يكشنبه ۲۴ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۸۲ - Jan 14, 2007
شليك سارقان خانه هاي اشرافي به پليس
احتمال مي رود سارقان در بيش از 100 سرقت از خانه هاي اشرافي در ماه هاي گذشته دست داشته باشند
گروه حوادث - سارقان حرفه اي خانه هاي شمال تهران زماني كه در حال سرقت از خانه اي در نياوران بودند، به محاصره پليس درآمده و در يك درگيري مسلحانه دستگير شدند. متهمان پس از انتقال به اداره آگاهي به سرقت از ده ها خانه اعياني اعتراف كردند.
۱۵دي ماه امسال وقتي ساكنان خانه ا ي در منطقه نياوران با شنيدن سرو صداهاي مشكوكي كه از اتاق پذيرايي خانه به گوش مي رسيد از خواب بيدار شدند، با ديدن مردان سياه پوشي كه در حال جمع كردن فرش ها و لوازم با ارزش خانه بودند، مخفيانه با پليس تماس گرفته و ماجرا را به ماموران اطلاع دادند.چند دقيقه بعد خودروهاي كلانتري 123 نياوران خانه را به محاصره در آورده و به كمين سارقان نشستند.
به اين ترتيب، هنگامي كه سارقان در حال انتقال اموال مسروقه به خودروي خود بودند، ماموران براي دستگيري آنها وارد عمل شدند، اما يكي از سارقان با سلاحي كه در دست داشت شروع به تيراندازي به سوي پليس كرد و به اين ترتيب درگيري مسلحانه آغاز شد. لحظاتي بعد در حالي كه يكي از ماموران كلانتري و يكي از سارقان مجروح شده بودند، پليس توانست سارقان را به زانو در آورده و هر سه نفر آنان را دستگير كند.
با انتقال مجروحان به بيمارستان، بازجويي از سارقان آغاز شد،نتايج انگشت نگاري از آنان نشان مي داد، تمامي سارقان عضو باند مخوفي هستند كه يك سال پيش به اتهام دستبرد به 52 خانه در شمال تهران دستگير و روانه زندان شده بودند.
به گفته قاضي علي رضا روستا طسوجي بازپرس شعبه هشتم دادسراي ناحيه يك كه رسيدگي به اين پرونده را برعهده دارد، برخي از سارقان با سپردن وثيقه از زندان گريخته و به اين ترتيب، فعاليت مجرمانه خود را از سر گرفته بودند.  اعضاي اين باند در بازجويي هاي پليسي گفتند شبانه در حالي كه مسلح به سلاح كمري بوديم، وارد خانه هاي اشرافي شده و پس از سرقت جواهرات و لوازم با ارزش، اشياي مسروقه را به ديگر همدستانمان در شهرهاي غربي كشور مي فروختيم. پس از اعترافات متهمان، ماموران با نيابت قضايي عازم شهرهاي غربي كشور شده و در چند عمليات همزمان توانستند ديگر اعضاي باند را دستگير و به اداره آگاهي انتقال دهند.
بازپرس روستا روز گذشته با بيان اين خبر گفت: هم اكنون سارقان به سرقت از ده ها خانه در شمال تهران اعتراف كرده اند و احتمال مي رود كه آنان به بيش از 100 خانه دستبرده زده باشند.
رسيدگي به اين پرونده در شعبه اول بازپرسي دادسراي ناحيه يك تهران ادامه دارد.

معاون آگاهي تهران خبر داد
سياه بازي موتوردزدها براي سرقت از پاركبان ها
010119.jpg
010122.jpg
010125.jpg
010128.jpg
010131.jpg
گروه حوادث- با دستگيري يكي از اعضاي باند سرقت موتورسيكلت در منطقه جنوب تهران، راز فعاليت باند سرقتي كه موتورسيكلت هاي امانتي نزد پاركبان ها را سرقت مي كردند، فاش شد.
دوم آبان ماه گذشته، ماموران كلانتري 116 هنگام گشتزني در منطقه بازار تهران به جواني كه در آن منطقه در حال پرسه زدن بود، مشكوك شده و وي را بازداشت كردند.
هنگامي كه در جريان بازجويي هاي پليسي از اين جوان مشخص شد، وي تا كنون دست به سرقت 3 موتورسيكلت در محدوده بازار زده است، متهم براي انجام تحقيقات تخصصي به اداره هفتم پليس آگاهي پايتخت انتقال يافت.
هنگامي كه اين متهم اعتراف كرد با همدستي۴ جوان ديگر باندي را تشكيل داده و اقدام به سرقت موتورسيكلت هاي بدون قفل و زنجير در اطراف بازار كرده اند، كارآگاهان پليس با دستور قضايي، مخفيگاه اعضاي باند را تحت كنترل نامحسوس قرار داده و طي چند عمليات ضربتي، متهمان فراري پرونده را دستگير كردند.
سرهنگ داوود سلطاني معاون آگاهي تهران در توضيح اين خبر گفت: اعضاي اين باند تاكنون به سرقت 60 موتورسيكلت در مناطق جنوبي پايتخت اعتراف كردند و گفتند بعد از هر سرقت، موتورسيكلت هاي مسروقه را به شهرستاني در غرب كشور انتقال داده و به فروش مي رساندند كه تاكنون 9 نفر از خريداران اموال مسروقه بازداشت شده اند.
بر پايه اين گزارش، سارقان دستگيرشده در جريان بازجويي ها درخصوص شگرد خود براي سرقت موتورسيكلت به كارآگاهان اداره 7 آگاهي گفتند: براي انجام سرقت، پس از شناسايي موتورسيكلت هايي كه فاقد قفل و زنجير بودند، دور از ديد پاركبانان روي اين موتورسيكلت كه تحويل پاركبان شده بود، مي نشستيم و در حالي كه وانمود مي كرديم موتور متعلق به خودمان است، از او براي موتورسيكلت قبض مي گرفتيم و سپس با قبض گرفته شده به پاركبان مراجعه كرده و موتورسيكلت را سرقت مي كرديم.
تحقيقات تكميلي از اين سارقان حرفه اي توسط پليس آگاهي ادامه خواهد يافت.

ردپاي راننده پژوي آبي رنگ
در قتل دختر دانشجو
010134.jpg
گروه حوادث- جست وجو براي شناسايي راننده پژو 405 آبي رنگ به عنوان سومين مظنون به قتل دختردانشجو درزيرپل مديريت دردستوركارمأموران اداره 10آگاهي تهران قرارگرفت.
بازپرس ولي الله حسيني- رئيس شعبه 7 دادسراي جنايي پايتخت روزگذشته از يافتن سرنخهاي جديدي براي شناسايي هويت قاتل دختردانشجويي كه اوايل دي ماه زيرپل مديريت به قتل رسيده است، خبر داد .
بنا  به  اين گزارش، همكلاسي مقتول كه آخرين فردي بودكه قبل ازكشته شدن دختر جوان با وي حرف زده بود، دربازجويي هاي تكميلي به پليس جنايي پايتخت گفته است: وقتي بعد ازتماس سونا خودم را به محل جنايت رساندم يك دستگاه پژو 405 آبي رنگ كه پسرجواني سرنشين آن بود توجهم را جلب كرد. وي ادامه داد: راننده پژو بي تفاوت به وضعيت وخيم سونا به جسد نيمه جان او نگاه مي كرد و به محض اينكه متوجه حضورمن شد، متواري گشت .
بازپرس دادسراي جنايي با بيان اين خبر افزود: با بررسي تماسهاي تلفني سونا درروزآخرزندگي اش صحت تمامي اظهارات همكلاسي او مشخص شده وتحقيقات برروي تماسهاي ديگر اين دخترادامه دارد تا شايد سرنخي ازعامل جنايت وفاش شدن رازاين قتل به دست آيد.
بر پايه اين گزارش، بازپرس پرونده آزادي دومين مظنون بازداشت شده در اين پرونده  را نيز ردكرده و افزود: تحقيقات از وي ادامه دارد.

پزشك داروساز
داروي قاچاق توزيع مي كرد
گروه حوادث - پزشك داروساز كه با تأسيس شركت غيرقانوني به توزيع دارو و لوازم بهداشتي قاچاق دست مي زد، دستگير شد. اين مرد با همدستي برادرزنش دارو و لوازم آرايشي و بهداشتي قاچاق را با قيمت پايين خريداري كرده و آنها را چندين برابر قيمت به داروخانه هاي تهران و شهرستان هاي اطراف مي فروخت.
متهمان كه در طبقه دوم يك داروخانه شبانه روزي در منطقه رجايي شهر كرج فعاليت مي كردند، با ثبت يك شركت بدون مجوز دارو ها و لوازم آرايشي قاچاق را به قيمت پايين تهيه كرده و سپس از طريق دلال هاي دارو، اين محموله ها را در بازارهاي تهران به قيمت بسيار بالا به داروخانه ها و فروشگاه ها مي فروختند.
به گفته سردار رضا زارعي، فرمانده انتظامي استان تهران، پس از آنكه در بررسي هاي پليسي مشخص شد، پزشك داروسازي كه مسئول فني يك داروخانه شبانه روزي است، عامل اصلي تهيه و توزيع دارو و لوازم آرايشي و بهداشتي قاچاق بوده و از طريق شركتي كه به نام برادرزنش به ثبت رسانده است، محصولات غيرمجاز خود را به صورت گسترده در بين داروخانه ها و فروشگاه ها پخش مي كند، دستگيري وي در دستور كار پليس قرار گرفت.
پس از دستگيري متهمان كه از سال 82 در اين زمينه فعاليت داشتند و كشف محموله 15 ميليون توماني از محل اين شركت، دكتر داروساز و همدستش با قرار وثيقه 600 ميليون ريالي روانه بازداشتگاه شدند.

۶۱ هزار بي خانمان و 17 كشته در سيل سريلانكا
ايسنا: به دنبال وقوع سيل در سريلانكا به دليل بارندگي هاي سنگين منطقه اي، 60 هزار نفر بي خانمان شده و 17 تن جان خود را از دست دادند.
بر اساس اين گزارش، تپه هاي مركزي كشت چاي در سريلانكا به ويژه در منطقه نووا راليا به هنگام بارش سنگين در معرض ريزش قرار دارند.
به گفته مقامات رسمي اين كشور، در مركز ملي مديريت بلاياي طبيعي، در مجموع 12 هزار و 500 خانواده، گرفتار اين سيلاب ها شده و 61 هزار نفر بي خانمان شده اند.
همچنين منطقه جنوب شرق هامبانتوتا كه از سونامي سال 2004 صدمه ديده بود، در اين سيلاب ها به شدت آسيب ديده است.

جهيزيه انگيزه جنايت نبود
گروه حوادث- بررسي هاي صورت گرفته درباره پرونده جنايت خونين تهرانپارس كه در جريان آن، مرد جنايتكاري بعد از شليك هاي مرگبار به همسرش و مجروح كردن يك سرباز كلانتري ، دست به خودكشي زده بود نشان مي دهد كه وي از مدتي قبل از جنايت، همسرش را تهديد كرده بود.
در اين جنايت خونين كه صبح پنج شنبه گذشته رخ داد، مرد جواني به نام محمود رضا هنگامي كه همسرش به نام مهرانگيز به همراه سرباز كلانتري 126 براي ابلاغ برگه قضائي به جلوي خانه وي رفته بودند ، با اسلحه شكاري از پشت سر به آنها حمله كرد كه در همان لحظات زن جوان از پاي درآمد و سرباز كلانتري به نام الياس لطيفي به شدت مجروح شد.
مرد عصباني بعد از اين حادثه به داخل خانه رفت و با شليك گلوله به شكمش اقدام به خودكشي كرد.
روز گذشته برادر مهرانگيز كه پس از وقوع جنايت با پليس تماس گرفته و آنها را در جريان قرار داده بود، با بيان اينكه ابلاغيه اي كه قرار بود به محمود رضا داده شود درباره شكايت مهرانگيز از شوهرش به اتهام مزاحمت هايي بود كه وي براي خواهرم و خانواده ايجاد كرده بود، گفت: اينكه گفته شده است مقتول و سرباز كلانتري براي گرفتن جهيزيه به محل جنايت پا گذاشته بودند، به هيچوجه صحت ندارد .

سرقت طلاي۲ نوعروس
در تالار عروسي
گروه حوادث- سرقت جواهرات 2 عروس در يك تالار عروسي در شمال تهران، پليس را با معماي پيچيده اي مواجه كرده است.
مأموران پليس زماني با اين سرقت هاي زنجيره اي روبه رو شدند كه خانواده عروس جواني با حضور در شعبه اول دادسراي ناحيه 1 به خاطر به سرقت رفتن طلاهاي نوعروس در تالار عروسي شكايت كردند.
با صدور دستور قضايي ازسوي بازپرس روح الله رئيسي، تحقيقات كارآگاهان براي شناسايي سارقان آغاز شد، اما در حالي كه اين تحقيقات ادامه داشت، ماجراي سرقت ديگري در اين تالار به پليس گزارش شد.
از آنجا كه در اين سرقت نيز جواهرات و هداياي عروس به سرقت رفته بود، ماموران با اين فرضيه كه هر۲ سرقت از سوي يك نفر صورت گرفته  است، رو به رو شدند و هم اكنون جست وجو براي شناسايي سارق تالار عروسي ادامه دارد.

مربي آموزشگاه ،گواهينامه رانندگي جعل مي كرد
گروه حوادث - زني كه با جعل گواهينامه  رانندگي اقدام به كلاهبرداري از شركت كنندگان در كلاس هاي آموزش رانندگي مي كرد، به دام افتاد،اين زن با اين ادعا كه مي تواند بدون آزمون گواهينامه تهيه كند پس از دريافت مبالغ هنگفتي از طعمه هاي خود به آنها گواهينامه جعلي مي داد.
مدتي پيش، گزارشي در اختيار پليس قرار گرفت كه از فعاليت يك زن جاعل حكايت داشت. در اين گزارش آمده بود زن جواني كه مسئول آموزش رانندگي در يكي از آموزشگاه هاست، با فريب شركت كنندگان در اين كلاس ها اقدام به كلاهبرداري از آنان مي كند.
با دريافت اين گزارش تحقيقات پليسي براي شناسايي زن جوان آغاز شد و ماموران در تحقيق از افرادي كه فريب او را خورده بودند، توانستند محل كار اين زن را شناسايي و او را دستگير كنند. با انتقال زن جوان به شعبه چهارم بازپرسي در دادسراي شميران، وي به فريب 15 مرد و زن و جعل گواهينامه رانندگي اعتراف كرد و گفت: من در آموزشگاه، مسئول آموزش رانندگي بودم و هنگام آموزش ادعا مي كردم كه مي توانم به راحتي و بدون آزمون براي شركت كنندگان گواهينامه بگيرم. به اين ترتيب، آنها را فريب داده و پس از دريافت مبالغ هنگفتي از آنان با همدستي برادرم شروع به جعل گواهينامه مي كردم.
زن جوان در ادامه گفت: پس از آنكه گواهينامه هاي جعلي را به شاگردانم مي دادم، از آنها مي خواستم مرا به كساني كه قصد گرفتن گواهينامه دارند معرفي كنند تا بتوانم از افراد بيشتري كلاهبرداري كنم.
پس از اعترافات زن جوان بازپرس پرونده براي او قرار بازداشت صادر كرد و پليس توانست همدست او را نيز دستگير و به بازداشتگاه منتقل كند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |