|
|
|
كتابخانه شهريه افزايش
انديشه فرهنگسراي
نودوزق روستاي ارتباطي راه
كتابهاي زمينه در ملاحظاتي
جديد نظام رياضي
و گفتهها ميشويم مجبور نكنيم استفاده منطق از اگر
به يكجا را آنها يا و باشيم پذيرا دربست يا را نوشتهها
وادي در افتادن در و ركود سرآغاز يعني اين و افكنيم كناري
گمراهيها و لغزش
بخصوص خود پيرامون پديدههاي با برخورد در انسانها
به نخواهند چه و بخواهند چه ديگران رفتارهاي و گفتارها
و فعالند يا برخوردها اين در.نيازمندند سنجش و بررسي
نقش يا ميشوند ، متاثر يا و ميگذارند تاثير يا منفعل ، يا
اهميت از آنچه ميان اين در...و ميپذيرند نقش يا و ميزنند
بهويژه كه است آنها با آگاهانه مواجهه است برخوردار بالايي
در را تاثرها و تاثير اين انديشهها ، و افكار با مواجهه در
.ميدهد قرار واقعيشان مجاري
اين واقع در و است منطق آگاهانه هرمواجهه ممتاز مولفه
و ميآموزد ما به را صحيح داوري و سنجش چگونگي كه است منطق
ما و بوده عقل و خرد از پيروي نشانگر منطق ، بستن كار به
منطق از اگر اينكه چه ميرساند ياري دانشها نقد در را
يا را نوشتهها يا گفتهها ميشويم مجبور نكنيم استفاده
و افكنيم كناري به يكجا را آنها يا و باشيم پذيرا دربست
و لغزش وادي در افتادن در و ركود سرآغاز يعني اين
.گمراهيها
شددرباره گفته كلي طور به آن اهميت و منطق درباره آنچه
چندتن بار نخستين كه است گفتني.است صادق نيز رياضي منطق
به راه از تا شدند آن بر سده 18 اروپايي رياضيدانان از
از را كلاسيك منطق نارساييهاي نمادها و نشانهها بردن كار
و شد دنبال سده 19 رياضيدانان توسط كار اين.بردارند ميان
امروزه كه است نمادي منطق يا رياضي منطق آنان كار دستاورد
تدريس دنيا دانشگاههاي تمامي در دانش از شاخهاي بهعنوان
.ميشود
ساختن آشنا رياضي ، منطق تدريس از هدف گفت ميتوان
نهرياضياتماشيني است واقعي بارياضيات دانشآموزان
.(مصاحب مرحوم تعبير به)
(منطق) زبان اين بستن بكار كه است داده نشان تجربه
ندارد كافي پختگي محصل كه اوليه مراحل در مخصوصا
رياضيمقدماتي ، منطق از كه جديد نظام دانشآموزان مانند)
(آشناهستند منطقي مفاهيم رياضي نمادهاي با حداكثر
مشكلات بر و ميآورد در ماشيني صورت به كمابيش را استدلالها
.ميافزايد مطلب فهم
نظامجديد دانشآموزان مورد در بارزي نحو به مساله همين و
منطقيقابل علامات ماهيت با آنها آشنايي عدم علت به
براي مستقلي درس نگنجاندن تبعات از همه اين و است مشاهده
.ميباشد رياضي دروس ساير كنار در مقدماتي رياضي منطق
عدمآموزش از ناشي نقايص و كاستيها عمق به اينكه براي
به درزير ببريم پي آموزش جديد نظام در رياضي منطق
مولفين از.پرداخت خواهيم آمده بوجود نقايص از تعدادي
اين به كه است اين انتظار جديد نظام رياضي كتب محترم
رفع در امكان صورت در و دارند مبذول را لازم توجه نقايص
.باشند كوشا آنها
برخوردار توجهي شايان اهميت از رياضي تدريس در آنچه -1
آموزش از نحوهاي باشد واقف بدان بايد رياضي معلم و است
سازد قادر را دانشآموزان كه است دانشآموزان به رياضي
ممكن اين و كنند ترجمه رياضي زبان به را خود آموختههاي
اختيار در كار اين براي لازم ابزارهاي آنكه مگر بود نخواهد
با ابزارها اين از اعظمي بخشگيرد قرار دانشآموزان
.ميشود داده دست به رياضي منطق يادگيري
به مربوط بحث در نمونه براي امر ، اين به توجه ضرورت
نظرينظام شاخه و 2 كتابرياضي 1 در مجموعهها نظريه
nمانند مفاهيمي تعريف به كه آنجا خصوصا جديد
مشهود كاملا است شده پرداخته...و (اجتماع) U،(اشتراك)
گزارهاي ماهيترابطهاي از دانشآموزان اطلاع عدم زيرا.است
طرف از محاورهاي زبان به تعاريف اين ارائه و طرف يك از
و ميكند سلب آنها از را تعاريف اين بهتر فهم امكان ديگر
خواهد استفاده خود ازحافظه بيشتر نقيصه اين جبران براي
.تافاهمهاش كرد
:است آمده چنين صفحه 9 و 2 كتابرياضيات 1 در -2
با دانشآموزچگونه كه نداشتند توجه كتاب اين نگارش هنگام
نظر مورد شرطي تركيب كه ميدهدخواند نتيجه ميتوان صورتي
.باشد منطقي استلزام
استلزام را شرطي تركيب هر كه بود نخواهد درست بنابراين
اشارتي بدان كتاب در نه كه است چيزي اين و بدانيم منطقي
براي را آن كلاس در ميتواند رياضي معلم نه و است رفته
.دهد توضيح دانشآموزان
پي قضيه يك مفهوم به ميتوانند صورتي در دانشآموزان -3
با پيشتر كه كنند دنبال خوبي به را آن اثبات روند برده
آن تبع به و استلزام دوتايي عملگر بخصوص منطقي عملگرهاي
مجبورند نتيجه در و.باشند شده آشنا گزارهها تركيبات با
خود حافظه بر آوردن فشار با و كتاب يا معلم از بهتقليد
امتحان تا حداكثر مصرف تاريخ با را قضايا اثبات روند
.بسپارند خاطر به ترم پايان
با شرطي گزاره هر است آمده رياضي منطق در كه همانطور -4
قضاياي از برخي اثبات در لذا.است ارز هم نقيضش عكس
آنها راحتي به كرده استفاده نقيضشان عكس از ميتوان رياضي
كه نميدانند دانشآموزان جديد نظام در اما.نمود اثبات را
.بيگانهاند رياضي منطق با زيرا.چه يعني نقيض عكس
قضايا اثبات در خلف وضعيتبرهان است چنين اين -5
اثبات در گرچه نميآورند سردر چيزي آن از دانشآموزان كه
.ميكنند استفاده آن از قضايا برخي
نتيجه در نيستند آشنا سورها و محمولات باحساب چون و -6
صورت به كه قضايا از بسياري رد در كه نميدانند مثال ، براي
در.ميكند كفايت نقض يكمثال آوردن هستند كلي گزاره
در اينكه خاطر دانشآموزانبه از بعضي دارد امكان كه حالي
مطلب هر براي كردهاندكه مشاهده شيمي مانند دروس از برخي
نيز رياضي در برندكه گمان دارد وجود استثناء تعدادي كلي
با آشنايي كمي بدفهميبا اين كه حالي در.است صادق امر اين
.آمد نخواهد بوجود رياضي منطق
حمزه رحيم
كتابخانه شهريه افزايش
انديشه فرهنگسراي
استفاده قصد به كه است فرهنگي مجموعه يك انديشه فرهنگسراي
وجود كلاسهايي و قسمتها مجموعه اين در.است شده بنا عموم
به هم مبالغي مينمايند ، ارائه كه خدماتي به بنا كه دارد
كتابخانه قسمتها اين ميان در.ميكنند دريافت شهريه عنوان
شهريهاش تاسيس اول سال در كه ميباشد فرهنگسرا شبانهروزي
به سوم سال در و ريال دوم 000/30 سال در ريال ، 000/20
ماه براي 6 ريال مبلغ 50000 نيز اكنون.رسيد ريال 000/50
سالانهاش 000/100 شهريه عبارتي به است ، شده گرفته نظر در
به آينده سال در كه ميشود پيشبيني چنين و است شده ريال
مسئولين كه دارد جا ميان اين در !برسد ريال 000/200
:كه باشند داشته توجه كتابخانه
سال هر آغاز با كه نيست تجاري مكان يك كتابخانه -1
اين كه است حالي در اين و دهند افزايش را شهريهاش
ارائه سالهايقبل به نسبت اضافهاي خدمات هيچ كتابخانه
.است نداده
بخصوص و جوان قشر را كتابخانه از استفادهكنندگان اكثر -2
اگر و بازاري افراد نه ميدهد دانشجوتشكيل و دانشآموز
و علم تحصيل جهت به ميكنند سپري مكان اين در را اوقاتي
.تفريح نه است دانش
.كنند عمل گونه اين مكانهايي چنين كه باشد قرار اگر -3
قضيه اين به نسبت كه ميرود امرانتظار مسئولين از لذا
.كنند عمل بيشتري ژرفنگري با و باشند داشته كافي عنايت
ت -حميد
همشهري به تلفن
قيمتها افزايش تسلسل دور
بنزينمجددا بهاي درصد افزايش 25 و جديد سال شروع با
با همراه وخدمات كالاها ساير نرخ افزايش باطل تسلسل دور
شده آغاز كننده عرضه متقاضيو بين اعصاب جنگ و لفظي جنگ
.است
حداكثرفرصت از مسافركش با خودرو رانندگان ميان اين در
بطور منفيآن تبعات متاسفانه كه ميكنند را بهرهبرداري
.سرايتميكند اقتصادي بخشهاي ساير به خودكار
بهدليل بود ، ريال آن 500 كرايه قبلا كه مسيري مثال براي
ريال ناگهانبه 700 بنزين ، ليتر يك قيمت به ريال افزايش 40
گرفت نتيجه ميتوان حسابساده يك با.است كرده پيدا افزايش
درصدي افزايش 140 به منجز قيمتبنزين درصدي افزايش 25 كه
.است شده توسطكرايهكشها كرايه
كه است داده نشان گذشته ساليان تلخ تجربه متاسفانه
كشور اجرايي مسئولين مداوم و قاطع برخورد عدم و ناتواني
اوضاع.ميشود افراد تجري باعث طلبيها فرصت اينگونه با
خانوادهها مالي شديد محدوديتهاي آن تبع به و كشور اقتصادي
حداقل راهحلي ، سريعتر هرچه كشور مسئولين كه ميكند ايجاب
.كنند پيدا !!خياباني اقتصاد مرج و هرج اينگونه براي
الزهراء دانشگاه دانشجويان از گروهي
هواشناسي سازمان به پيشنهاد
از بابهرهگيري هواشناسي سازمان محترم كارشناسان كه اينك
ابزارهاي و دستگاهها كاملترين و پيشرفته و نوين دانش
موارد اغلب در را كشور هواي وضع هواشناسي ، علم در موجود
و گزارش ارايه هنگام در است بهتر ميكنند ، پيشبيني خوبي به
مشخص جاي به -اسلامي جمهوري سيماي از هوا وضعيت پيشبيني
دست كمك به هواشناسي نقشههاي روي نظر مورد مكانهاي كردن
از زيادي سطح شدن پوشيده و گرفتن قرار سبب نتيجه در كه
از -ميشود دهنده گزارش فرد آستين يا و دست زير در نقشهها
نوك با فلزي يا بلندچوبي و باريك نشاندهنده وسيلههاي
تا نمايند استفاده ديگر مناسب وسيلهي هر يا و پيكاندار
بينندگان اطلاع به متناسب و جالب جهت هر از مربوطه گزارش
.شود رسانيده سيما
بد بشيري حسن دكتر
پزشكي دانشجويان مشكل
محترمآموزشي شوراي سال 1375 آذرماه پانزدهم تاريخ در
به دانشجويي هر بود ، كرده اعلام دستورالعملي طبي دانشگاه
را سال نيم هر در شده اخذ واحدهاي اگر بيماري حتي دليل هر
كامل نيمسال بازهم دهد ، تقليل واحد دوازده از كمتر به
چنين وضعميباشد محاسبه قابل مشروطي و شده محسوب
بهداشت ، محترم وزارت آموزشي مقررات مغاير كه دستورالعملي
دانشجويان براي را فراواني مشكلات است پزشكي آموزش و درمان
اين امر مسئولان عنايت با ميرود اميد كه است كرده فراهم
.شود مرتفع زودتر هرچه معضل
شيراز پزشكي دانشجوي - عباسنيا..كرامتا
لاهرود بخش ساكنان تقاضاي
رفع و مشكلها اين بررسي داردكه مشكلاتي لاهرود مركزي بخش
در آنچه اما است ، اعتباراتسنگيني به نياز آن تنگناهاي
آب مشكل است اوليهمطرح نيازهاي عنوان به حالحاضر
احداث و بخش به اداراتوابسته تاسيس آشاميدنيبهداشتي ،
ارتباطي راههاي بهسازي و توسعه ادارات ، اين براي ساختمان
فرهنگي و آموزشي فضاي ايجاد تابعه ، روستاهاي با بخش مركز
هزينه و اعتبارات به نياز چندان آنها تامين كه ميباشد
تقاضاي اردبيل استان مسئولان و استاندار ازندارد سنگيني
.داريم را درخواستها اين به توجه بذل
لاهرود بخش ساكنان
نودوزق روستاي ارتباطي راه
در ميانه شهرستان توابع از كندوان بخش نودوزق روستاي
اسلامي انقلاب پيروزي از سال بيست گذشت با شرقي آذربايجان
است ، خدماتي و رفاهي امكانات و ارتباطي راه فاقد هنوز
نيازهاي فقدان دليل به مايلي احمد شهيد روستاي همچنين
از.ميكنند نرم پنجه و دست محروميتها با مردمش اساسي
.دارم را روستا دو اين به توجه بذل تقاضاي استان مسئولان
نعمتي قادر
© 1998 HAMSHAHRI, All rights reserved.