يكشنبه ۵ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۴۲ - Nov 26, 2006
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
رفتار و اخلاق خود را نيكو سازيد، نسبت به همسايگان با ملاطفت و محبت برخورد كنيد و همسران خود را گرامي داريد تا بدون حساب وارد بهشت شويد.
اعيان الشيعه: ج 1، ص 301
امروز با حافظ
كه چنان زو شده ام بي سروسامان كه مپرس
دارم از زلف سياهش گله چندان كه مپرس
كه چنانم من از اين كرده پشيمان كه مپرس
كس به اميد وفا ترك دل و دين مكناد
آب و هوا
003255.jpg

عكس روز
003267.jpg
عكس: فارس
مراسم تحليف و اعطاي سردوشي به دانشجويان دانشگاه افسري امام حسين(ع) صبح ديروز با حضور مقام معظم رهبري در اين دانشگاه برگزار شد. دانشجويان هم به انجام حركات نمايشي پرداختند.

در شهر چه خبر
اجاق غير استاندارد
موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي اجاق گاز ساحل گاز را غير استاندارد و خطرناك ارزيابي كرد. آن طور كه خبرگزاري مهر گزارش داده، اين موسسه به مصرف كنندگان و خريداران اجاق هاي سه شعله و روميزي ساحل گاز هشدار داده، از مصرف اجاق گازهاي با مارك ياد شده خودداري كنند و در صورت آگاهي از محل توليد يا عرضه اين محصول به ادارات كل استاندارد مراكز استان ها اطلاع دهند. اما تحولات بازار لوازم خانگي به همين جا ختم نمي شود به طوري كه خبر رسيده، نرخ انواع اجاق گاز در راسته سه راه امين حضور 3 تا 4 درصد نسبت به نرخ نمايندگي ها پايين تر است. اين موضوع با اينكه در برخي موارد احتمال ارائه ضمانت نامه هاي غيرمعتبر را در بر دارد اما اغلب خريداران را به سمت اين بازار روانه مي كند.

فراخوان مشمولان
سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي، مشمولان ديپلم و زير ديپلم متولد سال 1355 تا پايان سال 1366 را به خدمت سربازي فرا خواند. براساس اطلاعيه سازمان وظيفه عمومي، مشمولان ديپلم و زير ديپلم غايب و غير غايب كه زمان اعزام آن ها در برگه هاي اعزام، آذرماه سال جاري است بايد روزهاي 18 و 19 آذرماه، ساعت 7 صبح به سازمان وظيفه عمومي در ميدان سپاه و در شهرستان ها به معاونت وظيفه عمومي استان مراجعه كنند. اين مشمولان بايد 15 روز پيش از اعزام، واكسن مننژيت و دوگانه را به صورت رايگان در مراكز بهداشت تزريق كنند.

افزايش گاز بها
احتمال افزايش گاز بهاي شهري قوت يافت. به نظر مي رسد در صورت تصويب مجمع فني شوراي اقتصاد مشتركان گاز شهري بايد منتظر تعرفه هاي جديد گاز بهاي مصرفي باشند. در حال حاضر طرح پيشنهادي تعرفه هاي جديد در حال بررسي است تا به موجب آن گاز بها براي روزهاي سرد آينده به صورت پلكاني محاسبه شود. به موجب اين طرح دو دهك پايين جامعه به ازاي مصرف هر متر مكعب گاز 25 ريال، پنج دهك بعدي 80 ريال و سه دهك آخر نيز به ازاي مصرف هر متر مكعب گاز به ترتيب 120 ريال، 160 ريال و 240 ريال پرداخت خواهند كرد. همچنين نحوه محاسبه دهك ها به صورتي است كه در تهران مصرف تا 260 متر مكعب در ماه در دهك اول، تا 612 متر مكعب دهك هاي سوم تا هشتم و 719 متر مكعب دهك هشتم، 894 متر مكعب دهك نهم و 1024 نيز در دهك دهم محاسبه مي شوند.

خدمات رايگان
چهار آزمايشگاه طرف قرارداد با انجمن حمايت از بيماران ديابتي به صورت رايگان قند خون بيماران ديابتي را اندازه گيري مي كنند. از اين پس ساير آزمايشگاهها نيز در صورت ارائه كارت شناسايي بيماران ديابتي موظف به ارائه اين خدمات با تخفيف ويژه خواهند شد. آزمايشگاه هاي دروس واقع در خيابان شريعتي، كاخ واقع در خيابان فلسطين، نور واقع در بلوار كشاورز و نيما واقع در خيابان پيروزي از جمله ارائه كنندگان خدمات رايگان هستند.

مشاوره پزشكي
حوزه معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 12 با همكاري پايگاه بسيج مالك اشتر به مناسبت هفته بسيج خدمات رايگان پزشكي و دندانپزشكي ارائه مي كند. فهرست پايگاه هايي كه تا هفتم آذرماه از ساعت 14 تا 17 اين خدمات را ارائه مي كنند به شرح زير است: پايگاه شماره يك خانه فرهنگ كوثر خيابان ري ميدان قيام بوستان كوثر با شماره تلفن: 3356904، پايگاه شماره دو مسجد حريري ميدان وحدت اسلامي، پايگاه شماره سه امامزاده يحيي(ع) خيابان مصطفي خميني، كوچه علي مرادي، كوچه امامزاده يحيي (ع).

بازار
003291.jpg
سيم كارت در سوپر ماركت
گويا فروش سيم كارت هاي 150 هزار توماني در فروشگاه هايي كه مجوز عرضه اين تازه واردهاي بازار سيم كارت را ندارند مشكلاتي را براي خريداران به وجود آورده است.
در اين بين سوپرماركت ها پيشتاز ساير فروشنده ها بودند و به همين دليل بازرسان شركت ايرانسل افزايش حجم نظارت بر چگونگي عرضه سيم كارت ها را در دستور كار خود قرار داده اند. ناتواني سيم كارت هاي داراي كد 6، 5 و چهار براي خارج شدن از سقف قيمت 500 هزار تومان طي چند هفته گذشته از ديگر خبرهاي بازار سيم كارت است. در حال حاضر پيش بيني آگاهان بازار مبتني بر حذف تدريجي واسطه ها و دلال ها در آينده اي نزديك است. زيرا ثبت نام سيم كارت هاي دولتي با نرخي زير 300 هزار تومان نحوه سودبري واسطه ها را به خطر خواهد انداخت.

سكه، طلا و ارز
003288.jpg

فرهنگسرا
مسابقه مقاله نويسي تأثير كتاب
فرهنگسراي انقلاب به منظور ترويج فرهنگ مطالعه و كتابخواني و تأثيركتاب در زندگي مسابقه مقاله نويسي با موضوع تأثير كتاب در زندگي و چرا كتاب؟ را برگزار مي كند. اين مسابقه در رده هاي سني مختلف برگزار شده و ويژه عموم است. افراد علاقه مند مي توانند تا 20 آذرماه آثار خود را به فرهنگسراي انقلاب واقع در بزرگراه شهيد نواب صفوي خيابان كميل شرقي ارسال كنند. علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند با شماره  تلفن هاي 9- 55419057 تماس بگيريد.

مسابقه تذكره نور
فرهنگسراي سالمند به مناسبت سال پيامبر اعظم (ص)، مسابقه تذكره نور را برگزار مي كند. اين مسابقه با عنوان 5 حديث از پيامبر اعظم با موضوع صدقه برگزار مي شود. شهروندان براي شركت در اين مسابقه مي توانند احاديث را با ذكر منبع و متن عربي و فارسي نوشته و تا پايان آذرماه به صندوق پستي 444- 17115 ارسال كنند. علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني: ميدان امام حسين خيابان 17 شهريور خيابان خشكبارچي پارك خيام مراجعه كنند يا با شماره  تلفن 9 33358688 تماس بگيرند.

كارگاه آموزشي تغذيه در خانواده  
امور بانوان فرهنگسراي بهمن اقدام به برگزار كارگاه آموزشي با عنوان تغذيه در خانواده كرده است. اين برنامه با حضور كارشناسان علم تغذيه روز دوشنبه ششم آذرماه از ساعت 9 تا 11 در تالار فرهنگ فرهنگسراي بهمن برگزار مي شود. شركت براي عموم بانوان آزاد و رايگان است. علاقه مندان براي شركت در اين كارگاه آموزشي مي توانند به نشاني ميدان راه آهن ميدان بهمن فرهنگسراي بهمن مراجعه كنند.

نمايشگاه بزرگ بسيجيان
فرهنگسراي ولاء به مناسبت گراميداشت سال پيامبر اعظم (ص) و هفته بسيج اقدام به برگزاري نمايشگاه بزرگ بسيجيان ره پويان پيامبر اعظم (ص) كرده است.  اين نمايشگاه از پنجم تا پانزدهم آذرماه 85 برگزار مي شود. مجموعه غرفه هاي اين نمايشگاه، 12 غرفه است كه با عناوين مختلف از تولد حضرت رسول اكرم(ص) تا ظهور حضرت مهدي (عج) شامل: غرفه هاي نور الانوار، اسوه الحسنه، اولين مرد مومن، نزول قرآن كريم، غزوات حضرت محمد (ص)، عيد غدير، نمادي از كعبه و ... همراه با سيري از فداكاريهاي بسيجيان در دفاع از ميهن اسلامي و با غرفه هاي جانبي نمايشگاه عكس، پخش فيلم و ... برگزار مي شود. علاقه مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي توانند از ساعت 8 تا 18 به نشاني: شهرري، ميدان نماز بوستان وليعصر (عج) فرهنگسراي ولاء مراجعه كنند و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفنهاي 33764985 33740552 تماس بگيرند.

سينما
003264.jpg
ميم مثل مادر
كارگردان: رسول ملاقلي پور
بازيگران: گلشيفته فراهاني، حسين ياري، جمشيد هاشم پور، شراره دولت آبادي.
سينماهاي نمايش دهنده: فرهنگ 1، مركزي 1، فلسطين 1، سپيده 1،  فردوسي، بهمن 2
خلاصه داستان: پزشكان دليل بيماري فرزند سپيده را ناشي از استنشاق گازهاي شيميايي توسط وي مي دانند. سهيل اصرار دارد تا فرزند را به آسايشگاه تحويل دهند اما سپيده مقاومت مي كند.

تلويزيون
003285.jpg

آلودگي هواي تهران
003258.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱

داستانك
مسابقه لاك پشت و خرگوش
لاك پشت و خرگوش مسابقه دادند. خرگوش شكست خورد. علت ماجرا اين بود كه خرگوش به پيروزي خود اطمينان داشت، وسط راه چرتي زد اما خوابش برد. لاك پشت برنده شد. خرگوش اعتراض كرد خواستار دور ديگري از مسابقه شد. اما اين بار نخوابيد و موفق شد. اما لاك پشت دبه كرد و به خرگوش گفت: دوباره مسابقه بدهيم. خرگوش جواب داد: خوب، به هرحال من تندتر مي دوم. لاك پشت گفت: در نخستين و دومين مسابقه تو مسير را انتخاب كردي، اين بار من اين كار مي كنم. خرگوش موافقت كرد. مسابقه سوم آغاز شد. خرگوش جلوتر از لاك پشت مي دويد. اما رودخانه راه او را مسدود كرده بود. لاك پشت شنا كرد و از رودخانه عبور كرد. از اين رو، لاك پشت در مسابقه سوم موفق شد.
فنگ جي كاي‎/ اسدالله امرايي

گشتي در دنياي خبرها
۱۷ روز بدون آب و غذا
غزه: يك گربه به مدت 17 روز بدون آب و غذا زنده ماند. داستان از اين قرار بود كه وي داخل يك كانتينر كه مملو از كالاهاي پلاستيكي بود گير افتاد و مجبور شد همراه با اين كانتينر سفر دريايي خود را از سرزمين هاي اشغالي به مقصد انگليس آغاز كند. به هر حال 17 روز بعد اين بار به مقصد رسيد و هنگامي كه در كانتينر گشوده شد گربه گرسنه و تشنه پا به فرار گذاشت. جالب اينكه گربه به مدت 5 ساعت در برابر افرادي كه قصد به دام انداختن وي را داشتند مقاومت كرد.
كودك داخل فريزر
تورنتو: چندي پيش يك مرد در كانادا با خانمي كه از همسر قبلي خود صاحب يك فرزند 10 ماهه بود ازدواج كرد. يك روز اين خانم كودكش را همراه با اين مرد در خانه تنها گذاشت كه در همين حال تب بچه بسيار بالا رفت. مرد كه كوچكترين اطلاعي در مورد شيوه نگهداري از كودك نداشت براي اينكه تب بچه را پايين بياورد وي را داخل فريزر قرار داد كه خوشبختانه مادرش از راه رسيد و بچه را از مرگ نجات داد. البته كودك تنها براي 40 ثانيه داخل فريزر بود.
اسارت در درياچه
برلين: دو سارق در آلمان در گل و لاي يك درياچه گير افتادند. اين دو سارق پس از ارتكاب سرقت پا به فرار گذاشتند كه ماموران پليس به تعقيب آنها پرداختند. در جريان اين تعقيب و گريز سارقان به يك درياچه خشك شده رسيدند كه تصور كردند به راحتي مي توانند از عرض اين درياچه خشك شده عبور كنند اما به محض اينكه وارد آن شدند در گل و لاي گير كردند و تا كمر در گل فرو رفتند. در واقع اگر پليس ديرتر به آنها مي رسيد ميان گل و لاي غرق مي شدند.
تبرئه مامور پليس
لندن: يك مامور پليس در انگليس كه به جرم رانندگي با سرعت غير مجاز در دادگاه محاكمه شده بود تبرئه شد. پس از اينكه وي از يك رستوران چيني غذا خريد با سرعت بسيار بالا در خيابان حركت كرد به همين دليل تصوير پلاك خودرو وي توسط دوربين هاي كنترل سرعت پليس ثبت شد اما در دادگاه مشخص شد كه وي در طول مسير از طريق بي سيم خود متوجه شد كه يك سانحه رخ داده به همين دليل با سرعت بسيار بالا خود را به محل سانحه رساند. همين موضوع باعث شد تا قاضي او را تبرئه كند.
خودكشي نافرجام
پاريس: يك مادر كه همراه با كودك يك ساله اش قصد خودكشي داشت به گونه اي عجيب از مرگ رهايي يافت. وي كه اخيرا از همسرش جدا شده و سرپرستي كودك نيز به شوهرش سپرده شده بود همراه با اين كودك يك ساله از فراز يك پل به ارتفاع 30 متر به داخل رودخانه پريد. با آنكه مادر و كودك به مدت 40 دقيقه در رودخانه باقي ماندند اما پليس آنها را نجات داد. گفته مي شود كه اين مادر به تحمل 18 ماه حبس محكوم خواهد شد.
مشكل تازه كودكان چاق
نيويورك: پزشكان ديروز به والدين هشدار دادند چاقي كودكانشان باعث صدمه دائمي به پاهاي آنها مي شود. تحقيقات پزشكان حاكي از آن است، اضافه وزن كودكان باعث ايجاد اختلال در رشد و ساختار پاهاي آنها مي شود به همين دليل كودكاني كه چاق هستند آهسته تر راه مي روند و ثبات كمتري روي پاهايشان دارند.
در صف آب
003261.jpg
كابل: اينجا شهر كابل پايتخت كشور افغانستان است. كودكان و نوجوانان هر روز صبح بايد ساعت ها در سرماي سخت، در انتظار بمانند تا بتوانند آب آشاميدني مورد نياز يك روز خانواده شان را در گالن بريزند و آن را تا خانه حمل كنند.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |