دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۶۷ - Aug 16, 2004
امروز يك چشم بر روي تاتامي و چشمي ديگر بر روي رينگ داريم
ملك محمدي و عاشري نمايندگان ايران در روز سوم
009039.jpg
آتن - جهانگير كوثري خبرنگار اعزامي همشهري: بازيهاي المپيك بيست و هشتم امروز وارد سومين روز خود مي شود و اين در حالي است كه تاكنون از كاروان ورزشي ايران كسي موفق به دريافت مدال نشده است. ديروز در روز دوم بازيها نسيم حسن پور تيرانداز كشورمان و تنها نماينده اعزامي ورزش بانوان به مقام بيست و هشتمي قناعت ورزيد. امروز در ادامه مسابقات جودو در وزن منهاي ۷۳ كيلوگرم حامد ملك محمدي به روي تاتامي خواهد رفت. حامد از جمله جودوكاران مستعد كشورمان در چند سال اخير است كه با اميدواري از راهيابي به روي سكو و غلبه بر حريفان سخن مي گويد. در اين وزن هم قهرمانان شاخصي از ژاپن، كره و روسيه به چشم مي خورند كه هر كدام چندين عنوان جهاني و قهرماني در تورنمنت هاي بين المللي را پشتوانه خود دارند.
عاشري در روي رينگ
عاشري بعد از آسيب ديدگي كه در آخرين لحظات گريبان سلمان كريمي را گرفت، تنها نماينده بوكس ايران در بازي هاي المپيك محسوب مي شود. محمدعاشري بوكسور وزن ۶۰ كيلوگرم امروز در حالي به روي رينگ مي رود كه به جز مقيمي در المپيك ۹۶ آتلانتا كمتر بوكسور ايراني تاكنون توانسته است خود را به دور سوم برساند. عاشري مسئوليت سنگيني را بردوش خود حس مي كند. اين قهرمان ايراني در مسابقات انتخابي آسيا در چين جواز صعود به المپيك را گرفته است.
فلپس و تروپ
براي طلا شنا مي كنند
با ركورد جديد جهاني، ميشائيل فلپس آمريكايي قهرمان شناي ۴۰۰ متر مختلط مردان شد.
طلاي ۴۰۰ متر آزاد را يان تورپ استراليايي به گردن آويخت. او اينچنين قهرماني خود را در المپيك سيدني ۲۰۰۰ را تكرار كرد.
مسابقات شنا ميان فوق ستاره  هاي اين رشته آغاز شده است. فلپس ۱۹ ساله با زمان ۴:۸:۲۶ به خط پايان رسيد كه اين زمان كمتر از نتيجه اي بود كه در ۷ جولاي در مسابقات انتخابي بدست آورده بود. مدال نقره نصيب هم وطن او اريك ونت با زمان ۴:۱۱:۸۱ شد و مدال برنز را نايب قهرمان جهان، لاژلوشه (۴:۱۲:۱۵) از مجارستان به دست آورد.
چند دقيقه بعد فوق ستاره استراليايي، يان تورپ با زمان ۳:۴۳:۱۰ در ۴ در صد متر آزاد قهرمان شد. قهرمان ۲۱ ساله و ركورددار جهان ، جلوتر از هم وطن خود گرانت هاكت با زمان ۳:۴۳:۳۶ ايستاد و كت كلر از آمريكا با زمان ۳:۴۴:۱۱ سوم شد.
تروپ فقط در اين ماده مي تواند در مسابقات شركت كند، چرا كه وي در مسابقات انتخابي استراليا از روي سكو ليز خورد و از ادامه رقابتها باز ماند، اما هم وطنش كرگ استيونس كه براي شركت در اين ماده انتخاب شده بود به نفع تورپ از حضور در مسابقات صرفنظر كرد.
در مسابقات شناي ۴۰۰ متر مختلط زنان نيز، ياناكلوچكووا از اوكراين با زمان ۴:۳۴:۳۸ برنده مدال طلا شد. كايتلين ساندنو از آمريكا با زمان ۴:۳۴:۹۵ دوم شد و جورجينا بارداك از آرژانتين (۴:۳۷:۵۱) روي سكوي سوم ايستاد.
در شناي ۱۰۰*۴ متر آزاد تيمي زنان تيم استراليا با زمان ۳:۳۵:۹۴ اول شد و تيمهاي آمريكا با زمان ۳:۳۶:۳۹ و هلند با زمان ۳:۳۷:۵۹ به ترتيب صاحب مدالهاي نقره و برنز شدند.
شكست قهرمان واليبال سيدني
در نخستين روز واليبال مردان، شكست صربستان ومونته نگرو قهرمان المپيك سيدني در مقابل لهستان دور از باور خيلي ها بود. لهستاني ها كه يك بار در المپيك ۷۶ مونترال قهرمان شده بودند، زهرچشم سختي از صربستان گرفتند. شكست سنگين سه بر صفر بر تيم مدافع عنوان قهرماني بسيار گران آمد.
ناكامي روس ها هم در روز نخست از جمله نتايج غيرمترقبه روز اول بود. روسيه كه براي كسب مدال طلا حتي از حضور در ليگ جهاني واليبال چشم پوشيده بود در برابر آسمانخراش هاي هلندي غافلگير شد. روسيه در جدالي نفس گير سه بر دو تسليم هلند قهرمان بازي هاي المپيك ۱۹۹۶ آتلانتا شد.
نتايج بسكتبال مردان
* ايتاليا ۷۱- نيوزيلند ۶۹
* ليتواني ۷۸ - آنگولا ۷۳
يونان به مالي باخت
در آغاز دور دوم مسابقات فوتبال شكست ميزبان مقابل مالي دردناك بود. يوناني ها كه در بازي با كره جنوبي با اقبال بلند از گرداب شكست مقابل تيم ده  نفره حريف گريخته بودند، در برابر يكي از نمايندگان آفريقا با دو گل تسليم شدند. يونان با اين باخت با توجه به پيروزي كره برابر مكزيك شانس صعودش كمرنگ شده است. كره جنوبي با يك گل از سد مكزيك گذشت. در ديگر بازيهاي فوتبال استراليا در يك بازي پرگل پنج بر يك صربستان را مغلوب كرد و آرژانتين مدعي نخست قهرماني با همه ستارگان سرشناس با دو گل تونس را از پيش رو برداشت.
نتايج رقابتهاي فوتبال المپيك
فوتبال مردان:
گروه A
يونان صفر- مالي ۲
كره يك- مكزيك صفر
گروه C
آرژانتين ۲- تونس صفر
صربستان و مونته نگرو يك- استراليا ۵
فوتبال زنان:
گروه E
ژاپن صفر- نيجريه يك
گروه F
چين يك- مكزيك يك
گروه G
يونان صفر- استراليا يك
آمريكا ۲- برزيل صفر

خاتمي: ملت ايران آرش را قهرمان المپيك مي داند
009042.jpg
گروه ورزشي:رئيس جمهور، اقدام آرش ميراسماعيلي جودوكار كشورمان در بازيهاي المپيك را ارج نهاد و گفت: به او و همه قهرمانان عزيز ايران سربلند، درود مي فرستيم و اعلام مي كنيم كه ملت ايران او را قهرمان المپيك ۲۰۰۴ مي داند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي، رئيس جمهوري روز يكشنبه طي پيامي از اقدام ايثارگرانه «آرش ميراسماعيلي» قهرمان جودو كشورمان كه در اعتراض به كشتار، ترور و غصب رژيم صهيونيستي، برابر شركت كننده اي از اين رژيم در مسابقات المپيك حاضر نشد، تقدير كرد.

تيم ملي واليبال نشسته ايران در راه آلمان
گروه ورزشي: ششمين اردوي آمادگي تيم ملي واليبال نشسته جانبازان و معلولين در محل آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك آغاز شد.
اين اردو به منظور آمادگي جهت حضور در مسابقات چهارجانبه آلمان برگزار مي گردد. تيم هاي شركت كننده در اين دوره از رقابتها عبارتند از: فنلاند، آلمان، بوسني و ايران.مسابقات چهارجانبه آلمان در شهر «لوركوزن» و از ۲۹ مرداد لغايت يكم شهريور ماه جاري برگزار خواهد شد.

تيم ملي اسكي روي چمن ايران در پراگ
گروه ورزشي: تيم ملي اسكي روي چمن كشورمان هفته آينده عازم جمهوري چك خواهد شد تا در مسابقات جام جهاني اين رشته شركت كند.
به گزارش ستاد برگزاري رقابت هاي اسكي مقدماتي قهرماني جهان در تهران جام جهاني اسكي روي چمن طي روزهاي پنجم تا هشتم شهريور ماه با حضور ۱۲ تيم در جمهوري چك برگزار خواهد شد و از ايران ۳ ورزشكار به همراه يك مربي در اين رقابت ها شركت خواهد كرد. نمايندگان ايران در اين رقابت ها عبارتند از: حسين كلهر، محمود غلامي و رحمت الله مقدي.

برنامه  بازي هاي تداركاتي ملي پوشان جوان واليبال
گروه ورزشي: يازدهمين  اردوي  تيم  واليبال  جوانان  ايران  جهت  شركت  در مسابقات  جوانان  آسيا كه  در روزهاي  سيزدهم  تا بيستم  شهريور ماه  سال  جاري  در دوحه  قطر برگزار خواهد شد، از امروز دوشنبه  در محل  اين  فدراسيون  تشكيل  مي شود.
 در اين  اردو كه  به  مدت  ۱۲ روز برگزار خواهد شد، تيم  جوانان  كشورمان  شش  ديدار تداركاتي  را با تيم هاي  باشگاهي  برگزار خواهد كرد.
برنامه  برگزاري  ديدارهاي  تداركاتي  نيز به  اين  شرح  اعلام  شد:
۲۶/ ۰۵/ ۸۳: جوانان  - برق  تهران  سالن  فدراسيون  واليبال
 ۲۷/ ۰۵/ ۸۳: جوانان  - پيكان  تهران  سالن  ايران  خودرو
۲۸/ ۰۵/ ۸۳: جوانان  - برق  تهران  سالن  فدراسيون  واليبال
 ۲۹/ ۰۵/ ۸۳: جوانان  - پاس  تهران  سالن  پاس
 ۳۰/ ۰۵/ ۸۳: جوانان  - پيكان  سالن  فدراسيون
 ۳/ ۰۶/ ۸۳: جوانان  - صنام سالن  صنايع  دفاع

مهدوي كيا و برهاني محرومان ايران در مقابل اردن
گروه ورزشي:پس از اخراج مهدي مهدوي كيا و آرش برهاني در ديدار رده بندي مسابقات جام ملت هاي آسيا مقابل بحرين، اين دو بازيكن قادر نخواهند بود كه ايران را در بازي مقابل اردن از سري مسابقات مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان همراهي كنند.
كنفدراسيون فوتبال آسيا روز گذشته با ارسال نمابري به فدراسيون فوتبال ايران به طور رسمي اعلام كرد كه مهدوي كيا و برهاني به دليل اخراج در بازي مقابل بحرين نمي توانند تيم ملي كشورمان را مقابل اردن همراهي كنند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |