پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۳۹ - Oct 28, 2004
ليگ برتر فوتبال ايران
سپاهان و پرسپوليس در ديدني ترين بازي هفته
005100.jpg
هفته هفتم مسابقات ليگ برتر كشور، هفته انسجام تيم ها و تكميل شدن برنامه هاي درازمدت مربيان است.
در اين هفته پرسپوليس به اصفهان مي رود تا در مقابل سپاهان به نقاط مثبت ديگري دست پيدا كند. زوبل براي آن كه پرسپوليس را در جايگاه اصلي خود قرار دهد با تمام تلاش برنامه هاي تاكتيكي خود را در تيم لحاظ مي كند.
استقلال اين هفته در تهران ميزبان ابومسلم است تا شايد در صورت توقف سايپا در شيراز و در مقابل فجر سپاسي به صدر برود. استقلال دوست دارد با طعم شيرين پيروزي و صدرنشيني به امارات سفر كند تا در يكي از جامهاي مهم منطقه شركت كند.
ذوب آ هن و سپاهان نيز در اين هفته به دنبال جايگاه فوتبال اصفهان خواهند بود.
همشهري - فوتبال حرفه اي را پس از چهار سال مي توان در چهره ليگ برتر به خوبي ديد. حساسيت ايجاد شده در بازي ها، رقابت در به دست آوردن مهره هاي بزرگ، تلاش شديد براي قهرماني و بقا و همين مسايل حاشيه اي كه به وجود آمده و توسعه و افزايش روزنامه هاي ورزشي كه عملا نود درصد آنها فوتبالي اند نشان از جاافتادن فوتبال حرفه اي است. لباس حرفه اي بر تن فوتبال ما خوب جا افتاده است. البته عوارضي هم اين نوع فوتبال دارد كه به مرور زمان حل خواهد شد. در روند اين پديده مي توان فاكتورهاي خوب هم پيدا كرد كه تعدادشان هم كم نيست. با كمي وقت مي توان متوجه شد در كوران بازي هاي حرفه اي بود كه پرسپوليس مجبور شد در رأس مديريت خود تحولاتي ايجاد كند و مطمئن باشيد كه موفق هم مي شود. با اين برداشت از فوتبال حرفه اي بايد منتظر بسياري از اتفاقات خوب و بد هم باشيم كه در سير حركت مثبت آن اتفاقات بد كم كم محو خواهد شد. به هفته هفتم ليگ برتر رسيده ايم، با شگفتي ها و حوادثي كه لازمه هر تورنمنت و مسابقاتي است. پاس قهرمان دور گذشته چه حال و هوايي پيدا كرده است؟ سپاهان با آن برنامه ريزي كلان چه شده است؟ پرسپوليس چه حال و روزي دارد و سايپا تيم نااميد سال گذشته در كجا قرار دارد؟ اينها تماما از ويژگي هاي ليگ حرفه اي است. بايد ديد در هفته هفتم اين اتفاقات به كدام سو مي چرخد و كدام تيم بيشترين بهره را مي برد. برگشت پرسپوليس به شرايط عادي تماشاگران اين تيم را به ورزشگاه ها بازگرداند و استقلال با سازمان دادن به باشگاه و جذب بازيكنان جوان سكوهاي آبي رنگ را پرتر كرد. به شهرستان ها نگاه كنيد كه استقبال از فوتبال را نويد مي دهند.
005025.jpg
صدرنشين در فارس
سايپا امروز در شيراز به مصاف فجرسپاسي مي رود. فجري كه درحال جاافتادن و روحيه گرفتن است. صبوري پيرواني بالاخره نتيجه خواهد داد و سايپا رقيب خوبي است تا پيرواني توانمندي تيمش را در مقابل كاكوها نشان دهد. سه چهار تيم آرزوي شكست سايپا را دارند تا خود در صدر قرار گيرند، اما سايپايي كه ما ديديم، محكم، هماهنگ، آماده و با برنامه است، شكست دادن بچه هاي تقوي كار راحتي نيست، مگر اينكه فجر سپاسي پوسته عوض كرده باشد و بخواهد خود را تا ميانه جدول بالا بكشد.
سرعت سايپا و پرتاب هاي بلند اوت عليزاده دو عامل مهم اين بازي است. قدهاي بلند مي خواهد تا اين پرتاب ها را دفع كند سايپا آنرا داراست؟
پاس در گرماي اهواز
اهواز ميداني است براي ابراز قدرت پاس و مجيد جلالي، پاس تيمي با پتانسيل بالا و برنامه هاي كلان و خواسته هاي بلند. اتفاقا استقلال اهواز نيز به دنبال بلندپروازي هاي معقول است. پاس در هر سه خط دفاع، مياني و حمله و حتي دروازه بهترين ها را دارد. برهاني، منيعي، خداداد، نكونام، جانملكي، نكيسا و... استقلال اهواز براي رفتن به پله هاي بالاتر و ديدن رقيبان بزرگتر نياز به سه امتياز اين بازي دارد تا خود را از پاس، صباباتري، پيكان و شموشك جدا كند. بازي استقلال اهواز و پاس يكي از ديدني هاي هفته هفتم است. اما براي پاس پيروزي در اين بازي يعني حركت دوباره و دادن جواب دندان شكن به تمام مخالفان، اين خواسته مهم عملي خواهد شد؟
فولاد در رطوبت انزلي
ملوان تيم خوش تركيب و يكدست انزلي عجيب آماده و سرحال است. بي نامان شمالي با ايراندوست حتماً موفق خواهند بود، اگر اين روند همچنان ادامه داشته باشد ملوان خوب مي دود و تا آخرين ثانيه هاي بازي كم نمي آ ورد.
اين تيم با همين ريتم و آهنگ، آينده خوبي دارد، اگر از اين بازي دشوار كه حريفش يكي از تكنيكي ترين تيم هاي ليگ است به سلامت بگذرد. ايراندوست خوب  تمرين مي دهد و فوتبال را خوب مي فهمد، ملوان پس از سالها به فوتبال مدرن رو آورده است. ملوان در انزلي آنهم در مقابل فولاد ديدني است.
بازگشت علي دايي در مقابل پگاه
كاپيتان تيم ملي و صباباتري بازمي گردد. همين خبر كافي است تا صباباتري به گونه اي ديگر فكر و بازي كند. اين همه مهره را مي توان در قالبي ريخت كه جواب بدهد. پرويز مظلومي بايد اين را بهتر از ما بداند كه اين مهره ها چگونه در كنار يكديگر جواب مي دهند. واقعا كار دشواري نيست. قصد دخالت نداريم اما كمي جابه جايي لازم است تا صباباتري تيم شود.
حريف، پگاه گيلان است كه پنج پله بالاتر از صباباتري قرار دارد. براي مديريت صباباتري اين بازي تصميم گيري تازه است، مطمئن باشيد اگر دايي را داشته باشيد از اين ميدان به سلامت مي گريزيد.
پيكان در مدل جديد
پيكان با مدل جديد آ زمايش مي شود تا تست كلي روي آن صورت گيرد. حريف هم برق است و فرصت مناسبي است كه مديريت پيكان حقانيت خود را نشان دهد و كاري هم به برنامه نود نداشته باشد، وارد اين بازي هاي حاشيه اي نشويد، تيم را بسازيد و در برنامه ريزي و انتخابات خود دقت كنيد كه بهانه دست ديگران ندهيد. فوتبال، فكر، مديريت، برنامه، آگاهي،  تجربه و... مي خواهد به آنها بپردازيد. برق شيراز هم خود به دنبال شرايط ايده آل است و به اين راحتي اجازه سرعت گرفتن به پيكان نمي دهد. اين بازي هم ازجمله بازي هاي مهم هفته هفتم است.
... اما فردا و قصه پرسپوليس، استقلال، سپاهان و ذوب آهن ابتدا در نوشهر شموشك با ذوب آهن روبه رو مي شود. نوشهري ها همه امكانات را براي پيوس فراهم نموده اند تا بر تمام شايعات خط بطلان بكشند. ذوب آهن تيمي كه كمتر از قهرماني هم نمي خواهد براي شكست شموشك خود را آماده نموده است. پيوس در دومين آزمايش بايد طرح هاي خود را عملي كند تا مديران شموشك باور كنند كه در برنامه هاي خود اشتباه نكرده اند.
پرسپوليس در اصفهان
سپاهان و پرسپوليس چون دو خط موازي شش هفته سخت را پشت سر گذاشتند تا در اين هفته بهم برسند. سپاهان به قالب گذشته خود باز مي گردد و جا مي افتد. همانگونه كه پرسپوليس هفته گذشته يكي از بازي هاي خوب خود را در مقابل حريف ديرينه نشان داد. سپاهان در خط حمله تبديل به يكي از تيغدارترين تيم ها شده است و پرسپوليس نيز بافت دفاعي خوبي به دست آورده است. جدال اين دو خط ديدني است. پرسپوليس ضربه محكمي نواخته است كه از اثرات آن تيم به هوش آيد، اما زوبل با حوصله پيش مي رود تا بازيكنان به نقطه مورد قبول او برسند. فرهاد كاظمي پرسپوليس را خوب مي شناسد و هميشه در نبردهاي بزرگ خود را نشان داده است و اين بار نيز او از اين ميدان براي خود سكوي مطمئني مي سازد يا زوبل درس هاي ناخوانده كاظمي بر او غلبه مي كند؟
استقلال با تركيب تازه
اما استقلال در ورزشگاه آزادي به مصاف ابومسلم مي رود.براي استقلال تساوي مقابل پرسپوليس اگرچه چند روزي تبعات منفي رواني دربر داشت اما اين خاصيت را داشت تا اين تيم با فضاي مجهول ليگ برتر بيشتر آشنا شود و براي كسب قهرماني استراتژي صحيح تري را پيشه كند. قلعه نويي پس از اشكالات عمده اي كه در ميانه ميدان داشت، در اين بازي تغيير سيستم مي دهد. در دفاع اين تيم با چهار مدافع بازي مي كند البته نه از نوع خطي.
داود حق دوست مدافع آخر است و صادقي يارگير، در جناح راست اميرآبادي قرار مي گيرد و گيلاوري مدافع چپ است.
در مقابل خط دفاع، محمود فكري يك هافبك دفاعي است كه در مقابل او سه بازيكن در مقابل او استقرار پيدا مي كنند. در جناح راست عليرضا اكبرپور بعد از يكسال دوري به ميدان مي آيد، شيري طراح است و واحدي نيكبخت در سمت چپ بازي مي كند. سياوش اكبرپور و رضا عنايتي دو مهاجم اصلي استقلال در اين بازي هستند.
در مقابل ابومسلم بدون شكست و با يك گل خورده استحكام فوق العاده اي در خط دفاع دارد. استقلال بايد از سد ابومسلم عبور كند تا با  آرامش در امارات دست به بازسازي روحي و جسمي بزند. كاري سخت و بسيار دشوار.

مسابقه هاي كشتي آزاد و فرنگي «جام آسيا»- كرمانشاه
جدال ۱۴ كشتي گير ايراني و ۴۲ كشتي گير خارجي
005031.jpg
خبرنگار همشهري: پيكارهاي كشتي آزاد و فرنگي «جام آسيا» تحت عنوان جام برادران محبي امروز و فردا در شهرستان كرمانشاه برگزار مي شود. اين مسابقه ها با شركت تيم هاي كشورهاي ايران، كره جنوبي، مغولستان، قزاقستان و ازبكستان به صورت تيم به تيم بعد از مراسم افطار انجام مي شود.
طبق برنامه تنظيمي در كشتي آزاد تيم كشتي باشگاه پاس نماينده ايران امشب ابتدا با مغولستان و سپس با كره جنوبي رو به رو مي شود. در كشتي فرنگي نيز تيم كردستان نماينده كشورمان به ديدار قزاقستان مي رود.
۴۲ كشتي گير خارجي و ۱۴ كشتي گير ايراني در اين دوره از رقابت ها حضور دارند و دكتر كيم رئيس  كنفدراسيون كشتي آسيا و دكتر محمد توكل عضو هيأت رئيسه فيلا ميهمانان ويژه اين مسابقات هستند.

۱۲ تيم شركت كننده در ليگ جهاني واليبال معرفي شدند
صربستان و مونته نگرو ميزبان مرحله نهايي ليگ شانزدهم
همشهري: فدراسيون بين المللي واليبال (FIVB) ديروز اسامي ۱۲ تيم شركت كننده در ليگ جهاني را معرفي كرد.
دور مقدماتي شانزدهمين دوره مسابقات ليگ جهاني واليبال از روز ۷ خرداد ماه سال آينده در سه گروه به شرح زير آغاز خواهد شد و مرحله نهايي آن هم براي نخستين بار طي روزهاي ۱۸ تا ۲۰ تيرماه سال ۸۴ به ميزباني صربستان ومونته نگرو خواهد بود. جايزه نقدي اين دوره از مسابقات نيز سيزده ميليون دلار تعيين شده است.
گروه يك: ونزوئلا، ژاپن، پرتغال، برزيل
گروه دوم: ايتاليا، كوبا، بلغارستان، فرانسه
گروه سوم: صربستان ومونته نگرو، يونان، آرژانتين و لهستان
آغاز واليبال دسته اول تهران
رقابت هاي واليبال دسته يك باشگاه هاي تهران با انجام دو بازي آغاز شد. در بازيهاي برگزار شده تلاونگ در سه ست پياپي آرارات را مغلوب كرد و اسلامشهر هم سه بر صفر از سد بوستان ورزش گذشت.
پارك كي ون: پيكان مشكلي ندارد
پارك كي ون سرمربي كره اي تيم پيكان در مورد بازي امروز اين تيم با پگاه اروميه گفت: اين بازي با بازيهاي ديگر هيچ تفاوتي ندارد. وي مشكلات تيمش رابا توان بدني بازيكنان مرتبط ندانست و اعلام داشت كه با كار روانشناسي بر مشكلات فائق خواهد شد.

تصميمات كميته انضباطي بسكتبال در مورد خاطيان ليگ
همشهري: درپي حوادث رخ داده در رقابت هاي ليگ بسكتبال، كميته انضباطي اين فدراسيون تصميماتي به شرح زير اتخاذ كرد.
۱- تيم شهرداري گرگان به علت حركات دور از شأن تماشاگرانش در بازي با صبا باطري در نخستين بازي خانگي خود از حضور تماشاگر محروم شد.
۲- فريد حسني بازيكن تيم دسته اولي آرمان لرستان به دليل حمله به داور مسابقه از كليه بازيهاي اين فصل ليگ دسته اول بسكتبال محروم و به پرداخت دو ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد.
۳- سامان ويسي، بازيكن پيكان به دليل اهانت به داور بازي دو تيم پيكان و ذوب آهن ضمن يك جلسه محروميت از همراهي تيم خود دو ميليون ريال هم جريمه نقدي شد.

رئيس فدراسيون وزنه برداري:
مسابقات قوي ترين مردان در شهريار غيرقانوني است
005022.jpg
گروه ورزشي: علي مرادي رئيس فدراسيون وزنه برداري مي گويد: مسابقات قوي ترين مردان ايران از سوي فدراسيون وزنه برداري آغاز شده و طي چند روز آينده نيز مسابقاتي با همين نام در شهريار برگزار خواهد شد كه فدراسيون وزنه برداري اين رقابتها را غيرقانوني مي داند.
وي اظهار داشت: فدراسيون وزنه برداري ايران با تشكيلاتي منظم، داراي كميته هاي مختلفي است كه از آن جمله مي توان به كميته ي قوي ترين مردان اشاره كرد. اين كميته نيز مسابقات و تقويم خاص خود را در طول سال اجرا مي كند به طوري كه اكنون در حال برگزاري مسابقات انتخابي قوي ترين مردان ايران هستيم. اما با وجود اين مساله كماكان شاهد هستيم كه يك سري افراد سودجو و فرصت طلب در حال انجام فعاليت هاي موازي با فدراسيون  هستند كه اين مساله نه تنها باعث پيشرفت رشته هاي ورزشي نمي شود بلكه مانع رشد آن خواهد شد.
برنامه هفته سوم ليگ وزنه برداري
سومين هفته از هشتمين دوره  مسابقات ليگ سراسري وزنه برداري باشگاه هاي كشور، جام شهدا، فردا در شهرهاي تهران، ملاير و اميديه برگزار مي شود.
در تهران تيم راه آهن به مصاف تيم دانشگاه آزاد خواهد رفت. در ملاير تيم پيام ارتباطات با سايپا به رقابت مي پردازد و در اميديه تيم شركت نفت اين شهر پذيراي تيم ذوب آهن اصفهان خواهد بود.
تا پايان هفته  دوم اين رقابت ها تيم پيام ارتباطات با  ۲ برد در صدر قرار دارد و تيم هاي سايپاي تهران، ذوب آهن و دانشگاه آزاد در مكان هاي بعدي قرار دارند.

تغيير برنامه  بازي هاي هفته هفتم ليگ برتر
گروه ورزشي: برنامه و ساعت برگزاري ديدارهاي هفته ي هفتم رقابتهاي ليگ برتر تغيير كرد.
به دنبال اعلام سازمان تربيت بدني مبني بر برگزاري كليه ديدارهاي ليگ برتر در ماه مبارك رمضان، بعد از افطار، عصر ديروز سازمان ليگ برتر تشكيل و طي نشستي ساعت برگزاري برخي از مسابقات هفته هفتم را تغيير داد.
به گفته  روابط عمومي فدراسيون فوتبال، عليرغم انجام مذاكرات، مكاتبات و تخصيص كمك بلاعوض به منظور تأمين روشنايي ورزشگاههاي محل برگزاري مسابقات ليگ برتر توسط اين فدراسيون و همچنين دستورالعمل معاون محترم رياست جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني، امكان تأمين نور در بعضي از ورزشگاهها ميسر نيست و همين امر موجب گرديد تا ديدارهاي هفته هفتم در تاريخهاي هفتم و هشتم آبان ماه به دو صورت برگزار گردد.
در استانهايي كه فاقد روشنايي كافي هستند در همان ساعت اعلام شده قبلي و در استانهايي كه داراي نور كافي مي باشند، مسابقات مربوطه در ساعت ۱۶‎/۳۰برگزار خواهد شد.
برنامه و ساعت برگزاري برخي از ديدارهاي هفته ي هفتم كه تغيير كرده اند، بدين شرح مي باشند:
پنجشنبه ۷/۸/۸۳
* استقلال اهواز _ پاس تهران، ساعت ۱۴‎/۳۰ ورزشگاه تختي اهواز
* صبا باطري تهران _ پگاه گيلان، ساعت ۱۶‎/۳۰ ورزشگاه شهيد درخشان تهران
* فجر شهيد سپاسي شيراز- سايپا تهران، ساعت ۱۶‎/۳۰ ورزشگاه حافظيه شيراز
* پيكان تهران _ برق شيراز، ساعت ۱۶‎/۳۰ورزشگاه آزادي تهران
* ملوان انزلي - فولاد خوزستان، ساعت ۱۴‎/،۳۰ ورزشگاه تختي انزلي
جمعه۸/۸/۸۳
* شموشك نوشهر _ ذوب آهن اصفهان، ساعت ۱۴‎/۳۰ ورزشگاه شهداي نوشهر
* فولاد مباركه سپاهان _ پيروزي، ساعت ۱۶‎/۳۰ ورزشگاه فولاد شهر
* استقلال تهران _ ابومسلم خراسان ساعت ۱۶‎/۳۰ورزشگاه آزادي
جدول رده بندي تا پايان هفته ششم
005049.jpg


ليگ كشتي آزاد ايران
امشب جدال تيمهاي مازندراني ديدني است
005019.jpg
همشهري: در كنار برگزاري مسابقه هاي كشتي آزاد و فرنگي جام آسيا در كرمانشاه تب كشتي به دليل انجام ۴ مسابقه از پيكارهاي ليگ در ديگر نقاط كشورمان نيز بالا است.
از هفته چهارم اين مسابقه ها امشب بعد از افطار حساس ترين ديدار در شهرستان جويبار بين تيمهاي پيام ارتباطات ساري و سلام جويبار برگزار مي شود.
نكته قابل توجه در برگزاري اين مسابقه جدال تماشايي مهدي حاجي زاده و ميندوراشويلي در وزن ۸۴ كيلوگرم است. حاجي زاده درباره اين كشتي مي گويد: شويلي نفر سوم جهان و يكي از كشتي گيران خوب است. تاكنون هيچ رقابتي با وي نداشته ام، هدفم المپيك پكن است، بنابراين پيروزي يا شكست در اين ديدار چندان مهم نيست.
بد نيست بدانيد كه در جدال نمايندگان مازندران با هم رقابت دو لژيونر اين دو تيم الداركورتانيدزه و گئورگي گوتشليدزه در وزن ۹۶ كيلوگرم هم ديدني است.
در ساير مسابقات اين هفته امشب در مشهد راه آهن خراسان ميزبان تيم نيروي زميني ارتش است. در بافق آدنيس خراسان با آهن بافق ديدار مي كند و در كرمانشاه تيم پالايش و پخش اين شهرستان ميزبان جوانان سلام است.

خبرهاي فوتبال جهان
يوونتوس در دل آلپي به مصاف رم مي رود
005028.jpg
همشهري: تيم فوتبال يوونتوس پيشتاز رقابتهاي ايتاليا امشب در يك ديدار حساس به مصاف تيم آ.ث.رم مي رود.
يوونتوس در حالي ميزبان آ.ث.رم است كه تاكنون در كالچو شكست نخورده و با ۱۹ امتياز در صدر جدول قرار دارد.
با درخشش دل پيرو در ديدار روز شنبه اين تيم برابر مسينا ،كاپلو او را از ابتدا به ميدان مي فرستد. اين بازي براي كاپلو مربي فصل پيش رم جذابيت هاي ويژه اي دارد و او رم را بخوبي مي شناسد و اين موضوع كمك بزرگي براي يوونتوس خواهد بود.
تيم رم برخلاف يوونتوس در اين فصل فراز و نشيب زيادي داشت. كناره گيري فولر و آمدن دل نري هنوز آ.ث.رم را به آرامش نرسانده است. رم هفته پيش در خانه حتي توانايي پيروزي مقابل پالرمو را نيز نداشت و به سختي به تساوي يك بر يك رسيد.
رمي هاي نگون بخت اكنون با ۹ امتياز در مكان نهم جدول ايستاده اند. در اين ديدار توني و كاسانو در خط حمله آ.ث.رم به ميدان مي روند.
شوكور به تركيه پشت نمي كند
هاكان شوكور خبرهاي مربوط به بازنشستگي اش از ديدارهاي ملي را بي پايه و اساس مي داند.
شوكور در ديدارهاي گذشته ي مقدماتي جام جهاني براي تركيه به ميدان نرفت. روزنامه هاي فراواني نوشتند، شوكور به زودي در نشست خبري خداحافظي اش از ديدارهاي ملي را اعلام مي كند. اما روز گذشته سايت رسمي گالاتاسراي اين خبر را رد كرد.
مهاجم سرشناس تركيه در اين باره گفت: «پس از بيرون ماندن از تركيب تركيه در ديدار برابر دانمارك و قزاقستان نااميد شدم و براي خودم نقشه هايي داشتم، اما هرگز با كسي از خداحافظي از ديدارهاي ملي سخن نگفتم.
هنوز آن شور و هيجاني كه براي نخستين بار به تيم ملي كشورم دعوت شدم داشتم در من زنده است. اگر روزي بخواهم چنين تصميمي بگيرم، آن را به طور مستقيم از زبان خودم خواهيد شنيد!» شوكور نود و هفت بار براي تركيه به ميدان رفته و چهل و شش گل به ثمر رسانده است.
چلسي با مورينيو در آرزوي قهرماني
خوزه مورينيو، سرمربي چلسي از مردانش مي خواهد تا در جام اتحاديه قهرمان شوند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، چلسي از سال ۲۰۰۰ قهرماني در هيچ جامي را تجربه نكرده است، اما استيو كلارك دستيار مورينيو ادعا مي كند اين فصل مربي پرتغالي چلسي تنها به قهرماني مي انديشد. او در اين باره گفت: «خوزه به جام اتحاديه علاقه  فراواني دارد. او انتظار دارد ما در ديدار چهارشنبه براحتي وستهام را از پيش رو برداريم.
او مي خواهد چلسي تا انتها اين راه را برود. اين تفاوت مورينيو با مربيان گذشته است. چلسي گروه قدرتمندي دارد.
تمام مردان ما بازيكنان جهاني هستند، بنابراين با هر چيدماني چلسي تيم خطرناكي است. اين فصل از شيوه ي چرخشي استفاده مي كنيم، اما تركيب اصلي چلسي تغيير فراواني نخواهد داشت».
پيزارو بايرن را به صدر جدول نزديك كرد
تيم بايرن مونيخ در آغاز هفته دهم مسابقات فوتبال قهرماني دسته اول باشگاه هاي آلمان مقابل تيم ولفسبورگ به برتري دست يافت.
تيم بايرن مونيخ در اين ديدار كه در ورزشگاه المپيك شهر مونيخ برگزار شد با دو گل دقايق ۲۴ و ۴۵ پيزارو حريف خود را شكست داد و به رده سوم جدول صعود كرد.
در ديگر ديدارها تيم  هانوفر ۳ بر يك كايزرسلاترن را برد، بروسيا دورتموند با يك گل بر تيم هرتابرلين چيره شد و بوخوم ۳ بر صفر از سد تيم بروسيا مونشن گلادباخ گذشت.
جدول رده بندي بوندس ليگا
۱- ولفسبورگ ۲۱ امتياز
۲- اشتوتگارت ۲۰ امتياز
۳- بايرن مونيخ ۲۰ امتياز
آرسن وانژه از منچستريها گله مند است
سه  روز بعد از ديدار تيم هاي  آرسنال  - منچستر يونايتد، آرسن  وانژه مربي  فرانسوي  تيم  آرسنال  بار ديگر از شيوه  بازي  تيم  منچستر در اين  ديدارانتقاد كرد و گفت : منچستر در اين  مسابقه  شرافتمندانه  بازي  نكرد.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از لندن ، تيم هاي  آرسنال  و منچستريونايتد يكشنبه  شب  گذشته  در هفته  دهم  مسابقات  ليگ  برتر باشگاههاي  انگليس  به  ديدار هم  رفتند و منچستر با اين  بازي  ركورد شكست ناپذيري  آرسنال  را بعد از ۴۹بازي  بدون  باخت ، شكست  و آن را ۲ بر صفر مغلوب  كرد.
سه  روز بعد از اين  ديدار، آرسن  وانژه  سه شنبه  بعداز ظهر در تمرينات تيم  آرسنال  بارديگر نوك  حملات  انتقادي اش  را به سوي  منچستريها نشانه  گرفت  و در صحبتهايي  اظهار داشت : من  فوتبال  را دوست  دارم  و براي تيم  منچستر يونايتد هم  احترام  قائلم  و به  همان  ميزان  هم  براي  همه  داوران  احترام  قائل  هستم .اما به  اعتقاد من  منچستر درديدار با ما آن فوتبال  شرافتمندانه اي  را كه  من آن  را مي پسندم ، ارايه  نكرد.
وانژه  ادامه  داد: من  ابدا راجع  به  تصميم گيري  نهايي  داوران  در اين بازي  حرف  نمي زنم  بلكه  سخن  من  اين  است  كه  منچستريها از ابتداي  بازي  روحيه ورزشي  نداشتند.
وي  توضيح  داد: اين  اصلا براي  من  قابل  قبول  نيست  هنگامي كه  خوزه  ره يس (بازيكن  آرسنال ) متعاقب  ضربه اي  كه    به  او وارد آمد ناچار به ترك  بازي  و تعويض  شد، اما داور هيچ  عكس العملي  از خود در برابر اين  خطاي آشكار بازيكن  تيم  منچستر نشان  نداد.
وانژه  اشاره  كرد كه  ره يس  به  خاطر اين  ضربه  به  مدت  يك  هفته  قادر به شركت  در تمرينات  نيست  و متذكر شد كه  اشلي  كول  هم  دچار همين  مشكل  است .
اشلي  كول  در اثر تكلي  كه  رود فان  نيستلروي  بر روي  او مرتكب  شد دچاراين  ناراحتي  شده  است .
داور متوجه  خطاي  نيستلروي  نشد اما يك  روز بعد از مسابقه  فدراسيون توسط فيلم  تلويزيوني  مسابقه  كه  توسط بي بي سي  گرفته  شد، خطاي  نيستلروي  راتاييد كرد.
اين  جرم  خطر محروميت  از سه  بازي  را براي  نيستلروي  به  همراه دارد.
آرسن  وانژه  قبلا هم  نوك  حملات  انتقادي اش  را به  سوي  داور مسابقه  نشانه گرفته  و گفته  بود كه  ضربه  پنالتي  كه  عليه  تيم  آرسنال  حكم  شد، مشكوك  به نظر مي رسيد زيرا حقيقتا خطايي  از سوي  بازيكن  تيم  آرسنال  بر روي  وين روني  بازيكن  جوان  منچستر انجام  نگرفته  بود.
فدراسيون  از وانژه  خواسته  است  مبناي  اين  عقيده اش  را اثبات  كند و يا رسما عذرخواهي  كرده  و اتهام  خود را نسبت  به  داور پس  بگيرد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |