پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۵۱۱ - Sep 30, 2004
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ اعلا م كرد
نظارت بر عملكرد كلا نتري ها
كليه كساني را كه حين ارتكاب جرم شناسايي يا تحت تعقيب قرار دهيم، به طوري كه مجرم قصد فرار از صحنه را داشته باشد، طبق قانون به كارگيري اسلحه با وي برخورد خواهيم كرد
002355.jpg
مصاحبه صبح ديروز در فضايي
دوستانه بين نمايندگان رسانه ها
و سردار طلا يي برگزار شد.
سارقاني كه اقدام به كيف قاپي مي كنند و قصد فرار از محل را دارند حين تعقيب پليس، طبق قانون به كارگيري اسلحه با آنان برخورد خواهد شد.
سردار طلايي - فرمانده انتظامي تهران بزرگ - صبح ديروز با اعلام اين خبر در يك نشست مطبوعاتي به برنامه هاي مربوط به هفته نيروي انتظامي اشاره كرد و گفت: شعار ما در اين هفته جامعه مسوول، پليس پاسخگو، انضباط اجتماعي و اقتدار ملي است. ما بايد نگاهي همه جانبه به اين شعارها داشته باشيم تا بتوانيم به صورت شفاف و به راحتي ضريب امنيت عمومي را بالا ببريم. سردار طلايي در ادامه درخصوص اجراي برنامه هاي هفته نيروي انتظامي بيان داشت: اين هفته كه از 10 تا 16 مهرماه است، روز پنج شنبه با حضور در مرقد امام خميني ره و تجديد ميثاق با آرمان هاي اسلامي آغاز مي شود.
روز پنج شنبه روز ناجا، معنويت، ايثار و شهادت نامگذاري شده كه با حضور در مزار شهدا و گلباران و عطرافشاني توسط پرسنل نيروي انتظامي به استقبال هفته نيروي انتظامي خواهيم رفت.
وي بيان داشت: صبح روز جمعه 11 مهرماه با حضور در توچال فعاليت همياران پليس كوهستان آغاز خواهد شد و سپس مسابقه دو همگاني 110 به اجرا در مي آيد؛ در دو منطقه از شهر تهران براي آقايان از ميدان آزادي تا ميدان انقلاب و براي خانم ها اطراف درياچه آزادي است، كه تنها هدف از اجراي اين برنامه ها، يكي ايجاد توسعه اجتماعي و تحكيم وحدت و مشاركت فعال جامعه به ويژه جوانان و نوجوانان است. دوم اينكه ترويج فرهنگ ورزش همگاني و سوم ارتقاي سطح سلامت و نشاط جامعه است كه با حضور 50 هزار نفر ازجوانان و نوجوانان صورت خواهد گرفت.
سردار طلايي در ادامه جلسه مطبوعاتي با اشاره به اينكه روز جمعه بين دو نيمه بازي پرسپوليس و ملوان برنامه هاي نمايشي در دست اجرا دارند، گفت: همچنين در هفته ناجا 4 نمايشگاه تخصصي پليس در پارك هاي قائم، رازي، پليس و فرهنگسراي بهمن برگزار مي شود كه هدف از آن جذب مشاركت هاي مردمي همراه با اطلاع رساني فعاليت هاي ناجا است.
وي همچنين به برگزاري نشست هايي با جوانان طي اين هفته اشاره كرد و گفت: اين نشست ها حول محور انضباط اجتماعي به منظور توسعه تعامل پليس و جوانان در برقراري نظم اجتماعي و ايجاد همبستگي است.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ گفت: زنگ انضباط اجتماعي 16مهرماه در تمام مدارس تهران به صدا درخواهد آمد.
همچنين تا پايان هفته نيروي انتظامي تمام مدارس تهران توسط ماموران كلانتري ها كارشناسي مي شوند و در خصوص حفاظت انتظامي مدارس و تهيه سرويس براي آنها اقدامات لازم صورت مي گيرد. از سوي ديگر از سال تحصيلي جاري پليس مدرسه علاوه بر مدارس ابتدايي در مدارس راهنمايي نيز فعاليت خود را آغاز مي كند.
سردار طلايي در ادامه تصريح كرد: در طول هفته ناجا هر شب در 50 نقطه از محلات تهران، 50 جشن برگزار خواهد شد. همچنين همايش هايي با هدف توسعه ارتباطات پليس و اطلاع رساني و برقراري مكانيزم هاي پليس با اقشار و اصناف مختلف خواهيم داشت.
وي در خصوص بدحجابي در جامعه گفت: موضوع بدحجابي تنها منحصر به خانم ها نبوده و پوشش نامناسب آقايان نيز نوعي بدحجابي است. وي تعداد افرادي كه به دليل نامناسب بودن پوشش ظاهري بايد با آنها برخورد شود را كم دانست و گفت: از منظر قانوني، برخورد با افرادي كه در حوزه پوشش، رفتار و آرايش دچار مشكل هستند، قطعي بوده و چنانچه فردي تركيبي از 3 موضوع فوق را داشته باشد، فرد عادي نيست.
سردار طلايي در خصوص حادثه پاكدشت بيان داشت: هنوز تحقيقات تكميلي در اين پرونده ادامه دارد و نمي شود فرد خاصي را در اين مورد مقصر دانست.
وي درباره اينكه كيف قاپ ها در حين فرار هدف گلوله قرار مي گيرند بيان كرد: ما كليه كساني را كه حين ارتكاب جرم شناسايي يا تحت تعقيب قرار دهيم، به طوري كه مجرم قصد فرار از صحنه را داشته باشد، طبق قانون به كارگيري اسلحه با وي برخورد خواهيم كرد.
وي در پايان با ارايه عملكرد سيستم نظارتي در كلانتري ها بيان داشت: اين مركز به صورت شبانه روزي در كلانتري ها فعاليت مي كند.
در طول شبانه روز دو بار عملكرد ما موران كلا نتري از سوي ماموران حفاظت اطلا عات ناجا كنترل شده و گزارشي به فرماندهي انتظامي تهران بزرگ ارسال مي شود. در صورت بروز هرگونه تخلف دستورات لا زم براي برخورد با ماموران متخلف از سوي فرمانده انتظامي تهران بزرگ صادر خواهد شد.

پرونده اي با 5 هزار و 500 شاكي
002358.jpg
در ديدار هفتگي رئيس قوه قضائيه به پرونده 50 نفر از شاكيان دستگاه قضائي رسيدگي شد.
صبح ديروز نمايندگان 5هزار و 500 نفر از شاكيان پرونده كلاهبرداري شركت سرمايه گذاري خانه سبز توانستند با رئيس قوه قضائيه ملاقات كنند. در اين ديدار آيت الله سيد محمودهاشمي شاهرودي پس از شنيدن سخنان نماينده شاكيان دستور رسيدگي مجدد به پرونده را صادر كرد. از آنجايي كه پرونده 5 هزار و۵۰۰ نفر شاكي در 4 مجتمع تهران رسيدگي مي شد وي دستور داد تا خارج از نوبت پرونده ها در مجتمع قدوسي پس از الصاق يك اعتراضيه جديد جمع آوري و توسط يك قاضي مجرب رسيدگي شود.
آزادفر نماينده اين گروه از شاكيان گفت: امير افروشه حدود 10 سال از مردم پول دريافت و به ازاي آن سود 3 الي۴ درصدي به مشتريان پرداخت مي كرد. سال گذشته اين فرد مبلغ 300 ميليارد ريال از پول مردم كلاهبرداري كرده و به مدت چند ماه متواري شد و بعد از اينكه اموالش را به نام دو زن، برادر و دامادش كرد خود را به مراجع قضائي معرفي كرد. اين فرد 5400 چك وعده دار به مردم داده بود كه با توجه به تغيير قانون چك به خاطر آن چك ها قرار منع تعقيب صادر شد و 146 چك بي محل نيز صادر كرده است.
***
زمستان پارسال بود كه يك شب دزد به خانه مان آمد. همه خواب بوديم كه صداي سر و صدايي من را بيدار كرد. بلند شدم ببينم چه خبر است كه ديدم مردي به كمدهاي خانه سرك مي كشد. بلند شدم و سر و صدا كردم و با دزد گلاويز شدم. او اسلحه اي را از پشت كمرش درآورد و خواست به من شليك كند كه با زد و خوردي كه انجام داديم اسلحه دست من افتاد و به طرف او شليك كردم. پليس را خبر كرديم و آنها من را دستگير كردند و او را بردند بيمارستان.
دادگاه طي حكمي من را محكوم به 2 سال حبس، تبعيد از استان و پرداخت 20 ميليون تومان ديه كرد. آخر شما خودتان بگوييد اين انصاف است كه دزدي به خانه من بيايد و بعد من زنداني شوم؟ حالا رضايت شاكي را گرفته ام و ديه اش را پرداخت كرده ام.
از در سالن ملاقات مردمي كه بيرون مي آيد مي گويد: آقاي شاهرودي دستور عفو زندان و تبعيدم را دادند.
***
داستان اين زن، عبرتي است براي همه كساني كه چشم بسته اعتماد مي كنند. زهرا زن 42 ساله  اي است كه 4 بچه دارد.
شوهرش بسته اي را كه يكي از دوستانش به امانت پيش او گذاشته بود به خانه مي آورد. مرد امانت گذار را در جاده بيرون از شهر مي گيرند و او اعتراف مي كند بقيه مواد مخدر را درخانه دوستش گذاشته است. ماموران پليس به خانه شوهر زهرا مي آيند و او را دستگير مي كنند. الان 4 سال است كه شوهرش به خاطر امانت نگه داشتن مواد مخدر در زندان است. او مي گويد: دادگاه برايشان 20 ميليون تومان جريمه نقدي در نظر گرفته است.
دست هاي پينه بسته اش را نشان مي دهد و مي گويد: صبح زود از خانه مي زنم بيرون تا درخانه آدم هاي بالاي شهر كار كنم. بعد ازظهر هم كه مي آيم مي نشينم پاي دار قالي تا نان اين بچه هاي دم بخت و عقب مانده ذهني را در بياورم.
آيت الله شاهرودي دستور عفو شوهر زهرا را مي دهد. او خوشحال از راي صادره به سمت دبيرخانه دفتر نظارت و پيگيري مي رود.
در ديدار هفتگي آيت الله شاهرودي به 31 درخواست عفو و تخفيف و 19 درخواست تسريع در روند رسيدگي، رسيدگي شد.

خودكشي عجيب مرد 65 ساله
002364.jpg
مرد 65 ساله سرش را روي ريل راه آهن گذاشت. صداي قطار نزديك بود. با ظاهري آراسته كه داشت، روي زمين دراز كشيد. همين كه صداي سوت قطارمحور تهران - تبريز را شنيد سرش را روي ريل گذاشت و قطار در يك لحظه از روي سرش عبور كرد.
در اين حادثه كه ساعت 9:25 صبح ديروز در تقاطع حسين آباد مهر شهر اتفاق افتاد شاكر. ه 65 ساله در اقدامي نامعلوم اقدام به خودكشي كرد.
شاهدان عيني كه اين حادثه را ديده بودند، در اين زمينه گفتند: يك مرد ميانسال با قرار گرفتن روي ريل باعث وقوع اين حادثه شد. به دنبال وقوع اين حادثه، سر مرد از بدنش جدا شد و وي به طرز وحشتناكي جان سپرد.

قانون مانع خشونت عليه زنان
002361.jpg
ايسنا - يك حقوقدان و وكيل دادگستري با تاكيد بر جلوگيري از اعمال خشونت عليه زنان ، بازنگري در قوانين مربوط به زنان را مهمترين عامل بازدارنده از اعمال خشونت عليه اين قشر دانست.
آذربايجاني با اشاره به ماجراي شكنجه نو عروسي به نام شريفه در يكي از شهرستان ها اظهار داشت: هر نوع صدمه بدني عمدي و شكنجه عنوان مجرمانه  ايراد صدمه بدني عمدي است كه مي تواند به كرات رخ دهد. در بعضي از استان هاي كشور نسبت به زنان اجحاف مي شود و حتي برخي با توجيهات واهي سعي در قصاص همسر يا دخترانشان مي كنند كه در مورد اين نوعروس كردستاني با يك فرض خفيف تري مي توان گفت به جاي قصاص نفس، صدمه بدني عمدي براي وي ايجاد كرده اند.
آذربايجاني تصريح كرد: مجازاتي كه هم اكنون در نظام قانونگذاري كشور ما در اين رابطه وجود دارد، مربوط به ايراد صدمه بدني عمدي و مجازات قصاص در مورد آن است و دادگاه ها به دلايلي، قصاص را تبديل به ديه مي كنند، اما به دليل جنبه اجتماعي اين جرم و آثار سوء اجتماعي آن، قاضي دادگاه مجاز است كه علاوه بر عنوان قصاص عضو و تبديل آن به ديه، مجازات تكميلي مثل حبس يا تعزير نيز به اين مجازات اضافه كند.
اين وكيل دادگستري ادامه داد: ما اين موارد را در ماه هاي اخير در كشورمان شاهد بوده ايم؛ از لحاظ قانوني احكام خاصي را در اين رابطه نداريم و براي برخورد با اينگونه جرايم، از نظر ميزان مجازات با نقص قوانين مواجهيم، يعني قانون صريحي را كه در ارتباط با اين اعمال،  قادر به صدور يك حكم كلي باشيم نداريم، مگر اينكه بر اساس قوانين كلي، حكم به ديه داده شود و مي توان به عنوان مجازات تكميلي، حبس يا تعزير را نيز براي عامل اعمال كرد.
آذربايجاني با تاكيد بر آموزش روش هايي به زنان براي آگاهي زنان از حقوق قانوني خود افزود: در ارتباط با وقوع جرايمي كه نسبت به زنان و اطفال اعمال مي شود بايد مجازات هاي شديدتري را وضع كرد كه اين مستلزم يك برنامه ريزي دراز مدت است كه اگر هم مجلس بخواهد فوريت آن را تصويب كند، باز هم موكول به آينده است، اما به طور كلي بهترين روش آگاهي دادن به اين افراد از طريق رسانه هاي عمومي و مطبوعاتي است.

اينجا
كيف قاپ قاتل 
دو جوان كيف قاپ كه باعث مرگ يكي از طعمه هاي خود شده بودند، به دستور بازپرس دادسراي هاشمي تحت تعقيب قرار گرفتند. به گزارش خبرنگار سايت خبري تحليلي دانا، 3 روز قبل 2 موتورسوار كيف قاپ پس از زيرنظر گرفتن مردي كه كنار خيابان آزادي در انتظار تاكسي بود، به سوي وي رفتند و ناگهان كيف وي را ربودند. در همين لحظه جواني كه ترك موتور سيكلت نشسته بود براي اين كه امكان هرگونه واكنشي را از مالباخته بگيرد وي را به وسط خيابان هل داد كه بر اثر اين موضوع مرد ميانسال با يك خودروي عبوري تصادف كرد و بر اثر ضربه مغزي جان خود را از دست داد. پس از مرگ اين مرد راننده خودرو و شاهدان عيني تحت بازجويي قرار گرفتند و با افشاي ماجراي كيف قاپي، پرونده به دادسراي هاشمي فرستاده شد. بعد از ارجاع پرونده بازپرس عسكرپور طي دستوري از ماموران نيروي انتظامي خواست تا هر چه سريعتر 2 كيف قاپ فراري را شناسايي و دستگير كنند. بنا بر اين گزارش هم اكنون تلاش ماموران براي دستگيري 2 جوان موتور سوار آغاز شده است.

دو هفته ديگر دادگاه جنايت پاكدشت
رئيس كل دادگستري استان تهران گفت: دادگاه جنايت پاكدشت دو هفته ديگر برگزار خواهد شد. حجت الاسلام والمسلمين عباسعلي عليزاده، رئيس كل دادگستري استان تهران كه روز گذشته براي ارايه توضيحات درباره جنايت پاكدشت در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي حاضر شده بود طي گفت وگويي در جمع خبرنگاران پارلماني با اعلام اين خبر، گفت: دادگاه جنايت حادثه پاكدشت دو هفته ديگر برگزار خواهد شد. وي درباره علني برگزار شدن اين دادگاه گفت: دراين باره قاضي پرونده تصميم گيري مي كند. رئيس كل دادگستري استان تهران با بيان اينكه گزارش كميته پيگيري اين حادثه سه شنبه در اختيار رئيس قوه قضاييه قرار گرفته است، گفت: درباره انتشار اين گزارش رئيس قوه قضاييه شخصا تصميم مي گيرد.

كلاهبرداري مددكار قلابي 
مرد مسني با مراجعه به دادسراي خارك عليه مددكار قلابي يك بيمارستان دولتي شكايت كرد و خواستار دستگيري او شد. اين مرد در شكايت خود به بازپرس جمشيدي رئيس شعبه 7 دادسراي خارك گفت: چند روز قبل كه براي بستري كردن همسرم به بخش پذيرش يك بيمارستان دولتي مراجعه كرده بودم مرد جواني نزد من آمد و خود را يوسف، مددكار بيمارستان معرفي كرد و گفت: شما پير هستيد و اجازه بدهيد براي اينكه خسته نشويد كارهاي پذيرش را من انجام بدهم. من هم چون خسته بودم كار را به او سپردم و خودم كنار همسرم كه حالش اصلا خوب نبود نشستم و آن مرد رفت و بعد از يك ساعت آمد و گفت كارهاي پذيرش را انجام داده و فقط مانده كه پول را به حساب بيمارستان واريز كند و قرار شد كه با هم براي واريز كردن پول به بانك برويم. اما او در بانك به محض اين كه پول را از من گرفت يك دفعه متواري شد و من هر چه در بيمارستان به دنبالش گشتم وي را پيدا نكردم و زماني كه به اطلاعات بيمارستان مراجعه كردم گفتند كه چنين فردي را نمي شناسند. بازپرس جمشيدي پس از شنيدن اظهارات اين مرد دستور تحقيق در مورد اين پرونده را صادر كرد.

پسر 14 ساله، سارق دوچرخه بود
پسر نوجوان پس از 9 بار سرقت از منازل، هنگام سرقت از يك دختربچه به طور اتفاقي به دام ماموران افتاد. زماني كه ماموران كلانتري 148 در حال گشت زني بودند متوجه گريه هاي دختر بچه اي كه با فرياد از مردم كمك مي خواست شدند و براي پيگيري ماجرا به سوي وي رفتند اما در اين ميان پسر نوجواني به محض ديدن ماموران پا به فرار گذاشت. ماموران نيز بلافاصله پسر نوجوان را دستگير كردند و وي را براي انجام تحقيقات به كلانتري بردند. اين پسر در بازجويي هاي پليسي به دزدي دوچرخه دختربچه اقرار كرد. پسر 14 ساله در بازجويي هاي بعدي همچنين به 9 فقره سرقت دوچرخه از منازل اعتراف كرد و گفت: من با همكاري فردي به نام محسن اقدام به سرقت دوچرخه ها مي كرديم و من بابت هر دوچرخه 5 هزار تومان مي گرفتم. وي افزود: محسن هميشه من را تهديد مي كرد كه به ماموران چيزي نگويم و بعد كتكم مي زد و دستم را مي سوزاند و مرا وادار به دزدي مي كرد. پس از اعترافات اين پسر 14 ساله ماموران پرونده او را به شعبه 7 دادسراي خارك فرستادند و بازپرس جمشيدي پس از رسيدگي به پرونده دستور تعقيب همدست اين نوجوان را صادر كرد و پرونده پسر نوجوان را به دليل عدم صلاحيت به دادسراي اطفال فرستاد.

مرد اغفال شده به اعدام محكوم شد
حكم قصاص نفس مردي كه با كمك همسر يك مرد اقدام به كشتن وي كرده بود روز گذشته از سوي دادگاه كيفري استان صادر شد.
اوايل سال جاري، علي 23 ساله در خيابان هاي شهرري با زن جواني به نام زهرا آشنا شد. در پي اين آشنايي رفت و آمدهاي علي به منزل زهرا و ارتباط نامشروع آنان آغاز شد. بعد از مدتي زهرا به علي گفت: همسرم مرا به شدت مورد آزار و اذيت قرار مي دهد و من هيچ علاقه اي به او ندارم ولي همسرم حاضر به طلاق دادن من نيز نيست، اگر كمكم كني، با يكديگر او را كشته و بعد از به قتل رساندن همسرم با يكديگر ازدواج كنيم.
علي كه به زهرا از نظر احساسي وابسته شده بود بعد از چند روز فكر كردن، پيشنهاد زهرا را قبول كرد و نقشه ارتكاب جنايت را با يكديگر طرح ريزي كردند.
شامگاه روز پانزدهم فروردين ماه زهرا در پشت بام را باز كرده و راه را براي ورود علي به خانه آماده كرد. نيمه هاي شب علي با چاقويي در درست وارد خانه شد. حسين همسر زهرا در خواب بود كه با سر و صدايي كه در پشت بام خانه ايجاد شده بود بيدار شد. براي جويا شدن از علت سر و صدا به راه پله رفت كه با علي مواجه شد. درگيري بين حسين و علي به وجود آمد و در نهايت علي با يك ضربه چاقو حسين را مجروح كرده و سپس متواري شد.
فرداي آن روز بار ديگر زهرا و علي نقشه اي ديگر را كشيدند. روز هفدهم فروردين ماه علي در يك فرصت مناسب وارد خانه زهرا شد و زهرا چاقويي را كه از قبل آماده كرده بود به او داد و او را تا زمان ورود همسرش به خانه در گوشه اي از منزل پنهان كرد.
حسين بعد از كار روزانه وارد خانه شد. بعد از صرف شام به اتاق خواب رفت و خوابيد، غافل از اينكه همسرش نقشه مرگ او را كشيده است.
چشمان حسين تازه گرم خواب شده بود كه تيزي ضربه چاقو چشمش را دريد. حسين  قبل از آنكه بتواند مقاومت زيادي در برابر علي نشان دهد با چندين ضربه چاقو به قتل رسيد.
بعد از آنكه علي به اندازه كافي از محل حادثه دور شد، زهرا شروع به فرياد كشيدن كرد و همسايه ها را براي دستگيري سارق فراري كه همسرش را كشته بود فرا خواند.
ماموران آگاهي به همراه بازپرس كشيك ويژه قتل، به محل حادثه مراجعه كردند.
تحقيقات پليس آغاز شد و زهرا به دليل بيان سخنان ضد و نقيض بازداشت شد. بازجويي ها از وي ادامه يافت تا اينكه لب به اعتراف گشوده و حقيقت را بازگو كرد. با بيان اظهارات زهرا، علي نيز شناسايي و دستگير شد.
جلسات دادگاه متهمان در شعبه 71 دادگاه كيفري استان برگزار شد و روز گذشته با پايان يافتن مراحل قضائي، قاضي پرونده علي را به اتهام ارتكاب قتل عمد به اعدام و 100 ضربه شلاق و زهرا را به اتهام مشاركت در قتل همسرش به 15 سال حبس و 99 ضربه شلاق محكوم كرد.
حكم صادره بعد از گذشت زمان قانوني به ديوان عالي كشور ارجاع داده خواهد شد.

آنجا
ممنوعيت تردد گاري در صوفيه
شهرداري  شهر صوفيه  پايتخت  بلغارستان  طي  گفت وگو و كشمكش هاي  فراوان  سرانجام  تصميم  گرفت  تا از تردد گاري  هاي  اسب  كشي  در داخل  شهر صوفيه  جلوگيري  كند. بنا به  اين  تصميم  به  علت  خطرناك  بودن  اين  وسيله  نقليه  براي  ديگر شهروندان  و همچنين  به  علت  مخدوش  كردن  چهره  پايتخت  اتخاذ شد . بنابراين  تصميم  از اين  پس  گاري  ها فقط  حق  عبور و مرور در جاده هاي  حاشيه اي  و كناري  پايتخت  را دارند و از ورود آنان  به  مركز شهر صوفيه جلوگيري  به  عمل  خواهد آمد. لازم  به  ذكر است  بسياري  از شهروندان  كولي  ساكن  پايتخت  با حمل  بار و نخاله  توسط  گاري  امرار معاش  مي كنند.
خب، بالاخره صوفيه هم به شمايل شهرهاي مدرن درآمد. اي كاش دست اندركاران شهر تهران هم در مورد ممنوعيت تردد گاري خودروي ملي سابق در خيابان ها كاري بكنند.

بازداشت 3 فرد مظنون در جده
نيروهاي  امنيتي عربستان 3  مظنون  به  قتل  لورن  باربوت  مهندس  فرانسوي  را بامداد روز يكشنبه  در منطقه  الزهراي  جده  دستگير كردند. روزنامه  عكاظ  عربستان  سعودي  نوشت  عمليات  بازداشت  اين  سه  مظنون  روز گذشته  بدون  هيچ  مقاومتي  در جنوب  بحره المجاهدين نزديك  جاده  قديم  مكه-جده صورت  گرفت . نيروهاي  امنيتي  يك  دستگاه  خودرو متعلق  به  افراد بازداشتي  را توقيف  كردند، اما سلاحي  در مقر بازداشت  شدگان  به دست  نياوردند. تحقيقات  در اين  خصوص  ادامه  دارد. روزنامه  عكاظ  همچنين  به  كشته  شدن  دو فرد تحت  تعقيب  در درگيري هاي  اخير ميان  افراد مسلح  و نيروهاي  امنيتي  در منطقه  شفا در جنوب  رياض خبر داده  است . نيروهاي  امنيتي  روز يكشنبه  در درگيري  با افراد مسلح  توانستند يك  نفر را بازداشت  كنند اما سه  نفر  ديگر از محل  درگيري  گريختند. سخنگوي  رسمي  وزارت  كشور عربستان  از مردم  اين  كشور و اتباع  مقيم  عربستان  خواست  جوانب  احتياط  را رعايت  كنند و براي  به  دام  افتادن  اين  افراد همكاري هاي  بيشتري  صورت  دهند. وي  گفت  در اين  كشور هنوز گروه هاي  منحرف  تروريستي  خطرناك  وجود دارند.

پيرزن در سوراخ سگ به دام ا فتاد
بالاخره همسايه هم در روزهاي سختي بايد به داد آدم برسد. پيرزني 57 ساله كه اينگونه فكر مي كرد نيمه شب خانه خود را براي يافتن يك چكش جست وجو كرد. پس از اينكه مطمئن شد چكشي در خانه ندارد تصميم گرفت از خانه همسايه ابزار را بر دارد. او از در مخصوص حيوانات وارد خانه شد و چكش را پيدا كرد. سگ صاحبخانه به شدت پارس مي كرد و مرد خسته را از خواب بيدار كرد. او ساعت 2 نيمه شب از پله ها پايين رفت تا اوضاع را كنترل كند. او ديد كه زن همسايه در حال خروج از در حيوانات است، مرد از در پشتي خود را به جلو خانه رساند و با پيرزن برخورد كرد. همسايه پير از شدت هيجان در سوراخ گير كرد و نتوانست از آنجا خارج شود. دقايقي بعد اين پيرزن در اتومبيل پليس شهر ونتاچي در واشنگتن بود.

دانش آموز تيرانداز همكلاسي هايش را به قتل رساند
ايسنا - مقامات رسمي اعلام كردند: يك دانش آموز 15 ساله آرژانتيني با كشيدن اسلحه به روي همكلاسي هايش در يك كلاس درس در جنوب آرژانتين، چهار دانش آموز را كشته و پنج نفر ديگر را مجروح كرد.
پليس آرژانتين اعلام كرد: اين تيراندازي چند دقيقه پيش از آغاز كلاس درس در مدرسه دولتي مالونياس در شهر كارمن دي پاتاگونس، حدود 600 مايلي جنوب بوينس آيرس روي داد.
وزير آموزش بوينس آيرس اعلام كرد: 2 دختر نوجوان و يك پسر در دم كشته شدند و چهارمين دانش آموز كمي پس از انتقال به بيمارستان جان باخت. 3 نفر از جان باختگان اين واقعه 14 تا 16 سال سن داشتند.
مقامات اعلام كردند۴، نفر از مجروحان فورا تحت درمان قرار گرفته و پنجمين دانش آموز نيز به دليل جراحات شديد در بيمارستان بستري شد.
پليس، نوجوان مظنون را دستگير كرده و وي را تحت بازجويي قرار داده است. با اين حال پليس اعلام كرد، انگيزه اين نوجوان از اين اقدام هنوز مشخص نشده است.
مقامات در نظر دارند تا اين مظنون را به دادگاه نوجوانان در جنوب بوينس آيرس منتقل كنند.
پليس اعلام كرد: دانش آموزان اين واقعه را اين طور توصيف كردند كه ضارب وارد كلاس شده و بدون گفتن كلمه ا ي، شروع به تيراندازي با يك تفنگ 9 ميليمتري به ديوار كرد. دانش آموزان از كلاس فرار كرده و با ديدن دانش آموزان در خون غلتيده، شروع به فرياد كشيدن كردند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |