چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۱۸ - Feb 28, 2007
ادعاي متهم به قتل : بيهوش بودم، نفهميدم
015756.jpg
015759.jpg
گروه حوادث- متهم پرونده قتل يك راننده آژانس و مجروح كردن راننده ديگري، صبح ديروز در جلسه محاكمه اش مدعي شد جنايت توسط يكي از رفقايش اتفاق افتاده و وي در اين جنايت هيچ نقشي نداشته است.
اين متهم جوان كه يك مأمور اخراجي پليس است در دومين سرقت خونين خود، راننده آژانسي را با 18 ضربه چاقو به شدت مجروح كرد، اما وقتي اين راننده به طور معجزه آسايي زنده ماند، در جلسه ديروز عليه او شهادت داد. شامگاه 30 مهر۴۸ با پيدا شدن جسد خونين مردي ميانسال در روي پل فرودگاه در كيلومتر 5 جاده ساوه، كارآگاهان پليس رباط كريم در برابر پرونده قتلي قرار گرفتند كه هيچ سرنخي از قاتل در اختيار نداشتند. وقتي در بررسي هاي اوليه مشخص شد مرد قرباني به نام حسن، راننده يك آژانس در قزوين بوده و ساعاتي قبل از پيدا شدن جسدش براي رساندن مسافري ناشناس به كرج، به دنبال وي رفته است، شناسايي اين مسافر در دستور كار قرار گرفت
يك ماه بعد از جنايت در حالي كه بررسي هاي پليس در اين مورد به بن بست خورده بود، برادر مقتول به اداره پليس رفت و آنها را در جريان تماس هاي عجيب يك مرد قرار داد. وي به كارآگاهان گفت: در حالي كه خودروي برادرم از هنگام جنايت به سرقت رفته است، پيرمردي چند روز است كه با خانه وي تماس مي گيرد و ادعا مي كند برادر مقتولم خودرو پرايدش را به پسر او به نام صفرعلي فروخته ولي براي سند زدن به دفترخانه نمي آيد.
از آنجايي كه احتمال مي رفت پسر اين پيرمرد با ماجراي خونين راننده آژانس ارتباط داشته باشد و پيرمرد بدون آن كه از ماجراي اين جنايت اطلاع داشته باشد با شماره تلفن روي مدارك خودرو تماس گرفته باشد، محل سكونت وي در كرج شناسايي شد و وقتي كه كارآگاهان خودرو راننده آژانس را كه پلاكي جعلي داشت در حياط خانه آنها كشف كردند، پسر اين پيرمرد دستگير شد.
با دستگيري اين جوان 25 ساله وي تحت بازجويي قرار گرفت. همزمان با دستگيري اين مرد جوان راننده ديگري نيز كه مدتي قبل طعمه مرد جوان شده بود ولي به طرز معجزه آسايي از ضربات چاقوي او جان به در برده بود او را شناسايي كرد و آن وقت بود كه صفرعلي لب به اعتراف گشود و انگيزه خود را از جنايت، سرقت خودرو راننده هاي آژانس عنوان كرد.
روز گذشته با تكميل تحقيقات، جوان جنايتكار روبه روي 5 قاضي شعبه 71 دادگاه كيفري استان قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت، در اين جلسه بعد از  بيان كيفرخواست از سوي نماينده دادستان و درخواست قصاص از سوي خانواده مقتول، دومين طعمه شكارچي رانندگان آژانس كه وي را شناسايي كرده بود به تشريح حادثه تلخي كه برايش اتفاق افتاده بود پرداخته و با اشاره به متهم پرونده در دادگاه گفت: روز حادثه اين مرد خودرو مرا از قم به مقصد كرج كرايه كرد، چون در طول مسير او خودش را مأمور پليس معرفي كرده بود به او اعتماد كردم و وقتي كه او به من يك نوشيدني تعارف كرد، بدون آن كه شك كنم آن را نوشيدم ولي ديگر چيزي نفهميدم، در حالي كه نيمه هوش بودم او مرا صدا كرد و مدعي شد خودرو پنچر شده است، از خودرو پياده شدم تا لاستيك ها را كنترل كنم ولي ناگهان او با چاقو به من حمله ور شد، من كه تازه متوجه نيت شومش شده بودم خودم را به مردن زدم و او دقايقي بعد وقتي تصور كرد كه مرده ام با خودروام متواري شد. به زحمت خودم را كشان كشان به گاراژي در جاده بوئين زهرا رساندم و نجات پيدا كردم. يك هفته بعد از اين ماجرا بود كه از دستگيري مردي كه به رانندگان آژانس حمله مي كرد در رباط كريم اطلاع پيدا كردم و در اداره پليس رباط كريم بود كه اين مرد را شناسايي كردم.
پس از ادعاهاي راننده آژانس، جوان متهم در جايگاه قرار گرفت اما وي با رد اتهام قتل عمدي راننده آژانس گفت اين نقشه يكي از دوستانم بود كه روز جنايت مرا به قزوين كشاند و در آنجا بعد از كرايه آژانس من و راننده را با دادن نوشيدني مسموم وبيهوش كرد و با رها كردن ما، خودرو را به سرقت برد. او مدتي بعد دوباره به سراغم آمد و خودروي پرايد را به من داده و گفت كه آن را برايم خريداري كرده است. من اصلاً از قتل خبر نداشتم و نمي دانستم صاحب خودرو به قتل رسيده است.
اين مرد در ادامه درباره اظهارات رضا مرد نجات يافته نيز مدعي شد: حرف هاي اين مرد دروغ است و اگر وي شاهدي براي ضرباتي كه به وي زده ام دارد به دادگاه بياورد. بر پايه اين گزارش، قرار است حكم درباره اين پرونده ظرف مدت قانوني صادر شود.

بوي مرگ در گاوصندوق خانگي
جنايتكار افغان پس از آن كه در جريان نظافت خانه
گاوصندوقي را ديد، نقشه قتل زن صاحبخانه را طراحي كرد
015753.jpg
گروه حوادث- زن ثروتمند ، 2روز پس از بازگشت از انگلستان، گرفتار طمع خونين يك نظافتچي افغان شد كه قصد داشت با گشودن در گاوصندوق بزرگ خانگي، يكشبه پولدار شود.
هنوز۴۸ ساعت از بازگشت فلور، زن 52 ساله ايراني مقيم انگلستان به تهران نگذشته بود كه خبر قتل او به كارآگاهان پليس جنايي پايتخت گزارش شد. راز اين واقعه دردناك پس از آن گزارش شد كه يكي از اقوام زن ميانسال بعد از يك روز بي خبري از مسافر تازه از راه رسيده، نگران و مضطرب به مقابل خانه او در خيابان يخچال رفت ولي با قدم گذاشتن به اين خانه ،در حاليكه از به هم ريختگي خانه مشكوك شده بود، در اتاق خواب خانه با جسد زن ميانسال كه با ضربات چاقو از پاي درآمده و جسدش بر روي تخت خواب رها شده بود روبرو شد.
ساعتي بعد هنگامي كه خودروهاي كارآگاهان اداره 10آگاهي تهران مقابل قتلگاه زن 52 ساله توقف كردند، تحقيقات براي يافتن راز قتل فلور كه ساعت ها از مرگ وي مي گذشت آغاز شد.
كارآگاهان جنايي پليس در تحقيقات مقدماتي خود دريافتند مقتول از سال ها قبل به انگلستان رفته ولي هر از چند گاهي براي ديدار خانواده و سرزدن به املاكش به ايران سفر مي كند ولي وي هيچ اختلافي كه بتواند انگيزه اي براي قتلش باشد با كسي نداشته است.
با ادامه تحقيقات از همسايگان و آشنايان زن مقتول مشخص شد كه پس از هر بار بازگشت اين زن به ايران،مردي افغاني به عنوان نظافتچي به خانه وي آمده و كارهاي نظافت خانه اش را انجام مي دهد، كارآگاهان در حال بررسي اين سرنخ بودند كه كارت ويزيت كوچكي كه متعلق به مردي به نام خال محمد افغان بود در خانه مقتول كشف شد.
با اين سرنخ ، دستگيري جنايتكار افغان به عنوان مظنون كليدي ارتكاب اين جنايت در دستور كار پليس جنايي قرار گرفت و كارآگاهان در عملياتي تخصصي توانستند به سرعت ردي از كارگر افغاني ديگري كه با خال محمد ارتباط داشت در يك ساختمان نيمه كاره حوالي خيابان تجريش پيدا كنند.
اين مرد افغان در ابتدا منكر  آشنايي با وي بود اما سرانجام در بازجويي هاي فني و پليسي لب به اعتراف گشوده و گفت : اين مرد افغان و يكي از دوستان او به نام خال نظر تا چند روز قبل در اين ساختمان نيمه كاره زندگي مي كردند، آنها صبح روز بيست و پنجم دي ماه(روز قتل زن ) از خانه خارج شده و ظهر آن روز سراسيمه وپريشان به خانه بازگشتند، وقتي علت آشفتگي آنها را پرسيدم خال نظرگفت: صبح براي نظافت منزل زني در خيابان يخچال همراه خال محمد به آنجا رفتم، خال محمد زن صاحبخانه را براي سرقت گاوصندوق خانه به قتل رساند، اما نتوانست در گاوصندوق را بازكند.
سرهنگ حسين خوئيني معاون آگاهي پايتخت روز گذشته در توضيح اين خبر گفت: در ادامه بررسي ها مشخص شد كارآگاهان پايگاه دوم آگاهي پايتخت نيز به خاطر سرقت 15 تن ميلگرد در تعقيب مرد جنايتكار افغان هستند. با جمع آوري اطلاعات پليسي محل زندگي پدر زن خال محمد در حوالي ميرداماد شناسايي شد وبا بازجويي از وي بود كه مخفيگاه مرد افغان دركرج شناسايي شد و وي ساعت 1 بامداد سي ام بهمن ماه در حالي كه مسلح به اسلحه كمري بود و قصد فرار داشت درمحاصره پليس درآمده وبازداشت شد.
مرد افغان با وجود شواهد پليسي فراوان در بررسي هاي اوليه منكر آشنايي با قرباني بود. ولي وقتي وي با ساكنان آپارتمان مواجهه حضوري داده شد و همسايه ها او را شناسايي كردند،ديگر راهي براي فرار از بيان واقعيت براي او نماند .
خال محمد سرانجام پس از۷ روز بازجويي ، روز گذشته با اعتراف به قتل فلور در خصوص چگونگي طراحي نقشه قتل و اجراي آن گفت : در سفر قبلي مقتول به ايران وقتي براي نظافت منزلش به خانه او رفتم متوجه گاو صندوق بزرگي كه در خانه داشت شدم، براي همين نقشه قتل وسرقت از گاوصندوق را كشيدم،ولي قبل از اينكه قادر باشم نقشه را اجرا كنم، او به انگلستان بازگشت و من در اجراي نقشه ام ناكام ماندم ، مي دانستم او بار ديگر به ايران باز مي گردد براي همين خانه او را مدتها تحت نظرداشتم تا اينكه يك روز قبل از جنايت متوجه شدم او به ايران بازگشته است ، به بهانه نظافت كردن به جلوي خانه اش رفتم ،او از من خواست فرداي آن روز براي تميز كردن منزلش به آنجا بروم .
ساعت 11 روز حادثه به همراه خال نظر به قتلگاه رفتيم، خال نظر در راهروها مشغول كار بود و من در اتاق ديگري وانمود مي كردم كه دارم نظافت مي كنم در اين موقع فلور به اتاق خواب خود رفت وخوابيد، موقعيت را مناسب ديده و با چاقويي در دست به وي حمله ور شدم و او را درخواب غافلگير كرده وبه قتل رساندم .تلاش آن روز من و خال نظر براي گشودن گاوصندوق بزرگ خانه بي ثمرماند و ما تنها توانستيم 1000 دلار داخل كيف قرباني را سرقت كرده و از قتلگاه بگريزيم .

مأمور قلابي، به دام طعمه افتاد
عكس بدون پوشش متهم به دستور
بازپرس شعبه 12 صادقيه منتشر مي شود
015762.jpg
گروه حوادث- بازپرس دادسراي ناحيه 5 از كساني كه از سوي يك مأمور قلابي پليس مورد اخاذي قرار گرفته اند خواست براي شناسايي او به دادسرا مراجعه كنند.
اين مامور قلابي زماني كه براي اخاذي از يكي از طعمه هايش با او قرار گذاشته بود، به محاصره پليس درآمد و دستگير شد.
صبح 22 بهمن، مردي به شعبه 12 بازپرسي در دادسراي ناحيه 5 تهران رفت و از يك مأمور قلابي كه قصد اخاذي از او را داشت شكايت كرد. اين مرد به بازپرس علي رضا منافي آذر گفت: شب قبل در بزرگراه تهران-كرج در حال رانندگي بودم كه مردي جلوي خودروي مرا گرفت و در حالي كه بي سيم در دست داشت ادعا كرد مأمور پليس است. او با اين بهانه كه من سرعت غير مجاز داشتم شروع به بررسي مداركم كرد و براي آنكه آنها را پس دهد درخواست پول كرد. وقتي هم كه به او گفتم پولي همراهم ندارم، وي تمامي مداركم را در جيبش گذاشت، قرار شد فرداي آن روز او را در ميدان پونك ملاقات كنم و در ازاي دادن 100 هزار تومان به وي مداركم را پس بگيرم.
پس از اظهارات اين مرد، بازپرس منافي دستور بازداشت مامور قلابي را صادر كرد و ماموران با محاصره محل قرار به كمين او نشستند. دقايقي بعد در حالي كه وي براي گرفتن پول به محل قرار آمده بود در يك عمليات غافلگيرانه بازداشت و به دادسرا انتقال يافت. او كه در تحقيقات اوليه ادعا مي كرد بي گناه است زماني كه از سوي تعدادي از شاكيان پرونده شناسايي شد لب به اعتراف گشود و به اخاذي از آنها اعتراف كرد. از آنجا كه احتمال مي رود افراد ديگري نيز از سوي اين مامور قلابي مورد اخاذي قرار گرفته  باشند بازپرس شعبه 12 از كساني كه اموال شان توسط وي به سرقت رفته است خواست براي شكايت از او به دادسراي ناحيه 5 در فلكه دوم صادقيه مراجعه كنند.

پليس در جستجوي مخفيگاه جزايري
گروه حوادث- در حالي كه فرمانده پليس كشور از به دست آمدن سرنخ هايي از مخفيگاه شهرام جزايري خبر مي دهد، جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت گروهي از مأموران پليس براي بررسي احتمال حضور شهرام جزايري در يك كشور عربي، عازم اين كشور مي شوند.
فرمانده نيروي انتظامي روز گذشته در حاشيه  همايش استاندارد سازي رفتار پليس در تهران، گفت: خانواده شهرام جزايري عرب در كشور امارات متحده عربي هستند و سرنخ هايي در اداره آگاهي درباره مخفيگاه اين متهم به دست آمده است.
سردار اسماعيل احمدي مقدم با اشاره به اينكه به طور دقيق نمي توان در مورد مخفيگاه اين متهم اقتصادي اظهارنظر كرد افزود: فرار جزايري برنامه ريزي شده بود و در فرار او مسئوليتي متوجه ناجا نيست چرا كه اعزام و بدرقه متهمان به عهده سازمان زندان ها است. در اين همايش همچنين جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اينكه گروهي از ماموران پليس براي بررسي احتمال حضور جزايري در يك كشور عربي، به اين كشور اعزام مي شوند گفت: منابعي به پليس ايران گزارش هايي در خصوص حضور احتمالي شهرام جزايري در يك كشور عربي داده اند كه اين گزارش ها در حال بررسي است. سردار حسين ذوالفقاري ادامه داد: اخبار به دست آمده نشان مي دهد اين متهم اقتصادي با مدارك جعلي از كشور خارج و در حال حاضر در يكي از كشورهاي عربي حضور دارد. جانشين فرماندهي ناجا افزود: پليس بين الملل ايران مجموعه مستندات و مدارك قضايي مربوط به اين پرونده را در اختيار پليس كشوري قرار داده  است كه گفته مي شود شهرام جزايري در آنجا حضور دارد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |