يكشنبه ۵ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۴۲ - Nov 26, 2006
رويكرد نوين مديريت شهري
در كنفرانس بين المللي حل مسئله
گروه شهري - در كنفرانس بين المللي استراتژي ها و تكنيك هاي حل مسئله كه طي امروز و فردا در سالن اجلاس سران برگزار مي شود، قاليباف شهردار تهران با موضوع رويكرد نوين مديريت در شهر تهران سخنراني مي كند.
به گزارش خبرنگار ما روش حل مسائل بغرنج شهري و زيست محيطي از جمله موضوعات اين كنفرانس بوده و حاميان برگزاري آن شهرداري تهران، دانشگاه صنعتي اميركبير، سازمان گسترش و نوسازي صنايع و موسسه مطالعات، نوآوري و فناوري ايران هستند. در نشست امروز به نمايندگي از شهرداري تهران، همچنين مهدي معيني در بخش انگليسي مقاله اي با عنوان مديريت شهري بر مبناي مطالعات اجتماعي- اقتصادي زمين مرجع ارائه مي كند

در صورت تصويب درشوراي شهر:
تردد در طرح ترافيك سال آينده مشمول عوارض مي شود
گروه شهري - معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: تهراني ها از سال آينده براي ورود و تردد در محدوده طرح ترافيك بايد عوارض پرداخت كنند.
سيد جعفر  هاشمي تشكري در گفت و گو با فارس با بيان اين كه بر اساس اين طرح افراد مي توانند با پرداخت عوارض در مدت زمان معيني در محدوده طرح تردد كنند، تصريح كرد: بعد از اتمام مطالعات طرح طي 3 ماه آينده، تا قبل از پايان سال طرح براي بررسي و تصويب به شوراي شهر تهران ارسال خواهد شد.
وي افزود: در صورت تصويب طرح در شوراي شهر و طي ساير مراحل قانوني اجراي آن، شهروندان تهراني از سال آينده بايد براي مدت زمان حضورشان در محدوده طرح ترافيك مطابق تعرفه هايي كه تعريف مي شود، عوارض بپردازند.
معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران در پاسخ به اين سئوال كه آيا افزايش تعداد ترددها باعث افزايش ترافيك در محدود طرح و از بين رفتن ماهيت ايجاد محدوديت در بخش هايي از شهر نمي شود، گفت: نه چنين اتفاقي نمي افتد.
با توجه به اين كه تردد خودروها و ترافيك معابر در تمام ساعات روز در محدوده طرح يكسان نيست بنابراين انضباط بخشي وضعيت معابر و ساعات تردد از شاخص ترين مؤلفه هاي اجراي طرح است.
به گفته وي اجراي اين طرح نياز به تجهيزات و تكنولوژي خاصي دارد اما تعداد و ميزان هزينه هاي آن بستگي به نتايج بررسي ها و مطالعات كارشناسي دارد.
هاشمي تشكري در پايان تأكيد كرد: در صورتي كه اجراي اين طرح در افزايش رضايتمندي شهروندان تأثيري نداشته باشد در اجراي آن تجديد نظر خواهد شد.
انجام 8 ميليون متر خط كشي معابر
از سوي ديگر معاون شهردار تهران از انجام 7 ميليون و 928 هزار و 812 متر طول عمليات خط كشي محوري در شبكه معابر شرياني و بيش از يك ميليون متر خط كشي طولي فقط در شبكه بزرگراهي پايتخت خبر داد.
سيد جعفر هاشمي تشكري  با اشاره به اجراي 289 هزار و 185 متر طول خط كشي معابر پياده به منظور ايمني ترافيك از سوي حوزه معاونت حمل و نقل و ترافيك، گفت: همچنين بيش از يك ميليون متر خط كشي طولي ( ممتد و مقطع ) از ابتداي سال تا نيمه دوم آبان ماه فقط در شبكه بزرگراهي انجام شده و عمليات خط كشي همچنان ادامه دارد.
وي هدايت خودروهاي عبوري، جلوگيري از انحرافات غير ضروري، پيشگيري از تصادفات رانندگي و كاهش بروز خطر، حركت منظم بين خطوط و در نتيجه رواني حركت در معابر را مهمترين مزيت خط كشي ها عنوان كرد و افزود: بر حسب اولويت و ضرورت تاكنون بزرگراه هاي شهيد مدرس، شهيد حكيم، شهيد چمران، شهيد همت، يادگار امام (ره)، نيايش، شهيد حقاني، رسالت، شهيد نواب صفوي، شهيد تندگويان، بهشت زهرا و صياد شيرازي و... خط كشي شده است.
تشكري با تأكيد بر ضرورت بكارگيري جديدترين روش هاي روز دنيا در خط كشي معابر و بزرگراههاي تهران، تصريح كرد: خط كشي هاي اخير بزرگراهها با بازتاب هاي نوري بالا از ويژگي هاي موثرتري برخوردار است به طوري كه به خوبي توانسته در هدايت مسير خودروها موثر واقع شود كه نمونه آن را مي توان در بزرگراه شهيد همت مشاهده كرد.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران تصريح كرد: هم اكنون درصدد بكارگيري دستگاههاي پيشرفته اي هستيم كه بتواند آثار خط كشي هاي تكراري و زائد و موازي كه بيش از حد معقول و برخلاف استانداردها هستند را محو كرده و قادر به تداوم اثرگذاري بيشتر خط كشي هاي جديد معابر باشد.

دسترسي شرق همت به شمال بزرگراه صياد شيرازي
زيرگذر بني هاشم آماده بهره برداري شد
003273.jpg
003276.jpg
گروه شهري زيرگذر بني هاشم در شرق تهران پس از گذشت هفت ماه فعاليت عمراني، در هفته جاري، به بهره برداري خواهد رسيد.
به گزارش خبرنگار همشهري، علي معدني مدير نظارت بخشي از پروژه هاي عمراني شهر تهران با اعلام اين خبر افزود: در راستاي تكميل شبكه بزرگراهي و سهولت بيشتر تردد، شهروندان، از غرب به شرق تهران و بالعكس بزرگراه زين الدين از بزرگراه صياد شيرازي تا امام علي(ع) به طول يك و نيم كيلومتر، به همراه دو تقاطع غيرهمسطح با خيابان بني هاشم و استاد حسن بنا طراحي شده است.
وي با اشاره به بهره برداري از پل استاد حسن بنا در تيرماه سال 84 گفت: زيرگذر بني هاشم متشكل از 3 بخش كه عبارتند از: زيرگذر همت، راستگرد شمالي و جنوبي، در هفته جاري بهره برداري مي شود.
معدني در ادامه افزود: با افتتاح اين زيرگذر دسترسي شرق همت به شمال صياد شيرازي برقرار خواهد شد. همچنين دسترسي جنوب صياد شيرازي به شرق همت نيز با افتتاح اين زيرگذر برقرار خواهد شد.
مدير نظارت بخشي از پروژه هاي شهر تهران طول اين زيرگذر را 230 متر عنوان كرد و گفت: اين زيرگذر با سواره رو 7 متر به صورت رفت و برگشت و دو پياده رو يك و نيم متري ساخته شده است. همچنين راستگرد شرق زين الدين به طول 500 متر و لوپ 180 متر نيز در اين پروژه به بهره برداري خواهد رسيد. معدني هزينه صرف شده در مرحله اجراي اين پروژه را 5/1 ميليارد تومان اعلام كرد.
وي با اشاره به اينكه خيابان بني هاشم به سمت بازار بزرگ كاشي و سراميك تاكنون مسدود بوده است، گفت: با افتتاح اين زيرگذر انتهاي بازار باز مي شود و رفت و آمد شهروندان در اين مسير تسهيل مي شود.

بهره برداري از مجتمع خاوران
به منظور ساماندهي مشاغل مزاحم
گروه شهري- بر اساس طرح ايجاد مراكز متمركز با هدف ساماندهي صنايع و مشاغل مزاحم ، مجتمع خاوران تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران نصري مدير عامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: مجتمع خاوران در بزرگراه امام رضا واقع در منطقه 19 شهرداري تهران قرار گرفته است. وي افزود: اين مجتمع شامل 4 هزار واحد صنفي است كه توسط اتحاديه تعدادي از اصناف خريداري شده است و در اختيار اعضاي اين صنف ها قرار خواهد گرفت. وي اظهار داشت: در حال حاضر حدود 40 درصد از واحدهاي صنفي مجتمع خاوران آماده واگذاري است و تا پايان سال همه واحدها به بهره برداري مي رسد.

۲۰ برنامه فرهنگي هنري
در شمال شرقي تهران
گروه شهري مديريت فرهنگي هنري منطقه 4 همزمان با آغاز هفته بسيج 20 برنامه فرهنگي، هنري و اجتماعي را برگزار مي كند.
به گزارش روابط عمومي منطقه 4، كاظم كمالي نسب مدير فرهنگي هنري منطقه و رئيس فرهنگسراي طبيعت ضمن اعلام خبر فوق افزود: اين برنامه ها با مشاركت و همكاري مراكز و نهادهاي فرهنگي اجتماعي منطقه و با هدف افزايش مشاركت هاي اجتماعي و فرهنگي عموم شهروندان، ترويج فرهنگ زيباشناسي و زيبادوستي، استفاده از ظرفيت ها و پتانسيل هاي بالقوه موجود در سطح منطقه، الگوسازي و آشنايي هر چه بيشتر جوانان و نوجوانان با مسائل شهر و شهروندي و ايجاد احساس تعلق در شهروندان محله در فرهنگسراي طبيعت و ديگر مراكز فرهنگي هنري منطقه برگزار مي شود.

نگاه
003270.jpg
رسول آذرگون

آمادگي شهرداري تهران براي جلب
مشاركت تشكل هاي غيردولتي
گروه شهري- شهرداري تهران با تمام امكانات علمي و عملي آماده جلب مشاركت معنا دار مردم و تشكل هاي مردم نهاد است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران محمدرضا ناري ابيانه مدير كل آموزش و مشاركت هاي شهروندي شهرداري تهران با اعلام آمادگي شهرداري براي جلب مشاركت هاي همگاني گفت: اين مشاركت نيازمند شناخت، تبادل اطلاعات، اعتماد سازي و مشاركت اجرايي در مأموريت ها، وظايف و اهداف مديريت شهري است. وي افزود: نقش سازمان هاي مردم نهاد، در توسعه كشور و ارتقاي سطح كمي و كيفي خدمات اجتماعي مديريت شهري بسيار مهم است و بدون مشاركت همگاني انجام بهينه امور در اداره شهر بسيار مشكل است.

پرسه در شهر
رئيس بازرسي شهرداري در 1888
بعد از مسئولان معاونت هاي خدمات شهري، امور مناطق، حمل و نقل و ترافيك و امور اجتماعي و فرهنگي، نوبت به حصاري نژاد رئيس سازمان بازرسي شهرداري تهران رسيده است كه در سامانه نظارت همگاني شهرداري تهران حاضر شده و از طريق تلفن 1888 به سئوالات شهروندان پاسخ دهد. اين اتفاق از ساعت 9 تا 11 صبح روز دوشنبه 6 آذرماه مي افتد.
دور شو سياهي
شايد شما هم بدانيد كه سوزاندن گازوئيل از نظر زيست محيطي فاجعه بزرگي نيست، بلكه كربن گازوئيل است كه دود سياهي روانه آسمان مي كند. اخيرا احمدي بافنده، مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني گفته است كه به زودي كربن از گازوئيل اتوبوس هاي شهري تهران حذف شده و دود سياه ديگر از اگزوز اين اتوبوس ها خارج نمي شود.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |