دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۳۱ - Nov 13, 2006
دروغ بزرگ تا پاي چوبه دار
در حالي كه جوان قاتل در آستانه اعدام قرار دارد ، همچنان به انگيزه نامشخصي به خانواده اش مي گويد در دوبي زندگي راحتي دارد
مرد جوان صحنه جنايت را بازسازي مي كند
001245.jpg
گروه حوادث- جوان قاتل درحالي كه در آستانه اعدام قرار دارد ، به خانواده اش گفته است براي يافتن كار به دوبي سفر كرده است
۲۲ دي ماه 80 ، خبر وقوع جنايتي به بازپرس جنايي تهران گزارش شد، در جريان اين جنايت كه در يك اتاق كارگري رخ داده بود، جوان 17 ساله اي به نام علي به قتل رسيده بود.
در بازجويي هاي صورت گرفته هم اتاقي مقتول به نام بابك مدعي شد سه مرد ناشناس هنگامي كه وي و هم اتاقي اش در خواب بوده اند به اتاق آنها حمله ور شده وبعد از بستن دست وپاي آنها، پولهايشان را دزديده و متواري شده اند.
ادعاي اين پسر 19 ساله را يكي از همسايگان كه با دادوبيداد وي از خواب پريده و به نجات آنها رفته بود تأييد مي كرد ، اين همسايه به كارآگاهان گفت : با شنيدن سر وصدا به اتاق مقتول و دوستش كه روبروي خانه مان بود رفتم ، با ديدن صحنه بسته شدن دست و پاي آنها به سرعت اقدام به باز كردن دست و پاي بابك كردم اما متوجه شدم دوستش دراثر خفگي جان باخته است.
در حالي كه كارآگاهان پليس جنايي جستجوي خود براي يافتن سرنخي از عامل جنايت را آغاز كرده بودند ، سخنان ضدونقيض بابك در مراحل بازجويي شك پليس را برانگيخت و هنگامي كه وي تحت بازجويي هاي فني و تخصصي قرار گرفت راز اين جنايت گشوده است .
بابك ضمن اعتراف به قتل، در خصوص انگيزه خود از اين جنايت گفت : مقتول قصد آزار مرا داشت و به همين دليل او را كشتم و با ربودن۷۰۰هزار تومان پس انداز او قصد داشتم وانمود كنم كه مردان ناشناس اورا به قتل رسانده اند.
با برگزاري جلسه محاكمه و صدور حكم قصاص اين متهم از سوي شعبه 1188 دادگاه عمومي تهران و تأييد آن از سوي شعبه 44 ديوان ، مرد جوان در آستانه اعدام قرار گرفت.
دروغ بزرگ در آستانه مرگ
جابري قاضي اجراي احكام روزگذشته ضمن اعلام اين خبر گفت: عامل اين جنايت در تمام اين مدت به خانواده خود گفته است، براي كار به دوبي سفر كرده و به اين ترتيب آنان از جنايتي كه فرزندشان انجام داده خبر ندارند، اين متهم حتي در آستانه مرگ نيز حاضرنيست والدين خود را ازسرنوشت خود مطلع كند تا شايد آنها بتوانند رضايت خانواده مقتول را جلب كنند به اين ترتيب با پايان يافتن مراحل استيذان ، مرد جوان اعدام خواهد شد.

تهديد به قتل از سوي جاني فراري
گروه حوادث- سه مهندس جوان با حضور در اداره دهم آگاهي تهران بزرگ مدعي شدند عامل قتل سرهنگ نيروي هوايي آنان را نيز تهديد به مرگ كرده است.
ساعت 8 صبح۱۳ آبان، مأموران پليس جنايي پايتخت از كشف جسد مرد 50ساله اي در نزديكي كارخانه سايپا مطلع شدند.
با آغاز تحقيقات تيم پليسي مشخص شد كه مقتول به نام مسعود - ق با شليك گلوله اي به سرش به قتل رسيده است. بازپرس حسين اصغرزاده روزگذشته در توضيح آخرين نتايج به دست آمده در بررسي اين پرونده گفت: با گذشت چند روز از اين جنايت ، سه مهندس جوان كه در زمينه ساخت وساز فعاليت مي كنند ،به اداره دهم آگاهي مراجعه كرده و پليس جنايي را از تهديدهاي تلفني يك مرد ناشناس مطلع كردند.
بازپرس دوم دادسراي جنايي تهران افزود: اين سه مرد در بازجويي هاي پليس مدعي شده اند در زمينه ساخت وساز با مسعود همكاري داشته اند كه پس ازجنايت ، فرد تهديد كننده با آنها تماس گرفته و تهديد كرده است آنها را نيز مانند مسعود به قتل مي رساند. بازپرس اصغرزاده گفت: در حال حاضر بررسي هاي پليسي براي يافتن سرنخي از تهديد كننده آغاز شده است. اما تا كنون خودرو وتلفن همراه مقتول كه بعد از جنايت مفقود شده پيدا نشده است ولي كارآگاهان پليس جنايي تهران به طورپيگير جستجوي خود را براي دستگيري عامل اين جنايت ادامه مي دهند.

انكار۳ قتل از سوي مادر جنايتكار
001248.jpg
گروه حوادث- وكيل زن جواني كه در جنايتي وحشتناك سه كودك خود را در درياچه غرق كرده بود در جلسه محاكمه مدعي شد تمامي اظهارات موكلش تحت شكنجه هاي روحي صورت گرفته است.
اين زن 30 ساله به نام آماندا هام متهم است كه در دوم سپتامبر 2003 سه كودك دو تا شش ساله خود را همراه نامزدش در كلينتون ليك غرق كرده و به قتل رسانده است.
در جلسه محاكمه اين زن آمريكايي كه در دكاتور با حضور دهها خبرنگار برگزار شد، دادستان در كيفرخواست خود گفت: اين زن هوسباز در حالي كه قصد داشته با مرد جواني به نام ماريوس لاگورن ازدواج كند، كودكان خود را به قتل رسانده است.
او در اعترافات خود گفته است به اين دليل دست به اين جنايت زده است كه احساس مي كرده سه كودك او سد راه ارتباط او با اين مرد جوان بوده و مزاحم او هستند . به گفته دادستان، زن جوان با همدستي ماريوس لاگورن در روز جنايت سه كودك خود كريستوفر ، آيستين و كيليگ كه 23 ماهه ، سه ساله و شش ساله بودند را سوار خودرويي كرده و آنها را به كنار درياچه برده است و سپس با هل دادن خودرو، آن را به داخل آب انداخته است، او سپس با اين ادعا كه خودرواش در سرازيري به راه افتاده از پليس كمك خواست، اما هنگامي كه بررسي ها نشان داد خودرو عمداً به داخل رودخانه انداخته شده است وي دستگير و تحت بازجويي قرار گرفت كه در بازجويي ها اعتراف كرد كه براي آن كه بتواند با مرد جوان ازدواج كند نقشه قتل فرزندانش را طراحي كرده و با همدستي وي به اجرا گذاشته است.
انكار براي تمامي اتهامات
با پايان اظهارات دادستان ، استيو اسكلتون وكيل متهم به دفاع از وي پرداخت و پليس را به بدرفتاري با موكلش در جلسات اوليه بازجويي متهم كرده و گفت : مأموران پليس كه ماجراي جنايت را از طريق مطبوعات و تلويزيون پيگيري مي كرده اند با پيش فرض قبلي با اين زن بسيار بدرفتاري كرده و او را وادار به اعترافاتي دروغين درباره ارتكاب جنايت كرده اند در حالي كه تمامي اين نقشه كثيف از سوي نامزدش طراحي و اجرا شده است.

مرگ مشكوك سه زن در پايتخت
گروه حوادث- كارآگاهان جنايي تهران در كمتر از 24 ساعت با سه پرونده مرگ مشكوك زنان ميانسال روبرو شدند.
جنايت در خيابان جيحون
ساعت 17و۳۰ دقيقه 20 آبان، با گزارش خبر قتل زن ميانسالي به نام( شاه طلا) در طبقه دوم آپارتماني در خيابان جيحون كارآگاهان جنايي تحقيقات خود را آغاز كردند ، بررسي ها نشان مي داد كه از زمان جنايت 5 روز گذشته و عامل جنايت به انگيزه اي نامشخص با پيچاندن روسري مشكي به دور گردن مقتول وي را به قتل رسانده و متواري شده است.
قتل پيرزن به انگيزه سرقت
در دومين جنايت كه ساعت 18و۵ دقيقه روز شنبه به پليس تهران بزرگ اعلام شد، پيرزن  82 ساله اي با اصابت ضربه چاقو به ناحيه گردنش به قتل رسيده بود و قاتل بعد از ربودن طلاجات مقتول از محل گريخته بود . محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران با تأييد خبر اين جنايت به همشهري گفت: جسد اين زن يك روز بعد از وقوع جنايت توسط دخترش كشف شده است.
مرگ در دربند
سومين پرونده جنايي كه پليس تهران در 24 ساعت گذشته با آن مواجه شده است، در ساعت 9و۳۰ دقيقه روز گذشته به بازپرس اصغرزاده گزارش شد. گزارش حاكي از آن بود كه جسد پيرزني
80 ساله در آپارتماني در منطقه دربند كشف شده است.

بمب گذاري دروغين
براي اخاذي 5 ميليون توماني
گروه حوادث- دانشجوي جوان كه قصد پولدار شدن يك شبه را داشت، با بمب گذاري صوري مقابل دانشگاه، نقشه اخاذي 5 ميليون توماني از يكي از همكلاسي هايش را طرح ريزي كرد.
ساعت 10 و نيم هفدهم آبان ماه، مأموران انتظامي شهرستان زنجان از بمب گذاري در خودرويي در مقابل دانشگاه آزاد اسلامي اين شهرستان مطلع شدند، با حضور اكيپ خنثي سازي بمب ، مالك خودرو كه يكي از دانشجويان دانشگاه بود به مأموران گفت: ساعتي پيش فردي با تلفن همراه من تماس گرفت و گفت در خودروي من بمبي جاسازي كرده كه به محض روشن شدن خودرو منفجر مي شود. اين مرد ناشناس تأكيد كرد اگر به او 5 ميليون تومان نپردازم بمب منفجر و خودروي من تكه تكه خواهد شد.
پس از اظهارات مالك خودرو،  تيم خنثي سازي بمب وارد عمل شد و پس از بازكردن جعبه سياه رنگي كه مجهز به تايمر بوده و در زير خودرو جاسازي شده بود، آن را به خارج از شهر منتقل كردند. مأموران كه احتمال مي دادند با يك بمب ساعتي روبه رو هستند، پس از باز كردن جعبه متوجه شدند هيچ ماده منفجره اي داخل آن وجود ندارد و اين بمب قلابي است.
به اين ترتيب جست و جوي پليس براي شناسايي عامل اين بمب گذاري صوري آغاز و 24 ساعت بعد مأموران موفق شدند او را دستگير كنند. جوان بمب گذار كه يكي از دانشجويان دانشگاه بود دربازجويي ها گفت: از مدتي قبل به 5 ميليون تومان احتياج داشتم مي خواستم با اين پول علاوه بر پرداخت شهريه ام يك دستگاه گنج ياب بخرم و با استفاده از آن به جست و جوي گنج بپردازم تا مانند بسياري از هم دانشگاهي هايم كه وضعيت مالي خوبي دارند به پول زيادي دست پيدا كنم و ديگر حسرت ديدن زندگي آنها مرا آزار ندهد، براي همين وانمود كردم كه در خودروي جوان هم دانشگاهي ام كه فرزند مرد ثروتمندي بود بمب كار گذاشته ام و قصد داشتم با اين كار اخاذي كنم.
پس از اعترافات متهم بازپرس پرونده براي وي قرار بازداشت صادر كرد و او تا انجام تحقيقات تكميلي در اختيار مأموران پليس قرار گرفت.

دوست صميمي، سارق مرموز ميهماني هاي شبانه بود
گروه حوادث- سارق مرموز ميهماني هاي شبانه كه از فرار كردن از دست پليس خسته شده بود پس از يك سال تعقيب و گريز به كلانتري رفت و خود را تسليم مأموران كرد.
اين مرد بازنشسته كه با شركت در ميهماني هاي شبانه دوستانش نقشه سرقت 30 ميليون توماني از آنها را طرح ريزي كرده بود وقتي ديد دستش براي پليس رو شده است ناپديد شد و از همان زمان جست وجو براي دستگيري وي آغاز شد.
ماجراي اين پرونده زماني آغاز شد كه سال گذشته مردي به شعبه 6 دادسراي صادقيه مراجعه كرد و مأموران را در جريان سرقت 30 ميليون توماني از حساب بانكي اش قرار داد. اين مرد به بازپرس يونسي گفت: چند روز پيش وقتي براي برداشت پول از حسابم به بانك رفته بودم متوجه شدم بدون اطلاع من دو برگ از دسته چكم به سرقت رفته و با استفاده از آنها از حسابم برداشت شده است. با اظهارات اين مرد تحقيقات پليسي براي شناسايي سارق مرموز آغاز شد و مأموران در تحقيق از شاكي پرونده متوجه شدند سرقت دو برگ چك سفيد زماني انجام شده است كه چند نفر از دوستان اين مرد در يك ميهماني شبانه در خانه او گرد هم آمده بودند. از سوي ديگر كارآگاهان در بررسي مدارك موجود در بانك دريافتند فردي كه از حساب شاكي برداشت كرده پزشكي است كه از مدتها پيش با وي دوست بوده ولي آن شب در ميهماني حضور نداشته است. با احضار اين پزشك به دادسراي صادقيه مشخص شد مدتي پيش در يك ميهماني شبانه كه در خانه اين پزشك برپا شده بود يكي از ميهمانان به طرز مرموزي كارت شناسايي وي را نيز به سرقت برده است. به اين ترتيب اين احتمال كه اين مرد قصد داشته با استفاده از كارت شناسايي پزشك و چكهاي مالباخته از حساب شاكي پرونده برداشت كند، قوت گرفت.
مأموران در نخستين مرحله به بررسي ليست شركت كنندگان در هر دو ميهماني پرداختند و در اين ميان به مردي بازنشسته كه از دوستان مشترك شاكي پرونده و مرد پزشك بود مظنون شدند. اين مرد كه در هر دو ميهماني حضور داشت تنها كسي بود كه از اطلاعات حساب بانكي دوست قديمي اش باخبر بود. هنگامي كه مشخص شد امضاي پاي برگه چك شبيه امضاي او است، بازپرس دستور احضار وي به دادسرا را صادر كرد، اما مرد بازنشسته به يكباره پا به فرار گذاشته و ناپديد شد.
با گذشت مدتي از ناپديد شدن متهم، سرانجام او كه از فرار كردن خسته شده بود به اداره پليس رفت و خود را تسليم مأموران كرد. با دستگيري اين مرد در حالي كه وي توانسته بود رضايت شاكيان خود را جلب كند، بازپرس يونسي براي او به اتهام سرقت و استفاده از سند جعلي قرار مجرميت صادر كرد و پرونده در اختيار قضات جهت اظهار نظر قرار گرفت.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |