شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۲۷ - Oct 16, 2004
خداحافظي MSN MUSIC
003831.jpg
گروه دانش- سهادادمند: شركت Microsoft درصدد ايجاد تحول در بخش MSN MUSIC خويش است. اگر چه وجود خدماتي چون Online Service،Music- Digital و Software Mediaدر بخش MNS MUSIC مايكروسافت آن را به سايت ويژه موسيقي تبديل كرده است. اما به عقيده سياست گذاران Microsoft اين بخش نياز به تحولي اساسي دارد.
از اين رو بخش MSN MUSIC شركت Microsoft سال آينده راه اندازي نخواهد شد. اين تعويق تا زماني ادامه مي يابد كه Microsoft بتواند به رقباي ديرينه خود مخصوصاً Appleشs itunes Music غلبه كند.
بخش اداري MSN MUSIC تا سه شنبه آينده فعال بوده و پس از آن بخش اداري تعطيل شده و تنها بخش گنجينه موسيقي آن براي دسترسي موقت طرفداران فعال بوده و با قيمت قبلي يعني ۹۹ سنت براي هر آهنگ و ۹۰/۹ دلار براي يك آلبوم كامل فعاليت مي كند.
MSN MUSIC شركت Microsoft علاقه مندان فراواني از سراسر جهان دارد و اين امر به دليل تسهيلات ويژه اين بخش چون: امكان دسترسي سريع و آسان به آلبوم هاي موسيقي (كمتر از يك دقيقه)، دسترسي به زندگينامه و آثار هنرمندان، امكان خريد بليت كنسرت هاي موسيقي، گنجينه غني موسيقي MSN با رقمي معادل ۶۰۰ هزار عنوان آهنگ (گنجينه موسيقي سايت Apple نيز در MSN MUSIC موجود است)، امكان download كردن يك موسيقي به طور همزمان در پنج كامپيوتر، امكان شنيدن موسيقي MSN در برنامه هاي Music Match و Napster و... است.
با وجود كليه خدمات ارائه شده توسط MSN MUSIC، مايكروسافت در صدد تكميل خدمات خود بوده و از اين رو براي مدتي فعاليت خود در بخش موسيقي را متوقف خواهد كرد چرا كه سياست گذاران Microsoft علاقه مند به پيشي گرفتن از سايت هاي موسيقي مطرح جهان چون Apple هستند.

كنترل كامل برنامه هاي تلويزيوني
توسط بينندگان بريتانيايي
003834.jpg
موج: از اين پس كنترل بينندگان بريتانيايي بر آنچه از تلويزيون مشاهده مي كنند چندين برابر مي شود.
تا سال ۲۰۰۸ ميلادي بيش از ۱۵ ميليون خانوار در بريتانيا به ابزاري مجهز مي شوند كه به وسيله آن مي توانند آنچه را كه در تلويزيون مي بينند كنترل كنند.
بنابراين گزارش هم اكنون در بريتانيا ۱۰ ميليون خانوار برابر ۴۰ درصد از كل خانواده هاي بريتانيايي امكان كنترل برنامه هاي تلويزيوني را دارا هستند.
اين بينندگان مي توانند با استفاده از تلويزيون هاي ديجيتال، فيلم سينمايي مورد علاقه خود را از ميان فهرست فيلم هاي ارائه شده توسط كانال هاي مختلف تلويزيوني انتخاب و پخش كنند.
همچنين امكان انتخاب ديگر برنامه هاي تلويزيوني نظير اخبار و برنامه هاي آموزشي نيز براي آنان فراهم شده است.
اين گزارش حاكي است در حال حاضر تعداد فيلم هاي سينمايي موجود در فهرست كانال هاي تلويزيوني بريتانيا جوابگوي تقاضاي روزافزون بينندگان نيست، اما مسئولان اين شبكه هاي تلويزيوني در نظر دارند همگام با افزايش شمار بينندگان، تعداد فيلم هاي ارائه شده را نيز افزايش دهند.
براساس اين گزارش، هم اكنون بينندگان تلويزيوني براي تماشاي هر فيلم انتخابي بايد سه پوند و ۵۰ پنس پرداخت كنند.
شبكه هاي تلويزيوني بريتانيا امسال از محل ارائه اين خدمات ۱۴۱ ميليون پوند درآمد داشته اند.
پيش بيني مي شود تا سال ۲۰۰۸ ميلادي با دسترسي ۶۰ درصد از خانه هاي بريتانيا به خدمات كنترل برنامه هاي تلويزيوني اين رقم به ۲۶۸ ميليون پوند بالغ شود.
به منظور فراهم آوردن امكان كنترل برنامه ها از سوي بينندگان، امواج تلويزيوني بايد از طريق ماهواره يا شبكه باند پهن ارسال شود.

همكاري آمريكا و هند براي افزايش امنيت شبكه
003837.jpg
ايسنا:  ايالات متحده از هند خواست تا از يك كنوانسيون اروپايي در خصوص امنيت اينترنتي براي بهبود قراردادهاي تجاري ايمن تر پيروي كند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، وزير بازرگاني آمريكا در كنفرانسي خاطرنشان كرد كه دو كشور بايد براي آماده شدن در جهت جلوگيري از حملات شبكه اي با يكديگر متحد شوند.
وي افزود: ما معتقديم كه شوراي كنوانسيون اروپا در حوزه تخلفات شبكه اي الگوي مفيدي را براي پيروي فراهم مي كند، چرا كه داراي اصول چهارگانه اي براي تقويت قوانين ملي در رابطه با تخلفات شبكه و تشويق همكاري بين المللي در راستاي بازرسي و پيگيري چنين تخلفاتي است. ما از اين رو هند را به پيروي از اصول اين كنوانسيون ترغيب مي كنيم.
وي همچنين اضافه كرد: ايالات متحده در جست وجوي آغاز فعاليت با هند در جهت ايجاد استانداردهاي مطلوب براي امنيت شبكه است و تجارت جهاني تنها زماني شكوفا مي شود كه يك بنيان مستحكم از امنيت ايجاد شود. اين مقام آمريكايي براي يك ديدار دو روزه در جهت شركت در گردهمايي درخصوص همكاري ميان دو كشور در زمينه فناوري برتر وارد دهلي نو شد.

آموختن ساير زبان ها، مغز را تقويت مي كند
003828.jpg
بي بي سي: دانشمندان در پي مطالعه تازه اي نتيجه گيري كرده اند كه آموختن زبان دوم بر قواي مغزي انسان مي افزايد.
محققان از دانشگاه «يونيورسيتي كالج لندن» مغز ۱۰۵ نفر را كه۸۰ نفر از آنها دوزبانه بودند مطالعه كردند.
آنها دريافتند كه آموختن ساير زبان ها ماده خاكستري مغز- كه مسئول پردازش اطلاعات است- را تقويت مي كند. درست همان گونه كه ورزش، عضلات را تقويت مي كند.
اين گروه از محققان همچنين مي گويند ماده خاكستري مغز كساني كه زبان دوم را در سنين پايين تر مي آموزند احتمالاً از كساني كه آن را ديرتر فرا مي گيرند بهتر رشد مي كند.
دانشمندان از قبل مي دانستند كه مغز در مقابل تحريك بيروني قابليت تغيير ساختار (پديده اي موسوم به اثرپذيري)  دارد، اما اين مطالعه اثرپذيري مغز در اثر آموختن زبان دوم را مستقيماً نشان مي دهد.
محققان بريتانيايي مغز ۲۵ نفر را كه زبان دوم نمي دانستند، مغز ۲۵ نفر را كه يك زبان ديگر اروپايي را پيش از ۵ سالگي آموخته بودند و مغز ۳۳ فرد دو زبانه كه زبان دوم را در فاصله سني۱۰ تا ۱۵ سالگي فرا گرفته بودند اسكن كردند.
اسكن ها نشان داد كه چگالي ماده خاكستري در پوسته تحتاني ناحيه چپ مغز در افراد دوزبانه بيش از افرادي است كه زبان دوم نمي دانستند.
اين مسئله بخصوص در افرادي كه زبان دوم را در كودكي آموخته بودند چشمگير بود.
نتيجه اين تحقيقات در نشريه «نيچر» منتشر شده است.
اين نتايج همچنين در مطالعه اي شامل ۲۲ ايتاليايي كه انگليسي را در فاصله سني ۲ تا ۳۴ سالگي به عنوان زبان دوم آموخته بودند تكرار شد.

دانشگاه MIT و تجارت نانوتكنولوژي
ايتكا: بهترين و اصلي ترين روش در تجارت نانوتكنولوژي،  توليد انبوه مواد و ابزارآلات نانومتري است.
مركز پايه ريزي علوم ملي، ناسيونال ساينس فونديشن براي بازاريابي و تجارت محصولات نانوتكنولوژي، بودجه اي معادل ۴/۱۲ ميليون دلار را به محققان و دانشمندان دانشگاههاي لوول ماساچوست و نورث ايترن و نيوهمپشاير اختصاص داد.
در ابتدا دانشگاه هاي كاليفرنيا، نيويورك و تگزاس ميليونها دلار را صرف بازاريابي و پاسخگويي به تقاضاهاي نوين مصرف كنندگان نانوتكنولوژي كردند.
نانوتكنولوژي اندازه تمام اجسام را در صنعت داروسازي را تا توليد تلفن هاي خورشيدي به چيزي حدود يك هزارم قطر تار موي انسان تبديل مي كند.متخصصان اين صنعت پيش بيني مي  كنند، تجارت جهاني نانوتكنولوژي تا سال ۲۰۱۵ به هزار ميليارد دلار خواهد رسيد.

شبيه سازي جراحي اضطراري فضانوردان
ايسنا: نخستين عمل جراحي روباتيك بي سيم جهان با هدف شبيه سازي اعمال جراحي اضطراري فضانوردان با مشاركت يك جراح ايراني مقيم كانادا در آزمايشگاه زيرآبي ناسا انجام مي شود.
آزمايش Neemo7 شامل عملياتي در يك نمايش جراحي در آزمايشگاهي در زير دريا مي باشد كه طي آن در اين آزمايش يك جراح از فاصله ۱۲۵۰ مايلي اين عمل را كه به عنوان اولين جراحي روباتيك بي سيمي در جهان معرفي شده است، هدايت خواهد كرد. اين تلاش به اقدامي براي جراحي هاي فوريتي فضانوردان در خارج از ايستگاه فضايي بين المللي منجر مي شود.
دكتر مهران انوري جراح مقيم كانادا در اونتاريو از سيستم جراحي روباتيك زئوس براي كنترل روبات در آزمايشگاه آكواريوس در ۱۹ متري عمق دريا در حوالي فلوريدا استفاده خواهد كرد.
زئوس دو بازوي روباتيك و يك بازوي آندوسكوپيك دارد كه به كمك جراح از يك ميز فرمان شامل مونيتورها و دسته هاي كنترل قابل هدايت است. اين نخستين باري است كه امواج هوايي به جاي كابل هاي زيردريايي براي كنترل از راه دور يك عمل جراحي استفاده شده است.

بزرگترين نمايشگاه الكترونيك كره جنوبي
موج: بزرگترين نمايشگاه الكترونيك كره موسوم به KES هفته گذشته در پايتخت اين كشور گشايش يافت.
نمايشگاه الكترونيك KES كه يكي از چهار نمايشگاه بزرگ الكترونيك در جهان به شمار مي رود، به مدت ۵ روز در سئول داير است امروز به كار خود پايان مي دهد.بنا بر اين گزارش،  بيش از ۴۵۰ شركت از كشورهاي كره، چين، آلمان، ژاپن و بريتانيا و آمريكا در اين نمايشگاه حضور دارند.
اين شركت ها آخرين دستاوردهاي خود را در زمينه محصولات الكترونيكي در اين نمايشگاه به تماشا گذارده اند.

آن لاين
شبكه فاكس نيوز جريمه شد
موج: شبكه خبري فاكس نيوز توسط اتحاديه رسانه هاي آمريكا به پرداخت ۲/۱ ميليون دلار جريمه نقدي محكوم شد.
دليل اين جريمه پخش برنامه اي به نام Married by America است. در اين برنامه به بررسي زندگي يك زن بازيگر و بعضي از روابط غيراخلاقي وي در زندگي شخصي پرداخته بود و بيش از يك ساعت صحنه هايي غيرمناسب براي نوجوانان و جوانان را در ساعات پخش عمومي به نمايش گذاشته بود.
قرار است اين اتحاديه هر يك از ۱۶۹ نفري را كه در جريان پخش اين برنامه بوده اند را ۷ هزار دلار جريمه كند.
مايكروسافت خدمات دانلود موسيقي در ژاپن را آغاز مي كند
موج: مايكروسافت ارائه سرويس دانلود موسيقي خود را با ۵۰ هزار قطعه موسيقي آغاز مي كند. نسخه ژاپني موسيقي MSN كه ماه گذشته مورد آزمايش قرار گرفت از ۲۰ اكتبر (۲۹ مهر) سرويس هاي خود را در همكاري با ده شركت آغاز مي كند.
اين خدمات با قيمت ۴۰/۱ دلار تا ۳۰/۳ دلار براي هر آهنگ عرضه مي شود و تعداد آن تا پايان سال به ۱۰۰ هزار قطعه خواهد رسيد.
از آنجايي كه دستگاه هاي موسيقي قابل حمل در ژاپن به ميزان بالايي مورد استفاده قرار مي گيرند پيش بيني مي شود MSN موقعيت بسيار خوبي را در بازارهاي ژاپن داشته باشد.
نسخه موسيقي MSN علاوه بر سرويس موسيقي، شامل خدماتي مانند برنامه پيغام گير براي چت در زمان گوش دادن به موسيقي و ارسال قطعات موسيقي و ژورنال هاي اينترنتي است. مايكروسافت اميدوار است اين سرويس به گسترش عمومي نسخه اخير اين شركت در رابطه با دستگاه هاي رسانه اي كمك كند.
اين نسخه كه ديروز از سوي اين شركت اعلام شد، كاربر را قادر مي سازد از طريق رايانه خود تلويزيون تماشا كند يا به قطعات موسيقي گوش دهد و يا مانند دستگاه هاي نمايش DVD عمل كند.
ITنياز جامعه مدرن
ايلنا: ماندلا ادوارد، رئيس شركت استراليايي AUSTRALIAN COMPUTER SOCIETY مي گويد شركت وي درصدد است تا با تبليغات از طريق تلويزيون هرچه بيشتر كاربران را براي بهره گيري از دستاوردهاي IT راهنمايي كند.
به گزارش NEWS.COM ، مردم استراليا هر از چند گاهي در ميان پيام هاي بازرگاني چهره خندان رئيس شركت AUSTRALIAN COMPUTER SOCIETY را مي بينند كه به بيننده يادآور مي شود: آشنايي با مهارت هاي IT براي آينده فرزندانشان حياتي است. شركت مذكور از طريق پيام هاي بازرگاني در تلاش است تا هر چه بيشتر مشتركان و مخاطبان خود را افزايش دهد.
در طول ۳۸ سال گذشته ACS براي اولين بار در گسترش فعاليت هاي خود به پيام هاي بازرگاني متوسل شده است.
ماندلا ادوارد مي گويد: در پيام  هاي بازرگاني تلاش كرده ايم تا مهارت هاي كاركنان بخش IT در سازمان هاي مختلف را بالا ببريم.
همچنين در سطح گسترده تري بين آنها و كاركنان ديگر بخش هاي جامعه نظير پزشكان، وكلا و حسابداران ارتباط برقرار كنيم.

آشنايي با همايش ها و سمينارها
تحولات جهشي ۲۰۰۴ همايش بررسي زمينه هاي برقراري
ارتباط فيزيكي و ارتباط مردم با كامپيوتر

۱- تاريخ برگزاري: ۷-۵ نوامبر ۲۰۰۴
۲- مكان برگزاري: آمريكا/ پالوآلتو
۳- پست الكترونيكي: jerrypaffendorf@accelerating.org
۴- صفحه الكترونيكي: http://accelerating/org/ac2004/index.html
۵- نيم نگاه: در اين همايش درباره تحولات سريع و پيشرفت هاي چشمگير كامپيوتر و علوم انفورماتيك در جوامع مختلف، افزايش دقت در كارهاي مختلف با استفاده از كامپيوتر، برقراري ارتباط افراد با كامپيوتر و... بحث و گفتگو مي كنند. ۳۶ محقق و متخصص علوم كامپيوتر در اين همايش حضور خواهند داشت.
نهمين همايش بين المللي IASTED در اينترنت
سيستم هاي چند رسانه اي و يافته هاي جديد

۱- تاريخ برگزاري:۲۳-۲۱ فوريه ۲۰۰۵
۲- مكان برگزاري: سوئيس/ گرينلند
۳- پست الكترونيكي: Calgary@iasted.org
۴- صفحه الكترونيكي: http://www.iasted.org/conferences/2005/switzerland/imsa.htm?allconf
۵- تلفن: ۴۰۳۲۸۸۱۱۹۵+ دور نگار: ۴۰۳۲۴۷۶۸۵۱+ 
۶- نيم نگاه: اين همايش زمينه مناسبي براي تبادل نظر اساتيد، پژوهشگران و مهندسان كامپيوتر در زمينه آخرين يافته هاي علوم كامپيوتر، پيشرفت ها و ايده هاي آتي به منظور پيشرفت علوم انفورماتيك است.
همايش بين المللي در تكنولوژي اينترنت و كاربرد اينترنت
۱- تاريخ برگزاري: ۲۴-۲۲ دسامبر ۲۰۰۴
۲- مكان برگزاري: هند/ اورسيا
۳- پست الكترونيكي: shyam@tifr.res.in
۴- صفحه الكترونيكي: http://www.cse.iitk.ac.in/~rkg/ICDCIT04
۵- نيم نگاه: در اين همايش به بررسي كاربرد كامپيوتر و علوم انفورماتيك در جهان امروز، تكنولوژي اينترنت، مهندسي كامپيوتر گرايش سخت افزار و يافته هاي جديد متخصصان اين رشته و بررسي سيستم هاي امنيتي كامپيوتر مي پردازند.
دومين همايش سالانه بررسي تركيبات فسفر در داروها
(داروشناسي ، ساخت و توليد دارو)

- تاريخ برگزاري: ۹-۸ دسامبر ۲۰۰۴
۲- مكان برگزاري: آمريكا/ فيلادلفيا
۳- پست الكترونيكي: info@srinstitute.com
۴- صفحه الكترونيكي: http://www.srinstitute.com/CS313
۵- نيم نگاه: اين همايش به منظور بررسي اثرات فسفر و تركيبات آن در داروهاي مختلف برگزار مي شود. پژوهشگران و داروسازان در زمينه ميزان مجاز مصرف فسفر و تركيبات آن در تهيه انواع داروها براي كاهش اثرات جانبي مصرف داورهاي حاوي فسفر و تركيبات آن مي پردازند.
بيستمين همايش سالانه راديولوژي ايران و دوازدهمين
دوره آموزشي مداوم راديولوژي CME

۱- تاريخ برگزاري: ۱۰-۷ بهمن ماه ۸۳
۲- مكان برگزاري: تهران/ مركز همايش هاي رازي
۳- پست الكترونيكي: detemadi@Kdmic.com
۴- صفحه الكترونيكي: http://www.Kdmic.com
۵- مسئولين برگزاري: انجمن راديولوژي ايران
۶- مهلت ارسال مقاله: پانزدهم آبان ماه ۸۳
۷- نيم نگاه: مباحث اين كنگره عبارت است از: راديولوژي كارديوسكولار و اينترنشنال راديولوژي يوروژنيتال، گاسترو اين تستينال و نورو راديولوژي.
تهيه و تنظيم :مهتاب.ص خسروشاهي

راه اندازي نخستين تلفن همراه اسلامي
ايسنا: اولين تلفن همراه اسلامي جهان مدل ايلكون I800 در بحرين راه اندازي شد.
به گزارش روزنامه ديلي نيوز، اين محصول جديد نخستين تلفني است كه داراي كاربردها و ويژگي هايي از قبيل متن كامل قرآن كريم با ترجمه فارسي، زنگ خودكار ساعت نماز (اذان)، تعيين قبله در هر نقطه از جهان و سكوت يا صداي ويبره خودكار به مدت ۴۰ دقيقه در طول نماز خواندن است.

پاداش براي معرفي سايت هاي غيرقانوني
ايسنا: در پي تلاش هاي دولت چين براي مبارزه ملي سراسري جهت متوقف كردن فعاليت هاي شبكه اي غيرقانوني، وزارت امنيت عمومي اين كشور اعلام كرد كه به تعدادي از كساني كه پليس را از فعاليت هاي وب سايت هاي غيراخلاقي و مستهجن مطلع كنند، پاداش مي دهد.به گزارش منابع اينترنتي، اين پاداش شامل جايزه نقدي ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ يوان و يا يك نرم افزار ضد ويروسي است.تا ۸ اكتبر سال جاري پليس چين ۴۲ هزار ۵۵ گزارش داشته است كه از اين تعداد ۷۲۲۲ مورد مربوط به وب سايت هاي غيراخلاقي بوده است.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |