شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۹ - May 20, 2006
آخرين خبرها از عمليات سركوب اشرار تاسوكي
حلقه محاصره اشرار تنگ تر مي شود
003813.jpg
گروه حوادث: در حالي كه بنا به گفته شاهدان، حلقه محاصره عاملان جنايت اخير بم _ كرمان هر لحظه تنگ تر مي شود، منابع امنيتي و پليسي از مجروح شدن (عبدالحميد ريگي) برادر سركرده گروه جندالله خبر مي دهند.
به گزارش همشهري، سردار اسكندر مومني روز گذشته با بيان اينكه در درگيري شديدي كه بين نيروهاي مستقر در منطقه و اشرار مسلح در منطقه دارزين صورت گرفته است، دو نفر از اشرار به هلاكت رسيده و چند نفر از آنان نيز مجروح شده اند گفت: بررسي هاي نشان مي دهد يكي از مجروحين (عبدالحميد ريگي )يكي از دو سركرده باند و برادر عبدالمالك ريگي فرمانده گروه تروريستي جندالله است.
وي در ادامه افزود: در جريان اين عمليات كه با حمايت هوانيروز صورت گرفته، تعداد زيادي اسلحه و مهمات از اشرار نيز به دست آمد، همچنين از مخفيگاه آنها مداركي به دست آمده كه نشان مي دهد آنها با سرويسهاي امنيتي چند كشور خارجي در ارتباط بوده اند.
حلقه محاصره
تنگ تر مي شود
در همين حال ابوالقاسم نصراللهي معاون سياسي امنيتي استانداري كرمان با بيان خبر مجروح شدن سركرده عوامل جنايت تروريستي دارزين كرمان با بيان اينكه عمليات دستگيري عاملين جنايت دارزين با جديت در منطقه سيستان همچنان ادامه داردگفت: حلقه محاصره اشرار هر لحظه تنگ تر مي شود و عاملين اين جنايت كه بيش از ۲۰نفر هستند، به طور كامل محاصره شده اند و پيش بيني مي كنيم به زودي دستگير شوند.
وي در ادامه با بيان اينكه با بستن كامل مرزهاي شرقي كشور امكان متواري شدن اشرار به خارج از كشور كاملاً منتفي است صعب العبور بودن منطقه را دليل طولاني شدن عمليات تعقب و گريز عنوان كرد و افزود: نيروهاي سپاه، بسيج و نيروي انتظامي  با پشتوانه هوانيروز در قالب رزمايش حضرت رسول (ص) در غرب استان سيستان و بلوچستان عمليات پاكسازي منطقه از اشرار و دستگيري عاملين حادثه دارزين را به شدت دنبال مي كنند و به زودي خبرهاي خوشي به اطلاع مردم خواهد رسيد.
بمباران سنگر اشرار
سردار ذوالفقاري جانشين فرمانده نيروي انتظامي نيز با بيان اينكه سنگرهاي اشرار در ارتفاعات «پيرسوران» هدف بالگردهاي «كبري» قرارگرفته است، گفت: يگان هاي عملياتي در دو نوبت، محل استقرار عوامل ناامني ها در اين منطقه را مورد هدف قرار داده اند اما از ميزان تلفات وارده به اشرار هنوز اطلاعات دقيقي در دست نيست.
وي در خصوص اخبار منتشره مبني بر رد مسئوليت حوادث اخير از سوي گروه «جندالله» ، تصريح كرد: اخبار نيروي انتظامي حاكي از آن بوده كه گروه فدائيان «جندالله» مسئوليت حادثه «بم كرمان» را بر عهده گرفته اند اما اين در حاليست كه همين گروه در اظهارات بعدي خود اعلام كرده اند كه اين حركت را قبول ندارند.
وي تأكيد كرد: با توجه به اطلاعات به دست آمده، به نظر مي رسد برادر «عبدالمالك ريگي» ، مسئوليت اين حركات را پذيرفته است؛ حال آنكه ممكن است، خط و خطوطي كه ديگران به اين شخص مي دهند بر روي اتخاذ موضع از سوي اين گروه تأثير گذاشته و با توجه به اثرات منفي اينگونه فجايع در افكار عمومي، شايد به اين دليل تغيير لفظ داده اند.
آزادي درجه دار به گروگان گرفته شده در تاسوكي
در حالي كه نيروهاي نظامي، حلقه محاصره اشرار در منطقه كورين را هر لحظه تنگ تر مي كنند، خبرهاي رسيده حاكي از آن است كه درجه دار نيروي انتظامي كه فروردين ماه در حادثه تروريستي تاسوكي به گروگان گرفته شده بود، صبح ديروز موفق شد از دست اشرار بگريزد.
يك مقام آگاه در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان با اعلام اين كه اين درجه دار «حسين هراتي» نام دارد، در اين باره گفت: روز گذشته مأموران نظامي و انتظامي متشكل از نيروهاي، سپاه، نيروهاي انتظامي و ارتش سيستان و بلوچستان با اطلاع از حضور اشرار مسلح در منطقه عمومي  دومك و پاسگاه كورين خاش به منطقه اعزام شدند و با هلي برد بالگردهاي نيروي انتظامي موفق به هدف قرار دادن ۴ تا ۵ دستگاه ماشين از اشرار مسلح شدند.
به گفته وي، نيروهاي نظامي و انتظامي در منطقه كورين حلقه محاصره را بر اشرار تنگ كرده و لحظه به لحظه اشرار در محدوديت بيش تري قرار مي گيرند به طوري كه براي مخفي كردن خود به پشت تپه ها و كوه هاي و سنگ ها پناه مي برند.
وي گفت: اشرار كه خود را در خطر جدي ديده اند در تماس مداوم با همدستان خود در پاكستان خواهان انجام عمليات در منطقه اي ديگر براي منحرف كردن توجه نيروهاي نظامي كشور نسبت به آنان هستند.
وي افزود: در حال حاضر كليه فرماندهان نظامي  منطقه در حال تنگ تر كردن حلقه محاصره براي اشرار هستند كه اميد مي رود در ساعات آتي آنان را كشته و ياد دستگير كنند اين در حالي است كه اشرار براي گرفتن امتياز امكان دارد ساير گروگان ها را نيز آزاد كنند.

منشي مطب، قرباني سرقت مرگبار مرد افغان
003777.jpg
گروه حوادث: مرد مهاجم كه به انگيزه سرقت،  منشي مطب يك پزشك را در اصفهان به قتل رسانده بود، دقايقي پس از وقوع جنايت، با هوشياري يكي از ساكنان آپارتمان،  به دام افتاد.
به گزارش همشهري، عصر روز چهارشنبه مرد جواني در حالي كه بسيار وحشت زده بود، با صدايي لرزان به مركز پليس ۱۱۰ تلفن كرد و از وقوع جنايتي هولناك در مطب پزشك راديولوژيستي كه در همسايگي آنها بود خبر داد. وي گفت: پس از آن كه متوجه اين جنايت شدم، حفاظ در را قفل كرده و به سرعت موضوع را به پليس اطلاع دادم.
با اعلام گزارش، بلافاصله ماموران كلانتري ۱۴ اصفهان در محل حادثه واقع در خيابان آمادگاه حضور يافته، حفاظ در مطب كه توسط شاهد حادثه قفل شده بود را باز كردند و وارد قتلگاه منشي جوان شدند. آنها در كمال ناباوري با جسد منشي مطب به نام منيره (۵۰ ساله) روبه رو شدند كه با بيش از ۳۰ ضربه چاقو توسط مردي كه داخل اتاق بالاي سر جسد نشسته بود به قتل رسيده بود.
جسد اين زن در حالي كشف شد كه آلت قتاله بر روي سينه مقتول قرار داشت. عامل جنايت با ديدن ماموران اقدام به خودزني كرد، جسد زن ميانسال به پزشكي قانوني انتقال يافت و عامل جنايت كه فردي افغاني بود براي مداوا به بيمارستان انتقال يافت. شاهد حادثه كه موضوع را به پليس اطلاع داده بود، تحت بازجويي قرار گرفت. وي به ماموران گفت: منشي مطب معمولات ساعت ۴ بعدازظهر به مطب مي آمد و تا ساعت پنج كه دكتر بيايد در داخل مطب تنها بود. او نيز مثل هميشه ساعت ۴ به مطب آمد اما هنوز دقايقي از حضورش نگذشته بود كه صداي داد و فريادي شنيدم. همين كه به طبقه اي كه مطب در آن بود رسيدم مرد ناشناسي را در حال وارد كردن ضربات چاقو به بدن منشي مطب ديدم، وحشت زده تنها فكري كه به ذهنم رسيد اين بود كه حفاظ در آپارتمان را ببندم و به آن قفل بزنم.
كارآگاهان با توجه به اظهارات تنها شاهد حادثه،  مرد افغاني را تحت بازجويي مقدماتي قرار دادند اما وي به خاطر شدت جراحات تاكنون توانايي پاسخگويي ندارد اما ظاهراً تنها انگيزه اش ربودن منشي مطب بوده است.
بر پايه اين گزارش، تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

از ابتداي امسال ۲۶ درصد وقوع قتل در تهران كاهش يافت
003774.jpg
گروه حوادث: رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، از كاهش ۲۶ درصدي وقوع قتل در سال جاري تاكنون خبر داد.
به گزارش همشهري، سرهنگ رجبي رياست پليس آگاهي تهران بزرگ در حاشيه بازديد از نمايشگاه كشفيات به دست آمده از اجراي طرح «مالك اشتر» با ارائه آماري از پرونده هاي وقوع و كشف قتل ها از ابتداي سال جاري تا ۲۵ ارديبهشت ماه، تعداد قتل هاي وقوعي گزارش شده به پليس آگاهي تهران بزرگ را ۳۰ فقره اعلام كرد كه در مقايسه با ۴۱ فقره مدت مشابه سال قبل، ۲۶ درصد كاهش داشته است.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ اضافه كرد: همچنين در حالي كه در مدت مشابه سال قبل ۱۵ فقره قتل كشف شده بود، تعداد قتل هاي مكشوفه طي همين مدت، ۲۴ فقره بوده است.

پيرمرد مالزيايي، ركورددار ازدواج
۳۰ بار ازدواج، ۲۷ بار طلاق
محمد زين حسن مرد ۷۸ساله مالزيايي، تاكنون ۳۰ بار ازدواج كرده، ۲۷ بار طلاق گرفته و ۲ همسرش نيز فوت كرده اند.
به گزارش روز جمعه روزنامه نيو استريتز تايمز چاپ مالزي، محمد از سال ۱۹۹۱ با آخرين همسر خود اسما عمر زندگي مشتركي را بخوبي سپري مي كند. وي كه در حال حاضر ۱۶فرزند، ۷۰ نوه و ۱۵ نتيجه دارد، تنها مي تواند نام پسر بزرگ خود را به ياد آورد. بنا به اين گزارش طولاني ترين ازدواج محمد كه اولين ازدواج وي نيز بود، ۲۰سال دوام داشت كه با مرگ همسرش پايان يافت، در حالي كه كوتاهترين ازدواج وي تنها يك روز دوام داشت. محمد گفت: ركورد من در تعداد همسر خيلي عالي نيست چرا كه دوستاني دارم كه ۵۰ تا ۷۰ بار ازدواج كرده اند. وي افزود: در حال حاضر تصميمي براي يك ازدواج مجدد ندارم ولي اين مساله به رفتار همسرم با من هم بستگي دارد.

فراخواني براي (ترين ها)
از اين هفته قرار است در صفحه حوادث، ستوني را به آدمهاي عجيب و غريب و شگفت انگيزي كه در اطرافمان هستند اختصاص دهيم، آدمهايي كه همين جا و در كنار ما زندگي مي كنند و قدرتهاي عجيب و شگفت آوري دارند و يا ويژگي هايي دارند كه آنها را از ديگران متمايز مي كند، اين گونه آدمها در سراسر جهان تحت عنوان (ترين ها) شناخته مي شوند و هر ساله ليست آنها در كتاب بزرگ و قطور ركوردهاي گينس جمع آوري مي شود، اما متأسفانه در ايران چون اين جور آدمها براي خود ما هم شناخته شده  نيستند نمي توان آنها را به جهانيان معرفي كرد، اما از اين به بعد قرار است ما در اين ستون به آدمهايي بپردازيم كه قدرتهاي عجيب و غريب دارند و يا آنكه خودشان شگفتي انگيز هستند و مي شود آنها را منحصر به فرد دانست.
براي اين كار از شما مي خواهيم اگر خودتان از اين دست آدمها هستيد و مي خواهيد اسمتان در ركوردهاي ما ثبت شود و يا آنكه دوستي را مي شناسيد كه منحصر به فرد است با ما تماس بگيريد...

دانشجوي انگليسي به اف بي آي ايميل تهديد آميز فرستاد
يك دانشجوي انگليسي به ارسال پيام تهديد به بمب گذاري براي پليس اف بي آي متهم شد.
به گزارش روزنامه ميرور ، به دنبال ارسال يك پيام الكترونيكي تهديد آميز مبني بر بمب گذاري در سازمان اف بي آي يك نوجوان ۱۸ ساله دستگير شد.
رئيس پليس با اشاره به اينكه محتويات ايميل هنوز افشاء نشده است اظهار داشت: يك دانشجوي ۱۹ ساله كه در اين رابطه به عنوان شاهد ماجرا دستگير شده بود ولي با قرار وثيقه تا دوم اوت يعني روز دادگاه آزاد است.

ترن هوايي شهربازي آلمان به سرقت رفت
سارقان آلماني ترن هوايي شهربازي منطقه بيسكونشيم را ربودند.
به گزارش روزنامه ميرور ، سارقان آلماني ترن هوايي ۲۰ تني را از نزديكي شهربازي منطقه بيسكونشيم به سرقت بردند. براساس اين گزارش، اين وسيله بازي پشت كاميوني در نزديكي شهربازي پارك بود كه بوسيله سارقان به سرقت رفت. به گفته راننده كاميون، او در حال انتقال ترن هوايي به شهربازي بود كه بنابر دلايلي نزديك مقصد توقف كرد و از خودرو دور شد در همين فاصله سرقت رخ داد.

تعداد كشته هاي توفان چانگ چو در چين به ۱۱نفر رسيد
تعداد كشته هاي ناشي از وزش توفان چانگ چو كه با بارش باران هاي سيل آسا همراه است ، به ۱۱نفر رسيد.توفان چانگ چو(مرواريد) از اقيانوس آرام به سمت چين، هنگ كنگ و تايوان در حال وزيدن است و پيش از اين بخش هايي از فيليپين و ديگر كشورها را در نورديده و براثر آن ده ها نفر كشته و يا مفقود شده اند. به گزارش روز جمعه رسانه هاي چين، اين توفان طي دو روز گذشته موجب مرگ ۱۱تن و مفقود شدن چهار تن ديگر در جنوب چين شده است. توفان چانگ چو درشهر شانتو در استان گوانگ دونگ نيز خسارات زيادي برجاي گذاشته است و زندگي مردم را مختل كرد.

دوربين بانك راز ۳ سرقت را فاش كرد
گروه حوادث: بازبيني تصاوير ضبط شده سارق بانك را به دام انداخت.
به گزارش همشهري، ماجراي اين سرقت چندي قبل به اطلاع ماموران كلانتري ۱۴۸ انقلاب رسيد. با حضور ماموران و بررسي مقدماتي مشخص شد، سارق جوان به روش كش روزني، اقدام به سرقت از روي گيشه بانك كرده و به سرعت از محل متواري شده است. از آن جايي كه بانك داراي دوربين مخفي بود، ماموران تجسس كلانتري،  چندين بار فيلم دوربين را بازبيني كردند و توانستند چهره متهم را شناسايي كنند. به اين ترتيب تصاوير وي در اختيار ماموران كلانتري قرار گرفت درحالي كه تحقيقات در اين باره ادامه داشت ماموران سارق جوان را كه محمد نام داشت و بيست و چهارم ارديبهشت ماه در يكي از بانك ها هنگام نقدكردن چك بود شناسايي و وي را در يك عمليات ضربتي دستگير كردند.
وي پس از انتقال به كلانتري به بيش از سه فقره سرقت از بانك ها به همين روش با همدستي فردي به نام حسن اعتراف كرد.

متهم به قتل:
قرباني، بچه محلمان نبود
گروه حوادث : متهم به قتل پسر جوان در شهرك محلاتي پس از دستگيري گفت: به خاطر اينكه مقتول بچه محلمان نبود با او درگير شدم.
به گزارش همشهري، ساعت ۲۱ و ۱۰ دقيقه روز ۲۶ ارديبهشت، درگيري خياباني بين دو جوان در شهرك محلاتي رخ داد، اما هنوز چند دقيقه اي از آغاز نزاع نگذشته بود كه جوان ۲۱ ساله اي به نام روح الله در اثر اصابت چاقو بر روي زمين افتاد و جان باخت.
با گزارش موضوع و حضور مأموران در صحنه مشخص شد، عامل اين جنايت جواني به نام حميدرضا ۲۶ ساله است كه مأموران كلانتري ۱۶۴ قائم به محض حضور در صحنه واقعه او را كه آلت قتاله در دستانش بود بازداشت كردند.
حميدرضا در جريان بازجويي ها به مأموران گفت: «درگيري بين من و مقتول از آنجا شروع شد كه روح الله كه از اهالي يك كوچه ديگر بود به محله ما آمد، بر سر اين موضوع با او درگير شدم، حرف هاي روح الله حين دعوا باعث تحريك اعصاب من شد و در نهايت با چاقويي كه همراه داشتم او را مجروح كردم كه در اثر خونريزي جان سپرد.» تحقيقات بر روي اين پرونده در اداره دهم آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.

درگيري خونين در الشتر
گروه حوادث: درگيري به خاطر آبياري زمين با مرگ پنج روستايي و زخمي شدن ۹ نفر خاتمه يافت.
به گزارش همشهري، جنايت خونين صبح ديروز پس از نزاع بين اهالي دو روستاي دارماهي و سرينگه از توابع شهرستان الشتر لرستان به وقوع پيوست.
شروع اين درگيري خونين كه با كشته شدن پنج نفر و زخمي شدن ۹ نفر خاتمه يافت به خاطر آبياري زمين اتفاق افتاده بود.
بنا به گزارش، عامل اصلي اين تيراندازي فردي به نام نورمحمد است كه پس از حادثه متواري شده است.

قاچاقچي مواد مخدر در جريان تعقيب و گريز دستگير شد
گروه حوادث: در جريان تعقيب و گريز مأموران گشت انتظامي استان تهران ، ۲۷۵ كيلوگرم ترياك كشف شد.
به گزارش همشهري، شامگاه بيست وهشتم ارديبهشت ماه زماني كه مأموران عمليات ويژه معاونت مبارزه با مواد مخدر پليس استان تهران در حال گشتزني در محور جاده شهريار بودند به يك خودرو زانتيا مشكوك شدند و به وي دستور ايست دادند، اما راننده خودرو با ديدن مأموران قصد فرار از محل را داشت. پس از ساعتي مأموران در جريان تعقيب و گريز توانستند راننده خودرو را در جاده شهريار _ كرج متوقف كنند. در بازرسي از خودرو اين مرد تعداد ۳ كيسه حاوي ترياك كشف و ضبط شد.
سردار زارعي فرمانده انتظامي استان تهران روز گذشته در اين خصوص گفت: در ادامه تحقيقات از اين مرد مشخص شد راننده جوان از قاچاقچيان سابقه دار مواد مخدر بوده و تحقيقات از وي ادامه دارد.

مستأجر، قرباني چاقوي صاحبخانه شد
گروه حوادث: جوان عصباني، هنگامي كه متوجه رفت و آمدهاي مشكوك يك زن به خانه مستاجر شد، او را به قتل رساند.
به گزارش همشهري، ساعت ۲۳ و ۳۰ دقيقه پنجشنبه، كارآگاهان پليس كلانتري ،۱۵۹ از وقوع جنايتي در خانه اي مسكوني در خيابان بي سيم اطلاع پيدا كردند، با حضور ماموران در محل مشخص شد مقتول در جريان نزاع با پسر صاحبخانه كشته شده است. محمد تورنگ رييس مركز اطلاع رساني پليس درخصوص اين حادثه به همشهري گفت:« چند ماه قبل مرد ۵۳ ساله اي به نام محمدرضا به عنوان مستاجر در طبقه دوم منزل مسكوني در خيابان بي سيم ساكن شد. با گذشت چند ماه از اقامت اين مرد، روز گذشته پسر صاحبخانه كه متوجه رفت و آمدهاي مشكوك به خانه مستاجرشان شده بود، به وي اعتراض كرد: ولي محمدرضا به تذكر مهدي توجهي نكرده و همين امر باعث شد تا شامگاه روز پنجشنبه درگيري خونين بين مهدي و محمدرضا رخ دهد كه منجر به مجروح شدن محمدرضا شد. اما وي پس از انتقال به بيمارستان بر اثر ضربات چاقو و شدت خونريزي و به رغم تلاش پزشكان جان باخت». تورنگ افزود:«مهدي بعد از ارتكاب جنايت از محل متواري شد اما پس از يك ساعت خود را به بيمارستان كلانتري خيابان خواجوي كرماني معرفي كرد.»بررسي بر روي اين پرونده جنايي در اداره دهم آگاهي ادامه خواهد يافت.

سارق ناكام دستگير شد
گروه حوادث: سارق خودرويي كه در مسير رشت به تهران موفق به اجراي نقشه خود نشده بود از راننده خواست تا او را دوباره به رشت بازگرداند تا نقشه خود را به مرحله اجرا درآورد.
به گزارش همشهري، ساعت ۲۳ روز بيست و هشتم ارديبهشت راننده جوان يك خودرو سمند به نام شهباز هنگامي كه مسافران خود را كه در مسير رشت _ تهران سوار كرده بود در پارك سوار آزادي پياده كرد، يكي از مسافران به نام محسن ۲۱ ساله پس از رسيدن به مقصد از راننده خواست تا دوباره او را به محلي كه سوار خودرو شده بود بازگرداند. اما پس از امتناع راننده با وي درگير شد كه در همين هنگام با سر و صداي راننده ماموران گشت در محل حاضر شده و مرد مسافر را دستگير كردند. در بازرسي بدني از مرد مسافر ماموران پليس يك قبضه اسلحه كمري قلابي به همراه يك حلقه چسب ۵سانتي و يك عدد سانديس آلوده از محسن كشف كردند.
محسن توسط ماموران انتظامي به كلانتري ۱۳۵ آزادي انتقال يافت . وي در جريان بازجويي هاي پليسي اعتراف كرد از مدتي قبل نقشه سرقت خودرو مرد راننده را داشتم، روز گذشته سرانجام تصميم گرفتم نقشه ام را عملي كنم و براي همين با برداشتن وسايل سرقت با راننده به تهران آمدم، اما در مسير چون چند مسافر ديگر نيز در خودرو بودند، موفق به سرقت نشدم، بنابراين از راننده خواستم مرا بار ديگر به شمال برگرداند كه سر همين موضوع با يكديگر درگير شديم و پليس مرا دستگير كرد.
محسن براي انجام تحقيقات تكميلي به پليس آگاهي تحويل داده شد.

انفجار نارنجك دستي حين بازي ، مرگ دو پسربچه را رقم زد
ايسنا: انفجار يك قبضه نارنجك دستي به كشته شدن دو كودك ۵ و ۶ ساله در روستاي «كلف باز» شهرستان زهك منجر شد.
سرهنگ محمد عرب، معاون اجتماعي و ارشاد فرماندهي انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: «مهدي» ۶ ساله و «عليرضا» ۵ ساله حين چراي گوسفندان، ناگهان يك عدد نارنجك دستي پيدا كردند.
وي افزود: در اين حال، اين دو كودك كه از خطرات اين ماده منفجره اطلاعي نداشتند، در حالي كه از آن به عنوان اسباب بازي استفاده كرده بودند، ناگهان حادثه انفجار به وقوع پيوست.
به گفته سرهنگ عرب، بر اثر انفجار اين نارنجك، «مهدي» در دم كشته شد و «عليرضا» كه از ناحيه دست و صورت به شدت مجروح شده بود، به بيمارستان انتقال يافت اما تلاش پزشكان جهت مداواي وي بي نتيجه ماند و وي نيز بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
معاون اجتماعي و ارشاد فرماندهي انتظامي سيستان و بلوچستان خاطرنشان كرد: اين حادثه از سوي نيروي انتظامي در دست پيگيري است.

كوهنورد كهنسال در ارتفاعات دارآباد ناپديد شد
گروه حوادث: عمليات امدادگران براي يافتن كوهنورد كهنسالي كه از روز چهارشنبه گذشته جهت چيدن داروهاي گياهي به ارتفاعات دارآباد عزيمت كرده و ناپديد شده بود، پس از گذشت سه روز همچنان بي نتيجه مانده است
بنا به اين گزارش چهارشنبه گذشته، با اعلام خبر ناپديد شدن يك مرد ۶۵ ساله ، امدادگران كوهستان جستجو براي يافتن وي را آغاز كرده و در دو تيم ۱۵ نفره جهت يافتن مرد كوهنورد به ارتفاعات دارآباد عزيمت كردند.
درحالي كه بررسي هاي اوليه نشان مي داد كه اين مرد از صبح چهارشنبه به ارتفاعات دارآباد رفته است، خانواده وي اعلام كردند مرد ناپديد شده جهت چيدن داروهاي گياهي به ارتفاعات كوهستاني صعود كرده است.
بنا به اين گزارش تيم هاي اعزامي، تمامي مناطقي كه احتمال ناپديدي اين كوهنورد در آنجا وجود داشت، را به مدت ۳ روز جست وجو كرده اند كه تا روز جمعه نتيجه اي در بر نداشته است.
اين در حاليست كه از صبح جمعه نيز تيم هايي متشكل از ۲۴ امدادگر كوهستان مجدداً به منطقه اعزام و عمليات جست وجو را آغاز كردند.
كاووسي، معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر شميرانات با بيان اين كه با همكاري پليس، خودرو اين كوهنورد در دامنه «دارآباد» شناسايي شده است، افزود: به رغم اعزام سريع نيروهاي امدادي جهت پيدا كردن اين كوهپيماي كهنسال، تاكنون هيچ اثري از وي به دست نيامده است.
وي ناپديدي چند روزه سه كوهپيمايي كه هفته گذشته جهت چيدن داروهاي گياهي به ايستگاه ۷ توچال مراجعه كرده بودند را يادآور شد و گفت: با توجه به رويش برخي گياهان دارويي كمياب در فصل بهار در ارتفاعات كوهستاني، اغلب افراد جهت چيدن اين گياهان به ارتفاعات مراجعه مي كنند كه به دليل نداشتن تجهيزات كافي و عدم آشنايي با مسير با حوادثي مواجه مي شوند.
معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر شميرانات، به تمامي كوهنوردان و اشخاصي كه جهت چيدن داروهاي گياهي و يا تفريح به ارتفاعات كوهستاني مراجعه مي كنند، هشدار داد: افراد پيش از صعود، تجهيزات مناسب به همراه داشته و نيروهاي امدادي را در جريان محل مراجعه خود قرار داده تا از وقوع حوادث مشابه جلوگيري شود.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
سخنگاه
سياسي
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |