يكشنبه ۲۸ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۴۱ - Jul 18, 2004
آغاز جام ملتهاي آسيا - پكن
ميزبان در برابر بحرين متوقف شد
010467.jpg
سيزدهمين دوره رقابت هاي فوتبال قهرماني ملت هاي آسيا عصر ديروز طي مراسم باشكوهي در ورزشگاه كارگران شهر پكن آغاز شد. بعد از مراسم افتتاحيه، بازيهاي اين دوره با ديدار تيم هاي چين و بحرين از گروه اول اين مسابقه ها آغاز گرديد كه در اين مسابقه نتيجه تلاش دو تيم در پايان ۹۰ دقيقه به تساوي ۲-۲ انجاميد.تيم ملي فوتبال ايران قهرمان سه دوره اين مسابقه ها با تيمهاي تايلند، ژاپن و عمان همگروه شده است و در اولين بازي خود روز سه شنبه با تيم ملي فوتبال تايلند ديدار مي كند. خبرنگار همشهري: بازي نخست جام سيزدهم ملت هاي آسيا در ورزشگاه كارگران با وجود تساوي پرگل دو تيم بحرين و چين همانند مراسم افتتاحيه آن چندان دلچسب نبود.گرما و رطوبت بالا ،از استقبال مردم كاسته بود، دو تيم بحرين و چين هم به همين دليل پائين تر از اندازه هاي خود و توقعي كه از آنان انتظار مي رفت نمايش دادند. چين همان تيم هميشگي بود كه تاكنون مي شناختيم و هيچ فرقي با گذشته اش نكرده بود. چين با آري هان حتي در بسياري از جهات پائين تر از تيم ميلوتنويچ بود كه آرزوي ميلياردي چيني ها را در رفتن به جام جهاني محقق ساخته بود.
بازي انتقامي
اين بازي فرصتي بود تا چيني ها انتقام ناكامي در راه بازيهاي المپيك سيدني را از حريف بگيرند و جالب آنكه نيمي از بازيكنان دو تيم را همان بازيكنان اميد چهار سال پيش تشكيل مي دادند. در آن سال همين تيم بحرين با مغلوب كردن چيني ها نقش پل پيروزي را براي صعود كره جنوبي به المپيك بازي كرد و مانع از صعود چين به المپيك شد، اما در پايان بازي چنين اتفاقي نيفتاد و دو تيم همانند پيكار دوستانه سال پيش با همان نتيجه ۲ بر ۲ به كار خود خاتمه دادند.
چين ۲ - بحرين۲
گل ها: زي هن (۵۹) از نقطه پنالتي و لي جي يو (۶۶) براي چين و محمد اوبيل (۴۰) و حسين علي (۸۸) براي بحرين
تماشاگر: بيش از ۲۰ هزار نفر
هوا: گرم و شرجي
اخطار: وي فل فنگ (چين) و سكيه محمد و محمد زبير (بحرين)
شروع بازي با اشتباهات دو تيم در پاسكاري توأم بود و هر دو تيم كمتر مي توانستند به بازي خود نظم دهند.
010452.jpg

بحرين با بازي فيزيكي بازيكنانش و شيوه (۲-۴-۴) و چين هم با روش (۲-۵-۳) به دنبال تثبيت برتري خود در خط مياني بودند. بيشترين وقت نيمه اول اين ديدار در جدال هاي ميانه ميدان خلاصه شد و تنها چند بار مهاجمان دو تيم فرصت هاي كوچكي براي ابراز وجود پيدا كردند. با اين اوصاف بحرين در دقيقه ۴۰ روي ضدحمله دروازه چين را فتح كرد و در شرايطي كه تلويزيون چين همچنان در حال نمايش تلاش «هاي هايدونگ» در گشودن دروازه بحرين بود، دروازه چين روي پاشنه چرخيد و «محمد اوبيل» با عبور دادن توپ از روي دستان دروازه بان كوتاه قامت تيم ميزبان به گل نخست بازي رسيد. نيمه دوم با حملات پراكنده چين آغاز شد. پنالتي زودهنگام و زدن گل مساوي باعث شد تا ميزبان جان تازه اي بگيرد و با روحيه بهتر به دنبال گل برتري باشد.
در دقيقه ۶۶ لي جي يو با فرار از سمت چپ و شليكي دقيق روي جاگيري غلط علي سعيد دروازه بحرين را براي بار دوم فروريخت. در شرايطي كه بازي رو به پايان مي رفت حسين علي بازيكن سرشناس بحرين با قلدري توپ را به گوشه دروازه چين فرستاد و شادي پيروزي را از تيم ميزبان و تماشاگرانش گرفت.
برنامه بازي هاي امروز
ساعت ۳۰/۱۳، قطر - اندونزي گروه A پكن
ساعت ۱۵/۱۵ عربستان - تركمنستان گروه C چنگ دونگ
ساعت ۴۵/۱۷ عراق - ازبكستان گروه C چنگ دونگ

واليبال قهرماني جهان قرعه كشي شد
ايران و استراليا در يك گروه
010461.jpg
خبرنگار همشهري:  مراسم قرعه كشي شانزدهمين دوره واليبال قهرماني جهان همزمان با آغاز مرحله نهايي پانزدهمين دوره ليگ جهاني در شهر تاريخي رم ايتاليا انجام و تيم ملي واليبال ايران در گروه F آسيا با تيم استراليا به عنوان يكي از ۶ تيم برتر دو قاره همگروه شد. براساس قرعه كشي صورت پذيرفته شش تيم ايران، چين، كره جنوبي، هند، استراليا وقزاقستان ازبازي دردور اول مقدماتي معاف شدندو پس از انجام اين مرحله از مسابقات با راهيابي دو تيم برتر از گروه هاي سه گانه دو حريف ديگر گروهش را شناسايي مي كند. دو تيم ديگر گروه ايران از گروه هاي اول و دوم مي آيند كه با توجه به موقعيت تيمهاي اين دو گروه قطر و تايلند يا عربستان حريفان احتمالي تيم ملي كشورمان در مرحله دوم خواهند بود.سهميه قاره پهناور آسيا در مسابقات قهرماني جهان با احتساب تيم ژاپن ميزبان بازيها ۶ تيم است كه پنج تيم باقيمانده در مسابقات مقدماتي انتخاب مي شوند.
گروه بندي آسيا
گروه :A قطر، اردن، عمان، امارات و مغولستان
گروه B : تايلند، عربستان، ازبكستان، افغانستان
گروه C : تايوان ،اندونزي،ماكائو،فيليپين ،تاجيكستان
گروه:D كره جنوبي، قزاقستان، تيم اول گروه C و تيم دوم گروه A
گروه :E چين، هند، تيم اول گروه B و تيم دوم گروه C
گروه :F استراليا، ايران، تيم اول گروه A و تيم دوم گروه B
در پايان بازيهاي انتخابي قاره آسيا سه تيم اول گروههاي F,E,D به همراه دو تيم برتر دوم سه گروه يادشده جواز صعود به مسابقات قهرماني جهان را مي گيرند.

تيم بسكتبال جوانان دهم مرداد به اردن مي رود
گروه ورزشي: تيم بسكتبال جوانان ايران براي شركت در مسابقات غرب آسيا، روز ۱۰ مردادماه راهي امان پايتخت اردن خواهد شد.
مسابقات بسكتبال جوانان غرب آسيا از روز ۱۲ مردادماه با شركت تيم هاي ايران، يمن، عراق، اردن و سوريه در امان پايتخت اردن آغاز خواهد شد.
همچنين فدراسيون بسكتبال اعلام كرد: به پيشنهاد سازمان تيم هاي ملي و تصويب اين فدراسيون، صفاعلي كماليان مدير روابط بين الملل فدراسيون به عنوان مشاور فني تيم بسكتبال جوانان ايران نيز منصوب شد.تيم بسكتبال ايران امروز و چهارشنبه دو بازي تداركاتي با حريفان داخلي برگزار مي كند.

حمايت فولاد مباركه از تيم هندبال جوانان ايران
گروه ورزشي: تيم هندبال جوانان ايران با حمايت فولاد مباركه اصفهان در مسابقات جوانان آسيا حاضر مي شود. عليرضا رحيمي رئيس فدراسيون هندبال در اين باره گفت: باشگاه فولاد بدليل آنكه يازده بازيكن تيم ملي جوانان را اعضاي اين باشگاه تشكيل مي دهند همكاري تنگاتنگي با فدراسيون داشت و كليه هزينه بازيهاي تداركاتي و اعزام اين تيم به هندوستان را عهده دار شد. تيم ايران در گروه الف با تيم هاي قطر، كره، امارات، ازبكستان وچين همگروه است و نخستين بازي اين تيم روز ۱۹ شهريورماه با قطر خواهد بود. مسابقات هندبال جوانان آسيا طي روزهاي ۱۷ تا ۲۸ شهريور ماه به ميزباني كشور هندوستان برگزار مي شود.

تقدير ايتاليايي ها از دووميداني ايران
گروه ورزشي : فدراسيون دووميداني ايتاليا با تقديم تقديرنامه اي به سرپرست كاروان دووميداني ايران در مسابقه هاي جوانان جهان، از نظم و انضباط اين تيم قدرداني كرد.
فدراسيون دو و ميداني ايران عضو دو وميداني غرب آسيا
فدراسيون دو و ميداني ايران به عنوان يكي از اعضاي كنفدراسيون دو وميداني غرب آسيا برگزيده شد.اين توافق طي گفت وگوي علي فرشاد سپهر، سرپرست تيم اعزامي ايران به مسابقه هاي جوانان جهان و نايب رئيس فدراسيون دو وميداني كويت حاصل شد.
به اين ترتيب ايران به همراه ديگر كشورهاي غرب آسيا در اولين اجلاس اين كنفدراسيون كه ماه  آينده ميلادي در اردن برگزار مي شود، شركت خواهد كرد.
طبق توافق اولين دوره مسابقه هاي غرب آسيا در سال ۲۰۰۵ برگزار مي شود كه ميزبان اين دوره در اجلاس اردن مشخص خواهد شد.

افزايش مربيان كشتي در المپيك
خبرنگار همشهري: يك ماه قبل كه رياست محترم كميته ملي المپيك صراحتا اعلام كرد كه در دو رشته آزاد و فرنگي تنها ۵ مربي (۳ تن در كشتي آزاد و دو تن در كشتي فرنگي) مي توانند به عنوان مربيان اعزامي ايران به بازيهاي المپيك آتن اعزام شوند، خيلي ها مي دانستند كه منطق روشني در گفته ايشان وجود ندارد و به دليل اهميت كار بايستي مربيان بيشتري به اين بازيها اعزام شوند.
خوشبختانه در پي جلسه ديروز مسئولين سازمان تربيت بدني، كميته ملي المپيك و فدراسيون كشتي اين گره كور باز شد و كميته ملي المپيك در يك عقب نشيني آشكار ۲ مربي ديگر را به كاروان اعزامي كشتي ايران اضافه كرد.
به اين تربيت در رقابت هاي كشتي آزاد بازيهاي المپيك منصور برزگر، محمود معزي پور، محسن كاوه و تقي اكبرنژاد و در كشتي فرنگي حسن بابك، عبدالله چمن گلي و عبدالكريم كاكاحاجي، به عنوان مربي در كنار كشتي گيران تيم ملي خواهند بود. محمود معزي پور و عبدالله چمن گلي مربيان اضافه شده به گروه قبلي هستند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |