شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۷۴ - Dec 4, 2004
دكتر احمدي نژاد اعلام كرد
جزئيات طرح هاي شهرداري براي ساماندهي
ترافيك در شميران
008157.jpg
گروه شهري:  دكتر احمدي نژاد شهردار تهران در حاشيه ملاقات هفتگي خود كه پنج شنبه گذشته اختصاص به منطقه ۱۹ داشت نكاتي را در مورد نحوه برخورد با مسائل شهري از جمله ماجراي تعريض خيابان وليعصر به منظور تنوير افكار عمومي و رفع برخي شبهات و انتقادات مطرح شده ابراز كرد.
وي با تأكيد بر اينكه در كليه طراحي هاي شهري، ضوابط علمي، معماري و فني، شهرسازي، زيست محيطي و ترافيكي لحاظ مي شود، گفت: اساساً مشي مديريت شهري برخورد عالمانه با همه پديده هاي شهري است.
به گزارش خبرنگار ما، احمدي نژاد محدوده ميدان ونك تا تقاطع شهيد چمران را جزو محورهاي بسيار پرتراكم از نظر ترافيكي دانست كه روزانه موجب هدر رفت ده ها هزار ساعت وقت مردم، هزاران ليتر سوخت و پراكنده شدن ميليون ها متر مكعب گازهاي مسموم در فضا مي شود.
وي افزود: خوشبختانه مهم ترين طرح ترافيكي كه براي حل اين معضل پيشنهاد شد و در حال حاضر در دست بررسي و تصويب است عبارت است از تعريض ضلع غربي محور ميدان ونك تا تقاطع شهيد چمران به گونه اي كه فضاي سبز و درختان آن حفظ شود.
به گفته وي اساساً شهرداري تهران از ديرباز براي حفظ و نگهداري فضاي سبز حاشيه دو طرف خيابان وليعصر، برنامه ريزي ها و ساز و كارهاي جدي را به اجرا گذاشته  است چرا كه معتقديم تك تك درختان شهر امانت است و ما موظف به حفظ و توسعه آنها هستيم، به طوري كه تا پايان امسال هزاران هكتار به فضاي سبز شهر تهران در قالب احداث بوستان و جنگل كاري اضافه خواهيم كرد.
وي دليل انتخاب ضلع غربي اين محور براي تعريض را تملك راحت تر اراضي و پرداخت هزينه كمتر براي آزاد سازي دانست و ادامه داد: طرح ما به اين ترتيب است كه با حفظ وضع موجود درختان ضلع غربي بدون هيچ آسيبي وسط بلوار قرار بگيرد كه در اين صورت ضلع غرب بلوار يك طرفه به سمت جنوب و ضلع شرق آن يك طرفه به سمت شمال خواهد بود.
به اعتقاد احمدي نژاد در ساير موارد الزاما وقتي عمليات تعريض صورت مي گيرد درختان بايد جا به جا و يا قطع شوند، اما در اين طرح نه تنها از قطع درختان جلوگيري مي شود بلكه شرايط بهتري براي نگهداري و حفظ آنها ايجاد مي شود.
وي كار تعريض از تقاطع شهيد چمران تا ميدان تجريش را پيچيده تر دانست و گفت: اصل قطعي مديريت شهري اين است كه مطلقاً به فضاي سبز و درختان آسيبي نرسد، اما وجود بناها و مراكز تجاري متعدد كار تعريض را در اين محور با مشكل روبه رو مي كند.
شهردار تهران همچنين خبرداد از تقاطع خيابان شهيد باهنر و دزاشيب، يك زيرگذر به صورت تونل تا اتوبان شهيد چمران در امتداد خيابان وليعصر تا ميدان قدس اجرا مي كنيم. مطالعات اوليه اين طرح انجام و از پيمانكاران حاذق دعوت شده كه در حال حاضر مشغول مذاكره با آنها هستيم تا به محض به نتيجه رسيدن عمليات اجرايي آن آغاز شود.
احمدي نژاد اظهار اميدواري كرد با احداث اين زير گذر و تعريض بخش غربي خيابان وليعصر از محدوده ونك تا پارك وي حداقل تا ۲۰ سال آينده مسائل ترافيكي اين دو محور برطرف شود.
احمدي نژاد در ادامه گفت: ما از ابتداي شروع كار در شهرداري بنا داشته و داريم كه وارد مجادلات بي حاصل نشويم اما عده اي همواره اصرار دارند به هر ترتيب ممكن وقت مديريت شهري را مصروف مجادلات بي حاصل كنند و در اين راستا حتي بودند كساني كه از چگونگي اين طرح اطلاعات كافي داشتند، اما با قلب واقعيات و اشاعه اطلاعات ناصحيح به اين طرح حمله كردند.
وي تأكيد كرد: براساس همان روش قبلي مديريت شهري مصمم است تا روزي كه فرصت خدمتگزاري داريم مطلقاً وارد اين فضاهايي كه انگيزه خدمت رساني به مردم در آن مشاهده نمي شود، دوري گزينيم.

كسب منابع درآمدي پايدار براي شركت واحد
۸۰ درصد تبليغات بدنه اتوبوس ها براي توليدات داخلي
008169.jpg
فارس: خزانه دار شوراي شهر تهران گفت: به منظور حمايت از توليد كنندگان داخلي و ارتقاء كيفيت محصولات، ۸۰ درصد فضاي تبليغ بر روي بدنه داخلي، بيروني و ايستگاههاي اتوبوس، براي تبليغ محصولات داخلي اختصاص يافته است.
اميررضا واعظي آشتياني در خصوص علت اختصاص فضاي ۲۰ درصدي براي تبليغ محصولات خارجي بر روي بدنه اتوبوس ها براساس مصوبه شوراي شهر تهران گفت: حمايت از توليد كنندگان داخلي، ارتقاء كيفيت محصولات داخلي و اشتغال زايي عمده ترين دلايل اتخاذ چنين سياستي بوده است.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا كمرنگ كردن نقش تبليغات خارجي مانع رقابت ميان توليد كنندگان داخلي و خارجي نخواهد شد، خاطرنشان كرد: در صورتي كه اين اولويت  بندي بدون توجه و تأكيد بر ارتقاء كيفيت محصولات داخلي اتخاذ مي شد، امكان از بين رفتن رقابت وجود داشت.اما از آنجا كه تأكيد اين سياست بر ارتقاء كيفيت توليد است، بنابراين انتظار داريم كه اين سياست موجب برابري كيفيت توليدات داخلي با محصولات مشابه خارجي شود.
عضو هيات رئيسه شوراي شهر تهران تأكيد كرد: هر چند در حال حاضر نيز محصولاتي با كيفيت بسيار خوب در كشور توليد مي شود، اما به دليل عدم بضاعت توليد كنندگان براي تبليغ كلان محصولات خود اين قبيل توليدات هنوز براي مردم شناخته شده نيست.
وي تبليغ بر روي بدنه و ايستگاههاي اتوبوس را از منابع درآمدي پايدار براي شركت واحد عنوان كرد و افزود: اميدواريم سياست فوق طي دو الي سه سال آينده نتايج مثبت خود را در بخش ارتقاء كيفيت توليدات داخلي و تأمين ساليانه حداقل ۱۰ درصد بودجه شركت واحد، نشان دهد.

احداث بزرگراه شوش
008163.jpg
ايرنا: مديرعامل سازمان مهندسي و عمران شهرداري تهران گفت: ۳۰ درصد از املاك واقع در طرح احداث بزرگراه شوش در تهران تملك شده است.وي گفت: بزرگراه شوش حلقه تكميلي شبكه بزرگراهي داخل تهران است كه به دليل وجود معارضين بسيار، احداث آن با تأخير مواجه شده است.وي طول اين بزرگراه را سه كيلومتر عنوان و خاطرنشان كرد: اين بزرگراه، ميدان شوش را به ميدان راه آهن متصل مي كند و به همراه بزرگراه هاي نواب، رسالت و صياد شيرازي، حلقه بزرگراهي مركز تهران را تشكيل مي دهد.وي گفت: تملك تمامي اين املاك، هزينه اي بيش از هزار ميليارد ريال دارد كه تأمين چنين هزينه اي در حال حاضر مقدور نيست.

احداث هفت هزار هكتار فضاي سبز در شمال غرب تهران
008166.jpg
مهر: شهردار منطقه ۲۲ گفت: هفت هزار هكتار از وسعت اين منطقه را به فضاي سبز اختصاص خواهيم داد. دكتر علي محمد شاعري با اشاره به وسعت ۱۰ هزار هكتاري منطقه ۲۲ شهرداري تهران افزود: اين منطقه در سال ۷۸ و به دنبال تهيه طرح تفصيلي تاسيس شد. وي گفت: تلاش مي كنيم جمعيت پذيري اين منطقه را كنترل كرده و مانع از رشد و توسعه ساخت و سازهاي بي رويه در اين محدوده از شهر تهران شويم. وي افزود: ما قصد داريم فقط در ۳ هزار هكتار از وسعت منطقه ساخت و ساز مسكوني، تجاري و اداري داشته باشيم.

باغ پرندگان
008160.jpg
ايرنا: مديرعامل  سازمان  پاركها و فضاي سبز شهرداري  تهران  گفت : باغ  پرندگان  درشمال  شرق  تهران  تا پايان  امسال  به  بهره برداري  مي رسد.
علي محمد مختاري گفت : اين  باغ  در نزديكي  پارك  فناوري  اطلاعات  در اطراف  شهرك  پرديس ، انواع  گونه هاي  پرنده  را درخود جاي  خواهد داد.
وي همچنين  در خصوص  روند احداث  پارك  فناوري  پرديس  افزود: احداث  اين  پارك  از ابتداي  سال  ۸۰ آغاز شده  و تاكنون  بيش  از ۵۰ درصد از مراحل  احداث  آن به  اتمام  رسيده  است .
اين  پارك  در شمال  شرقي  تهران  و در داخل  شهر جديد پرديس در حال  احداث  است  و تمامي هزينه هاي  آن از سوي  بخش  خصوصي  تأمين  مي شود.

نگاه
داوود كاظمي
008154.jpg

راه اندازي شركت هاي «سهام پروژه»
براي مشاركت شهروندان در توليد مسكن
گروه شهري: مهندس عبدالعلي زاده وزير مسكن و شهرسازي گفت: به زودي سهام شهرهاي جديد سهند، هشتگرد و بهارستان در سازمان بورس عرضه خواهد شد و بدين ترتيب سهم مسكن و شهرسازي در بازار بورس افزايش خواهد يافت.
وي از تشكيل شركت هاي «سهام پروژه» به عنوان سياستي براي سرمايه گذاري عمومي و مشاركت شهروندان در صنعت ساختمان ياد كرد و گفت: اولين طرح ساختماني به شيوه سهام پروژه مربوط به مجموعه هزار واحدي تجاري _ مسكوني در اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد است كه درحال پذيره نويسي است و اين طرح با استقبال چشمگير شهروندان مواجه شده است.
به گزارش خبرنگار ما،وزير مسكن خاطرنشان ساخت: به منظور افزايش كيفيت دانش فني ساخت و ساز، همه مهندساني كه در اين عرصه فعاليت دارند براي اخذ پروانه اشتغال يا تمديد آن بايد رتبه قبولي در امتحاناتي كه سازمان نظام مهندسي برگزار مي كند كسب نمايند.

۲ بوستان بزرگ در جنوب و غرب تهران گشايش يافت
گروه شهري: ۲ بوستان منطقه اي سلامت و ريحانه جمعاً به مساحت ۵۰ هزار متر مربع در مناطق ۱۷ و ۵ پنج شنبه گذشته با حضور شهردار تهران مورد بهره برداري قرار گرفت. به گزارش خبرنگار ما، زمين بوستان هاي سلامت و ريحانه بيش از اين باير و محل تخليه زباله  و مكاني براي تجمع افراد ناسالم بود كه سلامت بهداشت رواني شهروندان ساكن محدوده اين دو بوستان در خيابان هاي ابوذر و جنت آباد شمالي را به خطر انداخته بود. دكتر احمدي نژاد در مراسم افتتاح بوستان سلامت در منطقه ۱۷ ضمن برشمردن اثرات زيست محيطي و رواني مثبت بوستان هاي محلي و منطقه اي در جوامع شهري گفت: از آنجا كه بوستان هاي محلي به طور متوسط ۷۰۰ تا ۱۲۵۰ واحد مسكوني و بوستان هاي ناحيه اي نيز به طور متوسط ۳۵۰۰ تا ۵ هزار واحد مسكوني را تحت پوشش قرار مي دهند، اين امكان را براي خانوارها فراهم مي كنند تا ظرف حداكثر ۴ تا ۱۰ دقيقه به صورت سواره خود را به اين تفرجگاه ها رسانده و ضمن استفاده از خدمات كتابخانه  اي اين مراكز، راهي براي گذران بهينه اوقات فراغت خود و بازي كودكانشان فراهم كنند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |