دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۵۵ - Nov 15, 2004
درپي درخواست رييس كنفدراسيون واليبال آسيا
ايران با ميزباني بانكوك موافقت كرد
006627.jpg
گروه ورزشي - علي شاكري: در پي ارسال جواب شكايت ايران از كنفدراسيون واليبال آسيا، فدراسيون واليبال كشورمان با پذيرش ميزباني تايلند براي برگزاري سيزدهمين دوره مسابقات جام ملت هاي آسيا رضايت داد.پيشتر مسئولان كنفدراسيون واليبال آسيا به صورت شفاهي با درخواست ميزباني ايران موافقت كرده بودند، اما درپي پيشنهاد مالي چشمگير تايلندي ها بانكوك جايگزين شهر تهران شد. ژي هونگ رييس كنفدراسيون واليبال آسيا در نامه اي به يزداني خرم ضمن تقدير از مشاركت اين فدراسيون در پيشبرد برنامه هاي اين كنفدراسيون ضمن پوزش از او خواست تا موافقت خود را با ميزباني تايلند اعلام دارد. در اين نامه همچنين آمده است، باتوجه به برگزاري اين مسابقات در سال ۱۹۹۹ در تهران، تايلند نزديك به ده سال است كه اين بازي ها را برگزار نكرده است. تايلند آخرين بار در سال ۱۹۹۵ ميزبان اين مسابقات بود.
اديسان فاتح بازي نخست هفته هشتم
تيم واليبال پاديسان گنبد در نخستين بازي هفته هشتم كه چند روز زودتر در كرمانشاه برگزار شد، بر ميزبان خود پالايش پخش كرمانشاه غلبه كرد. در ماراتن واليبال كه پنج گيم به طول انجاميد، گنبدي ها با سرمربيگري كفايت الله پاكستاني سه بردو حريف خود را شكست دادند. پاديسان در هفته هفتم پنجشنبه شب گذشته در اروميه سه بر يك مغلوب پيام ارتباطات شده بودند.
تأييد فدراسيون واليبال آرژانتين
كميته بين المللي المپيك در جلسه اجرايي خود پس از نزديك به دو سال از انحلال فدراسيون واليبال آرژانتين، اين فدراسيون را به رسميت شناخت. فدراسيون واليبال آرژانتين دو سال پيش به دليل درگيري و اقامه دعوي رايجمون رييس فدراسيون اين كشور بر عليه اكوستا و فدراسيون جهاني واليبال منحل شده بود.
پس از گذشت چندماه از بركناري رايجمون، فدراسيون بين المللي واليبال با حضور تيم هاي آرژانتين در مسابقات مختلف جهاني ازجمله بازي هاي المپيك آتن موافقت كرد. اكوستا از اقدام اخير كميته بين المللي المپيك تقدير نمود.

لغو عضويت هاشمي طبا در كميته بين المللي المپيك
ايسنا: عضويت مهندس مصطفي هاشمي طبا رئيس سابق كميته ملي المپيك و نماينده ايران در كميته بين المللي المپيك IOC لغو شد.
مهندس هاشمي طبا، هشت سال رياست كميته ملي المپيك را برعهده داشت و با توجه به مهم بودن كسب كرسي در IOC، تحليل بسياري از افراد روي ابقاي حضور مهندس هاشمي طبا در كميته بين المللي المپيك تأكيد داشت. اما نتايج بررسي هاي انجام شده نشان مي دهد هاشمي طبا نماينده ايران در IOC است و خود به خود عضويتش لغو خواهد شد.
علي كفاشيان دبيركل كميته ملي المپيك با تأييد اين مطلب گفت: طبق بندي از منشور كميته بين المللي المپيك كه در كميته هاي ملي المپيك جهان اجرا مي شود افرادي كه به اعتبار سمت خود عضويت در IOC را به دست آورده باشند، به محض آن كه سمت خود را از دست بدهند، عضويتشان در اين نهاد نيز از بين مي رود.
با اين توصيف ارتباط هاشمي طبا با كميته ملي المپيك به كلي قطع شد؛ اما عضويت ايران در IOC چگونه خواهد بود و چگونه بايد به حفظ اين كرسي بپردازيم.
مهندس مصطفي هاشمي طبا رئيس سابق كميته ملي المپيك و عضو سابق ايران در IOC، نيز طبق قوانين كميته بين المللي المپيك عضويت خود را در اين نهاد لغو شده مي داند.
وي در رابطه با چگونگي عضويت ايران در كميته بين المللي المپيك مي گويد: عضويت ايران، بايد از ابتدا آغاز شود و براي رسيدن به هدف نهايي بايد مراحل مختلفي پشت سر گذاشته شود. اين مراحل به معرفي، تعيين صلاحيت و قرار گرفتن در نوبت بازمي گردد. اين قضيه سال ها به طول خواهد انجاميد.

در پي اظهارات جواد رفوگر در رابطه با «جام سلام»
طالقاني: در فدراسيون كشتي حرف اول را من مي زنم
ايسنا: در پي اظهارات دبير فدراسيون كشتي در رابطه با برگزاري مسابقه هاي بين المللي جام سلام رئيس فدراسيون كشتي مي گويد: جواد رفوگر نظر شخصي خود را در خصوص برگزاري جام سلام گفته است.
محمدرضا طالقاني در خصوص اظهارات اخير دبير فدراسيون كشتي در رابطه با جام سلام اظهار داشت: بنده با برگزاري مسابقاتي كه در جهت رشد و پويايي كشتي باشد موافقم.
در برگزاري جام سلام تجليل شايسته از قهرمانان جهان و المپيك، موسپيدها و پيشكسوتان كشتي نيز در نظر گرفته شده است.
در ضمن وقتي مي گوييم جام سلام، يعني سلام به مردانگي، پهلواني و فتوت.
مطلبي كه رفوگر نيز اظهار داشته، نظر شخصي وي بوده، چرا كه بنده به عنوان مسئول فدراسيون حرف اول را مي زنم و با جام سلام موافقم.
طالقاني در رابطه با جزييات جام سوپر شامپيون ها گفت: جام امامعلي حبيبي نابغه بزرگ كشتي جهان نيز با حضور بزرگان اين رشته ورزشي در سالن هفتم تير تهران انجام خواهد شد.
طبق برنامه تنظيمي از كشتي گيران خارجي شاغل در ليگ و مدعيان داخلي همانند رضايي، حيدري، ازلي فر، نورزايي، معصومي، پورعليجان و ساير مدعيان ۹۰ كيلو به بالا به همراه نفرات شاخصي چون تايمازوف، موسل بز، كورماگمداف و مك كوي براي حضور در مسابقات دعوت خواهيم كرد. ضمن اين كه مراسم وزن كشي در روز ۱۷ دي ماه سالروز درگذشت تختي در ابن بابويه انجام خواهد شد.
وي افزود:محمد خوش جان رئيس سابق فدراسيون باستاني نيز مسئوليت برگزاري مسابقات را بر عهده خواهد داشت كه به همكاري با وي افتخار مي كنم.

با ايوانف حرفه اي مذاكره كنيد
006633.jpg
گروه ورزشي - محمدرضا منصوريان: در خلال ديدار و گفت وگوهاي آگميان ميكف جانشين سفير بلغارستان در ايران با علي مرادي رييس فدراسيون وزنه برداري كه روز شنبه گذشته در محل اين فدراسيون انجام شد، مشخص گرديد كه تغيير و تحولات وسيعي در فدراسيون وزنه برداري بلغارستان درحال انجام است و اين احتمال هم وجود دارد كه يوردان گئورگي ايوانف سرمربي سابق تيم ملي ايران به عنوان سرمربي تيم ملي وزنه برداري كشورش به كار گمارده شود. اين درحالي است كه باتوجه به خواست عمومي در كشورمان اين مربي نام آشنا گزينه نخست براي هدايت تيم ملي ايران است و رييس فدراسيون وزنه برداري نيز مذاكرات مقدماتي را با وي در جريان بازي هاي المپيك در آتن انجام داده است. باتوجه به تحولات جاري، مرادي فردا به صوفيه مي رود تا با انجام گفت وگوهاي نهايي زمينه به خدمت گرفتن ايوانف و آوردن وي به ايران را هموار سازد. اينكه آيا وي موفق به انجام اين كار مي شود يا نه، سئوالي است كه براي پيداكردن جواب آن بايد چند روزي صبر كرد. اما باتوجه به سوابق قبلي حضور ايوانف در ايران و آشنايي كامل وي با وضعيت موجود اين رشته در ايران به يك نكته كاملا اساسي و هوشيارانه در مذاكرات دوجانبه بايد كاملا توجه شود و آن اينكه ايوانف با علم به اينكه هواخواهان فراواني در ايران دارد بخواهد خودش را در موضع برتر قراردهد و طرف مقابل را در گفتگوهاي رودررودر مقام ضعف ببيند. ايوانف يك مربي كاملا حرفه اي است و بايد گفت وگو با وي ضمن رعايت همه جوانب از موضع قدرت باشد.البته ايجاد چنين شرايطي در داخل كشور مستلزم حمايت گسترده مسئولان سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك از متوليان و قهرمانان اين رشته است.
اين نكته هم را فراموش نكنيم كه در دوران حضور ۵ ساله ايوانف در ايران كه در آن وزنه برداري ايران به شكوفايي رسيده است، علل تاثيرگذار و مشهود ديگري هم وجود داشته است كه خوشبختانه درحال حاضر نيز همه آن ها موجود است و اين جاي بسي خوشحالي است كه گروه حاضر اين بار مي توانند بسيار پخته تر و سنجيده تر همراه با ايوانف وزنه برداري ايران را به سرمنزل مقصود برسانند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |