دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۵۵ - Nov 15, 2004
خبرگزاري ها ديشب گزارش دادند
توافق ايران و اروپا امروز نهايي مي شود
گروه سياسي: خبرگزاري رويترز ديشب مدعي شد ايران و اروپا در مذاكرات هسته اي به توافق دست يافتند اما خبرگزاري مهر در همين زمينه خبر داد دوطرف به نهايي شدن يك توافق نزديك شده اند. بر پايه اين خبر ايران شب گذشته اعلام كرد طي نامه اي به سازمان بين المللي انرژي اتمي بيان داشته است كه فعاليت هاي غني سازي اورانيوم را به عنوان بخشي از تعامل خود با اروپايي ها به تعليق درمي آورد.
رويترز به نقل از حسن روحاني افزود: تعليق غني سازي تا زماني كه گفت و گوي ايران و اتحاديه اروپا براي دستيابي به يك راه حل نهايي درمورد مسايل هسته اي ايران جريان دارد، ادامه مي يابد.
يك ديپلمات نزديك به مذاكرات نيز گفت ما به توافقات لازم كه شامل همه مسايل مورد بحث بود دست يافتيم.
وي افزود: ايران با همه نكاتي كه در مذاكرات پاريس مورد مذاكره قرار گرفت موافقت كرد.
خبرگزاري فرانسه هم در خبري درمورد سطح تعليق غني سازي نوشت: ايران با تعليق تقريبا كامل غني سازي اورانيوم موافقت كرد.
متن نهايي توافق امروز
منتشر مي شود

حس روحاني شب گذشته پس از پايان مذاكرات با سفراي سه كشور اروپايي گفت: در مسير نهايي شدن مذاكرات قرار داريم.
به گزارش مهر، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان بعد از پايان مذاكره در ساعت ۴۰:۲۱ دقيقه شب گذشته افزود: روز دوشنبه مفاد توافق ايران با اروپا نهايي خواهد شد و متن آن نيز منتشر خواهد شد.
روحاني افزود: ما ساعتي پيش نظر قطعي خود را درمورد غني سازي طي نامه اي به آژانس اعلام كرديم و تعليقي كه ما پذيرفتيم تقريبا در چارچوب قطعنامه ماه سپتامبر شوراي حكام خواهد بود.
وي درخصوص انتشار اخباري مبني بر تعليق تمام فعاليت هاي مربوط به فرايندهاي مرتبط با غني سازي افزود: اينگونه نيست و ما تنها بخشي از عمليات مربوط به غني سازي را تعليق خواهيم كرد.
روحاني يادآور شد كه درخصوص مباحث امنيتي ايران با اروپا به توافق رسيده است .

در ديدار سفراي سه كشور اروپايي مطرح شد:
تأكيد ايران بر تداوم همكاري با اروپا
گروه سياسي: يك منبع موثق نزديك به هيأت مذاكره كننده ايراني در خصوص آخرين تحولات بحث هاي تهران، حول محور توافق اوليه پاريس گفت: جواب ايران مبني بر تداوم همكاري با اروپا ديشب به سفراي سه كشور اروپايي داده شده است.
گرچه منابع موثق ديگر مي گويند: اروپايي ها تاكنون خواسته ايران مبني بر خارج كردن پروژه اصفهان از بحث تعليق و تعيين زمان براي تعليق كلي را نپذيرفته اند و همچنان بر نظرات خود در اين خصوص پافشاري مي كنند. با اين حال بحث، ارائه نظرات و تلاش براي رفع ابهامات موجود در توافق اوليه همچنان ادامه دارد و موضوع در حوزه ديپلماسي ۴ كشور مذاكره كننده به طور مستمر حتي روز تعطيل عيد فطر در رفت و آمد مي باشد اما بنا به گفته يك منبع مطلع هيأت مذاكره كننده از قرائن بر مي آيد كه روند فوق در مسيري قابل قبول قرار گرفته و احتمالاً ظرف مدت زمان كوتاهي شايد تا امشب نهايي شود.
اطلاعات به دست آمده از مذاكرات و بحث هاي پيرامون موضوع چنين بر مي آيد كه موارد ابهام و نگراني كه توسط تحليلگران به آن اشاره شده مورد اهتمام جدي هيأت ايراني بوده و نسبت به هر يك از موارد مذكور پافشاري خوبي صورت گرفته و نسبت به حق مسلم جمهوري اسلامي ايران تصميمي براي كوتاه آمدن وجود ندارد. البته اروپايي ها نيز همچنان بر مواضع خود استوار ايستاده اند.
موضوع اصفهان، عضويت ايران در جمع كشورهاي صاحب چرخه سوخت، جدول زماني مذاكرات، مرجع تفسير و موضوع پرونده در شوراي حكام از جمله اين ابهامات بوده است كه در طول بحث هاي تهران و در دنباله مذاكرات پاريس مورد نظر بوده است و بايد حتماً به نتيجه دلخواه برسد.
بي شك موضوع اصفهان به دلايل فني نمي تواند در قالب تعليق موقت و داوطلبانه و در كنار تعليق بخش هاي ديگر چرخه سوخت همزمان مطرح شود و به همين دليل اگر بنا بر حل و فصل باشد اروپايي ها هم بر اين موضوع صحه خواهند گذاشت.
مسأله ديگر بحث قرار گرفتن ايران در ليست كشورهاي دارنده چرخه سوخت است كه با توجه به واقعيت امر قطعاً هم از ناحيه ايران مورد تأكيد قرار خواهد گرفت و هم اروپايي ها با علم به اين واقعيت بايد بر پذيرش و مكتوب كردن آن صحه بگذارند.
با توجه به پيوند خوردن مدت تعليق به مدت مذاكرات به طور قطع بايد زماني براي سنجش پيشرفت مذاكرات در نظر گرفته شود و مرجع تشخيص پيشرفت در مذاكرات بايد ايران باشد. مثلاً اگر زماني سه ماهه در نظر گرفته مي شود بعد از سه ماه بايد بررسي شود كه آيا پيشرفتي در مذاكرات وجود داشته يا خير؟ آيا وعده ها به شكل معقولي در روند درستي پي گيري شده يا نه؟ در آن صورت مي توان تصميم به تمديد تعليق يا عدم تعليق مجدد گرفت.
موضوع ديگر تغيير در روند بررسي پرونده ايران در شوراي حكام آژانس انرژي اتمي است كه بايد بعد از توافق در اجلاس آتي از شكل فعلي خارج شده و به صورت روند عادي به سمت خاتمه و خروج از شورا برود. همان طور كه گزارش البرادعي به شورا كه قرار بود روز جمعه ارائه شود تا اعلام توافق يا عدم توافق نهايي ايران _ اروپا به تأخير افتاد. بنا به اظهار برخي از منابع مطلع داخلي و خارجي گزارش البرادعي به احتمال زياد مثبت خواهد بود.
آنچه قابل توجه مي باشد اين است كه توافق با اروپا نمي تواند پايان موضوع هسته اي ايران باشد زيرا آمريكا همچنان مخالف دسترسي ايران به فناوري هسته اي است و اروپا هم تمايل جدي ندارد كه به خاطر ايران در تقابل با آمريكا قرار گيرد. خواسته اروپا اين است كه بر دستاوردش در مذاكره ايران در مقابل آمريكايي ها تكيه نمايد اما سؤال اين است كه آيا دستاورد اروپا براي ايران نيز قابل توجه است يا نوعي تهديد است. اين سؤال را مسؤولين مذاكرات بايد در آينده نزديك پاسخ دهند.

اين هفته درمجلس به تصويب مي رسد:
۱۶ لايحه موافقتنامه همكاري ايران با كشورهاي مختلف
فارس:در مجلس شوراي اسلامي در هفته جاري ۱۶ لايحه موافقتنامه همكاري ايران با كشورهاي مختلف به تصويب مي رسد.
اين هفته در جلسات علني مجلس كه پس از يك هفته تعطيلي در ساختمان بهارستان تشكيل مي شود، لايحه تنظيم بازار غير متشكل پولي، طرح اصلاح ماده شصت قانون برنامه سوم توسعه، لايحه الحاق يك تبصره به ماده شصت برنامه سوم توسعه، طرح اصلاح قانون بازنشستگي پيش از موعد بيمه شدگان تامين اجتماعي، طرح الحاق يك تبصره به ماده ۸۸ قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت، لايحه موافقت نامه بازرگاني بين ايران و اوگاندا، لايحه موافقتنامه  بازرگاني بين ايران و قرقيزستان مطرح و به راي گذاشته مي شود.
همچنين لايحه موافقتنامه بازرگاني بين ايران و شوراي وزيران صربستان و مونته نگرو، لايحه كمك به اعضاي هيات علمي و نخبگان داراي خدمات برجسته آموزش و پژوهش، لايحه موافقتنامه بازرگاني بين ايران و جيبوتي، لايحه موافقتنامه همكاريهاي گمركي بين ايران و اتريش، لايحه موافقتنامه همكاريهاي صنعتي بين ايران و الجزاير و لايحه اجازه تعيين حق امتياز فعاليت بخش غيردولتي در زمينه پست و مخابرات نيز در صحن علني مجلس مطرح مي شود.
طرح ايمن سازي شهرها و روستاها و مقاوم سازي ساختمانهاي كشور، لايحه استفساريه بند «و» تبصره چهار قانون بودجه سال ۷۸ كل كشور، لايحه موافقتنامه استرداد مجرمان بين دولت ايران و الجزاير، لايحه موافقتنامه حمل و نقل هوايي بين ايران و جمهوري چك، لايحه پروتكل اصلاحي و متمم موافقتنامه حمل و نقل هوايي بين ايران و بحرين، لايحه اصلاح تبصره يك ماده چهار قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان، طرح استفساريه قانون نحوه تاثير سوابق منتقله بر سازمان تامين اجتماعي براي استفاده از مزاياي مقرر از قانون تامين اجتماعي مصوب تيرماه ،۱۳۵۴ لايحه الحاق يك تبصره به ماده هفت قانون اصلاح مقررات بازنشستگي و وظيفه بگيران استخدام كشوري، طرح سقط درماني، رد طرح ممنوعيت واگذاري مراتع و جنگلها جهت طرحهاي مربوط به استخراج معادن و لايحه قانوني مربوط به تعيين مدير يا مديران موقت براي سرپرستي واحدهاي توليدي و صنعتي و تجاري و كشاورزي و خدماتي اعم از بخش عمومي و خصوصي و قانون حفاظت و توسعه صنايع در ايران هم هفته جاري در صحن علني مجلس مطرح و مورد بررسي قرار مي گيرد.

اخبار كوتاه سياسي
تبريك خاتمي به همتايان
ايرنا: حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي، رئيس جمهوري اسلامي ايران در گفت و گوهاي تلفني جداگانه با سران كشورهاي سوريه، اندونزي، امارات متحده عربي، قطر، بحرين، افغانستان و جمهوري آذربايجان، عيد سعيد فطر را به آنان و ملل مسلمان اين كشورها تبريك گفت.
تبريك حداد عادل به رؤساي مجالس كشورهاي اسلامي
رئيس مجلس شوراي اسلامي فرارسيدن عيد سعيد فطر را به رؤساي مجالس كشورهاي اسلامي تبريك گفت.در پيام آقاي غلامعلي حداد عادل آمده است: اميدوارم در اين مناسبت فرخنده دلهاي مسلمين به يكديگر نزديك شده و گامهايشان براي رسيدن به اهداف متعالي اسلام استوار گردد.
سازمان مديريت و برنامه ريزي پرمسئوليت ترين دستگاه دولتي است
تهران: «محمدرضا عارف» معاون اول رئيس جمهوري سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور را يكي از پرمسئوليت ترين دستگاه هاي دولتي دانست كه با وجود انتظارات و توقعات زياد و امكانات محدود انجام وظيفه مي كند.
طرح تحقيق و تفحص در راستاي تقويت قوه قضائيه
ايرنا: نماينده مردم شهرستان دشتستان از توابع استان بوشهر گفت: نمايندگان مجلس براساس وظيفه اشكالات را پيگيري مي كنند و طرح تحقيق و تفحص در راستاي تقويت قوه قضائيه است.دكتر سيد «عبدالمجيد شجاع» در آيين ضيافت افطاري مددجويان كميته امداد امام خميني شهرستان دشتستان افزود: با توجه به برخي مشكلات مردمي در رسيدگي به پرونده هاي آنان در محاكم دادگستري طرح تحقيق و تفحص از قوه قضائيه توسط اينجانب و دكتر كامران نماينده مردم اصفهان مطرح شده است.
دكتر شجاع يادآور شد: اين طرح با امضاي ۱۳۰ نماينده مجلس تهيه شده و هدف نمايندگان از اين كار قطعاً تضعيف قوه قضائيه نيست.
گزارش عملكرد بودجه اي بسيج به مجلس
مهر: فرمانده و مسئولان نيروي مقاومت بسيج سه  شنبه هفته آينده در كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات حضور مي يابند.سردار سيدمحمد حجازي قرار است با حضور در جلسه كميسيون برنامه و بودجه گزارشي از عملكرد بودجه اين نيرو را به اين كميسيون ارائه كند.
يونسي بايد درباره تهديد مجلس از سوي معاون خود پاسخگو باشد
فارس: نماينده تهران درباره اظهارات معاون اقتصادي وزير اطلاعات درباره استيضاح «احمد خرم» وزير پيشين راه و ترابري و تهديد نمايندگان در اين باره از علي يونسي وزير اطلاعات سئوال كرد.
الياس نادران درباره سئوال خود از علي يونسي وزير اطلاعات گفت: مطلع شدم كه آقاي محسني معاون اقتصادي وزير اطلاعات در بيستمين سالگرد تاسيس اين وزارتخانه در قم طي سخناني به استيضاح وزير راه و ترابري اعتراض كرده و گفته است اين كار پيامدهاي منفي در پي دارد.
نادران تصريح كرد: معاون مذكور همچنين گفته است كه نمايندگان با استيضاح خرم به نظام هزينه تحميل كرده اند و بايد هزينه هاي تحميل شده را بپردازند كه در واقع اين اظهارات به نوعي تهديد مجلس و نمايندگان به شمار مي رود.
عضو فراكسيون اكثريت مجلس خاطرنشان كرد: طي دو مرحله از وزير اطلاعات به صورت مكتوب درخواست نوار اين سخنراني را نمودم كه اقدامي صورت نگرفت و از سوي ديگر از معاون و مديركل پارلماني وزارت اطلاعات نيز نوار مذكور را تقاضا كردم اما هيچ پاسخي دريافت نكردم.
وي افزود: پس از طي اين مراحل ناچاراً سئوالي را در اين باره از وزير اطلاعات مطرح كرده ام و وي بايد پاسخگوي اين مسئله باشد. لازم به توضيح است اين سئوال سه شنبه اين هفته در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مورد رسيدگي قرار مي گيرد.
حمايت مردم ايران اهرم فشار تهران در مذاكرات
ايسنا:روزنامه آمريكايي واشنگتن پست روز گذشته با انتشار مقاله اي بر توافق نظر مردم ايران در بهره گيري از فناوري صلح آميز هسته اي تاكيد كرده و نوشته بود: حمايت مردمي از برنامه هسته اي ايران اهرم فشار فوق العاده تهران در مذاكرات با اروپا بود.
اين روزنامه با انتشار گزارشي اذعان كرد: اصلاح طلبان و محافظه كاران شهري و روستايي، پير و جوان ،فقير و غني  و زن و مرد همگي با يك مسئله موافقند و آن اين كه ايران به انرژي هسته اي نياز دارد و به رغم غني بودن از نفت و گاز نبايد كشورشان از اين فناوري حتي اگر براي ساخت سلاح هسته اي به كار گرفته شود، محروم گردد.

پاول ممكن است از كنفرانس عراق براي تماس مستقيم با ايران استفاده كند
فارس: مقامات آمريكايي اعلام كردند «كالين پاول» ، وزير امور خارجه آمريكا ممكن است از كنفرانس عراق در شرم الشيخ مصر به عنوان فرصتي براي تماس مستقيم با ايران استفاده كند.به گزارش خبرگزاري رويتر از واشنگتن، يك مقام ارشد با اصرار بر اين كه «در حال حاضر هنوز هيچ چيز برنامه ريزي نشده است» ، گفت: «ممكن است فرصت هايي» براي پاول به منظور گفت و گوي «مستقيم تر» در باره نگراني هاي آمريكا نسبت به نشست عمومي كنفرانس عراق ايجاد شود. يك مقام ديگر نيز اعلام كرد تماس ايران و آمريكا ممكن است.وي بدون اشاره به جزئيات بيشتر گفت: «گوش به زنگ باشيد. وزير امور خارجه ايران نيز در اين جلسه حضور خواهد داشت.»

دستگاه اطلاع رساني و راهنماي امدادگران زلزله ساخته شد
فارس: سيستم اطلاع رساني و راهنماي امدادگران زلزله و ساير حوادث طبيعي توسط صنعتگران اصفهاني طراحي و ابداع شد.
سيستم اطلاع رساني و راهنماي امدادگران زلزله و ساير حوادث غيرطبيعي نظير حملات هوايي كه در منازل و ساير اماكن تجاري، صنعتي و عمومي قابل نصب است، حدود يك ماه قبل توسط گروه توليد فناوري يك شركت توليدي طراحي و توليد شد و از سوي اداره ثبت شركتها و مالكيت صنعتي كشور نيز به ثبت رسيد.
مسئول گروه طراحي اين دستگاه گفت: «اين دستگاه از سوي شماري از مهندسان و مبتكران اصفهاني پس از دو هزار ساعت كار تخصصي و با سرمايه گذاري بالغ بر پانصد ميليون ريال طراحي و در نهايت به ثبت رسيد». مهرداد هادوي فرد، با اشاره به ضرورت توسعه فناوريهاي صنعتي در جهت مهار آسيبهاي اجتماعي و اقتصادي حوادث طبيعي زلزله، گفت: امدادگر زلزله و سيستم اطلاع رساني آن شامل سه بخش اصلي است.
سيستم اصلي دستگاه شامل فرستنده سيگنال در پوشش سخت قرار دارد و در هنگام ريزش آوار و اجسام سخت بسيار مقاوم بوده و به دليل اين كه اين دستگاه بايد از سوي كاربر روشن و فعال شود بنابراين اين قسمت از دستگاه (فرستنده سيگنال) بايد حتما در مكان و موقعيت مناسب در اماكن نصب  شود(محل نصب دستگاه مي تواند هم در داخل و هم در محوطه خروجي ساختمان مانند تراس يا حياط باشد). وي افزود: در اين حالت در صورت وقوع زلزله، دستگاه فرستنده شروع به ارسال سيگنال يا پالس صدادار مي كند. دريافت علايم از سوي دستگاه گيرنده به معناي تعيين كد موقعيت محل نصب آن است.

معاون فرهنگي وزارت ارشاد: كمبود كاغذ حوزه نشر بزودي رفع مي شود
ايرنا: معاون  امور فرهنگي  وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي اعلام  كرد: با واردات  كاغذ و توزيع  بخش  عمده اي  از اين  واردات  در بين  تعاوني هاي  نشر سراسر كشور كمبود كاغذ بزودي  برطرف  خواهد شد.
«محمدعلي  شعاعي» در گفت  گو با خبرنگاران ، افزود: در سال  جاري با گراني  كاغذ روبه رو بوديم  كه  بخشي  از آن نيز طبيعي  است .
وي  افزود: اختصاص  يارانه  دولتي  براي  تهيه كاغذ نيز بسيار كم  بوده  به  طوري كه  اين  ميزان  يارانه  جوابگوي  نياز بازار نشر و چاپ  كتاب  نبود.
وي  با اشاره  به اين  كه  وزارت  ارشاد تلاش  بي وقفه اي  را براي  رفع  مشكلات  مربوط به  كمبود كاغذ آغاز كرد، افزود: براي  مقابله  با بحران  كاغذ اولين  اقدام ترميم  يارانه ها بود كه  نسبت  به  رفع  كمبود كاغذ حوزه  نشر اقدام  شد.
شعاعي  دومين  مشكل  گراني  و كمبود كاغذ را ناشي  از افزايش  قيمت  ارز در بازار جهاني  عنوان  كرد و اظهار داشت : با ميزان  ارزي  كه  تا امروز در اختيار دولت  قرار گرفته  تنها مي شد بخشي  از نياز واردات  كاغذ را تامين  كرد.
معاون  فرهنگي  وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي  بخش ديگري  از مشكلات  گراني كاغذ را تاثيرپذيري  عوامل  توليد داخلي  از مشكلات  يادشده  دانست  و تصريح  كرد: دولت تلاش  گسترده اي  را براي  جذب  يارانه هاي  پيش بيني  شده  كه ميزان  آن بيش  از گذشته است ، آغاز كرده  است .
شعاعي  تأكيد كرد: مطابق  جدول  آماري  نيازهاي  نشر كشور تا خردادماه  سال آينده  فراهم  شد و بقيه  كاغذ مورد نياز اين  حوزه  نيز وارد خواهد شد.

مسجدجامعي:
بايد زمينه بين المللي شدن بخش هاي تخصصي نمايشگاه قرآن را فراهم كرد
وزير فرهنگ  و ارشاد اسلامي گفت : بايد زمينه هاي  بين المللي  شدن  بخش هاي  تخصصي نمايشگاه  قرآن  كريم  را فراهم  كرد.
به  گزارش  ستاد خبري  دوازدهمين  نمايشگاه  بين المللي  قرآن  كريم احمد مسجدجامعي  در مراسم  معرفي  ناشران  نمونه  و برگزيده  سازمان  و نهادهاي  قرآني  افزود: بايد از ظرفيت هاي  بخش هاي  تخصصي  همچون  سينما، هنري ، مكتوب  وجوان  در جهت  رسيدن  به  استانداردهاي  جهاني  بهره  گرفت .
مسجدجامعي  گفت : براي  ارتقاء كمي و كيفي  نمايشگاه  قرآن  بايد از ظرفيت هاي  جديد فرهنگي  كشور در خدمت  توسعه  ملي  و بين المللي  قرآن  بهره  گرفت .
وزير فرهنگ  و ارشاد اسلامي  لزوم  بهره گيري  از تجربيات  جديد و بديع  كشورهاي اسلامي و غيراسلامي در زمينه  توسعه  بين المللي  قرآن  را خواستار شد.
وي  استاني  شدن  نمايشگاه  قرآن  را پاسخ  به  خواست  و نيازهاي  گروه هاي  مختلف  اجتماعي  و خانوادگي  درسطح  كشور دانست .

رئيس مجلس: رؤساي دانشگاهها بايد مراقب باشند و جلوي بي حرمتي را بگيرند
ايسنا: رئيس مجلس شوراي اسلامي درباره حادثه اخير دانشگاه علم و صنعت گفت: از اين جهت كه به رئيس دانشگاه بي حرمتي شده كار خوبي نبوده، ولي موضوع بايد همه جانبه بررسي شود و خطاهايي كه هركس انجام داده بايد مشخص شود و كميته انضباطي بايد متناسب با آن خطاها براي همه دانشجويان خاطي تصميم عادلانه بگيرد.
«دكتر غلامعلي حدادعادل» افزود: مهمتر از اين بررسي زمينه هاي پيدايش اين حركت هاست، بي حرمتي هايي از قبل صورت گرفته و نمونه هاي آن در برخي ديگر از دانشگاه ها  هم ديده شده، روساي دانشگاهها بايد مراقب باشند كه جلوي بي حرمتي را بگيرند تا مانع از واكنش هاي تند افراطي دانشجويان شوند.
وي خاطرنشان كرد: برخورد با علت در اين گونه حركات در دانشگاه ها مهم تر از برخورد با معلول است. بحمدالله اين واقعه آن طور كه برخي انتظار داشتند منشا توقف و اختلال در درس دانشگاه ها نشد.
حدادعادل ضمن رد احتمال استيضاح وزير علوم ادامه داد: ما با همه وزرا گفت وگو داريم، در همين چهارشنبه گذشته وزير علوم و وزير اطلاعات به مجلس آمده بودند و با آنها در همين مسائل گفت وگو داشتيم و گفت وگوي خوبي هم بود.

انتخابات رياست جمهوري
زمان بر سر كار آمدن پيروان واقعي ولايت فقيه در انتخابات است
خبرگزاري فارس: نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي گفت: امروز حوادث مهمي در منطقه در حال شكل گيري است، زمان آن رسيده است كه نيروهاي زحمت  كشيده و پيروان واقعي ولايت فقيه در انتخابات بر سر كار آمده و چراغ راه شوند.علي لاريجاني كه در مراسم يادواره ۵۷ تن شهيد پايگاه بسيج خيرالله شهرستان آمل سخن مي گفت، اظهار داشت: افرادي بايد تحقير شوند كه در شرايط سخت اين نظام كاملاً بيرون از صحنه بوده و حتي يك سيلي هم از دشمن نخورده اند، نه آن كساني كه پيروان واقعي امام(ره) و رهبري هستند و جان خود را فداي اين انقلاب كرده اند. وي ياد آور شد: در حال حاضر كشور ما نيازمند نيروهاي زحمت كشيده اي است كه اهل بصيرت هستند و در سلوك انقلابي، استواري و پايداري دارند. وي در مورد انتخابات رياست جمهوري آينده هم گفت: اگر شرايط مهيا باشد و اين توان را در خودم ببينم كه مي توانم در اين سنگر مؤثر باشم، به ميدان خواهم آمد. لاريجاني خاطرنشان كرد: آن طور كه مطلع هستم، آقاي رفسنجاني و آقاي روحاني به ميدان انتخابات نخواهند آمد. وي گفت:  جناح ها در حال رايزني و رسيدن به اتفاق نظر براي معرفي يك كانديدا براي خود هستند و به زودي هر جناح به طور رسمي كانديداي خود را معرفي خواهد كرد.
جريان اصولگرا در آينده نزديك به يك كانديداي واحد مي رسد
فارس: دبير كل جامعه اسلامي مهندسين از نظر موافق كانديداهاي جريان اصولگرا بر وحدت نظر بر روي يك كانديدا در آينده نزديك خبر داد.محمدرضا باهنر در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوي جامعه اسلامي مهندسين براي انتخابات رياست جمهوري تصريح كرد: هماهنگ با تشكلهاي هم فكر در حال كار كردن هستيم و نهايتاً اميدواريم با وحدت نظر به فرد خاصي برسيم. باهنر ادامه داد: ما معتقديم كه كانديدا تنها نبايد خود را مطرح كند، بايد با برنامه هايش وارد ميدان شود و در اين ميان نيز مي تواند نه همه نيروها بلكه اسامي نيروهاي كليدي و اساسي خود را اعلام كند. دبير كل جامعه اسلامي مهندسين با بيان اينكه در حال حاضر در خصوص افراد مطرح براي كانديداتوري بحث و بررسي مي كنيم، در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه براي كاهش تعداد چهار نفره ليست انتخاباتي جريان اصول گرا چه تمهيداتي انديشيده شده و از چه زماني به اجرا در مي آيد؟، گفت: با خود كانديداها نيز در اين زمينه صحبتهايي شده و آنها نيز بر اين مسئله اذعان دارند كه تنها بر يك نفر تاكيد شود.
كانديداهاي اصولگرايان در ماه آينده به ۳ نفر تقليل مي يابد
فارس: عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين گفت: شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب تا يك ماه آينده ليست ۵ نفره كانديداهاي مورد نظر خود درباره انتخابات رياست جمهوري را به ۳ نفر تقليل خواهد داد. علي يوسف پور افزود: شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب پس از رايزني با ۵ كانديداي مورد نظر خود تا يك ماه آينده از ميان اين تعداد، ۳ نفر را به عنوان كانديداي مورد نظر خود اعلام خواهد كرد. به گفته وي اين پروسه تا آستانه انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري ادامه خواهد داشت تا اين كه نهايتاً شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب بر روي يك كانديدا به اتفاق نظر كامل و قطعي برسند. يوسف پور همچنين يادآور شد: علي لاريجاني، محمود احمدي نژاد، محسن رضايي، احمد توكلي و علي اكبر ولايتي ۵ كانديداي مورد نظر شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب هستند كه پس از طي شدن يك پروسه زمانبندي شده ۴ نفر از آنان از ليست نهايي و قطعي شورا خارج خواهند شد.
شوراي هماهنگي جوانان اين هفته با هاشمي رفسنجاني ديدار مي كنند
فارس: اولين دبير دوره اي شوراي هماهنگي جوانان ايران اسلامي با تشريح اهداف اين شورا از ديدار اعضاي آن با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اولين هفته پس از ماه رمضان خبر داد.وي با اعلام اين مطلب در خصوص شوراي هماهنگي جوانان ايران اسلامي گفت: اين شورا متشكل از سازمان جوانان و دانشجويان پنج حزب كارگزاران سازندگي، اعتدال و توسعه، مجمع متخصصين، خانه كارگر و حزب اسلامي كار است كه قرار است تا ايام انتخابات و به صورت ماهانه دبير دوره اي آن انتخاب شود.
۶۵ درصد مردم در انتخابات رياست جمهوري شركت خواهند كرد
فارس: بر اساس نتايج يك نظر سنجي كه به سفارش خبرگزاري فارس و توسط يكي از مراكز نظر سنجي در ۲۸ استان كشور انجام شده است، ۶۵ درصد از مردم در انتخابات رياست جمهوري سال آينده كشور شركت خواهند كرد.در اين نظر سنجي كه چندي پيش پيرامون «خواست ها و نظرات مردمي در خصوص انتخابات آتي رياست جمهوري» انجام شده است، در يك جامعه آماري ۳۵۹۶۱ نفري، ۶۵ درصد پرسش شوندگان در پاسخ به اين سئوال كه «شما در انتخابات رياست جمهوري سال آينده شركت خواهيد كرد يا خير؟» پاسخ «شركت مي كنم» را داده اند. همچنين ۲۱ درصد از پرسش شوندگان نيز در پاسخ به اين سئوال گزينه «شركت نمي كنم» و ۱۴ درصد نيز گزينه «هنوز تصميم نگرفته ام» را انتخاب كرده اند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |