يكشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۰ - Dec 17, 2006
سرقت كيف عروس در شب عروسي
گروه حوادث - زن ميانسالي كه به بهانه رفتن به دستشويي پا به يك مجلس عروسي گذاشته بود با استفاده از غفلت صاحبخانه كيف پر از طلا و پول عروس را به سرقت برد.
اين سرقت غير منتظره هفته گذشته و زماني رخ داد كه ميهمانان يك مراسم عروسي از تالار به خانه عروس در فاز يك شهرك انديشه رفتند، لحظاتي از ورود آنها نگذشته بود كه زنگ در به صدا درآمد و زن ميانسالي به بهانه رفتن به دستشويي وارد خانه شد اما پس از خارج شدن از دستشويي كنار در يكي از اتاق ها ايستاد. مادر عروس كه به ماجرا مشكوك شده بود به سراغ زن ميانسال رفت اما او به مادر عروس گفت كه وضع مالي بدي دارد و كمي گوشت قرباني مي خواهد تا به خانه ببرد و دعا كند كه براي دختر او هم خواستگار بيايد. بنابراين مادر عروس به آشپزخانه رفت تا كمي گوشت براي زن ميانسال بياورد اما زماني كه به حياط خانه بازگشت، متوجه شد كه از زن ميانسال اثري نيست و او ناپديد شده است.
اهالي خانه كه به رفتار مرموز زن ميانسال مشكوك شده بودند، بلافاصله به بررسي وسايل خانه و داخل اتاق ها پرداختند و در اين ميان، متوجه شدند كه كيف عروس نيز ناپديد شده است. اين كيف كه حاوي كادوهاي ميهمانان، چندين ميليون تومان پول نقد و طلا بود در همان اتاقي قرار داشت كه زن ميانسال كنار در آن ايستاده بود.
اهالي خانه كه از سرقت كيف عروس توسط زن ميانسال مطمئن شده بودند، بلافاصله به خيابان رفتند تا شايد بتوانند اين زن را پيدا كنند اما پس از يك ساعت جست و جو نتوانستند ردي از زن ميانسال و كيف عروس پيدا كنند. به اين ترتيب پدر عروس با پليس 110 تماس گرفت و ماجرا را به ماموران اطلاع داد. پس از اظهارات پدر عروس تحقيقات پليس براي شناسايي و دستگيري زن سارق آغاز شد و بازپرس شعبه اول دادسراي شهريار دستور مسدود شدن حساب عابر بانك عروس را صادر كرد اما وقتي ماموران به بانك رفتند متوجه شدند كه ساعت 5/2 بامداد روز بعد از حادثه، سارق مقداري پول از حساب عابر بانك را برداشت كرده است.
هم اكنون پليس با انجام چهره نگاري از زن ميانسال، عكس فرضي او را در اختيار تيم هاي گشت خود قرار داده و جست و جو براي دستگيري زن سارق ادامه دارد.

با دستور ويژه قاضي طباطبائي دادستان اصفهان صورت گرفت
عمليات پليسي براي دستگيري كركس اصفهان
تصوير متهم با دستور دادستان اصفهان
بدون پوشش منتشر مي شود
006507.jpg
گروه حوادث- كركس اصفهان كه با شناسايي زنان تنها به بهانه آنكه بسته اي را براي آنها آورده، وارد خانه شده و آنها را مورد آزار و اذيت قرار مي داد، درجريان عمليات پليس اصفهان به دام افتاد.
ظهر دوشنبه گذشته زن جواني در منطقه (خانه اصفهان) در حاليكه فرياد مي كشيد، وحشتزده از خانه اش بيرون دويد و با ديدن همسايگان بيهوش بر روي زمين افتاد ، زن جوان كه به شدت ترسيده بود پس از آنكه حالش بهتر شد، مدعي شد مرد جواني بعد از آنكه با تهديد چاقو وارد خانه آنها شده، او را به زور مورد آزار و اذيت قرار داده است .
هنگامي كه اين ماجراي وحشتناك به پليس اطلاع داده شد، ماموران از آنجايي كه احتمال مي دادند مرد جوان در همان نزديكي باشد براي بدست آوردن مشخصاتي از وي به سرعت به بازجويي از اين زن پرداختند، كه وي در بازجويي ها به كارآگاهان گفت: پس از خروج همسرم از خانه، زنگ خانه مان به صدا درآمد، هنگامي كه پاسخ دادم صداي جواني را از آيفون شنيدم كه با معرفي خود به عنوان مامور پست گفت پاكتي پستي را برايمان آورده است ، اما وقتي براي تحويل پاكت به جلوي در رفتم، ناگهان مرد جوان با تهديد چاقو و به زور وارد خانه شد و بدون توجه به گريه ها و وحشت فرزندم، مرا مورد آزار قرار داد . در حالي كه ماموران مشغول بازجويي از اين زن جوان بودند، شكايت مشابه ديگري به آنها گزارش شد كه در جريان آن زن ديگري در چند خيابان آن طرف تر توسط مرد جوان مورد آزار قرار گرفته بود.
با گزارش موضوع، شاه محمدي، بازپرس شعبه 5 دادسراي اصفهان به بررسي پرونده پرداخت و هنگاميكه مشخص شد شكايت هاي مشابه ديگري نيز در چند روز گذشته به اين شعبه ارسال شده است، با دستور ويژه قاضي طباطبايي، دادستان اصفهان،تصاوير چهر ه نگاري شده مرد جوان در اختيار تمامي واحدهاي گشت انتظامي قرار گرفت تا در صورت مشاهده فردي با اين مشخصات وي بازداشت شود.
اما در حاليكه تمامي خيابان هاي منتهي به منطقه خانه اصفهان توسط ماموران مخفي تحت مراقبت قرارداشت، ناگهان تلفن پليس به صدا درآمد و بار ديگر زني كه قرباني كركس شده بود از حادثه  سياهي كه برايش رخ داده بود خبر داد. به اين ترتيب به سرعت منطقه تحت محاصره قرار گرفت و اين بار تيمي از كارآگاهان پليس توانستند در يكي از كوچه هاي فرعي پسر جواني را كه خانه اي را تحت نظر داشت شناسايي كرده و او را كه شباهت زيادي با تصاوير چهره نگاري شده داشت بازداشت كنند كه در بازجويي از وي يك قبضه چاقو كشف شد.
با انتقال مرد جوان به نام اكبر به اداره آگاهي اصفهان، هنگامي كه وي تحت بازجويي قرار گرفت در حالي كه توسط شاكيان پرونده  اش شناسايي شده بود ، لب به اعتراف گشود و به آزار زنان اعتراف كرد اما مدعي شد مدت كوتاهي است دچار بيماري شده  و بدون اختيار دست به اين كار زده  است.
وي درباره نحوه شناسايي طعمه هاي خود بيان داشت: از۲ ماه قبل كه تصميم به اين كار گرفتم پس از شناسايي خانه هايي در مناطق خانه اصفهان، رباط، رزمندگان و شمال شهر ،هر روز به سراغ يكي از آنها مي رفتم. وقتي از اينكه هيچ مردي در خانه نيست مطمئن مي شدم به بهانه اينكه بسته اي را برايشان آورده ام زنگ در خانه را به صدا درمي آوردم و پس از اينكه به زور وارد خانه مي  شدم به اهداف شيطاني خود مي رسيدم.
روز گذشته دادستان اصفهان با اعلام اين خبر گفت: تحقيقات پزشكي قانوني در اين زمينه نشان مي دهد كه ادعاهاي مرد جوان دروغ بوده و وي دچار هيچگونه بيماري نيست و تنها براي فرار از چنگ قانون چنين ادعايي را كرده است.
به گفته طباطبايي اين پرونده تاكنون 8 شاكي دارد و متهم جوان هم اكنون با قرار بازداشت روانه زندان شده است. وي تاكيد كرد: كساني كه به اين روش مورد آزار و اذيت قرار گرفته اند مي توانند براي طرح شكايت خود به دادسراي اصفهان مراجعه كنند كه مطمئنا شكايت آنها به صورت محرمانه مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

دستور پليس براي شناسايي
سارق كيف قاپ
006504.jpg
گروه حوادث- بازجويي از كيف قاپ جواني كه در نقاط مركزي پايتخت، مرتكب سرقت هاي متعددي شده بود به شناسايي 10 شاكي مالباخته ختم شد.
سرهنگ داوود سلطاني معاونت اداره آگاهي تهران بزرگ روز گذشته خبر از دستگيري كيف قاپ حرفه اي داد كه در
8 ماه اول امسال در نقاط مركزي پايتخت مرتكب چندين فقره سرقت شده بود كه در نهايت با تلاش كارآگاهان پايگاه 8 آگاهي تهران بازداشت شد.
اين كيف قاپ جوان كه سوار بر موتورسيكلت، به صورت تك نفره طعمه هاي خود را شناسايي و از آنان سرقت مي كرد تاكنون به چندين مورد كيف قاپي اعتراف كرده است كه 10 شاكي وي شناسايي شده اند.
سرهنگ سلطاني از شهرونداني كه از سوي اين كيف قاپ مورد سرقت قرار گرفته اند خواست براي شناسايي وي به پايگاه 8 آگاهي در ميدان حر مراجعه كنند.

پرونده قتل دختر 11 ساله
روي ميز رئيس قوه قضائيه
ايسنا: با تقاضاي خانواده ليلا به قصاص متهمان، پرونده براي استيذان به دفتر رئيس قوه قضائيه ارسال مي شود.
عصمت الله جابري رئيس شعبه  اجراي احكام دادسراي امور جنايي تهران روز گذشته با بيان خبر ارسال پرونده قتل دختر 11 ساله به دفتر رئيس قوه قضائيه در روزهاي آينده گفت: اولياي دم مقتوله روز گذشته با حضور در شعبه  اجراي احكام تقاضاي قصاص كردند و پرونده در روزهاي آينده براي استيذان رئيس قوه  به دفتر آيت الله هاشمي شاهرودي فرستاده مي شود.
وي در ادامه افزود: اين در حالي است كه موضوع تجاوز به عنف از سوي متهمان به علت اقرار نكردن آنها ثابت نشده است و هيأت عمومي ديوان عالي كشور در خصوص زناي به عنف، نقض بلاارجاع كرده اند.
در همين حال محمدعلي جداري فروغي وكيل محمد صفر نيز روز گذشته به همشهري گفت: با اعتراض بنده به حكم اعدام موكلم، پرونده به شعبه 20 ديوان عالي كشور فرستاده شد كه قضات پس از بررسي نسبت به اتهام زنا، حكم برائت موكلم را صادر و نقض بلاارجاع نمودند و در نتيجه اتهام به طور كلي از موكلم رفع شده است و تنها حكم قصاص وجود دارد كه از مدت يك ماهه براي اعتراض به ديوان عالي كشور جهت ارجاع به شعبه تشخيص استفاده خواهيم كرد.

اعدام در انتظار مرد شياد
006501.jpg
گروه حوادث- مرد ميانسالي كه با طراحي يك نقشه سياه، زن جواني را ربوده و وي را پس از انتقال به ويلايي در شمال مورد آزار قرار داده بود، با تأييد حكم در ديوانعالي كشور در آستانه اعدام قرار گرفت. عصر يكي از روزهاي تيرماه 83، هنگامي كه زن 24 ساله اي به تلفن پاسخ داد، صداي مرد ميانسال ناشناسي را شنيد كه مي خواست با او قرار ملاقات بگذارد، زن جوان وحشتزده از اين تماس عجيب، تلفن را قطع كرد و اين آغاز ماجراي شومي  شد كه در كمين زن جوان بود.
از آن روز به بعد، تماسهاي مرد ميانسال شدت گرفت، هر زمان كه شوهر اين زن از خانه خارج مي شد مرد مزاحم به سرعت تماس مي گرفت و بارها درخواست خود را تكرار مي كرد، زن جوان در حالي كه مستاصل شده بود، موضوع را براي جاري خود تعريف كرد و از او براي نجات از تماسهاي مرد مزاحم كمك خواست.
جاري زن جوان به وي گفت: چنين حادثه اي چند ماه پيش براي او نيز پيش آمده است اما هنگامي كه وي موضوع را به شوهرش خبر داده است، شوهر و فرزندش به دست يك مزاحم ناشناس به قتل رسيده اند، زن جوان كه نمي خواست سرنوشتي همانند جاري خود داشته باشد و شوهر و فرزندش توسط مرد مزاحم به قتل برسند، تصميم گرفت با مرد ناشناس به طور مخفيانه قرار بگذارد و با صحبت كردن با او و گفتن اين كه شوهر و فرزند دارد او را از تصميمش منصرف كند. اما زماني كه مرد ناشناس در سر قرار ملاقات در شهر ري حاضر شد، زن ناباورانه فهميد كه وي، يكي از همسايگان آنهاست، زن التماس كنان از اين مرد خواست به مزاحمتهايش خاتمه دهد، اما هنگامي كه اصرار او را براي ارتباط شيطاني ديد سراسيمه خود را به خانه رساند، اما باز هم از ترس قتل، خانواده اش حرفي نزد.
در حالي كه بعد از اين ملاقات، مزاحمت هاي مرد ميانسال افزايش يافته بود وي كه با مقاومت زن جوان مواجه شده بود، اين بار نقشه ربودنش را طراحي كرد و سرانجام يك روز هنگامي كه وي در حال رساندن فرزندش به كلاس ورزش بود، او را ربوده و با تهديد به يكي از شهرهاي شمالي كشور انتقال داد. زن جوان كه در دام شيطاني مرد مزاحم اسير شده بود، هنگامي كه يكي از دوستان اين مرد كه او نيز از همسايگان آنها بود با ويلا تماس گرفت، ماجراي ربودنش را به وي گفت و از او كمك خواست، اين مرد نيز وقتي متوجه نقشه دوست خود شد به همراه شوهر زن جوان خود را به ويلا رسانده و او را نجات داد. با شكايت زن جوان از رباينده اش، مرد ميانسال از سوي كارآگاهان پليس تهران دستگير شد.
در بازجويي هاي صورت گرفته از اين مرد، در حالي كه وي سعي داشت در مراحل بازجويي پليسي و تحقيقات قضايي مدعي شود زوج جوان براي آنكه بدهي 6 ميليون توماني خود به وي را پرداخت نكنند، اين نقشه را طراحي كرده اند ولي سرانجام تحقيقات كارآگاهان، پرده از اين نقشه مخوف برداشت.
با بررسي پرونده در شعبه 77 دادگاه كيفري استان تهران و با اعترافات متهم، قضات دادگاه رباينده را به اعدام محكوم كردند كه با تأييد حكم در شعبه 33ديوان عالي كشور پرونده به اجراي احكام دادسراي جنايي تهران ارسال شد. روز گذشته عصمت الله جابري قاضي اجراي احكام دادسراي جنايي، درحالي كه متهم براي ابلاغ نهايي حكم به دادسراي جنايي انتقال يافته بود، گفت: با طي شدن مراحل استيذان حكم به اجرا درخواهد آمد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |