چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۱۸ - Feb 28, 2007
هفته آينده توزيع مي شود
سبد غذايي برا ي كاركنان و بازنشستگان دولت
015717.jpg
گروه اجتماعي- واگذاري سبد غذايي به كاركنان و بازنشستگان دولت از هفته آينده آغاز مي شود.
عبدالرضا مصري، وزير رفاه و تأمين اجتماعي، با اعلام اين خبر گفت: هريك از كاركنان و يا بازنشستگان دولت كه كمتر از 400 هزار تومان در ماه حقوق مي گيرند از اين سبد غذايي بهره مند خواهند شد.وي افزود: تمامي كاركنان دولت اعم از رسمي، قراردادي، كار معين و پيماني از اين مزايا بهره مند خواهند شد.
وزير رفاه و تأمين اجتماعي با تأكيد بر اين كه اين اقدام در راستاي هدفمند كردن يارانه هاست، گفت: در راستاي هدفمند كردن يارانه ها امسال سعي شده تا برنامه ريزي دقيق تري نسبت به تحت پوشش قرار دادن گروه هايي با درآمد پائين تر داشته باشيم كه واگذاري سبد غذايي به كاركنان دولت نيز يكي از اين اقدامات است.
مصري با اشاره به اين كه سبد غذايي به ميزان 30 هزار تومان به كاركنان دولت واگذار مي شود اين اقدام را در راستاي اجراي ماده 160 قانون بودجه كل كشور عنوان كرد.وزير رفاه و تأمين اجتماعي افزود: براي اجراي اين كار از تمامي استانداري هاي سراسر كشور درخواست كرده ايم كه فهرستي از افراد داراي شرايط را تهيه و نسبت به تهيه و توزيع اين سبد اقدام كنند.به اعتقاد وزير رفاه و تأمين اجتماعي اجراي اين طرح به صورت استاني مانع از صرف زمان خواهد بود و اين كار با سرعت مناسب تري انجام خواهد شد.وي در خصوص برنامه هاي سال آينده وزارتخانه متبوعش گفت: براي سال آينده برنامه هاي مختلف و متنوعي در نظر گرفته ايم كه بنا به مصوبات نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اجراي برنامه هايمان را اولويت بندي خواهيم كرد.وزير رفاه و تأمين اجتماعي تأكيد كرد كه اولويت وزارت رفاه در اجراي برنامه براي سال آينده اتمام پروژه هاي نيمه تمام سال هاي گذشته است.
مصري با اشاره به رقم 300 ميليون تومان در نظر گرفته شده در لايحه بودجه سال آينده كشور گفت: اين بودجه براي انجام و اجراي 7 قانون از جمله اجراي قانون جامع معلولين، اجراي طرح فقرزدايي، توانمندسازي زنان سرپرست خانوار، فقرزدايي و كنترل و پيشگيري از سوءتغذيه در اختيار وزارت رفاه قرار مي گيرد.
توزيع سهام عدالت بازنشستگان طي 3 ماه آينده
عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت: توزيع سهام عدالت بازنشستگان و كارگران طي 3 ماه آينده آغاز خواهد شد.
موسي الرضا ثروتي به خبرگزاري مهر گفت: توزيع سهام عدالت در بين 5 دهك پايين جامعه و در راستاي رفع مشكلات خانواده هاي نيازمند مؤثر خواهد بود و مي توان آن را حركت جدي دولت در راستاي كاهش شكاف بين فقير و غني عنوان كرد.وي تصريح كرد: در حال حاضر سهام عدالت در ميان افراد تحت پوشش بهزيستي و كميته امداد توزيع شده است. همچنين رزمندگاني كه سابقه 6 ماه حضور در جبهه را دارند، سهام عدالت دريافت كرده اند.

اعتبار 10 ميليارد توماني توانمندسازي
محرومان اختصاص نيافت
ايسنا: مديركل دفتر امور حمايتي و امدادي وزارت رفاه اعلام كرد: علي رغم قرار داشتن در ماه پاياني سال، هنوز موافقتنامه 10 ميليارد توماني اعتبار توانمندسازي نيازمندان از سوي سازمان مديريت تبادل نشده است.
ماهر با اشاره به اين كه مناطقي از كشور كه بايد مداخلات مربوط به توانمندسازي در آنها انجام شود، با همكاري وزارت بهداشت، سازمان بهداشت جهاني و وزارت جهاد كشاورزي،  شناسايي شده است، افزود: در عين حال تاكنون هيچ بودجه اي به اين امر اختصاص نيافته است. به گفته مديركل دفتر امور حمايتي و امدادي وزارت رفاه مقرر بود اعتبار مربوط به توانمندسازي با 3 گرايش خانوارهاي نيازمند و به ويژه معلولان و خانوارهاي زن سرپرست در استان هاي محروم از جمله چهارمحال و بختياري، سيستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و ... اجرايي شود. ماهر اظهار كرد: آخرين تصميم سازمان مديريت در اين زمينه تخصيص رقم 10 ميليارد تومان بودجه توانمندسازي به عنوان كمك هاي رئيس جمهوري در سفرهاي استاني بوده، اما رسماً اين موضوع نيز به وزارت رفاه اعلام نشده است.

در مراسم گراميداشت سالگرد استقلال كانون وكلا مطرح شد
استقلال وكيل و كانون وكلا از هم جدا نيست
تقلال كانون وكلا مطرح شد
گروه اجتماعي- مراسم گراميداشت پنجاه وپنجمين سالگرد صدور لايحه  قانوني استقلال كانون وكلاي دادگستري و روز وكيل در تالار بزرگ كشور برگزار شد. بهمن كشاورز رئيس كانون وكلاي مركز گفت: استقلال وكيل و كانون وكلا را از هم جدا نمي دانيم و معتقديم تنظيم آيين نامه جديدي در زمينه استقلال وكلا به علت وجود قانون مشخص و كامل فعلي دوباره كاري است. وي دائمي شدن ماده 187 را ناقض استقلال كانون وكلا دانست.
اسماعيل حميدي عضو كميسيون قضايي مجلس نيز در اين مراسم گفت: موضوع ماده 187 به صورت مكرر مورد بررسي قرار گرفت و بنا بر اين بود كه اين برنامه به مدت 4سال باشد و پس از آن اعتبار خود را از دست بدهد.حميدي افزود: آنچه مسلم است وجود 2 نهاد موازي كنار يكديگر تبعاتي به همراه خواهد داشت و اميدواريم با اصلاحاتي كه صورت مي گيرد گامي در جهت پيشرفت و ترقي شغل وكالت برداريم.

12 ميليون ايراني
تحت پوشش بيمه درماني نيستند
گروه اجتماعي- معاون وزير رفاه گفت: 8 تا 12 ميليون نفر از جمعيت كشور تحت پوشش هيچ بيمه درماني قرار ندارند.
شمس اردكاني، مديرعامل سازمان بيمه خدمات درماني در بيست و هشتمين اجلاس روساي خدمات درماني در قم گفت: در صورت تصويب بودجه سال 86 توسط مجلس، كليه اقشار نيازمند تحت پوشش بيمه خدمات درماني قرار خواهند گرفت كه در اين صورت مي توان قاطعانه گفت كه بيمه همگاني در كشور اجرا شده است. وي افزود: به علت اين كه هم اكنون اطلاعات دقيقي از تعداد نفرات بيمه نشده در كشور وجود ندارد، مي توان تخمين زد 8 تا 12 ميليون نفر از جمعيت كشور تحت پوشش هيچ نوع بيمه درماني نيستند.
وي با اشاره به اجراي طرح بيمه درمان روستاييان افزود: در مناطق روستايي، تقريباً تمام افراد تحت پوشش قرار گرفته اند و تا كنون مراجعه كننده جديدي در اين راستا نداشته ايم و در صورتي كه كساني هنوز از بيمه درمان روستاييان برخوردار نيستند، مي توانند با مراجعه به مراكز ذيربط اقدام به گرفتن دفترچه بيمه درماني كنند.

مانور ملي ايمني و نجات دريايي در چابهار
چابهار- خبرنگار همشهري: روزهاي 13 و 14 اسفند ماه جاري همايش و مانور ملي ايمني و تجسس نجات و اطفاء حريق دريايي در چابهار و در محدوده آبهاي خليج چابهار و درياي عمان برگزار مي شود. مديركل بنادر و كشتيراني سيستان و بلوچستان با تأييد خبر، اعلام كرد: گستردگي محل اجراي اين مانور دو روزه حدود 50 مايل خواهد بود.
وي افزود: از آنجا كه يكي از رسالت هاي سازمان بنادر و كشتيراني، امدادرساني دريايي است به همين منظور سازمان بنادر و كشتيراني كشور با همكاري ارگان هاي مرتبط، مانور فوق را به اجرا درخواهند آورد. در اين مانور واحدهايي از استانهاي سراسر كشور جهت حضور و آمادگي لازم براي مواقع احتمالي حادثه، شركت خواهند داشت. چابهار به لحاظ موقعيت خاص و احتمال وقوع سونامي و نيز به دليل ارتباط با آبهاي آزاد و جبهه باز اقيانوس هند و درياي عمان و وجود بادهاي موسمي به عنوان مكاني مناسب براي اين مانور انتخاب شده است.

فرمانده نيروي انتظامي:
اقدامات پيشگيرانه چهارشنبه آخر سال تشديد مي شود
015714.jpg
گروه اجتماعي- فرمانده نيروي انتظامي گفت: پليس در زمينه پيشگيري و جلوگيري از توزيع مواد محترقه خطرآفرين تاكنون مقادير قابل توجهي از اين مواد را ضبط كرده است.
سردار اسماعيل احمدي ژمقدم، در جمع خبرنگاران، افزود: اقدامات نيروي انتظامي در خصوص كنترل حوادث چهارشنبه آخر سال و توجه به مسايل فرهنگي در روزهاي آينده شديدتر مي ژشود و هشدارهاي لازم براي جلوگيري از وقوع حوادث به مردم ارايه خواهد شد. احمدي ژمقدم، تصريح ژكرد: بايد شرايطي ايجاد شود كه برگزاري جشن چهارشنبه آخر سال در چند ساعت مشخص برگزار شود و در روزهاي قبل و بعد از آن درگير چنين مسايلي نباشيم. به گفته وي، با افرادي كه براي مردم ايجاد مزاحمت كنند، به شدت برخورد خواهد شد. همچنين باندهاي شرور در اين زمينه دستگير و به مقامات قضايي تحويل داده مي ژشوند. فرمانده نيروي انتظامي، افزود: در سال گذشته مزيت برگزاري چهارشنبه آخر سال نسبت به سال قبل از آن بسيار بيشتر بود و اميدواريم در سال جاري نيز شاهد برگزاري بهتر اين مراسم و كاهش حوادث ناشي از آن باشيم. وي، گفت: نبايد جشن و شادي چهارشنبه آخر سال با خطر و مسائل غيراخلاقي همراه شود. احمدي ژمقدم، با اشاره به اقدامات پليس در ايام نوروز، گفت: امسال تعطيلات نوروز حدود 20 روز خواهد بود و پليس همه نيروهاي خود را براي خدمت ژرساني به مردم در اين ايام به كار گرفته و از نيروهاي بسيج نيز كمك گرفته است

معافيت تحصيلي براي پذيرفته شدگان آزمون كارشناسي
پليس: رئيس سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي گفت: تمامي افرادي كه پس از اتمام مهلت آزمون كارداني به كارشناسي در اين آزمون شركت كرده و پذيرفته شده اند، معافيت تحصيلي مي گيرند؛ مگر اين كه غيبت داشته باشند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار كارگر در حاشيه ديدار حضوري در مركز نظارت همگاني ناجا (197) در جمع خبرنگاران، گفت: افرادي كه بدون آزمون در رشته هاي كارداني و فني و حرفه اي به دانشگاه ها راه يافته اند، با توجه به اين كه قبل از دي ماه ثبت نام شده اند، مشكلي جهت گرفتن معافيت تحصيلي ندارند.
سردار كارگر افزود: اگر شخصي خارج از فرجه در آزمون كارداني به كارشناسي شركت كرده باشد، عذرش پذيرفته مي شود، چرا كه به دليل تأخير در آزمون، سازمان وظيفه عمومي ناجا فرجه را تمديد كرد، اما افرادي كه هم خارج از فرجه در آزمون شركت كرده و هم غيبت داشته اند، بايد به خدمت بروند

رضازاده، سفير ايران در مبارزه با مواد مخدر شد
گروه اجتماعي - دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ديدار حسين رضازاده، اين ورزشكار نامي را به عنوان سفير جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با مواد مخدر معرفي كرد. به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر، فدا حسين مالكي دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر، در اين ديدار گفت: مقام معظم رهبري در حكمي خطاب به سران سه قوه اعتياد را بلاي بزرگ براي جوانان اعلام كرده اند و پيشگيري از اعتياد مهم ترين استراتژي مبارزه با مواد مخدر است. فدا حسين مالكي افزود: قهرمانان بزرگي چون رضازاده الگوي بسيار خوبي براي جوانان ما و مشوق آنها براي عدم گرايش به اعتياد هستند. حسين رضازاده، قوي ترين مرد جهان نيز در اين ديدار گفت: بهترين راه براي جلوگيري از اعتياد جوانان روي آوردن آنان به ورزش است. وي افزود: بايد امكانات فراهم شود تا گرايش جوانان به مواد مخدر كمتر شود.

با مردم
سيم كارت و هزينه هاي جنبي
@ در مورد خدمات سيم كارت، دريافت مبالغ گوناگون از قبيل عوارض و ماليات كه يك بار هنگام فروش از خريدار دريافت مي شود يا خدمات ويژه، نياز به توجيه و استدلال دارد. چون گاهي هزينه هاي جنبي از هزينه  مكالمه بيشتر است!
ه. خراساني زاده- كاشان
سنگك بدون سبوس؟!
به تازگي سبوس كه از افزودني هاي حياتي و مهم نان سنگك به شمار مي آيد، از اين نان حذف شده در حالي كه بنا به گفته كارشناسان تغذيه وجود سبوس براي سلامتي انسان و بخصوص پيشگيري از بيماري سرطان روده لازم و ضروري است. متوليان نان كشور بايد واحدهاي پخت سنگك را ملزم به استفاده از سبوس كنند.
يلدا حيدري- تهران
اراضي واقع در طرح هاي شهري
طرح جامع شهر تهران قرار بود بهمن ماه 85 ابلاغ شود، اما ظاهراً، اين كار با 2 ماه تأخير انجام خواهد شد. از مشكلات كليدي طرح جامع تهران آن بخش از اراضي متعلق به مردم است كه در محدوده طرح هاي شهري قرار گرفته و در نتيجه سال هاست صاحبان آنها امكان هيچ گونه ساخت و ساز يا معامله اين اراضي را ندارند كه اميد است با ابلاغ هرچه زودتر طرح جامع، اين مساله نيز به گونه اي عادلانه حل شود.
عزتي- تهران
دستفروشان بابل
در شهر بابل مكان هاي ويژه اي حتي در روزهاي ويژه براي دستفروشان اختصاص داده شده است. با وجود اين حضور دستفروشان در سطح شهر به خصوص شب ها، نياز به ساماندهي دارد.
ناصر نيكپور- بابل
هزينه  زودتر آمد!
براي خريد سيم كارت مثل بسياري از متقاضيان ثبت نام كرده بودم، اما امسال قبل از آن كه سيم كارت را دريافت كنم، قبض پرداخت بابت سيم كارت دريافت نشده به دستم رسيده است كه بابت آن بايد 3 هزار و 300 تومان بپردازم. اميدوارم شركت مخابرات از اين معما پرده بردارد.
محمداسماعيل مداح- تهران
سوغات گوشخراش تهران!
@ از پديده هاي جديد در شهر اصفهان بوق هاي گوشخراش خودروهاست كه بدون هيچ گونه كنترلي اعصاب شهروندان را مي فرسايد! ظاهراً اين روش آزاردهنده از تهران به اصفهان و ديگر شهرهاي كشور سرايت كرده است. چرا دستگاه هاي مسئول از جمله سازمان محيط زيست، راهنمايي و رانندگي براي جمع آوري بوق هاي غيرمجاز اقدام نمي كنند؟
شايسته ضابطي فر- اصفهان
آگهي را كم و صفحه ها را زياد كنيد
انتظار داشتيم همزمان با افزايش قيمت روزنامه آن هم تا ميزان 2 برابر كه از ابتداي انتشار همشهري تاكنون سابقه نداشته، حداقل حجم آگهي ها را كم مي كرديد و بر تعداد صفحات مي افزوديد.صريح بگويم، با قيمت فعلي، همشهري بايد در 48 صفحه با ميزان آگهي متعادل منتشر شود تا ما خوانندگان راضي باشيم.
افروز- رشت
با خوانندگان گفت وگو نكرديد
براي افزايش بهاي روزنامه، شايد حق با شما باشد. چون در سال هاي اخير، هميشه روزنامه همشهري با پايين ترين قيمت عرضه شده است. اما دلايلي كه مطرح شده قانع كننده يا براي ما واضح نيست، با خوانندگان روزنامه بايد بيشتر گفت و گو مي كرديد و آنها را در جريان قرار مي داديد. مثلاً  موضوع فشار ساير روزنامه ها، خوب تشريح نشده است.
عظيمي- تهران
مخالف افزايش قيمت هستم
با گران كردن همشهري مخالفم، چون يك روزنامه متعلق به مردم، در اين موقع كه همه جا صحبت از گراني شب عيد است، نبايد نرخش را بالا مي برد.
ربابه صادقي اشكور- قزوين
پرداخت نشده است
با وجود وعده قبلي يكي از ارگان ها به بازنشستگان اين ارگان مبني بر پرداخت نقدي به جاي بن هاي غيرنقدي كه از آذرماه امسال در فيش هاي حقوقي نيز قيد شده بود، هنوز از اين اقدام خبري نشده است.
الف. حسيني- تهران
گراني، ميراث دلالان در تنكابن
از 2 سال پيش با هجوم دلالان زمين به تنكابن بهاي زمين در اين منطقه مثل ديگر نقاط استان مازندران ناگهان ترقي كرد. شبكه هاي دلالي، معاملات خود را انجام دادند و سود خود را نيز بردند و طبق معمول، سرمايه ها را از اين بخش خارج نمودند و حال تنها تورم و گراني براي اهالي بومي تنكابن باقي مانده است. براي كنترل اين گونه فعاليت هاي زيان بار بايد اهرم هاي قانوني به كار گرفته شود.
ف.س.تنكابني- تنكابن
كمبود آسفالت و روشنايي
در سطح بزرگراه شهيد بابايي دست اندازهاي زيادي وجود دارد و علاوه بر اين، اين بزرگراه از روشنايي برخوردار نيست كه اميد است با توجه مسئولان، اين قبيل كمبودها برطرف گردد.
علي محمدي- تهران
متقاضي تأسيس دارالترجمه
@ از 2 سال پيش براي تأسيس دارالترجمه طبق ضوابط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اقدام كردم، اما پس از اين مدت،  اعلام شده كه طبق بخشنامه تا اطلاع ثانوي صدور مجوز دارالترجمه متوقف شده است. خواستار حل اين معضل هستم.
م. قاسمي- ساوه
غلط هاي چاپي در كتابهاي كارشناسي ارشد
@ كتاب هاي دوره كارشناسي ارشد سنجش 3 در رشته علوم سياسي و روابط بين الملل داراي غلط هاي چاپي زيادي است. اميدوارم با اعمال دقت بيشتر از سوي دست اندركاران چاپ و انتشار اين كتاب ها شاهد چنين مسائلي نباشيم.
ن.م- تهران
خط فقر و زير خط فقر
وقتي خط فقر 400 هزار تومان است، براي حقو ق بگيراني كه ميزان دريافتي آنها حداكثر 200 هزار تومان است،  مي توان جايگاه فقر را شناخت.بر عهده دولت است كه نيازهاي مردم و ميزان دريافتي حقوق بگيران را طوري تنظيم كند كه فقر از جامعه ريشه كن شود.
سكينه شكرآقايي- كرج

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |