شنبه ۴ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۰۶
پاتريك تلاش مي كند 200 كيلوگرم ديگر لاغر شود
مرد نيم تني در آرزوي عمل روده 
016959.jpg
پرستاران به پاتريك دوئل كمك مي كنند
تا از بستر برخيزد.
پاتريك دوئل رژيم غذايي دارد. او تاكنون 300 كيلوگرم لاغر شده است و اميد دارد بتواند 200 كيلوگرم ديگر هم وزن كم كند. زماني كه پاتريك وارد بيمارستان سي اوكس فالز شد بيش از نيم تن وزن داشت. او روي دو تخت خوابيد تا مدتي از كار رستوران داري به دور باشد. او آنقدر غذا مي خورد تا وزن خود را به حدود 600 كيلوگرم رساند. پاتريك قبل از آمدن به بيمارستان براي وزن كردن خود به باسكولي رفت كه در آنجا ماشين هاي حمل دام وزن مي شدند. از همان جا مرد نيم تني با آمبولانس مجهز به بيمارستان آدرامك كنان منتقل شد. اين مرد از مشكلات قلب، ديابت، فشار خون بالا و مشكلات اينچنيني رنج مي برد. پاتريك فعلا يك رژيم غذايي 1200 كالري در روز را رعايت مي كند و اميدوار است وزن خود را به 150 كيلوگرم برساند و تحت عمل جراحي قرار گيرد. برنامه لاغر شدن اين مرد، هشت ماه جلوتر از آن چيزي است كه پزشكان تصور مي كردند. او بالاخره توانست اين ماه به تنهايي چند قدمي پياده روي كند. پاتريك شنا كردن را بسيار دوست دارد اما اگر وارد استخر شود ديگر كسي نمي تواند او را از آنجا خارج كند، بنابراين در حال حاضر شنا كردن براي او ممنوع است. آقاي هريس رئيس بيمارستاني است كه پاتريك در آن بستري شده است. او مي گويد كه براي آوردن پاتريك به بيمارستان مجبور شدند از لوازمي همچون سيم بكسل، قرقره، چنگك و وسايل مشابه براي بلند كردن اجسام سنگين استفاده كنند. بخش اعظم هزينه درمان اين مرد توسط بيمارستان تامين مي شود و همه اميدوارند كه پاتريك هر چه زودتر به حالت عادي بازگردد. بد نيست بدانيد كه بحث مقاوم سازي تختخواب هم يكي از مسايلي است كه گروه پزشكان براي بستري كردن پاتريك با آن دست و پنجه نرم كردند. آنها با استفاده از ميله هاي آهني و دستگاه جوش يك تخت معمولي بيمارستان را به يك سكوي محكم براي استراحت پاتريك تبديل كردند. قرار است زمانيكه اين مرد بزرگ به وزن معيني برسد، قسمتي از روده اش برداشته شود تا ديگر از مشكل چاقي رنج نبرد.

ماهواره سواد آموزي هند!
ماهواره ادوست هند به فضا پرتاب شد. براي ساخت اين ماهواره سه سال وقت و۱۷ ميليون دلار هزينه شده است . اين ماهواره با هدف گسترش علم در شبه قاره هند به فضا پرتاب شده است و در مرحله اول ماموريتش، اطلاعات سه دانشگاه هند را به هم متصل مي كند اگر اتفاق خاصي نيفتد ادوست به مدت 7سال به دور زمين مي چرخد.
نزديك به يك سوم جمعيت هند بيسواد هستند و فقط 13 درصد جمعيت آن كشور دوره دبيرستان را به اتمام رسانيده اند.

مردي با 388 تفنگ!
سانفرانسيسكو- مرد 56 ساله اي پس از فروختن غير قانوني يك اسلحه به مامور مخفي پليس، دستگير شد. پليس از خودروي وي، 11 قبضه تفنگ ديگر را پيدا كرد. همچنين ماموران در بازرسي از خانه وي 377 سلاح كوچك و بزرگ كشف كردند. اين تعداد سلاح كشف شده -388 عدد - از اين مرد، بيش از كل تعداد اسلحه هاي كشف شده در سال گذشته در لس آنجلس است كه بالغ بر 344 قبضه مي شود. به گفته مقامات پليس، مجرم مجوز خريد وفروش اسلحه را نداشته است و احتمال مي رود وي قاچاقچي اسلحه در ابعاد گسترده تر باشد.

درخواست آزادي پدر از توني بلر
016947.jpg
پسر يكي از گروگان هاي انگليسي كه در چنگ گروه توحيد و جهاد است، از توني بلر خواسته است تا با درخواست اين گروه مبني بر آزادي 2 زن زنداني در زندان هاي ابوغريب وام القصر موافقت كند. گروه توحيد و جهاد تهديد كرده است كه اگر اين زنان آزاد نشوند، سر گروگان 62 ساله انگليسي را خواهد بريد. مقامات آمريكايي منكر وجود هرگونه زنداني زن در دو زندان ياد شده هستند. پيش از اين، سر يكي ديگر از گروگان هاي گروه توحيد و جهاد بريده شده بود. مقامات انگليسي با باج دادن به اين گروه مخالفت كرده اند. بيش از 100 خارجي طي 17 ماه گذشته در عراق گروگان گرفته شدند كه معروف ترين آنها، همان اجساد سربريده هستند. آقاي بيگلي - گروگان 62 ساله - طي 10 سال گذشته، مدت زيادي را در كشورهاي عربي زندگي كرده است.

اسلحه ساز دركارخانه نوشابه
016953.jpg
تفنگ روسي۴۷ AK يكي از محبوب ترين سلاح هاي قرن اخير است. سبكي، كوچكي و باز شدن راحت اين اسلحه موجب شده است كه امروزه بسياري از نظاميان دنيا اين تفنگ را براي سلاح انفرادي خود انتخاب كنند. اين تفنگ در زمان جنگ جهاني دوم توسط سرگرد ميخائيل كلاشينكف براي مبارزه با آلماني ها طراحي شد. رفته رفته اين تفنگ مورد علاقه تروريست ها و افراد هرج ومرج طلب قرار گرفت و از آن براي مقاصد جنگ طلبانه زيادي سودجويي شد. اين تفنگ به خاطر نام طراح آن به كلاشينكف شهرت يافت. به تازگي ميخائيل كلاشنيكف كه اكنون ژنرال ارتش روسيه است، براي اينكه خود را خوشنام كند و از شر بدنامي سلاحش رهايي يابد، وارد صنعت نوشابه سازي شده است. نوشابه توليدي اين مرد هم نام كلاشينكف را به خود گرفته است. اين محصول فعلا در روسيه و انگليس توزيع مي شود و علاقه مندان زيادي را هم به خود جلب كرده است.

جريمه چندفرزندي
016956.jpg
دادگاهي در شهر شنزن چين، زوجي را به خاطر داشتن سه فرزند به پرداخت مبلغي معادل 94 هزار دلار جريمه محكوم كرد.
اين زوج در سال 1997 اولين فرزند خود را به دنيا آوردند و سال پيش هم صاحب يك دوقلوي پسر شدند. اين زوج جزو 9 زوجي هستند كه به خاطر تخطي از قانون تك فرزندي محكوم مي شوند. خانه اين زوج تا پرداخت جريمه از سوي دادگاه پلمپ شده است. چين با داشتن جمعيت 3/1 ميلياردي، پرجمعيت ترين كشور جهان است. اشخاصي كه از قانون تك فرزندي در چين تخطي كنند، ممكن است به جريمه هاي سنگيني چون قطع برق خانه خود يا اقوام شان محكوم شوند. از اين خبر نتيجه  مي گيريم كه مصرف بي رويه، كار خيلي بديه!

بمبگذاري براي مشتري
016950.jpg
شايد اين خبر صاحبان رستوران ها و غذاخوري هايي كه به مشتريان خود غذاهايي كثيف و باكيفيت بسيار بد ارايه مي دهند را به خود آورد.پدرو گرازا و دو برادر به نام هاي جوشا و ناتانيل كه هر دو آنها ارتشي هستند، با كار گذاشتن يك بمب اسيدي دست ساز در يكي از رستوران هاي مك دونالد واقع در فلوريدا قصد انتقام گرفتن از صاحبان اين رستوران را داشتند. اين سه نفر كه با جرم سنگين بمبگذاري روبه رو هستند، انگيزه خود را دريافت نوشيدني، با كيفيت بد از آن شعبه مك دونالد اعلام كردند. اين بمب دست ساز كه از تميزكننده كاسه توالت و فويل آلومينيوم درست شده بود، در يك قوطي پلاستيكي نرم كار گذاشته شده بود. خوشبختانه بر اثر انفجار اين بمب به كسي آسيبي نرسيد و فقط ديوارهاي اطراف محل بمبگذاري كثيف شد. قابل توجه ساندويچي هاي تهران و شهرستان ها!

۱۰۰ تمساح و حيوان در خانه
سيدني - ماموران حيات وحش در سيدني استراليا در بازرسي از يك خانه ده ها خزنده خطرناك از جمله تمساح، لاك پشت، مارمولك و... را كشف كردند.پليس در پي تماس هاي تلفني همسايگان اين مرد كه ناپديد شدن او را گزارش كرده بودند، وارد خانه وي شد. اين جانوارن كه چند روزي را گرسنه سپري كرده اند، در حالت خوبي به سر نمي برند. اين فرد در صورت پيدا شدن، با اتهامات سنگيني روبه رو خواهد شد.

قتل به خاطر سيب زميني سرخ كرده
دختري 19 ساله از شيكاگو، در يك درگيري پسرخاله اش را با ضربات چاقو كشت، اين درگيري كه بر سر يك جعبه سيب زميني سرخ كرده 99 سنتي صورت گرفت، با قتل آنتوين پايان يافت. اين دو كه از بچگي با هم بزرگ شده بودند، بعد از خروج از يك ساندويچي با هم درگير شدند. مادر مقتول در گفت وگو با رسانه ها از جوانان خواسته است تا قبل از هر اقدامي به عواقب آن بينديشند. جن كيز بعد از فروآوردن كارد بر قلب پسرخاله اش، در نزديكي يك هتل دستگير شد.

حمله تروريستي تورنمنت واليبال ساحلي!
تورنتو - بازيكنان واليبال ساحلي در تورنتو از پيدا شدن تيغ در لا  به لا ي ماسه ها شوكه شدند. پليس تورنتو بعد از اطلا ع يافتن از اين موضوع، 100 زمين واليبال ساحلي را موقتاتعطيل كرد. 12 عدد از اين تيغ ها در حالي كشف شد كه با مهارت تمام لا ي شيار تكه هاي چوب چسبيده شده بودند تا صدمه شديدي به بازيكنان واليبال ساحلي وارد آورند.مسوولا ن برگزاري تورنمنت واليبال ساحلي، از ادامه برگزاري آن جلوگيري كردند. تحقيقات بيشتر در اين زمينه ادامه دارد.

كري: صدام را سرنگون نمي كردم
جان كري نامزد دموكرات ها مي گويد: اگر من رئيس جمهور بودم، صدام حسين را سرنگون نمي كردم. وي همچنين جورج بوش را به يك دندگي، بي لياقتي و ناتواني در تصميم گيري هاي درست و به جا متهم كرد. به گفته كري، صدام ديكتاتور حيوان صفتي بود كه لياقتش جايگاه مخصوص به خود در جهنم است. اما اين خود به تنهايي دليلي براي حمله به عراق نبود.كري بر اين عقيده است كه حمله به عراق امنيت آمريكا را به خطر انداخته است.جورج بوش در واكنش به سخنان كري اعلا م كرد: رقيب من، هنوز هم به هر جهت كه باد بوزد حركت مي كند. ظاهرا بعد از خواب شب گذشته نتيجه گرفته كه ما نبايد به عراق حمله مي كرديم. درست بعد از اين كه ماه گذشته اعلا م كرده بود براي حمله به عراق راي مثبت مي داد.

خبرسازان
تهرانشهر
دخل و خرج
در شهر
درمانگاه
|  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |