دوشنبه ۱۴ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۰۱ - Jan 3, 2005
دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر
هيچ معتاد پرخطري تا پايان خرداد ۸۴ در خيابان نمي ماند
۱۵ ميليارد تومان به ساماندهي معتادان پر خطر در سال آينده اختصاص يافت
010521.jpg
گروه اجتماعي:  جانشين رييس جمهوري در ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام اختصاص ۴۰ ميليارد تومان به درمان و كاهش آسيب  در سال آينده اظهار اميدواري كرد: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته تا خرداد ماه سال آينده معتادان پرخطر، رها شده و تابلويي در خيابانها نماند.
به گزارش ايسنا:دكتر علي هاشمي در حاشيه بازديد از كمپ آهنگ تولد دوباره گفت: در جلسه يكصد و يازدهم ستاد مبارزه با مواد مخدر ۱۵ ميليارد تومان به اجراي طرح ساماندهي و كمك رساني به معتادان پرخطر در سال ۸۴ اختصاص يافت.
وي با بيان اينكه ستاد برنامه استراتژيك جديدي را جهت توانمندسازي سازمان هاي غيردولتي اعلام كرده است، خاطرنشان كرد: براساس اطلاعات كارشناسي و تخصصي كه به سازمان هاي غيردولتي در جهت ورود به عرصه درمان و كاهش آسيب مواد مخدر ياري مي رساند وب سايت ستاد مبارزه با موادمخدر آماده شده است.
در اين مراسم فروهر، مدير عامل مؤسسه تولد دوباره بازپروري كوتاه مدت، ميان مدت، خانه هاي بهبودي مابين راهي و اسكان مشترك براي افراد ترخيص شده بدون پايگاه خانوادگي و پروژه هاي اشتغال زا را از جمله طرح هاي در حال اجراي مؤسسه خواند و گفت: به علاوه طرح شبكه سازي كانون هاي تولد دوباره سراسر كشور، آموزش مددكار تجربي جهت اشتغال زايي معتادان بهبود يافته، احداث خانه هاي بين راهي در سراسر كشور، اسكان مشترك و ارزان قيمت، بسيج اعتياد و پيشگيري در ادارات و نهادها و سازمانها، باز پروري زنان و .... از جمله پروژه هاي در حال برنامه ريزي موسسه تولد دوباره است.
به گفته وي تولد دوباره با روش بازپروري و پرهيز و ايمان مدار معتادان ۲۲ هزار نفر را طي ۴۲ ماه گذشته به شكل صحرايي و اردوگاهي بازپروري كرده و هم اكنون سالانه ۱۲ هزار معتاد را در ۲۴ كانون ۱۳ شهر كشور باز پروري مي كند.
فروهر خروجي هاي تولد دوباره از اين كل مددجويان را ۱۸ هزار و ۶۰۰ نفر خواند و تصريح كرد: سرانه ماهانه خدمات بهداشت و درمان هر رهرو ۵ هزار تومان و در مجموع براي ۱۵ هزار معتاد ۷۵ ميليون تومان است.
وي با ارائه پيشنهاد بررسي و ارزيابي عملكرد تولد دوباره از سوي ستاد و در صورت تأييد اختصاص بودجه به نسبت فعاليت ها و بازدهي به مؤسسه گفت: تأمين بودجه تربيت مددكاران تجربي و تشكيل بسيج اعتياد و پيشگيري در سازمانها، ادارات و نهادها از ديگر پيشنهادات مؤسسه تولد دوباره به ستاد مبارزه با مواد مخدر است.
همچنين به گزارش خبرگزاري مهر عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت: با تصويب مجلس شوراي اسلامي ستاد مبارزه با مواد مخدر به سازمان تبديل مي شود و از اين به بعد مسئوليت اجرايي در امر مبارزه با مواد مخدر را بر عهده خواهد داشت.
محمد عباسپور افزود: طي ۲ جلسه چند ساعته با دست اندركاران امر مبارزه با مواد مخدر از جمله رياست سازمان بهزيستي ، سازمان مديريت ، وزارت بهداشت و درمان ، ستاد مبارزه با مواد مخدر، اعضاي كميسيون اجتماعي مجلس عملكرد ۲۰ ساله مبارزه با مواد مخدر مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
وي با بيان اين مطلب كه امر مبارزه با مواد مخدر تا به حال متولي خاصي نداشته، تصريح كرد: تبديل ستاد مبارزه با مواد مخدر به سازمان و مسئوليت اجرايي دادن به اين مجموعه باعث مي شود تا امر مبارزه با مواد مخدر يك متولي واحد داشته و از اين به بعد از يك كانال مشخص پيگيري شود.
عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان كرد: همچنين طي ۲ جلسه كه در كميسيون برگزار شد ستادي متشكل از نمايندگان بهزيستي، نيروي انتظامي ، ستاد مبارزه با مواد مخدر و اعضاي كميسيون اجتماعي براي بررسي راه هاي مبارزه با مواد مخدر و كليه ناهنجاري ها اعم از توزيع مواد ، مصرف و... نيز تشكيل شد.
وي افزود: هدف از برگزاري اين جلسات ضمن بررسي راه هاي مبارزه با مواد مخدر يكدست كردن امر مبارزه با مواد مخدر و جلوگيري از عملكردهاي انفرادي است.
عضو كميسيون اجتماعي مجلس تصريح كرد: يكي از مسايلي كه بايد در امر مبارزه با مواد مخدر جدي گرفته شود كار فرهنگي است كه بايد بيش از پيش به آن پرداخت و با آموزش خانواده ها و اطلاع رساني به جوانان آنها را از خطرات اسير شدن در دام اعتياد آگاه كرد.
وي در مورد آمار دقيق معتادين در كشور گفت: متأسفانه هنوز هيچ آمار دقيقي در اين رابطه نداريم، يكي از مسايلي كه در جلسه مورد تاكيد قرار گرفت، تهيه يك آمار دقيق از معتادين است تا بتوانيم با برنامه ريزي صحيح كار درمان اين افراد را نيز به مرحله اجرا بگذاريم.
عباسپور در پايان افزود: متأسفانه در امر درمان هنوز به نتيجه گيري مطلوب نرسيده ايم و برنامه ريزي جديد بايد به گونه اي باشد كه آمار افراد ترك كرده اي كه ديگر به سوي اين مواد بازنگشته اند افزايش پيدا كند.

يادداشت
۸ هزار ميليارد ريال اعتبار به بخش ميراث فرهنگي و گردشگري
اختصاص مي يابد

گروه علمي فرهنگي : سيد حسين مرعشي گفت: دولت با تمامي مصوبات شوراي عالي ميراث فرهنگي و گردشگري مبني بر سرمايه گذاري در اين بخش ها موافقت كرد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در گفت وگو با ايسنا، ضمن بيان اين خبر اظهار كرد: در سال ۸۴ به عنوان اولين سال برنامه چهارم توسعه، دولت حداقل ۸ هزار ميليارد ريال در ميراث فرهنگي و گردشگري سرمايه گذاري مي كند.
وي افزود: طي ارائه گزارشي از سوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و حمايت همه جانبه معاون اول رئيس جمهور و تمامي وزراي كابينه، دولت با سرمايه گذاري پيش بيني شده اين بخش، به طور كامل موافقت كرد.
معاون رئيس جمهور افزود: با تامين اعتبار ۸ هزار ميليارد ريالي توسط دولت در سال آينده، بخش خصوصي نيز بايد ۳۲ هزار ميليارد ريال در ميراث فرهنگي و گردشگري سرمايه گذاري كند تا بودجه اين بخش در سال آينده به طور كامل فراهم شود.
مرعشي در پايان خاطرنشان كرد: دولت با تصويب منابع مالي ميراث فرهنگي و گردشگري از سوي خود، اولين قدم عملي جهت دست يابي به چشم انداز ۲۰ساله ميراث فرهنگي و گردشگري را برداشته است.
در جلسه هيات وزيران ارتقاء شغلي پرستاران تصويب شد
010527.jpg
ايسنا: هيات وزيران اجراي كامل طرح مسير ارتقاي شغلي پرستاران و متصديان مشاغل بهداشتي را تصويب و اعلام كرد: به سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور اجازه داده مي شود معادل اعتباري كه با وزارت بهداشت تفاهم مي شود در اختيارشان قرار گيرد و به صورت خارج از شمول قانون محاسبات عمومي به مصرف برسد.
هيأت وزيران در جلسه مورخ ششم دي ماه جاري بنا به پيشنهاد سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و به استناد بند «چ» تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۳۸۳ كل كشور اجراي كامل طرح مسير ارتقاي شغلي پرستاران و متصديان مشاغل بهداشتي را تصويب كرد.
بنا بر اين گزارش همچنين به سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور اجازه داده مي شود معادل اعتباري كه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تفاهم مي شود از محل اعتبار رديف ۵۰۳۷۳۰ قانون بودجه سال ۱۳۸۳ كل كشور در اختيار وزارتخانه ياد شده قرار گيرد تا در چارچوب نامه مشترك شماره ۱۰۱/۱۸۳۸۵۵ مورخ پنجم دي ماه جاري سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و به صورت خارج از شمول قانون محاسبات عمومي به مصرف برسد.

دارويي جديد براي بيماري چشم
010524.jpg
ايلنا: به گفته محققان، دارويي جديد براي يكي از بيماري هاي رايج چشمي مراحل آزمايشي خود را به خوبي پشت سر گذاشته است.
داروي جديد با نام «ماكوژن» اولين دارويي خواهد بود كه عامل بيماري AMD يا فاسد شدن ماهيچه چشم با افزايش سن را از بين مي برد.داروي جديد جلوي رشد رگ هاي خوني كه با ترشح در چشم ديد مركزي چشم را مختل مي كند، را مي گيرد. اين تحقيق جديد كه توسط شركت دارويي فيزر انجام شده است، در ژورنال پزشكي نيوانگلند چاپ شده است.AMD عامل اصلي از دست دادن بينايي در اشخاص ۵۰ ساله به بالا در كشورهاي پيشرفته است، اكنون در دنيا هفت ميليون نفر از نوع وخيم اين بيماري رنج مي برند.

اختيار ايجاد واحدهاي جديد درسي و بررسي صلاحيت
علمي اعضاي هيات علمي به دانشگاه ها واگذار شد
ايسنا: بر اساس آخرين مصوبات شوراي عالي برنامه ريزي علوم پزشكي، اختيار ايجاد واحدهاي جديد درسي و بررسي صلاحيت علمي اعضاي هيأت علمي به دانشگاه ها واگذار شد.
دكتر محمدرضا صبري، دبير شوراي عالي برنامه ريزي علوم پزشكي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به واگذاري اختيار بازنگري رشته هاي علوم پزشكي به دانشگاه ها، افزود: در حال حاضر ۱۱۷ رشته مصوب علوم پزشكي در دانشگاه هاي كشور وجود دارد كه در حال بازنگري مي باشند و كار بازنگري آنها تا دو سال آينده به اتمام مي رسد.
وي گفت: در اين دستورالعمل پيش بيني شده كه گروه هاي بازنگري موظفند دروس تخصصي و غيرتخصصي هر رشته را مشخص كنند، به عبارت ديگر دروس core (تخصصي) دروسي هستند كه براي آموزش فارغ التحصيلان هر رشته الزامي است و دروس non core (غيرتخصصي) دروسي است كه قابل تغيير بوده و لزوماً ارتباطي با رشته مدنظر ندارد.
وي با اشاره به ديگر بخش هاي اين دستورالعمل، خاطر نشان كرد: به گروه هاي بازنگري پيشنهاد شده كه جداولي از دروس اختياري تهيه كنند تا دانشگاه هاي فاقد هيأت امنا بتوانند با انتخاب خود و اساتيد از اين جداول دروس اختياري در حد ۱۰ درصد واحدهاي مقطع مربوطه استفاده كنند.
در اين راستا دانشگاه هاي داراي هيأت مميزه مي توانند به جاي واحدهاي اختياري، واحدهاي جديدي را بر اساس نيازهاي منطقه خاص خود و افزايش كيفيت رشته يا مقطع، ايجاد كنند.
دكتر صبري افزود: با اجراي اين طرح دانشگاه ها مختارند دروس و واحدهاي جديد پيشنهادي خود را جايگزين اين ۱۰ درصد واحدهاي اختياري كنند، بنابراين اين طرح قدم اول است و مسلماً بر اساس بررسي هايي كه انجام خواهد شد، مي توان از نتايج كسب شده براي افزايش اختيارات تصميم گيري كرد كه سهم اختيار به ۲۰ يا ۳۰ درصد و يا در آينده به سهمي بيشتر افزايش يابد.
به گفته وي، در اين دستورالعمل تاكيد شده است كه بازنگري رشته هايي كه امتحانات جامع كشوري دارند طوري طراحي شود تا امتحانات جامع تنها از دروس تخصصي باشد بنابراين با اجراي اين طرح دانشجويان در دانشگاه هاي مختلف در صورت تفاوت بين ۱۰ درصد دروس اختياري، مشكلي نخواهند داشت.
دكتر صبري با اشاره به ديگر بخش هاي واگذاري اختيار به دانشگاه ها، اظهاركرد:  تاكنون بررسي صلاحيت اعضاي هيات علمي دانشگاه ها، تبديل حكم آنان از پيماني به رسمي آزمايشي و از رسمي آزمايشي به رسمي مقطعي در دانشگاه هاي فاقد هيأت مميزه در سطح ستادي وزارتخانه و توسط كميته بررسي صلاحيت اعضاي هيأت علمي وزارتخانه انجام مي شد كه براي تسهيل روند كار و اجراي سياست تمركززدايي وزارت بهداشت، دستورالعمل واگذاري بررسي صلاحيت علمي متقاضيان عضويت هيأت علمي به دانشگاه ها و دانشكده هاي علوم پزشكي فاقد هيأت مميزه در شوراي عالي برنامه ريزي علوم پزشكي تصويب و ابلاغ شده است.
دبير شوراي عالي برنامه ريزي علوم پزشكي وزارت بهداشت تصريح كرد: بر اساس ضوابط اين دستورالعمل كليه دانشگاه ها و دانشكده هاي علوم پزشكي در خصوص بررسي صلاحيت اعضاي هيأت علمي و تبديل حكم آنان از پيماني به رسمي آموزشي مختارند، ولي مسئوليت تبديل اعضاي هيأت علمي از حالت رسمي آزمايشي به رسمي قطعي بر عهده هيأت مميزه مركزي وزارتخانه مي باشد چرا كه براي اجراي اين امر بايد وضعيت پژوهشي و تحقيقاتي اعضاي هيأت علمي بررسي شود.

توصيه هاي پزشكي به مبتلايان آسم در روزهاي آلوده
ايسنا: در پي قرار گرفتن هواي تهران در شرايط «اضطرار» يك متخصص آسم و آلرژي به مبتلايان به آسم شديد و برونشيت مزمن توصيه كرد كه حتماً از ماسك هاي فيلتردار استفاده كنند.
دكتر فريد با تاكيد بر اين كه آلودگي هوا براي همه افراد مضر است، اظهاركرد: آلودگي هوا در افرادي كه مبتلا به بيماري هاي مزمن ريوي، تنفسي و آسم شديد هستند سبب تشديد بيماري آنها مي شود.
وي افزود: افراد مبتلا به بيماري هاي تنفسي در روزهاي با آلودگي شديد حتي الامكان از منزل خارج نشوند و در صورت اجبار حتما از ماسك هاي فيلتردار استفاده كنند.
اين متخصص آسم و آلرژي با بيان اين كه بايد كاهش آلودگي هوا با برنامه ريزي صورت گيرد، به ايسنا گفت:  افرادي كه مجبور به طي مسافت هاي طولاني در روزهاي آلوده هستند دچار علايمي همچون خستگي و افسردگي مي شوند.
دكتر فريد به تمامي افراد توصيه كرد كه در روزهاي آلوده از آوردن خودروي شخصي به خيابانها خودداري كنند و حتي الامكان از وسايل نقليه عمومي استفاده كنند.

نخستين جلسه كميته راهبري پروژه توسعه كارآفريني زنان و جوانان برگزار شد
ايسنا: اولين جلسه كميته راهبري پروژه كارآفريني زنان و جوانان ايران توسط سازمان توسعه صنعتي ملل متحد و با همكاري سازمان آموزش فني و حرفه اي ايران برگزار شد.
اين كميته در ۳ منطقه تهران، فارس و آذربايجان شرقي با هدف شناسايي زنان كارآفرين و مشاوره آنها برگزار مي شود.
فخرالسادات محتشمي پور، مديركل دفتر بانوان وزارت كشور در اين كميته با اشاره به برگزاري ۱۶۸ كارگاه آموزشي در طول اجراي طرح ملي كارآفريني گفت: اين دوره ها براي ۱۵۰ زن كارآفرين و ۱۵۰ دختر فارغ التحصيل و تسهيل گران زن در نظر گرفته شد و مجري آن مؤسسه پژوهش نوانديش است.
گفتني است، براساس اين پروژه پس از آموزش مربيان منتخب استانهاي نمونه آنها را جهت مشاوره كارآفريني زنان و جوانان مستقر در مراكز سازمانهاي آموزش فني و حرفه اي استانهاي تهران، فارس و آذربايجان شرقي آماده كرده تا آنها بتوانند ضمن شناسايي كارآفرينان آنها را در زمينه هاي مختلف كارآفريني، هدايت و مشاوره دهند.

وزير رفاه : ۵/ ۱ ميليون  روستايي  زيرپوشش  تامين  اجتماعي  قرار مي گيرند
گروه اجتماعي: وزير رفاه  و تامين  اجتماعي  گفت : ۲۷۰ هزار خانوار روستايي  با ۵/ ۱ ميليون  نفر جمعيت ، سال  آينده  زير پوشش  تامين  اجتماعي  قرار مي گيرند.
«محمدحسين  شريف  زادگان» روز يكشنبه  درهمايش  يكروزه «بيمه  و رفاه  اجتماعي  روستاييان» كه  در وزارت  جهاد كشاورزي  برگزار شد، افزود: اين  مهم  با تشكيل  صندوق  بيمه  روستايي  و عشاير عملي  مي شود.
به گفته  وي ، طرح  تاسيس  صندوق  يادشده  و آيين نامه  اجرايي  آن  به  تازگي  در شوراي  عالي  رفاه  و تامين  اجتماعي  تصويب  شده  است .وي  اظهار داشت : تبصره اي  در لايحه بودجه  سال  ۱۳۸۴ براي  پوشش  تامين  اجتماعي  روستاييان  گنجانده  شده  كه  اميد است  به  تصويب  مجلس  شوراي  اسلامي  نيز برسد.وي  تصريح  كرد: در صورت  تصويب  اين  تبصره ، عمليات  اجرايي  پذيرش  بيمه پرداز از ابتداي  سال  آينده  از طريق  سامانه  كارگزاري  در روستاها آغاز خواهد شد.شريف  زادگان  با بيان  آنكه  درصدي  از حق  بيمه  روستاييان  توسط خود آنان  و دو برابر آن  توسط دولت  پرداخت  خواهد شد، ابراز اميدواري  كرد: در مدت  ۱۰سال ، تمام  روستايياني  كه  از توانايي  لازم  برخوردار هستند، زير پوشش  طرح  بيمه  تامين  اجتماعي  روستايي  و عشاير قرار گيرند.وي ، پوشش  بيمه  تامين  اجتماعي  براي  روستاييان  را به  دليل  محدوديتهاي  خاص  مناطق  روستايي ، امري  تدريجي  و تشويقي  خواند و گفت : اجراي  اين  طرح ، بايد از طريق  سازوكارهاي  خاص  صورت  گيرد.شريف  زادگان  سپس  يكي  از وظايف  اصلي  دولتها را رسيدگي  به  امور حمايتي  و تامين  اجتماعي  مردم  و نيز مبارزه  با فقر و ايجاد چتر تامين  اجتماعي  براي  روستاييان  دانست .

غذاهاي منجمد ويتامين k كمتري دارند
ايسنا: غذاهاي منجمد شده در مقايسه با غذاهاي طبيعي از ميزان كمتري ويتامين k برخوردارند.ويتامين k يك ويتامين محلول در چربي است كه باكتريهاي روده نيز مي توانند اين ويتامين را بسازند. ويتامين k به علت نقشي كه در تشكيل عامل انعقادي ۲ ، ۵ ، ۹ و ۱۰ دارد در پيشگيري از خونريزيهاي داخلي و خارجي و كم كردن خونريزي ماهانه تاثير دارد. از جمله منابع اين ويتامين مي توان به زرده تخم مرغ، روغن سويا، روغن كبد ماهي و برگ سبز سبزيجات اشاره نمود. گفتني است اشعه ايكس، اشعه راديواكتيو، آسپرين و آلودگي هوا از جمله عوارض از بين برنده اين ويتامين هستند.

اشياي زرين گنجينه موزه ملي ايران به نمايش درمي آيد
گروه علمي فرهنگي : مجموعه اي از اشياي گنجينه موزه ملي ايران براي نخستين بار به نمايش درمي آيد.
مجموعه اي از اشياي سيمين و زرين گنجينه  موزه  ملي ايران، به مناسبت دهه  فجر، براي اولين بار در نمايشگاهي به نمايش در مي آيند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، اكنون كارشناسان در حال بررسي آثار سيمين و زرين موزه  ملي ايران باستان مانند زيور آلات و جام ها هستند تا تعدادي از آنها را براي برپايي نمايشگاهي در همين موزه انتخاب كنند. در اين نمايشگاه آثاري از دوره هاي پيش از تاريخ تا دوره  اسلامي به نمايش گذاشته خواهد شد.
تاكنون به دليل نبود شرايط امنيتي مناسب و كمي فضاي موزه  ملي ايران، اين دسته از آثار در معرض ديد علاقه مندان قرار نگرفته است.
به گزارش ايسنا البته به دليل شرايط امنيتي مدت برگزاري نمايشگاه آتي نيز كوتاه خواهد بود و مسئولان موزه  ملي اميدوارند تا پس از گسترش و تجهيز اين موزه، مجموعه  آثار اين گنجينه  به شكل دايمي به نمايش گذاشته شود.

همايش بيماري هاي دستگاه گوارش در جراحي كودكان
گروه اجتماعي: سومين كنگره بيماري هاي دستگاه گوارش در جراحي كودكان ۲۳ تا ۲۵ دي ماه سال جاري در سالن همايش هاي رازي برگزار مي شود.
دكتر صلاح الدين دلشاد فوق تخصص جراحي اطفال و نوزادان و دبير اين كنگره هدف از برگزاري اين همايش را به روز كردن اطلاعات پزشكان در زمينه هاي مختلف جراحي دستگاه گوارش، برطرف كردن مشكلات ناشي از تأخير در تشخيص و درمان و گردهمايي كليه متخصصين درگير با موضوعات جراحي، اطفال و گوارش و تبادل نظر ميان آنان عنوان كرد.وي تاكيد كرد: در اين كنگره سعي كرديم تا بيماري هاي مشكل ساز از لحاظ تشخيص و درمان مانند يبوست، زخم هاي مقعدي و بازگشت اسيد معده به مري را كاملاً بررسي كنيم تا پزشكان در انتخاب نوع درمان ( جراحي يا دارو درماني ) به مشكل برنخورند.

جسته و گريخته
در انتظار واكسن بيماري هاي قلبي
ايسنا: پژوهش هاي انجام شده بر روي حيوانات آزمايشگاهي نشان مي دهد كه تزريق واكسن قلب در دوران كودكي مي تواند از بروز امراض قلبي در دوران بزرگسالي جلوگيري كند. به گزارش مجله علمي نيوساينتيست، اين تحقيقات همچنين نشان مي دهد كه دز مشخصي از آنتي بادي ها مي تواند لخته هاي خوني موجود در رگ ها را پاكسازي كند. دكتر آندرو نيرباي متخصص قلب در بيمارستان رويال بريستول در انگليس در اين باره گفت: تهيه واكسن قلب يك ايده جذاب و شگفت انگيز است. نتايج تحقيق بر روي اين واكسن در نشست شبكه اروپايي ژنوم عروقي در كمبريج به رياست دكتر نيرباي در هفته گذشته ارائه شد.
خاصيت آب گرم و آب ليمو
واحد مركزي خبر: به نوشته ديروز روزنامه الاهرام در اينترنت، جديد ترين تحقيقات نشان مي دهد اگر آب ليموي تازه در اوايل روز به آب گرم اضافه و نوشيده شود فوايد زيادي خواهد داشت. يكي از مهمترين اين فوايد پاكسازي كبد است. در اين تحقيقات به كساني كه دوره درمان پرهيز از گوشت، مشروبات الكلي، تخم مرغ و شكلات را مي گذرانند توصيه شده است براي به دست آوردن نتايج بهتر از دوره درمان خود از روش مصرف آب ليموي تازه با آب گرم نيز استفاده كنند.
فايده گياهان دارويي براي بارداران
ايسنا: داروهاي گياهي مناسب كه عارضه اي براي مادر و جنين نداشته باشد مي تواند در حل مشكلات دوران بارداري به كار رود.
به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» ايسنا ازواحد علوم پزشكي تهران صغري عسگريان و معصومه محمديان كارشناسان ارشد پرستاري دانشگاه علوم پزشكي بقية الله در نهمين كنگره بين المللي زنان و مامايي در مقاله اي علاوه بر توصيه هاي تغذيه اي، ورزشي، بهداشتي و دارويي خاص، كمك گرفتن از داروهاي گياهي مناسب كه عارضه اي براي مادر و جنين نداشته باشد را توصيه كرده اند. مشكلات شايع دوران بارداري شامل تهوع، استفراغ، كمردرد، يبوست، كم خوني فيزيولوژيك، سوزش سر دل، ترشحات زياد دستگاه تناسلي و خستگي است كه به عنوان مثال مي توان براي كاهش تهوع و استفراغ از رازيانه، بابونه، زنجبيل و بادرنجبونه استفاده كرد.عسگريان همچنين براي كاهش سوزش سردل زيره سياه، شويد و رازيانه و براي درمان واريس هاي پا و اندام تناسلي استفاده از سير خام، پياز خام و جعفري تازه را سودمند دانسته است.همچنين براي تخفيف بواسير، گل ختمي، هميشه بهار، بارهنگ و بومادران و جهت مداواي كم خوني كاسني، حبوبات، پيازچه، جعفري، كلم را سودمند اعلام شده است.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |