پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۹۱ - May 27, 2004
واليبال انتخابي المپيك آتن
غول ژاپن در توكيو برابرتيم ايران به زانو درآمد
007164.jpg

گروه ورزشي: تيم ملي واليبال ايران عصر روز چهارشنبه در سالن مترو پوليتن شهر توكيو ژاپن ميزبان رقابت هاي انتخابي المپيك آتن را در پيكاري پرفرازونشيب شكست داد.
اين دومين برد ارزشمند ايران در اين بازيها بود كه هشت تيم در آن شركت دارند. تيم ايران قبل از ژاپن از سد كره جنوبي نماينده آسيا در ۸ دوره از المپيك گذشت.
تيم ايران در برابر ده هزار تماشاگر كه با فريادهاي (ژاپن - ژاپن) خواهان پيروزي تيم خود بودند در حالي فاتح ميدان لقب گرفت كه دو بر يك عقب بود و با تلاشي مثال زدني توانست از شكست پيروزي سازد. ژاپن تنها تيم آسيايي است كه در المپيك ۱۹۷۲ مونيخ آلمان برنده مدال طلاي واليبال مردان در المپيك شده است.
اين دومين شكست ژاپني ها در سطح بزرگسالان مقابل واليبال ايران است.
تيم ملي كشورمان نخستين بار در سالن ۲۰۰۳ در تيان جين چين توانسته بود بر طلسم شكست ناپذيري چشم بادامي ها خاتمه دهد.
گزارش اين ديدار در صفحه ۲۵ از نظرتان مي گذرد.
گروه ورزشي: پيروزي در مقابل ژاپن،  ورزش ايران را در ابعاد گسترده تري مطرح خواهد كرد. موقعيتي كه واليبال براي ورزش ما در سطح آسيا و حتي جهان به وجود آورده است، حادثه اي نيست كه بتوان آسان از آن گذشت و بايد روي آن مطالعه بيشتر نمود. واليبال ايران اگر به المپيك آتن هم راه پيدا نكند، چيزي از ارزشهاي واقعي آن كم نمي شود. پيروزي واليبال ايران در مقابل كره جنوبي و ژاپن نشانه هاي خوبي به ما مي دهد كه اين فدراسيون با محاسبات مطالعه شده خود مسير و روند تكاملي واليبال را شناخته است.
واقع بيني موجود در نزد مسئولان واليبال حكايت از آن دارد كه ورزش  ما نيز مديران مجرب و مدبر كم ندارد. پيروزي در مقابل ژاپن آن هم در توكيو حركت بزرگي است كه پيامدهاي مثبت آن را در آينده بهتر خواهيم ديد.
چهارمين روز از رقابت هاي واليبال انتخابي المپيك با پيروزي تيم هاي ايران، كره جنوبي، فرانسه و استراليا پشت سر گذاشته شد در بازيهاي روز چهارم دو تيم استراليا و ايران با شكست كانادا و ژاپن در كنار فرانسه و چين همچنان به روزهاي آينده اميدوار ماندند. پيروزي دوباره ايران به ژاپن چندان آسان حاصل نشد. ژاپني ها با حمايت ده هزار تماشاگر كه بي وقفه اين تيم را تشويق مي كردند قصد تلافي شكست هشت ماه پيش در «تيان جين» را داشت. آنها تا پايان گيم سوم به يكقدمي اين هدف هم رسيدند، اما به خود آمدن مجدد تيم ايران غرور شاگردان «تاناكا» و ده هزار تماشاگر حاضر در سالن «متروپوليتان» را جريحه دار كرد.
آفرين بر پارك
در كسب اين برد باز هم سهم عمده از آن «پارك كي ون» سرمربي كره اي جسور و شجاع ايران بود كه با ريسك پذيري بالا توانايي هاي خود را در «كوچ» به اثبات رساند.
پارك با بيرون كشيدن همزمان نادي و تركاشوند از اواخر گيم سوم و تعويض قاسميان در ميانه راه گيم چهارم با فراخواني منظمي و منصوري شوك لازم را به تيم وارد ساخت و گمراهي تيم ژاپن را موجب شد. فراخواني مجدد تركاشوند در لحظات حساس نتيجه گيري در گيم چهارم نشان از هوش سرشار اين مربي داشت. تيم ايران با وجود غلبه بر ژاپن كه بسيار ارزشمند بود، همچنان از نوسانات موجود در پيكره تيمش در دريافت، سرويس و دفاع در رنج است و اگر تيم ما بتواند در بازيهاي آينده اين مشكلات را به حداقل تقليل دهد، كسب پيروزيهاي ديگر در برابر حريفان دور از دسترس نيست.
ايران ۳- ژاپن ۲
007143.jpg

گيم ها (۲۲-۲۵، ۲۹-۲۷، ۲۵-۱۸، ۲۱-۲۵، ۱۲-۱۵)
داور اول: منچيني (ايتاليا)
داور دوم: گويولا رادي (مجارستان )
واهمه و ترس ژاپني ها باعث شد تا تيم ايران در مقابل بازي ضعيف حريف خطري را متوجه خود نبيند. مشكل دريافت تيم ما روي سرويس هاي دقيق اوسامي، كاي و سوگي ياما از اين گيم آغاز شد و جابجايي مدافعان وسط تور ژاپن (يامامورا و ساتيو) هم كار بازيكنان قدرتي  ما تركاشوند و اكبري را در دو سوي آنتن دشوار ساخت.
در چنين شرايطي بهنام محمودي مرد اول ميدان شد و وي بود كه در پناه آمادگي مطلوب بدني و فيزيك مناسب بار اصلي تيم ايران را در گيم هاي چهارم و پنجم بر دوش كشيد. سرانجام روي تعويض هاي بي نقص «پارك كي ون» تيم ايران از بن بست گرفتار شده ژاپني ها در جهنم متروپوليتان نجات پيدا كرد و توانست از شكست يك پيروزي شيرين به ارمغان آورد.
امير حسيني بازيساز ايران در اين بازي با وجود مشكل دريافت به خوبي طراح حملات تيم ايران بود و با درك شرايط بازي راه غلبه بر تيم ميزبان را هموار كرد.
در تيم ژاپن با غروب تاكاهير و ياماموتو، سوگي ياما يك ستاره بزرگ در كنار هيروكي كاي بود.
اوسامي بازيساز و نقطه درخشان تيم ژاپن كه بارها با سرويس هاي كارسا زش امتيازات با ارزشي گرفت در مقابل اراده مصمم بازيكنان ايران تسليم شد تا ژاپن تن به سومين شكست خود بدهد.
نتايج بازيهاي روز چهارم
*ايران ۳- ژاپن ۲
*فرانسه ۳- چين صفر
* استراليا ۳ - كانادا صفر
* كره جنوبي ۳- الجزاير صفر
برنامه بازيهاي فردا (جمعه)
ساعت ۳۰/۶: كره جنوبي- استراليا
ساعت ۳۰/۸: ايران- فرانسه
ساعت ۳۰/۱۰ چين - الجزاير
ساعت ۳۰/۱۳: ژاپن - كانادا

مجيد جلالي: توان ادامه همكاري با پاس را ندارم
007122.jpg
گروه ورزشي:بخشICU بيمارستان وليعصر (ناجا)؛ آرامش و سكوت اين مكان، محل مناسبي براي فرار از فشارهاي بي حد بود!
جامعه ورزش ناباورانه شاهد اين حادثه بود!
كسي باور نمي كرد مربي قهرمان ليگ به چنين سرنوشتي دچار شود. شرايط جسماني مجيد جلالي رضايت بخش است.در حين ملاقات با جلالي فرصتي دست داد تا گفت و گويي را با وي انجام دهيم.
جلالي در ديدار با خبرنگار ايسنا به علاقه وافرش به سازندگي و استعداديابي اشاره كرد و گفت: «بدون فوتبال زندگي برايم مشكل است همواره به كارهاي پشتوانه سازي، سازندگي و استعداديابي علاقه داشتم و با شرايطي كه برايم بوجود آمده، آينده فوتبالم را با باشگاههاي سازنده ادامه خواهم داد.»وي افزود: «احساس مي كنم تيم پاس فصل آينده، روزهاي سنگين تري را پيش رو خواهد داشت، بنابراين با توجه به شرايط جسماني كه برايم بوجود آمده، نمي توانم از عهده اين كار برآيم.»پزشك معالج جلالي در مورد آخرين وضعيت سر مربي پاس گفت : جلالي تا سه ماه حق حضور در كارهاي پر استرس را ندارد.
استعفاي جلالي تكذيب شد
قائم  مقام  باشگاه  فرهنگي  ورزشي  پاس  تهران  با تكذيب  خبر استعفاي  «مجيد جلالي » از سرمربيگري  تيم  پاس  بر حفظ وي  در اين  سمت  تأكيد كرد.
احمد صاحبي  كه  عصر چهارشنبه  با خبرنگار ايرنا گفت  وگو مي كرد، با ابرازتاسف  از اعلام  خبر استعفاي  «جلالي »، انتشار آن را به  دور از حـــرفه  اطلاع رساني  عنوان  كرد.
وي  در اين  خصوص  گفت : «جلالي » تنها يك  روز است  كه  از آي .سي .يو به  بخش منتقــل  شده  و طبيعي  است  كه  به  هنگام  ملاقات  با ايشان ، نمي بايست  چنين سوالاتي  مطرح  شود.وي  ادامه  داد: صحبتهاي  جلالي  با افرادي  (خبرنگاران ) كه  به  ملاقات  اوآمده  بودند، جنبه  دوستانه  و درد و دل  داشته  و نمي بايست  اين  سخنان  انعكاس عام  مي يافت .

سرپرست تيم هاي كشتي جوانان
كشتي گيران جوان ايران در تركيه سربلند بودند
007125.jpg
گروه ورزشي: در فاصله كوتاه تا شروع پيكارهاي كشتي قهرماني جوانان آسيا در آلماتي قزاقستان، تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي جوانان كشورمان به دنبال حضوري موفقيت آميز در رقابت هاي بين المللي ازمير در كشور تركيه و كسب عناوين نايب قهرماني با سربلندي به كشور بازگشتند. سرهنگ محمد انصاري سرپرست تيم هاي كشتي جوانان كشورمان با اظهار رضايت از عملكرد كشتي گيران اعزامي ايران به اين مسابقه ها گفت: اگرچه حضور در ازمير به ميزان زيادي به مربيان تيم ملي اين شناخت را داده است تا آنها بتوانند تركيب اصلي نمايندگان ايران در پيكارهاي آسيايي قزاقستان را شناسايي كنند اما با توجه به اينكه از نفرات سال قبل به جز يك نفر هيچ كشتي گيري حائز شرايط حضور در تركيب تيم جوانان نيست، لذا نفرات حاضر داراي تجربه چنداني نيستند و اين نكته بسيار مهمي است كه مربيان تيم ملي با استفاده از فرصت ها و موقعيت هاي مناسب درصدد رفع آن هستند. وي اضافه كرد: نبايد انكار كرد كه حضور جوانان در ديدارهاي بين المللي آن ها را ساخته و پرداخته تر مي كند.سرهنگ انصاري افزود: اگر در مسابقات تركيه كشتي گيران ايراني با مشكل داوري روبرو نمي شدند تيم ايران حتي شانس ايستادن بر روي سكوي قهرماني را نيز داشت.وي گفت: با داشتن چنين نوپهلواناني كسب قهرماني آسيا براي كشتي ايران در قزاقستان دور از دسترس نيست.
انتخاب مربي جديد براي تيم ملي
با انتخاب «مهدي حاجي زاده» كشتي گير مازندراني وزن ۷۴ كيلوگرم تيم ملي كشتي آزاد ايران براي شركت در بازيهاي المپيك آتن، «محمود اسماعيل پور» مربي او از ديروز به جمع كادر فني تيم ملي ايران اضافه شد.محمود اسماعيل پور كه اهل شهرستان جويبار در استان مازندران است، در چند سال اخير كشتي گيراني را در سطح تيم هاي ملي جوانان و بزرگسالان ايران مطرح كرده است. وي از جمله كشتي گيران خوب و مطرح ايران در سالهاي گذشته در وزن هاي ۴۸ و ۵۲ كيلوگرم بود.در حال حاضر تيم ملي كشتي آزاد ايران زير نظر منصور برزگر (سرمربي)، محمود معزي پور، محسن فرح وشي، هاشم كلاهي، محسن كاوه، تقي و علي اكبرنژاد در سالن كشتي آكادمي ملي المپيك تمرينات خود را دنبال مي كند.

كميته ملي المپيك بايد پاسخگو باشد
007131.jpg
گروه ورزشي: يك اتفاق، يك اشتباه و شايد هم سهل انگاري در كنترل و مراقبت از قهرمانان، وضعيت حضور يكي از نامداران ورزش ايران در المپيك ۲۰۰۴ آتن را با دشواري روبرو ساخته و اميدهاي وي براي كسب موفقيت را بسيار كم رنگ ساخته است.
آرش ميراسمعيلي قهرمان جودو جهان كه اين روزها در اردوي بازي هاي المپيك در حال آماده سازي خود براي بازي هاي المپيك است در پي يك بيماري ريوي متأسفانه با عمل جراحي طب سوزني كه هنوز در ايران كاملا شناخته شده نيست تحت درمان قرار مي گيرد كه بصورت ناشيانه اي سوزن هاي وارده در سينه، بطور عمقي وارد بدن وي شده و منجر به عفونت شديد ريه ها مي شود.
ميراسمعيلي در حال حاضر قادر به تمرين نيست و اين در حالي است كه حتي اگر وي ظرف يكي دو هفته آينده به بهبودي كامل هم برسد، قطعا در ادامه برنامه هاي تمريني و آماده سازي خود دچار وقفه شده و اين مسئله شانس وي را براي كسب مدال در المپيك بسيار كم رنگ مي كند.سئوال اين است كه به راستي در هياهوي موجود مسئوليت مراقبت و نگهداري قهرمانان اعزامي به المپيك با كيست؟ اگر خداي ناكرده قهرماني همچون آرش ميراسمعيلي كه يك سرمايه ملي است و از شانس هاي مسلم كسب مدال در المپيك به شمار مي رود به دليل غفلت و سهل انگاري پزشكان حاضر در اردو دچار آسيب ديدگي شديدتري مي شد، چه كسي مي توانست پاسخگوي چنين خطاي بزرگي باشد!؟
خبرهاي موثقي داريم كه وضعيت پزشكي و درماني كه اين روزها حياتي ترين نياز اردوهاي ورزشي براي آماده سازي ورزشكاران جهت حضور در بازي هاي المپيك است، بسيار نگران كننده و بدون برنامه ريزي و نظارت دقيق است.
چه خوب است مسئولين محترم كميته ملي المپيك بيش از اين در ارتباط با اين موضوع حياتي غفلت نشان ندهند.

رئيس و دبير كميسيون طرح و برنامه ريزي اتحاديه فوتبال انتخاب شدند
گروه ورزشي: رئيس و دبير كميسيون طرح و برنامه ريزي اتحاديه فوتبال در دومين نشست كميسيون طرح و برنامه ريزي اين اتحاديه انتخاب شدند.
به گزارش روابط عمومي اتحاديه باشگاه هاي فوتبال ايران،  اين نشست روز چهارشنبه در محل اين اتحاديه برگزار شد و طي آن اصغر باقريان به سمت رئيس و مجتبي خورشيدي به سمت دبير كميسيون طرح و برنامه ريزي تعيين شدند.

غمخوار: پرسپوليس بيش از ده ميليارد ريال بدهي دارد
مديرعامل باشگاه فرهنگي ورزشي پرسپوليس اعلام كرد اين باشگاه بيش از ده ميليارد ريال بدهي دارد.
اكبر غمخوار افزود: باشگاه در سال گذشته با كسري بودجه مواجه و وارد سال جديد شد و مقداري از بدهي ها نيز مربوط به سال جديد است كه به طور شفاف در دفاتر مالي باشگاه مشخص است.وي تصريح كرد: با توجه به آن كه همه مخارج با تصويب هيئت مديره بوده است و باشگاه به تربيت بدني تعلق دارد، مهرعليزاده اين بدهي ها را به عنوان بدهي هاي سازمان پذيرفت كه با تامين اعتبارات و كمك حاميان مالي پرداخت خواهد شد. غمخوار با اشاره به خداحافظي رسمي خود از پرسپوليس يادآور شد برنامه  ما پنج ساله و در سه محور ساختارسازي و ايجاد تشكيلات، تبديل باشگاه به سهامي عام و ايجاد امكانات لازم و ورزشگاه بوده كه تاكنون چهل درصد آن انجام شده است.

بايد از درون هيأت مديره انتخاب شود
گروه ورزشي: معاون  ورزشي  در امور فدراسيون هاي  سازمان  تربيت  بدني  مــعتقداست ، فردي كه  به  رياست  باشگاه  پرسپوليس  انتخاب  مي شود بايد توانايي  آن را داشته  باشدكه  اين  تيم  را مجددا زنده  كند. علي  كفاشيان  گفت : ما قصد داريم  تاشخص  مديرعامل  ازدرون  هيات  مديره  جديد موسسه  فرهنگي - ورزشي  پرسپوليس  انتخاب شود. وي  افزود: به  دليل  مشكلات  عديده اي  كه  در درون  باشگاه  پرسپوليس  موجود است تمايل  افراد جهت  پذيرش  پست  مديرعاملي  پايين  است  و از طرفي  سازمان  تــربيت بدني  خواهان  آن است  كه  فردي  كه  به  اين  مقام  مي رسد داراي  ظرفيـــت هاي  خاص  ورزشي  و داراي  وجهه  اجتماعي  باشد.

داوران ژاپني ديدار ايران - اردن را قضاوت مي كنند
گروه ورزشي: قضاوت ديدار تيم هاي ملي فوتبال ايران و اردن از سري رقابت هاي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان رادر روز چهارشنبه ۲۰ خردادماه برگزارميشود داوران ژاپني برعهده دارند.
«كامي كارا» داور ژاپني به همراه «هيروشيما»  و «يامازاكي» قضاوت اين ديدار برعهده خواهند داشت.
همچنين «تي شيمارا» ژاپني نيز داور چهارم اين بازي خواهد بود.
به گفته منوچهر نظري، رييس كميته داوران فدراسيون فوتبال،  تيم داوري ژاپن دوشنبه ۱۸ خردادماه وارد تهران خواهند شد و در هتل آزادي مستقر مي شوند.
كفاشيان: مديرعامل پرسپوليس

تشكيل اردوي كشتي جوانان
گروه ورزشي: مرحله  جديد اردوي  آمادگي  تيم  كشتي  آزاد جوانان  ايران  به  منظور شركت  در مسابقه هاي  كشتي  قهرماني  جوانان  آسيا در قزاقستان ، از فردا در محل  خانه  كشتي  در مجموعه  ورزشي  آزادي  تهران  برپا مي شود.
اين  مرحله  از اردو تا زمان  اعزام  به  مسابقه هاي  آسيايي  در قزاقستان  ادامه  خواهد داشت .
اسامي  كشتي گيران  شركت كننده  در اين  اردو ازاين  قرار است :
۵۰ كيلوگرم : فرزان  بهرامي ، مهرداد حدادي ، تقي  مويدي  و محمد احمدلو
۵۵ كيلوگرم : مجيد يوسفي ، مصطفي آقاجاني  و علي اصغر سليماني
 ۶۰ كيلوگرم : محمدرضا عاشوري ، محسن  جهانبخشيان ، صادق  تيموري  و محمدنادري
 ۶۶ كيلوگرم : ابوالفضل  بهكار، محمود رضايي ، مهدي  عليايي  نژاد،محمدمهدي  انصاري  و سياوش  گودرزي 
۷۴ كيلوگرم : رضا يزداني ، احسان  لشگري ، وحيد درامي  مقدم  و جمال  ميرزايي
 ۸۴ كيلوگرم : حميد رسول زاده  و بهنام  تقي  پور
۹۶ كيلوگرم : محمد صادق زاده ، محسن  پاشاپور و سيداحمد رسولي
 ۱۲۰ كيلوگرم : عليرضا قرايي ، سعيد چشمه ، مهران  رشيدي  و يزدان  حق  شناس
 سرمربي : اكبر فلاح 
سرپرست : محمد انصاري

مربي جديد براي باشگاه فولاد خوزستان
گروه ورزشي: مديرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: «نناد نيكوليچ» بطور موقت جانشين «لوكا بوناچيچ» سرمربي سابق تيم فوتبال اين باشگاه شد.«مسعود رضاييان» افزود: در پي برخي عملكردهاي «بوناچيچ» هيات مديره باشگاه تصميم گرفت تا ديگر از اين مربي بهره نگيرد.
وي اضافه كرد: با فسخ قرارداد بوناچيچ باشگاه فولاد شخص ديگري كه قوي تراز وي باشد بكار خواهد گرفت.رضاييان گفت: فريدون حرداني مربي اين تيم در كنار نيكوليچ هدايت تيم فوتبال فولاد خوزستان را برعهده خواهد داشت. نيكوليچ مربيگري مدارس فوتبال باشگاه فولاد را به عهده داشت.

تيم هاي صعود كرده به مرحله يك چهارم نهايي باشگاه هاي آسيا
گروه ورزشي: تيم  فوتبال  سونگنام  كره  جنوبي  مدافع  عنوان  قهرماني  رقابت هاي  ليگ دسته  يك  باشگاههاي  اين  كشور، آخرين  تيمي  است  كه با كسب  پيروزي  ۳بر ۱ مقابل  تيم  بين  دين  ويتنام ، صعودخود را به  مرحله  يك  چهارم  نهايي رقابت هاي  جام  قهرماني  باشگاههاي  آسيا مسجل  كرد.
بنابر اعلام  سايت  اختصاصي  مسابقات  چمپيونزليگ  آسيا، قرعه  كشي  مرحله يك  چهارم  نهايي  رقابت هاي  فوق  روز جمعه  ۸ خردادماه  در شهر پكن  پايتخت چين  انجام  خواهد شد.كره  جنوبي  در اين  مرحله  دو نماينده  به  نام  چونبوك  موتورز و سونگنام چونما خواهد داشت .
از امارات  متحده  عربي  امسال  سه  نماينده  به  مرحله  يك  چهارم  نهايي  راه يافته اند كه  عبارتند از: تيم  العين  مدافع  عنوان  قهرماني  مسابقات ، الوحده و شارجه  كه  به  ترتيب  از گروه هاي  دوم  و سوم  صعود كرده اند.تيم هاي  راه  يافته  به  مرحله  يك  چهارم  نهايي  مسابقات  چمپيونزليگ  آسيابه  ترتيب  گروهها عبارتند از:
گروه  اول : پاختاكور/ ازبكستان گروه  دوم : الوحده  / امارات گروه  سوم : شارجه  / امارات گروه  چهارم : الاتحاد / عربستان گروه  پنجم : چونبوك  موتورز/ كره  جنوبي گروه  ششم : داليان  شيده / چين گروه  هفتم : سونگنام  چونما/ كره  جنوبي قهرمان  فصل  گذشته : العين / امارات  .

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |