سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۸۲ - Aug 31, 2004
رهنمودهاي مقام معظم رهبري به جوانان براي مبارزه فرهنگي با استكبار جهاني
دشمن سعي دارد اميد و ايستادگي نسل جوان را درهم شكند
ايسنا- تهران: حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي  ديروز در ديدار اساتيد و دانشجويان شركت كننده در طرح ولايت، و همچنين شوراي مركزي و جمع زيادي از اعضاي بسيج دانشجويي، حضرت علي(ع) را الگوي برجسته اي براي نسل جوان دانستند و با تأكيد بر اين كه راه به سمت اين قله رفيع براي همه جوانان باز است، خاطرنشان كردند: نظام اسلامي در ايران امروز با ارائه يك فكر و ايده نو و به عنوان سرچشمه اميد و بيداري امت اسلامي در مقابل تمام ادعاها و نظريات فريبنده جبهه استكبار قرار گرفته است.
مقام معظم رهبري در اين ديدار ضمن گراميداشت سيزدهم رجب سالروز ولادت با سعادت حضرت علي(ع)، تبريك سالروز ولادت آن حضرت را در واقع تبريك يك پديده خيره كننده و با عظمت در طول تاريخ بشر دانستند و افزودند: امسال سالروز ميلاد آن حضرت با اهانت ددمنشانه و رذالت آميز اشغالگران به بارگاه منور حضرت علي(ع) همزمان شد و بار ديگر مظلوميت تاريخي اين چهره درخشان نمود عيني يافت.
ايشان خاطرنشان كردند: اشغالگران به رغم تجهيزات گسترده و پيشرفته خود در مقابل هيمنه معنوي اين مكان مقدس شكست خوردند و اين يكي از پديده هاي شگفت آور دوران ما است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر لزوم شناخت بيشتر نسل جوان از ابعاد شخصيتي حضرت علي(ع) افزودند: پيشتازي در شناخت حقيقت فكر و ايده جديدي كه از جانب پيامبر(ص) در شرايط سخت آن روز براي بشريت ارائه شد و ايمان به اين فكر نو، چشم پوشي از تمام امتيازات و ايستادگي بر اين ايمان، و تحمل تمام سختي ها و تحقيرها و از دست ندادن اميد به آينده، از ويژگي هاي بسيار مهم دوران نوجواني و جواني حضرت اميرالمومنين (ع) است كه مي تواند سرمشق همه جوانان قرار گيرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي شرايط نظام جمهوري اسلامي ايران را نسخه اي از شرايط دوران حضرت علي(ع) ارزيابي و خاطرنشان كردند: امروز نيز نظام اسلامي، فكر و راه نو و جديدي را براي بشريت عرضه كرده كه قدرتمندان و صاحبان زر و زور و عوامل آنها در مقابل آن صف آرائي كرده اند و تلاش دارند با همان شيوه ها ولي با ابزارهاي پيشرفته اين فكر نو را از بين ببرند.
ايشان با تأكيد بر اين كه جمهوري اسلامي ايران با حركت در جهت عدل در مقابل ظلم جهاني كه در استكبار جهاني تجلي يافته، قرار گرفته است، افزودند: با پيروزي نهضت اسلامي در ايران و تشكيل نظام جمهوري اسلامي، بيداري اسلامي به عنوان يك واقعيت در جهان آغاز شد و گسترش و تعميق يافت و دنياي اسلام به ويژه نخبگان آن بار ديگر به هويت اسلامي، عزت اسلامي و سرفصل هاي اسلام براي احقاق حقوق انسان ها گرايش يافت و اين واقعيت در واقع به بركت سخنان و شعارهاي امام خميني(ره) و ايستادگي ايشان شكل گرفت.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اين كه استكبار جهاني براي خاموش كردن سرچشمه و نقطه اميد و انگيزه اين حركت در ايران، بيشترين توجه خود را به جوانان معطوف داشته، تأكيد كردند: امروز ما در يك كارزار فرهنگي و سياسي و درواقع در وسط جنگ دو هويت قرار داريم و دشمن در اين ميدان جنگ تمام تلاش خود را به كار گرفته است تا اميد، انگيزه و ايستادگي نسل جوان را در هم بشكند.
مقام معظم رهبري با تأكيد بر اين كه بدترين حالت در اين كارزار، غافل شدن از اصل حمله و انكار آن است، افزودند: البته در اين ميدان، سربازان جبهه حق، از لحاظ كمي و كيفي در وضعيت خوبي قرار دارند ولي دشمن نيز از ابزارهاي پيچيده اي استفاده مي كنند كه مقابله با آن، بسيار ظريف و دقيق و در عين حال پرجاذبه مي باشد.
ايشان افزودند: نسل جوان بايد با خودسازي و بهره گيري از روح پرتلاش خود، تاكتيك هاي دشمن را در اين كارزار شناسايي كند و با استفاده از ضد تاكتيك ها به مقابله با دشمن برود. در اين ديدار، آقاي طهماسبي مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه ها ضمن ارائه گزارشي از برگزاري دوره آموزشي و فرهنگي طرح ولايت و فعاليت هاي بسيج دانشجويي، به برگزاري ۹ دوره طرح ولايت و تحت پوشش قرار گرفتن بيش از هجده هزار نفر از دانشجويان اشاره كرد و گفت: انتشار ۳۰۰ نشريه علمي و تحقيقاتي و مشاركت در ۱۵۸ طرح تحقيقاتي از جمله فعاليت هاي اعضاي بسيج دانشجويي دانشگاه ها مي باشد.

در ديدار معاون نخست وزير عراق با دبير شوراي عالي امنيت ملي
پاسخ مثبت ايران به پيشنهاد همكاري هاي سياسي و امنيتي عراق
مقام هاي ايران و عراق ديروز مذاكراتي را آغاز كردند كه به اعتقاد ناظران سياسي مقدمه پي ريزي روابط آينده تهران و بغداد خواهد بود.
در اين مذاكرات كه ميان حسن روحاني دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران و كمال خرازي وزير امور خارجه بابرهم صالح معاون نخست وزير عراق انجام شد،  ايران بر لزوم همكاري با دولت موقت عراق و كمك به اين كشور براي اعاده امنيت تأكيد ورزيد.
يك مقام آگاه به خبرنگار همشهري گفت: روحاني و صالح، مشتركاً خروج نيروهاي بيگانه از عراق را براي امنيت در عراق مهم ارزيابي كردند و هر يك از منظر منافع ملي كشور متبوع خود ساز و كارهايي براي انجام اين كار ارائه كردند. طرف ايراني در اين مذاكرات، حضور نيروهاي بيگانه در عراق را تحريك كننده خواند و طرف عراق از خروج نيروهاي بيگانه از عراق پس از تحقق امنيت اوليه، حمايت كرد.
مذاكره كنندگان ايراني و عراقي همچنين بر لزوم همكاري در حوزه  هاي گوناگون از جمله مقابله با عبور غيرقانوني از مرزها و رسوخ احتمالي تروريست ها، بازسازي روابط در همه زمينه ها، حفظ حريم اماكن مقدس شيعه و جايگاه شيعيان در حكومت عراق تأكيد ورزيدند. معاون نخست وزير عراق در اين مذاكرات خواستار همكاري همسايگان عراق بويژه ايران در زمينه بازسازي اين كشور شد و از نقش آيت الله سيستاني در اعاده آرامش و امنيت به عراق قدرداني كرد.گزارش كامل را در صفحه ۲ بخوانيد.
معاون نخست وزير و وزراي كشور، راه و اموراستانهاي عراق با دبير شورايعالي امنيت ملي ايران ديدار كردند.
به گزارش روابط عمومي شورايعالي امنيت ملي، حسن روحاني در اين ديدار با اشاره به مشكلات گذشته در روابط دوجانبه و امنيت مرزها، گفت: تهران در دوران جديد، مرزهاي دو كشور را مرزهاي دوستي تلقي ميكند و از هيچ كمكي براي تامين امنيت عراق دريغ نمي كند.
دبير شورايعالي امنيت ملي افزود: ايران مايل به تقويت روابط سياسي، اقتصادي، فرهنگي و امنيتي با عراق است.
وي با بيان اينكه امنيت ايران و عراق به يكديگر گره خورده، گفت: امنيت عراق همچنين با امنيت منطقه و خروج هر چه سريعتر نيروهاي خارجي مرتبط است.
وي با ابراز خرسندي از تشكيل دولت موقت و شروع به كار مجلس ملي موقت عراق در چند روز آينده، گفت: بي ترديد روابط حسنه تهران - بغداد علاوه بر تامين منافع ملي دو كشور، ضامن حفظ ثبات و امنيت منطقه خواهد بود.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با ابراز خرسندي از اينكه حوادث خونبار نجف اشرف با مديريت مرجعيت شيعه پايان يافت، افزود: عتبات مقدس در عراق همواره، قلوب مسلمانان را متوجه اين كشور كرده است و به لحاظ فرهنگي و معنوي نيز كشورهاي عربستان سعودي، عراق و ايران براي مسلمانان جايگاه ويژه دارند.
روحاني گفت: تاريخ عراق بيانگر اين حقيقت است كه مرجعيت شيعه هميشه عامل وحدت، ثبات، امنيت و استقلال براي عراق بوده، ضمن آنكه عامل كليدي براي اتصال پيوند ساير ملتهاي مسلمان با ملت عراق است.
وي استقرار دولت منتخب مردم عراق در آينده نزديك را از مهمترين مسايل عراق تلقي كرد و تحقق اين مهم را صرفا با تامين امنيت و ثبات در عراق ممكن دانست.
دبير شوراي عالي امنيت ملي فعاليت گروههاي تروريستي موجود در عراق همچون القاعده، انصارالاسلام و منافقين را مغاير مصالح ملي دو كشور خواند و تروريسم را مخل امنيت كل منطقه دانست و خواستار همكاري جمعي كشورهاي منطقه براي مبارزه با تروريسم شد.
روحاني معاهده ۱۹۷۵ الجزاير را مبناي مهمي براي همكاريهاي امنيتي و مسايل مرزي دو كشور توصيف و بر آمادگي تهران در اين مورد تاكيد كرد.
برهم صالح معاون نخست وزير عراق نيز در اين ديدار با اشاره به روابط تاريخي دو كشور گفت: بغداد هرگز كمكهاي تهران را در دوران مبارزه با صدام فراموش نمي كند.
وي افزود: دو كشور ايران و عراق براي بازسازي روابط گذشته خود در جهت تامين منافع ملي دو طرف، مسئوليت مشترك دارند و بغداد براي تحقق اين مهم آمادگي كامل دارد.
معاون نخست وزير عراق گفت: روابط تهران - بغداد بايد براساس همكاري و دوستي كامل باشد، وضعيت گذشته مانع پيشرفت در روابط بوده و ما براي رفع موانع گذشته آمادگي داريم.
برهم صالح با تاكيد بر ضرورت درك منطقه اي درمورد شرايط جديد عراق، گفت: مناسب است برخورد راهبردي كشورهاي منطقه، متناسب با شرايط ويژه و جديد عراق باشد.
وي ضمن آنكه همكاري تهران براي بازسازي و تامين ثبات و امنيت عراق را خواستار شد گفت: همكاريهاي امنيتي عراق با ايران از ضرورت خاصي برخوردار است.
وي تصريح كرد: ما اجازه نخواهيم داد كه تهديدي از كانون عراق متوجه ايران باشد.
نيروهاي چند مليتي قصد حضور بلند مدت در عراق را ندارند و بايد پس از بهبود اوضاع عراق و تشكيل حكومت ملي در عراق، كشور را ترك كنند.
معاون نخست وزير عراق همچنين از كشورهاي همسايه عراق براي مبارزه با گروههاي خشونت طلب و تروريست استمداد طلبيد و خواستار كنار گذاشتن گذشته هاي تلخ در روابط دو كشور و گشودن فصل جديد در روابط شد.
برهم صالح تصريح كرد كه گروهك تروريستي منافقين از متحدين صدام بودند و لذا حضور آنها در خاك عراق را مغاير منافع ملي كشورش مي داند.
وي با تاكيد بر اهميت فوق العاده حرمت حضرت علي (ع) گفت: بحمدلله با طرح آيت الله سيستاني بحران نجف كنترل شد.
معاون نخست وزير عراق ابراز اميدواري كرد كه همكاريهاي تهران و بغداد تاثير مهمي بر همكاريهاي جمعي در همه منطقه داشته باشد.
برهم صالح برگزاري كنفرانس بين المللي با حضور اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل، هشت كشور صنعتي، همسايگان عراق، رئيس سازمان كنفرانس اسلامي و رئيس شوراي همكاريهاي خليج فارس براي تبادل نظر و همكاري براي حل و فصل مسايل مهم عراق را پيشنهاد كرد.
خرازي: عراق نبايد بهانه اي براي تسويه حساب آمريكا با ايران باشد
به گزارش ايرنا كمال خرازي وزير امورخارجه نيز در ديدار جداگانه اي با برهم صالح، معاون نخست وزير عراق با بيان اينكه روابط خوب ايران وعراق تامين كننده منافع دو كشور و به مصلحت منطقه است، گفت: سياست آزمون و خطاي آمريكا در عراق هزينه سنگيني براي آمريكا، عراق و همه منطقه در پي دارد.
خرازي تاكيد كرد كه سرزمين عراق نبايد ماوايي براي تسويه حسابهاي آمريكا عليه ايران باشد، بلكه ضرورت دارد از ظرفيت ها و نقش مثبت ايران استفاده بيشتري شود.وي ضرورت تشكيل يك حكومت توانمند و باثبات در عراق را يادآور شد و گفت: نبايد اجازه داد اظهارات و اقدامات اشخاص و گروه هاي تندرو روابط دو كشور را تخريب كند.
برهم صالح معاون نخست وزير عراق نيز در اين ديدار گفت: ملت و دولت عراق مايل به دوستي و تقويت روابط برادرانه با جمهوري اسلامي ايران هستند.
معاون نخست وزير عراق گفت: منافع عراق در تقويت روابط متوازن و همكاري با ايران نهفته است. ما بدنبال ايجاد يك عراق جديد براساس امنيت براي ملت عراق و همسايگان هستيم.
وي با بيان اينكه منافع ما در گرو داشتن روابط بسيار خوب با ايران است، گفت: ثبات عراق در ثبات منطقه موثر است و ما به حمايت كشورهاي همسايه عراق چشم دوخته ايم.
وزير كشور: دشمنان از حسن همجواري ايران و عراق بيمناكند
وزير كشور نيز در ديدار معاون نخست وزير عراق و وزيران كشور، راه و امور استانهاي دولت عراق گفت: دشمنان از برقراري رابطه حسنه و حسن همجواري ايران و عراق بيمناكند و مسئولان دو كشور بايد به اين مهم توجه كنند.
وزير كشور، آمادگي ايران را براي همكاري با دولت عراق در امور مختلف با هدف رفع نابسامانيها و كاستيها در اين كشور اعلام كرد.
در اين ديدار فلاح النقيب وزير كشور دولت موقت عراق ضمن استقبال از همكاريهاي فيمابين ايران و عراق، از پيشنهاد وزير كشور ايران در خصوص برطرف نمودن مشكلات تردد زائران دو كشور و مبارزه با ترددهاي غيرقانوني استقبال كرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت:
آمريكا در نجف شكست خورد
آيت الله   هاشمي  رفسنجاني  روز يكشنبه  در ديدار مسئولان  اتحاديه  انجمن هاي  اسلامي  دانش آموزان  با تبريك  ميلاد مولي  الموحدين ، اميرمومنان  علي (ع ) و با تسليت  سالگرد شهادت  رجايي  و باهنر، گفت : دانش آموزان  پايه  و اساس  مديريت  نظام  در آينده  هستند و انقلاب  و اسلام  از ميان  دانش آموزان  به  خوبي  سربازگيري  مي كنند.
به گزارش ايرنا رئيس  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  با بررسي  اقدامات  آمريكا و اشغالگران  در منطقه  كه  منجر به  شكست  آنان  شد، اظهار داشت : شاهد هستيم  اقدامات  آمريكاموجب  تشديد بحران  در منطقه  و فراگيرشدن  موج  تروريسم  در جهان  شد. وي  افزود: آمريكا پس  از شكست  در اهداف  خود براي  تقويت  اسرائيل  و به يغما بردن  نفت  عراقي ها، مستأصل  گونه  به  نجف  لشكركشي  كرد كه  باز هم  با شكست  و بدنامي رو به  رو شد.
رئيس  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  در بخش  ديگري  از سخنان  خود به  برنامه غربي ها براي  حذف  تعاليم  اسلامي  از دروس  عمومي  مقاطع  آموزشي  كل  جهان  اسلام  اشاره  كرد و گفت : البته  پايگاه  انقلاب  كه  دين  است ، ذاتا محكم  است  و بايد با رفع  مشكلات  و با هوشياري  و برنامه  مانع  از گسست  نسل  جديد با نسل  قبل  شد.
آيت الله   هاشمي رفسنجاني  در پاسخ  به  سئوال  دانش آموزان  در مورد حضورش  در انتخابات  نهمين  دوره  رياست  جمهوري  گفت : آرزوي  قلبي  من  اين  است  كه شاهد چنين  وضعيتي  نباشم ، اما اگر احساس  شود كه  به  وجود من  براي  انقلاب  و نظام  در هر مقطع  و مصدري  لازم  است ، لحظه اي  درنگ  نخواهم  كرد.

آصفي: قطعا گزارش آژانس ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت نخواهد بود
سخنگوي وزارت امور خارجه تأكيد كرد: سئوالات جدي پرونده هسته اي ايران پاسخ داده شده و ديگر ابهامي در آنها نيست.
به گزارش ايسنا حميدرضا آصفي، روز يكشنبه در نشست هفتگي مطبوعاتي اش با خبرنگاران داخلي و خارجي درباره پرونده هسته اي ايران در نشست آتي شوراي حكام در وين اظهار داشت: استنباط به حق ما اين است كه اگر گزارش براساس آنچه كه بين ما و آژانس گذشته، تنظيم شده باشد، حاكي از همكاري خوب ما، حل مساله P2، عدم وجود ابهام در مساله غني سازي ليزري و تصريح منشاء خارجي داشتن آلودگي دستگاه سانتريفوژ خواهد بود.وي تأكيد كرد، گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي در اين نشست، گزارشي رو به جلو و حاكي از پيشرفت ها خواهد بود.
آصفي با بيان اين كه گزارش آژانس درباره ايران آخر اين هفته منتشر مي شود، گفت: تجربه نشان داده است كه آمريكايي ها در آستانه برگزاري اجلاس، مساله اي فرعي مطرح مي نمايند، مثلا در نشست گذشته، ماجراي لويزان و شيان را مطرح كردند، كه در آن مورد ما اجازه نمونه برداري و انجام بازرسي ها را داديم، ولي در هر صورت هيچ جاي نگراني از گزارش آژانس نيست.
آصفي تأكيد كرد: تقريبا قطعي مي دانيم كه گزارش آژانس اجازه ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت را نخواهد داد، ولي باز ممكن است از جانب آمريكا يا ديگران فشارهايي براي طولاني كردن ماجرا اعمال شود. آمريكا همواره در اين خصوص زياده خواهي كرده است، ولي ما در مقابل آنها به هيچ وجه از حقوق حقه مان درباره فناوري صلح آميز هسته اي صرف نظر نخواهيم كرد.
سخنگوي وزارت خارجه در خصوص موضع ايران در قبال اظهارات اخير ژاك شيراك، رئيس جمهور فرانسه درباره لزوم اعتمادسازي از سوي ايران گفت: ما اعلام كرده ايم كه حتما مي خواهيم اعتمادسازي كنيم، ولي اعتمادسازي صرفا از طريق تعليق صورت نمي گيرد و مهم ترين عمل براي اعتمادسازي، اجراي پروتكل است كه ما آن را انجام مي دهيم.وي در ادامه افزود: آقاي شيراك و ديگران مطمئن باشند كه ما درصدد اعتمادسازي هستيم و همانگونه كه آقاي شيراك از علاقه به همكاري سخن گفتند ما نيز علاقه منديم، ولي در روند اعتمادسازي ديگران هم بايد حق ما را رعايت نمايند.

كوتاه از سياست ايران
وزير دفاع: ايران، يك قدرت منطقه اي بلامنازع است
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: ايران، امروز به عنوان يك قدرت منطقه اي بلامنازع مطرح است.
به گزارش ايرنا، دريابان علي شمخاني كه به مناسبت هفته دولت در ستاد كل نيروهاي مسلح سخن مي گفت، افزود: جمهوري اسلامي ايران همچنان مصمم است تا در عرصه هاي مختلف دفاعي، اقتصادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي تحت رهبري فرماندهي معظم كل قوا به بالندگي و حيات خود ادامه دهد.وي درباره «شرايط و محيط امنيتي منطقه» اظهارداشت: سرنوشت متجاوزان به كشور ما و منافقيني كه با دستور استكبار، اقدام به اعمال تروريستي مي كردند، ناكامي بود.
گشت زني هواپيماهاي شناسايي عراقي در خطوط مرزي
مشاور امنيت ملي عراق در گفت وگو با راديو آزاد عراق اعلام كرد: از اين پس هواپيماهاي شناسايي براي افزايش ضريب كنترل مرزهاي عراق با همسايگان بر حريم هوايي قلمرو عراق گشت زني مي كنند.براساس گزارش يكشنبه شب اين راديو، موفق الربيعي افزود: اين هواپيماها در طول شبانه روز و با هدف ممانعت از نفوذ عناصر خرابكار از طريق كشورهاي همجوار، مرزهاي عراق را كنترل خواهند كرد.الربيعي اضافه كرد: علاوه بر اين، مرزبانان زميني عراق نيز براي كنترل بيشتر مرزها به دوربين هاي شبانه مجهز شده اند.
۱۲۳ مهاجر غيرقانوني پاكستاني در ايران دستگير شدند
روزنامه جنگ از دستگيري ۱۲۳ مهاجر غيرقانوني تبعه پاكستان در ايران خبر داد.
به گزارش ايسنا، اين روزنامه چاپ پاكستان ادامه داد: نيروي پليس مرزي تفتان ۱۲۳ پاكستاني را كه به طور غيرقانوني از طريق مرز اين كشور، وارد ايران شده بودند، دستگير كرد.به گفته مقامات مرزي پاكستان تمامي اين افراد به پاكستان تحويل داده شده اند.
الياس حضرتي:
زياده خواهي احزاب دوم خردادي به دولت اصلاحات ضربه زد
عضو شوراي مركزي حزب همبستگي با اشاره به شكست دولت اصلاحات، خاطرنشان كرد: اگرچه دوم خردادي ها همزمان دولت و مجلس را دراختيار داشتند اما زياده خواهي هاي تك تك احزاب ضربات جبران ناپذيري به دولت اصلاحات زد.به گزارش خبرگزاري فارس حضرتي كه يكشنبه شب در جمع اعضاي حزب آزادي در دفتر اين حزب سخن مي گفت، با اشاره به نقش مهم احزاب در نظام پارلماني و جمهوري گفت: تا زماني كه احزاب در ايران جدي گرفته نشوند، نظام با چالش جدي مواجه خواهد بود.
تصويب فعاليت كميته ۷ نفره شوراي هماهنگي جبهه دوم خرداد
رئيس دوره اي شوراي هماهنگي جبهه دوم خرداد از تصويب فعاليت اعضاي كميته ۷ نفره اين جبهه براي پيگيري رايزني و گفتگو با مير حسين موسوي خبر داد.
امامزاده واقفي در گفتگو با خبرگزاري فارس با اشاره به جلسه يكشنبه شب جبهه دوم خرداد ادامه داد: مجموعه اي كه در جلسه قبل براي پيگيري و رايزني با مير حسين موسوي انتخاب شده بود و براي تصويب حد نصاب را به دست نياورده بود، در اين جلسه با حد نصاب آراء به تصويب رسيد و قرار شد كه اين كميته ۷ نفره بحث انتخابات رياست جمهوري و رايزني با ميرحسين موسوي را دنبال كنند.
حزب اعتدال و توسعه: هاشمي رفسنجاني گزينه اصلح ما براي انتخابات رياست جمهوري است
عضو شوراي مركزي حزب اعتدال و توسعه، از آيت الله هاشمي رفسنجاني به عنوان گزينه حزب متبوعش براي انتخابات نهم رياست جمهوري ياد كرد و وي را گزينه اي اصلح در اين عرصه دانست.غلامعلي دهقان در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به اين كه هاشمي رفسنجاني تلفيقي از آرمانگرايي و واقعيت بيني است، افزود: از سويي تجربه چند سال اخير اين موضوع را ثابت كرده كه نگاه صرفا آرماني به مسائل، پاسخگو نيست. در شرايط كنوني تنها آرمانگرايي توأم با درك واقعيت هاي تاريخي جامعه مي تواند راهگشا باشد.
ميرحسين موسوي كانديداي حزب همبستگي
زارع فومني مسئول كميته تشكيلات حزب همبستگي در گفت وگو با ايسنا با بيان اين كه كانديداي اول حزب همبستگي مهندس ميرحسين موسوي است، اظهار داشت: در صورت عدم ورود ايشان به صحنه انتخابات، از طريق كنوانسيون عمل مي كنيم و طي فراخواني در استان هاي كشور از آنها مي خواهيم درمورد محبوبيت و مقبوليت افراد مطرح در اين صحنه نظرسنجي كنند كه در آن صورت ما كانديدايي حزبي خواهيم داشت.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
رسانه
شهري
علمي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   رسانه   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |