چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۷ - Dec 13, 2006
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
پراجرترين عبادت ها آن است كه نهان تر باشد.
نهج الفصاحه، ح 349
امروز با حافظ
خير مقدم چه خبر دوست كجا يار كدام
مرحبا طاير فرخ پي فرخنده پيام
كه از او خصم به دام آمد و معشوقه به كام
يارب اين قافله را لطف ازل بدرقه كرد
آب و هوا
005982.jpg

عكس روز
005997.jpg
عكس: چايناديلي
جويندگان كار در چين براي يافتن شغل، در يك جشنواره كاريابي شركت كرده اند. پيش بيني مي شود سال آينده، بيش از 15 ميليون نفر چيني قادر به يافتن شغل در شهرهاي اين كشور نباشند.

درشهر چه خبر
كابل برگردان
عمليات كابل برگردان با هدف توسعه شبكه كابل در مراكز مخابرات هجرت، شهيد آيت، شهيد سعادتمند و شهيد عرب سرخي آغاز  شد. با اجراي اين عمليات ارتباط تلفني مشتركين در مركز مخابرات هجرت با پيش شماره هاي 3314، 3315، 3365، 3380 تا 3384 در محدوده 15 متري دوم افسريه خيابان 24و 21، در مركز مخابرات شهيد آيت  با پيش شماره هاي 7781تا 7784، 7725 و 7726 در محدوده خيابان  ارباب مهدي، دماوند، نبي ئيان، تيرگان و ارمغاني، در مركز مخابرات شهيد سعادتمند با پيش شماره هاي 4420 تا 4426 در محدوده خيابان ستارخان، شهيد دست پرور، كاشاني پور، رحيم صحرايي، فلكه دوم صادقيه، مجتمع اداري تجاري گلديس و در مركز مخابرات عرب سرخي با پيش شماره هاي 3337 تا 3339 و 3374 تا 3376 در محدوده شهرك دولت آباد خيابان اردستاني حدفاصل فلكه دوم و سوم، خيابان پورزاهد، خيابان بهمن و خيابان حق گويان حداكثر به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.

جاده هاي يخ زده
با بارش برف درمحورهاي هراز، چالوس، فيروزكوه وبويين زهرا، شرايط جديد عبور ومرور در اين محورها حاكم شد. براي نمونه محور هراز با محدوديت مجدد روبرو گرديد و تردد خودروها در اين مسير تا پايان آذرماه از ساعت 20 هر شب تا شش صبح روز بعد در محدوده تونل وانا ممنوع خواهد بود. همچنين در محورهاي چالوس ،فيروزكوه و بويين زهرا نيز بارش برف از دو روز پيش ادامه دارد و اين موضوع امكان مسدود شدن اين محورها را طي امروز افزايش داده است. اين در حالي است كه در جاده رودهن نيز از ديروز كولاك شديدي گزارش شده است. علاوه بر اين جاده فرعي مريوان- پاوه نيز به علت بارش سنگين برف ويخبندان واحتمال سقوط بهمن تا اطلاع بعدي مسدود است.

كيسه فروشي
از شهر خبر مي رسد طي چند روز گذشته افرادي كه خود را ماموران شهرداري معرفي مي كنند با مراجعه به در منازل ،كيسه هاي زباله را به نام طرح توزيع كيسه به فروش مي رسانند وبا قيمت هاي بالا خريداران را سركيسه مي كنند . اين در حالي است كه ماموران زير نظر شهرداري، اين كيسه ها راهرپنج شنبه به صورت رايگان در اختيار شهروندان قرار مي دهند .بنابراين شهروندان علاوه بر خودداري از خريد اين كيسه ها مي توانند مراتب را به شماره تلفن 137 اطلاع دهند.

خط كور فرضي
در چند روز گذشته از محدوده ميدان انقلاب تا ميدان آزادي يك خط فرضي به وجود آمده كه برقراري تماس در اين محدوده بسيار دشوار است. گويا توپ مشكلات آنتن دهي گوشي هاي همراه هر چند هفته يك باردر يكي از مناطق شهر مي افتد و تئوري حل مشكلات آنتن دهي بزرگراه هاي تهران را زير سئوال مي برد. اغلب كاربراني كه در اين محدوده قصد تماس دارند پس از دقايقي با نا ممكن شدن ارتباط با مشترك مورد نظر مواجه مي شوند. در اين شرايط چنانچه اطلاع رساني به موقعي از سوي شركت ارتباطات سيار و يا شركت مخابرا ت صورت گيرد شايد سردر گمي هاي ناشي از اين كاستي كاهش يابد.

بازار
005925.jpg
غذاهاي ارزان براي روزهاي سرد زمستان
بازار هاي ميوه و تره بار به دستگاه ها ي آبميوه گيري مجهز مي شوند تا ميوه هاي ريز به صورت آبميوه به دست مصرف كنندگان برسد.
در صورت اجراي اين طرح شايد ازاين پس ميوه هاي له و نصف ونيمه كمتري به بهانه فروش درهم، راهي سبد مصرف خانواده ها شود. همچنين مدير عامل سازمان ميادين ميوه وتره بار از سورت و بسته بندي سبزي ها درتمامي ميادين خبر داد. از سوي ديگر نرخ حبوب نيز در اين بازار به نسبت فروشگاه هاي ديگر متعادل تر است وهنوز فاصله 200 تا 300 توماني خود را حفظ كرده است.
با ثبات نسبي نرخ حبوب آش هاي 500 تا 1000 توماني اغذيه فروشي ها مي تواند همچنان غذايي ارزان براي روز هاي سرد زمستاني باقي بماند.

سكه، طلا و ارز
005928.jpg

فرهنگسرا
كارگاه تشويق و تنبيه كودكان
فرهنگسراي سالمند به منظور آشنايي والدين با روش هاي صحيح تربيتي كودكان، كارگاه تشويق و تنبيه كودكان را برگزار مي كند.
در اين كارگاه كه با حضور يك روانشناس متخصص كودكان تشكيل مي گردد، به بررسي مفهوم تشويق و تنبيه نزد عموم والدين، آشنايي با انواع شيوه  هاي تشويق، تنبيه، تنبيه  هاي مردود و مضر، تشويق هاي نادرست و عوارض آن و هم چنين تاكيد بر ضرورت رفتار مناسب با ويژگي هاي كودك پرداخته مي شود. كارگاه تشويق و تنبيه كودكان با هدف بكارگيري نحوه صحيح تشويق و تنبيه و تأثير مثبت آن بر كودكان هر هفته روزهاي چهارشنبه از ساعت 8 تا 10 برگزار مي شود. علاقه مندان براي ثبت نام و كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني ميدان امام حسين(ع)- خيابان 17 شهريور- خيابان خشكبارچي پارك خيام مراجعه كنند و يا با شماره تلفن 92-33302590 تماس بگيرند.

تراس هاي سبز
نخستين جشنواره تراس هاي سبز با هدف غني سازي محيط شهري و تلطيف فضاهاي عمومي و تشويق و ترغيب شهروندان به ايجاد فضاي سبز تا 30 دي ماه در فرهنگسراي طبيعت برگزار مي شود.
با توجه به آپارتمان نشيني و كمبود فضاي سبز براي استفاده شهروندان، شهرونداني كه داراي تراس و بالكن هستند مي توانند پس از شركت در كارگاه هاي آموزشي حفظ و نگهداري گل و گياهان، جعبه هاي گل وگياه را دريافت كنند و با نصب آن در تراس هاي خود به افزايش فضاهاي سبز و زيباسازي محله و ساختمان كمك كنند. علاقه مندان مي توانند براي شركت و ثبت نام به نشاني فلكه دوم تهرانپارس- انتهاي خيابان جشنواره- فرهنگسراي طبيعت مراجعه كنند و يا با شماره تلفن 77354735 تماس بگيرند.

يار مهربان
كتابخانه علامه طباطبايي واقع در مجتمع فرهنگي هاشمي اقدام به برگزاري جشنواره كتاب و كتابخواني با عنوان يار مهربان كرده است.
اين جشنواره شامل برنامه هايي مانند مسابقه بهترين پيام كوتاه درباره كتاب، بازديد از كتابخانه مجلس شوراي اسلامي، كارگاه آموزش نقد كتاب، يك نشست يك نويسنده و اهداي بن خريد كتاب به اعضاي نمونه كتابخانه است. مجتمع فرهنگي هاشمي تا 25 آذرماه به نشاني خيابان آزادي، ابتداي بزرگراه يادگار امام، ميدان هاشمي ميزبان كليه دوستداران كتاب است.

سينما
005988.jpg
وقتي همه خواب بودند
كارگردان: فريدون حسن پور
بازيگران: گلاب آدينه، محمدرضا فروتن، صادق صفايي و غزل شاكري
سينماهاي نمايش دهنده: ايران،۲ فرهنگ 2، مركزي 2، قدس، فرهنگسراي نياوران، فرهنگسراي خاوران
خلاصه داستان: بچه هاي يك روستا تصميم دارند مادربزرگ را به سفر حج بفرستند اما كسي نمي خواهد خبر بد لغو مجوز سفر وي را به او بدهد.

تلويزيون
005931.jpg

آلودگي هواي تهران
005985.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱

داستانك
من و رابينسون كروزو
كشتي ما دچار توفان شد. تا آمديم به خود بجنبيم همه توي دريا با جليقه هاي نجات پخش شديم. نمي دانم چند روز روي آب بودم. چشم باز كردم و خود را در جزيره اي ديدم. رابينسون كروزو درست مثل فيلم حرف مي زد. با لهجه تو دماغي. كنار كلبه بدوي اش عمارت بسيار مجللي داشت. همه دور و برش را گرفته بودند. تلفن موبايل رابينسون كه زنگ زد كارگردان داد زد: كات. خدا را شكر كه سر صحنه فيلمبرداري بودند وگرنه بايد خودم رابينسون كروزو مي شدم.
آن هود / اسدالله امرايي

گشتي در دنياي خبرها
۷ ساعت بالاي تابلوي 7 متري
005994.jpg
كوآلالامپور: يك سارق در مالزي به مدت 7 ساعت بالاي يك تابلوي تبليغاتي ( بيلبورد ) نشست و حاضر نشد از اين مكان پايين بيايد. داستان از اين قرار بود كه وي به همراه يكي از دوستانش تصميم گرفتند نورافكن هاي يك بيلبورد مرتفع را سرقت كنند. اما هنگامي كه آنها مشغول سرقت بودند پليس از راه رسيد به همين دليل يكي از سارقان با دو نورافكن و نرد بان پا به فرار گذاشت و رفيق خود را بالاي بيلبورد 7 متري تنها گذاشت. اما اين مرد حاضر نبود از بيلبورد پايين بيايد و هر بار كه مأموران پليس و آتش نشاني به وي نزديك مي شدند وي با كابلي كه در دست داشت آنها را كتك مي زد. به هر حال طي اين 7 ساعت، پليس  آب و غذا در اختيار وي قرار داد و سرانجام در يك عمليات غافلگيرانه، مأموران او را پايين آوردند.
اطلاع رساني به پليس
نيويورك: ديروز يك مرد با مركز فوريت هاي پليسي تماس گرفت و مدعي شد از وي در خانه اش سرقت مسلحانه صورت گرفته است. به همين دليل اپراتور مركز پليس از او سؤال كرد كه سارق مسلح چه چيزي را به سرقت برده كه تماس گيرنده پاسخ داد؛ نيم كيلوگرم ماده مخدر ماري جوآنا به ارزش هزار دلار از وي سرقت شده است. به همين دليل مأموران مبارزه با مواد مخدر پليس به همراه يك سگ تربيت شده به محل وقوع سرقت اعزام شدند كه سگ پس از بازرسي از خانه فرد تماس  گيرنده مقدار ديگري ماري جوآنا كشف كرد و اين گونه صاحبخانه به دام پليس افتاد و روانه زندان شد.
مراسم عروسي فيل ها
دهلي نو: يك هتل در كشور هند براي اينكه مسافرانش را شاد كند اقدام به برگزاري عروسي فيل ها كرد. رئيس اين هتل با ارسال كارت دعوت براي
۱۸۰ نفر از ميهمانان خود، آنها را به جشن عروسي فيل ها دعوت كرد. در اين مراسم يك فيل نر و ماده با لباس هاي دامادي و عروسي حاضر شدند و به مدت يك ساعت ميهمانان را سرگرم كردند. در پايان اين جشن هم مراسم باشكوه آتش بازي برگزار شد.
خواب الماس و قهرماني
دوحه: يك ورزشكار 22 ساله از تايلند برنده مدال طلاي پرتاب نيزه زنان در بازيهاي آسيايي دوحه شد. اين خانم پس از قهرماني خود مدعي شد به دليل اين كه قبل از آغاز اين رقابتها خواب الماس ديده بود اطمينان داشت كه به مدال طلا دست خواهد يافت. وي گفت: من قبل از اين مسابقه خواب الماس ديدم. در تايلند ديدن الماس در خواب نشانه خوش اقبالي است. همين موضوع باعث شد كه قبل از ورود به ميدان مطمئن شوم كه مدال طلا كسب خواهم كرد.
خانه هاي زنجبيلي
005991.jpg
استكهلم: همواره پيش از آغاز سال نو ميلادي، مردم سوئد اقدام به ساختن ماكت خانه هاي بسيار زيبا با استفاده از نان زنجبيلي مي كنند. آنها اين نان ها را از قنادي ها مي خرند و با خامه به يكديگر مي چسبانند. اما امسال ساخت خانه هاي زنجبيلي به يك فرايند زجرآور براي مردم اين كشور تبديل شده است. با توجه به اينكه امسال، زمستان در سوئد بسيار گرمتر از زمستان هاي سال هاي قبل بوده به همين دليل بيشتر اين خانه هاي زنجبيلي چند ساعت پس از ساخت آن ، واژگون شدند. ظاهراً مردم سوئد بايد بدون خانه هاي زنجبيلي به استقبال سال نو ميلادي بروند.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |