شنبه ۴ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۰۶
بازار خارجي 1
اسرائيل بر اثر اعتصاب فلج شد
016965.jpg
تمام فعاليت ها در سرزمين اشغالي فلسطين روز سه شنبه براثر برپايي اعتصاب عمومي به نشانه اعتراض نسبت به عدم پرداخت چندين ماهه دستمزد كارگران ، فلج شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از بيت المقدس ، بر اثر اين اعتصاب، تمام بانك ها، ادارات پست و وزارتخانه هاي دولتي در فلسطين اشغالي تعطيل شدند.
اين در حالي است كه حركت اتوبوس ها و قطارها نيز متوقف شده است .
متذكر ميشود كه فرودگاه بين المللي …بن گوريون … واقع در نزديكي تلاويو پس از شروع اعتصاب بدون محدوديت در ساعت 30 : 8 صبح روز سه شنبه 30 : 5 به وقت گرينويچ ، بسته اعلام شد. هدف از برگزاري اين اعتصاب، تضمين بازپرداخت دستمزد۲۰ هزار كارگر محلي و كارمند شوراي مذهبي است كه برخي از اين كاركنان از نيمه نخست سال جاري تاكنون دستمزدي دريافت نكرده اند. …امير پرتز” رئيس جنبش اتحاديه هيستادروت رژيم اشغالگر قدس در مصاحبه با راديو دولتي اين رژيم ، گفت : اين اعتصاب تا زماني كه حقوق اين كاركنان پرداخت نشود، ادامه خواهد يافت .

بازار 1
باوثيقه طلا ياجواهر وام بگيريد
016962.jpg
رئيس بانك كارگشايي گفت: تمامي افراد جهت رفع نيازهاي ضروري وفوري خود مي توانند با سپردن طلا يا جواهر به عنوان وثيقه از بانك كارگشايي تا سقف 2 ميليون ريال تسهيلات دريافت كنند.
حداكثر پس از يكسال، شخص، اصل مبلغ تسهيلات به اضافه 9 درصد سود آن را بازپرداخت مي كند و وثيقه خود را از بانك تحويل مي گيرد. وي حداقل وثيقه براي دريافت وام از بانك كارگشايي را 11 گرم طلا اعلام كرد. افراد مي توانند با سپردن طلا و جواهر خود به اين بانك علاوه برحصول اطمينان از امنيت وثيقه خود، به منظور رفع نيازهاي ضروري از وام استفاده كنند. به زودي و براي كمك به استفاده كنندگان از تسهيلات اين بانك، مبلغ وام دريافتي در اقساط چند ماهه نيز قابل بازپرداخت خواهد بود. با توجه به امكانات موجود اين بانك در حال حاضر پرداخت تسهيلات به متقاضيان به يك بار در سال محدودشده است. بانك كارگشايي در حال حاضر علاوه بر شعبه هاي ميدان محمديه، شهر ري و اميريه در تهران، در شهرهاي اصفهان، تبريز، زنجان، شيراز، قزوين، كرمان، كرمانشاه، مشهد، همدان، و يزد فعاليت دارد. اين بانك سال 1305 زير نظر وزارت امور اقتصادي و دارايي تاسيس شد و از سال 1317 به عنوان شعبه مستقل بانك ملي ايران در آمد.

بازار۲
پول انبار را از مردم مي گيرند
016974.jpg
برخي از تجار  ثروتمند صنف خشكبار و آجيل فروش، هزينه هاي انبارداري اجناس خود را به گردن خريدار مي اندازند.
به گزارش ايسنا، سيدمصطفي حسيني - رئيس اتحاديه خشكبار و آجيل فروشي- گفت: با وجود اينكه هزينه انبارداري قانونا برعهده صاحب كالاست، ولي تاجر پسته اي كه 110 هزار كيسه در انبار دپو مي كند، سود گراني پسته در بازار را از كيلويي 2500 به 4500 تومان مي برد، ولي از پرداخت هزينه 55 ميليون توماني انبارداري طفره مي رود. 
وقتي موضوع را پيگير مي شويم، مي گويد حاضرم جريمه رعايت نكردن قوانين را بدهم، ولي زير بار پرداخت هزينه انبارداري نمي روم.
او خطاب به هيات مديره مجمع توزيعي و خدماتي گفت: از مسوولان مجمع مي خواهم طبق قانون نظام صنفي با چنين گستاخي هاي افسارگسيخته اي با قاطعيت برخورد كند. آقايان علنا پرداخت جريمه رعايت نكردن قانون را كه رقم بسيار جزيي است، مي پذيرند، ولي به اجراي قانون تن نمي دهند. 

بازار۳
تعرفه پيام كوتاه به 16 كشور
016968.jpg
۲‎/۶۹۴
اتريش 
۴‎/۳۷۰
افغانستان 
۱‎/۶۴۲
امارات 
۲‎/۳۶۰
انگلستان 
۱‎/۹۳۴
ايتاليا
۹۳۳
بحرين 
۱‎/۳۱۱
بحرين 
۲‎/۳۹۸
تركيه 
۲‎/۵۳۱
دانمارك 
۸۸۶
سوريه 
۱‎/۷۷۱
سوئد
۲‎/۷۱۹
عربستان سعودي 
۱‎/۶۳۲
عمان 
۱‎/۳۶۲
كويت 
۱‎/۴۸۲
كويت 
۲‎/۷۸۸
ليختن اشتاين 
۱‎/۵۴۸
نروژ
۱‎/۹۰۲
هلند
با توجه به برقراري ارتباط رومينگ بين الملل با اپراتورهاي 16 كشور آسيايي و اروپايي، از اين پس مسافران به مقصد اين كشورها مي توانند پيام كوتاه SMS ارسال يا دريافت كنند.
تعرفه پيام كوتاه SMS اپراتورهاي طرف قرارداد رومينگ بين الملل با شركت مخابرات ايران به شرح زير است:هزينه به ريال 

نگاه
بالا ترين استاندارد زندگي در نروژ؟
016971.jpg
بهروز عيدي -سازمان ملل براي چهارمين سال نروژ را داراي بالاترين استاندارد زندگي درجهان معرفي كرد. اين كشور زيبا و تماشايي كه مجددا به عنوان بهترين كشور در جهان براي زندگي انتخاب شده است، شايد در آينده اي نه چندان دور ثروت بي حد و حصرش نتواند مشكلات اجتماعي و رواني اش را حل كند و از آنها رهايي يابد.
نروژ كشوري كوهستاني و سردسير در شمال اروپاست، با ميانگين دمايي كه از 4 درجه زير صفر در دي ماه تا 17 درجه سانتي گراد بالاي صفر در خرداد ماه نوسان مي كند. جمعيت  4 ميليون و 242 هزار نفري نروژ كه به زبان نروژي صحبت مي كنند در يك پهنه 323 هزار و 895 كيلومتر مربعي زندگي مشغول هستند. پايتخت آن اسلو، واحد پولش كرون نروژ و دين رسميش مسيحيت است.
صنايع شيميايي، فلز كاري و توليد كاغذ، از جمله صنايعي هستند كه بسيار براي اين كشور ارز آورند.
از نظر منابع طبيعي هم كشور ثروتمندي است و سرشار از ذخاير نفتي، ذغال سنگ و گاز طبيعي. ماهي نروژ هم كه درصد بالايي از بازار اروپا را در اختيار دارد.
اين كشور سال گذشته فقط از صادرات ماهي كاد 5/2 ميليون يورو به دست آورد. كه اين ميزان صادرات، رشد 135 درصدي را نسبت به سال 2002 نشان مي دهد. نروژ تقريبا در دسته ثروتمندترين كشورهاي دنيا و سومين كشور صادر كننده نفت جهان است. در اين اوضاع بي ثباتي قيمت نفت كه اخيرا تا بشكه اي 50 دلار هم بالا رفت، بيشترين سود را نروژ به جيب زد و موجودي صندوق نفت اين كشور كه دولت تمام درآمدهاي به دست آمده ازنفت را به آن منتقل مي كند از رقم 147 ميليارد دلار هم بالاتر زده. اخيرا هم در مورد نروژ گفته اند: نروژ ثروتمند مي شود بدون آنكه كاري انجام دهد. اما با اتفاقاتي كه از يك دهه پيش در نروژ و ديگر كشورهاي اسكانديناوي به راه افتاده، شايد بتوانيم بگوييم كه آينده بدي در انتظار اين كشور است.
رفاه بيش از اندازه، علاوه بر عنوان بهترين كشور براي زندگي پيامدهاي بد اجتماعي نيز مانند افسردگي، فرزند گريزي، بي سرپرست شدن فرزندان، ازدواج همجنس بازان و ... به همراه آورده است. اين اتفاقي است كه از حدود يك دهه پيش نروژ ي ها را با مشكلات روحي همراه كرده است. رفاه بيش از اندازه نروژي ها، بيشتر از هر چيز جايگاه خانواده هاي آنها را به عنوان نان آوران تغيير داده و تضمين شغل و درآمد براي هر شهروند حتي كودكان، باعث شده كه همه به استقلال در زندگي فكر كنند؛ چون هنگامي كه شرايط از آنها حمايت مي كند. جدا شدن از همسرشان كار آسان تري خواهد بود.
ماليات ها هم به رغم رفاه بيشتربراي خانواده ها تاثيرات بزرگتري بر اصلي ترين نهاد اجتماعي يعني خانواده به جا گذاشته است. با وجود چنين ماليات هايي، زنان مجبورند كار كنند. پس نتيجه اين مي شود كه مادر نمي تواند زمان زيادي صرف پرورش كودكان خود بكند و براي جبران اين كاهش سيستم هاي مراقبت روزانه كه نقش بزرگي در پرورش تقريبا تمامي كودكان نروژي بالاي يكسال دارند لازم و ضروري تر مي شوند. در اينجاست كه زنان نروژي با سپردن كودكان خود به دولت، از خانه بيرون مي روند و به كار مشغول مي شوند. نتيجه اينكه فرزندان با حمايت دولتي كه دارند در سنين پايين از خانواده جدا مي شوند و پدر و مادر را ترك مي كنند. كانون خانواده آسيب مي بيند و هر چيزي از جمله دين گرايي رنگ و بوي اصلي خودش را از دست مي دهد. پس شايد نتيجه گيري سازمان ملل در مورد نروژ قدري عجولانه بوده يا اينكه استاندارد زندگي را در يك محدوده زماني كوتاه در نظر گرفته است؛ چرا كه رفاه بيش از حد به اين سبك و سياق آن مي شود كه در بالا گذشت.

درد دل
به ما زنگ بزنيد
۲۰۴۷۳۳۶ تماس 9 الي 12
باتري سمعك نمي دهند
قبلا در خيابان يوسف آباد جايي بود كه باتري سمعك با قيمت دولتي مي داد، ولي الان نمي دهند و خيلي مشكل براي ما ايجاد شده است.
يك بازنشسته 
نزول خواران 
از آقاي شاهرودي تقاضا دارم با اين نزول  خواران برخورد جدي تري انجام دهند. اين نزول خواران دارند زندگي ها را از هم مي پاشند و خون مردم را توي شيشه كرده اند. مثل يك شكارچي در خيابان ها مردم را شكار مي كنند و به ناموس و زندگي مردم هم رحم نمي كنند. اين افراد آزاد و راحت مي گردند و باعث بدبختي خانواده هاي زيادي شده اند.
جوشكاري 
در خيابان شمشيري روبه روي هنرستان نظام مافي واحد جوشكاري است كه باعث اذيت و آزار مردم است. به ساماندهي نامه داده ايم، ولي بعد از يك سال و سه ماه، هنوز هيچ اقدامي صورت نگرفته. شهرداري منطقه 9 رسيدگي كند.
پيكان مدل 56
اين پيكان بنا بر نظر كميته كارشناسي دولت با عمر مفيد 30 سال بايد تا سال 86 قابل تردد باشد، ولي راهنمايي و رانندگي اعلام كرده از اول آذرماه امسال از تردد اين خودروها جلوگيري مي كند. حرف چه كسي درست است؟
شكايت از بورس 
جايي را معرفي كنيد جهت شكايت از كارگزاران بورس تا مردم به آنجا مراجعه كنند.
بن با حقوق 
از مستمري بگيران تامين اجتماعي شعبه 20 خيابان پيروزي هستم. 6 ماه يك بار بن كالا مي دهند، ولي جلوي بيمه خيلي شلوغ است و پرترافيك. از تامين اجتماعي مي خواهم بن را همراه حقوق بدهد تا مردم مشكل شان حل شود.
بازنشسته كنيد
با 48 سال سن كارمند شهرداري هستم. اگر در سن 50 سالگي بازنشسته كنند، ما مي توانيم براي زندگي برويم شهرستان. اينجا مشكل مسكن داريم. آقاي شهردار رسيدگي كند.
گارانتي!
سال پيش با مارك ... يخچال فريزر خريداري كرديم. گارانتي زير نظر شركت... است. 3 ماه است يخچال مشكل دارد و چند بار تماس گرفته ايم، ولي رسيدگي نمي كنند.
فروشگاه شهروند
در فروشگاه شهروند فرمانيه بين صندوق تا در خروجي چيزي براي دزديدن وجود ندارد، ولي خانمي مثل ماموران FBI، فاكتورها را چك مي كند. اين توهين به شخصيت افراد است. با ما مثل دزدها برخورد مي كنند.
بازنشستگي جانبازان 
بنياد مي رويم، مي گويند اعلام نشده. جانبازان مي خواهند بدانند تكليف شان چه مي شود؟
پليس 110
اورژانس و پليس 110 به موقع در محل حادثه حاضر نمي شوند. مسوولان رسيدگي كنند.
پسرم را رد كرده اند
از سازمان آتش نشاني گله دارم. پسرم 17-16 ماه سرباز آتش نشاني بوده و آموزش مقدماتي را هم ديده، ولي او را در آزمون استخدامي آتش نشاني رد كرده اند.

دخل و خرج
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
درمانگاه
|  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |