چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۵۵ - Aug 9, 2006
هشدار به خانواده ها
معلم قلابي نقشه سرقت و آزار مي كشيد
خودم را به دروغ معلمي موفق معرفي مي كردم و از خانواده ها مي خواستم تدريس فرزندانشان را به من واگذار كنند. به اين ترتيب پا به خانه آنها مي گذاشتم
گروه حوادث- معلم قلابي كه به بهانه تدريس خصوصي پا به خانه شهروندان تهراني مي گذاشت،پس از دستگيري به اتهام سرقت، كلاهبرداري و كودك آزاري، مدعي شد كه او يك بيمار رواني است كه تا كنون به ۷ خانه در شرق تهران دستبرد زده است.
تحقيقات كارآگاهان پايگاه ششم آگاهي تهران براي دستگيري اين معلم قلابي زماني آغاز شد كه خانواده پسر ۱۰ ساله اي به نام حسين با مراجعه به پليس از معلم خصوصي پسرشان اعلام شكايت كردند. پدر اين پسربچه به مأموران گفت: دو هفته قبل يك معلم خصوصي براي تدريس به كودكمان استخدام كردم، او گاهي به خانه امان مي آمد و به كودكمان درس مي داد.چند روز پيش ناگهان متوجه تغيير رفتار فرزندم شدم ، كودكمان ناگهان گوشه گير و افسرده شد، او كه گويا از موضوعي هراس داشت سرانجام پس از اصرار فراوان من و همسرم علت ترسش را آزار معلم خصوصي اش  عنوان كرده و گفت: معلم خصوصي يك روز كه با پسرم در خانه تنها بوده، او را به شدت كتك زده و مورد آزار قرار داده است.
با شروع تحقيقات در اين باره مشخص شد معلم خصوصي قلابي، جواني ۳۱ ساله است و پس از آنكه با پدر كودك به طور اتفاقي آشنا شده ، خود را معلم معرفي كرده است و با اين ادعا كه تاكنون همه شاگرداني كه نزد او تحصيل كرده اند، كاملاً موفق بوده و نمرات خوبي كسب كرده اند توانسته اعتماد پدر كودك را جلب كرده و پا به خانه آنها بگذارد ، او با چرب زباني خود توانسته بود در ظرف مدت كوتاهي اعتماد خانواده كودك را جلب كند و آنها بعد از مدتي فرزندشان را با معلم وي تنها گذاشته و به سر كار خود رفته بودند و در اين زمان وي نقشه شوم خود را عملي كرده و با سرقت مقداري پول و جواهرات به يكباره بدون آنكه خانواده كودك نشاني از وي داشته باشند متواري شده بود.
با شروع تحقيقات و ارجاع پرونده به شعبه ۱۴ دادياري دادسراي محلاتي ، داديار علي اكبر عموزاد رسيدگي به اين پرونده را برعهده گرفت و در نخستين مرحله دستور دستگيري معلم قلابي را كه هيچ ردپايي بر جاي نگذاشته بود صادر كرد. در حالي كه بررسي هاي پليسي و قضايي در اين باره ادامه داشت، معلم قلابي همچنان به فعاليت هاي خود ادامه مي داد و اين بار با اغفال تعدادي از خانواده ها در منطقه شرق تهران، تدريس خصوصي كودكان آنها را برعهده گرفته بود.
دستگيري معلم قلابي
در يكي از نخستين روزهاي مردادماه در حالي كه ۶ دانش آموز در خانه معلم قلابي به نام احمد جمع شده بودند ،وي پس از شروع كلاس يكي از پسربچه ها را به آشپزخانه برد تا تنبيه كند. دقايقي بعد وقتي بقيه بچه ها با شنيدن صداي جيغ اين پسر بچه خود را به آشپزخانه رساندند معلم جوان را ديدند كه هم شاگردي آنها را به شدت كتك مي زند. آنان بلافاصله به خانه هاي خود رفته و ماجرا را به والدينشان اطلاع دادند. والدين كودكان پس از آنكه پي به اقدام معلم قلابي بردند مأموران كلانتري را در جريان قرار دادند و لحظاتي بعد معلم قلابي به دام افتاد. .در بررسي پرونده احمد، با توجه به آنكه چهره وي با تصاوير چهره نگاري شده از مردي كه به جرمي مشابه، پليس در تعقيب او بود شباهت زيادي داشت وي را به دادسراي محلاتي منتقل كردند تا پرده از ديگر اقدامات مجرمانه اش برداشته شود.
اين مرد جوان در ابتدا ادعا مي كرد بيگناه بوده و پليس او را اشتباهي دستگير كرده است، اما وقتي در شعبه ۱۴ دادياري رو در روي حسين (كودك ۱۰ ساله) قرار گرفت ، چاره اي جز اعتراف نديده و گفت: من قصد نداشتم آزاري به كودكان برسانم. فقط مي خواستم از خانه آنها سرقت كنم ولي به خاطر اينكه به بيماري رواني مبتلا هستم، دست به اين كار زدم. وي ادامه داد: آن روز وقتي با اين كودك در خانه تنها شدم، پسر بچه را كتك زدم و پس از آزار او مقداري پول و جواهرات از خانه به سرقت بردم.
معلم قلابي در ادامه به شش مورد ديگر سرقت، كلاهبرداري و آزار كودكان اعتراف كرد و گفت: ابتدا با مرداني كه احتمال مي دادم فرزندان كم سن و سالي دارند طرح دوستي مي ريختم و پس از آن كه خودم را به عنوان معلمي بسيار موفق معرفي مي كردم،  از آنها مي خواستم تدريس فرزندانشان را به من واگذار كنند. به اين ترتيب پا به خانه آنها مي گذاشتم و نقشه ام را عملي مي كردم.
احمد در ادامه افزود: دو دختر و پنج  پسر در اين مدت قرباني نقشه شوم من شدند ولي در همه اين موارد كارهايم دست خودم نبود و به خاطر وسوسه دست به اين كارها زدم. پس از اعترافات معلم قلابي، بررسي هاي پليسي نشان داد او پيش از اين نيز به اتهام جعل سند و كلاهبرداري تحت تعقيب قرار داشت. بنابراين داديار عموزاد او را براي انجام آزمايشات تخصصي در اختيار پزشكي قانوني قرار داد و پس از اعلام سلامتي رواني اين مرد براي وي به اتهام سرقت، كلاهبرداري،  زورگيري و آزار كودكان قرار مجرميت صادر كرد.
مراقب معلمان قلابي باشيد
داديار شعبه ۱۴ دادسراي محلاتي با بيان اين خبر در هشدار به خانواده ها گفت: موارد متعددي مشاهده شده كه طي آنها افراد با جلب اعتماد خانواده ها و با معرفي خود به عنوان معلم خصوصي يا مربي پا به خانه شهروندان مي گذارند و دست به اقدامات مجرمانه مي زنند. وي ادامه داد:  بيشتر اين افراد خود را به دروغ معلم يا مربي معرفي مي كنند و قصد آنها آزار و اذيت نوجوان يا سرقت از خانه هاست. به همين خاطر خانواده ها بايد مراقب باشند تا فريب اين افراد را نخورند. آنها بايد پيش از استخدام معلم يا مربي با كمك گرفتن از آموزش و پرورش نسبت به سوابق و مدارك وي اطمينان حاصل كنند، يا آنكه از طريق پليس در خصوص سوء پيشينه اين افراد اطلاعاتي به دست آورند. داديار عموزاد به خانواده ها توصيه كرد براي سپردن فرزندان خود به معلم و مربي سعي كنند از افرادي كه مورد تأييد اداره آموزش و پرورش هستند استفاده كنند.

دريچه هاي مخفي تانكر تريلي،
مخفيگاه كالاهاي قاچاق خارجي بود
010569.jpg
010572.jpg
گروه حوادث - اعضاي باند قاچاق كالا كه بيش از ۱۰۰ ميليون تومان بار قاچاق پارچه و كت و شلوار را به طرز ماهرانه اي در دريچه هاي مخفي تانكر تريلي مخفي كرده بودند با تماس يك شهروند تهراني به دام افتادند.
سرهنگ بهزاد قاسمي  رئيس اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي تهران بزرگ، روز دوشنبه با اعلام كشف پوشاك و طاقه هاي پارچه قاچاق كه با تعبيه ماهرانه دريچه هاي مخفي در تانكر تريلي جاسازي شده بود در تشريح روند دستگيري متهمان اين پرونده، گفت: به دنبال تماس يك شهروند تهراني با مركز پليسي ۱۱۰ در نهم مرداد ماه و اعلام رفتارهاي مشكوك راننده و سرنشين يك دستگاه تريلي تانكردار مخصوص حمل سوخت در محدوده يكي از انبارهاي جنوب تهران، پليس بلافاصله وارد عمل شده و با حضور در محل متوجه حركات مشكوك راننده و همراهان وي شدند كه به وسيله دو دستگاه خودرو سواري، تريلي را تعقيب مي كردند.
بدين ترتيب ماموران كلانتري ۱۷۲ «شهرري» با توقيف تريلي، بلافاصله ماموران مبارزه با قاچاق كالا در پايگاه نهم پليس آگاهي تهران مستقر در «شهرري» را در جريان موضوع قرار دادند.
وي افزود: با آغاز بازرسي هاي اوليه و فني تريلي، در ادامه، ماموران پليس به جاسازي و تعبيه دو دريچه در قسمت جلو و عقب تانكر و ايجاد فضايي در قسمت پايين تانكر جهت انتقال كالاي قاچاق پي بردند.
به گفته رئيس اداره مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي تهران، با باز شدن دريچه ها مقادير زيادي كالاي خارجي شامل ۱۵۰۰ طاقه پارچهو پوشاك خارجي كشف و ۷ تن از افراد مرتبط با پرونده دستگير و خودروي تريلي و دو دستگاه خودرو سواري متعلق به مالكان پارچه ها و كالاهاي قاچاق توقيف شد.
سرهنگ قاسمي افزود: اين كالاها داراي ارزش ريالي حدود يك صد ميليون تومان هستند.

شناسايي ضاربان كارمند شهرداري منطقه ۱۰
گروه حوادث- كارآگاهان پليس در تحقيقات گسترده خود موفق به شناسايي ضاربان مسئول حيات وحش شهرداري منطقه ۱۰ تهران شدند.
به گزارش همشهري ساعت ۱۴ و ۵۰ دقيقه يكشنبه ۱۵ مرداد، مسئول حيات وحش شهرداري منطقه ۱۰ تهران با اصابت سه گلوله به سر، گلو و گوش وي در داخل خودرو پژو اش به شدت مجروح شد.محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران بزرگ روز گذشت در توضيح اين خبر به همشهري گفت: مجروح حادثه در حال حاضر در بيمارستان شريعتي در بخش رسيدگي هاي ويژه تحت مداوا قرار دارد و با انجام چند عمل جراحي در وضعيت كما به سر مي برد. تورنگ در خصوص چگونگي وقوع اين حادثه گفت: حادثه در خيابان اميرآباد شمالي نبش كوچه صالحي رخ داد و پليس به محض اطلاع از واقعه تحقيقات خود را به طور همه جانبه بر روي اين ماجرا آغاز كرد. در بررسي اوليه معلوم شد اين حادثه، تنها در پي يك اختلاف شخصي رخ داده است و موضوع خاصي از جمله مسائل سياسي در اين حادثه دخيل نبوده است. بر پايه اين گزارش پليس آگاهي تهران بزرگ و مأموران اطلاعات در دو تيم ويژه بررسي بر روي اين پرونده را آغاز كرده اند و تاكنون ۳ متهم در اين باره شناسايي و بزودي دستگير خواهند شد.

۶۰۰ عروس و داماد جوان راهي خانه بخت شدند
گروه اجتماعي- همزمان با سالروز فرخنده ولادت با سعادت مولي الموحدين اميرالمؤمنين علي(ع) ۳۰۰ زوج خانواده بزرگ كميته امداد امام خميني در استان هاي كرمانشاه و مركزي جشن ازدواج خود را برگزار نمودند و در اين ايام پربركت راهي خانه هاي بخت شدند.
براساس اين گزارش در استان كرمانشاه ۱۰۰ زوج و در استان مركزي ۲۰۰ زوج جوان زندگي مشترك خود را آغاز كردند. اين گزارش حاكيست به هر يك از نوعروسان يك سري كامل جهيزيه شامل وسائل ضروري زندگي كه به همت كميته امداد امام خميني (ره) و مردم خير و نيكوكار كشورمان تهيه شده بود اهدا شد.گفتني است تاكنون ۷۰۰ هزار نوعروس از خانواده بزرگ كميته امداد امام خميني به همت اين نهاد راهي خانه هاي بخت شده اند.

سرقت ۱۰ ميليون توماني از مقابل بانك
گروه حوادث- مردان موتورسوار كه با حمله به مردي ۱۰ ميليون تومان پول نقد را از وي به سرقت برده بودند، تحت تعقيب ويژه پليس آگاهي اصفهان قرار گرفتند.
به گزارش همشهري، مرد ميانسالي به نام احمد صبح روز يكشنبه گذشته زماني كه قصد داشت مبلغ ۱۰ ميليون تومان پول را به حساب بانكي اش در يكي از شعب بانك در مركز شهدا اصفهان واريز كند، مورد دستبرد دو مرد موتورسوار قرار گرفت.
احمد زماني كه از خودرواش كه در مقابل بانك پارك كرده بود پياده شده و قصد ورود به بانك را داشت ناگهان متوجه مردي شد كه به سرعت در حال نزديك  شدن به وي است. مرد ميانسال همين كه قصد داشت كيف حاوي پولش را در بغل بگيرد ناگهان به وي نزديك شد و كيف وي را قاپيد.
مرد كه از اين حادثه شوكه شده بود، متوجه شد كه مرد جوان، سوار بر موتور جوان ديگري كه در انتظار او بود شده و هر دو از محل گريختند.
بر پايه اين گزارش، با طرح شكايت احمد، تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي اصفهان اقدامات اوليه خود را براي شناسايي دو سارق موتورسوار آغاز كرده اند.

آنسوي آب
قتل ۵ كودك براي نقد كردن طلب
010566.jpg
010563.jpg
گروه حوادث- قاچاقچي مواد مخدر اهل ميشيگان كه براي نقد كردن طلب ده دلاري از يكي از مشتريان معتاد خود خانه وي را به آتش كشيده و باعث مرگ ۵ عضو خانواده وي شده است روز گذشته در جلسه محاكمه اش در ميشيگان گفت : هنوز هم نمي توانم باور كنم اين قدر رذل شده باشم .
بنا به اين گزارش، قاچاقچي جنايتكار متهم است كه بعد از ظهر۶ آوريل سال ۲۰۰۰ ، براي فرستادن پيغام به يك مشتري كه پول خريد كوكائين خود را پرداخت نكرده بود خانه وي را به آتش كشيده است . در جريان اين آتش سوزي ۵ نفر از كودكان مرد معتاد به نام اوليور ديان هنگامي كه در حال برگزاري مراسم جشن تولد يكي از فرزندان خانواده بودند در حلقه آتش گير افتاده و اگر چه لحظاتي بعد از وقوع آتش سوزي ماموران آتش نشاني در محل حاضر شدند اما آتش به حدي سريع تمامي خانه را فرا گرفت كه تمامي كودكان خانواده در ميان شعله ها جان باخته و يا بر اثر استنشاق دود خفه شدند .
با گزارش موضوع آتش سوزي ، كارآگاهان پليس ميشيگان تحقيقات گسترده اي را در اين باره آغاز كردند و دريافتند كه آتش سوزي تصادفي نبوده است بلكه به عمد صورت گرفته است، اما مرد آتش افروز نشاني از خود برجاي نگذاشته بود، به اين ترتيب تمامي تحقيقات پليسي براي يافتن عامل آتش افروزي به نام «جوان دييرينگ» تا سال گذشته كه مرد جنايتكار پس از دستگيري به اتهام قاچاق مواد مخدر به ارتكاب جنايت ها اعتراف كرد، بي نتيجه بود.
اين مرد ۳۵ ساله در جريان بازجويي ها گفت من هرگز قصد جنايت را نداشتم و تنها مي خواستم هشداري به مرد معتاد كه پدر كودكان بود بدهم اما فكر نمي كردم كه اين مرگهاي تلخ را رقم بزنم.
يكسال پس از اعتراف مرد مواد فروش به ارتكاب جنايتها ، روز گذشته دادگاه ميشيگان به بررسي پرونده اين جنايت پرداخت .در اين جلسه كه به اتهام ۵ قتل و آتش سوزي مرد مواد فروش رسيدگي مي شد ، هيأت منصفه دادگاه كه شامل شش مرد و شش زن بود براي ۵ ساعت به بررسي اظهارات متهم پرداختند .
در اين جلسه محاكمه  متهم پس از آنكه در جايگاه دفاع قرار گرفت ، در حاليكه وانمود مي كرد به شدت از جنايتي كه مرتكب شده است متأثر است خطاب به خانواده كودكان گفت : من هرگز نمي توانستم تصور كنم كه چنين آدم رذل و پستي باشم ، اما مي خواهم كه اين را بدانيد كه من هرگز نمي دانستم پايان تهديدم به اينجا ختم
مي شود ، من تنها مي خواستم طلبم را بگيرم اما جنايت فجيع را رقم زدم .

دار مجازات در منطقه دارزين
010575.jpg
گروه حوادث- يكي از سركردگان باند تروريستي جنايت دارزين عصر دوشنبه در محل حادثه در جاده بم - كرمان به دار مجازات آويخته شد.
به گزارش همشهري، ساعت ۲۱ ۱۵‎/ دقيقه روز شنبه ۲۳ ارديبهشت در كيلومتر ۳۵ محور بم - كرمان جناياتي تلخ رقم خورد. ۱۲ مسافر قرباني يك گروهك تروريست شدند. در اين حادثه اشرار مسلح كه تعداد آنان ۸ نفر بود با بر تن كردن لباس مأموران انتظامي سدراه حركت ۴ خودرو عبوري آن منطقه شدند و بعد از پياده كردن سرنشينان خودروها همگي را به گلوله بستند.
برپايه اين گزارش، دو تن از افرادي كه توسط اشرار مورد اصابت گلوله ها قرار گرفته بودند علي رغم مجروحيت شديد موفق به فرار از دستان اشرار جنايتكار شده و خود را به نزديكترين پاسگاه انتظامي رساندند. مأموران بعد از اطلاع از واقعه در چند اكيپ پليس به محل مراجعه كردند و با اجساد ۱۲ هموطن بي گناهمان مواجه شدند.
اشرار بعد از به شهادت رساندن قربانيان بي گناه خودروهاي آنان را به آتش كشيده و متواري شدند.تيم هاي عملياتي بسياري براي دستگيري اين اشرار جنايتكار وارد عمل شدند و سرانجام پيگيري هاي پليس نتيجه داد و تعدادي از اعضاي گروهك تروريستي دستگير شدند.
سردار احمدي مقدم فرمانده ناجا در آخرين اطلاع رساني خود درخصوص عمليات دستگيري اين متهمان عنوان كرد: «تاكنون ۷ نفر از عوامل تروريستي حادثه» بم - كرمان دستگير و ۶ نفر از آنان كشته و سه نفر ديگر متواري شده اند.صبح روز دوشنبه بعد از گذشت ۸۷ روز از جنايت دارزين يكي از عوامل اصلي اين حادثه دردناك و تروريستي به نام «نجيبعلي كرزه اي» كه در جريان عمليات هاي پليسي دستگير شده بود در همان محلي كه ۱۲ تن از هموطنان بي گناهمان به دست او و همدستانش به قتل رسيده بودند به دار آويخته شد.

دستگيري سارق حرفه  اي كه خود را خارجي معرفي كرد
گروه حوادث- يك سارق حرفه اي كه با فريب طعمه هايش خود را خارجي معرفي و در يك فرصت مناسب اقدام به كف زني مي كرد از سوي مأموران آگاهي اصفهان در كرج دستگير شد.
به گزارش همشهري، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار ويژه پليس قرار گرفت كه مأموران پليس آگاهي اصفهان در بررسي هاي خود در چند پرونده مشابه كه شاكيان آن به يك روش مورد دستبرد قرار گرفته بودند، متوجه شدند كه سرقت ها بايد توسط يك فرد و يا با هماهنگي يك شبكه صورت گرفته باشد؛ بنابراين تحقيقات مقدماتي خود را در خصوص اين حادثه آغاز كردند و با انجام چهره نگاري دريافتند كه سرقت ها توسط يك سارق سابقه دار صورت مي گيرد. اين سارق كه از طايفه فيوج بود از مدتها قبل تحت تعقيب پليس اصفهان قرار داشت. با شناسايي سارق سابقه دار، تمام مكانهايي كه احتمال مي رفت وي در آنجا تردد داشته باشد تحت مراقبت قرار گرفت و در رديابي ها، كارآگاهان مخفيگاه وي را در شهرستان كرج شناسايي كردند.
سارق ۳۵ ساله كه غلامعلي نام داشت در يك عمليات ضربتي دستگير شده و تحت بازجويي مقدماتي قرار گرفت. اين مرد در جريان بازجويي هاي اوليه خود ضمن اعتراف به ۵۰ فقره سرقت به روش كف زني درباره شگردش به ماموران گفت: سوژه هاي خود را اطراف بانك ها شناسايي مي كردم و پس از خروج آنها از بانك در فرصتي مناسب به طرف طعمه هايم رفته و پس از صحبت كردن با آنها زماني كه طعمه هايم مطمئن مي شدند من يك فرد خارجي هستم و قصد كمك به من را داشتند از آنها كف زني مي كردم. بنا بر اين گزارش، سرهنگ علوي با اعلام اين خبر گفت: ارزش تقريبي سرقت هاي صورت گرفته بالغ بر ۵۰ ميليون ريال است و اين مرد پس از تكميل تحقيقات با قرار بازداشت روانه زندان شده است.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |