دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۷ - Jan 31, 2005
اخبار سياسي
ديدار رئيس جمهوري از دانشگاه شاهد
ايسنا: حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي، رئيس جمهور روز يكشنبه در جلسه هيات امنا و شوراي معاونان دانشگاه شاهد تاكيد كرد: ايران توانا، قدرتمند و پيشرفته، خواست و هدف همه دوستداران انقلاب اسلامي، امام (ره) و شهدا بوده است. رئيس جمهور در اين نشست، گفت: دانشگاه شاهد از دستاوردهاي ارزنده انقلاب است كه نشانگر جايگاه و پايگاه ايثارگري و ارزش و حرمت شهدا در جامعه است.
خاتمي تصريح كرد: دانشگاه شاهد بايد پيشتاز عرصه تحقيقات و علم در جامعه باشد و ارزشهاي شهادت و ايثار كه در انقلاب اسلامي و دفاع مقدس تجلي يافت، در آن بيش از هرجاي ديگر حفظ و برجسته شود. وي ضرورت نهادينه شدن احترام به ايثارگري در جامعه را خاطرنشان ساخت و گفت: اگر روحيه ايثارگري در جامعه حفظ شود، تماميت ارضي و استقلال كشور همواره تضمين و تامين خواهد شد.
خاتمي در پايان با اشاره به موقعيت خوب مكاني و فضايي دانشگاه شاهد، تكميل اين دانشگاه را زمينه ساز توسعه كيفي و كمي آموزش و پژوهش دانست و اظهار اميدواري كرد: كمبودهاي موجود هرچه سريعتر مرتفع شود.
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا: ايران برنامه هاي هسته اي اش را متوقف كند
ايسنا: بر اساس گزارش خبرگزاري يونايتدپرس، وزارت امور خارجه  آمريكا از ايران خواست تا بدون درخواست هيچ گونه مشوقي از جامعه  جهاني آنچه را جاه طلبي هاي هسته اي خواند، ترك كند.
اين خبرگزاري آمريكايي ادامه داد، ريچارد بوچر، سخنگوي وزارت امور خارجه  آمريكا طي يك نشست مطبوعاتي در واشنگتن گفت كه لازم است ايران هرگونه برنامه  تسليحات هسته  اي (!) را كه ممكن است داشته باشد، بدون آن كه به مشوق ها ربطشان دهد، ترك كند. وي درباره  گزارش رسانه ها در اين خصوص كه محمد البرادعي، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي از آمريكا خواسته است، به مذاكرات ايران و اروپا بپيوندد، گفت: موضوع، دادن مشوق ها به آنها نيست. مساله اين است كه آنها تصميم واقعي براي ترك هرگونه برنامه  تسليحات هسته اي بگيرند و در هماهنگي با همسايگان شان زندگي كنند. بوچر گفت: ايران بايست آنچه اروپايي ها و آژانس بين المللي انرژي اتمي از آنها درخواست مي كنند و آنچه را كه خودشان قول داده اند، انجام دهند. اين اظهارات بي اساس در حالي مطرح مي شود كه ايران بارها اعلام كرده است، برنامه ي هسته اي اش صرفا مقاصدي صلح آميز را دنبال مي كند و آژانس بين المللي انرژي اتمي با بازرسي هاي فشرده اي كه در كشورمان داشته است، نيز اين امر را تاييد كرده است.
البرادعي صبر بين المللي تا حل پرونده هسته اي ايران را خواستار شد
ايسنا: براساس گزارش شبكه  خبري آر.ت.ال. محمد البرادعي خواست تا در برخورد با مساله برنامه هسته اي ايران صبر درپيش گرفته شود.محمد البرادعي، مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي به شبكه خبري بي.بي.سي گفت: ما بايد از تمام امكان هاي ديپلماتيك پيش از آنكه قرار باشد جامعه بين المللي به گزينه ديگري بينديشد، استفاده كنيم.وي تاييد كرد كه ايران با بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي همكاري كرده است و روند بازرسي به زمان نياز دارد.البرادعي گفت: ايران در حال حاضر تهديد مستقيمي به حساب نمي آيد.
آلبرايت: آمريكا از قدرت ايران مي ترسد
ايسنا: آلبرايت گفت: آمريكا بايد با اروپا در زمينه حل مساله هسته اي ايران همكاري كند.روزنامه الشرق الاوسط، چاپ لندن با مخابره اين خبر افزود: مادلين آلبرايت، وزير امور خارجه پيشين آمريكا و عضو گروه روابط خارجي آمريكا در مورد تهديدات واشنگتن عليه ايران گفت: آمريكا از قدرت ايران و تلاش آن براي گسترش قدرت هسته اي اش مي ترسد.وي افزود: آمريكاييها بايد با اروپا در زمينه حل اين مساله طوري همكاري كنند كه اين همكاري تهديدي براي ايران به حساب نيايد.وي با خودداري از پاسخ به سئوالي در مورد ادعاهاي اصلاح طالبانه آمريكا در خاورميانه گفت: تعريف دقيق دموكراسي حتي در خود آمريكا نيز ممكن نيست.

دكتر لاريجاني: آبادگران انحصارطلبي را در همه زمينه ها خواهد شكست
كانديداي احتمالي اصولگرايان گفت: دولت اميد آبادگران در اجراي استراتژي توسعه اختيارمندي و براي فراگيركردن و دخالت دادن مردم در سرنوشت كشور، انحصارطلبي ها را در تمام زمينه ها خواهد شكست.
به گزارش خبرگزاري فارس، علي لاريجاني، روز عيد غدير خم در ادامه سفر يك روزه خود به آمل در جمع معلمان و فرهنگيان اين شهر در حسينيه رضوان آمل با تبريك عيد سعيد غدير خم، حضور خود را در جمع مردم با فرهنگ آمل افتخاري بزرگ خواند و اظهارداشت: ويژگي برجسته و ممتاز اين شهر از ديرباز به خاطر داشتن ستارگان عرفان و حكمت به ويژه آيت آلله جوادي آملي و آيت الله حسن زاده آملي نقطه قدرتي براي حركت رو به جلوي مردم اين ديار بوده است.
وي به اوج گرفتن توجهات غربي ها به افكار تشيع پس از واقعه ۱۱ سپتامبر اشاره كرد و افزود: جنبه هاي عقلاني و رفتاري در زيست اجتماعي و سياسي شيعه موجب رويكرد غربي ها، به افكار شيعيان شده و اين براي ما فرصت خوبي است، اگرچه به دنبال واقعه ۱۱ سپتامبر تهديدات دشمنان عليه كشورمان تشديد شده است.
وي با بيان اين كه آبادگران در بكارگيري مديران ذيصلاح و كارآمد در دولت آينده با كسي تعارف نخواهد داشت، گفت: مديران استراتژيك آينده كشور بايد از خصوصيات توانمندي ذهني در معرفت اسلامي، تجربه كافي،  تخصص بالا و شجاعت برخوردار باشند تا بتوانند راه حل مناسب را براي مسايل كشور پيدا كنند.
دكتر لاريجاني با بيان اين كه ريشه بسياري از مفاسد در انحصارطلبي ها است، آينده اميدبخش براي جامعه را در گرو مبارزه همه جانبه با هر نوع انحصار و انحصارطلبي در عرصه هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي دانست و گفت: دولت اميد آبادگران بايد حركتي جدي را براي شكستن انحصارطلبي ها آغاز كند تا مردم بتوانند هواي تازه اي استشمام نمود ه و به طور فراگير در اقتصاد و سياست سهيم باشند و با تلاش و خلاقيت خود چرخه توليد را در كشور به حركت درآورند و به آن شتاب بخشند.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي بر كوچك كردن حجم دولت به منظور چابك سازي و كارآمدكردن آن تاكيد و خاطرنشان كرد، از دولت اميد آبادگران انتظار مي رود در بعد سياست خارجي ضمن دفاع از خصوصيت الهام بخشي ايران، بسترهاي توسعه داخلي كشور را با رويكرد عدالتخواهانه فراهم كند.

مستشار قضايي معاونت آموزش قوه قضائيه:
مجازات استراق سمع، يك تا سه سال حبس است
مهر: مستشار قضايي معاونت آموزش قوه قضائيه گفت: ماموران دولتي به جز در مواردي كه قانون اجازه داده در صورتي كه مكالمات تلفني را بازرسي، ضبط و يا استراق سمع كنند و يا بدون اجازه صاحب آن مطالب مربوط به آن را افشا نمايند به حبس از يك تا ۳ سال محكوم خواهند شد.
دكتر غلامرضا اخلاقي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر با بيان اين مطلب افزود: كنترل تلفن اشخاص جز در مواردي كه به امنيت كشور مربوط باشد غير قانوني است و پيگرد قانوني به همراه خواهد داشت.وي در خصوص نحوه دستگيري متهمان گفت: طبق اصل ۳۲ قانون اساسي هيچ كس را نمي توان دستگير كرد مگر به حكم و ترتيبي كه قانون معين كرده و در صورت بازداشت موضوع اتهام بايد با ذكر دلايل بلافاصله كتبا به متهم ابلاغ و تفهيم شود و حداكثر ظرف مدت ۲۴ ساعت پرونده مقدماتي به مراجع صالحه قضايي ارسال و مقدمات محاكمه در اسرع وقت فراهم گردد و متخلف از اين اصل طبق قانون مجازات مي شود.وي در ادامه افزود: اوراق و نوشته هاي متهم فقط آنچه كه مربوط به جرم ارتكابي است قابل بررسي است و قاضي بايد در مورد ساير نوشته ها و اشياء متعلق به متهم با نهايت احتياط رفتار كند به نحوي كه محتواي آن افشا نشود.
مستشار قضايي معاونت آموزش قوه قضائيه خاطرنشان كرد: تامين آزادي هاي فردي يكي از وظايف اصلي دولت است به نحوي كه مي توان با وضع قوانين و مقررات مناسب مانع تعرض ديگران به حقوق و آزادي هاي شخصي شد و اين امر بايد مورد توجه مسئولان قضايي و به خصوص قضات قرار گيرد.

همزمان با دهه فجر
۴۵۰ طرح بهداشتي و درماني در كشور به بهره برداري مي رسند
گروه اجتماعي: مديركل  روابط عمومي  وزارت  بهداشت ، اعلام  كرد: ۴۵۰ طرح  بهداشتي  و درماني  در دهه  مبارك  فجر به  بهره برداري  مي رسند.
«هوشمند سفيدي » ديروز در جمع  خبرنگاران ، در زمينه  ۲۶ سال  عملكرد اين  وزارتخانه  پس  از انقلاب  اسلامي  گفت : ۸۵ ميليارد ريال  اعتبار براي  اجراي  اين  طرحها هزينه  شده  و با بهره برداري  از آنها براي  يكهزار و۳۰۰ نفر شغل  ايجاد مي شود.
وي  با بيان  اين كه  يك  ميليون  خانوار با اجراي  اين  طرحها از خدمات  بهداشتي  و درماني  بهره مند مي شوند، اظهار داشت : ۲۲۵ خانه  بهداشت ، چهار بيمارستان ، ۳۰ مركز بهداشتي  و درماني ، ۱۳ پايگاه  اورژانس  و چهار آزمايشگاه  از جمله  اين  پروژه ها هستند.
سفيدي ، توسعه  و گسترش  مراكز بهداشتي  و درماني  در سطح  كشور را سبب  كاهش  ميزان  مرگ  و مير عنوان  كرد و ادامه داد: هم اكنون  پوشش  خدمات  درماني  و بهداشتي  در روستاهاي  كشور به  ۹۴ درصد و در مناطق  شهري  به 
۱۰۰ درصد رسيده  است .
وي  با اشاره  به  اين كه  سازمان  بهداشت  جهاني  وضعيت  ايران  را در بخش  بهداشت  و درمان  بين  كشورهاي  مطلوب  ارزيابي  كرده است ، گفت : ميزان  متوسط طول  عمر در كشور هم اكنون  به  ۷۱ سال  افزايش  يافته  است .
به  گفته  سفيدي ، طي  ۲۶ سال  اخير شمار تختهاي  بيمارستاني   بسيار افزايش  يافته  و هر سال  ۱۵ بيمارستان  جديد مورد بهره برداري  قرار گرفته است .
وي  در ادامه  با بيان  اين كه  در بخش  توليدات  دارويي  به  خودكفايي رسيده ايم ، گفت : فقط سه  درصد داروهاي  مورد نياز از خارج  كشور تأمين مي شود و هم اكنون  ۹۷ درصد داروي  مورد نياز در كشور، در داخل  توليد مي شود.
سفيدي  با اشاره  به  اين كه  «در يكهزار و ۱۰۰ قلم  دارو صادرات  مازاد داريم » ، ادامه  داد: تاكنون  ۲۰۰ قلم  داروي  جديد در كشور توليد شده است .
به  گفته  وي ، به منظور دسترسي  مردم  به  دارو، هفت  هزار داروخانه  در كشور ايجاد شده  است .
وي  درباره  بخش  آموزش  پزشكي  نيز گفت : در ۲۶ سال  گذشته ، دانشگاههاي  علوم  پزشكي  و مراكز تربيت  نيروي  انساني  در بخش  بهداشت ، پنج  برابر شده اند و تعداد دانشجويان  علوم  پزشكي  ۱۰۴ هزار نفر افزايش  يافته  و تعداد فارغ التحصيلان  دانشگاهها در اين  رشته ها به  ۲۷ هزار نفر رسيده  است .

معاون سازمان حج و زيارت
ثبت نام زايران عمره، هفته اول اسفندماه آغاز مي شود
مهر: معاون سازمان حج و زيارت گفت: ثبت نام از زايران در كاروانهاي مجاز معرفي شده از سوي سازمان حج اوايل اسفندماه آغاز مي شود.
سيد ابوالحسن رضوي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر با بيان اين مطلب گفت: ثبت نام زايران براي سفر عمره مفرده محدوديت زماني ندارد و هم اكنون نيز مي توانند براي ثبت نام به شعب بانك ملي در سراسركشور مراجعه و مبلغ مورد نياز را پرداخت كنند. وي افزود: اسامي دفاتر زيارتي مجاز، تاريخ اعزام، ثبت نام دركاروانها، انتخاب پرواز، هتل محل اقامت، هزينه سفر و... حداكثر تا اوايل اسفندماه سال جاري اعلام خواهد شد و متقاضياني كه قبلا ثبت نام كرده اند
مي توانند براي ثبت نام به كاروانهاي مجاز معرفي شده مراجعه نمايند.
وي خاطر نشان كرد: هم اكنون سازمان حج در حال مذاكره با وزارت حج عربستان براي اعزام زايران به عمره مفرده است و چنانچه توافقات لازم صورت بگيرد زمان دقيق ثبت نام در كاروان ها نيز اعلام خواهد شد.
معاون سازمان حج و زيارت تاكيد كرد: اعزام زايران عمره مفرده سال ۸۴ از فروردين ماه در سراسر كشور آغاز وتا پايان ماه مبارك رمضان ادامه دارد.

پرداخت مابه التفاوت بن غيرنقدي مستمري بگيران با حقوق بهمن ماه
مدير كل تأمين اجتماعي تهران بزرگ از پرداخت بيش از ۲۰ ميليارد ريال مابه التفاوت بن غيرنقدي مستمري بگيران و بازنشستگان با حقوق بهمن ماه خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران، مجيد روزيفراخ افزود: مبلغ ۱۲۰ هزار ريال به عنوان مابه التفاوت بن غيرنقدي سال ۸۳ به بيش از ۲۱۲ هزار نفر مستري بگير تحت پوشش اداره كل تهران بزرگ پرداخت مي شود.

انتخاب نهم
دكتر ولايتي :اميدوارم شوراي هماهنگي آنچه به مصلحت نظام تشخيص دهد اعلام كند
مهر: علي اكبر ولايتي با بيان اينكه خبري از شخصيت مورد اجماع شوراي هماهنگي و زمان اعلام آن ندارد گفت: اميدوارم شوراي هماهنگي آنچه به مصلحت نظام تشخيص مي دهد اعلام كند.
ولايتي در خصوص احتمال انتخاب علي لاريجاني در اين شورا گفت: من براي گروه ها و مجموعه هايي كه براي مصلحت نظام كار مي كنند آرزوي موفقيت دارم و اميدوارم در همين مسير به كار خود ادامه دهند.
وي در پاسخ به خبرنگاري كه پرسيد: «مي گويند شما حمايت  هاشمي  را بيش از حمايت شوراي هماهنگي مي پسنديد» گفت: از همانها كه مي گويند بپرسيد.
۲۵۰ هزار ناظر بر انتخابات رياست جمهوري نظارت مي كنند
فارس: معاون اجرايي و انتخابات شوراي نگهبان از نظارت ۲۵۰ هزار نفر از ناظرين شوراي نگهبان بر انتخابات رياست جمهوري خبر داد.
محمد جهرمي  افزود: بلافاصله پس از تشكيل هيات هاي نظارت آموزش ناظران آغاز خواهد شد و ناظرين مسئول، ناظرين نواحي و در نهايت ناظرين مناطق طي چند جلسه به شكل حضوري و نيمه حضوري و مكتوب آموزش خواهند ديد. وي در ادامه درباره بررسي صلاحيت كانديداهاي رياست جمهوري گفت: تائيد صلاحيت نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري همانند انتخابات مجلس پيچيده و زمان بر نيست چرا كه پرونده نامزدها مستقيماً به شوراي نگهبان منتقل و در آنجا بررسي مي شود كه طبعاً زمان زيادي نخواهد برد.
جهرمي اظهار داشت: اگر در زمان انتخابات تخلفي از طرف دستگاهي صورت گيرد به شكلي كه اموال بيت المال به نفع نامزد خاصي مصرف شود، اين اموال توقيف و با متخلفان نيز برخورد خواهد شد.
شيوه  جاري  شوراي  هماهنگي  به  اختلاف  نظر منجر نخواهد شد
ايرنا: محسن  رضايي  نامزد انتخابات  رياست  جمهوري  گفت : در صورتي  كه  شيوه  جاري شوراي  هماهنگي  نيروهاي  انقلاب  اسلامي در ارتباط با انتخابات  رياست  جمهوري با آرامش  پيش  برود، اختلاف  نظر پيش  نخواهد آمد.
رضايي  شنبه  شب  در گفت  و گو با خبرنگاران  در بوشهر افزود: حضورم  در انتخابات  بسيار جدي  است  و شيوه اي  كه  شوراي  هماهنگي  نيروهاي  انقلاب  در پيش گرفته  اگر با چنين  آرامشي  جلو برود فكر نمي كنم  به  اختلاف  نظر برسيم ، مهم  اين  است  كه  شتابزدگي  صورت  نگيرد تا افكار عمومي شكل  بگيرد و بتوان  روي  نظرسنجي ها ارزيابي  داشت  و استناد كرد.
دكتر ولايتي نامزد اصولگراهاست
دبير حزب  موتلفه  اسلامي شاخه  كردستان  گفت : گزينه  ۱۸ تشكل  سياسي  اصولگرا براي  انتخابات  رياست  جمهوري  دكتر علي اكبر ولايتي  است .
جليل  مهدي  عراقي  ديروز در سلسله  نشست هاي  سياسي  در خبرگزاري جمهوري  اسلامي مركز سنندج  افزود: اصولگراها دچار تشتت  نامزدها نخواهند شد و پيرو تصميمات  شوراي  هماهنگي  بوده  و فقط يك  نامزد را معرفي  خواهند كرد.به  گفته  وي ، شوراي  هماهنگي  تاكنون  بطور صريح  موضع  خود را اعلام  نكرده  است.
گزينه روحاني را بررسي نمي كنيم
گروه سياسي: تيمورعلي عسگري گفت: روحاني جزء گزينه هاي مطرح در دو طيف فراگير اصولگرا و دوم خردادي نيست و اصولگرايان نيز قطعا او را مورد بررسي قرار نخواهند داد.حسن روحاني قابليت مطرح شدن دربين نيروهاي اصولگرا به عنوان كانديداي انتخاباتي را ندارد.
اين عضو فراكسيون اصولگرايان با بيان اين كه تأكيد ما در ديدار با هاشمي بر وحدت و همگرايي خواهد بود تا دعوت از ايشان افزود: درنهايت هاشمي است كه بايد تصميم بگيرد كه وارد عرصه انتخابات مي شود يا خير اما آنچه ما به عنوان روحانيون مجلس دغدغه داريم اين است كه روحانيت را به نفع خود مصادره نكنند.

دكتر ولايتي: پايه دموكراسي ديني بدست تواناي امام راحل استوار شد
ايسنا: علي اكبر ولايتي با بيان اين كه مردم سالاري ديني را امام راحل (ره) برپا كرد گفت: براي اولين بار، پايه دموكراسي ديني به دست تواناي معظم له استوار شد و امروز الگوي همه كشورهاي اسلامي است.
وي افزود: امروز جمهوري اسلامي ايران به بركت استقلال و استواريش كه مستظهر به حمايت مردم است، توانسته بي اعتنا به تهديدات، توطئه ها و نشانه هاي آمريكا و غرب روي پاي خود بايستند. دكتر ولايتي كه در جمع مردم لارستان در مسجد رسول اكرم (ص) سخن مي گفت، با بيان اين مطلب افزود: امسال دهه فجر با عيد سعيد ولايت و امامت مصادف شده و اين تقارن ان شاءالله براي ملت مبارك است.
مشاور مقام معظم رهبري، به حوادث مهم دوران انقلاب اشاره كرد و افزود: امروز ايران علي رغم مخالفت غرب يكي از ۱۰ كشور مهم هسته اي در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي جهان است و اين نعمت به راحتي به دست نيامده است. وي همچنين در ديدار مردم و طلاب مدرسه علميه امام شافعي در اوز گفت: به بركت تاسيس جمهوري اسلامي ايران، سنت حمايت از حركتهاي اسلامي در ايران شكل گرفت و امروز هيچ دولتي به اندازه دولت جمهوري اسلامي ايران به ملتهاي مسلمان اعم از شيعه و سني در احقاق حقوقشان كمك نكرده، كه اين يكي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي است.
وي افزود: ما در آستانه دهه فجر هستيم، سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي؛ انقلابي كه بركات آن فقط مربوط به ايران نبود، بلكه تحولي در كل جهان اسلام و قله پيروزي در قرن بيداري اسلامي و در پهنه عالم اسلامي بود كه به دست توانمند امام راحل و همت مردم به بار نشست.
مشاور مقام معظم رهبري، امام راحل را منادي وحدت بين مسلمانان خواند و افزود: امام راحل (ره) هر عامل تفرقه اي را شيطاني مي دانست و با اين تدبير دقيق، ظريف و هوشيارانه توانست در كوتاهترين مدت ممكن يعني ۱۰ روز بعد از ورود به ايران، در ۲۲ بهمن، انقلاب اسلامي را به پيروزي برساند.
ولايتي به ضرورت تداوم وحدت و انسجام داخلي براي حفظ نظام اشاره و تصريح كرد: براي حفظ و تداوم، امروز هم مهمترين عامل وحدت است، خصوصا وحدت بين شيعه و سني تا بتوانيم دستاورد جهاني انقلاب را كه بيداري اسلامي است، حفظ كنيم. وي افزود: اگر امروز مبارزات فلسطين از حالت انفعالي به حالت ابتكاري و تهاجمي تغيير كرده، محصول الگوپذيري از انقلاب اسلامي است.
اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري همچنين در مراسم جشني كه به مناسبت عيد غدير در حسينيه اعظم گراش برگزار شد، شركت كرد.
دكتر ولايتي طي سخناني در شرح واقعه غدير با اشاره به فضايل اميرالمومنين(ع) گفت: پيامبر (ص) فردي را به امامت، خلافت و وصايت معرفي كرد كه سابقه اش در اسلام، قاطعيتش در راه حق، جهادش در راه خدا، دانايي اش در دين و تقوايش در زندگي بر كسي پوشيده نبود.
مشاور مقام معظم رهبري، در بخشي از سخنانش به نقش بزرگان و علماي خطه جنوب در بيداري اسلامي اشاره كرد و افزود: علما و بزرگان لارستان در طول دو قرن گذشته، نقش مهمي در نهضت اسلامي داشته و در طول انقلاب و بعد از انقلاب نيز، هميشه در صحنه بوده اند.
ولايتي سپس به نقش رهبري خردمندانه امام(ره) اشاره كرد و آن را عامل اصلي پيروزي انقلاب خواند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |