سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۶ - May 16, 2006
سخنگوي دولت اعلام كرد:
۲۰۰ هزار تومان حداقل حقوق بازنشستگان تأمين اجتماعي
002925.jpg
گروه اجتماعي- مينا شهني: بازنشستگان تأمين اجتماعي به زودي حقوق ۲۰۰ هزار توماني دريافت خواهند كرد.
سخنگوي دولت صبح ديروز در جمع خبرنگاران گفت: «مشكلي براي افزايش حداقل حقوق بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي تا سقف ۲۰۰ هزار تومان وجود ندارد.»
غلامحسين الهام با تأكيد بر اين كه سازمان تأمين اجتماعي در حال حل مشكلات موجود در اين زمينه است، افزود: «ايجاد توازن و همساني نسبي و معقول در پرداخت ها و جلوگيري از تبعيض هاي فاحش در اين زمينه را دولت شروع كرده است.»
وي با اشاره به برنامه هاي دولت براي افزايش حقوق تمامي بازنشستگان در سال جاري گفت: «در اين خصوص بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي مشكلي ندارند و وزارت رفاه با همكاري سازمان تأمين اجتماعي در حال برطرف كردن مشكلات و ايرادات هستند.»
الهام تأكيد كرد: «در خصوص تأمين منابع صندوق بازنشستگي هم اصلاً مشكلي نيست و دولت اعتبار لازم را تأمين كرده است.»
تا پيش از اين بنابر اعلام وزارت رفاه حداقل حقوق بازنشستگان كشوري به ۲۰۰ هزار تومان ارتقا يافته بود و حقوق بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي در حداقلي كمتر از۲۰۰ هزار تومان باقي ماند.
در پي اعتراض بازنشستگان مشمول قانون سازمان تأمين اجتماعي، اين بار دولت سعي در يكسان سازي حداقل حقوق دو گروه متفاوت بازنشسته كشور دارد.
وام سه ميليوني بازنشستگان
بازنشستگان كشوري كه متقاضي وام سه ميليون توماني هستند خردادماه وام دريافت مي كنند.
مشاور حقوقي سازمان بازنشستگي كشوري با اعلام اين خبر گفت: «تمامي بازنشستگان كشوري كه تقاضاي وام سه ميليون توماني مسكن دارند از امروز براي دريافت معرفي نامه به سازمان بازنشستگي كشوري و لشكري مراجعه كنند.»
همت بيگ مرادي درباره اين وام به خبرگزاري فارس گفت: «سود وام ۳ميليون توماني مسكن كه به بازنشستگان پرداخت مي شود، ۴ درصد كمتر از سود بانكي مصوب كشور يعني ۱۰ درصد است.»
وي درباره اين كه آيا بازنشستگاني كه تاكنون از وام هاي سازمان استفاده كرده اند مي توانند براي دريافت اين وام اقدام كنند گفت: «هيچ گونه محدوديتي براي اين دسته از بازنشستگان وجود ندارد.»
بازنشستگان مي توانند براي دريافت حكم حقوقي خود به آدرس اينترنتي WWW.CSPF.ir مراجعه كنند.
تغيير در اساسنامه
صندوق تأمين اجتماعي
معاون وزير رفاه و تأمين اجتماعي از تغيير اساسنامه صندوق تأمين اجتماعي خبر داد.
محمود جعفري معاونت هماهنگي و نظارت وزارت رفاه در توضيح بيشتر اين خبر گفت: «بر اساس ماده ۱۷ قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمين اجتماعي، اين وزارتخانه مكلف است اساسنامه كليه دستگاه هاي اجرايي، صندوق ها و نهادهاي دولتي و عمومي فعال در قلمرو بيمه اي، حمايتي و امدادي را بررسي و اصلاح كند.»
بنابر اظهارات جعفري براي صندوق سازمان تأمين اجتماعي و صندوق بيمه اجتماعي روستاييان اساسنامه هاي جديدي تدوين خواهد شد.
اين تغييرات پس از بررسي  و تصويب در شوراي عالي رفاه براي تصويب به هيأت دولت فرستاده مي شود.
وي جزييات اين تغييرات را اعلام نكرد و تنها به اين توضيح كه «تغييرات در چارچوب قانون نظام جامع زمان بازنگري مي شود.» بسنده كرد.
در اين بازنگري قوانين صندوق هاي حمايتي تقريباً يكسان شده و نحوه انتخاب اعضاي مجمع، مدير عامل و تركيب اعضا مجدداً بازنگري و تعيين خواهد شد.

بيماريهاي پوستي و آسم شايع ترين
بيماريهاي شغلي در ايران
002922.jpg
گروه اجتماعي _ مريم غفاري: آسم شغلي، بيماريهاي پوستي، كمردرد، بيماريهاي شنوايي، ريوي و تنفسي و استرس هاي رواني از مهمترين بيماريهاي ناشي از شغل بين شاغلين آنها در ايران به شمار مي روند.
دكتر «مسيح ميرلوحي» متخصص «طب كار» ، با اشاره به اينكه در زمينه ابتلا كارگران به اين بيماريها و نوع شغلشان در كشور هيچ گونه آماري وجود ندارد، گفت: كاهش شنوايي در بين رانندگان جاده اي به دليل بازگذاشتن پنجره نسبت به ديگر مشاغلي كه نوع كار آنها مستلزم استفاده از «گوشي» است، بيشتر دانست.وي تصريح كرد: بسياري از شاغلاني كه با مواد شيميايي، اسيدي، قليايي، فلزي و معدني ارتباط مستمر دارند به دليل استنشاق مواد گازي و خرده فلزات، مبتلا به بيماريهاي تنفسي، عفونتي و سنگ كليه مي شوند.
* بيماريهاي پوستي
دكتر علي اصليان، عضو هيأت علمي دانشگاه در خصوص بيماريهاي شغلي گفت: ۲۳ تا ۲۵ درصد از بيماريهاي شغلي در بين كارگران «عوارض پوستي» است.
وي افزود: شايع ترين بيماري پوستي در بين كارگران «خشكي پوست» است و زخم و التهاب در اطراف ناخن دست و پا و پوست از ديگر بيماريهاي شايع در بين اين قشر به شمار مي رود.
وي راههاي انتقال بيماريهاي پوستي ناشي از كار را وريدي، عضلاني و جذبي دانست و گفت: پوست يك پوشش خارجي با دو مترمربع سطح و دو ميلي متر ضخامت است كه لايه روي آن را لايه «شاهي» و قشر زير آن را لايه «دفاعي» مي خوانند كه اگر اين عضو دفاعي آسيب ببيند راه براي انتقال ساير بيماريها هموار مي شود.
وي گفت: ارتباط مستمر با مشتقات مواد شيميايي و نفتي، كار حرارتي مثل جوشكاري، كار در دكل هاي نفت و گاز، فعاليت هاي فيزيكي نظير نقشه برداري در مكانهاي گرم و سرد و ابتلا به عوارض بيولوژيكي مانند قارچ ها و باكتريهاي ناشي از فعاليت در دامداريها بيشترين آسيب را به پوست مي رساند.
وي اضافه كرد: حساسيتهاي پوستي مانند حساسيت به دستكش، لباس كار و تجهيزات ايمني نظير كلاه نيز از ديگر بيماريهاي شايع بين كارگران است. پوست مانع از ورود مواد شيميايي، قارچ و باكتريها به بدن مي شود و در كنار آن علاوه بر تنظيم حرارت بدن و تأمين ويتامين «دي» باعث مي شود كه حركات عضلات جسم به راحتي انجام بگيرد. وي افزود: كارگران بايد با توجه به شرايط شغلي، به نگاهداري از پوست خود از طريق شست وشو با صابون، استحمام و استفاده از كرم قبل و بعد از كار و رسيدگي به محل زخم خود مبادرت كنند و نبايد لباس كار حتي لباس تميزشان را در كنار ساير لباسهاي خانواده قرار دهند همچنين لباسهاي آغشته به روغن و مواد شيميايي و دارويي را دور از ساير لباسهايشان نگه دارند و هرازگاهي لباس كارشان را با آب جوش شست وشو و در آفتاب خشك كنند.
* آسم شغلي
براساس آخرين گزارش سازمان بهداشت جهاني شيوع آسم شغلي در ميان انواع آسم ۵ تا ۱۸ درصد است و شايع ترين بيماري ريوي ناشي از كار محسوب مي شود.
دكتر عليرضا دلاوري،  متخصص آسم و آلرژي ضمن بيان اين مطلب گفت: تاكنون بيش از ۲۵۰ عامل موثر در بروز آسم شغلي شناسايي شده است. به عنوان مثال شيوع آسم شغلي در افرادي كه با حيوانات آزمايشگاهي سر و كار دارند ۲۰ تا ۳۰ درصد، در كساني كه در تماس با غلات يا آرد هستند ۷ تا ۱۰ درصد و در افرادي كه در معرض مواد شيميايي قرار دارند ۳ تا ۱۰ درصد است.
وي با اشاره به اينكه حمل كنندگان حيوانات ،محققان آزمايشگاهها، كاركنان بهداشتي، نانواها و كارگران صنعت شوينده بيشتر در معرض ابتلا به آسم شغلي هستند، افزود: عوامل محرك زا همچون دود سيگار و عوامل حساسيت زا و محيط كار هر دو در بروز آسم شغلي نقش دارند. به اين ترتيب با منع استعمال دخانيات، كنترل گرد و غبار موادشيميايي در فضاي كارگاه و كارخانه، دوري از تماس  با مواد خطرناك و وجود سيستم تهويه مجهز در محيط كار و جعبه كمك هاي اوليه حاوي داروهاي اورژانس آسم مي توان از ابتلاي كارگران به آسم شغلي پيشگيري كرد.
*  ديسك كمر
كمر درد و پادردهاي ناشي از ايستادن مستمر و يا شيوه غلط نشستن و عدم تحرك كافي يكي ديگر از بيماري هاي شايع شغلي است. به طور مثال اكثر پرستاران به پادردهاي مزمن ناشي از ايستادن هاي مداوم مبتلا مي شوند.نورالدين كريمي، دبير هفدهمين كنگره فيزيوتراپي ايران در خصوص كمردرد مي گويد: آسيب ديسك كمر واژه اي است كه افراد مبتلا به كمردرد از آن ترس زيادي دارند و اين در حالي است كه فقط درصد بسيار كمي از دردهاي ناحيه كمر به علت آسيب جدي به ديسك بين مهره اي مي باشند و بيشتر كمردردها تنها به علت تغيير الگوي فعاليت عضلات ثبات دهنده ستون فقرات در زندگي ماشيني ايجاد شده و بدون نياز به جراحي و حتي مصرف دارو، فقط با آموزش كنترل و تقويت عضلاني قابل درمان هستند.
وي افزود: امروزه فناوريهاي نويني از قبيل تحريك الكتريكي، امواج ماوراي صوت و ليزرهاي كم توان براي كنترل دردهاي مفاصل و عضلات مانند برخي كمردردها بكار گرفته مي شوند. با اين حال درمانهاي دستي و انجام دقيق تمرينات اختصاصي به همراه آموزش صحيح اثربخشي پايدارتري دارند.
اين گزارش حاكي است، شاغلين در مراكز علوم آزمايشگاهي و تشخيص طبي به دليل مواجهه مستقيم با خروجي هاي بيماران در معرض ابتلا به انواع عفونت  و بيماريها قرار دارند همچنين افرادي كه در مراكز راديولوژي مشغول به كارند در معرض اشعه هاي گوناگون كه براي سلامتي مضر هستند مي باشند.
لذا تكميل اطلاعات پرونده  هاي پزشكي كارگران از سوي متخصصان و همچنين معاينه هاي ادواري شاغلين در مشاغل پرخطر ضرورتي انكار ناپذير است.

كمبود قاضي دردادگاههاي تخصصي
گروه اجتماعي: مشكلاتي كه هر روزه مردم در دادگاه ها و دادسرا ها با آن روبه رو هستند، بيشتر ناشي از تخصصي نبودن موضوعات قضايي و عدم تشكيل دادگاه هاي تخصصي است.
محمود اعلم عضو كميته حقوقي انجمن دفاع از حقوق زندانيان با اعلام اين مطلب به ايسنا گفت: نبود دادگاه هاي تخصصي موجب سردرگمي مردم، افزايش حجم پرونده ها در دادگستري و متعاقبا افزايش درصد اشتباه در آراي صادره در دادگاه ها مي شود. هم اكنون در بسياري از موارد، آراي دادگاه هاي بدوي با تجديدنظر روبه رو مي شود و علت آن بيشتر عدم اطمينان دو طرف از صحت دادگاه است.
وي ادامه داد: اگر متناسب با هر موضوعي دادگاه ويژه و تخصصي به موارد اختلاف رسيدگي كند و قاضي از صلاحيت و آگاهي لازم در زمينه پرونده برخوردار باشد، همچنين وكيل بر موضوع پرونده اشراف علمي داشته باشد
درخواست براي دادگاه هاي تجديدنظر نيز كاهش پيدا مي كند.
اعلم، تصريح كرد: صرفاً با دادن دستور در زمينه تشكيل دادگاه هاي تخصصي نمي توان انتظار داشت كه مجموعه و عوامل دادگاه ، پرونده را تخصصي و ويژه بررسي كنند زيرا تا زماني كه ما نتوانسته ايم قاضي تخصصي تربيت كنيم و آموزش دهيم به بيان ديگر زماني كه در دانشگاه رشته تخصصي كه در آينده اين فرد مي خواهد در آن حوزه راي صادر كند، تشكيل نداده ايم تا فرد ضمن آموزش هاي لازم در مباحث علمي آن رشته تخصص لازم را كسب كند يا در كانون وكلا تقسيم بندي در خصوص حوزه كاري وكيل به طور تخصصي انجام نداده ايم و وكيل متخصصي نتوانسته ايم تحويل دستگاه قضايي كشور دهيم چطور انتظار داريم دادگاهي تخصصي تشكيل دهيم و لزوما آن دادگاه به موارد مطرح شده به طور علمي و تخصصي بپردازد.
وي با اشاره به نبود سازمان يا نهادي براي ارتباط ميان حقوقدانان و قوه قضاييه، افزود: در تشكيلات قوه قضاييه، نهاد يا سازماني كه رابط ميان حقوقدانان و اين قوه باشد، وجود ندارد و تاكنون نيز اقدامي در اين زمينه صورت نگرفته است. نبود اين سازمان كه حقوقدانان و نمايندگان قوه قضاييه بيايند درباره  مسائل و مشكلات دستگاه قضايي كشور به بحث و تبادل نظر بپردازند، وجود ندارد.
اعلم، در پايان اظهار داشت: براي تشكيل دادگاه هاي تخصصي نياز به هماهنگي و انسجام بسياري از دستگاه ها و بخش هايي چون دانشكده حقوقي و علوم سياسي با كانون وكلا و قوه قضاييه است و عدم هماهنگي هر يك از اين سه بخش موجب اختلال در كار مي شود.

اعطاي تسهيلات معافيت از خدمت نفرات اول كنكور
گروه اجتماعي:  معاون وظيفه عمومي نيروي انتظامي اعلام كرد: نفرات اول تا سوم كنكور سراسري در ۵ گروه آزمايشي دانشگاههاي دولتي و ۶ گروه آزمايشي دانشگاه آزاد كماكان از معافيت دائم برخوردار مي شوند.
سردار بهمن كارگر در گفت و گو خبرگزاري مهر، در رابطه با بحث خدمت وظيفه فرهيختگان، قوانين مربوط به آن چگونه است كه در سطح كشور بايد اجرا شود ، گفت: بنا به ابلاغي كه در سال ۱۳۸۴ صورت گرفته ، فرهيختگان و نخبگان به ۶ گروه تقسيم مي شوند.وي ادامه داد: محققين، مبتكرين، مخترعين، نفرات اول المپيادها و كنكوري هاي سراسري دانشگاهها ، حافظان قرآن و نهج البلاغه و قاريان قرآن و قهرمانان رشته هاي مختلف ورزشي جزو اين ۶ گروه قرار دارند.
كارگر، در مورد نفرات برتر المپيادها و كنكور سراسري دانشگاهها در مقاطع مختلف تا ۲۳/۴/۱۳۸۵ و ضابطه اي كه وجود دارد ، گفت: به نفرات برتر كنكور سراسري در ۵ گروه آزمايشي در دانشگاههاي دولتي و در ۶ گروه آزمايشي در دانشگاههاي آزاد كماكان به نفرات اول تا سوم معافيت دائم داده مي شود.

بزرگترين همايش پزشكي كشور برگزار مي شود
گروه اجتماعي: بزرگترين همايش پزشكي كشور توسط سازمان نظام پزشكي با حضور صدها تن از اساتيد دانشگاههاي علوم پزشكي و شركت هزاران نفر از پزشكان سراسر كشور در قالب برگزاري بيش از ۸۰ سمينار و كارگاه كوتاه مدت حرفه اي از تاريخ ۲۴ لغايت ۲۸ خرداد ماه سالجاري در مركز همايش هاي بين المللي رازي برگزار مي گردد.به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان نظام پزشكي جمهوري اسلامي ايران دكتر سيدشهاب الدين صدر، رييس كل سازمان نظام پزشكي كشور طي گفت و گويي اعلام كرد: در هفتمين همايش پزشكان عمومي سراسر كشور كه به منظور ارتقاء سطح علمي پزشكان و ارائه تازه ترين تحقيقات و يافته هاي دانش پزشكي و آخرين متدهاي تشخيصي و درماني به همكاران پزشك، طراحي شده، طي ۵ روز بالغ بر ۸۰ برنامه آموزش مداوم جامعه پزشكي در قالب كارگاه هاي كوتاه مدت حرفه اي در موضوعات متنوعي چون قلب و عروق، اطفال، جراحي، فوريتها، طب ورزش، گوش و حلق و بيني، غدد، گوارش، بيماري هاي مغز و اعصاب و... برگزار مي گردد.

توزيع داروهاي نيروزا در ورزشگاه  ها
ايلنا: عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس هفتم با ابراز نگراني از رشد مصرف روزافزون داروهاي نيروزا در بين جوانان ايراني، گفت: اين پديده حاصل سهل  انگاري عمدي سازمان تربيت بدني است.
جهانبخش اميني، افزود: متاسفانه داروهاي نيروزا كه داراي عوارض بسيار منفي بر سلامت جوانان است، به راحتي در ورزشگاه  ها و ساير مراكز غيرورزشي نظير سوپر ماركت  ها به جوانان تجويز مي  شود و شاهد هستيم كه به دليل عدم اطلاع  رساني درست، جوانان نيز از آن استقبال كرده  اند.
اميني اضافه كرد: اين داروها موجب اختلالات هورموني در فرد مصرف  كننده مي  شود كه تبعاتي نظير ناباروري در آقايان، مشكلات روحي و رواني را براي جوانان و مسايل مادي را بر جامعه تحميل مي  كند.وي ادامه داد: هر چند مصرف اين داروها در ابتدا موجب حجيم شدن عضلات مي  شود ولي اين تاثير، كاذب و موقت است و اثرات بلندمدتي بر روي بدن فرد مي  گذارد.

بهترين سن براي درمان لكنت زبان قبل از ۷ سالگي است
ايسنا: يك متخصص گفتاردرماني در يزد بهترين سن براي درمان لكنت زبان در كودكان را قبل از ۷ سالگي عنوان كرد.
دكتر مهري برائتي عارضه لكنت زبان را  هر نوع گير و تكرار بر روي كلمات تعريف كرد و با بيان اين كه لكنت زبان عمدتاً در سنين كودكي ايجاد مي شود، اظهار كرد: از علل بوجود آمدن لكنت زبان در دوران كودكي مي توان مواردي همچون ترس هاي شوك آور دوران كودكي، عوامل مادرزادي و ژنتيكي، دو زبانه بودن محيط زندگي كودك و نيز تقليد و تكرار را برشمرد، كه عامل آخر بدين معناست كه انجام هرگونه تقليد و تكرار رفتار كودك دچار لكنت در اماكني همچون مهد كودك ها، توسط ديگر كودكان نيز مي تواند منجر به لكنت زبان شود.
وي در ادامه از علل لكنت زبان در بزرگسالان را ناراحتي هاي روحي و رواني و همچنين تصادفات ذكركرد.

خدمات مددكاري بهزيستي براي كودكان ترخيص شده
ايلنا: مديركل دفتر شبه خانواده بهزيستي، اعلام كرد: كودكان ترخيص شده از مراكز بهزيستي، از خدمات مددكاري و مشاوره  هاي رواني برخوردار مي  شوند.
ذبيح  الله عشقي، مديركل دفتر شبه خانواده بهزيستي، گفت: افرادي كه از مراكز نگهداري بهزيستي ترخيص مي  شوند، از تمامي خدماتي كه يك فرد عادي نياز دارد، برخوردار خواهند شد.

نحوه پذيرش دانشجوي پزشكي تغيير نمي كند
گروه علمي فرهنگي: رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران با اشاره به بررسي طرح پذيرش دو مرحله اي دانشجوي پزشكي در اين دانشگاه گفت: اين دانشگاه با هماهنگي وزارت بهداشت در حال زمينه سازي و تحقيق در اين زمينه است تا بتوانيم در كنار روش هاي متعارفي كه براي پذيرش دانشجو وجود دارد از روش هاي ديگري نيز استفاده كنيم.
امكان پذيرش دانشجوي پزشكي از ساير رشته ها
دكتر «باقر لاريجاني» در مراسم هفته خوابگاه ها در جمع خبرنگاران افزود: در اين روش مي توان از دانشجويان نخبه و برجسته دوره هاي ليسانس رشته هاي ديگر نيز دانشجوي پزشكي پذيرش كرد و اين مسئله به عنوان يك طرح مطالعاتي تحت بررسي است.
وي اضافه كرد: طبعاً در اين زمينه كار مي كنيم و اميدوار هستيم پس از آنكه زمينه كامل و شرايط آن مهيا شد آن را به طور دقيق اعلام كنيم.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران خاطرنشان كرد: نمره كنكور در يك سال ممكن است كارساز نباشد و گرچه نمره هاي سال هاي دبيرستان هم اهميت زيادي دارد، اما فرد در مدت چهار سالي كه در طرح جديد در نظر گرفته شده مي تواند خود را بشناساند و بعد از اينكه آن چهار سال را با نمرات خوب سپري كرد، وارد رشته پزشكي شود.
لاريجاني افزود: در بسياري از كشورهاي آمريكاي شمالي و غربي اين روش بكار مي رود يعني به جاي اينكه يك امتحان ملاك باشد طول دوره تحصيل فرد و چهار سالي كه در يك رشته پايه و علوم درس مي خواند زمينه ساز تصميم گيري براي رشته پزشكي است.
وي اظهار داشت: همينطور كساني كه توانسته باشند كارهاي بديعي را انجام دهند و برجستگي خود را طي اين زمان نشان داده باشند با ملاك ها و معيارهايي كه قطعاً مورد نظر وزارت بهداشت است، مي توانند در اين دوره شركت كنند. لاريجاني تأكيد كرد: در تلاش هستيم كه اين روش را در دانشگاه تهران به صورت پايلوت شروع كنيم و اميدوار هستيم كه چندان به طول نينجامد، اما مقدمات و برنامه ريزي ها بايد دقيق انجام شود كه بعدها دچار مشكل نشويم. رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران يادآور شد: به همين علت تيمي در دانشگاه علوم پزشكي تهران مشغول بررسي ابعاد اين كار و گذاشتن شاخص ها و جهات ديگر است و با هماهنگي وزارت بهداشت در زمان مناسب برنامه اعلام مي شود، به نظر مي رسد كمي طول بكشد اما در اين كار جدي هستيم.
پذيرش دانشجوي پزشكي تغيير نمي كند
وي با رد پذيرش اين نوع دانشجوي پزشكي در كنكور سال ۸۵ تأكيد كرد: در حال حاضر بنا اين است كه دانشگاه علوم پزشكي تهران در آينده با توجه به اينكه دو گروه دانشجوي پزشكي در مهر و بهمن پذيرش مي كند، يكي از اين دوره ها به روش جديد پذيرش اختصاص يابد. در حال بررسي هستيم كه محل تعليم و تعلم آنها را در يكي از بخش هاي بيمارستاني قرار داده و به طور جامع آن طرح را مورد بررسي و ابعاد آن را مورد توجه قرار گيرد تا ميزان موفقيت اين روش در مقايسه با روش هاي ديگر به طور مناسب ارزيابي شود.
لاريجاني گفت: گذراندن اين چهار سال به اين معني است كه دانشجو با يك شرايطي وارد دوره پزشكي شود كه اين كار در دنيا هم سابقه دارد. هر فردي كه وارد رشته پزشكي مي شود حتماً به معني فارغ التحصيل شدن در آن رشته نيست و بايد شرايطي كسب كند كه به فارغ التحصيلي نائل آيد.
شرايط پذيرش نوع جديد دانشجوي دكتري و احراز درجه فارغ التحصيلي
رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران تاكيد كرد: در پذيرش نوع جديد طبعاً افراد صلاحيت هايي را كسب مي كنند كه بر اساس اين شاخص ها مي توانند وارد اين دوره شوند. دانشجويان بعد از ورود به طور دائم مورد ارزيابي قرار مي گيرند تا بتوانند مسير ارتقاء را طي كنند.وي افزود: در شرايط فعلي هم كساني كه در پزشكي مشروط مي شوند آنها را به رشته هاي ديگر هدايت مي كنيم تا از رشته هاي غير از پزشكي فارغ التحصيل شوند.
به گزارش مهر، رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران در پايان گفت: فرد در طول «اين دوره ليسانس» (طرح جديد پذيرش دانشجوي پزشكي) متوجه خواهد شد توانايي لازم براي ادامه تحصيل در اين رشته را دارد يا خير. ممكن است افراد يا علاقه خود را از دست بدهند و يا علاقه كسب كنند و در اين صورت با يك آگاهي بيشتر و شرايط منطقي تر مي توانند تصميم بگيرند. به نظر مي آيد اگر شرايط را درست طراحي كنيم يكي از نكات ارزشمند پزشكي كشور خواهد بود.

اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
انقلاب
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   انقلاب   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |