يكشنبه ۲۴ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۸۲ - Jan 14, 2007
رئيس اداره مبارزه با مواد مخدر پليس اعلام كرد:
مرگ روزانه 11 معتاد در كشور
ايسنا: براساس آخرين آمارها روزانه 5/11 معتاد در كشور جان خود را از دست مي دهند.
سردار حسين آبادي رئيس اداره مبارزه با مواد مخدر ناجا ضمن اعلام اين مطلب به آمار مرگ و مير معتادان كه از سوي سازمان پزشكي قانوني اعلام شده، اشاره كرد و افزود: بر اساس اين آمارها طي 8 ماه گذشته، دو هزار و 767 معتاد كه دو هزار و 694 تن آنها، مرد و 730 تن زن بودند، در سطح كشور جان باختند كه به دنبال اجراي طرح هاي پاكسازي و جمع آوري معتادان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 9 درصد كاهش داشت.
سردار حسين آبادي از كشف 819 هزار آمپول مرفين طي 9 ماه گذشته خبر داد و گفت: روانگردان ها، يكي از تهديدات جدي پيش  روي جوانان بخصوص ورزشكاران و معتادان است.
وي در تشريح عملكرد 9 ماهه پليس مبارزه با مواد مخدر، اعلام كرد: طي اين مدت، 269 تن مواد مخدر از سوي نيروي انتظامي كشف شد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 22 درصد افزايش داشت.
رئيس اداره مبارزه با مواد مخدر ناجا با اعلام اين كه ماموريت ها در سال جاري بر مواد مخدر خطرناك از جمله هروئين هدفگذاري شده است، تاكيد كرد: طي 9 ماهه گذشته، 8 هزار و 213 كيلوگرم هروئين با 90 درصد افزايش نسبت به مدت مشابه سال گذشته كشف شد.
سردار حسين آبادي اضافه كرد: متاسفانه امسال با توليد كريستال و كراك كه يكي از خطرناكترين انواع مواد مخدر است، مواجه بوديم، به طوري كه از 8 تن هروئين كشف شده 3 هزار و 150 كيلوگرم به مواد مخدر از نوع كراك و كريستال با هروئين بالاي 95 درصد خلوص اختصاص يافت كه از وضعيت خطرناكي حكايت دارد.
رييس مركز مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي در ادامه از انجام يكهزار و 414 فقره عمليات در برخورد با اشرار و قاچاقچيان خبر داد و گفت: اين عمليات ها نسبت به 9 ماه سال گذشته، 64 درصد افزايش داشت و اين نشان دهنده هدفمندي ماموريت هاي ناجا با اشرار و انسداد فيزيكي مرزهاست.
سردار حسين آبادي در ادامه با بيان اين كه طي 9 ماهه گذشته، 263 تن انواع مواد مخدر در استان هاي شرقي كشور شامل خراسان رضوي، خراسان جنوبي، كرمان و سيستان و بلوچستان كشف شده است، تاكيد كرد: اين ميزان كشفيات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 60 درصد افزايش داشت.
سردار حسين آبادي با بيان اين كه نيروي انتظامي امسال به صورت همزمان بحث جمع آوري معتادان، برخورد با قاچاقچيان مواد مخدر و پاكسازي ها را در دستور كار خود قرار داده بود، عنوان كرد: طي اين عمليات ها، 224 هزار و 638 معتاد در سطح شهرهاي كشور جمع آوري شدند كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 14 درصد در دستگيري ها با افزايش مواجه بوديم. سردار حسين آبادي در ادامه از دستگيري 272 دانشجو و 378 دانش آموز معتاد طي 9 ماه گذشته در كشور خبر داد و تاكيد كرد: غير از اين آمارها، هر چه عنوان شود، نادرست است.

برپايي نخستين جشنواره  گردشگري گل نرگس در سمنان
010116.jpg
گروه علمي فرهنگي - نخستين جشنواره گل نرگس سمنان، از سوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان سمنان 28 دي برگزار مي شود.
جشنواره گل نرگس سمنان، با هدف معرفي جاذبه هاي توريستي و شناخت بيشتر گل نرگس ، بررسي جايگاه اين گل و مقايسه آن با ديگر مراكز پرورش گل در ايران و جهان، بررسي پيشينه  گل نرگس در سمنان، معرفي و شناخت ويژگي هاي اين گل در ارتباط با جذب گردشگران، بررسي راهكارهاي مربوط به اشتغال زايي در حوزه  توليد گل نرگس سمنان و تجليل از توليد كنندگان و تشويق براي توليد بيشتر آن برپا مي شود.
در حال حاضر حدود سه هزار پياز گل نرگس در گلخانه هاي سمنان وجود دارد . در كنار اين جشنواره برنامه هايي تدارك ديده شده است تا حاضران در جشنواره بتوانند از باغ هاي قديمي و مدرن پرورش گل نرگس سمنان نيز بازديد كنند. قرار است در حاشيه  اين جشنواره، نمايشگاهي از آثار هنرمندان و صنعتگراني كه از گل نرگس سمنان الهام گرفته اند، برگزار شود .

پيچيدگي هاي اداري در خدمت رساني
به ايثارگران حذف مي شود
گروه اجتماعي معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: با اجراي طرح هاي تحولي در بنياد، پيچيدگي هاي اداري در خدمت رساني به ايثارگران حذف مي شود.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و بين الملل بنياد شهيد و امور ايثارگران، دكتر حسين دهقان در جمع مديران و كاركنان اين نهاد با بيان اين مطلب افزود: پيچيدگي هاي سيستم اداري بنياد هيچ ارتباطي به ايثارگران ندارد و خانواده هاي شهدا و ايثارگران نبايد در اين فضاي اداري گرفتار شوند.
وي بر استقرار سازمان الكترونيك تا بيست ودوم بهمن سال جاري تأكيد كرد و گفت: براي اجراي دقيق طرح هاي تحولي اطلاع رساني، شفاف سازي و پاسخگويي كامل در شناساندن سازمان الكترونيك به جامعه ايثارگري ضروري است.

آغاز مراسم بزرگداشت هفته پژوهش؛ از فردا در تهران
ايسنا: دبير ستاد هفته پژوهش، از برپايي مراسم هفته پژوهش با حضور جمعي از مقام هاي مسئول و پژوهشگران كشور از دوشنبه 25 دي ماه در محل اجلاس سران كشورهاي اسلامي خبر داد.
دكتر سيد اميد فاطمي با اعلام اين خبر افزود: هفته پژوهش امسال از 25 تا 29 دي ماه با شعار بدون پژوهش و مطالعه تصميم گيري نكنيم برپا مي شود.
وي گفت:  هفته پژوهش آذر هر سال برپا مي شد كه امسال به دليل تقارن اين ايام با انتخابات خبرگان رهبري و شوراها و بر اساس تصميم كميسيون دائمي شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري تاريخ آن به 25 تا 29 دي ماه موكول شد.
فاطمي با اشاره به اين كه مراسم در 3 سطح ملي، استاني و دانشگاهي برپا مي شود، تصريح كرد: يكي از سياست هاي اصلي هفته پژوهش امسال،  خارج شدن از بحث فردگرايي در پژوهش است.

ورزش در دقيقه 90
بازي در جام جهاني براي گرفتن مدرك مربيگري كافي نيست
همشهري  ورزشي: رئيس كميته آموزش فدراسيون فوتبال گفت: بازي  كردن در جام  جهاني براي داشتن مدرك مربيگري كافي نيست.
پس از اينكه ناصر شفق، مديرعامل باشگاه ابومسلم خراسان اعلام كرد كه خداداد عزيزي در نيم فصل دوم ليگ برتر به عنوان سرمربي ابومسلم فعاليت خواهد كرد، اين ابهام به وجود آمد كه وي براي نشستن روي نيمكت با مشكل روبرو مي شود.
رئيس كميته آموزش فدراسيون فوتبال در اين رابطه به ايسنا گفت: با توجه به اطلاعات كنوني تا به حال چنين موردي نداشته ايم. خداداد عزيزي يكي از بازيكنان بزرگ ايران است اما براي مربيگري بايد در كلاس هاي C شركت كند.
وي ادامه داد: به عنوان نمونه بازيكنان تيم ملي در كلاس هاي مربيگري شركت كرده اند، گرت ساوت گيتژ، بازيكن تيم ملي انگلستان هم براي مربيگري اين مشكل را داشت البته ما قدرت اجرايي نداريم و تصميم گيري بر عهده سازمان ليگ است.
يكي از اعضاي سازمان ليگ فوتبال نيز در اين خصوص گفت: تاكنون باشگاه ابومسلم ابلاغيه اي مبني بر سرمربيگري آقاي عزيزي نداشته است، اگر وي تصميم به مربيگري داشته باشد، بايد مداركش را به سازمان ليگ ارائه كند تا پس از بررسي صلاحيت يا عدم صلاحيت وي براي نشستن روي نيمكت ابومسلم مشهد مشخص شود.

مربي تيم ملي:
ملي پوشان در امارات بي پول ماندند
مهر: مربي تيم ملي در خصوص شرايط مالي بازيكنان حاضر در تورنمنت امارات گفت: نماينده فدراسيون هيچ پولي به بازيكنان نداده است و از اين نظر بازيكنان دلخورند.
ناصر ابراهيمي در خصوص شرايط مالي تورنمنت امارات گفت: متاسفانه نماينده فدراسيون فوتبال هيچ پولي به بازيكنان نداد و از اين نظر بازيكنان ناراحتند. بعضي ها هيچ پولي با خود به امارات نياورده بودند و مشكل مالي داشتند. اين مربي تاكيد كرد: البته به ما گفته اند 50 هزار دلار دريافتي اين تورنمنت بين بازيكنان تيم ملي تقسيم مي شود البته اگر اين مسئله واقعيت داشته باشد. تيم ملي براي حضور در تورنمنت امارات يك قرارداد 50 هزار دلاري امضا كرده كه به گفته مسئولان برگزاري مسابقات اين مبلغ يك هفته پس از پايان تورنمنت به حساب فدراسيون واريز مي شود.

سرنوشت نامعلوم سرمربي تيم اميد
همشهري ورزشي: به نظر مي رسد عدم توافق ميان فدراسيون فوتبال و كميته ملي المپيك براي رسيدن به گزينه جانشيني سيموئز در تيم اميد باعث شده است كه علي كفاشيان از كنار كشيدن كميته ملي المپيك در انتخاب سرمربي تيم اميد خبر دهد.
دبيركل كميته ملي المپيك در گفت وگو با همشهري ورزشي مي گويد: ما تمام مسئوليت انتخاب سرمربي تيم اميد را به فدراسيون فوتبال واگذار كرديم و ديگر در اين مورد دخالت نمي كنيم.
علي كفاشيان كه پيش از اين با رد گزينه هاي داخلي موردنظر فدراسيون فوتبال گفته بود كميته ملي المپيك نظر نهايي در مورد انتخاب سرمربي تيم اميد را مي دهد، تاكيد مي كند: فدراسيون فوتبال پس از بررسي هاي خود سرمربي تيم اميد را انتخاب مي كند. پيش از اين گفته مي شد كه وينگو بگوويچ، سرمربي سابق تيم پرسپوليس گزينه كميته ملي المپيك براي تصدي سرمربيگري اميد است كه اين مربي روز جمعه به فولاد خوزستان پيوست.
كفاشيان در جديدترين اظهارات خود اعلام كرد كه اگر فدراسيون در مورد بگوويچ به نتيجه برسد، مديرعامل فولاد قول همكاري براي حضور اين مربي در تيم اميد را داده است.

دوشنبه؛ چهارمين نمايشگاه عطر سيب
گروه ادب و هنر چهارمين نمايشگاه عطر سيب با هدف اهداي اقلام فرهنگي و تجهيزات مورد نياز مساجد و تشكل هاي مذهبي تهران از فردا در مركز آفرينش هاي هنري كودكان و نوجوانان برگزار مي شود.
افزون بر نمايشگاه يك هفته اي عطر سيب، توليد كتابچه با موضوع محرم براي توزيع در معابر و اتوبوس هاي درون شهري، تهيه و توزيع كتاب جهت برگزاري مسابقه كتابخواني، فعال سازي سايت اطلاع رساني هيأت ها، انتشار نشريه ويژه هيأت هاي مذهبي، برگزاري شب شعر عاشورايي، مراسم رونمايي كتاب، اجراي تعزيه در فرهنگسراها و نيز اجراي نمايشگاه عكس عاشورايي بر نرده هاي دانشگاه تهران و فضاهاي ديگر شهر از ديگر برنامه هاي اين سازمان در ايام محرم است.به گزارش اداره كل روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، رئيس اين سازمان ضمن اعلام اين خبر خاطرنشان كرد: همچنان كه در ديگر برنامه هاي شهرداري تهران سعي بر آن شد تا جشن هاي مذهبي مانند نيمه شعبان و عيد سعيد فطر به صورت عمومي و با حضور گسترده مردم در سطح شهر برگزار شود، ايام حزن و اندوه اهل بيت نيز از اين قاعده مستثني نيست و به عنوان يكي از عوامل دگرگوني و تغيير حال و هواي فرهنگي و اجتماعي در جامعه، اصلي انكارناپذير به شمار مي رود.
رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با اشاره به شعار امسال سازمان تهران، شهر اخلاق آيين هاي محرم را موجب ترويج اخلاق در زندگي شهروندي دانست و تقويت روحيه عزت، حماسه و شور ديني و نيز تلاش براي رفع بدعت، اصلاح انحرافات و زدودن خرافه از آيين هاي عاشورايي را به عنوان اهداف برنامه هاي محرم سازمان برشمرد.

معرفي پژوهشگران برتر ميراث فرهنگي و گردشگري
گروه علمي فرهنگي- همزمان با آغاز هفته پژوهش، پژوهشگران برتر سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با حضور رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، رئيس پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، رؤساي پژوهشكده ها، كارشناسان و صاحب نظران مورد تقدير قرار گرفتند .
در اين آيين كه صبح ديروز برگزار شد،  سيدطه هاشمي معاون سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: با تصويب آئين  نامه طرح ارايه فرصت هاي مطالعاتي در شوراي پژوهشي، پژوهشگران 3 حوزه ميراث فرهنگي، صنايع  دستي و گردشگري از فرصت هاي مطالعاتي داخلي و خارجي برخوردار مي شوند.

نمايش لباس هاي زنانه در كانون پرورش فكري كودكان
گروه اجتماعي مشاور استاندار تهران از برگزاري نمايش لباس هاي زنانه در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان واقع در خيابان حجاب،از سه شنبه 26 دي ماه خبر داد.
فرحناز قندفروش صبح ديروز در نشستي با خبرنگاران از افتتاح دبيرخانه دائمي جشنواره زنان سرزمين من خبر داد و در خصوص نمايشگاه لباس زنان گفت: در اين نمايش 90 درصد توليدات، دانشگاهي است و لباس ها به وسيله دانشجويان طراحي لباس عرضه شده است.
وي با اشاره به اجراي اين نمايش به مدت 4 روز از 26 تا 30 دي در سالن كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان افزود: سال آينده، جشنواره زنان سرزمين من به صورت بين المللي و با حضور 15 كشور اسلامي برگزار مي شود و هر سال يك لباس به عنوان لباس زنان مسلمان با توافق تمام كشورهاي شركت كننده انتخاب و معرفي خواهد شد.

داخلي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |