شنبه ۳۰ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۸۷ - Jan 20, 2007
نجات ده كوهنورد و امدادگر
در ارتفاعات علم كوه
گروه حوادث - با فرود موفق بالگرد امدادي سپاه در ارتفاعات علم كوه ۲، صخره نورد و۸عضو گروه امداد هلال احمر كه عصر پنجشنبه مجبور به فرود اضطراري در نزديكي سرچال شده بودند ، نجات يافتند.
فرود بالگرد سپاه در ارتفاعات علم كوه
نجات۱۰كوهنورد و امدادگر در ارتفاعات علم كوه
دوشنبه 18 دي ماه، 2 كوهنورد تهراني به همراه 2 عضو هيأت كوهنوردي سنقر، قرارگاه رودبارك را به قصد صعود زمستاني گرده آلمانها به سمت منطقه علم كوه ترك كردند.
5 روز بعد در حاليكه اعضاي گروه شب را در مسير صعود بر روي گرده به صبح رسانده بودند ، تصميم به فرود گرفتند اما در هنگام فرود 2 عضو تهراني گروه در سرماي منطقه و به علت سقوط جان باختند.
در حالي كه يك عضو ديگر گروه نيز دچار سرمازدگي شده بود، وي در تماسي با تلفن همراه خود موضوع را گزارش داده و درخواست كمك كرد، اما اوضاع جوي منطقه به حدي نامناسب بود كه تلاش براي نجات گروه در روز چهارشنبه بي نتيجه ماند.
روز پنج شنبه يك تيم امدادي متشكل از 4 كوهنورد و 4 تن از كادر پروازي سازمان امداد با يك بالگرد براي نجات مصدومان به منطقه كوهستاني اعزام شد، اما تيم پروازي به دليل شرايط نامناسب جوي ناچار شد در فاصله 200 متري جانپناه كوهنوردان مصدوم، فرود اضطراري كند و شب را در همان مكان سپري كند.
مهندس بهزاد  پورمحمد رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه استان مازندران، روز گذشته با اعلام خبر نجات يافتن 8 عضو گروه امدادي و 2 كوهنورد مصدوم گفت: ساعت ده و نيم صبح جمعه بالگرد سپاه متشكل از امدادگران كوهستان براي نجات گرفتار شدگان در ارتفاعات علم كوه به منطقه اعزام شدو موفق شدند، تمامي سرنشينان بالگردي كه مجبور به فرود اضطراري شده بود و نيز 2 مصدوم حادثه ديده را نجات دهند.
رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه استان مازندران همچنين درخصوص دو صخره نورد جانباخته نيز گفت: اين دو تن بر اثر سقوط به داخل يخچال هاي علم كوه جان خود را از دست دادند.

انفجار مرگبار در آزمايشگاه تربيت مدرس
010917.jpg
010920.jpg
گروه حوادث- انفجار كپسول گاز هيدروژن در آزمايشگاه دانشگاه تربيت مدرس تهران، يك دانشجوي دكترا را به كام مرگ فرستاد و دستيار وي را راهي بيمارستان كرد.
بنا به اين گزارش، ساعت 20 شامگاه چهارشنبه 27 دي ماه، پس از آنكه صداي انفجار مهيبي از آزمايشگاه دانشكده علوم پايه دانشگاه تربيت مدرس به گوش رسيد و گروه هاي امدادي و مأموران پليس خود را به محل رساندند، در همان بررسي هاي اوليه مشخص شد در هنگام انفجار يك دانشجوي دكتراي رشته شيمي تجزيه به نام محمدرضا خليلي به همراه يك دستيار در حال اجراي پروژه تحقيقي بوده است.
هنگامي كه عمليات نجات اين 2 دانشجو آغاز شد، در همان نخستين معاينات مشخص شد دانشجوي دكترا جان باخته ولي دستيار زن در حالي كه مجروح شده بود به بيمارستان خاتم الانبياء انتقال يافت. به گفته يكي از شاهدان حادثه، دانشجوي 28 ساله در حال كار با دستگاهي به نام GC بود كه هنگام استفاده از كپسول هيدروژن، ناگهان كپسول منفجر و باعث مرگ دانشجوي دكترا شده است.
در همين حال سرهنگ مهدي احمدي، رئيس مركز اطلاع رساني پليس درباره علت انفجار گفت: حادثه به دنبال انفجار كپسول يك كيلويي گاز هيدروژن به وقوع پيوسته كه بر اثر آن دانشجوي 28 ساله جان باخته و دانشجوي ديگر مجروح شده و اين در حالي است كه نگهبان دانشكده نيز دچار شوك شديد شده است.
وي افزود: در جريان تحقيقات پليسي، مسؤولان دانشكده كه در محل وقوع حادثه حضور يافته بودند اعلام كردند آزمايشگاه براي انجام يك پروژه تحقيقاتي در اختيار دانشجوي  جان باخته، قرار گرفته بود .
سرهنگ احمدي تأكيد كرد: تحقيقات پليسي درخصوص علت وقوع اين انفجار با اعزام تيم ويژه اي در دست بررسي است.
در همين حال دكتر دانشجو، رئيس دانشگاه تربيت مدرس با تأييد خبر انفجار مرگبار به ايسنا گفت: دانشجويي كه فوت كرده از كارشناسان نخبه و خبره در استفاده از دستگاه مربوطه بوده، با اين حال علل وقوع حادثه و انفجار كپسول، در حال بررسي است.

راز قتل همسر۱۵،ماه در سينه مرد پنهان بود
010923.jpg
گروه حوادث- بعد از گذشت 15ماه از مرگ زني درخيابان سنجابي تهران، پليس جنايي راز مرگ وي را از زبان همسرش شنيد.
دهم مهرماه 84، وقتي ماموران مركز فوريت هاي پزشكي با تماس تلفني شوهر زن 39ساله اي به نام صديقه به خانه وي در خيابان سنجابي رفتند، در همان معاينه اوليه دريافتند زن جوان جان باخته است. در حالي كه مرگ اين زن مشكوك به نظر مي رسيد، موضوع به بهروز هنرمند بازپرس جنايي گزارش شد. اما درحالي كه اين مرد به پزشكان گفته بود همسرش به دليل بيماري رواني خودش را به در و ديوار مي كوبيده است و به اين دليل اغلب بر روي بدنش آثار كبودي وجود داشته است، هنگامي كه نظريه پزشكي قانوني نشان داد مقتول بعد از ضرب و شتم با فشردن گلويش به قتل رسيده است، دستگيري شوهر مقتول به نام حسين در دستور كار پليس قرار گرفت.
سرهنگ حسين خوئيني، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ روز پنج شنبه با اعلام خبر دستگيري اين مرد گفت:  از زمان اعلام نظريه پزشكي قانوني، متهم به قتل تحت تعقيب بود، اما با متواري شدن و جابه جايي محل اختفايش در منازل اقوام، امكان دستگيري وي وجود نداشت.
وي افزود: سرانجام بعد از گذشت 15 ماه، هفته گذشته وقتي اين مرد قصد سر زدن به منزلي كه به همراه صديقه در آن زندگي مي كرد را داشت، دستگير شد. به گفته سرهنگ حسين خوئيني، همسر۴۴ساله صديقه اواخر هفته گذشته درجريان بازجويي هاي پليسي با اعتراف به قتل همسرش گفت: صديقه به خاطربيماري رواني كه داشت مشكلات بسياري براي ما ايجاد مي كرد؛ بارها از خانه خارج شده و ساعتها ناپديد مي شد و ما مجبور بوديم براي پيدا كردنش همه جا را بگرديم.
روز حادثه آن قدر عصباني شده بودم كه از خود بي خود شده وبا زنجير به جانش افتادم و بعد گلويش را آن قدر فشار دادم،تا ازهوش رفت، نگرانش شدم و بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم ولي او قبل از رسيدن پزشكان جان سپرد.

دستگيري دختر 16 ساله در خانه فساد مادر
010929.jpg
داديار دادسراي قيامدشت در حال بازجويي از دختر جوان و مادرش
گروه حوادث - اعضاي يك خانواده كه با ايجاد يك باند فساد خانوادگي و اغفال دختران فراري اقدام به سوء استفاده از آنان مي كردند، در تحقيقات ماموران كلانتري خاورشهر دستگير شدند.
مدتي پيش گزارشي در اختيار ماموران كلانتري خاورشهر قرار گرفت كه از فعاليت يك شبكه فساد خانوادگي در يكي از مناطق حاشيه تهران حكايت داشت. با صدور دستور قضايي از سوي قاضي جور ابراهيمي، داديار شعبه اول دادسراي قيامدشت، تحقيقات پليسي براي شناسايي اعضاي اين باند آغاز شد و ماموران در نخستين بررسي هاي خود موفق به رديابي يكي از اعضاي باند شدند.
آنان با زير نظر گرفتن اين فرد توانستند خانه اي را كه اعضاي باند در آن فعاليت مي كردند به محاصره خود در آورده و با دريافت دستور قضايي وارد آنجا شدند. با دستگيري 4 زن و مرد و يك دختر 16 ساله در اين خانه، متهمان به دادسراي قيامدشت انتقال يافتند و در بازجويي از آنان مشخص شد گرداننده اصلي اين شبكه زن جواني است كه با همدستي مردي به نام سهراب ، دختر خود و ديگر بستگانش را فريب داده و پس از كشاندن آنها به خانه فساد، از آنها سوء استفاده مي كرده است.
دختر 16 ساله كه خود نيز قرباني نقشه سياه مادرش شده بود در بازجويي ها گفت: از يك سال پيش و به پيشنهاد مادرم وارد اين باند شدم و از همان زمان بود كه با سهراب آشنا شدم. اين مرد به عنوان واسطه فعاليت مي كرد و خانه خود را تبديل به مركز فساد كرده بود. او با فريب مردان كه برخي از آنها را اتباع افغاني تشكيل مي دادند، آنها را به خانه خود مي كشاند و پس از آن با مادرم تماس مي گرفت و به اين ترتيب نقش مادرم در اين ماجرا آغاز مي شد.
مادرم با فريب من و ديگر اعضاي فاميل، ما را به خانه اين مرد مي كشاند و در اختيار مردان غريبه قرار مي داد. بعضي وقت ها نيز مرد اغفالگر ما را به شهرهاي اطراف مي فرستاد تا مورد سوء استفاده دوستان و آشنايانش قرار بگيريم. اين در حالي بود كه گاهي اوقات من وظيفه داشتم دختران جوان و نوجواني را كه از خانه فرار كرده بودند، فريب داده و پس از كشاندن به خانه او در اختيار مشتريان او قرار دهم.
پس از اعترافات دختر 16 ساله در حالي كه 2 عضو اصلي باند ادعا مي كردند، در فريب دختران فراري هيچ نقشي نداشته اند،  داديار جورابراهيمي دستور بازداشت ديگر اعضاي باند را صادر كرد و ماموران در ادامه تحقيقات خود 2 نفر ديگر از بستگان زن جوان را كه توسط او به خانه فساد كشيده شده بودند، دستگير كردند. با انتقال اين 2 زن به دادسراي قيامدشت و اعتراف آنها به رفت و آمد به خانه سهراب، داديار پرونده براي تمامي متهمان قرار بازداشت صادر كرد و پليس ماموريت يافت ابعاد ديگر فعاليت گسترده اين شبكه را فاش كند.

دستگيري 3 عضو باند سارقان نوجوان
010926.jpg
گروه حوادث- 3 عضو باند سارقان نوجوان كه با دوره كردن افراد در خيابان هاي خلوت، گوشي تلفن همراه آنها را سرقت مي كردند، در عمليات پليسي دستگير شدند.
بنابه اين گزارش، اعضاي اين باند كه 5 نوجوان 17 ساله هستند سوار بر 2 موتورسيكلت پس از دوره كردن افراد در خيابان هاي  تهرانپارس ، نارمك و جشنواره با تهديد چاقو، تلفن همراه آنها را سرقت كرده و متواري مي شدند. با دستگيري 3 عضو باند، تاكنون 20 شاكي آنها را مورد شناسايي قرار داده اند، درحالي كه پليس در جستجوي 2 عضو فراري باند است، از افرادي كه طي 2 ماه گذشته در خيابان هاي ياد شده از آنها سرقت شده درخواست شده جهت پيگيري موضوع به پايگاه چهارم پليس آگاهي در سيد خندان مراجعه كنند.

نيم ساعت تعقيب و گريز در جستجوي گوساله فراري
گروه حوادث- گوساله اي كه قرار بود براي يك حاجي قرباني شود، با فرار خود، محله اي را به هم ريخت. مأموران آتش نشاني بعد از نيم ساعت تعقيب و گريز گوساله را در يك بن بست به دام انداختند.
زماني كه اهالي منطقه اي در خيابان خاني آباد نتوانستند يك گوساله را كه قرار بود براي يك حاجي قرباني شود ولي با فرار خود براي عابرين و خودروهاي عبوري مزاحمت ايجاد كرده بود ، به دام بيندازند، ناچار شدند از سازمان آتش نشاني  كمك بگيرند. با اعزام ماموران ايستگاه 22 به محل ، بعد از نيم ساعت تلاش بي وقفه سرانجام در يك تعقيب و گريز، گوساله فراري در كوچه بن بست به دام افتاد و تحويل صاحب آن شد.

فرار عروس از جشن عروسي
گروه حوادث- با فرار دختر جواني كه قبل از برگزاري جشن عروسي از خانه فرار كرده بود، مراسم عروسي وي به هم خورد و خانواده اش براي يافتن اين دختر به دادسراي جنايي رفتند.
هاشمي داديار يكم دادسراي جنايي روز پنجشنبه در توضيح اين ماجرا گفت: هفته گذشته خانواده دختر جواني كه قرار بود به زودي مراسم عروسي وي برگزار شود، براي بيدار كردن عروس به اتاق خواب وي رفتند، اما آنها در كمال تعجب متوجه شدند وي با جمع آوري وسايل خود ازخانه ناپديد شده است.
بر پايه اين گزارش، وقتي تازه داماد كه براي رساندن عروس به آرايشگاه، به خانه خانواده همسرش آمده بود، از ماجرا مطلع شد با بيان اينكه دختر جوان 2 روز قبل گفته بود جشن عروسي را به هر قيمتي به تاخيرخواهد انداخت گفت: آن روزوقتي وي تهديد كرد، فكر نمي كردم بخواهد آن را عملي كند. با دستور داديار شعبه يكم دادسراي جنايي، جست وجوي ويژه اي براي يافتن عروس گمشده آغازشده است.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |