شنبه ۷ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۳ - Jan 27, 2007
تساوي بدون گل استقلال در اصفهان
سايپا، آسوده خاطر در صدر جدول
011970.jpg
همشهري ورزشي- در نخستين هفته از رقابت هاي دور برگشت همه چيز به نفع تيم علي دايي به پايان رسيد. پرسپوليس با ناكامي  برابر ابومسلم و استقلال با توقف مقابل ذوب آهن به سايپا كمك كردند تا اين تيم يك گام مهم ديگر به سوي قهرماني بردارد.
سايپا در اولين ديدار از دور برگشت ليگ برتر حرفه  اي گري كرد. ياران علي دايي در شيراز با پيروزي برابر فجر سپاسي از بحران خارج شدند. آن ها كه به نظر مي رسيد پس از حذف از جام حذفي توسط سپاهان دچار بحران شده اند تيم غلامحسين پيرواني را به خوبي اداره كردند. سايپا درك درستي از فجر سپاسي داشت و جريان بازي به خوبي مؤيد اين نكته بود. دفاع تا دقيقه 80 و يك سره كردن كار شاگردان پيرواني در دقايق پاياني شگرد دايي در اين ديدار بود. تك گل اين بازي را جواد آشتياني در دقيقه 80 با يك ضربه سر به ثمر رساند. اين گل روي سانتر اميد شريفي نسب به دست آمد تا سايپا در پايان اين ديدار با 37 امتياز موقعيت خود را در صدر جدول بيش از پيش تثبيت كند.
اما پاسي ها در كرمان سه امتياز مهم را مقابل مس به دست آوردند تا تيم نادر دست نشان در ورزشگاه خالي از تماشاگر يك شكست خانگي را در آغاز مسابقات دور برگشت ليگ برتر تجربه كند. شاگردان همايون شاهرخي انتقام بازي دور رفت را از كرماني ها گرفتند. گل  اين بازي توسط حسين پاشايي در دقيقه 56 به ثمر رسيد تا پاس نوزده امتيازي شود. به نظر مي رسد سبزپوشان پايتخت كه در دور رفت روزهاي تلخي را تجربه كردند با دومين برد متوالي خود از بحران خارج شده اند.
ذوالفقارنسب قبل از اين بازي گفته بود براي راه آهن رجزخواني نمي كنم. شايد سرمربي برق شيراز مي دانست كه تيمش بازي يك بر صفر را با تساوي عوض مي كند. البته اين تساوي براي اكبر ميثاقيان نتيجه خوبي محسوب نمي شود. راه آهن با اين تساوي امتيازات خود را به يازده رساند و كماكان در جايگاه پانزدهم جدول رده بندي قرار دارد. گل هاي اين بازي را شهرام گودرزي در دقيقه 11 براي برق شيراز و  هادي اصغري در دقيقه 78 براي راه آهن به ثمر رساندند. جدال دو مربي دفاعي ليگ برتر به تساوي كشيده شد.
ملوان در انزلي به سپاهان باخت تا چراغ سبزي به مخالفان احمدزاده نشان داده شود. سرمربي ملوان كه قبل از اين ديدار گفته بود: فقط بايد ببريم و براي هواداران حتي تساوي هم باخت محسوب مي شود، پس از اين باخت خانگي شرايط خود را در انزلي بسيار سخت تر از قبل خواهد ديد. سپاهان در ورزشگاهي كه بردن ملوان در آن كار بسيار سختي است، توانست با دو گل، شاگردان احمدزاده را مغلوب كند. گل هاي سپاهان را محمد نوري در دقايق 22 و 40 به ثمر رساند. ملوان برخلاف سال هاي گذشته امسال حتي در ميانه جدول هم حضور ندارد. آنها با 14 امتياز در ميان قعرنشينان حضور دارند.
محمدحسين ضيايي حالا پس از برد تيمش مقابل استقلال اهواز مي تواند نفسي به راحتي بكشد. سرمربي صباباتري كه پس از حضورش در رأس كادر فني اين تيم نتوانسته بود نتايج دلخواه را كسب كند، در اولين ديدار از دور برگشت توانست با كسب سه امتياز برابر شاگردان فيروز كريمي  دو پله صعود كند و با 18 امتياز موقعيت خود را در جدول رده بندي بهبود بخشد. گل پيروزي بخش صباباتري را آلن آدويچ در دقيقه 28 به ثمر رساند.
فولاد همچنان قعرنشين ليگ برتر است. اين تيم خوزستاني پس از تغيير و تحولات متعدد در كادر فني خود هنوز نتوانسته از بحران خارج شود. آن ها در خانه به پيكان باختند. از طرفي شاگردان ساموئل دارابينيان با اين برد توانستند روند رو به رشد خود را حفظ كنند. تك گل اين بازي را محسن بياتي نيا در دقيقه 55 به ثمر رساند.
پيكان با اين برد خارج از خانه شرايط ايده آل خود را حفظ كرد تا فولاد خوزستان، قهرمان دو فصل پيش ليگ برتر در اولين هفته از دور برگشت ليگ ششم جايگاهي بهتر از قعر جدول پيدا نكند. خوزستاني ها در سايه حضور سرمربي پرتغالي خود هنوز هم در بحران به سر مي برند.استقلال كه پس از حذف از جام حذفي بحران و حاشيه هاي زيادي را طي هفته گذشته تجربه كرد در اصفهان مقابل ذوب آهن به تساوي بدون گل رضايت داد.در اين ديدار سخت كه چندان هم جذاب نبود هر دو تيم به طور مساوي صاحب موقعيت هايي شدند اما در نهايت بازي با تساوي صفر بر صفر به پايان رسيد. هر دو مربي با انديشه هاي محافظه كارانه در اين ديدار به دنبال نباختن بودند؛ چه صمد مرفاوي و چه كربكندي كه موقعيت خود را روي نيمكت متزلزل مي ديدند.
نتايج هفته شانزدهم ليگ برتر
پرسپوليس 3- ابومسلم 4
فجر سپاسي صفر- سايپا يك
ذوب آهن صفر استقلال صفر
مس كرمان صفر پاس يك
ملوان انزلي صفر سپاهان 2
راه آهن يك برق شيراز يك
صباباتري يك استقلال اهواز صفر

خبيري: فيفا فدراسيون كنوني را به رسميت نمي شناسد
مهر: مهدي خبيري گفت: از نظر فيفا فدراسيون فعلي رسميت ندارد و تا زماني كه اداره فدراسيون فوتبال به كميته شش نفره واگذار نشود، نمي توان انتظار داشت ماموريت مورد نظر فيفا انجام شود. عضو كميته شش نفره دوره انتقالي فدراسيون فوتبال با بيان اين مطلب افزود: متاسفانه تاكنون از مسئوليت هايي كه فيفا به كميته شش نفره واگذار كرده تفسيرهاي متفاوتي صورت گرفته كه اين مسئله انجام وظايف كميته را با تأخير و كندي روبه رو كرده و با وجود حسن نيت آقاي علي آبادي و پادرمياني آقاي خادم تاكنون هيچ گونه اتفاق جديدي در حل اختلافات بين سازمان و كميته شش نفره در واگذاري اختيارات صورت نگرفته است. خبيري اظهار داشت: تاكنون سابقه نداشته فيفا براي كشوري چنين فرصتي را قائل شود ولي با توجه به اهميتي كه فيفا براي فوتبال ايران قائل است اين فرصت به ايران داده شد و اين كار تنها براي كمك به فوتبال ايران صورت گرفت كه بايد از اين فرصت به بهترين نحو استفاده كنيم و بر اساس تاكيد فيفا در دوره انتقال هرگونه مكاتبات فدراسيون فوتبال با فيفا بايد از طريق اعضاي كميته شش نفره انجام شود و هرگونه نامه نگاري بدون امضاي اعضاي كميته از نظر فيفا فاقد اعتبار است.

پلاتيني رئيس يوفا شد
بي بي سي: ميشل پلاتيني، بازيكن اسطوره اي دهه هشتاد تيم ملي فرانسه براي چهار سال آينده سكان هدايت اتحاديه فوتبال اروپا را بر عهده گرفت. در انتخابات روز جمعه اتحاديه فوتبال اروپا به منظور انتخاب رئيس بعدي اين اتحاديه پلاتيني با 4 رأي بيشتر نسبت به لنارت يوهانسون رئيس سوئدي و پيشين اين اتحاديه توانست در اين انتخابات به پيروزي برسد. پلاتيني پنجاه و يك ساله با به دست آوردن بيست و هفت رأي رئيس جديد اتحاديه فوتبال اروپا شد.
پلاتيني پس از پيروزي به خبرنگاران گفت: بسيار به وجد آمدم و خوشحالم. هنگامي  كه بازيكن بودم و از يك پيروزي بزرگ لذت مي برديم، اما امروز من نمي دوم، اين شروع كار است، شروع يك ماجراجويي. خوشحالم كه توانستم نماينده فوتبال اروپا باشم و با وجود اين تعداد رأي، ما پنجاه و دو و شايد پنجاه و سه عضو اتحاديه داريم كه همگي پيروز شدند.

مدير مالي سازمان بازنشستگي:
افزايش۱۳.6 درصدي حقوق سال آينده
بازنشستگان امكان پذير نيست
ايسنا: مدير امور مالي سازمان بازنشستگي كشوري گفت: افزايش 6/13 درصدي حقوق بازنشستگان با توجه به رشد 9 درصدي بودجه سازمان بازنشستگي در لايحه بودجه سال 86 امكان پذير نيست و با مشكل جدي روبه رو مي شود.
محسن بازارنوي افزود: در سال جاري با رقم اعتباري 620 ميليارد توماني در قالب رديف بودجه اي جداگانه، حداقل مستمري بازنشستگان كشوري و لشگري به 200 هزار تومان افزايش يافت كه 350 ميليارد تومان آن مربوط به بازنشستگان كشوري و 270 ميليارد تومان آن مربوط به بازنشستگان لشگري است.
وي تصريح كرد: به طور شفاهي مطلع شديم كه در لايحه بودجه سال آينده اين رقم در رديف بودجه سازمان بازنشستگي كشوري لحاظ شده و از سوي ديگر مجموع اعتبار سازمان بازنشستگي كشوري در اين لايحه تنها 9 درصد نسبت به امسال افزايش داشته است. مدير امور مالي سازمان بازنشستگي خاطرنشان كرد: از سوي ديگر بر اساس لايحه مديريت خدمات كشوري حقوق بازنشستگان بايد بر مبناي گروههاي استخدامي  امتياز دريافت كند و اين رقم امتياز در عدد ريالي تعيين شده ضرب شود كه هنوز اين جداول و امتيازات به تصويب مجلس شوراي اسلامي  نرسيده است. به گفته وي به نظر مي رسد حداقل مستمري بازنشستگان به 205 هزار تومان در سال آينده افزايش يابد.
بازارنوي با بيان اين كه از حدود 800 هزار بازنشسته كشوري، 75 درصد حداقل بگير هستند، گفت: تعيين حداقل مستمري بازنشستگان بستگي به مجموع بودجه سازمان بازنشستگي كشوري و تصويب لايحه مديريت خدمات كشوري در مجلس شوراي اسلامي  دارد.
مدير امور مالي سازمان بازنشستگي كشوري همچنين از پرداخت عيدي 175 هزار توماني و بن غيرنقدي 80 هزار توماني بازنشستگان كشوري تا پايان سال خبر داد

رئيس پليس پيشگيري ناجا خبر داد:
افزايش گشت هاي پليس پيشگيري در سراسر كشور
011967.jpg
مهر: سردار عزيزاله رجب زاده، رئيس پليس پيشگيري ناجا اعلام كرد: نخستين اولويت پليس پيشگيري ناجا، آمايش كلانتري ها و پاسگاه ها در سطح سراسر كشور است.وي درباره دومين اولويت نيروهاي پليس پيشگيري، گفت: تغيير ساختار كلانتري ها و پاسگاه ها در راستاي كاربري و خدمت رساني بيشتر، اولويت بعدي است.رئيس پليس پيشگيري ناجا در ادامه بيان داشت: سومين اولويت، بالا بردن استعداد رده هاي اجرايي نيروها در كلانتري هاست.رجب زاده تاكيد كرد: تاكنون 80 در صد از نيروها تامين شده اند و 20 درصد ديگر نيز با اجراي برنامه ريزي، تكميل مي شوند. اين مقام ناجا، پيرامون مانع هاي موجود بر سر تحقق هدف هاي پليس پيشگيري، افزود: استعداد نيروها، امكانات و ميزان آموزش مي توانند در اجراي مأموريت ها موثر باشند. هر گاه كه اين شاخصه ها كاهش يابند، به تبع ميزان موفقيت در ماموريت هاي محوله نيز كمتر مي شود.وي، بيشترين حجم نيروهاي پليس پيشگيري را در گشت هاي خودرويي و پياده نيروهاي مستقر در كلانتري و پاسگاه ها اعلام كرد و گفت: هدف از تمركز بر گشت هاي انتظامي، تقويت امنيت اجتماعي براي پيشگيري از وقوع جرم است. رئيس پليس پيشگيري ناجا يادآور شد: مردم نيز مي توانند مش
كلات و يا شكايت هاي خود را از نيرو، توسط تلفن 197 اعلام كنند و مطمئن باشند كه ما به سرعت رسيدگي مي كنيم

جشنواره شعر فجر، 9 روز تا آغاز
طاهره صفارزاده و محمد قهرمان به
جمع داوران جشنواره شعر فجر پيوستند
گروه ادب و هنر - جشنواره بين المللي شعر فجر كه نخستين جشنواره سراسري شعر در سه دهه اخير است، اين روزها به تيتر اول اخبار شعر بدل شده است.
بنا بر آخرين اطلاعات رسيده طاهره صفارزاده نيز دعوت اين جشنواره را براي داوري در بخش اشعار سپيد و نيمايي پذيرفته است.
تاكنون از ميان 9 بخش موضوعي اين جشنواره تنها 4 بخش گروه هاي داوري خود را شناخته اند؛ اين در حالي است كه تا روز آغاز اين جشنواره فقط 9 روز فاصله داريم. علاوه بر اين در روزهاي اخير دو گروه داوري ديگر علاوه بر گروه هاي داوري موضوعي معرفي شده اند كه معلوم نيست ارتباط آنها با داوري  بخش هاي موضوعي چگونه خواهد بود، بخش كلاسيك و بخش سپيد و نيمايي . در بخش شعر كلاسيك، مشفق كاشاني، محمد قهرمان، محمدرضا روزبه، غلامرضا شكوهي و كاووس حسن لي، در بخش شعر ملي و ميهني، محمدرضا عبدالملكيان، پرويز بيگي حبيب آبادي، خسرو احتشامي، غلامرضا كافي و عبدالرضا رضايي نيا در بخش شعر فارسي زبانان خارج از كشور، علي معلم دامغاني، عليرضا قزوه، هادي سعيدي كياسري، محمدحسين جعفريان، سيدعلي موسوي گرمارودي و در بخش شعر سپيد و نيمايي، طاهره صفارزاده، سيداحمد ميراحسان، محمدباقر كلاهي اهري، عباس باقري و مصطفي علي پور به عنوان داوران اين جشنواره معرفي شده اند. همچنين داوري جشنواره در بخش شعر انقلاب و امام به طور كامل به مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام سپرده شده و سرگروه اين بخش، عبدالجبار كاكايي است و شاعراني چون افشين علا، استاد محمود شاهرخي و منوچهر اكبري و... كار داوري اين بخش را به عهده دارند.
جشنواره شعر فجر پس از اين كه دفتر شعر به عنوان واحدي مستقل در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در دوره جديد اين وزارت شكل گرفت و از شكل شوراي شعر درآمد و رئيس اين دفتر عليرضا قزوه معرفي شد، به پيشنهاد او در شرايطي كه حدود چهار ماه تا ايام دهه فجر فرصت داشتيم، طرح و تصويب شد.ابعاد اين جشنواره، گسترده در نظر گرفته شده است؛ هم از جهت تنوع رشته هايي كه اشعار به مسابقه گذاشته مي شوند و هم از جهت نحوه برگزاري آن. علاوه بر بخش هايي كه در بالا نام برديم، 6 بخش ديگر نيز پيش بيني شده است: شعر دفاع مقدس، شعر جوان، شعر آييني، شعر طنز، تصنيف و ترانه و شعر كودك و نوجوان همچنين جشنواره از شانزدهم تا بيست و سوم در استان هاي خراسان رضوي، شيراز و تهران برگزار مي شود و نيز گفته شده است كه علاوه بر پرس وجو از شاعران پيشكسوت تمام استانها براي گزينش و دعوت شاعران نواحي، 2000 نامه الكترونيكي براي شاعران كشور به عنوان فراخوان شركت در جشنواره ارسال شده است. با توجه به چنين گستردگي و نيز زمان كمي كه از ابتداي شكل گيري طرح اين جشنواره تا برگزاري آن در اختيار دست اندركاران آن بوده است، بايد منتظر ماند و ديد شكل نهايي كار چگونه از آب درمي آيد و آيا وعده ها و ايده  آل هاي اعلام  شده متوليان اين جشنواره مبني بر برگزاري يك جشنواره ملي براي شعر فارغ از حرف و حديث هاي سياسي و مرزبندي هاي ايدئولوژيك با شركت اكثريت شاعران كشور محقق خواهد شد يا نه؟
واگذاري 5 هزار واحد مسكوني به مددجويان كميته امداد
گروه اجتماعي- منصور قمشه مسئول كميته تعاون ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي گفت: در ايام الله دهه فجر توزيع 9 ميليون كالابرگ دولت محترم كه 5/7 ميليون مربوط به خانواده هاي تحت حمايت كميته امداد حضرت امام خميني و 5/1 ميليون مربوط به خانواده هاي تحت حمايت سازمان بهزيستي است آغاز مي شود.وي همچنين به واگذاري 5 هزار واحد مسكوني در قالب طرح بهسازي منازل خانواده هاي كميته امداد و 1400 واحد مسكوني سازمان بهزيستي به مددجويان تحت حمايت و تحويل 320 واحد مسكوني به مددجويان خانواده كميته امداد استان تهران با مشاركت نيكوكاران اشاره كرد و گفت: در ايام دهه فجر مركز تشخيص طبي وليعصر (MRI) وابسته به كميته امداد با تخفيف 50 درصد براي مراجعه كنندگان و به طور رايگان براي خانوار تحت حمايت ارائه خدمت مي نمايد.
منصور قمشه، آزادي 850 زنداني نيازمند ديات توسط ستاد ديات كميته امداد و آغاز توزيع پوشاك 300 هزار خانواده تحت حمايت كميته امداد استان تهران و ساير نيازمندان با هزينه اي بالغ بر 30 ميليارد ريال را از ديگر برنامه هاي اين كميته اعلام كرد.

داخلي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |