شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۳
فوتبال باشگاهي در اروپا
تقابل ميلاني ها در سن سيرو
بعد از پشت سر گذاشتن يك هفته بسيار طاقت فرسا براي تيم هاي سرشناس فوتبال دنيا از امروز درگير رقابت هاي داخلي كشور خود مي شوند. اين هفته اروپا شاهد چند رويداد مهم نيز چارچوب ليگ هاي داخلي است. فينال جام اتحاديه انگليس بين ليورپول و چلسي، دربي بزرگ شهر ميلان بين اينتر و آث و ديدار حساس ديپورتيولاكرونيا و رئال مادريد در منطقه گاليسيا از جمله اين بازي ها هستند.
حسن حيدري
010536.jpg
فوتبال ايتاليا يكي از پرهيجان ترين ليگ هاي معتبر دنياست. اين بازي ها زماني جذاب تر مي شود كه تيم هاي سرشناس كالچو روبه روي هم قرار مي گيرند.
هفته بيست و پنجم كالچو نقطه تلاقي دو تيم بزرگ شهر صنعتي ميلان است. اين دربي فردا در سن سيرو برگزار مي شود و طي آن آث ميلان به ديدار اينترميلان خواهد رفت.
عمده ترين هدف آث ميلان كسب يك پيروزي با ارزش و تداوم صدرنشيني در كالچو است.
كارلو آنجلوتي براي اين بازي همان شيوه هميشگي ۲-۱-۳-۴ را برگزيده است. در اين بازي اندري شوچنكو غايب بزرگ به حساب مي آيد.
مهاجمي كه با حضورش مي توانست خط حمله ميلان را نسبت به اينتر برتري بخشد.
به هر حال با شكستگي گونه اي كه در ديدار با كالياري گريبانگير شوچنكو شد او بايد به استراحت بپردازد.
در اين بازي ديدا درون دروازه قرار دارد. كافو، استام، مالديني و كلادزه در خط دفاع بازي مي كنند. پروچي، پيرلو و سيدورف در خط مياني و روي كاستا به عنوان هافبك نفوذي در زمان حمله به مهاجمان اين تيم اضافه مي شود.
توماسون و كرسپو نيز به عنوان مهاجمان ميلان بايد تولدو را شكار كنند. آنجلوتي يك ذخيره طلايي به نام سرجينهو را روي نيمكت دارد كه مي تواند در زمان هاي حساس وارد بازي كند.
در اين بازي هر تيمي كه بتواند در نبرد ميانه ميدان برتري داشته باشد فاتح بازي خواهد بود.
آنجلوتي در مورد اين بازي مي گويد: وظيفه تمامي بازيكنان را به آنها گوشزد كرده ام در اين بازي استام يارگيري فشرده اي را با ويري خواهد داشت تا او نتواند خط دفاع ما را تحت فشار قرار دهد.
در آن سوي ميدان اينتر براي اين كه نوار شكست ناپذيري خود را حفظ كند يك شب سخت را در پيش دارد. ۹۰ دقيقه بازي كه مي تواند اين تيم را به صدر جدول نزديكتر كند.
مانچيني جوان با شيوه اي نسبتاً  دفاعي ۲-۴-۴ تيم خود را برابر ميلان به ميدان مي فرستد. تولدو، زانتي بورديسو، ميهايلوويچ، فاوالي، ورون، كريستيانو زانتي، استانكوويچ، آدريانو و مارتينز ۱۱ بازيكن اين تيم به شمار مي روند.
اينتر از لحاظ نفري نسبت به آث ميلان نه تنها ضعيف تر نيست بلكه دروازه بان جوان اين تيم تولدو بسيار باتجربه تر از ديدا برزيلي است. شايد نقش تعيين كننده در اين بازي را تولدو ايفا كند.
اينترميلان در حال حاضر با ۴۳ امتياز در مكان سوم جدول ايستاده است.
البته بازي هاي هفته بيست و پنجم از امروز با ديدارهاي برشيا با سامپدوريا و فيورنتينا و اودينزه آغاز مي شود. از بين اين ۴ تيم فقط سامپدوريا و اودينزه در بالاي جدول قرار دارند.
در ساير بازي هاي روز يكشنبه يوونتوس در غياب پاول ندود مصدوم با سيه نا ديدار مي كند. كاپلو دوست دارد خاطرات قهرماني با آث ميلان را اين بار با يوونتوس تكرار كند. توقف هفته قبل يووه برابر مسينا باعث شد تا اين تيم صدر جدول را از دست بدهد. البته طرفداران يوونتوس امشب براي شكست آث ميلان برابر اينتر دست به دعا برمي دارند تا شايد يووه به جايگاه اصلي اش بازگردد.
اين هفته بولونا با ليورنو ديدار مي  كند، كالياري در جنوب ايتاليا ميزبان آتلانتاست، در رم، لاتزيو با پارما جدال خواهد كرد، لچه به مصاف مسينا مي رود، پالرمو با رم روبه رو مي شود و رجيانا نيز با كيه وو ملاقات خواهد كرد.
010539.jpg
چلسي- ليورپول در فينال جام اتحاديه
ليگ برتر انگليس اين هفته در غياب پيشتاز برگزار مي شود و طي آن منچستر و آرسنال فرصت پيدا مي كنند تا به اين تيم نزديكتر شوند. چلسي نيز فردا در فينال جام اتحاديه به ديدار ليورپول خواهد رفت.
ميليونرهاي چلسي بعد از حذف از رقابت هاي جام حذفي حالا به ليگ برتر و جام اتحاديه چشم دوخته اند تا از سه گانه انگليس دو جام را به خانه ببرند.
چلسي كه هنوز در لندن نباخته است در حال حاضر با ۶۸ امتياز پيشتاز است. منچستر يونايتد با فاصله نسبتاً زياد يعني ۹ امتياز كمتر در مكان دوم جدول ايستاده است.
اين تيم امروز در اولدترافورد با پورتموث ديدار مي كند. با آمدن ون نيستلروي در كنار وين روني پديده اين فصل ليگ برتر بسياري از معضلات خط حمله منچستر كاهش مي يابد. منچستر نيز از جمله تيم هايي است كه در اين فصل در خانه شكست نخورده.
الكس فرگوسن نظر مثبتي روي اين بازي دارد و در گفت وگو با   B.B.C اعلام كرده كه بدون شك منچستر يونايتد فاتح اين ديدار خواهد بود. حريف منچستر در اين بازي در ۱۳ بازي خارج از خانه ۷ بار طعم شكست را چشيده است.
تيم فوتبال آرسنال سومين شانس قهرماني در اين فصل ليگ برتر بعد از يك شروع خوب و بدون شكست بعد از اينكه از منچستر يونايتد در ليگ برتر شكست خورد به دوران نزول پا گذاشت و هنوز نتوانسته جايگاه اوايل فصل را از چلسي بازپس گيرد.
در هفته بيست و هشتم آرسنال با ساوتهمپتون ديدار مي كند كه اكنون در قعر جدول در شرايط بحراني قرار دارد. اين تيم در بيست و هفت بازي گذشته تنها سه پيروزي در كارنامه خود به ثبت رسانده است.
آرسن ونگر هنوز نمي تواند از سول كمپل استفاده كند، زيرا آسيب ديدگي او بهبود نيافته است. تيري آنري بهترين گلزن ليگ برتر در اين بازي مي تواند نمايش خيره كننده اي داشته باشد تا تعداد گلهايش افزايش يابد. ساوتهمپتون با دريافت ۴۳ گل يكي از متزلزل ترين خطوط دفاعي را در ليگ برتر دارد.
در ساير بازي هاي امروز آستون ويلا با اورتون ديدار مي كند، كريستال پالاس ميزبان بيرمنگهام سيتي است و تاتنهام هاتسپرز نيز با فولهام ديدار مي كند.
بازي هاي يكشنبه با انجام دو ديدار ديگر پيگيري مي شود كه طي آن در سنت جيمز پارك، نيوكاسل با بولتون مسابقه مي دهد و در ريورسايد نيز ميدلزبرو يكي از تيم هاي پرسروصداي اين دوره با چارلتون روبه رو مي شود. ميدلزبرو تيم دوم شهر نيوكاسل در اين فصل با بازيكنان سرشناسي چون رايزيگر، هاسل بنك، بودوين زندن و... درصدد به دست آوردن يك سهميه اروپايي است.
رقابت فشرده بايرن مونيخ- شالكه در بوندس ليگا
رقابت تنگاتنگ بايرن مونيخ و شالكه اكنون به اوج خود رسيده است و تنها تفاضل گل مثبت ۲۱ بايرن اين تيم را همچنان در صدر باقي نگه داشته است.
اين دو تيم در آغاز هفته بيست و دوم بوندس ليگا طي امروز و فردا به ميدان خواهند رفت.
بايرن مونيخ بعد از پيروزي خيره كننده در ليگ قهرمانان برابر آرسنال حالا بايد در زمين فرايبورگ به ميدان برود.
بايرن بعد از آن بازي سنگين حالا با تيم ته جدولي فرايبورگ بازي ساده اي را در پيش خواهد داشت. با اين وجود در اين فصل بايرن در بازي هاي خارج از خانه آمار چندان درخشاني را به جاي نگذاشته و در ۱۰ بازي تنها ۴ پيروزي به دست آورده است.
عليرغم اينكه بايرن هفته گذشته تا دقيقه(۵۲) ۵ گل از دورتموند پيش بود، اما باز هم شانس بازي به هاشميان نرسيد. بايد اين هفته منتظر اتفاقات تازه اي در اين تيم باشيم.
فرايبورگ در اين بازي ريچارد گولز را به دليل اخراج در بازي قبلي در اختيار ندارد. در ساير بازي هاي امروز كايزرسلاترن با فريدون زندي هافبك ايراني تبارش ميزبان ولفسبورگ است. زندي بعد از يك هفته غيبت مجدداً در خط مياني كايزرسلاترن قرار خواهد گرفت.
كايزرسلاترن در حال حاضر در مكان دهم جدول جا خوش كرده ولي ولفسبورگ دو پله از اين تيم بالاتر است.
هامبورگ نيز مانند كايزرسلاترن هفته پيش از ستاره ايراني اش سود نبرد، اما با اين وجود دو بر يك به پيروزي رسيد. توماس دال هنوز به مهدوي كيا اعتقاد لازم را پيدا نكرده تا او را در هر بازي در تركيب اصلي قرار دهد.
هامبورگ امروز در برلين پايتخت آلمان ميهمان هرتابرلين است. اين دو تيم در جدول بوندس ليگا در همسايگي يكديگر هستند و تنها هامبورگ با ۳۷ امتياز در مكان ششم جاي دارد.
در بندر برمن نيز تيم فوتبال وردربرمن با بوخوم روبه رو خواهد شد. اين بازي ها فردا با ديدار حساس لوركوزن و اشتوتگارت در ورزشگاه اختصاصي آرنا دنبال مي شود. تيم شالكه نيز با آيلتون و ابه ساند دو تن از بهترين مهاجمان بوندس ليگا به پيشواز هانوور تيم تازه وارد بوندس ليگا مي روند.
بارسلون بدون رقيب پيش مي رود
آيا بارسلون مي تواند فاصله كنوني را تا پايان راه لاليگا در اين فصل ادامه دهد تا فرانك ريكارد مربي جوان اين تيم به بلندمرتبه ترين آرزويش در طول دوران ورزشي اش دست يابد.
بارسلون امشب با ضعيف ترين تيم حال حاضر لاليگا يعني نومانيسا ديدار مي كند. تلاقي دو تيم بالا و پايين جدول مي تواند براي بارسلونا مفيد تر باشد تا اختلاف ۷ امتيازي اين تيم با ساير رقبا حفظ شود.
مثلث ويرانگر دكو، رونالدينهو و اتو مي تواند براي هر تيمي مشكل آفرين باشد.
در حالي كه بارسلون در هفته بيست و پنجم لاليگا ديدار آساني را در پيش دارد. رئال مادريد به منطقه خطرناك گاليسيا در شمال اسپانيا گام مي نهد. باخت هفته گذشته مقابل بيلبائو نوار هفت پيروزي پياپي لوگزامبورگو را پاره كرد.
اين مربي برزيلي بعد از اينكه در ديدار هفته گذشته رونالدو، فيگو و زيدان را از ابتدا به ميدان نفرستاد نمي خواهد بار ديگر سوژه مطبوعات سمج اسپانيايي هاشود و در مصاحبه اي با ماركا يكي از نشريات برجسته اسپانيايي با اعتراف به اشتباه خود گفت: يقين داشته باشيد كه اين بار اين سه نفر در بين نفرات اصلي خواهند بود مثل ديدار با يوونتوس كه به پيروزي ما منجر شد. خاوير ايرورتا كه كمتر در خانه بازي را به حريفان واگذار كرده در مورد اين ديدار مي گويد: رئال براي ما حريف خطرناكي خواهد بود.
اين تيم از مجموعه اي از بهترين ستاره هاي دنيا تشكيل شد و همواره بازي با اين نوع تيم ها بسيار سخت است. در دو بازي ديگر امشب اسپانيول با آلباسته و مايوركا با لوانته ديدار مي كنند.
در جدول رده بندي لاليگا اكنون بعد از بارسلون كه درصدر جاي دارد رئال مادريد، بتيس، سويل و ويارئال حضور دارند. در انتهاي جدول نيز سانتاندر، آلباسته، مايوركاونومانسيا روي خط قرمز گام برمي دارند.

ورزش
اقتصاد
اجتماعي
انديشه
سياست
فرهنگ
هنر
|  اقتصاد  |   اجتماعي  |  انديشه  |  سياست  |  فرهنگ   |  ورزش  |  هنر  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |