شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۸۵ - Apr 30, 2005
تحليل روز بازار سهام در هفته گذشته
حركت نقدينگي بورس به سوي سهام خودرو
000942.jpg
گروه بورس: خودروسازان بورس تهران در طول هفته گذشته شاهد سرازيرشدن بيشترين حجم نقدينگي بازار به سوي اين سهام بودند.
به گزارش خبرنگار ما، طي هفته قبل علاقمندان به سرمايه گذاري در شركتهاي پذيرفته شده در بورس تهران ۵۰۰ ميليارد ريال از نقدينگي خود را براي خريد سهام شركتهاي خودروسازي فعال در اين بازار پرداختند.
در اين بين ۳۴۵ نفر با پرداخت ۱۹۶ ميليارد ريال مالك ۲/۳۴ ميليون سهم سايپا شدند. سهام سايپا در طول هفته گذشته در پايين ترين حد ۵۴۳ تومان و در بالاترين هنگام ۵۹۹ تومان معامله شد.
سرمايه گذاري رنا هم كه به عنوان يك شركت هلدينگ در سهام شركتهاي خودروسازي و قطعه سازي سرمايه گذاري كرده در اين هفته با استقبال ۲۱۶ خريدار مواجه شد، اين تعداد ۴/۴۶ ميليون سهم رنا را در مجموع ۱۹۴ ميليارد ريال خريدند، قسمت سهام رنا با وجود حجم بالاي تقاضا و معاملات صورت گرفته در پايان هفته نيم درصد افت نشان داد.
در هفته قبل ايران خودرو از نظر ارزش معاملات صورت گرفته بر سهام آن رتبه سوم بورس را به خود اختصاص داد. ارزش داد و ستدهاي انجام شده بر سهام ايران خودرو طي اين دوره به ۸۰ ميليارد ريال رسيد. حدود يكهزار نفر متقاضي خريد ۱/۱۷ميليون سهم ايران خودرو بودند. قيمت سهام ايران خودرو آخر هفته نسبت به هفته قبل از آن دو درصد افزايش يافت.
اين گزارش حاكي است:  طي هفته گذشته از نظر تعداد سهام مبادله شده سرمايه گذاري رنا رتبه نخست بورس را بدست آورد و سرمايه گذاري توسعه ملي با توجه به داد و ستد ۳/۴۵ ميليون سهم آن در رتبه دوم جاي گرفت، سايپا و ايران خودرو هم به ترتيب سوم و چهارم شدند.
آمار تفكيكي ارائه شده حاكي است:  بيشترين توجه سهامداران خرد در بورس تهران طي هفته گذشته معطوف به سهام ۵ شركت توسعه ملي، ايران خودرو، ليزينگ صنعت و معدن، بانك پارسيان و سرمايه گذاري پتروشيمي بوده است.
در اين دوره دو هزار و ۸۲۲ نفر براي خريد سهام توسعه ملي صف كشيدند و يكهزار نفر سهام ايران خودرو را خريدند، ضمن اين كه تعداد متقاضيان سهام ليزينگ صنعت و معدن از ۹۰۰ نفر فراتر رفت، بانك پارسيان هم توجه ۷۰۰ نفر از سرمايه گذاران را به خود جلب كرد، ضمن اين كه ۶۳۰ نفر براي خريد سهام سرمايه گذاري پتروشيمي به شركتهاي كارگزاري مراجعه كردند.
در طول هفته قبل بالاترين رشد قيمت سهام نصيب سهامداران پارس الكتريك شد، قيمت سهام اين شركت در پايان هفته ۶/۲۰درصد بالا رفت. در اين دوره ارزش هر سهم حمل و نقل توكا نيز با
۲/۱۵ درصد رشد مواجه شد، ضمن اين كه سهامداران لوله و ماشين سازي و همچنين ساسان نيز به ترتيب رشد ۵/۱۳درصدي و ۳/۱۰درصدي ارزش دارايي هاي خود را شاهد بودند.

تحليل بي بي سي از گشايش تالار كيش
محدوديت بازار سرمايه ايران برجاست
000936.jpg
بي بي سي: بورس منطقه اي جزيره كيش در حالي آغاز به كار كرده كه آئين نامه سرمايه گذاري خارجي در بورس تصويب نشده و خارجيان همچنان نمي توانند سهام شركتهاي ايراني را بخرند.
بر اساس برنامه اي از پيش تعيين شده قرار بود بورس كيش علاوه بر تابلوي ريالي، تابلوي ارزي داشته باشد و خارجيان نيز بتوانند سهام شركتهاي ايراني را با استفاده از اين بازار معامله كنند اما هنوز چارچوب مشاركت خارجيان در معاملات سهام در ايران مشخص نيست.
تاخير دولت در تصويب آئين نامه سرمايه گذاري خارجي در بورس سبب شده است اولين تالار بورس مناطق آزاد نيز بدون تابلوي ارزي فعاليت خود را شروع كند. به اين ترتيب، بورس منطقه اي كيش تفاوتي با ديگر تالارهاي منطقه اي بورس در ايران ندارد كه در دو سال گذشته راه اندازي شده است. به اين ترتيب گام اول بين المللي شدن بورس ايران به مانع قانوني برخورد كرده و اميدها به ياس مبدل شده است.
شرايط سرمايه گذاري خارجي
شوراي بورس آئين نامه اي تهيه كرده كه بر اساس آن سرمايه گذاران خارجي خواهند توانست با مجوز وزارت اقتصاد و دارايي تا ده درصد كل سهام بورس را خريداري كنند مشروط بر آن كه تا سه سال اصل سرمايه خود را خارج نكنند. ارزش جاري بورس حدود۵۰ ميليارد دلار برآورد مي شود و با تصويب و اجراي اين مصوبه، قرار بود حدود ۵ ميليارد دلار از سهام شركتها به خارجيان واگذار شود. البته در حال حاضر بخشي از سهام ۲۴ شركت ايراني در اختيار شهروندان خارجي است اما بيشتر آنان سهام خود را از طريق شركاي ايراني و با تبديل ارز به ريال خريداري كرده اند.
نگراني هاي داخلي ناشي از خروج سرمايه توسط خارجيان و آسيب هايي كه ممكن است از اين طريق بر اقتصاد كشور وارد شود، طرح هاي جذب سرمايه هاي خارجي در بورس را ناكام گذاشته است. در كنار اين موضوع، سهام شركتهاي بزرگ ايراني تنها در تالارهاي داخلي معامله مي شود و امكان عرضه سهام شركتهاي ايراني در بورس هاي بين المللي فراهم نيست. در واقع بورس ايران چون جزيره اي است كه با بازارهاي بين المللي ارتباطي ندارد و برخي كارشناسان اين وضعيت را تهديدي براي بازار سرمايه رو به توسعه ايران به حساب مي آورند.
حسين عبده تبريزي، دبير كل بورس در مراسم گشايش بورس كيش، گفت «اگر بازار سرمايه ايران با بازار بين المللي ادغام نشود در ابعاد ملي نيز سر پا نخواهد ماند.»
مشكلات شركتهاي داخلي
به نظر مي رسد ادامه اين وضعيت براي شركتهاي بزرگ ايراني نيز كه نياز شديدي به نقدينگي دارند و تامين آن را از داخل كشور امكان پذير نمي بينند، قابل تحمل نباشد.
به گفته عبده تبريزي، تهيه پول ارزان و كافي براي تامين اعتبار اين شركتها نه تنها از بازار گران پول كشور بلكه از بازار سرمايه ايران نيز غير ممكن شده است و شركت هاي بزرگي كه سه تا چهار ميليارد دلار ارزش دارند ناچار به بين المللي شدن هستند. سازمان بورس در تلاش است با تصويب آئين نامه سرمايه گذاري خارجي و ايجاد تابلوي ارزي در تالار بورس كيش، شرايط را براي بين المللي شدن بورس ايران مهيا كند. اين گامي است كه مي تواند تا حدودي بن بست موجود بر سر راه سرمايه گذاري خارجي را بشكند و اين محدويت را از پيش رو بردارد اما اين پرسش نيز مطرح است كه آيا تصويب و اجراي اين آئين نامه مي تواند نسخه مناسبي براي بورس تهران باشد؟

شاخص كل قيمت سهام ۵۹ واحد رشد كرد
گروه بورس: طي يك هفته گذشته فعالان بازار شاهد رشد ۵۹ درصدي شاخص كل قيمت سهام بودند.
به گزارش خبرنگار ما در پايان اين هفته شاخص ياد شده به رقم ۱۲ هزار و ۷۶۱ واحد نزديك شد.
بنابراين گزارش طي هفته گذشته شاخص كل تالار اصلي ۵۹ واحد و شاخص فرعي ۴/۵۴ واحد افزايش يافتند و به ترتيب ارقام ۱۲ هزار و ۷۹۲ واحد و۱۱ هزار و ۲۲۷ واحد را براي خود به ثبت رساندند.
اين گزارش حاكي است: هفته گذشته شركت هاي سرمايه گذاري صنعتي بورس عملكرد خوبي داشتند و در نتيجه در پايان هفته گذشته شاخص مالي با ۲۸ واحد رشد و شاخص صنعت با ۵۰ واحد رشد مواجه شدند. بر اين اساس طي يك هفته گذشته شاخص هاي ياد شده به ترتيب روي ۳۶ هزار و ۱۸۲ واحد و ۹ هزار و ۷۰۴ واحد ثابت شدند.فعالان بازار اين هفته را در حالي به پايان رساندند كه ميانگين موزون ۵۰ شركت فعالتر با ۴/۸ واحد افزايش و ميانگين ساده اين شركت ها با ۲۳۴ واحد رشد مواجه شدند.
براساس اين گزارش داد و ستدهاي هفته گذشته بورس تهران منجر به رشد ۱۷۱ واحدي شاخص قيمت و بازده نقدي شد و شاخص بازده نقدي نيز در اين مدت ۶/۲ واحد افزايش يافت.

اولين تالار بورس در غرب ايران فردا گشايش مي يابد
گروه بورس: همزمان با افتتاح تالار كيش در هفته گذشته و گشايش تالار همدان در هفته جاري حلقه بازار سرمايه در سراسر ايران كامل تر شد.
به گزارش خبرنگار ما در حال حاضر كمربند شمالي ايران شامل اروميه، تبريز، اردبيل، رشت و مشهد شاهد فعاليت تالارهاي بورس است و در كمربند جنوبي نيز تالارهاي زاهدان، كرمان، كيش، شيراز و اهواز كار خود را آغاز كرده اند.
در مركز ايران هم تالارهاي مستقر در تهران، كرج، زنجان و اصفهان بخش بزرگي از شهروندان ايراني را به بازار سرمايه  پيوند مي دهند.
طبق گزارش هاي دريافتي فردا با گشايش تالار همدان اولين مركز مبادله سهام در غرب كشور به چرخه بورس اوراق بهادار مي پيوندد.
زاهدان
در تالار منطقه اي زاهدان از زمان افتتاح - ۲۲ آذرماه ۸۳ - تاكنون ۳۱ هزار و ۶۳۰ سهم به ارزش ۲۳۱ هزار و ۹۲۲ ميليون ريال دادوستد شده است كه از اين ميزان معامله ۸۰ درصد را خريد و ۲۰ درصد را فروش سهام تشكيل داد. در مجموع ۱۳۰۵ نفر اقدام به خريد سهام كرده اند.
در سال ۸۳ از كل ۶۵۰ نفر ثبت نام كنندگان در كلاس هاي آموزشي تعداد ۴۷۰ نفر آموزش ديده اند كه ۷۰ نفر زن و ۴۰۰ نفر مرد بوده اند.
در حال حاضر كارگزاري هاي بانك كشاورزي، سرمايه گذاري ملي و بهمن و سهام گستران شرق در حال فعاليت بوده و تعداد ديگري از كارگزاري ها در حال اخذ مجوز لازم هستند. دراين دوره كارگزاري بهمن با ۹۱ درصد حجم دادوستد بيشترين ميزان خريد و فروش را در تالار زاهدان دارا بود.

سهام ۷ شركت در اختيار بخش خصوصي قرار گرفت
گروه بورس: در هفته گذشته تعداد ۱۸ ميليون و۶۱۰ هزار و ۲۸ سهم به ارزش ۳/۳۶ ميليارد ريال توسط سازمان خصوصي سازي در بازار سهام عرضه شد.
به گزارش خبرنگار ما اين تعداد سهم متعلق به ۶ شركت بورسي بود كه سازمان ياد شده به نمايندگي از سازمان ها و شركت هاي مادر تخصصي از طريق بورس اوراق بهادار به بخش خصوصي واگذار كرد.
بنابراين گزارش طي هفته گذشته تعداد دو ميليون و ۳۹۱ هزار سهم هپكو به ارزش۷ ميليارد ريال متعلق به سازمان گسترش و نوسازي، ۱۰۰ هزار سهم توليد سموم علف كش به ارزش ۷۵۱ ميليون ريال متعلق به شركت مادر تخصصي خدمات كشاورزي و۵۰ هزار سهم مخابراتي راه دور به ارزش ۸/۸۷ ميليارد ريال متعلق به شركت مخابرات در بازار عرضه شد.
اين گزارش حاكي است: در اين هفته سازمان خصوصي سازي از محل فروش ۷۹۳ سهم نيرو محركه به ارزش ۸/۱ ميليارد ريال، ۴۶ هزار و يك سهم داروسازي كوثر به ارزش ۱۳۲ ميليارد ريال و ۴۸ سهم صنعتي آما به ارزش ۱۱۹ ميليون ريال درآمد كسب كرد.

مجلس در لايحه اوراق بهادار نقش بورسهاي كالا را پررنگ تر كند
ايسنا: تاسيس بورس كشاورزي به عنوان يك پديده جديد از قدم هاي لازمي بود كه بايد در اقتصاد ما برداشته مي شد، اما اين كه تاثيرگذاري اين بازار جديد در چه شرايط و چه ابعادي است جاي بحث دارد.
دبيركل بورس كشاورزي گفت: اصلاح ساختار بازار محصولات و گسترش بازار سرمايه در بخش كشاورزي از اهداف  تشكيل بورس كالا بوده و براي رسيدن به اين دو هدف، سازوكار اجرايي بورس كالا مي تواند جوابگو باشد، به شرطي كه يكسري اتفاقات ديگري رخ داده و حمايت هايي صورت گيرد كه اين بورس بتواند به ابعاد لازمش دسترسي پيدا كند.
احمد كبيري افزود: بورس كشاورزي در تعادل بخشيدن به قيمت برخي اقلام همچون برنج و نخود تأثير داشته و در حوزه هاي نهاده هاي دامي ما شاهد تعادل بيشتري در طول شش، هفت ماه گذشته بوده ايم.
كبيري در پاسخ به اين پرسش كه آيا وجود تالارهاي فيزيكي كمكي به اين بازار خواهد كرد، گفت: بورس اوراق بهادار با وجود سابقه بيش از ۳۰ ساله نسبت به ما دارد باز ناچار شده براي فرهنگ سازي، تالار منطقه اي را به عنوان يك كار موقت انتخاب كند، البته ما علاوه بر فرهنگ سازي، به عنوان ايجاد تسهيل دسترسي به اين امر مبادرت مي  ورزيم اما شايد بتوانيم در چند نقطه كه نقطه ثقل توليد محصولات عمده است چند شعبه داشته باشيم، الان كاري كه ما مي كنيم شعبه نيست بلكه دفتر نمايندگي است كه اين دفاتر كارشان دريافت سفارش و انتقال آن به تالار معاملات تهران است.
كبيري ادامه داد: در بررسي لايحه بازار اوراق بهادار ما اين استدعاي دوستانه را داريم كه اگر امكان داشته باشد از نمايندگان مردم مي خواهيم ما بتوانيم حرفهايمان را بزنيم براي شوردوم لايحه بازار اوراق بهادار يك مجالي براي ما ايجاد كنند، خواهش مان اين است كه بررسي لايحه اوراق بهادار از نظر زماني يك يا دو هفته عقب تر بيافتد. از نمايندگان مي خواهيم در لايحه اوراق بهادار كه در مجلس در دست بررسي است بورس كالاي كشاورزي يك مقداري پررنگ تر ديده شود زيرا در حال حاضر خيلي گذرا از آن عبور كرده اند.

تاريخ برگزاري مجامع
000939.jpg

آتيه دماوند ۲۳ تومان از سودش را نقدي پرداخت
گروه بورس: مجمع عمومي سالانه سهامداران شركت سرمايه  گذاري آتيه دماوند صبح روز دوشنبه برگزار شد.
مهندس محمد مجتهدي مديرعامل شركت سرمايه  گذاري آتيه دماوند در اين جلسه اظهار داشت: فروش شركت  هاي تحت پوشش، خريد و فروش سهام ساير شركت  ها و مشاركت با بخش خصوصي و شركت  هاي سرمايه  گذاري، در راستاي اجراي طرح  هاي داراي توجيه فني و اقتصادي از جمله مهمترين برنامه  هايي است كه در آينده پيگيري خواهد شد.
مجتهدي در ادامه افزود: از مهمترين فعاليت  هاي هيات مديره شركت در سال مالي ۸۳ ، انجام سرمايه  گذاري  هاي اوليه، فروش شركت  هاي تحت پوشش، اداره شركت  ها و انتقال مالكيت، برگزاري جلسات اصلاح ساختار مالي و نيروي انساني، توليد و فروش شركت  ها و عضويت شركت در سازمان بورس اوراق بهادار بود.
در پايان، مجمع سود نقدي هر سهم براي اين دوره مالي را مبلغ ۲۳۰ ريال تعيين كرده و سود قابل پيش  بيني در سال ۸۴ را ۳۲۶ ريال اعلام كرد.

سهامداران ۶ شركت به مجمع مي روند
گروه بورس: سهامداران ۶ شركت پذيرفته شده در بورس تهران از امروز مجامع عمومي خود را برگزار مي كنند.
به گزارش خبرنگار ما براين اساس روز شنبه (امروز) مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده، مجتمع توريستي آبادگران در مشهد تشكيل مي شود، در تهران نيز سهامداران ليزينگ صنعت و معدن در دو مجمع عمومي عادي سالانه و فوق العاده حضور خواهند يافت.
روز يكشنبه مجمع عمومي عادي سالانه سيمان كرمان و مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده مقره سازي ايران برگزار مي شود. ۱۴ ارديبهشت هم شركت هاي ستبران و شيمي دارويي داروپخش به مجمع خواهند رفت.

بورس تهران به معاملات الكترونيك هم توجه كند
موج:پس از توسعه فيزيكي بازار، معاملات الكترونيك بايد جاي توسعه جغرافيايي بورس را بگيرد.
هوشنگ خستويي عضو هيات پذيرش بورس اوراق بهادار با اعلام اين مطلب اظهار داشت: نبود شبكه ملي معاملات الكترونيك در بورس اوراق بهادار ايران مانعي در خريد و فروش اينترنتي سهام توسط سهامداران به حساب مي آيد.
وي افزود: در شرايطي كه بورس به شبكه ملي مجهز نيست و حتي سهامداران در يك شهر درجه يك و دو آگاهي هاي لازم را جهت خريد و فروش اينترنتي ندارند چگونه مي توان از ديگر ابزارهاي بازار سرمايه در مقابل توسعه فيزيكي اين بازار استفاده كرد و به انتقاد از توسعه فيزيكي بازار سرمايه پرداخت.
خستويي با بيان اين مطلب كه تغيير شاخص ها در بازار سرمايه نشانگر توجه به اين بازار است، در پايان ياد آورشد: سبد سهام طرحي در جهت كمتر متضرر شدن سهامداران در شرايط تغيير شاخص هاست كه هنوز عملياتي نشده است و مشكلات و مقررات و ديگر ضوابط به بورس اين اجازه را نداده است.

ارزش كل معاملات ۲۵ درصد پايين آمد
گروه بورس: مبادلات هفته گذشته بورس تهران منجر به كاهش۲۵ درصدي ارزش كل معاملات شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين هفته كه شامل ۴ روز كاري بود ارزش كل معاملات سهام به رقم يك هزار و ۶/۳۳۳ ميليارد ريال رسيد.
بنابراين گزارش حجم معاملات طي هفته گذشته در مقايسه با هفته قبل با كاهش ۵۰ درصدي مواجه بود و به ۳۰۲ ميليون و ۱۰۷ هزار و ۱۳ سهم رسيد. تعداد كل خريداران نيز اين هفته به ۲۲ هزار و ۲۱۳ نفر رسيد كه در مقايسه با هفته قبل كاهش ۶۱ درصدي را نشان مي دهد.
براساس اين گزارش در يك هفته گذشته در تالار فرعي ارزش كل معاملات و حجم سهام معامله شده ۷۷ درصد و ۸۰ درصد كاهش يافت و به ترتيب به ۴/۱۸۵ ميليارد ريال و ۸۰ ميليون و ۴۱۵ هزار و ۹۳۴ سهم رسيد. تعداد خريداران اين تالار نيز با كاهش ۷۴ درصدي مواجه شد و به ۷ هزار و ۷۰۶ نفر كاهش يافت.
در اين هفته اگر چه تعداد خريداران تالار اصلي در مقايسه با هفته قبل ۴۶ درصد افت كرد و به ۱۴ هزار و ۵۰۷ نفر رسيد، اما ارزش معاملات در اين تالار از رشد ۵/۱۷ درصدي برخوردار بود و اين افزايش ارزش معاملات را به رقم يك هزار و ۲/۱۴۸ميليارد ريال رساند. حجم سهام معامله شده در تالار اصلي نيز هفته گذشته ۷/۱۴ درصد رشد كرد و به ۲۲۱ميليون و ۶۹۱ هزار و ۷۹ سهم رسيد.

تغييرات قيمت سهام
۳ تا ۷ ارديبهشت ماه
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۱۹۹,۹۷۰
۱۴۴۸-
۱,۵۲۲
آبسال
۵۲,۵۲۴
۲۷۲۱-
۲,۷۳۰
آبگينه
۴۳,۵۹۶
۱۴۲۹
۱۷,۲۴۵
آذريت
۴,۴۵۶,۸۷۰
۳۹
۱,۳۷۱
آزمايش
۵,۰۱۰
۰
۸,۶۴۵
آلومتك
۱۳۵
۰
۳,۳۸۳
آلومينيم پارس
۸۱,۰۴۷
۳۷۰۰-
۳,۷۲۴
آهنگري تراكتورسازي ايران
۳,۰۰۷
۱۸۹۰۰-
۱۹,۶۹۶
افست
۶۶,۲۹۰
۷۸
۵,۴۵۴
الكتريك خودرو شرق
۶۱,۳۹۷
۷۳۴۰-
۷,۶۷۷
ايران ترانسفو
۱۷,۰۴۱,۳۷۱
۹۲
۴,۶۷۹
ايران خودرو
۳,۵۷۹,۹۶۶
۴۱۱۰-
۴,۲۲۴
ايران خودروديزل
۵۱۷
۰
۹,۸۳۱
ايران گچ
۵۰۰
۰
۴,۸۲۸
ايران ياساتايرورابر
۲,۹۹۰,۹۴۷
۳۵۹
۸,۳۶۱
باما
۳,۷۰۲,۸۱۹
۱۷
۸,۶۹۸
بانك اقتصادنوين
۳,۰۵۵,۰۰۷
۵۴۰۱-
۵,۴۶۸
بانك پارسيان
۱,۳۱۱,۸۱۹
۵۲۵۰-
۵,۳۰۸
بانك كارآفرين
۱۴۰,۲۵۸
۱۱۴
۱,۴۰۹
بسته بندي ايران
۷,۱۵۵
۳۰
۴,۹۸۱
بسته بندي پارس
۲۲۲,۷۷۹
۱۹۴۰-
۱,۹۷۸
بهپاك
۱۱,۹۶۲
۹۱
۶,۴۹۷
بهنوش ايران
۹,۹۷۸
۰
۲,۲۸۸
بيسكويت گرجي
۷۲۰,۴۸۹
۱۴۵
۸۴۹
پارس الكتريك
۵۰۰
۰
۲,۱۸۶
پارس پامچال
۴۹,۰۳۷
۸۶۴۹-
۸,۷۴۷
پارس دارو
۶۵,۷۸۲
۲۴۷
۵,۲۰۴
پارس سرام
۲,۱۲۰
۴
۳,۶۱۸
پارس سويچ
۱۱۰
۰
۶۶۲
پارسيلون
۲۴۲,۹۱۳
۴۳۵۰-
۴,۴۴۳
پاكسان
۲,۵۴۱
۵۸۰
۱۲,۱۹۲
پايساز
۳۰۴,۳۷۱
۱۲۷
۱۵,۴۴۴
پتروشيمي آبادان
۴,۲۷۶,۳۳۹
۶۲۷
۱۳,۶۴۵
پتروشيمي اراك
۵۵۲,۵۷۸
۲۶۵
۱۳,۷۸۴
پتروشيمي اصفهان
۱۸۱,۵۵۵
۱۰۸
۱۴,۵۱۰
پتروشيمي خارك
۱۸,۶۷۵
۳
۱۶,۵۸۹
پتروشيمي فارابي
۵۰۰
۰
۴,۵۰۸
پشم شيشه ايران
۱۱۱,۶۵۷
۱۰۷۱-
۱,۰۸۲
پلاستيك شاهين
۲۹,۲۶۷
۵۳
۱,۷۷۰
پمپ پارس
۶۳,۹۰۷
۲۷۲۸-
۲,۸۴۹
پمپ سازي ايران
۶۸,۵۰۴
۱۰۴۶
۱۲,۶۰۴
تامين ماسه ريخته گري
۳۱۱,۱۲۸
۱۹
۲,۹۲۸
تجهيزنيروي زنگان
۲۲۲,۲۴۸
۰
۴,۴۲۳
تراكتورسازي ايران
۱۵۳,۴۰۹
۲۸۷۸-
۲,۸۷۸
تكنوتار
۵۰۳,۸۱۹
۴۳۵۰-
۴,۵۰۹
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۳,۶۰۰,۱۱۸
۱۹۱
۷,۰۱۹
توسعه معادن روي ايران
۱۶۱,۲۰۱
۲۱۲
۳,۹۴۷
توليد مواد اوليه الياف مصنوعي
۳,۹۳۱,۶۶۳
۱۷۷
۳,۰۶۵
توليدتجهيزات سنگين هپكو
۵۳,۱۲۲
۱۶۸۵-
۱,۷۳۴
توليدي كاشي تكسرام
۱۹۹,۶۰۹
۸
۱,۳۱۰
توليدي گرانيت بهسرام
۳۹,۰۲۸
۱۶۱
۳,۹۸۳
جام دارو
۱۶,۱۰۵
۲۴۲۷-
۲,۵۳۷
چيني ايران
۷,۶۴۵
۳۵
۸,۹۶۸
حمل ونقل پتروشيمي
۴۹۹,۴۲۱
۱۵۴۸
۱۱,۷۴۷
حمل ونقل توكا
۵۰۰
۰
۵,۵۹۱
خاك چيني ايران
۷,۲۵۸
۳۰
۵,۷۵۸
خوراك دام پارس
۱۹,۶۱۵
۸۵۲۹-
۸,۹۴۶
داروپخش (هلدينگ )
۱,۷۰۷,۸۵۳
۴
۷,۱۵۶
داروسازي اسوه
۲۰,۹۵۰
۱۴۲۵۰-
۱۴,۸۴۱
داروسازي اكسير
۷,۰۳۵,۲۷۹
۹۴۸۷-
۹,۷۳۱
داروسازي جابرابن حيان
۵,۰۱۰
۰
۷,۳۵۴
داروسازي روزدارو
۱۴,۵۵۰
۰
۸,۶۵۴
داروسازي زهراوي
۱۱۴,۶۶۴
۷۵
۴,۶۱۳
داروسازي سبحان
۲۲,۱۳۲
۱۰۰۰۱-
۱۰,۲۳۷
داروسازي فارابي
۸۴,۳۱۲
۴۵۸۸-
۴,۶۶۷
داروسازي كوثر
۴۱,۰۴۲
۲۰۱
۴,۲۳۹
دارويي امين
۴,۴۳۸
۰
۱۸,۱۲۰
دارويي رازك
۱۹,۱۱۵
۱۳
۴,۷۰۹
دارويي لقمان
۱۱,۲۸۹
۴۴۵۰-
۴,۵۳۲
داملران
۹۰,۹۹۷
۰
۱,۰۴۱
درخشان تهران
۲,۹۹۰
۳۸۵۵-
۴,۰۰۸
دشت مرغاب
۳,۴۷۲,۵۸۴
۱۴۳۷-
۱,۵۰۵
رادياتور ايران
۷۰۰
۰
۱,۹۹۷
روغن نباتي پارس
۳۰,۵۵۵
۲۱۰۷-
۲,۲۱۰
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۱,۸۸۵,۶۰۵
۲۸۰
۹,۷۷۲
زامياد
۲۶۶,۸۲۰
۲۸۰۰-
۲,۸۴۳
ساختمان اصفهان
۳۲۹,۵۵۶
۱۹۳
۲,۰۷۴
ساسان
۲۳۳,۴۷۲
۳۳۰۰-
۳,۳۸۸
سامان گستراصفهان
۳۴,۱۶۰,۹۶۲
۵
۵,۷۲۶
سايپا
۹۶,۲۲۶
۸۸۰۰-
۹,۰۶۰
سايپاديزل
۶,۵۲۱
۲۴۴۴-
۲,۵۶۷
سايپاشيشه
۲۰۰,۸۴۷
۷۸
۳,۱۲۶
سپنتا
۴۶,۸۰۵
۵۰۷۰-
۵,۰۹۱
سراميك هاي صنعتي اردكان
۴۰,۰۰۵
۱۸۸۱-
۱,۹۳۴
سرما آفرين
۳,۰۱۶,۲۳۱
۵۵۰۰-
۵,۵۶۴
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۸۶۶,۴۰۲
۴۸
۲,۱۴۹
سرمايه گذاري بوعلي
۳۹,۱۸۳
۲
۳,۰۰۱
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۱,۶۸۷,۵۲۰
۴۵۶۴-
۴,۷۴۰
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۲,۵۶۵,۶۹۶
۳۳۵
۶,۵۴۷
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۹,۹۴۶,۱۹۳
۱۷۸۰-
۱,۸۰۲
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۶۰۸,۱۱۶
۳۶۲۲-
۳,۶۸۷
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۴۵,۳۵۵,۹۷۱
۳
۱,۲۵۲
سرمايه گذاري توسعه ملي
۴۵۴,۴۰۲
۱۵۲
۷,۹۷۲
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۴۶,۳۸۶,۴۹۶
۴۰۲۰-
۴,۱۲۶
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۲,۰۶۰,۶۵۵
۱۱۱
۴,۲۳۱
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۲,۰۷۰,۰۵۳
۲
۲,۰۶۶
سرمايه گذاري سپه
۴۸۸,۶۶۵
۳۰۵۱-
۳,۱۷۹
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري
۱,۴۹۱,۲۴۴
۱۶
۲,۰۷۴
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۱۵۹,۳۰۴
۴۵۰۶-
۴,۷۳۴
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۷۱۷,۱۰۳
۳۰۰۱-
۳,۰۹۳
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۶۷۶,۳۲۸
۸۴
۴,۰۸۳
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهرايران
۷۱۱,۳۶۹
۷۲
۴,۱۳۵
سرمايه گذاري مسكن
۱,۴۵۱,۷۶۱
۱۶۹۱-
۱,۷۳۴
سرمايه گذاري ملت
۱,۴۵۳,۴۵۹
۲۰۸۹-
۲,۲۰۲
سرمايه گذاري ملي ايران
۲,۵۲۲
۹۵۶۹-
۹,۵۶۹
سنگ آهن گل گهر
۲,۳۶۴,۹۲۳
۱۳۲
۲,۷۳۲
سوليران
۶۴۶
۴۹۸۸۷-
۵۰,۰۷۰
سيمان اروميه
۱,۸۷۵
۲۱۷۶۰-
۲۱,۷۶۰
سيمان اصفهان
۸۵,۳۲۱
۱۰
۲۰,۰۱۴
سيمان بهبهان
۵,۱۰۲
۰
۱۸,۱۸۶
سيمان خاش
۳۹۸,۴۹۱
۲۷۲۸۶-
۲۸,۷۰۰
سيمان خزر
۲۱۵,۵۸۸
۱۶۴۵۴-
۱۷,۲۷۴
سيمان سپاهان
۷۲۷,۳۴۹
۳۵۶
۲۹,۵۲۴
سيمان شاهرود
۱,۸۵۵,۸۸۰
۴
۱۶,۰۱۶
سيمان شرق
۱۰,۷۳۳
۲۴۲۵۲-
۲۵,۳۸۶
سيمان شمال
۷,۶۱۷
۶۱۱۲۴-
۶۳,۹۲۴
سيمان صوفيان
۵۵,۰۰۰
۰
۲۶,۵۰۰
سيمان غرب
۲,۷۴۴
۰
۲۱,۱۹۳
سيمان كرمان
۱,۴۷۵,۸۳۰
۴۲
۷,۵۶۲
سيمان هگمتان
۲۴,۴۶۲
۳۶۸
۷,۷۴۷
سينا دارو
۸۶,۸۱۱
۲۸۰۰-
۲,۸۹۱
شهد ايران
۱۶,۱۰۵
۰
۷,۲۶۶
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۱۳۰,۰۲۰
۷
۷,۱۵۷
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۱۹۹
۰
۱۷,۱۷۲
شيرين دارو
۵۱,۳۳۳
۳۶۹۰-
۳,۸۳۷
شيشه قزوين
۴۲,۶۲۰
۵
۴,۵۴۲
شيشه همدان
۲۷,۲۴۴
۴۴۰۰-
۴,۴۹۵
شيمي داروئي داروپخش
۶۴,۹۹۶
۶۳
۳,۸۹۸
شيميايي سينا
۷۸۶,۷۰۷
۱۵۸۶-
۱,۶۲۷
صنايع آذرآب
۲۱۲,۳۷۶
۱۷۱
۸,۵۶۹
صنايع جوشكاب يزد
۱۱,۳۳۰
۱۳۳
۱۰,۴۴۲
صنايع ريخته گري ايران
۶,۰۹۲
۸۸۲۸-
۹,۲۸۴
صنايع شيميايي ايران
۳۱۰
۰
۵,۵۰۷
صنايع كاغذسازي كاوه
۲۱۰,۳۸۳
۱۵۹۱-
۱,۵۹۱
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۴۳۸,۱۷۸
۱۵۱
۱,۸۲۴
صنايع مخابراتي راه دورايران
۲۴۶,۴۹۱
۳۵۶۳-
۳,۷۲۲
صنايع مس شهيد باهنر
۲۶,۶۶۶
۲۴۴۶-
۲,۵۶۶
صنعتي آما
۱,۴۷۷
۵۱۹۲-
۵,۴۶۴
صنعتي بهشهر
۲,۷۷۱,۱۳۲
۷۷۹۸-
۷,۸۵۲
صنعتي دريايي ايران
۱۵۵
۰
۶,۸۸۲
عمران وتوسعه فارس
۸۷,۵۸۷
۱۰
۱,۶۷۷
فارسيت اهواز
۱۶,۳۷۲
۴۰
۷,۴۳۶
فرآورد ه هاي غذايي وقند پيرانشهر
۲۰,۸۵۰
۱۱۶
۲,۵۷۸
فرآورده هاي تزريقي ايران
۲۱,۲۱۰
۵۵
۲,۶۲۵
فرآورده هاي نسوز پارس
۱۵۴,۱۱۷
۲۳۸۵-
۲,۴۳۵
فرآورده هاي نسوزآذر
۴۹,۵۴۴
۷۲۴۰-
۷,۵۶۵
فروسيليس ايران
۱۴۹,۴۶۲
۱۴۷۲-
۱,۵۳۳
فنرسازي خاور
۱,۰۱۰
۰
۲,۳۹۸
فنرسازي زر
۵۴,۶۰۷
۵۸۱۰-
۶,۰۵۱
فولادكاويان
۲۲,۲۲۶
۲۱۷۶-
۲,۱۸۳
فيبر ايران
۲۸۳,۶۵۸
۳۳
۱,۴۶۶
قند پارس
۳۴,۱۰۰
۱۴۹۳-
۱,۵۵۲
قند شيرين خراسان
۲۸,۴۲۸
۱۴۷۵-
۱,۵۰۴
قند مرودشت
۱۴,۶۶۰
۰
۱,۹۳۲
قند نيشابور
۷,۴۸۱
۱۳۷
۵,۶۳۷
قندنقش جهان
۱۰,۶۶۲
۳۸۸۷-
۴,۰۶۸
كابل البرز
۶۹۳,۶۷۸
۲۹
۹,۱۹۹
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۵,۷۲۰
۰
۴,۸۱۱
كابلسازي تك
۲۲۷
۰
۶,۸۹۴
كارتن ايران
۶,۱۴۰
۵۵۷۸-
۵,۸۶۶
كارخانجات داروپخش
۲,۲۹۷,۴۶۶
۲۳۰
۲,۹۳۴
كارخانجات صنعتي پيام
۳۵۷,۹۲۴
۲۴۰۰-
۲,۴۸۵
كارخانه فارسيت درود
۳۰۰
۰
۲,۲۵۰
كاشي پارس
۳,۴۴۵,۶۲۳
۱۱۵۰۰-
۱۲,۵۶۰
كالسيمين
۱,۵۸۱,۶۰۰
۷۵
۶,۰۷۱
كربن ايران
۹,۳۰۶
۵۵۱۲-
۵,۵۱۲
كشاورزي ودامپروري مگسال
۳۱۷,۵۸۱
۳۲۳۴-
۳,۳۷۰
كشت وصنعت پياذر
۵۵,۲۴۶
۲۸۰۰-
۲,۸۹۳
كف
۱۲۵,۶۵۴
۱۱۰
۴,۶۱۴
كمباين سازي ايران
۹۰,۳۸۶
۳۳۰۶-
۳,۳۲۴
كنتورسازي ايران
۳,۴۱۷,۴۶۸
۶۰۷۴-
۶,۳۱۳
كيميدارو
۱۴۴,۹۲۴
۱۸۴۹۹-
۱۸,۵۲۹
گازلوله
۲,۱۵۰,۴۴۹
۷
۵,۵۲۶
گروه بهمن
۵۲,۴۷۴
۵۰۶۹-
۵,۰۷۱
گروه صنعتي سپاهان
۱,۰۲۱,۳۳۷
۸۹۰۹-
۹,۱۹۷
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۱۲۶,۲۱۵
۵۹۳-
۶۱۷
گروه صنعتي ملي (هلدينگ )
۸,۰۲۰
۱
۵,۸۰۸
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۱۱,۳۱۸
۲۵۲۵-
۲,۶۲۲
گلتاش
۶۷,۶۱۵
۷۲۱۴-
۷,۵۳۵
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۲۱۷,۹۹۵
۵۳۰۰-
۵,۳۷۴
لبنيات پاك
۴۵۴,۷۹۰
۰
۱۹,۶۱۹
لوله وتجهيزات سديد
۲۳۳,۲۲۰
۴۶۵
۳,۹۰۵
لوله وماشين سازي ايران
۲۵۴,۵۵۸
۴۰۰۱-
۴,۱۲۶
ليزينگ ايران
۱۲۹,۱۲۰
۱۲۰۵-
۱,۲۵۴
ماشين سازي اراك
۱۴۸,۰۹۶
۷۵
۳,۵۷۴
ماشين سازي نيرومحركه
۱۹۱,۰۱۸
۱۲۶
۳,۷۷۲
محورسازان ايران خودرو
۴۲,۸۶۰
۲۳۸
۲,۵۶۸
معادن بافق
۱۷,۵۴۶
۱۹۸
۵,۹۸۵
معادن منگنزايران
۱,۷۰۳
۰
۶,۵۰۰
معدني املاح ايران
۱,۵۸۸,۳۶۵
۱۹
۷,۱۰۵
معدني وصنعتي چادرملو
۳۲۰,۸۴۴
۴۲۰۰-
۴,۳۲۸
مهركام پارس
۱۰۹,۲۳۰
۸۵
۲,۹۸۲
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۳۳۱,۷۸۹
۱۵۳
۳,۴۰۲
موتوژن
۸۹,۹۹۲
۷۲
۳۱,۶۹۱
نفت بهران
۱۳,۰۳۹
۱۵۲
۲۲,۳۳۵
نفت پارس
۲۱۷,۷۵۲
۴۱۹
۶,۶۳۲
نورد آلومينيوم
۸,۹۳۵
۳۱۸۰-
۳,۲۱۶
نورد قطعات فولادي
۳۰
۰
۳,۳۴۵
نوش مازندران
۳۶,۹۰۵
۲۱۵۹-
۲,۲۵۲
نيرو محركه
۲۵,۸۷۲
۲۶۷۵-
۲,۸۰۲
نيروترانس
۳۰,۴۱۶
۱۵۷۶-
۱,۶۰۵
نيروكلر

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |