يكشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۵۳ - Aug 6, 2006
نحوه افزايش مستمري بيمه شدگان تأمين اجتماعي
مابه التفاوت مستمري ها پرداخت شد
010116.jpg
گروه اجتماعي- بر اساس بخشنامه اخير سازمان تامين اجتماعي و به دنبال مصوبه هيات وزيران، ميزان افزايش مستمري هاي بازنشستگي، ازكارافتادگي كلي و جزِئي و مجموع مستمري بازماندگان، 14 درصد نسبت به اسفند سال 1384 تعيين شده است.
به گزارش هفته نامه آتيه، در اين بخشنامه همچنين براي افزايش قدرت خريد مستمري بگيراني كه مستمري آنان قبل از سال 1384 برقرار شده و ميزان مستمري استحقاقي آنان بيش از حداقل مستمري زمان برقراري مستمري بوده، مقرر شده است، علاوه بر افزايش 14 درصدي، به ازاي هر سال كامل دريافت مستمري، معادل دو دهم درصد حداقل مستمري سال 85 نيز به مستمري آنان افزوده شود.
بر اساس اين بخشنامه، همچنين براي رعايت اصل دوران بيمه پردازي و حمايت از مستمري بگيران باسابقه پرداخت حق بيمه بيشتر، مقرر شده است به آن دسته از مستمري بگيراني كه مازاد بر 25 سال سابقه پرداخت حق بيمه دارند و مستمري آنان قبل از سال 84 برقرار شده، علاوه بر افزايش 14 درصدي مستمري و افزايش احتمالي ناشي از برقراري مستمري پيش از سال 84، به نسبت هر سال مازاد بر 25 سال سابقه پرداخت حق بيمه، معادل دودهم درصد حداقل مستمري سال 85، به آنان پرداخت شود. طبق اين گزارش، سقف پرداختي هاي ناشي از دوران بيمه پردازي بيش از 25 سال و برقراري مستمري قبل از سال 84 در هر حال، بيشتر از 150 هزار ريال نخواهد بود.
در بخشنامه اخير سازمان تامين اجتماعي در مورد افزايش مستمري ها، حداقل مستمري بازنشستگي، از كارافتادگي كلي و مجموع مستمري بازماندگان از ابتداي سال جاري ماهانه 150 هزار تومان اعلام شده است. در اين بخشنامه ميزان كمك هزينه عائله مندي مستمري بگيران از ابتداي سال جاري، ماهانه 120 هزار و 960 ريال، ميزان كمك هزينه اولاد ماهانه 24 هزار و 192 ريال به ازاي هر فرزند و حداكثر تا 3 فرزند و ميزان كمك هزينه همسر متكفل فرزند نيز ماهانه 60 هزار و 480 ريال تعيين شده است كه افزايش كمك هزينه عائله مندي و اولاد موضوع بخشنامه هاي 27 و 1/27 مستمري ها در مورد بازنشستگان و ازكارافتادگان كلي به ارقام كمك هزينه عائله مندي و اولاد پرداختي به آنان افزوده مي شود. در اين بخشنامه، شعب سازمان تامين اجتماعي موظف شده اند مابه التفاوت مستمري 5 ماهه فروردين تا مرداد 85 را حداكثر تا پنجم مرداد به مبادي پرداخت مستمري ارائه كرده باشند. همچنين با صدور اصلاحيه بخشنامه هاي شماره 35، 37 و 42 مستمري ها از سوي سازمان تامين اجتماعي، مستمري بازنشستگاني كه در سال هاي 80 تا۸۴ بازنشسته شده اند، بدون توجه به نسبت ماهها و روزهاي برقراري مستمري در سال هاي مذكور محاسبه و پرداخت خواهد شد.

شعب سيال تأمين اجتماعي در مناطق
دور افتاده بر پا مي شود
گروه اجتماعي - طرح ايجاد شعب سيال يا نمايندگي هاي دو نفره به منظور استفاده بيمه شدگان و مستمري بگيران مستقر در اقصي نقاط كشور از خدمات تأمين اجتماعي با كمترين هزينه و حداقل نيروي انساني، فضا و امكانات مادي اجرا مي شود. عزيزبيگي، مشاور اجرايي مدير عامل و معاون امور استان هاي سازمان تأمين اجتماعي با بيان اين مطلب، گفت: شعبه سيال يا نمايندگي دو نفره دائم براي پاسخگويي و ارائه خدمات جهت رفع بخش اعظم از نيازهاي بيمه شدگان و مستمري بگيران ساكن در مناطق دور از شعب مادر به صورت دائم مي پردازند و شعبه سيال يا نمايندگي دو نفره
غير دائم به پاسخگويي و ارائه خدمات جهت رفع بخش اعظم نيازهاي بيمه شدگان و مستمري بگيران كه در مناطق دور از شعب مادر اقامت دارند به صورت چند روز در هفته مي پردازند.بيگي با اشاره به اهداف ايجاد شعب سيال گفت: از جمله اهداف ايجاد شعبه سيال ارائه خدمات به مخاطبان سازمان در اقصي نقاط كشور، كاهش هزينه ارائه خدمات از طريق عدم ايجاد شعبه به روش سنتي با استفاده از امكانات سخت افزاري و نرم افزاري، افزايش كارايي و بهره وري، توزيع متعادل و مبتني بر عدالت در ارائه خدمات سازمان و افزايش درآمد با توجه به كاهش حوزه تحت پوشش هر شعبه و گسترش شناسايي ها و بازرسي مي باشد. وي با تاكيد بر اينكه شعب سيال زير مجموعه شعبه مادر محسوب مي شوند و ماهيت مستقل ندارند، گفت: شعب سيال صرفا مجاز به انجام امور مرتبط با پرونده هاي كارگاهي كه توسط اداره كل استان و شعبه مادر مشخص مي شوند، هستند كه در دو قالب وظايف اصلي و ارتباطي تعريف شده اند. وي گفت: اهم وظايف اصلي و اختيارات اين شعب شامل صدور، تعويض و تأمين اعتبار دفترچه هاي درماني بيمه شدگان و مستمري بگيران؛ دريافت ليست و ديسكت و تحويل رسيد به كارفرما؛ صدور فيش بابت بدهي هاي معوق به طور يكجا؛ دريافت چك از كارفرما، ثبت در سيستم رايانه و ارائه رسيد چك به كارفرما؛ صدور فيش هاي بيمه اختياري و حرف و مشاغل آزاد قاليبافان و هنرمندان؛ اخذ درخواست و ارائه گواهي حقوقي به مستمري بگيران؛ انجام بازرسي هاي كشفي و ارائه گزارش به شعبه مادر؛ ارائه پاسخ به نامه هاي سازمان ها و موسسات فعال در بخش هاي بيمه اي، حمايتي و امدادي در محدوده تحت عمل شعبه سيال با هماهنگي شعبه مادر مربوطه؛ ارائه گزارش هاي لازم و اطلاع رساني از وضعيت منطقه در خصوص عوامل و مسائل تاثيرگذار بر فعاليت هاي اين سازمان به شعبه مادر مي باشد.

هنوز زيرساخت مناسبي براي نظام
سلامت كشور تعريف نشده است
گروه اجتماعي- كارشناسان و دست اندركاران نظام سلامت اعتقاد دارند كه براي دستيابي به سلامت پايدار، استقرار سيستم ارجاع با محوريت پزشك خانواده و ثبت اطلاعات بسيار ضروريست و آنها همواره از نظام ارجاع به عنوان انقلاب دوم در نظام سلامت ياد مي كنند كه تحقق آن جز با مشاركت بخش هاي مرتبط با سلامت امكانپذير نخواهد بود. سيد مؤيد علويان، معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در محل خبرگزاري ايسنا عمده مشكل نظام سلامت را فقدان سيستم ارجاع و پزشك خانواده خواند و اظهار كرد: متاسفانه هنوز اسكلت اوليه و زيرساخت مناسبي براي نظام سلامت كشور تعريف نشده است. در حالي كه براي هدايت درست نظام سلامت، مديريت منابع، ايجاد ارتباط تنگاتنگ بين پزشك و بيمار از طريق ثبت اطلاعات از بدو تولد تا پيري، مصرف منطقي دارو و جلوگيري از سرگرداني بيمار جز با استقرار سيستم ارجاع با محوريت پزشك خانواده امكانپذير نيست. علويان آسيب شناسي ابتدا و انتهاي نظام سلامت كشور را فقدان سيستم ارجاع برشمرد و افزود: در آغاز استقرار سيستم ارجاع در سال 84 حدود 22 ميليون روستايي و مناطقي كه زير 20 هزار نفر جمعيت داشتند تحت پوشش بيمه روستايي قرار گرفتند كه متاسفانه هنوز در شهرها اجرايي نشده است. وي ادامه داد: همه كشورهاي فقير و غني دنيا داراي سيستم ارجاع هستند و بيمار در مرحله اول به پزشك خانواده مراجعه و در صورت نياز به سطوح بالاتر تخصصي و فوق تخصصي ارجاع داده مي شود.
معاون سلامت وزارت بهداشت با اعلام اينكه پزشك خانواده مسئول حفظ و ارتقاي سلامت افراد تحت پوشش است، گفت: مراقبت از سلامت افراد در قالب يك تيم صورت مي گيرد. علويان سيستم ارجاع و پزشك خانواده را راهي براي رهايي بيمار از سرگرداني و پرت هزينه عنوان كرد و افزود: لذا به اين امر به عنوان اولويت نخست بخش سلامت نگريسته مي شود كه نيازمند فرهنگ سازي است.

بيستمين همايش مددكاري اجتماعي فردا برگزار مي شود
گروه اجتماعي- مينا شهني: بيستمين همايش سراسري انجمن مددكاري اجتماعي ايران با عنوان مددكاري اجتماعي اخلاق حرفه اي فردا برگزار مي شود.
محمد زاهدي اصل، رئيس انجمن مددكاري اجتماعي ايران، با اعلام اين خبر گفت: مددكاري اجتماعي در سراسر دنيا به عنوان يكي از رشته هاي دانشگاهي است، هر چند در كشور ما هنوز رشته اي غريب است.
وي هدف از برگزاري اين همايش را شناساندن اين رشته، خدمات اجتماعي به مردم و مسئولين و نيز لزوم تقويت هرچه بيشتر اين رشته خوانده و افزود: براساس برنامه چهارم توسعه دو گروه مردم بايد از خدمات مناسب مددكاري اجتماعي بهره  ببرند، گروه اول قشري كه آسيب ديده يا در معرض آسيب اند و گرده دوم ساير آحاد جامعه كه در هر حال نيازمند خدمات مددكاري مقطعي هستند. عضو هيأت علمي دانشگاه علامه با تاكيد بر لزوم حضور مددكاران اجتماعي در محيط هاي مختلف توضيح داد: درادارات رفاه سازمان هاي دولتي و غيردولتي بايد پست مددكاري اجتماعي پيش بيني شود و خدمات مددكاري در تمامي كارخانجات، سازمان ها و ارگان ها بايد به موقع در اختيار كارمندان و كارگران قرار گيرد.
زاهدي در باره انتخاب روز تولد حضرت علي(ع) به عنوان روز مددكار اجتماعي گفت: بحث تثبيت روز تولد حضرت علي(ع) به عنوان روز مددكاري اجتماعي در شوراي فرهنگ عمومي مطرح شد كه برخي اعضاي شورا با اين پيشنهاد موافق نبودند اما با اصرار اعضاي انجمن همچنان روز تولد آن حضرت روز مددكاري اجتماعي است. شايان ذكر است كه روز مددكاري اجتماعي هنوز در تقويم هاي ساليانه گنجانده نشده است، هر چند كه بيستمين همايش مددكاري اجتماعي فردا و به مناسبت شب تولد حضرت علي(ع) برگزار خواهد شد.
اعتمادي به عنوان دبير همايش در سال جاري در توضيح اين كه بيشترين تماس مردم با مددكاران اجتماعي در بيمارستان ها است، گفت: در حاشيه قرار گرفتن مددكاران اجتماعي در بيمارستان ها ناشي از سياست گذاري هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي است.
وي افزود: در صورتي كه مددكاران اجتماعي بيمارستان ها جايگاه واقعي خود را داشته باشند مي توانند با كمك تشكل هاي مردمي و افراد خير، بخش زيادي از هزينه درمان بيماران نيازمند را تأمين نمايند. اعتمادي در باره لزوم ترويج فرهنگ مددكاري اجتماعي گفت: ترويج اين فرهنگ سبب برخورداري بسياري از بيماران و مددجويان از خدمات اجتماعي مي شود. اين خدمات به ويژه براي بيماراني كه دچار معلوليت ها، سوختگي هاي عميق و عوارض جانبي بيماراي اند لازم است.
گفتني است كه اولين مدرسه مددكاري كشور در سال 1337 در ايران تأسيس شد كه اين اقدام هر چند با يك تاخير 50ساله نسبت به راه اندازي اولين مدرسه مددكاري جهان در هلند به وقوع پيوست اما در هر حال كشورمان در اين رشته داراي سابقه اي نزديك به 50 سال است كه در اين سال ها فراز و نشيب بسياري را پشت سر گذاشته است.امسال انجمن مددكاري اجتماعي ايران در حالي بيستمين همايش خود را برگزار مي كند كه اخلاق حرفه اي را به عنوان محور كاري برگزيده است. در اين همايش مراسم تحليف دانشجويان اين رشته نيز براي نخستين بار اجرا مي شود.

اردوهاي هجرت پس از تابستان ادامه مي يابد
گروه اجتماعي - فرمانده كل نيروي مقاومت بسيج از برقراري اردوهاي هجرت پس از تابستان خبر داد و گفت: از تمامي مسئولاني كه مي توانند به نوعي به طرح هجرت كمك كنند خواست فعاليت جوانان در اين طرح را از نزديك مورد بازديد قرار دهند.
به گزارش همشهري، سردار محمد حجازي با بيان اين مطلب گفت: اگر مسئولين از نزديك در جريان فعاليت ها قرار بگيرند، با ارزيابي اثربخشي در عرصه هاي مختلف رغبتي در آنان ايجاد مي شود كه با تمام قوا به كمك اين طرح بيايند.وي افزود: يك جوان به جاي اينكه وقت خود را به بطالت بگذراند با عرصه هاي توليد، فعاليت و خلاقيت آشنا مي شود و به طور جدي تحت تعليم و تربيت قرار مي گيرد.وي افزود: بنابر اين اردوهاي هجرت دو اثر بخشي عمده را در سازندگي انساني و عمراني ايجاد مي كنند.فرمانده كل نيروي مقاومت بسيج با اشاره به استقبال چشمگير دستگاههاي اجرايي از اردوهاي هجرت از گسترش اين اردوها در سال آينده خبر داد و كمك هاي همه جانبه دولت و مجلس را براي اجراي هر چه بهتر اين طرح را خواستار شد.سردار حجازي همچنين گفت: متأسفانه هنوز اعتبارات استاني جذب نشده كه با پيگيري هاي انجام شده و حمايت استانداران به زودي اعتبارات به اردوهاي هجرت بسيج سازندگي اختصاص پيدا خواهد كرد.

ابراز نگراني از وضعيت ناامني و توليد
روزافزون مواد مخدر در افغانستان
گروه اجتماعي- ليلا خاكسار: دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ديدار با قائم مقام وزير كشور پاكستان از وضعيت توليد روزافزون مواد مخدر در افغانستان ابراز نگراني كرد.
به گزارش همشهري، وي در ادامه گفت: وضعيت كنوني افغانستان نگراني مشتركي براي ايران و پاكستان در زمينه ناامني و قاچاق مواد مخدر به وجود آورده است.دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر همكاري ايران و پاكستان را براي مقابله با مواد مخدر ضروري دانست و گفت:  ما خواستار افزايش همكاري هاي دوطرفه در مقابله با بحران مواد مخدر هستيم.سيدكمال شاه- قائم مقام وزير كشور پاكستان- به همراه هيأتي، در ستاد مبارزه با مواد مخدر با مالكي دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشورمان ديدار و گفت وگو كرد.مالكي همچنين گفت: توليد مواد مخدر در زمان سقوط طالبان در افغانستان 200تن بود، در حالي كه در سال گذشته به 4600 تن رسيد و اين در حالي است كه كشورهاي غربي در افغانستان مستقر هستند و انتظار مي رفت حضور اين نيروها باعث ثبات در افغانستان و كاهش توليد مواد مخدر شود ولي متاسفانه شاهد افزايش روزافزون توليد مواد مخدر در افغانستان هستيم.دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر همكاري ايران و پاكستان را براي مقابله با مواد مخدر ضروري دانست و گفت:  ما خواستار افزايش همكاري هاي دو طرفه در مقابله با بحران مواد مخدر هستيم. در اين ديدار كه شوكت سعيد- سفير پاكستان در تهران- نيز حضور داشت، سيدكمال شاه از همكاري بين ايران و پاكستان در زمينه مبارزه با مواد مخدر استقبال كرد و گفت: وزارت كنترل مواد مخدر در پاكستان وظيفه مبارزه با مواد مخدر را به عهده دارد و وزارت كشور، اين وزارتخانه را حمايت مي كند.

با مردم
ارزشيابي مشكل ساز
ضوابط ارزشيابي و ارتقاء شغلي معلمان داراي مشكلات گوناگون و روش هاي غيركاربردي است. اين ضوابط بايد توسط آموزگاراني طراحي و تعيين شود كه امتحان خود را سالها در صحنه عمل و در خدمت به فرهنگ و نوباوگان پس داده اند. اجراي ضوابط كنوني، جز دامن زدن به تبعيض و حصول نتايج غيرواقعي حاصلي نخواهد داشت.
جمعي از معلمان تهران
با مردم: نام 8 تن از پيام دهندگان در همشهري محفوظ است.
سد طالقان و...
سد بزرگ طالقان در مجموع منشأ خير و بركت است، مشروط بر آن كه حريم سد تعيين شود (همانند سد كرج)، ديواره ها با در نظر گرفتن شيب، سيمانكاري گردد تا از فرسايش تدريجي زمين هاي اطراف و حركت گل و لاي به طرف سد جلوگيري شود. علاوه بر اين براي روستاهاي بر شمالي رودخانه شاهرود كه حالا دسترسي به جاده ندارند، چاره انديشي گردد. به عنوان مثال جاده روستاي سوهان 45 كيلومتر دورتر شده و مردم ناچارند از مسير صعب العبوري بگذرند.
سيداحمد كيايي طالقاني – تهران
بهاي عادلانه بپردازند
تعيين حريم ساحلي براي درياي مازندران كار بسيار پسنديده اي است و به خصوص بايد از ويلاسازي هاي جديد توسط بخش خصوصي و بخش دولتي در حريم ساحلي كه متعلق به همه مردم مي باشد، جلوگيري شود. اما در عين حال، به ازاي تخريب ويلاهايي كه سالها پيش ساخته شده بايد بهاي عادلانه اي به صاحبان آنها پرداخت گردد.
كيومرث موسوي منش
قطع برق
قطع مكرر برق در محدوده كوي شهيد اماميان، كوي شهيد كريمي در خيابان استاد حسن بناي جنوبي، به وسايل برقي مردم زيان مي رساند. از اداره برق خواستار رفع اين مشكل مي باشيم.
نوشاد ميرقطبي – تهران
حقوق كاركنان حفظ شود
كاركنان و ابوابجمعي سازمان بورس، سالهاست كه در اين سازمان مشغول به كار مي باشند. حال كه سازمان در صدد بازخريد كردن كاركنان برآمده است، تقاضا داريم در وهله نخست، موجبات جابه جايي كاركنان به يكي از سازمانهاي تحت پوشش وزارت دارايي فراهم شود و در نهايت اگر قرار است طرح بازخريدي اجرا شود، به گونه اي عمل شود كه حق و حقوق سالها زحمت كاركنان حفظ گردد.
ناهيد نيما – تهران
ضمانت و استاندارد
از شركت... لاستيك خودرو خريدم. پس از گذشت يك هفته، لاستيك تركيد و 150 هزار تومان متضرر شدم. براي جبران خسارت وارده به شركت توليدكننده مراجعه كردم، اما نتيجه اي حاصل نشد. چرا ضمانت هاي لازم بر اساس استانداردهاي تعريف شده براي محصولات توليد داخل در نظر گرفته نمي شود تا مردم شعار معروف ايراني، جنس ايراني بخر را عميقاً باور كنند؟!
محسن سلي – تهران
روشنايي نداريم
كوچه شاهين واقع در خيابان آزادي ابتداي آزادي ابتداي خيابان خوش جنوبي از روشنايي لازم برخوردار نيست.
آقاي اسدي – تهران
ترافيك سنگين در مارليك
ساكن شهرك مارليك كرج هستم. همه روزه براي رسيدن به محل كارم يك ساعت در ترافيك سنگين گرفتارم. مشكلات اصلي متوجه پل كفش ملي است و همه روزه حوادث رانندگي در اين پل رخ مي دهد.
آقاي نظري – كرج
گلايه مستمري بگيران
نه تنها اضافه حقوق مستمري بگيران تأمين اجتماعي كه وعده شده بود، اجرا نشده است، بلكه رفتار بعضي از بانكهاي پرداخت كننده حقوق نيز با اين قشر كه اغلب پا به سن گذاشته اند منصفانه نيست. آنها مجبورند ساعت ها در صف بايستند.
خانم م – ح – تهران – خانم بابايي – همدان
براي جمع آوري خودروهاي فرسوده
ساده ترين راه حل براي جمع آوري خودروهاي فرسوده، پرداخت بهاي تعيين شده از طريق ارائه پلاك مي باشد؛ روشي كه در تمام كشورهاي جهان به اجرا درآمده است. خودروسازي ها، خواه ناخواه  بايد بخشي از هزينه هاي مربوط به جمع آوري خودروهاي فرسوده را بپردازند.
آقاي جهانگيري – تهران
به مناطق ابلاغ شود
براي انجام اقدامات قانوني به منظور جلوگيري از نصب برچسب هاي تبليغاتي روي در خانه ام به شهرداري منطقه محل سكونتم مراجعه كردم، ترتيب اثر ندادند. لطفاً شهرداري تهران به صورت رسمي، شهرداري هاي مناطق را موظف به پذيرش اين قبيل شكايات نمايد.
آقاي روحاني – تهران
كمبود استاد را جبران كنيد
از دانشگاه پيام نور كه بخشي از خدمات فرهنگي در سطح دانشگاهي كشور را بر عهده دارد، تقاضا دارم، اولاً كمبود استاد در اين دانشگاه را برطرف كند تا كلاس ها بدون استاد نمانند، ثانياً كاركنان ساختمان مركزي در برخورد با مراجعان انعطاف بيشتري داشته باشند.
خانم موسوي – تهران
تجاوز به حريم كوچه
در خيابان 33 سعادت آباد- منطقه 2 شهرداري- در ساخت و سازهاي جديد، حريم كوچه نقض شده و در يك مورد حتي درختان پياده رو پشت ديوار يك ساختمان قرار گرفته است. بايد از اين تخلفات آشكار جلوگيري شود.
آقاي موسوي پور – تهران
بچه ها در انتظار جايزه
همه ساله از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به دانش آموزان ممتاز (فرزندان كاركنان) جوايزي اهدا مي شد و اين انگيزه خوبي براي تشويق بچه ها براي درس و تحصيل بود، اما شايع شده كه امسال اين جوايز قطع شده است؛ در حالي كه بچه ها همچنان در انتظار جايزه اند.
خانم زمرد – تهران
در اصفهان هم اجرا كنيد
طرح تك سرنشين در صندلي جلوي تاكسي ها كه در تهران نتايج خوب و مثبتي داشته است، بهتر است در ديگر شهرهاي بزرگ و پرجمعيت، از جمله اصفهان نيز به اجرا درآيد تا مشكلات گوناگوني كه براي مسافران پيش مي آيد، خاتمه يابد.
خانم اصلاني- اصفهان

همايش بين المللي نقش دين در بهداشت روان
گروه اجتماعي: دومين همايش بين المللي «نقش دين در بهداشت روان» به همت انستيتو روانپزشكي تهران و مركز تحقيقات بهداشت روان دانشگاه علوم پزشكي ايران برگزار مي شود.
جعفر بوالهري دبير همايش، ارائه راهكارهاي مذهبي در بهداشت روان، ارتقاء كمي و كيفي پژوهش ها در علوم رفتاري با نگرش و رويكرد مذهبي، مبادله پژوهشي و فرهنگي بين صاحب نظران و بهره گيري از فرهنگ غني اديان به ويژه اسلام به منظور استفاده در پژوهش هاي روانشناختي و بهداشت رواني، را از اهداف برگزاري همايش نقش دين در بهداشت روان خواند. وي ادامه داد: اين همايش با حضور صاحب نظران و پژوهشگران بزرگ روانشناسي ديني، روانشناسي باليني و بهداشت روان، روانپزشكان صاحب نظر در حوزه روانپزشكي و مذهب و علماي مذهبي از دانشگاه هاي معتبر داخلي و خارجي برگزار مي شود.

استعفاي۲۰ نامزد انتخابات انجمن صنفي روزنامه نگاران
خبرگزاري فارس: ۲۰ نفر از نامزدهاي انتخابات انجمن صنفي روزنامه نگاران طي نامه اي اعلام كردند: فردا در رأي گيري شركت نكرده و هيأت مديره انجمن را به تمكين از قانون و تلاش مجدانه براي اصلاح اساسنامه فرامي خوانيم.
در اين نامه خطاب به هيات  مديره انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران آمده است: همانگونه كه مطلع ايد براساس نامه شماره ۵۷۷۱۸ مورخ ۱۱/۵/۸۵ وزارت كار به انجمن، تشكيل مجمع عمومي براي انتخاب اعضاي هيأت مديره و بازرسان جديد عملاً به اصلاح اساسنامه و پيش بيني درخصوص نحوه تصميم گيري در دور سوم مجمع موكول شد.
از آنجا كه هيأت مديره محترم حداقل ۵ سال پيش (در سال ۸۰) به استناد نامه شماره ۶۶۴/۸۰ مورخ ۶/۸/۸۰ آقاي ارغنده پور به معاون وزير كار وقت با چنين شبهه و موضوعي مواجه شده و عليرغم تشكيل مجمع عمومي اقدام به اصلاح اساسنامه نكرده اند، امروز بايد پاسخگوي اعضاء و مشكل ايجاد شده باشند.
متأسفانه برخي اعضاء هيأت مديره به جاي برخورد حقوقي و حل مسأله مجدداً به برخوردهاي سياسي با موضوع رو آورده اند كه شايسته آنان نيست.
اينجانبان امضاء كنندگان زير و كساني كه به قصد انجام رقابتي سالم و البته قانوني به عنوان نامزدهاي اين دوره از انتخابات ثبت نام كرده ايم، اعلام مي داريم با توجه به نظر قطعي وزارت كار درخصوص غيرقانوني بودن انتخابات فردا ، از شركت در رأي گيري امتناع كرده و هيأت مديره محترم را به تمكين از قانون و تلاش مجدانه براي اصلاح اساسنامه فرامي خوانيم.
۱- امير محبيان ۲- بيژن مقدم ۳- محمد مهاجري ۴- احسان مقدم ۵- رضا مقدسي ۶- تقي دژاكام ۷- مهدي يميني ۸- محمود ظهيرالديني ۹- شريف خسروي ۱۰- سودابه قيصري ۱۱- علي عمادي كوچك ۱۲- ناصر علاقبندان ۱۳- زهرا عرب ۱۴- اصغر آهار ۱۵- صادق خاموشي ۱۶- فرشاد مهدي پور ۱۷-مهدي اسلامي ۱۸- رحيم چوخاچي زاده مقدم ۱۹- حميد رضا رضا زاده ۲۰- بيژن سوراني.

با تصويب مجلس
پايگاه ملي امداد و نجات ايجاد مي شود
گروه اجتماعي-  چهارمين كارگاه «بررسي سياست هاي امداد و نجات» با موضوع «بررسي جايگاه پايگاه ملي واكنش سريع امداد ونجات در فرآيند اصلاح سياست هاي امداد و نجات و مديريت سوانح كشور» برگزار شد.
پرند- معاون عمليات سازمان امداد و نجات- با اشاره به اينكه به رغم افزوده شدن مسئوليت نجات به دنبال مسئوليت هاي هلال احمر در سال ،۷۹ امكانات اين جمعيت، افزايش نيافته است، گفت: محدوديت امكانات اين سازمان، حتي پاسخگوي بخش امداد سازمان هم نيست.
وي با اشاره به اينكه سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور مساله امداد و نجات را در اولويت چهارم يا پنجم قرار داده است، به ۸۳ سال سابقه جمعيت هلال احمر در امر امداد و نجات اشاره كرد و گفت: نجات گري مسئوليتي حرفه اي و تخصصي است و ما نيازمند به كارگيري نيروهاي رسمي و موظف در عمليات نجات هستيم.
وي با بيان اينكه براي نجات افراد، محدوديتي ۲۴ الي ۴۸ساعته وجود دارد به تلاش هاي جمعيت هلال احمر براي طراحي تيم هاي واكنش سريع و وجود دانش فني ايجاد اين تيم ها در اين سازمان اشاره كرد.
دكتر پرند اعلام كرد: لايحه ايجاد نيروي واكنش سريع امداد و نجات در يك پايگاه ملي، به مجلس ارائه مي شود.
بر اساس اين گزارش، شهرياري- عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: در اين زمينه با وجود حداقل نيروي كادر موافق هستم، اما اين نيرو بايد قابليت انبساط پذيري داشته باشد.
وي افزود: وجود حداقل هايي در ارتباط با ترابري هوايي در اين زمينه لازم است، اما ما بايد از حداكثر امكانات موجود استفاده كنيم.
دكتر شهرياري با بيان اينكه كميسيون بهداشت و درمان آماده است تا براي تصويب و كسب رأي پيشنهاداتي كه در اين زمينه مشكل هلال احمر را حل كند، تلاش كند، گفت: من مي دانم كه مشكل جمعيت هلال احمر در دولت و اصل آن هم در سازمان مديريت است؛ يعني اصلاً از آنجا به دولت نمي آيد.
وي افزود: به اعتقاد من هنوز در دولت به طور جدي به اين موضوع پرداخته نشده است.
وي گفت: اگر هلال احمر را در درون دولت نمي پذيرند مشكل خود دولت است.
دكتر شهرياري معتقد است: هلال احمر در دفاع از مواضع خود در دولت ناتوان است اما دكتر پرند نيز به عدم وجود نماينده اي رسمي از سوي جمعيت در درون دولت به  عنوان عامل مهمي در اين زمينه اشاره مي كند.

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |