چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۷ - Dec 13, 2006
پايان 12 سال انتظار در بوكس
طلاي چهارم ايران بر سينه مظاهري نشست
005955.jpg
علي شاكري دوحه: يازدهمين روز بازي هاي آسيايي 2006 دوحه با مدال طلاي علي مظاهري بوكسور وزن 91 كيلوگرم ايران صعود يك پله اي ايران را براي دقايقي در جدول توزيع مدال ها به همراه داشت. در اين بازيها رده بندي تيم ها هر لحظه در حال تغيير است. مظاهري پس از نزديك به 12 سال انتظار بوكس را پس از طلاي ايوب پورتقي قوشچي در بازي هاي آسيايي 1994 هيروشيما برآورده ساخت. بوكس ايران كه پس از غيبتي چهارساله از بازي هاي 2002 در پيكارهاي دوحه حاضر شده بود، قبل از طلاي ناب مظاهري سه برنز هم توسط ستار پور، دلاوري و قرباني كسب كرده بود. مظاهري عقب ماندگي 14 بر 13 راندهاي اول و دوم را در راندهاي سوم و چهارم مقابل ماتچانوف ازبك قهرمان دوم آسيا با نتيجه 25 بر 19 جبران كرد و توانست به انتظارات 12 ساله بوكس ايران در بازي هاي آسيايي خاتمه بخشد. طلاي مظاهري طلاي چهارم ايران بود. تيم ايران كه در اين بازيها لقب كاروان نقره اي را گرفته است، ديروز هم با دوچرخه سواران در رقابت هاي 4 كيلومتر تعقيبي تيمي به مدال نقره ديگري رسيد. اين سومين مدال نقره ورزشكاران دوچرخه سواري بود. در خاتمه اين رقابت ها حسين نجاتي، عباس سعيدي تنها، مهدي سهرابي و امير زرگري در گفتگو با خبرنگاران اعلام داشتند كه منتظر كسب طلا از دوچرخه سواران اعزامي طي امروز و فردا باشند. قهرمانان دوچرخه سواري ايران با وجود پاك كردن ركورد قبلي بازي هاي آسيايي با 5/1 ثانيه جدال را به تيم پرقدرت كره جنوبي كه ركورد جديدي برپا ساختند واگذار كردند.
شمشيربازي در عطش مدال
شمشيربازان ايراني با گذشت 2روز از بازيها در عطش كسب مدال مي سوزند. البته در سابر و فلوره اميدهايي هست، اما ديروز در مسابقات تيمي اسلحه فلوره تيم ايران با شكست مقابل هنگ كنگ به مقام ششم بسنده كرد.
ديروز همچنين تيم سپك تاكراي 2نفره ايران سومين بازي خود را به تيم ويتنام واگذار كرد تا هيچ بختي براي حضور در مراحل بالاتر نداشته باشد.
جالب آنكه سپك تاكرا همانند واليبال در زمره نخستين انتخاب شوندگان ورزش هاي گروهي براي كسب مدال بودند .
صعود بسكتبال به نيمه نهايي
بسكتبال ايران ديروز در مصافي نفس گير و دشوار 5 امتياز عقب مانده در كمتر از يك دقيقه را مقابل ژاپن جبران كرد و با درخششي جالب توجه روانه مرحله نيمه پاياني شد. بسكتبال ايران 68 بر 64 از سد ژاپن گذشت تا امروز در پيكار مجدد با قطر شانس خود را براي راهيابي به فينال بيازمايد. اگر بسكتبال ايران بتواند يكي از سه مدال برتر اين بازيها را به خود اختصاص دهد پس از گذشت 55 سال دوباره به مدال خواهد رسيد. بسكتبال از بازي هاي آسيايي تنها مدال برنز نخستين دوره اين بازيها به سال 1951 دهلي را به يادگار دارد.
ارزيابي نتايج ايران
ديروز و در پايان رقابت هاي 4كيلومتر تعقيبي تيمي دوچرخه سواري فرصت كوتاهي بدست آمد تا با علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني صحبتي داشته باشيم. رئيس سازمان ورزش به جز گلايه مندي از بي عدالتي صورت گرفته در مبارزه مهدي بي باك و حريف قطري در تكواندو و جاسم اميري با حريف چيني در مسابقات كشتي فرنگي نتايج بدست آمده تا پايان روز دهم را براساس ارزيابي هاي مشترك سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك دانست. وي به خبرنگار همشهري گفت: با 5 طلاي ديگر جايگاه خوبي نصيب ايران در جدول مدال ها خواهد شد. وي پيرامون آنكه اين بازيها چه دستاوردي براي شما داشت، با اشاره به نقش بانوان چيني در كسب مدال همپا با مردان گفت: ما هم به جز چند رشته ورزشي كه به لحاظ شرعي معذوريت داريم بايد نگاه خود به ورزش بانوان را عوض كنيم. علي آبادي گفت : به بانوان در بازي هاي المپيك 2008 پكن بيشتر اهميت خواهيم داد.

صعود 2 دوچرخه سوار
به مرحله نهايي
دور امتيازي
در پيكارهاي بعد از ظهر ديروز دو دوچرخه سوار ايراني به نام هاي عباس سعيدي تنها و حسين اكبري با موفقيت در مسابقات مقدماتي به مرحله نهايي مسابقات دور امتيازي رسيدند.

آغاز پيكارهاي كشتي آزاد بازي هاي آسيايي
غلامرضا محمدي: هدف فقط كسب مدال طلاست
005961.jpg
گروه ورزشي - پيكارهاي كشتي آزاد بازي هاي آسيايي دوحه در شرايطي از صبح امروز آغاز مي شود كه همچنان نگراني ها از بابت قضاوت مغرضانه تعدادي از داوران در رقابت هاي كشتي فرنگي بسياري از دوستداران و علاقمندان اين رشته را نگران ساخته است. غلامرضا محمدي يكي از مربيان تيم ملي كشتي آزاد ايران ديروز در همين رابطه گفت: صد درصد در كشتي آزاد هم شاهد بروز قضاوت هاي يكطرفه داوران خواهيم بود، به همين دليل با كشتي گيران خود صحبت فراواني داشته و آنها را نسبت به اين مسئله كاملاً توجيه  كرده ايم. وي افزود: ما به هيچ عنوان به مدال نقره فكر نمي كنيم، هدف فقط كسب مدال طلاست. مسابقه هاي كشتي آزاد بازي هاي آسيايي دوحه امروز در 3 وزن 60 ، 74 و 96 كيلوگرم برگزار مي شود كه از كشورمان مراد محمدي، علي اصغر بذري و عليرضا حيدري در ميدان حضور دارند. كشتي گيران اوزان 55، 66، 84 و 120 كيلوگرم نيز امروز بعد از ظهر از باسكول بالا مي روند تا مسابقات خود را از صبح فردا آغاز كنند. نمايندگان كشورمان در وزن هاي يادشده تقي داداشي، مسعود مصطفي جوكار، رضا يزداني و فردين معصومي هستند.

رئيس فدراسيون بسكتبال:
پيروزي برابر ژاپن حاصل يك كارگروهي بود
005958.jpg
ايسنا: رئيس فدراسيون بسكتبال پس از صعود ايران به مرحله نيمه نهايي بازي هاي آسيايي دوحه گفت: اين پيروزي دست كمي از قهرماني نداشت.محمود مشحون درباره عملكرد ملي پوشان بسكتبال ايران و پيروزي اين تيم مقابل ژاپن گفت: بازيكنان بازي بسيار خوب و زيبايي را به نمايش گذاشته و تيم ملي ايران به حق شايسته اين پيروزي شيرين و درخشان بود. مشحون تصريح كرد: مسابقات بسكتبال بازي هاي آسيايي از كيفيت بسيار بالايي برخوردار بوده و تمامي تيم ها با سرمايه گذاري و امكانات بالايي قدم به رقابت ها گذاشته اند.با اين حال مجموعه هماهنگ و يكدل ما عملكرد بسيار خوبي در اين مسابقات داشته و اين صعود را بايد حاصل يك كار گروهي منسجم و صميمانه دانست.اين پيروزي شيرين حاصل تلاش تك تك اعضا و كادر فني تيم ملي بود.

خبرهاي فوتبال جهان
بارسلونا شانس اول قهرماني در باشگاههاي جهان
گروه ورزشي رقابت هاي فوتبال باشگاه هاي جهان از امروز وارد مرحله نيمه نهايي مي شود ولي امروز و فردا با انجام بازي هاي اين مرحله فيناليست هاي اين دوره مشخص خواهند شد. در بازي امروز الاهلي قاهره از مصر به مصاف اينترناسيونال برزيل مي رود. تيم بارسلونا قهرمان ليگ قهرمانان اروپا كه با تمامي ستارگانش به ژاپن آمده به ديدار تيم آمريكا از مكزيك مي رود. دو تيم پيروز مرحله نيمه نهايي روز يكشنبه آينده ديدار نهايي را برگزار مي كنند. بازي رده بندي نيز در همان روز انجام مي شود.

رومنيگه: در مورد علي كريمي تصميمي گرفته نشده است
با وجود تمامي شايعات مربوط به علي كريمي در خصوص انتقال او به باشگاه ديگري از سوي بايرن   مونيخ روز گذشته كارل هاينس رومنيگه اعلام كرد: در مورد علي كريمي هيچ تصميمي گرفته نشده است. با پيوستن خوليو دي سانتوز بازيكن بايرن مونيخ به ولفسبورگ احتمال باقي ماندن كريمي در اين تيم قوت بيشتري به خود گرفت.

اخبار بازي هاي 2006 دوحه
هشدار عجيب شوراي المپيك آسيا به ايران
گروه ورزشي - ديروز خبرگزاري فرانسه در خبري نوشت كه شوراي المپيك آسيا در اقدامي عجيب به ورزشكاران ايران هشدار داد در صورت درج شعارهاي مذهبي بر روي پيراهن هاي ورزشي شان با محروميت روبه رو خواهند شد. اين هشدار با واكنش مسئولان و ورزشكاران ايران روبه رو شده است.حسين المسلم دبيركل شوراي المپيك آسيا در اين باره گفت: ما به كميته ملي المپيك ايران هشدارهايي جدي مبني بر اين كه از اين شعارها استفاده نكنند، داده بوديم و در صورت عدم توجه، محروميت و حتي جريمه هاي مالي دربر خواهد داشت.اما علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني در اين باره گفت: هنوز اطلاع دقيقي از آنچه كه اين شورا اعلام كرده نداريم و مشخصا به ما چيزي ابلاغ نشده است.اما در منشور المپيك آسيا نيز درباره درج شعارهاي مذهبي نكته مشخصي ديده نمي شود. به اميد خدا اين قضيه را به زودي حل خواهيم كرد.

نامه اي دريافت نكرده ايم
گروه ورزشي -رضا قراخانلو رئيس كميته ملي المپيك ايران نيز گفت: هنوز هيچ نامه اي از شوراي المپيك آسيا مبني بر هشدار به ورزشكاران ايراني دريافت نكرده ايم و حتي به طور شفاهي نيز در اين باره با ما صحبتي نكرده اند.

برتري تيم ملي شطرنج ايران در دور ششم رقابتهاي دوحه
گروه ورزشي - تيم ملي شطرنج ايران در دور ششم رقابتهاي تيمي شطرنج بازيهاي آسيايي 2006 دوحه در مقابل تيم تركمنستان به برتري رسيد. تيم ايران با نتيجه سه بر صفر بر تركمنستان پيروز شد. احسان قائم مقامي، الشن مرادي، آتوسا پوركاشيان به ترتيب مقابل آنا برديف، آمانوف و چلديوا به برتري دست يافتند. به اين ترتيب مجموع امتيازات تيم شطرنج ايران 5/11 امتياز است و در جدول رده بندي تيم هند با 16 امتياز پيشتاز است و تيم هاي ايران و قطر در تعقيب اين تيم هستند.

عليرضا رحيمي: ديدار سختي با كره جنوبي داريم
ايرنا: رئيس فدراسيون هندبال گفت: به كسب مدال برنز از رقابت هاي هندبال بازي هاي آسيايي ????دوحه  قطر اميدوارم. عليرضا رحيمي ديروز با بيان اين مطلب افزود: با آنكه حريف قدرتمندي همچون كره جنوبي در ديدار رده بندي پيش رو داريم ولي من به كسب مدال برنز از اين بازي ها بسيار اميدوارم.وي با اشاره به اينكه تيم كره جنوبي از تيم هاي قدرتمند آسياست و نبايد اين تيم را دست كم گرفت، افزود: كادر فني تيم ايران نسبت به اين تيم آشنايي خوبي دارد و قطعا كره اي ها نيز نسبت به شرايط تيم ما شناخت دارند و به همين دليل مطمئن هستم ديدار سختي پيش رو خواهيم داشت.
ديدار تيم هاي ملي هندبال ايران و كره جنوبي فردا برگزار خواهد شد.


تيم فوتبال عراق به فينال رسيد
تيم فوتبال اميد عراق با پيروزي بر تيم كره جنوبي به ديدار پاياني مسابقه هاي فوتبال بازيهاي آسيايي 2006 دوحه قطر راه يافت.
تيم عراق در مرحله نيمه نهايي اين مسابقه ها عصر سه شنبه در ورزشگاه السد شهر دوحه مقابل تيم كره جنوبي با يك گل به برتري رسيد و به ديدار پاياني قدم گذاشت.
در اين ديدار سامر مجبل تنها گل تيم عراق را در دقيقه 24 درون دروازه تيم كره جنوبي جاي داد.
تيم فوتبال اميد عراق ديدار پاياني را روز پنجشنبه هفته جاري با برنده پيكار تيم هاي ايران و قطر برگزار مي كند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |