي جان» نام دارد و در سبك كوبسيم است در سال۱۹۲۴ ترسيم شده و ارزش آن ۳ ميليون دلاراست. براي ترميم به كارگاهي در مركز پيمود و ارسال شده بود تا پس از مهيا شدن به موزه اي در شمال فرانسه قرض داده شود. تابلو براي آخرين بار در تاريخ ۱۲ ژانويه رويت شده بود و روز جمعه مشخص شد كه اين تابلو به سرقت رفته. يك مقام مسوول پليس فرانسه مي گويد كه سارق توانايي فروش تابلو را ندارد زيرا اين تابلو بسيار مشهور است. باوجود جست وجوي بسيار هنوز پليس هيچ اثري از تابلو بدست نياورده است.

كتاب جديد راوي تهران
يك خبر خوب براي طرفداران رمان هاي خوب. يك رمان ۲۰۵ صفحه اي كه از آثار يان دهارتوگ نويسنده هلندي است توسط پرويز دوايي نويسنده مشهور، راوي نوستالژيك تهران قديم، ترجمه شده و انتشارات روزنه كار آن را چاپ كرده است. «استلا» كه حكايتي از جنگ جهاني دوم است داستان زني را كه زندگيش درگير مردان بي سرنوشت جنگ شده بيان مي كند همچنين كارول ريد با اقتباس از اين رمان كه شهرت جهاني را براي نويسنده اش به دنبال داشت،  فيلمي به نام «كليد» را ساخت كه ويليام هولدن وسوفيا لورن در آن بازي مي كردند.

مرمت آثار موزه عراق
قرار است موزه ميراث فرهنگي سن پترزبورگ روسيه براي مرمت اشياي موزه عراق كه در جريان جنگ و درگيري هاي بعد از آن خسارت ديده اند، با موزه بريتانيا كه قبلا هم اقداماتي انجام داده همكاري كند. موزه ميراث فرهنگي روسيه تصميم دارد اول آثار عتيقه موزه ملي عراق را كه در بغداد قرار دارد، مرمت كند.
اين اقدام موزه روسيه در حالي قرار است انجام شود كه ماه گذشته يك تبعه اين كشور در بغداد كشته شد و حالا آنها به شدت نگران مسايل امنيتي هستند. از طرف ديگر موزه ميراث فرهنگي سن پترزبورگ از مسوولان موزه عراق دعوت كرده براي  آموزش رشته هاي مرمت آثار باستاني به اين كشور سفر كنند.

ذهن زيبا
هر ثانيه، يك لحظه بي همتاست. دنبال لحظه هاي فوق العاده گشتن، بيهوده و اتلاف وقت است.
مارتين گراي 
بدبختي را همه مي توانند تحمل كنند، اگر مي خواهيد اخلاق كسي را بيازماييد، به او قدرت بدهيد.
آبراهام لينكلن 
هيچ چيز مانند خواست ما، چيزها را طبيعي جلوه نمي دهد.
فرانسوالادوشفوكو
يك حلقه سست زنجير، كافي است كه همه زنجير را پاره كند.
پرمودابترا
مرد بزرگ هميشه آرام است و مرد حقير هماره مضطرب.
كنفوسيوس

صبح تا شب
جواد رسولي 
سينما
نمايش هاي امروز تالار ناصرخسرو اينها هستند: ساعت۱۴ «كشتن مرغ مقلد» ساخته رابرت ماليكان كه محصول سال ۱۹۶۲ است. گرگوري پك در اين فيلم يكي از بهترين بازي هاي عمرش را به نمايش گذاشته و به خاطرش اسكار گرفته است. داستان در يكي از شهرهاي كوچك جنوب آمريكا مي گذرد.
جايي كه يك وكيل سفيد پوست دفاع از سياهپوستي را كه متهم به قتل شده به عهده مي گيرد. ساعت ۱۶ فيلم ساعت ها به كارگرداني استيون دالاري و با بازي نيكول كيدمن، جولين مور و مريل استريپ. نيكول كيدمن در اين فيلم به دليل بازي فوق العاده اش در نقش ويرجينيا وولف اسكار بهترين بازيگري را گرفت. فيلم بازيگران فرعي خوبي هم دارد مثل كلردنس،ادهريس وجان سي رايلي، موسيقي ساعت ها را فيليپ ككس ساخته است كه برايش نامزدي اسكار به همراه آورد. ساعت ۱۸ فيلم المر گستري به كارگرداني ريچارد بروكس و با بازي برت لنكستر، جين سيمونز و شرلي جونز. داستان درباره زندگي مردي شياد است كه ادعاي رهبري مذهبي مي كند و با كمك همسرش كه دختر يك كشيش است به ثروت و شهرت مي رسد اما سرانجام دختري كه گنتري او را به فساد كشانده بود آنها را رسوا مي كند. برت لنكستر و و شرلي جونز براي بازي در اين فيلم اسكار گرفته اند و ريچارد بروكس اسكار فيلمنامه را گرفت.
موسيقي
جاي موسيقي اجتماعي (يعني با شعرها و متن هاي اجتماعي) مدت ها در موسيقي پاپ ما خالي بود. ترانه هايي كه تغزل و حرف هاي عاشقانه رارها كنند و با بياني هنرمندانه به دردهاي مردم بپردازند «اسكناس» تلاش نسبتا موفقي در اين زمينه است. مهمترين ويژگي اين آلبوم شاهكار بينش پژوه شعر ترانه هاست. موضوع اين شعرها به ترتيب تريپ هاي عشق لاتي جوان ها، وضعيت موسيقي پاپ و دست اندركارانش، پول دوستي و پول پرستي آدم هاي روزگار ما و زندگي بچه پولدارها و آدم هاي رياكار است. به جز اين تنظيم عالي بهروز صفاريان هم هست كه باعث شده هر چهار آهنگ كاست درخشان و شنيدني از كار در بيايند. اسكناس را مي توانيد باقيمت ۶۰۰ تومان ازكتاب فروشي ها و نوارفروشي هاي سطح شهر بخريد.
نگارخانه
اين درست كه تماشاي نقاشي در اين روزگار و با سرعتي كه زندگي درتهران دارد كار مشكلي است ، اما كافي است يكبار امتحانش كنيد و فضاي آرام و مطبوع يك نگارخانه را تجربه كنيد تا مشتري شويد. اين روزها در نگارخانه دريابيگي( شهرك غرب، فاز ۳ «حسن سيف» خيابان دوم. شماره ۱۱۶۵) يك نمايشگاه نقاشي مدرن بر پا شده. در اين نمايشگاه ۲۰ اثر در ابعاد بزرگ عرضه شده كه با تكنيك اكروليك كار شده اند. اين نقاشي ها آثار خانم ليلا خطيبي است نمايشگاه تا ششم خرداد ماه ادامه دارد.
فرهنگسرا
امروز و فردا در فرهنگسراي دانشجوي يك برنامه ويژه به مناسبت سالروز فتح خرمشهر برگزار مي شود اين برنامهperformance يااجراي زنده نقاشي گروهي است و با همكاري دانشگاه هاي تهران در اين فرهنگسرا برگزار مي شود. اگر ازساعت ۹ تا ۱۶ امروز (يافردا) به اينجا سري بزنيد مي توانيد تمام مراحل خلق يك اثر هنري را تماشا كنيد.
فرهنگسراي اقوام قرار است يك جشنواره ادبي هنري در رشته هاي شعر، قصه، قطعه ادبي و سفرنامه برگزار كند. اين جشنواره «ايران من» نام دارد و هدف اش حفظ انسجام و يكپارچگي هويت اقوام ايراني است.
آخرين مهلت ارسال آثار تا ۲۵ خرداد است و به برگزيده اول هر رشته هزينه سفر زيارتي به سوريه (بليط هواپيما + يك هفته اقامت) اهدا مي شود. سكه بهار آزادي، دوربين عكاسي و... از ديگر جوايز اين جشنواره  است. شركت در مسابقه محدوديت سني ندارد و شركت كنندگان مي توانند ۸ اثر «در هر رشته ۲ تا » كه به فرهنگ قومي، تقويت روحيه ملي، دفاع از تماميت ارضي كشور و آداب و رسوم و جاذبه هاي قوم شناسي... مربوط مي شود براي جشنواره بفرستند. آدرس هست انتهاي بزرگراه نواب، خيابان ابوذر، خيابان سجاد جنوبي، ميدان بهاران.
تلويزيون
امشب به احتمال زياد مربيان، بازيكنان و عوامل تيم فولاد ميهمان برنامه ۹۰ هستند و عادل فردوسي پور نگاهي هم به وضعيت تيم ملي و بازي كه پيش رو دارد خواهد داشت اما به جز ۹۰، مجموعه ديروز، امروز، فردا و سرنوشت بهروز را ساعت ۱۹ از شبكه تهران پيگيري كنيد. ماموران پرونده هاي راكد هم سريال جذابي است كه امشب حدود ساعت ۳۰:۲۰ از شبكه تهران پخش مي شود. نقطه چين( شبكه۳، ساعت ۳۰:۲۲) و مسافر ري(شبكه يك، ساعت ۱۰:۲۲) مجموعه هاي ديگري هستند كه ديدنشان را پيشنهاد مي كنيم. ضمنا اگر پنج شنبه شب فيلم هملت را از برنامه سينما يك نديده ايد امروز بعدازظهر فرصت داريد آن راتماشا كنيد.

تهرانشهر
حوادث
خبرسازان
در شهر
درمانگاه
زيبـاشـهر
يك شهروند
|  تهرانشهر  |  حوادث  |  خبرسازان   |  در شهر  |  درمانگاه  |  زيبـاشـهر  |  يك شهروند  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |