شنبه ۳۰ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۸۷ - Jan 20, 2007
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
خداوند متعال از همه گناهان، هر چه را خواهد تا روز رستاخيز موخر دارد مگر نارضايتي پدر و مادر كه سزاي آن را در زندگي دنيا، پيش از مرگ دهد.

نهج الفصاحه، حديث 2164
امروز با حافظ
باز با دلشدگان ناز و عتابي دارد
آن كه از سنبل او غاليه تابي دارد
چه توان كرد كه عمرست و شتابي دارد
از سر كشته خود مي گذرد همچون باد
آب و هوا
010938.jpg

عكس روز
010944.jpg
عكس: خبرگزاري فرانسه / اسپنسر پلت
اين فروشگاه، معروف ترين عتيقه فروشي در شهر نيويورك است. از چندي پيش 4 مرد بي خانمان هر روز مقابل اين فروشگاه تحصن مي كنند تا شايد دولت، مشكل آنها را حل كند. ديروز اعلام شد كه صاحب ثروتمند اين فروشگاه با شكايت به دادگاه، از اين 4 مرد درخواست يك ميليون دلار غرامت به دليل از رونق انداختن كاسبي اش كرده است. در پي انتشار اين خبر، يك شهروند آمريكايي كه در عكس مشخص است براي همدردي با 4 بي خانمان، مقابل اين فروشگاه تحصن كرد.

در شهر چه خبر
ركورد آخر هفته
سيم كارت تلفن همراه در بازار پنج شنبه گذشته تهران بيش از 20 هزار تومان كاهش قيمت داشت. سيم كارت كد 7 تلفن همراه همچنان با كاهش قيمت روبه رو است و استقبالي از آن صورت نميژگيرد. همچنين در بازار، سيم كارت كد 7 ، 300 هزار تومان خريداري شد و 310 هزار تومان به فروش رفت كه باز هم يك ركوردشكني آخر هفته اي محسوب مي شد. از سوي ديگر سيم كارت صفر كد 2 با كاهش 20 هزار توماني، 540 هزار تومان در خريد و 550 هزار تومان در فروش قيمت داده شد. سيم كارت صفر كد 3 با 10 هزار تومان كاهش، 450 هزار تومان خريد و 460 هزار تومان به فروش رسيد و سيم كارت صفر كد 4 نيز با كاهش 20 هزار توماني، 330 هزار تومان خريداري و 340 هزار تومان فروخته شد. اين در حالي است كه قيمت سيم كارت صفر كد 6 و 5 ، 370 هزار تومان در خريد و 380 هزار تومان در فروش اعلام شد. در بازار كاركرده ها نيز سيم كارت كدهاي يك، دو، سه، چهار، پنج و شش به ترتيب 540 ، 420، 370، 300، 320 و 310 هزار تومان خريداري مي شود و 550 ، 430، 380، 310، 330 و 320 هزار تومان به فروش ميژرسد.

توسعه 4 مركز مخابراتي
عمليات كابل برگردان در۴ مراكز مخابراتي از امروز آغاز مي شود. با اجراي اين عمليات ارتباط تلفني مشتركين در مركز مخابرات شهيد كلانتري با پيش شماره هاي 8877 تا 8879، 8887، 8888، 8864، 8866، 8865، 8867 در محدوده خيابان شهيد وحيد دستگردي حدفاصل خيابان آفريقا و وليعصر، در مركز مخابرات شهيد صالح  طبري با پيش شماره هاي 4463 تا 4467 در محدوده بلوك آ،۱ آ،۲ آ،۳ خيابان مخابرات و النبي، در مركز مخابرات شهيد خوشقدم با پيش شماره هاي 5582 تا 5586 در محدوده خيابان كاووسي، كوچه نوروزي، كوچه هاي 7 و 8 و خيابان لقمان و در مركز مخابرات شهيد نصراللهي با پيش شماره هاي 8824 تا۸۸۲۸حداكثر به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.

وضعيت راه هاي كشور
در محور مسجد سليمان-هفتگل در استان خوزستان به علت فرسودگي ستون هاي پل فلزي تمبي و حتمي بودن تخريب اين پل، تردد از روي اين پل ممنوع اعلام شده است. ممنوعيت تردد روي اين پل از تاريخ ?? آبان ماه ?? اعمال شده و تا اطلاع ثانوي ادامه دارد. محور مريوان- پاوه (گردنه تته) در استان كردستان به دليل بارش برف و يخبندان تا اطلاع ثانوي مسدود خواهد بود. رانندگان وسايل نقليه مي توانند از طريق محور مريوان- اورامان - پاوه تردد كنند. در چندين محور ديگر در استان هاي خراسان رضوي، خراسان شمالي، گلستان و بخش هايي از شرق و شمال استان هاي مازندران و سمنان از ابتداي روز پنج شنبه تاكنون بارش برف و باران وجود دارد. مركز كنترل و ترافيك پليس راه نيروي انتظامي اكثر محورهاي مواصلاتي اين استان ها  را لغزنده اعلام كرد. همچنين اين مركز تمامي محورهاي اصلي استان هاي مورد اشاره و ساير محورهاي سراسر كشور را باز و تردد در مسيرهاي كوهستاني را با زنجير چرخ (در صورت بارش برف)امكان پذير اعلام كرد.

بازار
010965.jpg
آماده باش در بازار ميوه
به دليل بروز شرايط خاص و كمبود ميوه در يك ماه گذشته، بازار به استقبال نوروز مي رود و بنابراين احتمال آغاز ذخيره سازي از هفته آينده وجود دارد.
در حال حاضر در مقابل كاهش قيمت انگور و سيب كه به ترتيب كيلويي 800 و 1200 تومان در سطح مغازه ها به فروش مي رسند قيمت مركبات، سيب زميني و گوجه فرنگي بالا رفته است.
بارندگي هاي شديد در فصل شكوفه كردن درختان مركبات باعث كمبود آن در بازار شده است؛ به طوري كه حتي فروشنده هاي سيار ميوه نيز فقط اقلام ارزان تر را روي وانت ها مي  چينند.
در حال حاضر گوجه فرنگي در ميادين ميوه  و تره بار به كيلويي 790 تومان و اين قيمت براي سيب زميني به كيلويي 400 تومان مي رسد.

سكه، طلا و ارز
010968.jpg

فرهنگسرا
عرفان پويا
فرهنگسراي مدرسه سلسله جلسات آموزشي شرح و تفسير مثنوي معنوي با عنوان عرفان پويا را با حضور اساتيد ادبيات روزهاي دوشنبه هر هفته ساعت 15برگزار مي كند. اين نشست ها به تفسير پيرامون مثنوي معنوي و شرح غزليات حافظ مي پردازد. علاقه مندان به شركت در اين جلسات مي توانند به نشاني خيابان شريعتي، نرسيده به پل سيدخندان، پارك هلال احمر مراجعه و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره 88767820 تماس بگيرند.

مطالعات مردم شناسي
فرهنگسراي اقوام كانون مطالعات مردم شناسي را با هدف تبيين و معرفي قابليت ها و توانايي هاي فرهنگي هنري و علمي اقوام راه اندازي كرده است. اين كانون با همكاري دانشجويان و اساتيد دانشگاه جلسات هفتگي در روزهاي شنبه از ساعت 15تا 18برگزار مي كند. علاقه مندان به عضويت در اين كانون مي توانند به نشاني ميدان ابوذر، خيابان فلاح، خيابان سجاد جنوبي، ميدان بهاران مراجعه و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره 66237470 تماس بگيرند.

گردهمايي نهضت عاشورا
فرهنگسراي ولا ، گردهمايي تحليلي بر نهضت عاشورا را برگزار مي كند. اين برنامه روزهاي پنجشنبه هر هفته ساعت 15 با حضور كارشناسان و علاقمندان برگزار مي شود. براي شركت در اين جلسات مي توانيد به نشاني شهرري، ميدان اول دولت آباد، پارك مهران، كتابخانه شيخ صدوق مراجعه و يا با شماره 33754042 تماس بگيريد.

تعزيه از دريچه دوربين
فرهنگسراي خاتم با فرارسيدن ماه محرم نمايشگاه عكس تعزيه از دريچه دوربين را برپا مي كند. اين نمايشگاه شامل عكس هايي با موضوع كربلا و آيين تعزيه خواني است. علاقه مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي توانند به نشاني شهرك ولي عصر، انتهاي خيابان حيدري جنوبي، خيابان پژاند مراجعه و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره 66207065 تماس بگيرند.

مسابقه با جايزه‎/۵
اولين شهيد كاروان حسيني
اولين شهيد كاروان حسيني كه مظلومانه در كوفه به شهادت رسيد؟
A ) هاني بن عروه
B ) ميثم تمار
C ) سليمان بن صرد خزاعي
D ) مسلم بن عقيل
خوانندگان بايد يكي از گزينه هاي C،B،A يا D را حداكثر تا ساعت 16 امروز به شماره 3000251 و دارندگان تلفن هاي تاليا و ايرانسل به شماره 9165-202-0912 اس ام اس كنند. 10 نفر از افرادي كه پاسخ صحيح داده باشند (5 نفر از تهران و۵ نفر از شهرستان ها) به قيد قرعه بين 30 تا 10 هزار تومان جايزه نقدي به حسابشان واريز خواهد شد. از آنجايي كه برندگان بين ساعت 16 تا 18 مشخص مي شوند شركت كنندگان در اين ساعات تلفن خود را روشن بگذارند تا با آنها تماس گرفته شود. گفتني است سرعت پاسخگويي در ميزان جايزه تاثير دارد.
پاسخ صحيح و اسامي برندگان را فردا در همين ستون بخوانيد.
اسامي برندگان مسابقه شماره 4: پرويز نيرومند، فرامرز فرجي،مسعود دبيري،علي اصغر مخلصي و شهرام آلياني از تهران،مجيد رستمي از مشهد،موسي امير بهبود از تبريز،عليرضا فياض از ماسال گيلان، مژگان جوادي از فولاد شهر اصفهان و حسن صيانتي از سبزوار
پاسخ صحيح مسابقه پنجشنبه گزينه B (اصفهان) بود.

تلويزيون
010971.jpg

آلودگي هواي تهران
010941.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱

داستانك
نماز شب
سالها بود كه هر نيمه شب انتظارش را مي كشيد ولي او در خواب ناز غوطه مي خورد و به قرار نمي رسيد. اولين باري بود كه از خواب غفلت رست و متوجه اين انتظار شد. از شرم به سجده افتاد و بنده شد.
فرهاد معماري

گشتي در دنياي خبرها
تشكيل بزرگترين زنجيره انساني
010947.jpg
لندن: روز پنج شنبه در همين ستون نوشتيم كه بيش از 300 مامور پليس در انگليس قصد تشكيل طولاني ترين زنجيره انساني جهان را با دستبند زدن به دست هاي يكديگر دارند. به همين دليل 305 مامور پليس مقابل ساختمان بيمارستان كودكان در شهر لندن با دستبندهاي واقعي پليس دستهايشان را به يكديگر متصل كردند و بزرگترين زنجيره انساني را با دستبندهاي واقعي تشكيل دادند. قرار است عكس هاي اين ركودشكني در اختيار كارشناسان كتاب ركوردهاي گينس قرار بگيرد تا شايد ركورد آنها ثبت شود. هريك از ماموران براي شركت در اين مراسم وروديه پرداخت كردند كه پول جمع آوري شده به بيمارستان كودكان اختصاص يافت.
وساطت رئيس جمهوري سابق
پراگ: واكلاو هاول رئيس جمهوري سابق كشور جمهوري چك براي نجات يك رستوران محلي وارد عمل شده است. اين رستوران چوبي كه كنار رودخانه واقع است مكاني براي گردهمايي فعالان ضد كمونيسم در چك و اسلوواكي سابق بود كه هاول نيز به طور مداوم در اين مكان حضور مي يافت. با توجه به اين كه زمين اين رستوران متعلق به شهرداري است صاحب آن بايد هر ماه اجاره بپردازد اما به دليل افزايش اجاره ها، صاحب رستوران قادر به پرداخت اجاره نيست و بايد اين مكان را بفروشد. انتشار اين خبر باعث شد تا هاول نامه اي براي شهردار شهر پراگ بنويسد و از او خواهش كند از فروش اين رستوران جلوگيري كند.
به قطب نرويد
پكن: دولت چين به افراد ثروتمند در اين كشور هشدار داد به قطب جنوب سفر نكنند. اخيراً برخي از افراد ثروتمند در اين كشور با پرداخت 6500 پوند براي سفر به قطب جنوب ثبت نام كرده اند. با توجه به اين كه دولت چين معتقد است سفر مردم به قطب جنوب منجر به تخريب محيط زيست اين منطقه از جهان خواهد شد به همين دليل شهروندان خود را از سفر به قطب منع كرده است.
فرار از ماليات
بوستون: يك مرد 64 ساله در آمريكا به همراه همسرش كه از سال 1966 به دولت فدرال ماليات پرداخت نكرده اند از يك هفته گذشته تاكنون خود را در كلبه اي بر فراز يك تپه زنداني كرده اند و جالب اين كه 20 نفر از اهالي دهكده نيز با تجمع مقابل كلبه به حمايت از آنها پرداخته اند. به گفته مقامات دولتي اين دو نفر بيش از 700 هزار دلار به دولت فدرال بدهي دارند و با وجود اين كه چند بار به دادگاه احضار شده اند اما در دادگاه حاضر نشده اند. از سوي ديگر اين مرد مي گويد تمام ماليات هاي خود را به مقامات دهكده پرداخت كرده اما حاضر نيست حتي يك دلار هم به دولت فدرال ماليات بپردازد. با توجه به اين كه اين مرد، مسلح است نيروهاي امنيتي جرأت نزديك شدن به او را ندارند.
سرقت مو
ريودوژانيرو: پليس شهر ريو برزيل به دنبال 3 سارقي است كه اقدام به سرقت موهاي بلند خانم ها در اتوبوس هاي اين شهر مي كنند. اين سارقان در اتوبوس ها، موهاي بلند خانم ها را با تهديد آنان قيچي مي كنند و پا به فرار مي گذارند. گفته مي شود كه آنها اين موهاي بلند را به آرايشگاهها و سالن هاي زيبايي مي فروشند. اين سالن ها يك دسته مو كه طول آن در حدود نيم متر باشد به قيمت 200 تا 300 دلار خريداري مي كنند. آنها اين موها را به موهاي مشتريان كم مو مي بافند.
۱۸ سال در جنگل
هانوي: يك دختر در ويتنام 18 سال پس از اين كه در جنگل گم شده بود به خانه بازگشت. 18 سال پيش اين دختر كه در آن زمان 8 ساله بود گوسفندهاي پدرش را به جنگل برد اما ديگر به خانه بازنگشت. به همين دليل پليس و خانواده وي به اين نتيجه رسيدند كه او طعمه حيوانات وحشي جنگل شده است. چند روز قبل خبر رسيد كه 4 مرد كه براي جمع آوري چوب به جنگل رفته بودند يك مرد جوان را پيدا كرده اند. به همين دليل پدر دختر گمشده به ديدار آنها رفت و بلافاصله پس از ديدن مرد جوان متوجه شد كه وي در واقع دخترش است. البته پوست وي بر اثر تابش نور خورشيد سياه شده بود و موهايش بسيار بلند بود و نمي توانست صحبت بكند. به هر حال اين دختر از دوش گرفتن و غذا خوردن با قاشق و چنگال خودداري مي كرد اما پس از 5 روز سرانجام تسليم شد و شروع به همكاري كرد.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |