سومگلهاي نسخه ارزش
ميشود بررسي آفتابگردان
هنري آثار نمايشگاه
كرج كشاورزي دانشكده دانشجويان
نميميرم پس مينويسم ،
سومگلهاي نسخه ارزش
ميشود بررسي آفتابگردان
هنرمند مشهور اثر آفتابگردان ازگلهاي:وهنر ادب سرويس
در ونگوگ موزه:دارد وجود نسخه سه هلنديونسانونگوگ
به متعلق كلكسيون و درلندن لندن ملي موزه آمستردام ،
.ژاپن بيمهسوداي
موزه هنري متخصصان هماكنون رويتر ، خبرگزاري گزارش به
تا بپردازند اثر اين سوم نسخه بهبررسي دارند قصد ونگوگ
يا دارد را ميليونهادلار ارزش مزبور نسخه كه شود مشخص
.نه
قرار يكديگر كنار در بايد نسخه سه هر منظور ، اين براي
اما.كرد مقايسه نزديك از را آنها بتوان تا گيرند
.است بررسي تحت آنها جابجايي و آسيبپذيرند بسيار نقاشيهاي
ميتوان كه شدهاند پيشبيني نيز ديگري راههاي دليل ، همين به
نور توسط يا و برد نام نسخه سه نقاشي نمونههاي تهيه از
آنها از ايكس واشعه بنفش ماوراء قرمز ، مادون
نقاشيها كه كرباسي بافت مقايسه همچنين.كرد فيلمبرداري
.است ديگري راه شدهاند كشيده آن روي
هنري آثار نمايشگاه
كرج كشاورزي دانشكده دانشجويان
آثارهنري نمايشگاه چهارمين:كرج -اسلامي جمهوري خبرگزاري
اين محل در پيش ، سهشنبه كرج كشاورزي دانشكده دانشجويان
.يافت گشايش دانشكده
عكاسي ، نقاشي ، خوشنويسي ، طراحي ، اثر شامل 80 نمايشگاه اين
.است دانشجويان دستي هنرهاي و ايراني نگارگري
نميميرم پس مينويسم ،
كتاب چاپ بهانه به فرانسوي نويسنده دوراس مارگريت درباره
(تمام و همين /نوشتن) او از جديدي
صدري امير
(د.م داشت علاقه نويسنده خود كه گونه آن يا) دوراس مارگريت
نامي كتابخوانان براي ايران در كه است نويسندگاني جزو
و نويسنده اين سينمايي آثار ميان اين در البته دارد ، آشنا
فيلم براي اقتباسي آنها از كه او داستانهاي و فيلمنامهها
.است بوده موثر نيز است گرفته صورت
جنوبشرقي در جايي است ، سايگون متولد نويسنده خانم اين
و چينميگذرد و هند در او نوجواني و كودكي دوران آسيا ،
در -(عشق چون)را زندگي اصلي تجربيات و -شناختها اولين
كه زندگي عشق جملهاولين از است ، كرده كسب مكانها همين
زردپوست و ثروتمند ويتنامي جوان يك به ضعف موضع از عشقي
به فيلمي منبع بعدتر و عاشق كتاب مبناي بعدها كه است (!)
در اما دوراس جواني دوران.ميشود آنو ژاك ژان از نام همين
دوراس جنگ ، پرالتهاب سالهاي در ميگذرد ، (پاريس و) فرانسه
تجربيات و ميشود فرانسه مقاومت نهضت اصلي اعضاي از يكي
در ميگذراند سر از جنگ از پس و جنگ دوران در كه غريبي
از يكي نويسنده كتابدرد)است مشهود او كتابهاي تمامي
انساني تبديل كه است انساني تكاندهندهتريناعترافنامههاي
به تمامتر هرچه زيبايي به را شكنجهگر يك شدهبه شكنجه
.(تصويرميكشد
سال از 5 وپس ميپيوندد كمونيست حزب به جنگ از پس دوراس
هميشه دوراس كلي طور به اما ميشود اخراج حزب اين از عضويت
.است بوده راستگرايان افراطي دشمن و چپگرا يك زندگيش در
من:ميشنويم او زبان از (تمام و همين/نوشتن) كتاب همين در
.هستم (تجسمي) كمونيستخيالي يك
چرا كردكه درك ميتوان كه است زندگي زمينههاي پس اين با
دوست شيفته انسانهاي و دوم جهاني جنگ رنج ، و درد سياست ،
و رمانها حاضر عناصرهميشه مرگ و شدن داشته دوست و داشتن
.هستند دوراس داستانهاي
بيلو ، بعدازظهر كانته مدراتو كتابهاي تاكنون دوراس از
ميگويد بارانتابستاني درد ، ال ، اميلي آندهما ، آقاي
كتابي حالا و است ترجمهشده فارسي زبان به..و كن ويران
دو كه) كتاب سه از مجموعهاي كه تمام و همين /نوشتن نام به
.ماست روي پيش در (هستند دوراس آثار آخرين جزو آنها تاي
سه ،(بابنوشتن در) مقاله يك از تمام و همين /نوشتن كتاب
نمايشگاه انگليسي ، رما ، جوان خلبان مرگ) كوتاه داستان
آبان ، ) بلند داستان يك ،(خالص عدد) ايده يك (نقاشي
.است شده تشكيل مصاحبه يك و (داويد سابانا ،
-كتاباست بخش جذابترين كه -نوشتن باب مقالهدر در
كنكاش به ميپردازد ، يعني خود دلمشغولي بزرگترين به دوراس
.موثرند فرايند اين خلق در كه عناصري و نوشتن فرايند در
نظمي بر بينظمش ظاهر در كه -فكري جوشش نوعي در دوراس
دقيق -آن لحظات و -خويش زندگي در تا -دارد اتكا دروني
برسد ، نوشتن اصلاخود و زمينهها عوامل ، كشف به تا ميشود
نوشتن باب در اساسي صفتي به خود خانه توصيف از نويسنده
خواسته خود تنهايي آن تشريح به و ميرسد عزلت يعني
عنصر اصليترين وي خود مورد در كه ميپردازد زايندهاي
.است بوده -آفرينش و -الهام
گسيخته هم از تكههاي كردن جمع با دوراس حال عين در
بخشي به (كنسول نايب) خود قديمي كتاب يك باب در خاطراتش
تجربيات و خاطرات بازگويي نوعي به كه ميپردازد نوشتن از
كنار در نويسنده ذهن تبديل و تغيير روند در كه است شخصي
جذابترين در اما.ميگيرند جاي داستان سازنده عوامل ساير
يك مرگ ناظر كه ميپردازد لحظاتي بهتوصيف دوراس مقاله بخش
-تاثيرگذار سخت اما -ساده كلامي در !!بودهاست مگس
اما -كامل حقيقت يك باب در كنكاش به نويسنده خوانندههمراه
.ميپردازد پيشپاافتاده بسيار
وشايد ميانديشد زنده موجود يك موجوديت و مرگ ماهيت به
باب در بحثيفلسفي از.ميدهد شكل خود ذهن در را حيات فلسفه
كردن خلق و نوشتن بهدنياي نقبي دوراس واقعيت و وجود مرگ ،
ادبيات به نحو اين به مگس است ، مرگ همينطور بله ، ..ميزند
بر را خود آخرين حرف كه است مقاله درانتهاي و..يافت راه
هيچ كه درمينوردد چنان و است همين نوشته..:ميآورد زبان
...زندگي خود زندگي ، مگر چيز هيچ نميرسد ، آن گرد به چيز
وبلند كوتاه داستان چند با كتاب خواننده مقاله ، از پس
خالصنوشتاري فرم كه كوتاه ، داستانهاي در است ، روبرو
همان با آشنانيست ، چندان اينجايي خواننده براي آنها
-خاص انسانهايي از ميشويم ، دنيايي روبرو دوراس خاص دنياي
در خاص ، برداشتهايي يا برپايهاحساسها و -خاص افكاري و
كلاسيك سبك به ماجرا از (اينداستانها در و) دنيا اين
دنياي در مدرنيسم تظاهرات از يكي نوعي به) نيست خبري
توصيف تنها و نميدهد رخ اتفاقي اصلا (داستاني ادبيات
ساختار كه است حرفهايشان و انسانها روحي و فكري وضعيتهاي
.ميدهند شكل را داستان دنياي
كتاب ، بلند داستان يعني داويد و سابانا اماآبان ، و
آن دوراس خود كه داستان اين ميماند ، را جدابافته تافتهاي
اين سياسي ، انديشههاي بر است تحليلي ميخواند سياسي را
و (بورژواها) فروشندهها تسلط تحت كه جامعهاي به داستان
اين در.ميپردازد دارد قرار (ميليتاريستي نماد يك) گرينگو
دارند قرار ستم تحت كه مظلوماني عنوان به يهوديها جامعه
اين در -سرگردانند آنارشيسم و كمونيسم مرز در (پرولتاريا)
قرار گفتگوها بر را داستانش دنياي دوراس غريب ملغمه
.ميدهد
نداشته منطقي سير و روال ظاهر در شايد كه گفتگوهايي
گفتگوها اين دادن ، نظم در خواننده مشاركت با اما باشند ،
.ميگيرد شكل داستان دنياي كه است
دوراس.كتاباست جذاب بخشهاي جزو هم دوراس با مصاحبه بخش
كامل اغماي در ماهرا پنج او) بازگشته مرگ آستانه از كه
از و هراسها و روياها از زندگي ، توهم از مرگ ، از (گذرانده
يك عنوان به اماميگويد -نوشتن همان -ماندن زنده اكسير
ديگر مصاحبه دو يا يك آوردن كه ايناعتقادم بر شخصي نظر
جذابتر و غنيتر را كتاب ميتوانست كتاب دراين دوراس
و خاص دوره يك بر حال هر به مصاحبه اين كه چرا)كند
.(است متكي دوراس زندگي در خاص يكواقعه
سبك در دوراساست دوراس نوشتاري سبك مهم بحث يك اما و
درهم را جملهها كلاسيكفرم نظم خود به مخصوص نوشتاري
ميآفريند ، را جملات از شكلجديدي تعمدي صورت به و ميريزد
قرار جمله انتهاي در فاعل مثلا جملهها از بسياري در
يا فعل مثلا نشانهگذاري با موارد برخي در يا و ميگيرد
قيدهاي حال عين در مييابد ، اتصال جمله:مفعول يا فاعل
داستانهاي ساختار در مهمي نقش نيز استفهامي ادات و تاكيد
به جملهها دهنده ارتباط نقش گاهي حتي و ميكنند بازي دوراس
خود نوشتاري سبك اين باب در.ميگيرند برعهده را يكديگر
:ميدهد توضيح مصاحبهاش در دوراس
ميزند حرف دوراسي صاحبخانه زن -
معنا؟ چه به دوراسي
را كلمه شود ، جاري بگذاريم نگيريم ، را كلمه جلوي اينكه -
.كرد ثبتش بايد كرد خطور ذهن به كه لحظهاي همان درست
راميشكند ، زبان دستور كلاسيك نظم دوراس چرا كه است آشكار
(او زبانمحاوره نه) انساني تفكر زبان به تا ميكوشد او
يا ميكند فكر انسان آن با كه زباني به يعني.شود نزديك
يا رويداد تفسير يا تحليل تجزيه ، به كلمهاي بيان بدون
كه است نوشتاري خاص سبك همين شايد اصلا ميپردازد حالتي
روند در او از و ميدهد انتقال نوشته بطن به را خواننده
.ميخواهد مشاركت خلق
نگارخانهها ديوار بر
|
:شهر عكسخانه
محمدحسن از ايراني ناشناس عكاس آثار از مجموعهاي نمايشگاه
تا 25 (مليجك)عزيزالسلطان و قاجار(وليعهد)ميرزا
.ارديبهشت
تلفن.شيراز بهار خيابان هفتتير ، ميدان.تا20 ساعت 10 از
.8848993
:شيو نگارخانه
تصاوير شامل ازناوه محمودي سعيد عكاسي آثار نمايشگاه
از 6 سرطان به مبتلا كودكان نفع اسلامي ، به و سنتي معماري
.تا21 و 17 تا 13 ساعت 10 از ارديبهشت تا 14
.تلفن8730864 پلاك 1/221 جم ، مقابل مطهري ، خيابان
:والي نگارخانه
.ارديبهشت تادهم سوم از مظلوميپور ، سياوش نقاشي نمايشگاه
-بيژن خيابان ونك ، ميدان.تا 19 تا 12و 16 ساعت 10 از
.پلاك 86
:خورشيد نگارخانه
ساعت از.ارديبهشت تا 11 از 5 آبرنگ گروهي نقاشي نمايشگاه
كردستان ، بزرگراه ملاصدرا ، خيابان.تا 20 و 16 تا 12 10
.تلفن 8038272.شماره 3 پرنس ، پارك مجتمع
:كمالالملك گالري
و برفراز بنفشه ماسكهاي و اميديان آرزو نقاشي نمايشگاه
.تا 21 ساعت 17 از.ارديبهشت تا 11 اميديان آرزو
.تلفن2580053.پلاك 31 ششم ، بوستان پاسداران ،
:ثمر هفت نگارخانه
از.ارديبهشت تا 10 فرخزاد پرويز و ميترا نقاشي نمايشگاه
شماره پنجم ، كوي نور ، كوه مطهري ، خيابان.تا 20 ساعت 16
تلفن8731403.25
:يك منطقه نگارخانه
كامران تهران شهر حجمي عكسآثار تحقيقاتي نمايشگاه
انتهاي.تا 18 ساعت 10 از.تا 15ارديبهشت.فريدوني
.پلاك 842 پاركنياوران ، جنوبي ضلع پاسداران ، خيابان
.تلفن2284692
|
|