سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۵۰ - Nov 9, 2004
رئيس قوه قضائيه: مسائل مربوط به دانشگاه بايد به قانون عادي ارجاع شود
فارس:جلسه مشترك رئيس قوه قضائيه با مديران، مسئولان و روساي دانشكده هاي دانشگاه تهران و اعضاي هيات علمي اين دانشگاه يك شنبه شب در باشگاه اين دانشگاه برگزار شد.
مسئولان دانشگاه تهران در اين نشست با طرح مسايل و مشكلات دانشگاه در خصوص مسايل حقوقي و قضايي، براي رفع اين مشكلات با هاشمي شاهرودي به تبادل نظر پرداختند.
در اين جلسه رئيس قوه قضائيه پس از استماع ديدگاه هاي مسئولين دانشگاه نسبت به مشكلات دانشگاه و دانشجويان در ارتباط با دستگاه قضايي اظهار داشت: مسائلي كه مربوط به دانشگاه ها و مميزيها و ارزيابي هاي علمي و تخصصي است، موضوعات قضايي نيست تا در دستگاه قضائي رسيدگي قضائي شود. رئيس قوه قضائيه اظهار داشت: نظرمان بر اين است كه با راه حلهاي شفاف و آسان مسائلي كه مربوط به ماهيت و محتواي اجراي مقررات نظير مميزي ها است با نظر اعضاي هيات علمي در كميته هاي انضباطي و هياتهاي تخلفات رسيدگي شود.
رئيس قوه قضائيه گفت: در بررسي هايي كه انجام داديم تصميم گرفتيم تا مسائل مربوط به امور دانشگاهي را به دو قسمت تقسيم كنيم تا مواردي كه دانشجو و دانشگاه نسبت به مقررات دانشگاهي مرتكب تخلف شده و جنبه شكلي دارد و يا در تطبيق دادن قوانين اعمال غرضي صورت گرفته كه صرفا به جنبه شكلي اجراي مقررات بر مي گردد در ديوان عدالت اداري رسيدگي شود و مسائلي كه مربوط به ماهيت و محتوا و مميزي ها است و مربوط به كميته هاي انضباطي است در آنجا رسيدگي شود و ديوان حق ورود در آنها را نداشته باشد.
هاشمي شاهرودي يكي ديگر از راهكارها براي حل امور دانشگاه را بردن مسائل دانشگاه در قانون عادي عنوان كرد و گفت: در راستاي قضا زدايي بايد مسائلي كه مربوط به دانشگاه است به قانون عادي ببريم زيرا در حال حاضر در مواجهه با اين امور با بن بست قانوني رو به رو هستيم.
رئيس قوه قضائيه در پاسخ به سوالي مبني بر ضعف عملكرد قوه قضائيه پيرامون بحث عدالت اجتماعي، مبارزه با مفاسد اقتصادي، احياي حقوق عامه، پيشگيري از وقوع جرم، بررسي اموال مسئولين و نيز وضعيت زندانها اظهار داشت: بعد از پيام ۸ ماده اي مقام معظم رهبري و مكلف شدن سه قوه براي برخورد با مفاسد اقتصادي جلسات مختلف در اين خصوص تشكيل و سازمان بازرسي، وزارت اطلاعات و دستگاه قضايي پرونده هاي زيادي را رسيدگي كرده و تلاشهاي خوبي صورت گرفته است.
وي گفت: در بحث عدالت و مبارزه با مفاسد اقتصادي نبايد تصور شود كه اين مسائل تنها بايد در قوه قضائيه دنبال شود زيرا اين يك پروسه ملي است كه براي تحقق آن بايد همه نظام به معناي حاكميت اين مسئله را دنبال و در مورد آن برنامه ريزي كنند.
وي زمينه شكل گيري دانه درشتها، رانت خواري ها، بي عدالتي ها و تبعيض ها را ناشي از باز بودن بسترهاي ايجاد فساد خواند و گفت: وقتي در كشوري منابع زيادي در اختيار مديران باشد، نظارت كارآمدي بر آنها وجود نداشته باشد، دست مديران در تصرف كردن منابع باز باشد و اختيارات قانوني مطلق به مديران داده شود اينها همه باعث مي شود تا دانه درشتها شكل بگيرد. وي گفت: در بسياري از پرونده هاي اقتصادي وقتي وارد رسيدگي مي شويم مي بينيم كه بسياري از موارد ناشي از اختيارات و يا بر اساس مصوبات شوراي عالي اقتصاد است و لذا نمي توان كاري كرد، زيرا برخورد قانوني، نمي تواند اختيارات يك شورا را محكوم كند.
هاشمي شاهرودي افزود: تا زماني كه گلوگاه ها باز باشد قوه قضائيه نمي تواند كاري انجام دهد. وي افزود: امروز گزارشي به دست من رسيده كه در آن شخصي به عنوان مدير قانوني يك شركتي در هر ماه حدود ۴ ميليون دريافتي دارد و تحت كنترل و نظارت نيست چون در قانون نيامده است.
هاشمي شاهرودي گفت: برخورد با مفاسد اقتصادي با توجه به حساسيت آن بايد با ظرافت زيادي انجام بگيرد زيرا گاهي احضار مديران به دادگاه و بازجويي از آنها مديريت آن دستگاه را مختل و مديران را بي انگيزه مي كند، همچنين مديران در مقابل اين برخورد، عليه قوه قضائيه موضع مي گيرند لذا در برخورد با مفاسد اقتصادي نمي توان مثل بقيه مسائل برخورد كرد زيرا زيانهاي اقتصادي و اجتماعي آن براي نظام خيلي بيشتر از رانت خواري صورت گرفته در آن است.
رئيس قوه قضاييه به اصل ۱۴۲ قانون اساسي اشاره كرد و گفت: اصل رسيدگي به دارايي و اموال مسئولين و خانواده هاي آنان به عنوان اصل قانون اساسي است كه هنوز قانون عادي براي آن تصويب نشده است.
هاشمي شاهرودي گفت: اصل ۱۴۲ قانون اساسي اين اجازه را به رئيس قوه قضائيه براي رسيدگي به اموال مسئولين داده اما روشن نيست كه آيا اين رسيدگي قضائي است يا تنها تهيه يك گزارش از اموال است.

اخبار انتخابات رياست جمهوري
جايگاه حداد عادل در حال حاضر جايگاه مناسبي است
مهر: عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي درخصوص مطرح شدن نام حداد عادل براي كانديداتوري رياست جمهوري گفت: روزنامه ها و خبرگزاري ها درخصوص كانديداتوري حداد عادل حرف درست مي كنند، حداد عادل جايگاهش در رياست مجلس خوب است و نيازي به كانديداتوري رياست جمهوري ندارد. ما يك دوره رياست جمهوري را به آدم فرهنگي داديم بس است .وي در خصوص حمايت برخي از اصلاح طلبان از كانديداتوري هاشمي رفسنجاني در روزهاي اخير گفت:هر كسي در هر حال دنبال منافع خود مي گردد و چون آقاي هاشمي رفسنجاني داراي ديدگاههاي فرا جناحي است برخي افراد فكر مي كنند با حضور ايشان حضور ۱۰ الي ۲۰ درصدي نيروهايشان در اركان قدرت باقي بماند .قرباني افزود:هاشمي در دوره رياست جمهوري خود فرا جناحي عمل مي كرد چنانچه برخي از استاندارهاي زمان آقاي هاشمي وزير كابينه خاتمي شدند نه به اين معنا كه خاتمي از خط خود گذشت اين درست نيست بلكه اين به آن معنا است كه هاشمي رفسنجاني فراجناحي عمل كرده بود و به كساني مسئوليت داده بود كه بعد آمدند و جز نيروهاي پروپا قرص و تند جبهه دوم خرداد شدند و حتي چند نفر نيز وزير كابينه خاتمي شدند.
فضاي سياسي كشور بي تحرك است
مهر: ابوالقاسم رئوفيان دبير كل جامعه اسلامي فرهنگيان گفت: نسبت به دوره هاي پيش به لحاظ فعاليت هاي زودرس به ويژه از ناحيه جبهه دوم خرداد و مواجه شدن به چالش هايي كه اين حركت را كند كرد، فعاليتها متوقف شده است. وي تاكيد كرد: برخي از گروه هاي جبهه دوم خرداد با اقدامي زودهنگام و معرفي باشتاب نامزد انتخابات رياست جمهوري باعث شدند كه در شرايط فعلي ما دچار اين فضاي بي تحرك شويم.
همگام با گروه هاي دوم خرداد تصميم مي  گيريم
مهر: مهدي عليخاني دبير كل حزب جوانان ايران اسلامي در گفتگوبا خبرنگار سياسي مهر با بيان اين مطلب افزود : حزب جوانان اسلامي از زمان تاسيس خود سعي كرده است تا در چارچوب اصلاح طلبان حركت كند كما اينكه در نشست اخير دبيران كل و دفاتر سياسي احزاب ۱۸ گانه دوم خرداد شركت كرديم و اگر در اين راستا گروههاي دوم خرداد بر سر كانديدايي به اجماع برسند طبيعتا حزب جوانان نيز از آن فرد حمايت مي كند.
حمايت اصلاح طلبان از هاشمي سياسي كاري است
مهر: دبيركل جامعه زينب با اشاره به اينكه هاشمي رفسنجاني تاكنون اعلام كرده است كه فرض را بر اين بگذاريد كه من در انتخابات نيستم گفت : اگر وي اعلام كند كه در انتخابات حضور خواهد داشت امري است كه در زمان مربوط مي توان در مورد آن فكر كرد و سياست ها را تنظيم كرد.بهروزي با اشاره به اظهارات شمس الواعظين مبني بر حمايت از كانديداتوري هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري گفت: اينكه اصلاح طلبان از وي حمايت مي كنند با سابقه اي كه از رفتار و برخوردشان با آقاي هاشمي سراغ مي رود كه بيشترين تخريب را در مورد شخصيت آقاي هاشمي در زمان انتخابات مجلس ششم انجام دادند، نشان مي دهد كه ديد خوبي نسبت به آقاي هاشمي ندارند اما حالا چه تاكتيكي يا سياسي كاري است كه چنين حرفي مي زنند عقلا مي دانند كه اين سياسي كاري چه معنايي دارد.
مجمع روحانيون مبارز از خوئيني دعوت نكرده است
ايسنا: محمد باقر ذاكري مسئول دبيرخانه مجمع روحانيون مبارز با اشاره به خبر منتشرشده از سوي يكي از روزنامه هاي صبح مبني بر دعوت مجمع روحانيون مبارز از موسوي خوئيني ها براي شركت در انتخابات، تاكيد كرد: بحث دعوت از موسوي خوئيني ها براي اولين بار از جانب چند نفر از اعضاي عضو جبهه ي دوم خرداد مطرح شد و مجمع روحانيون پس از مهندس موسوي هنوز هيچ كانديدايي را مطرح نكرده است.
ديدار جامعه اسلامي دانشجويان با احمد توكلي
فارس: اعضاي شوراي مركزي جامعه اسلامي دانشجويان با احمد توكلي ديدار كردند.اميرحسين خليلي مسئول ستاد انتخابات جامعه اسلامي دانشجويان گفت: در اين ديدار اعضاي شوراي مركزي دانشجويان به ارزيابي موجود كشور پرداختند و توكلي نيز در ادامه به تحليل شرايط موجود كشور پرداخت.
جبهه دوم خرداد به دنبال كانديدايي با مقبوليت مردمي
ايسنا: دبيركل مجمع نيروهاي خط امام(ره) با اشاره به نشست يك شنبه شب شوراي هماهنگي جبهه دوم خرداد، گفت: زود است درباره مصاديق كانديداهاي رياست جمهوري وارد بحث شويم. سيدهادي خامنه اي با اشاره به مباحث مطرح شده درباره انتخابات رياست جمهوري از سوي شوراي هماهنگي جبهه دوم خرداد خاطرنشان كرد كه اعضا بر ضرورت توافق بر سر يك كانديدا كه از جامعيت نسبي و مقبوليت مردمي برخوردار باشد، تأكيد كردند.

اخبار كوتاه سياسي
معاون اول قوه قضاييه:
سازمان بازرسي ۱۲۰۰ گزارش از عملكرد دستگاه ها تهيه كرده است

ايسنا: معاون اول قوه قضائيه گفت: سازمان بازرسي كل كشور، جايگاهي ناظر، براي نظارت بر حسن اجراي قانون اساسي دارد.
سيد ابراهيم رئيسي در جلسه ديدار رئيس قوه قضائيه با رئيس، معاونان، استادان و دانشجويان دانشگاه تهران با اشاره به اين كه در زمان تصدي وي به عنوان رئيس سازمان بازرسي كل كشور، سه همايش علمي و كاربردي در بحث بازرسي و نظارت با همكاري دانشكده مديريت دانشگاه تهران برگزار شده است، تصريح كرد: شايد سازمان بازرسي حدود ۱۲۰۰ گزارش را از عملكرد دستگاه ها تهيه كرده باشد، اما افكار عمومي تنها در مورد پرونده هايي به تعداد عدد انگشتان دست، در جريان قرار گرفتند، اين مسئله به معناي عدم حضور نبوده است ، حضور بوده است اما بنا نيست كه اقدامات اين سازمان در اختيار افكار عمومي قرار گيرد.
شوراي نگهبان هفته آينده نظر نهايي خود را اعلام مي كند
محمد جهرمي معاون اجرايي و انتخابات شوراي نگهبان گفت: اين شورا هفته آينده نظر نهايي خود را درباره زمان پيشنهادي وزارت كشور درباره انتخابات رياست جمهوري اعلام مي كند. سيد محمد جهرمي با اعلام اينكه پيشنهاد وزارت كشور درباره برگزاري انتخابات رياست جمهوري دردستوركار شوراي نگهبان قرار دارد گفت: با شرايط بوجود آمده شوراي نگهبان با برگزاري همزمان انتخابات مياندوره اي مجلس و رياست جمهوري موافق است ودرباره زمان آن نيز بزودي اعلام نظر خواهيم كرد.
جهرمي افزود: اگر۲۳ ارديبهشت از نظرزمان بندي براي ناظران ومجريان انتخابات مياندوره اي مجلس مشكلاتي دربر نداشته باشد، شوراي نگهبان با اين تاريخ مخالفتي ندارد.
ابراز نگراني از تشديد درگيري در فلوجه
«حميدرضا آصفي» سخنگوي وزارت امورخارجه ايران از تشديد درگيري و بحران در فلوجه و پيامدهاي زيانبار آن براي مردم عراق ابراز نگراني كرد.
آصفي خاطرنشان كرد: «تجربه نشان داده است كه راه حل نظامي شيوه مناسب و كارآمدي براي حل معضلات امنيتي اين كشور نيست.» سخنگوي وزارت امورخارجه همچنين به لزوم تداوم تلاش ها و تحركات سياسي براي رسيدن به راه حل مورد قبول همگان تاكيد كرد.
در روزهاي اخير شهر فلوجه صحنه درگيري و عمليات گسترده بوده است.
همچنين گفته مي شود حدود ۲۰ هزار نظامي آمريكايي و عراقي به منظور حمله به فلوجه در حومه اين شهر مستقر شده اند و تمام راه هاي ورودي اين شهر را مسدود كرده اند.
جلوي آسيب ديدن وجهه دانشگاه را بگيريد
بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت، در ارتباط با وقايع اخير اين دانشگاه بيانيه اي صادر كرد.
به گزارش ايسنا در اين بيانيه كه خطاب به استادان و اعضاي هيأت علمي است، شكسته شدن حريم استاد، هتك حرمت و بي احترامي به نماينده مقام معظم رهبري در دانشگاه و ايجاد تشنج و تخريب دفتر بسيج دانشجويي از مهمترين وقايع دانشگاه علم و صنعت عنوان شده است.بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت ايران عدم دخالت و نارضايتي خود را از وقايع اخير ابراز كرده و يادآوري نموده است: ايجاد فضاي نابسامان فرهنگي در دانشگاه و عدم توجه سرپرست دانشگاه به اعتراضات دانشجويان، منجر به آن شد كه عده اي از دانشجويان تصميم به بيان صريح اعتراض خود بگيرند.
گرچه بيان اين اعتراض به جايي كشيده شد كه به هيچ وجه قابل دفاع نيست و بسيار دون شأن دانشجو و دانشگاه است، اما آنچه كه در شرايط فعلي اهميت دارد، آسيب ديدن وجهه دانشگاه است.
تعطيل شدن كلاسهاي درس و طولاني شدن زمان آن بر خلاف نظر صريح وزير محترم علوم و عدم اطلاع رساني سريع و شفاف به دانشجويان در رابطه با زمان تشكيل مجدد كلاس ها مي تواند به تشديد اين روند آسيب رسان منجر شود.
اصلاحيه
در گزارش تهيه شده تحت عنوان «هيأت رئيسه مجلس عدم تحقيق و تفحص از قوه قضائيه را نپذيرفت» در يك پاراگراف آمده است «علي زادسر در نامه خود به هاشمي شاهرودي به درخواست معاون اول قوه قضائيه از رؤساي دادگستري استان ها براي مصاحبه عليه مجلس شوراي اسلامي...) به جاي معاون اجرايي قوه قضائيه معاون اول قوه قضائيه آمده كه ضمن پوزش تصحيح مي گردد.

بازتاب
بچه شتر نر
پيش از هر مقدمه بايد پذيرفت كه وقايع روزهاي اخير دانشگاه علم و صنعت حوادثي ناپسند و ناخوشايند بود كه عليه يك محيط آموزشي تدارك شد.
البته شايسته نيست در گرد و غبار اين حادثه، به صورت گزينشي برخي حوادث را محكوم و برخي ديگر را بر كرسي تأييد نشاند. وقايعي كه در طي هفت روز گذشته روي داد و به صدور حكم انضباطي براي ۱۸ نفر از دانشجويان انجاميد، قطعاً در طول روزهاي قبل از آن تدارك شده است.اگرچه طراحان ماجرا از گرد و خاكي كه به هوا بلند كردند، هواي مطلوبي نصيب ريه هاشان نشد، اما محيط را آلودند، به خصوص محيط دانشگاه كه پس از وقايع ۱۸ تير روزهاي آرام و بامنطقي را طي مي كرد.
تدوين و اجراي برنامه ها از بي توجهي سرپرست دانشگاه علم و صنعت به اعلام نظر وزارت اطلاعات شروع شد كه در آن احتمال بروز تشنج در مراسم سخنراني آقايان دكتر يزدي و تاج زاده داده شده بود و به تحقق تشنج پيش بيني شده، توهين به سرپرست دانشگاه و بالاخره وارد آوردن خسارت به مركز بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت انجاميد! به راستي جاي سئوال است كه برگزاركنندگان مراسم چرا به استعلام خودشان از وزارت اطلاعات و پاسخ اين وزارت مبني بر احتمال تشنج در همايش توجه نكردند؟!
آيا جامعه دانشجويي حق ندارد سئوال كند چه كساني از تخريب بسيج دانشجويي و به خشونت كشاندن دانشگاه سود مي برد؟ مگر نه اين كه وزارت اطلاعات به عنوان صاحب نظرترين مرجع امنيتي كشور احتمال تشنج را داده بود؟ بي ترديد، آنان كه آگاهانه و با برنامه ريزي قبلي دست به اين اقدام زدند و كساني كه از فضاي به وجود آمده بهره برداري مي كنند، هر دو در يك راستا هستند.
دانشگاه علم و صنعت، استادان و مديران برجسته و صاحب رأي و نظري داشته و دارد كه در هر دو جناح اصلي كشور داراي مسئوليتهاي حساس بوده اند. غفلت مديريت دانشگاه از مشورت اين مديران و بي توجهي به تجربه و درايت آنان پيش از وقوع چنين حوادثي قابل سئوال و تأمل است. رؤساي دانشگاه ها بايد توجه داشته باشند كه تا انتخابات رياست جمهوري با بحران هايي مواجه خواهيم بود، به خصوص در دانشگاه ها. اگر رئيس دانشگاه علم و صنعت در مواجهه با آنچه روي داد با پختگي و درايت برخورد مي كرد هرگز شاهد چنين حوادث ناشايستي نبوديم.
روند قضايا و تدوين عملكردها و در نهايت، صدور بيانيه هايي با هدف بهره برداري هاي سياسي از جانب برخي احزاب درون نظام و حتي خارج از نظام، هشدار مي دهد كه احتمالاً تفكرات تشكيلاتي در پشت وقايع به ماجراجويي مشغول است. شايد فقط با همين پيش فرض، پذيرفتني باشد كه عليرغم اعلام عدم دخالت و نگراني بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت از وقايع تلخ اين دانشگاه ، باز هم دفتر اين نهاد دانشجويي مورد حمله واقع شود. به همين دليل است كه بايد ضمن تقدير از زيركي و ذكاوت رئيس جمهوري در دعوت از استادان به آرامش و حضور در دانشگاه، عقلاي وزارت علوم و دانشگاه ها را به پرهيز از رفتارهاي ناپخته بعدي فراخواند، چرا كه روند برنامه هاي فعلي و خام دستي برخي احزاب و مشاركت عده اي منفعت طلب، مي تواند دانشگاه ها را به سمت تعطيلي بكشاند. چنانكه شاهد برخورد كميته انضباطي با تعدادي از دانشجويان بوديم و از وزارت علوم نيز خواسته شده تا حكم اخراج اين گروه از دانشجويان را صادر كند و علي رغم آن كه تصريح شده قوه قضائيه نبايد در اين حوزه دخالت كند، تلاش مي شود قوه قضائيه را نيز درگير ماجرا كنند.در همين راستا بايد نيروهاي ارزش مدار را توجه داد كه با درايت و هوشمندي، پيش و پس توطئه ها را بخوانند و در پناه خرد جمعي و بهره گيري از استادان باهوش و به دور از فتنه هاي سياسي تحميل شده از خارج دانشگاه، مصداق بارز فرمايش حضرت مولا اميرالمؤمنين(ع) باشند كه فرمود: هنگام بروز فتنه، مثل آن بچه شتر نر باش كه نه شيري براي دوشيدن دارد و نه پشتي براي سوار شدن.

اعطاي نشان شجاعت به همه رزمندگان دفاع مقدس
گروه سياسي: سردار باقرزاده گفت: در سال آينده به مناسبت بيست و پنجمين سال آغاز دفاع مقدس به همه رزمندگان حاضر در جنگ نشان شجاعت داده خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما سردار سرتيپ ميرفيصل باقرزاده رئيس بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس شب گذشته در مراسم افطاري فرهنگسراي پايداري افزود: اين نشان شامل همه حاضران در دفاع مقدس اعم از پاسدار، بسيجي، سرباز و كارمند با هر ميزان سابقه حضور در ميدان هاي نبرد مي شود.
وي همچنين از طراحي جايزه بزرگ شهيد علم الهدي براي تشويق دانشجويان محقق در زمينه تاريخ انقلاب و دفاع مقدس خبر داد و اعلام كرد: سال آينده اولين دوره اين جايزه در هفته بسيج دانشجويي برگزار مي شود.
باقرزاده به طرح ساخت مجموعه مستند روايت شكست (حديث النهريمه) در زمينه سينماي دفاع مقدس اشاره كرد و ادامه داد: ما همان طور كه مجموعه روايت فتح را در مورد پيروزي كشورمان داشتيم قصد داريم از كارگردانهاي كشورهايي كه از عراق در جريان هشت سال جنگ حمايت كردند مانند اردن و كويت كمك بگيريم تا شكست عراق در جنگ را روايت كنند. وي از طرح تأسيس دانشكده تربيت راوي نيز خبر داد كه بر اساس آن افراد علاقه مند به دفاع مقدس مي توانند تا مقطع دكتري به تحصيل و تحقيق در زمينه تاريخ دفاع مقدس بپردازند تا بتوانند جوابگوي نيازهاي فكري جامعه در اين زمينه باشند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |