سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۶۹ - Aug 9, 2005
روابط دمشق -تهران مستحكم تر مي شود
ديدار رئيس جمهور سوريه با مقام معظم رهبري
004449.jpg
004452.jpg
ايسنا: حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي، روزگذشته در ديدار آقاي بشاراسد رئيس جمهور سوريه و هيات همراه تأكيد كردند: اين سفر مي تواند پايه هاي روابط دو كشور را بيش از پيش مستحكم كند.
ايشان با اشاره به روابط باثبات ايران و سوريه، لزوم گسترش همكاري ها در زمينه هاي مختلف را خاطرنشان كردند.
در اين ديدار كه احمدي نژاد رئيس جمهور نيز حضور داشت، بشار اسد رئيس جمهور سوريه، انتخابات اخير رياست جمهوري در ايران را نشان دهنده وحدت و يكپارچگي ملي دانست و افزود: اين انتخابات پيام روشني از جانب ملت ايران به غرب به ويژه آمريكا بود.
رئيس جمهور سوريه همچنين با تأكيد بر سياست دمشق براي گسترش روابط با عراق و استقرار امنيت و ثبات در اين كشور، ديدگاه هاي خود را درخصوص آخرين تحولات منطقه بيان كرد.
مصمم به توسعه روابط با سوريه هستيم
مذاكرات رسمي هياتهاي عاليرتبه جمهوري اسلامي ايران و سوريه شامگاه يكشنبه به رياست محمود احمدي نژاد و بشار اسد، رؤساي جمهوري دو كشور برگزار شد.
رئيس جمهوري اسلامي ايران در اين ديدار، ابراز اطمينان كرد، سفر آقاي بشار اسد به تهران به نتايج اثربخش و مطلوبتري در موضوعات گسترده اقتصادي، سياسي و اجتماعي منجر شود و گامي بلند در تحكيم همكاريهاي دوجانبه باشد.
محمود احمدي نژاد با تاكيد بر ضرورت پيوند ميان كشورهاي اسلامي منطقه، از هرگونه همكاري ميان ايران، عراق و سوريه استقبال كرد و افزود: همكاري سه كشور منافع بسياري براي ملت هاي منطقه ايجاد خواهد كرد.وي اضافه كرد: تهران و دمشق توسعه روابط فيمابين و همكاري هاي منطقه اي را با رايزني هاي خود توسعه خواهند داد.
بشار اسد رئيس جمهوري سوريه نيز دراين ديدار با اشاره به روابط مستحكم و گسترده ميان دو كشور در سالهاي اخير، ابراز اميدواري كرد، همكاري  هاي تهران و دمشق در سال هاي آينده و با مديريت رئيس جمهوري جديد ايران، بيش از پيش ارتقا يابد.
رئيس جمهوري سوريه همچنين تمايل خود را براي توسعه همكاريها در تمامي زمينه هاي مورد علاقه طرفين، اعلام كرد.
پيش از سخنان روساي جمهوري دو كشور، علي عبدالعلي  زاده رئيس كميسيون مشترك دو كشور، گزارشي از روند مباحث مطرح شده در مناسبات اقتصادي فيمابين و اقدامات انجام شده در مسير توسعه همكاريها ارايه كرد.
ديدار بشاراسد با خاتمي
«بشار اسد» رئيس جمهوري سوريه روز گذشته همچنين با حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد خاتمي  رئيس جمهور سابق ايران ديدار كرد.
رئيس جمهوري سوريه در اين ديدار با اشاره به روابط عميق و گسترده جمهوري اسلامي ايران و سوريه، بر تداوم اين مناسبات در همه زمينه ها تأكيد كرد.
وي با تجليل از عملكرد دولت خاتمي در تعميق روابط تهران با كشورهاي منطقه در سال هاي اخير، اظهار داشت: آقاي خاتمي داراي جايگاه ويژه در جهان اسلام و به ويژه در سوريه است.
رئيس جمهوري سوريه با تأييد ديدگاه هاي خاتمي در نهادينه كردن نظريه گفت وگوي تمدن ها، آمادگي دمشق به منظور همكاري به شكل رسمي و غيررسمي جهت تحقق اين نظريه را يادآور شد.
در اين ديدار كه در منزل شخصي خاتمي انجام شد، وي به جايگاه سوريه در منطقه و فشار برخي قدرت ها به اين كشورها اشاره كرد و گفت: سياست خارجي تهران كه گسترش روابط با كشور دوست و برادر سوريه بوده، با تغيير دولت، دگرگون نشده است.
خاتمي امنيت و ثبات سوريه و ايران را به هم پيوسته خواند و اظهار اميدواري كرد: با تدبير و اتخاذ مواضع منطقي، همبستگي ميان كشورهاي منطقه به ويژه ايران، عراق و سوريه، به منظور تامين منافع ملت ها و تامين صلح و آرامش در منطقه تقويت شود.
غرب در برخورد با موضوع هسته اي واقع بين باشد
هاشمي رفسنجاني در ديدار بشار اسد، رئيس جمهور سوريه اوضاع منطقه را حساس عنوان كرد و گفت: شرايط منطقه و جهان اسلام ايجاب مي كند تا دو كشور به طور جدي با همكاري يكديگر تهديدات را خنثي كنند.رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با توجه به اراده قطعي جمهوري اسلامي ايران براي دفاع از حقوق مردم خود در زمينه بهره گيري صلح آميز از انرژي هسته اي گفت: ايران در تصميم خود در بازگشايي مركز هسته اي اصفهان بسيار جدي است و اميدواريم كشورهاي غربي نيز در برخورد با اين موضوع واقع بين باشند.
وي نقش سوريه را در عراق مهم عنوان و تصريح كرد: تهران و دمشق با همكاري و هماهنگي يكديگر مي توانند در تسكين دردهاي ملت عراق موثر باشند و اتهاماتي كه به ايران و سوريه در اين كشور وارد مي شود براي جلوگيري از گسترش روابط اين دو كشور با دولت و ملت عراق است.
بشار اسد نيز در اين ديدار با حمايت از برنامه هاي جمهوري اسلامي ايران در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي عنوان كرد: سوريه در اين خصوص به طور كامل از ايران حمايت خواهد كرد.
رئيس جمهور سوريه اوضاع عراق را حساس عنوان كرد و گفت:عليرغم شرايطي كه اشغالگران در اين كشور به وجود آورده اند اميدواريم با ديدگاههاي مثبتي كه دولت جديد عراق دارد مشكلات مردم اين كشور حل گردد.
وي تقويت روابط ايران، سوريه و لبنان و حزب الله را مانعي بزرگ بر سر راه تجاوزگريهاي رژيم صهيونيستي عنوان كرد و گفت: قدرتهاي بزرگ و رژيم صهيونيستي با فتنه انگيزي به دنبال مانع تراشي در راه اين اتحاد هستند.
ايران راه حل واقعي بحران عراق را شكل گيري نهادهاي قانوني ناشي از اراده مردم مي داند
دكتر خرازي، وزير امور خارجه نيز با بشار اسد، رئيس جمهور سوريه ديدار و پيرامون تحولات دوجانبه و منطقه بحث و تبادل نظر كرد.
بشار اسد با اشاره به مواضع اصولي جمهوري اسلامي ايران درخصوص مسايل مختلف اظهار داشت: مواضع اصولي و منطقي جمهوري اسلامي ايران درخصوص تحولات منطقه اي و بين المللي نشانگر متانت و پايداري جمهوري اسلامي در ارتباط با اهداف و مسايل راهبردي مي باشد.
وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به اهميت سفر رئيس جمهور سوريه در مقطع فعلي به جمهوري اسلامي ايران گفت: روند جاري تحولات لبنان به ويژه هوشياري و همبستگي مردم و گروههاي مختلف در قبال رخدادهاي پرفراز و نشيب لبنان و انتخابات پارلماني لبنان نشانگر دستاوردهاي جديد سياسي مقاومت اسلامي لبنان مي باشد.
بشار اسد با بدرقه رسمي  احمدي نژاد تهران را ترك كرد
رئيس جمهور سوريه روز گذشته با بدرقه رسمي  احمدي نژاد، تهران را ترك كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد و بشار اسد، روساي جمهور دو كشور پيش از مراسم بدرقه رسمي در جمع خبرنگاران حاضر و به سئوالات پاسخ دادند.
احمدي نژاد با ابراز اميدواري كه اين ديدار منجر به برداشته شدن گام بلندي در توسعه روابط دو كشور شود، گفت:سفر هيات بلندپايه سوري به تهران، به گسترش روابط دو كشور شتاب بيشتري خواهد بخشيد.وي به مذاكرات هيات هاي بلندپايه ايران و سوريه كه طي دو روز سفر بشار اسد، رئيس جمهور سوريه به ايران انجام گرفته بود اشاره كرد و گفت: اين مذاكرات در محيطي دوستانه، برادرانه و بانشاط و جدي برگزار شد كه در آن روابط دوجانبه در عرصه هاي فرهنگي و اقتصادي بحث شد.
رئيس جمهور كشورمان ادامه داد:مسايل سياسي، محور اصلي مذاكرات تهران و دمشق بود و مباحثي نظير توسعه ارتباطات و حمل و نقل و نيز انتقال نفت و همچنين مسايل چندجانبه و منطقه اي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.بشار اسد، رئيس جمهور سوريه نيز درخصوص دستاوردهاي سفر دو روزه اش به تهران گفت: مسايل سياسي بخش عمده مذاكرات هيات هاي تهران و سوريه بود.
وي گفت:در اين ديدار درباره مسايل مورد علاقه و دوجانبه تهران و سوريه تبادل نظر شد.

با حضور بازرسان بين المللي
مركز هسته اي اصفهان آغاز به كار كرد
شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي هسته اي امروز
در يك جلسه فوق العاده موضوع ايران را بررسي مي كند
گروه سياسي: عصر ديروز و دقيقاً كمتر از ۲۴ ساعت مانده به آغاز جلسه فوق العاده شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي، جمهوري اسلامي ايران فعاليت هسته اي در تأسيسات فرآوري اورانيوم در اصفهان را با حضور بازرسان آژانس آغاز كرد.
پس از گذشت يك هفته از درخواست ايران از آژانس جهت نظارت بر از سرگيري فعاليت هاي هسته اي اصفهان ديروز صبح بازرسان اين نهاد بين المللي به كارخانه UCF اصفهان وارد شدند و دوربينهاي جديد نظارتي خود را بر روي دستگاه ها و تجهيزات مورد بازرسي نصب كردند تا با آغاز تزريق كيك زرد فرآيند توليد UF4 دراين كارخانه شروع شود.
از اواخر هفته جاري نيز مراحل تبديل UF4 به UF6 (تركيب نهايي اورانيوم كه براي انجام غني سازي آماده است) طي مي شود.
ابلاغ نامه ايران
عصر ديروز همچنين پاسخ منفي ايران به طرح سه كشور اروپايي رسماً توسط پيروز حسيني مديركل امور سياسي و بين الملل وزارت امور خارجه به سفراي انگلستان، فرانسه و آلمان در تهران ابلاغ شد. ناديده گرفتن حق ايران در حفظ چرخه سوخت هسته اي و غني سازي اورانيوم دليل اصلي رد پيشنهاد اروپا اعلام شده است.
حميدرضا آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: در نامه اي كه به اروپايي ها داده شده تأكيد شده است اين طرح درصدد ايجاد يكسري معيارهاي خودساخته، تبعيض آميز و بي اساس است.
جلسه شوراي حكام
امروز جلسه اضطراري شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي هم به درخواست سه كشور اروپايي در وين برگزار مي شود. در اين جلسه كشورهاي اروپايي با همكاري آمريكا قصد دارند تا با اعمال فشار سياسي، ايران را از تصميم آغاز فعاليت هسته اي منصرف گردانند.
آنها تهديد كردند چنانچه ايران برنامه هسته اي خود را از سر بگيرد گفتگوهاي طرفين پايان مي يابد و آنها همگام با آمريكا براي ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت تلاش مي كنند. يك ديپلمات اروپايي روز گذشته گفت: اروپايي ها مي خواهند قطعنامه اي عليه ايران صادر كنند كه به جمهوري اسلامي اعلام شود اگر برنامه هسته اي خود را آغاز كند با نتايج بدي مواجه مي شود. ما اميدواريم ايران را متقاعد كنيم كه برنامه هسته اي خود را پايان دهد.
رويتر نيز گزارش داد كه سه كشور اروپايي پيش نويس مقدماتي قطعنامه اي را براي نشست سه شنبه (امروز) شوراي حكام منتشر كردند كه از ايران مي خواهد فعاليت فرآوري اورانيوم را كه مرحله پيش از آغاز غني سازي است از سر نگيرد. براساس اين گزارش متن اين پيش نويس شديد اللحن  نيست و اين امر شانس موافقت اعضا با اين قطعنامه را افزايش مي دهد.
در آستانه نشست اضطراري شوراي حكام عصر ديروز گروه كشورهاي غيرمتعهد عضو آژانس تشكيل جلسه داد. در اين جلسه اعضا براي همكاري با ايران در جلسه شوراي حكام همفكري كردند.محمد مهدي  آخوندزاده  سفير و نماينده  دايم  ايران  در نزد سازمان هاي  بين المللي  مستقر در وين  در اين جلسه گفت: استفاده  صلح  آميز از امكانات  هسته  اي از جمله  غني سازي  اورانيوم  حق  مسلم  و پذيرفته  شده  ايران  است  و هيچ  مرجعي قادر به  جلوگيري  از   تامين اين  حق  نيست .آخوندزاده  با اشاره  به  همكاري هاي  ايران  ظرف  ۲۰ ماه  گذشته  با آژانس بين المللي  انرژي  اتمي ، اين  امر را تلاش  مثبت  ايران  براي  اعتمادسازي  و اطمينان سازي  و صلح  آميز بودن  فعاليت هاي  اتمي خود عنوان  كرد.
وي  گفت : فعاليت هاي  هسته اي  ايران  بر اساس  تمامي  گزارش هاي  آژانس  بين المللي  انرژي  اتمي و بازرسان  آن قانوني  بوده  و ايران  با تعليق  داوطلبانه  فعاليت هاي  هسته اي  خود در نوامبر سال  ۲۰۰۴ در جهت  ايجاد اعتماد و اطمينان  براي  ادامه  همكاري هاي  دوجانبه  قدم  برداشته  است .آخوندزاده  با اشاره  به  مفاد پيمان  منع  گسترش  سلاح هاي  هسته اي  (ان .پي .تي )فعاليت هاي  فرآوري  و غني سازي  اورانيوم  توسط ايران  را كاملا قانوني  خواند و اظهار داشت  كه  نمي توان  اين  حق  مسلم  را از ايران  گرفت .وي  همچنين  افزود: ايران  همواره  بر واژه  داوطلبانه  بودن  تعليق  فعاليت هاي  هسته اي  ايران  تأكيد داشته  است  و نمي توان  تعليق  غني سازي  اورانيوم  از طرف  ايران  را لازمه  همكاري هاي  دوجانبه  دانست .
وي  همچنين  در ادامه  سخنان  خود فعاليت هاي  مركز هسته اي  يو.سي .اف  اصفهان  را براساس  پيمان  منع  گسترش  سلاح هاي  هسته اي  (ان .پي .تي ) كاملا قانوني  خواند و خسارات  اقتصادي  و اجتماعي  ناشي  از ادامه  تعليق  اين  فعاليت ها در ايران  را يادآور شد.
گروه  كشورهاي  جنبش  عدم  تعهد عضو شوراي  حكام  آژانس  بين المللي  در نشست   خود برگزاري  شوراي  حكام  آژانس  در مورد ايران  را غيرضروري  خواند.
موضع كشورهاي جنبش عدم تعهد ديشب به وقت تهران به اطلاع سه كشور انگليس ، آلمان و فرانسه رسيد.

معاون استاندار آذربايجان غربي:
وضعيت امنيتي استان و مرزها مطلوب است
ايسنا: معاون استاندار آذربايجان غربي با تأييد خبر درگيري هاي نقاط مرزي اروميه گفت: علي رغم بروز اين درگيري ها وضعيت امنيتي استان و مرزها مطلوب است. عباس خورشيدي معاون سياسي - امنيتي استاندار آذربايجان غربي در خصوص درگيري هاي اروميه اظهار داشت:در جريان درگيري هاي روز گذشته  اروميه كه در منطقه مرزي جرمي  تبكار روي داد، چهار مامور نيروي انتظامي به شهادت رسيدند.وي ادامه داد:نيروهاي مسلح غيرقانوني كه احتمالا پژاك هستند با حمله به پايگاه مرزي و نوار مرزي واقع در منطقه  جرمي تبكار موجبات درگيري را فراهم آوردند اما از تعداد كشته هاي آنها اطلاعي در دست نيست.

هاشمي شاهرودي وزير دادگستري پيشنهادي
خود را به رئيس جمهور معرفي كرد
فارس: رئيس قوه قضائيه وزير پيشنهادي خود براي تصدي پست وزارت دادگستري را به محمود احمدي نژاد رئيس جمهور معرفي كرد.
سيد محمود  هاشمي شاهرودي طي نامه اي مكتوب يكي از معاونين خود را به عنوان وزير پيشنهادي براي تصدي پست وزارت دادگستري به احمدي نژاد رئيس جمهور معرفي كرد.برابر اصل يكصد و شصتم قانون اساسي وزير دادگستري مسئوليت كليه مسائل مربوط به روابط قوه قضائيه با قوه مجريه را برعهده دارد و از ميان كساني كه رئيس قوه قضائيه به رئيس جمهور پيشنهاد مي كند انتخاب مي گردد.

خبرنگاران مجلس هم حسن ها را بنويسند هم عيب ها را
مهر: غلامعلي حداد عادل با بيان اينكه بناي مجلس هفتم تعامل و احترام به خبرنگاران است گفت: سال اول مجلس هفتم سال قبل از انتخابات رياست جمهوري بود و طبعا همه چيز در ميدان مغناطيسي انتخابات جهت مي  گرفت و دوست و دشمن فكر مي كردند كه نحوه انعكاس اخبار مجلس در پيروزي اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري تاثير مي  گذارد اما حالا كه انتخابات تمام شده است فرصت آن است كه تحولي در رابطه مجلس و رسانه ها صورت بگيرد و رابطه طبيعي  تري داشته باشيم. غلامعلي حدادعادل كه يكشنبه شب به اتفاق آقايان موسي قرباني، حميد رضا حاجي  بابايي، جهانبخش محبي  نيا، حسن سبحاني نيا و حسن نوعي اقدم ازاعضاي هيات رئيسه مجلس در نشستي صميمانه با خبرنگاران پارلماني به مناسبت روز خبرنگار در محل كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي سخن مي گفت؛ با تبريك روز خبرنگار به خبرنگاران و گراميداشت ياد خبرنگاران شهيد به خصوص شهيد محمود صارمي و شهيد رهبر گفت: قلبم گواهي مي دهد كه شغل خبرنگاري را مهم مي دانم و براي خبرنگاران ارزش قايل هستم و اين سخنان به دليل اين نيست كه در روز خبرنگار بخواهم از خبرنگاران تعريف كنم.

ديدار شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان با احمدي نژاد
عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان مجلس گفت: اعضاي اين شورا روز گذشته با رئيس جمهور ديدار كردند. سيدمحمدرضا ميرتاج الديني، با اعلام اين خبر گفت: در اين نشست صحبت ها و نظرات فراكسيون اصولگرايان درخصوص كليات كابينه و نه فرد فرد افراد به رئيس جمهور بيان شد. وي ادامه داد: آقاي احمدي نژاد هم توضيحاتي درمورد روند بررسي افرادي كه براي پست وزارت معرفي شده اند ارائه داد و مشورت هايي هم درمورد ادامه اين روند تا حصول نتيجه بيان شد. عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان مجلس درخصوص اين كه آيا درمورد زمان اعلام كابينه هم در اين جلسه بحثي صورت گرفت؟ گفت: كابينه ظرف مدت يك هفته بعد از مراسم تحليف معرفي مي شود كه احتمالا آخر اين هفته يا اول هفته آينده باشد.

تأكيد فرمانده نيروي زميني ارتش
بر آمادگي توان رزمي اين نيرو
فارس: فرمانده نيروي زميني ارتش در مراسم فارغ التحصيلي آموزشگاه نظامي بر آمادگي روزافزون و ارتقاي توان رزمي و دفاعي رزمندگان اين نيرو تأكيد كرد.
ناصر محمدي فر در بيست و پنجمين دوره فارغ التحصيلي دانش آموزان مركز آموزش درجه داري نيروي زميني ارتش كه با نام شهيد محمود حاجي محمدي نام گذاري شده بود، با تأكيد بر مطالب فوق اظهار داشت: شما درجه داران مطمئن باشيد كه اين ملت به آمادگي، اقتدار و توان شما اعتماد و اطمينان كامل دارند و با رشادتها، سلحشوريها و دلاورمرديهايي كه از فرزندان شما و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس ديده اند امروز به اين باور و يقين رسيده اند كه هيچ قدرت و متجاوزي نخواهد توانست چشم طمع به اين آب و خاك داشته و در برابر شما بايستد.

گزارش عملكرد ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي
تقديم رهبر انقلاب شد
فارس: گزارش عملكرد ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي شب گذشته توسط رئيس قوه قضائيه تقديم رهبر معظم انقلاب اسلامي شد.
اين گزارش توسط سران قوا در ۵۰ صفحه خطاب به حضرت آيت الله خامنه اي تهيه شده است. در اين گزارش در بخشهايي چون فرآيندها، اتفاقات، مسائل، نتايج، كاركردها، اصلاح قوانين و برخوردهاي مهم ،عملكرد صورت گرفته اين ستاد و دستگاههاي مجري مبارزه با مفاسد، تنظيم و كنترل قوانين و سياست هاي اجرائي در حوزه اقتصاد بيان شده است. در اين گزارش همچنين گزارش كاملي از عملكرد مجتمع ويژه مبارزه با مفاسد اقتصادي درخصوص رسيدگي به پرونده هاي مفاسد اقتصادي تهيه و به همراه گزارش سران سه قوه تقديم رهبر انقلاب شده است. يك منبع آگاه گفت: بنا بود اين گزارش قبل از پايان دولت خاتمي با امضاء رئيس قوه قضائيه تقديم رهبري شود و در آن جلسه كسب تكليف شود كه آيا اين جلسات ادامه پيدا كند يا خير؟ زيرا با رفتن خاتمي و جابجايي دولت بحثي هايي درخصوص ادامه جلسه سران سه قوه براي استمرار اين جلسات در آينده با اين تركيب مطرح است.

مقام معظم رهبري:
آيت الله حاج آقا نورالله اصفهاني روحاني
مبارز و آزادي خواه و روشنفكر بودند
ايسنا:حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اعضاي «همايش مرحوم آيت الله حاج آقا نورالله اصفهاني» با تأكيد بر لزوم شناساندن شخصيت هاي تاريخي و اثرگذار در تاريخ سياسي، اجتماعي و علمي كشور، از آيت الله حاج آقا نورالله اصفهاني به عنوان روحاني مبارز و آزادي خواه و در عين حال روشن بين و روشنفكر ياد كردند و افزودند:اين روحاني برجسته در زمان حيات خود نقش مهمي در قضاياي مشروطه و بعد هم در مبارزه با سلطه بيگانه و استبداد داخلي در زمان رضاخان ايفا كرد.ايشان همچنين با اشاره به جايگاه علمي مرحوم حاج آقا نورالله اصفهاني خاطرنشان كردند:يكي از ويژگي هاي اين شخصيت تاريخي، تفكرات عميق و نافذ وي بود.
دكتر محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور كشورمان نيزبه همايش تبيين آرا و بزرگداشت هشتادمين سالگرد رحلت آيت الله شهيد نورالله نجفي اصفهاني كه در كتابخانه  مركزي شهرداري اصفهان برگزار مي شد پيامي را ارسال كرد. دراين پيام آمده است:تاريخ مجاهدات و مبارزات ملت شريف ايران در راه حفظ هويت ملي، آزادي، عزت، عظمت و عدالت طلبي در يكصدسال اخير و به خصوص بعد از نهضت مشروطه  ايران، داراي نقاط عطف و عبرت هاي فراواني است.عبرت از اين تاريخ نشان مي دهد كه غفلت و انحراف از حركت عدالت طلبي نقطه  آغاز رسوخ انديشه هاي غيربومي و تغيير مسير نهضت هاي اسلامي اصيل است.امروز در آستانه  هشتادمين سالگرد قيام تاريخي آيت الله «حاج آقاي نورالله نجفي اصفهاني» مردي كه در دوران سخت جدايي ملت و دولت و نفوذ اجانب و وابستگي نظام سياسي در ايران، قد مردانگي برافراشت و در تيرگي دوران پهلوي خواهان بازگشت به مشروطيت اصيل كه همان نهضت و عدالت خانه است گرديد.
احمدي نژاد افزوده است: اين جانب ضمن اداي احترام به روح بلند اين عالم مجاهد و مقاوم، در پيام خود به نسل جوان و نوجوان ايران اسلامي توصيه مي نمايم كه با مطالعه  دقيق و برنامه ريزي شده و مداوم تاريخ معاصر نسبت به شناخت قهرمانان ملي و فراز و نشيب هاي تاريخي، آگاهي و بصيرت يابند تا بتوانند در پرتو اين بينش از توطئه هاي خارجي و نفاق برخي جريانات داخلي بهتر آگاه شوند و در چشم انداز آينده  اين آگاهي، مسئوليت خطير ملي خود را در اين مقطع تاريخي بهتر انجام دهند.
در خاتمه اين پيام آمده است: اميدوارم اين نقطه  درخشان پيكار عليه استعمار خارجي و حفظ هويت ملي و ارزش هاي اسلامي كه در قيام آيت الله حاج آقا نورالله نجفي اصفهاني تبلور يافته است در كنار ساير نكات درخشان تاريخ يكصد سال اخير ايران بتواند گذشته  ما را آن گونه روشن نمايد كه بتوانيم در پرتو آن حال و آينده  خود را بهتر و دقيق تر جست وجو نماييم.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |