يكشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۲۸ - Oct 17, 2004
افزايش درآمد شبكه جست وجوي Baiduچين
003954.jpg
موج: درآمد شركت بزرگ جست وجوي شركت Baidu چين به دو برابر افزايش مي يابد.
Baidu.com بزرگترين موتور جست وجوي چين، اعلام كرد درآمد اين شركت در سال ۲۰۰۴ تا دو برابر افزايش يافته است و اين ميزان مي تواند با سرمايه گذاري بيشتر شركت ها در سال آينده تا دو برابر افزايش يابد.
Baidu در سال ۱۹۹۹ راه اندازي شد، تعداد صفحات اين سايت ۳۵۰ ميليون وب است، اين صفحات بر روي دستگاه هاي قابل حمل نيز قابل دسترسي است. مذاكراتي در خصوص راه اندازي اين سايت در نيويورك نيز صورت گرفته است.
قابل توجه است كه درآمد سال گذشته شركت Baidu در حدود ۱۰۰ ميليون يوان (۸/۶ ميليون پوند) برآورد مي شود كه اين ميزان تقريباً برابر نيمي از درآمد شركت ياهو است، در دو سال گذشته درآمد اين شركت در هر سال ۱۵۰ درصد افزايش يافت، پيش بيني مي شود ميزان كاربران اين شبكه از ۸۱ ميليون در سال ۲۰۰۳ به ۱۱۱ ميليون در سال جاري برسد.
چين دومين عرضه كننده بزرگ وب سايت جهان بعد از آمريكا است، بازار جست وجو در شبكه در اين كشور ارزشي معادل ۵۰ ميليون دلار را رقم مي زند و انتظار مي رود اين بازارها تا سال ۲۰۰۷ رشدي برابر ۲۰۰ ميليون دلار داشته باشند. همچنين سهم موتور جست وجوي Baidu در برابر گوگل در اين كشور ۴۹ درصد برآورد مي شود.

انتشار ۱۰ مكمل امنيتي مايكروسافت
003960.jpg
ايلنا: شركت مايكروسافت۱۰ مكمل امنيتي را براي محصولات مختلف خود منتشر كرده است.
به گزارش news.com ، اين شركت هفت مورد از اين مكمل هاي امنيتي را براي محصولات مختلف خود منتشر كرده است كه اين هفت مورد مكمل هاي امنيتي نواقصي را رفع مي كند كه كاربران را با خطر جدي مواجه كرده است.
بنا بر اين گزارش، اين مكمل هاي امنيتي جديد در محصولات مختلف مايكروسافت از جمله نرم افزار سيستم عامل ويندوز جست وجوگر internet explorer و نرم افزار excel به كار گرفته خواهد شد.
هفت ضعف مذكور به هكر اين امكان را مي دهد كه به راحتي كنترل رايانه كاربر را به دست گيرد و با به كارگيري هفت مكمل امنيتي فوق خطر حمله هكرها تا حدود زيادي از بين خواهد رفت.
همچنين، سه مكمل اينترنتي ديگر نيز جهت رفع يك سري خطرات احتمالي موجود كه ديگر برنامه ها و نرم افزارهاي مايكروسافت را در معرض خطر قرار داده، به كار گرفته خواهد شد.

تاجر Online مجدداً آغاز به كار كرد
003951.jpg
گروه دانش : Paypal سيستم خريد و فروش Online شركت eBay پس از ۵ روز تعطيلي مجدداً فعاليت خويش را از سر گرفت.
Paypal يكي از گسترده ترين، مجهزترين و دقيق ترين سيستم هاي خريد و فروش Online بين سيستم هاي مشابه خود بوده و اين سيستم يكي از امتيازات شركت eBay نسبت به ديگر شركت هاي كامپيوتري است.
آماندا پاير سخنگوي شركت eBay درباره تعطيلي Paypal مي گويد: «اين تعطيلي به دليل اصلاحاتي در سيستم صورت گرفت.»
او مي افزايد: به مشتركين اطمينان مي دهيم كه اطلاعات شخصي آنها حذف و يا مخدوش نشده و آنها مي توانند مجدداً با وارد كردن كد و مشخصه هاي قبلي خود اقدام به خريد از Paypal بكنند.
Paypal بيش از ۵۰ ميليون مشترك از سراسر جهان دارد كه در نيمه دوم سال جاري (۲۰۰۴) ۷۸ ميليون معامله به ارزش ۴/۴ بيليون دلار از طريق آن صورت گرفته است كه اين ميزان معامله از سه ماهه سوم سال با رشد ۵۳ درصدي مواجه بوده است.
اين موفقيت چشمگير به جهت اصلاحات ماه جولاي سال جاري (۲۰۰۴) در سيستم Paypal بوده است و اكنون براي دومين بار اصلاحاتي در Paypal صورت گرفته كه بي شك باعث افزايش حجم معاملات آن خواهد شد.

سبد خريد منزل شما
003963.jpg
گروه دانش- سها دادمند: Eleven-۷ يكي از بزرگترين فروشگاه هاي زنجيره اي آمريكا از ماه مارس گذشته (۲۰۰۴) با همكاري شركت NEC اقدام به پذيرش سفارش مشتريان از طريق اينترنت كرده بود و اكنون در آستانه آغاز سال نو ميلادي (۲۰۰۵) حجم فعاليت خود را افزايش داده و شعبه هاي مختلف خود را مجهز به سيستم كامپيوتري و سيستم بي سيم راديويي خواهد كرد.
طبق برنامه ريزي هاي انجام شده شركت كامپيوتري NEC و فروشگاه زنجيره اي ۷-Eleven ، طرح پذيرش سفارش مشتريان از طريق اينترنت را گسترش داده و ۵۳۰۰ منطقه ديگر (علاوه بر مناطق مختلف شهر دالاس) در شهرهاي مختلف آمريكا به اين سيستم مجهز مي شوند.
سهامداران ۷-Eleven عقيده دارند با اين حركت نو نه تنها مشتريان راحت تر به مايحتاج خود دسترسي پيدا مي كنند بلكه اين سرويس باعث افزايش جذب مشتري و فروش بيشتر خواهد شد.
اگر چه فروشگاههاي كوچك، بعضي از سهامداران بزرگ و مشتريان به پيشرفت تكنولوژي و استفاده از تكنولوژي هاي جديد به كندي پاسخ مي دهند اما تجهيز مراكز خريد، حتي مراكز كوچك به سيستم هاي پيشرفته ارائه خدمات، راه حل مناسبي براي جلب مشتري، افزايش فروش و ارائه خدمات بهتر به مشتري است.
كتي هوتكا يكي از كارشناسان بازاريابي و فروش مي گويد: «بسياري علاقه دارند مانند سالهاي ۱۹۰۵ و پيش از آن زندگي كنند!  اما اكنون با پيشرفت تكنولوژي، افزايش سطح فرهنگ و تمدن بشري شيوه زندگي متحول شده و زندگي رفاه بيشتري را اقتضا مي كند. بنابراين راه اندازي و استفاده از چنين سيستم هايي گامي در جهت رفاه و آرايش بيشتر است.»
دو شركت Wal-Mart و Target براي سهولت ليست برداري و كنترل ورودي و خروجي به انبار محموله هاي ورودي به شركت را مجهز به باركد با گيرنده امواج راديويي(RFID) مي كنند تا به راحتي بتوانند از طريق كامپيوتر انبار را كنترل كنند. اين نكته به خصوص درباره انبار محصولات غذايي بسيار مهم است چرا كه هر لحظه مي توان انبار را كنترل كرده و از فساد مواد غذايي جلوگيري كرد.
براساس آمار ارائه شده توسط دانشگاه Emory در سال ۲۰۰۲ ، ۴ درصد از ظرفيت بازار محصولات غذايي راكد باقي ماند چرا كه بخش عمده اي از محصولات غذايي در انبار فروشگاه ها يا كارخانه ها باقي مانده و پس از انقضا تاريخ مصرف دور ريخته شدند كه اين مسأله از جهت اقتصادي ضربه مهلكي به بازار و توليدكنندگان مواد غذايي وارد مي كند.
روك دال، رئيس فروشگاه زنجيره اي ۷-Eleven مي گويد: سالهاست كه ۷-Eleven به سيستم كنترل انبار الكترونيكي مجهز شده است. اما ايده استفاده از سيستم پذيرش سفارش از طريق اينترنت الگوبرداري از عملكرد شعبه ۷-Eleven در ژاپن است.
او در ادامه مي افزايد: شركت Ito-Yokado كه ۷۳ درصد از سهام ۷-Eleven در ژاپن را از آن خود كرده است چند سال پيش سيستم پذيرش سفارش الكترونيكي را راه اندازي كرده بود كه اين امر باعث موفقيت چشمگير ۷-Eleven در ژاپن شده بود. ما نيز با الگوبرداري از آنها ابتدا سرويس راه اندازي كرده و اكنون در صدد توسعه آن هستيم.
در صورت موفقيت طرح علاوه بر شركت NEC، شركت هاي IBM،  NCR، Fujitsu نيز با ۷-Eleven براي تجهيز شعبه هاي مختلف اين فروشگاه به سيستم اينترنت همكاري خواهند كرد و كليه مراحل نصب و راه اندازي سيستم اينترنتي «ارتباط با مشتري» را به عهده خواهند گرفت.

نام توزيع كنندگان دانلود غيرقانوني موسيقي افشا مي شود
003957.jpg
سينا: صنعت موسيقي در بريتانيا حكم رسمي دادگاه را دال بر مجبور كردن تأمين كنندگان خدمات اينترنتي (اي اس پي ها) به افشاي نام هاي توزيع كنندگان دانلود غيرقانوني موسيقي را، گرفت.
به گزارش بي بي سي، دادگاه بريتانيا ۱۴ روز به شركت هاي تأمين كننده خدمات اينترنتي فرصت داده است تا به افشاي نام ها و نشاني هاي ۲۸ آپلود كننده موسيقي آن دسته از افرادي كه به اشتراك گذاشتن موسيقي هاي موجود با ديگران مبادرت مي ورزند- به گروه تجاري صنعت فتوگرافيكي بريتانيا بپردازد.
دادگاه اعلام كرده است چنانچه اقدامي از سوي آي اس پي  ها انجام نگيرد دولت موظف است تا اقدامات شديدي را عليه آنان به عمل آورد.
صنعت فتوگرافيك بريتانيا بر اين عقيده است كه ۱۵ درصد از فايل هاي اشتراكي مسئول بيش از ۷۵ درصد از همه دانلود كردن غيرقانوني موسيقي هستند و بر اين اساس از دولت خواسته بودند كه براي متوقف كردن اين روند تدابير امنيتي خاصي بينديشند.
شركت هاي موسيقي در آمريكا بيش از ۵ هزار و ۷۰۰ مورد دانلود غيرقانوني را توسط فايل هاي اشتراكي گزارش داده اند.
برخي از تحليلگران امور اينترنتي بر اين عقيده اند كه اين عمل خود گامي در جهت كاهش جرايم سايبر به حساب مي آيد.

خدمه جديد راهي ايستگاه فضايي شد
003966.jpg
بي بي سي: دو خدمه جديد ايستگاه بين المللي فضايي «آي اس اس» اوايل روز پنج شنبه سوار بر راكت سويوز، از قزاقستان راهي اين ايستگاه شدند.
ليروي چيانو، فضانورد آمريكايي و ساليزان شاريپف، فضانورد روس كه «گروه اكتشافي ۱۰» را تشكيل مي دهند از بايكور در قزاقستان راهي فضا شدند.
آنها روز جمعه در ايستگاه فضايي كه در مدار زمين مي گردد پهلو خواهند گرفت و پيش از تحويل گرفتن كنترل ايستگاه، براي مدت ۱۰ روز با «گروه اكتشافي ۹» خدمه فعلي ايستگاه، كار خواهند كرد.
چيانو و شاريپف سپس براي مدت شش ماه در ايستگاه فضايي تنها خواهند بود.
البته يوري شارگين، فضانورد روس نيز در اين سفر آنها را همراهي مي كند ولي با خدمه فعلي به زمين بازخواهد گشت.
مشكلات فني، اين پرواز را تا كنون دو بار به تأخير انداخته بود.
خدمه تازه ايستگاه فضايي در  آخرين كنفرانس خبري پيش از پرتاب، با هم صميمي به نظر مي رسيدند.
چيانو به خبرگزاري رويتر گفت: ساليزان شخصي مهربان و انعطاف پذير است و برايم يك دوست واقعي شده است.
وي كه زبان روسي را بسيار روان صحبت مي كرد گفت: سپري كردن شش ماه با او در ايستگاه واقعاً مايه مسرت است.
شاريپف در پاسخ گفت: ايروي از آن آدم هايي است كه من در يك مأموريت خطرناك با خود پشت خطوط دشمن مي برم.
از زمان فاجعه انهدام شاتل كلمبيا در ماه فوريه ،۲۰۰۳ فضاپيماي روسي سويوز تنها وسيله انتقال خدمه ايستگاه فضايي به آنجا و از آنجا به زمين بوده است.
براساس آخرين تخمين ها فضاپيماهاي آمريكايي شاتل احتمالاً در ماه مه آينده بار ديگر به پرواز درخواهند آمد.
روند احداث ايستگاه چند ميليارد دلاري فضايي فعلاً تا زمان فعاليت مجدد شاتل ها و انتقال قطعات تازه به فضا معلق شده است.

آن لاين
تراشه هاي اطلاعات پزشكي در بدن اشخاص
ايرنا: مقامات آمريكا روز پنج شنبه با عرضه اولين تراشه الكترونيك حاوي اطلاعات پزشكي براي استقرار در بدن اشخاص موافقت كردند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، شركت «اي دي اس» سازنده تراشه ياد شده، در اطلاعيه اي اعلام كرد اين تراشه كه به اندازه يك دانه برنج است در زير پوست قرار مي گيرد و يك رمز ۱۶ رقمي مخابره مي كند.
پزشكان با دريافت اين رمز به هويت صاحب تراشه پي مي برند و مي توانند از يك بانك اطلاعاتي پرونده پزشكي او را دريافت كنند. اين پرونده شامل تمام اطلاعات پزشكي صاحب تراشه است و بدين ترتيب حتي اگر او بيهوش هم باشد به راحتي اطلاعاتش قابل دسترسي است مانع از اشتباه هاي فاجعه بار مي شود.
شركت «اي دي اس» افزود استقرار اين تراشه با سرنگ انجام مي شود و بيش از ۱۵ دقيقه طول نخواهد كشيد. هزينه اين عمل ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار خواهد بود.
يادآور مي شود كه چنين تراشه  اي در ابتدا براي دام ها ساخته شده بود و بعد براي بسياري از حيوانات خانگي مورد استفاده قرار گرفت.

افزايش ميزان فروش محصولات اپل
موج: سودآوري APPLE طي سه ماهه مالي گذشته ۵۰ درصد افزايش يافته است.
سودآوري شركت APPLE در سه ماهه مالي كه به بيست و پنجم سپتامبر ختم مي شود با ۵۰ درصد افزايش نسبت به مدت مشابه به ۱۰۶ ميليون دلار بالغ شده است.
همچنين ميزان فروش اين شركت نيز در اين مدت به دو ميليارد و ۴۰۰ ميليون دلار بالغ شده كه اين رقم طي ۹ سال گذشته بي سابقه بوده است.
مسئولان APPLE اعلام كرده اند اين شركت در سه ماهه مالي گذشته موفق به فروش دو ميليون دستگاه موسيقي پلي ير ipod شده است.اين ميزان فروش در مقايسه با سه ماهه مالي پيش از آن يك ميليون و ۴۰ هزار دستگاه افزايش يافته است.كارشناسان فروش چشمگير ipod را علت اصلي افزايش سوددهي اين شركت مي دانند.
همچنين افزايش فروش رايانه هاي اين شركت نظير ibook و powerbook تأثير به سزايي در افزايش ۵۰ درصدي سوددهي اين شركت داشته است.APPLE پيش بيني مي كند ميزان سوددهي اين شركت در سه ماهه مالي جاري بيش از ۶۰ درصد رشد كند.
استاندارد ارزيابي محصولات چندرسانه اي تدوين مي شود
گروه دانش: در سومين جلسه راهبردي جشنواره نرم افزارهاي چندرسانه اي بر رعايت استانداردهاي فني و ملي براي ارزيابي توليدات نرم افزاري تأكيد شد.
در اين جلسه كه اكثر نمايندگان ۱۶ سازمان و نهاد دولتي شركت داشتند بر رعايت استانداردهاي فني جهت ارزيابي توليدات نرم افزاري در دو بخش توليد ابزارهاي نرم افزاري و محصولات چندرسانه اي خاص مصرف كنندگان مانند بازي هاي رايانه اي و يا سي دي  هايي كه براي معرفي مضامين مختلفي تهيه و طراحي مي شود، تأكيد كردند. به گزارش روابط عمومي دومين جشنواره نرم افزارهاي چندرسانه اي دبير اين جشنواره با اشاره به تجربه نخستين دوره برگزاري جشنواره گفت: تصور ما بر اين است كه علاوه بر شاخص هاي محتوايي كه در جشنواره اول مد نظر هيأت داوران قرار گرفت در جشنواره دوم بايد شاخص هاي فني و علمي را نيز در ارزيابي محصولات و نرم افزارها مد نظر قرار دهيم.
معاون فني شوراي عالي اطلاع رساني نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه هيچ محصول نرم افزاري بدون رعايت استانداردهاي بين المللي و فني نه تنها نمي تواند در داخل كشور با اقبال عمومي روبرو شود، بلكه محصولات بدون رعايت استانداردهاي فني در بازار بين المللي نيز نمي تواند موفقيت كسب كند. وي تصريح كرد: اگر جشنواره دوم چندرسانه اي بتواند در زمينه تهيه استانداردهاي ملي كه مطابقت با استانداردهاي بين المللي در زمينه توليد محصولات چندرسانه اي را فراهم كند، به طور قطع يكي از گام هاي اساسي براي توليد محصولات چندرسانه اي كه بتواند در بازار داخلي و خارجي قابليت تجاري را داشته باشد برداشته است.
در سومين جلسه شوراي راهبردي دومين جشنواره چندرسانه اي و نمايشگاه رسانه هاي ديجيتالي تصميم گرفته شد كه براي تهيه استاندارد لازم براي ارزيابي محصولات چندرسانه اي جلسات بعدي اين شورا به اين موضوع پرداخته و در نهايت يك كميته كاري براي جمع آوري نظرات مختلف در اين زمينه تشكيل شود.
اين جشنواره يكم تا پنجم بهمن ماه سال جاري در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي و محل دائمي نمايشگاه ها برگزار مي شود.
تلاش مايكروسافت براي فروش نسخه جديد ويندوز ايكس
ايلنا: شركت مايكروسافت درصدد است با عرضه نسخه جديد ويندوز ايكس، يعني MEDIA CENTER WINDOWS XP همزمان فروش اين نرم افزار و پي سي  ها را افزايش دهد.
به گزارش سي ان ان، شركت هايي كه خريداران اصلي PC مبتني بر ويندوز هستند، درصددند با افزايش طول عمر تجهيزات خود در هزينه هاي مصرفي صرفه جويي كنند و به همين خاطر مايكروسافت تلاش مي كند با افزايش قابليت اين نرم افزار در PC، هم فروش نرم افزار را افزايش دهد و هم به بازار رايانه هاي شخصي جان تازه اي ببخشد.
به عبارت ديگر، مايكروسافت اين بار رايانه هاي خانگي را هدف قرار داده است، تا فروش خود را از اين طريق افزايش دهد.

آشنايي با همايش ها و سمينارها
چهارمين همايش سالانه فوريت هاي راديولوژي و نكات مورد توجه
۱- تاريخ برگزاري: ۱۰-۷ نوامبر ۲۰۰۴
۲- مكان برگزاري: آمريكا/ ميامي
۳- پست التكرونيكي: juliez@baptisthealth.net
۴- صفحه الكترونيكي: http://www.baptisthealth.net
۵- نيم نگاه: همايش به منظور بررسي نكات ضروري در كار با دستگاه راديولوژي برگزار مي شود. توجه به اتاق راديولوژي و شرايط استاندارد آن به منظور كاهش صدمات ناشي از اشعه به بيمار، كاهش صدمات وارده به پزشك مخصوصاً تأثير نامطلوب آن بر دستگاه تناسلي و نازايي در پزشك، برگزار مي شود.
چهارمين همايش بين المللي بررسي بيماري سرطان مثانه راهكارها و ضرورت ها
۱- تاريخ برگزاري: ۱۳-۱۲ نوامبر ۲۰۰۴
۲- مكان برگزاري: اسپانيا/ سويل
۳- پست الكترونيكي: C.Chase@imedex.com
۴- صفحه الكترونيكي: http://www.imedex.com/calendars/oncology.htm
۵- نيم نگاه: در اين همايش پژوهشگران و متخصصان سرطان شناس(oncologists ) يافته هاي خود در زمينه سرطان مثانه را ارائه مي كنند. اين بيماري  به جهت افزايش تعداد افراد سيگاري رشد زيادي داشته است.
دومين همايش بين المللي نحوه دسترسي هوشمندانه
به اطلاعات سيستم هاي چند رسانه اي در اينترنت

۱- تاريخ برگزاري: ۲۵-۲۸ نوامبر ۲۰۰۴
۲- مكان برگزاري: تونس/ نوزور
۳- پست الكترونيكي: ahmed.jebali@inria.fr
۴- صفحه الكترونيكي: http://www-Sor.inria.fr/medianet04/
۵- نيم نگاه: همايش به منظور تبادل نظر در زمينه يافته هاي جديد در علوم كامپيوتر و ارائه راهكارهاي جديد به منظور دسترسي به اطلاعات سيستم هاي چند رسانه اي و... برگزار مي شود.
تهيه و تنظيم:مهتاب.ص خسروشاهي

نرم افزار تشخيص زودهنگام سرطان
موج: دانشمندان موفق به طراحي نرم افزاري شده اند كه توانايي تشخيص زود هنگام سرطان سينه و تخمدان را داراست.
نرم افزار تشخيص زود هنگام سرطان كه Boadicea نام دارد به دليل توانايي شناسايي ژن هاي بيشتري كه با ايجاد سرطان در ارتباط هستند، در مقايسه با نرم افزارهاي مشابه از كارآيي بيشتري برخوردار است. انجمن تحقيقات سرطان در بريتانيا كه طراح اين نرم افزار است در نظر دارد نرم افزار Boadicea را به شكل گسترده در اختيار پزشكان قرار داده تا از اين طريق امكان شناسايي زناني را كه احتمال ابتلا به سرطان سينه و تخمدان را دارند، براي اين پزشكان فراهم آورد. كارشناسان مي گويند پس از اين كه نرم افزار Boadicea تشخيص داد كه احتمال ابتلا به سرطان سينه و تخمدان در بيماري بالا است، آزمايش هاي بعدي از جمله آزمايش ژنتيك و عكس برداري انجام شده و درمان هاي پيشگيرانه انجام مي شود.

گوگل ابزار جست وجوي حافظه سخت را عرضه كرد
بي.بي.سي: شركت گوگل روز پنج شنبه نمونه اوليه ابزار جست وجوي رايانه اي خود به نام «گوگل دسكتاپ» را عرضه كرد.
اين نرم افزار به كاربر امكان مي دهد هنگام جست وجوي اينترنت، همزمان حافظه سخت رايانه شخصي خود را نيز جست وجو كند.ساير شركت ها از جمله مايكروسافت و اپل نيز سرگرم توليد ابزارهاي مشابهي براي نقب زدن در اطلاعات مدفون در حافظه سخت رايانه هاي شخصي هستند.
اين ابزار رايانه اي كه مي توان آن را به طور رايگان از سايت گوگل پياده كرد، به كاربر اجازه مي دهد اي ميل هاي موجود در «مايكروسافت اوت لوك» و «اوت لوك اكسپرس» و همچنين فايل هاي موجود در «مايكروسافت ورد» ، «اكسل» و «پاور پوينت» را جست وجو كند.
گوگل گفت، اين نرم افزار به كمك موتور جست وجوگر اينترنتي اين شركت كار مي كند.كاربر پس از پياده كردن «گوگل دسكتاپ» ، وقتي وارد سايت گوگل شد، مي تواند همزمان شبكه جهاني و رايانه شخصي خود را جست وجو كند.
ماريسا مير، مدير گوگل در بخش محصولات مصرفي در اينترنت گفت: ما اين را حافظه تصويري رايانه مي دانيم.وي افزود: اين برنامه كاملاً جامع است. اگر چيزي را زماني روي صفحه رايانه خود ديده ايد، به عقيده ما بايد بتوانيد آن را فوراً بيابيد.
گوگل براي رفع نگراني ها در زمينه تجاوز به حريم خصوصي افراد، تأكيد كرد كه اين شركت به هنگام جست وجو نمي تواند وارد حافظه سخت رايانه كاربري كه سرگرم جست وجو است شود.
يك سخنگوي گوگل گفت: اين برنامه حريم خصوصي افراد را كاملاً حفظ مي كند. وقتي رايانه شخصي كاربر جست وجو مي شود، گوگل نمي داند چه اتفاقي مي افتد.

راه اندازي نخستين سيستم جامع كتابخانه ديجيتالي در كشور
ايسنا: نخستين سيستم جامع كتابخانه ديجيتالي كشور با قابليت ارائه كليه خدمات ثبت نام، جستجو، درخواست و دريافت مدارك از طريق وب در دانشگاه صنعتي اميركبير راه اندازي شد.
مدير مركز اطلاع رساني كتابخانه دانشگاه صنعتي اميركبير با اعلام اين مطلب گفت: تمامي كاربران اينترنت مي توانند با مراجعه به اين كتابخانه الكترونيكي در نشانيhttp:// library.aut.ac.ir به صورت رايگان از امكان جستجو در كتابها، نشريات، رساله ها و پايان نامه هاي دانشجويي و ساير مدارك موجود برخوردار شوند.

ويروس بكام در اينترنت
موج:  به تازگي ويروس نويسان با سوءاستفاده از محبوبيت بكام، كاربران اينترنت را به سايت هاي خطرناك هدايت مي كنند.
اخيراً براي كاربران اينترنت پيام هاي كوتاهي حاوي نشاني سايتي كه ادعا مي كند جديدترين عكس هاي ديويد بكام كاپيتان تيم ملي انگليس را در اختيار آنان مي گذارد، ارسال مي شود.كاربران با كليك كردن بر روي اين نشاني به سايتي هدايت مي شوند كه نه تنها هيچ عكسي از بكام در آن موجود نيست، بلكه رايانه آنان را نيز ويروسي مي كند.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |