باخت و برد
قاضي قاسم دكتر
خود كودكان
هستند خط يك سروته
كنيم تربيت واقعگرا را
علمي اخبار
شد آزمايش ايدز واكسن نخستين
دكتر حضور با مراسمي در
دانشگاه افتخاري دكتراي حبيبي
استاداحمد به بهشتي شهيد
شد اعطاء بيرشك
عنوان به خانيكي هادي انتصاب
وزارت اجتماعي و فرهنگي معاون
عالي آموزش و فرهنگ
باخت و قاضيبرد قاسم دكتر
خود كودكان هستند خط يك سروته
كنيم تربيت واقعگرا را
.آموخت كودكان به مدارس در پايين
در تهران ، دانشگاه روانشناسي استاد قاضي ، قاسم دكتر
بيان ضمن فوتبال ، جهاني جام اطلاعرساني ستاد با گفتوگويي
و فردي تفاوتهاي روانشناسي اهميت به اشاره با اينمطلب ،
افراد كه همانطور:گفت جامعه مردم شدن واقعنگر در نقشآن
مختلف جوامع دارند ، متفاوتي تواناييهاي و ويژگيها متفاوت ،
به و هستند گوناگوني ويژگيهاي داراي مختلف جنبههاي از نيز
و تواناييها با ملي تيمهاي داراي ورزش زمينه در مثال طور
رسالت و نقش به اشاره با ويهستند مختلفي روحيات
خود ، مخاطبان به فردي تفاوتهاي تفهيم در جمعي رسانههاي
و اطلاعرساني فرهنگي ، كارهاي انجام طريق از بايد ما:گفت
دارد باخت يك بردي هر كه ، بياموزيم مردم به كارشناسيدقيق ،
خط يك ته و سر باخت و برد اساسا و.برد يك باختي هر و
.هستند
جوانان در هيجانات از بهرهبرداري چگونگي زمينه در وي ،
كه است طبيعي امري هيجان ، به نوجوان و جوان نياز:گفت
ورزشي سالم فعاليتهاي ارائه و صحيح برنامهريزي با ميبايست
اين به بيتوجهي صورت در كه چرا:گفت پاسخ آن به هنري و
اين رفع براي ما ، نوجوانان و جوانان است ممكن نكتهمهم ،
مواد همچون خطرآفرين و غيرسالم راههايي به خود نيازطبيعي
.رويآورند مخدر
قهرمانان سلامت و بدني قواي ديدن با ما جوانان:گفت وي
همانندسازي ، به فوتبال ، جمله از و ورزش ميادين در ورزشي
تبليغ بهترين خود ، اين و ميپردازند خود سالمسازي و ورزش
است ، جامعه نتيجه در و جوانان سالمسازي غيرمستقيمبراي
.باشيم آنان به اندرز و پند دادن به كميمجبور كه آن بدون
علمي اخبار
ماهواره يك نامگذاري براي مسابقهاي
نامي جستجوي در آمريكا ، فضايي و هوانوردي سازمان ناسا ،
فيزيكپرتوي اختر بهتجهيزات موسوم خود تازه برايماهواره
پيشبيني آينده آذرماه براي آن پرتاب كه است ايكسپيشرفته
فضايي علوم علاقهمندان ازتمامي سبب بههمين و است شده
تيرماه تا 9 راحداكثر خود نامهايپيشنهادي تا كرده دعوت
.پستكنند ميشود ، خبرذكر اين درانتهاي كه آدرسي به
يا و اشخاص ، مكانها به مربوط ميتوانند پيشنهادي نامهاي
اين قيد با باشند ، داستاني و اسطورهاي موضوعاتتاريخي ،
.نيست پذيرفته حياتند ، قيد در كهفعلا افرادي نام كه شرط
اين چرا دهند نشان كوتاه چندجمله طي بايد پيشنهاددهندگان
.ميدانند ناسامناسب پرتويايكس ماهواره رابراي نام
هيچيك در اين ، از پيش پيشنهادينبايد نامهاي
شده استفاده كشورهايديگر يا ناسا فضايي ازماموريتهاي
.باشد
كندي فضايي بهمركز سفرمجاني يك مسابقه اين نخست جايزه
اين پرتاب صحنه تماشاي براي فلوريدا دركيپكاناورال
نيز بعدي برنده ده.بود خواهد فضا به تلسكوپپرتوايكس
نيز كنندگان شركت تمام براي و دريافتميكنند جايزههايي
.ميشود بهيادگارفرستاده ماهواره اين از پوستري
:شوند ارسال نشاني اين به و انگليسي زبان به بايد نامهها
Contest, AXAF Science center, office of Education and
outreach Garden Street Ms Cambridge MAo, USA AXAF
Public
كه است معني اين به (ژوئن 30) تيرماه تا 9 شده ارائه مهلت
خورده پستخانه ابطال مهر تاريخ اين تا حداكثر بايد نامهها
.نيست پذيرفته ازآن پس تاريخهاي و باشند
غريب عليزاده حسين
شد توليد ايراني محقق يك توسط اولينبار براي
آتش انرژي از بهرهگيري با مولدصوت سيستم
توليد به موفق ايراني محقق يك كشور ، در نخستينبار براي
.شد آتش انرژي از بهرهگيري صوتبا مولد سيستم
انبوه توليد به اختراعي روش اين با كه محصولي اولين
در مرتبه اولين براي كه است آوا خود شمعهاي توليد رسيده ،
كشورها ساير در اختراع ثبت حال در و رسيده ثبت به كشور
.است
نظر مورد موزيكال صداي شمع ، شدن روشن با خودآوا ، شمع در
شمع اينميگردد قطع صدا آن ، كردن خاموش با و ميشود شنيده
هر توليد قابليت و بوده مدارالكترونيكي يك بردارنده در
.دارد را صدا نوع
شمعهاي مصرف مذهبي ، و تفريحي آموزشي ، وسيع كاربرد امروزه
.است كرده راهمگاني صوت مولد
قابل كيفي لحاظ به كشور داخل در شده توليد خودآواي شمع
به و بوده دنيا در موجود صوتي شمعهاي انواع ساير با رقابت
.است صرفهتر به مقرون آن توليد نيز اقتصادي لحاظ
بينالملليسوهو ماهواره
خورشيد سطح در عظيمي توفانهاي دادهاند گزارش دانشمندان
هزار حدود 500 توفانها اين چرخش سرعتاست وقوع درحال
دانشمندان از تيمي توسط كشف اين.است ساعت در كيلومتر
بهدست اطلاعات بررسي درحال كه است ، آمده بهعمل انگليسي
(Soho) بهنامسوهو اروپايي ماهوارهفضايي از آمده
ازنظر بلكه فضايي ، ازلحاظ نهتنها اينتوفانها.بودهاند
.دارند فراوان اهميت زمين ، روي زندگيدر
با زمين روي در توفانها سي ، .بي.بي تلويزيون گزارش به
بهبار ويراني و خرابي ساعت در حدود 500كيلومتر سرعتهاي
هزاربار حدود و آنهابزرگتر خورشيد ، در اما.ميآورند
باتوفانهاي مقايسه در:ميگويد كارشناس يك.سريعترند
اندازه ، نظر از.هستند ترسناكي رويدادهاي زميني ،
ارتفاع ، وازلحاظ بزرگترند زمين قطر از اينتوفانها
چرخشي و زاويهاي سرعت.هستند قطرزمين از بزرگتر چندينبار
اين.است درساعت كيلومتر هزار تا 300 حدود 200 آنها ،
ساخت دستگاهطيفسنج دو با را توفانها
اين.يافتهاند نزديكآكسفورد اپلتون-رادرفورد آزمايشگاه
.شدهاند طراحي خورشيد فرابنفش بررسيپرتوهاي براي دستگاهها
در اينها بيشتر كه رديابيشدهاند توفان مورد تاكنون 12
.بودهاند خورشيد جنوب و شمال قطبهاي اطراف
Effect)داپلر ازاثر استفاده با اندازهگيريها
در كه است فيزيك اصل همان اين.است آمده بهعمل (Doppler
غيرمجاز رديابيسرعتهاي براي آن از هم راه پليس رادارهاي
يك در موجود گازهاي حركت از.ميشود استفاده خودروها
ما از آنها شدن دور از يا و ما بهسوي توفانخورشيدي
عكس يك در.نمايند معلوم را سرعتها اين تا استفادهميكنند
رنگ ميشوندبه دور ما از كه گاز از بخشهايي توفان اين از
ديده تيره رنگ به ما به آن نزديكشونده بخشهاي و سفيد
.ميشود
خورشيدي ازبادهاي ما فهم و درك به احتمالا توفانها
از است عبارت پديده اين.كرد خواهد كمك (Solar- Wind)
ذرات اينپرتابميشوند فضا به خورشيد سطح از كه ذراتي
ماهوارهها ، كه است مغناطيسي توفانهاي بروز دليل
را زمين روي برق نيروگاههاي و ،(Microchips) ريزتراشهها
:ميگويد كارشناس يك.مياندازند بهخطر
امافعاليت.است آرام حالت يك در حاضر حال در خورشيد
را فعاليتها اين.ميشوند آغاز ديگر سال تا 2 خورشيد لكههاي
زمين از آن مدار فاصله.خواهدكرد رديابي ماهوارهسوهو
شده طراحي طوري و است هزاركيلومتر و 600 ميليون يك حدود
.است خورشيد به آن روي هميشه كه
در شده ساخته و ناسا توسط ماهوارهسوهو معكوس ، شمارش با
علمي دستگاه فضاپيما 12 اين روي.شد پرتاب فضا به اروپا
دانشمندان بينالمللي همكاري نتيجه كه است ، شده سوار
مهم خيلي:ميگويد كارشناس يك.است اروپايي و امريكايي
معرفت زيرا.كنيم شركت همكاريبينالمللي يك در كه است بوده
پخش جهان تمام در درواقع فني همازلحاظ و علمي ازنظر هم
نتايج به تا كنيم همكاري هم با بايد وما است شده
تلقي يكموفقيت بهعنوان بينالمللي همكاري اين.مطلوببرسيم
تا را ماموريتسوهو ناسا و اروپا فضايي اداره.است شده
.كردهاند تمديد سال 2003
شد آزمايش ايدز واكسن نخستين
(واكسيناسيون) مايهكوبي داوطلبان:خارجي رسانههاي واحد
براي ميآورد ، وجود به را ايدز كهبيماري ويروسي ضد بر
بيماران.كردهاند رادريافت آن بزرگ مقياس در بار نخستين
فيلادلفيا آمريكايي شهر در (HIV) وي.آي.ويروساچ به مبتلا
دريافت به موفق پزشكي مجتمع يك در كه هستند كساني نخستين
شهر در 30 داوطلب هزار سرانجام ، 5.شدهاند واكسن اين
گزارش به.شد خواهند مايهكوبي بيماري اين ضد بر آمريكا
اما دارد ايدزوجود واكسن نوع حدود 40 سي ، .بي.بي تلويزيون
نخستين است مشهور (AIDSVAX) بهايدزوكس كه يكي اين
طي را فدرال مقامهاي تائيد مرحله تاكنون كه واكسنياست
.است كرده
ويروس به ابتلا بزرگ خطر در كه هستند كساني داوطلبان اين
همجنسبازان ديگر عبارت به و بوده جنسي انتقال راه از HIV
ويروس سطح پوششي پروتئينهاي يكياز از واكسن اين.هستند
يك از استفاده كه است اين جديد فكر.ميكند بهرهبرداري HIV
و شد خواهد بدن مصونيت نظام تحريك سبب بفرد منحصر پروتئين
كافي مهاجم ويروسهاي به شدن حملهور و شناسايي براي همين
.بود خواهد
مصونسازي براي را پاسخي واكسن اين:ميگويد كارشناس يك
پاسخي مانند يا قويتر ، پاسخ اين.خواهدكرد القاء بدن
كه چيزي.ديديم رويشمپانزهها آزمايشهاي در كه بود خواهد
در ببينيمآيا كه است اين هستيم دنبالش به اينجا در ما
يا كرد خواهد مقاوم عفونت اين به نسبت را انسان درازمدت
.هستيم قطعيتر جوابي درپي ما.نه
و 5 آمد خواهد عمل به آمريكا شهر از 30 بيش در آزمايشها
.شد خواهد شامل را داوطلب هزار
دكتر حضور با مراسمي در
دانشگاه افتخاري حبيبيدكتراي
استاداحمد به بهشتي شهيد
شد اعطاء بيرشك
استاد به افتخاري دكتراي اعطاي مراسم:علميفرهنگي سرويس
چهارشنبه ايران علمي انجمنهاي همايش نخستين و بيرشك احمد
دانشگاه در رئيسجمهوري اول معاون حبيبي حسن دكتر حضور با
.شد برگزار تهران بهشتي شهيد
فعاليتهاي اهميت به اشاره با مراسم اين در حبيبي دكتر
گروهي كارهاي دادن رواج با بايد:كرد تاكيد علمي انجمنهاي
كنيم نزديكتر را شاگرد و استاد روابط پژوهان دانش ميان در
.شود نصيبمان ارزشي با نتايج تا
آخرين از برخورداري با بايد علمي انجمنهاي:گفت وي
علمي مختلف رشتههاي وضعيت بررسي و جهان علمي دستاوردهاي
.كنند توجه جامعه نياز مورد موارد و تحقيقاتي تنگناهاي به
در ميتوانند علمي انجمنهاي:افزود رئيسجمهوري اول معاون
وجود جهان در فن و علم زمينههاي در كه جديدي مسائل مورد
عرضه و علمي نشريات انتشار با و دهند ارائه طرحهايي دارد
.كنند پيدا بهتري ساماندهي خود دستاوردهاي آخرين
كه كمنظيري استعداد به توجه با:داشت اظهار حبيبي دكتر
بيش انفورماتيك نرمافزار در ما دارند ، دررياضيات ايرانيان
سالهاي در متاسفانه كه باشيم ميتوانيمموفق سختافزار از
.راهنكرديم اين مصروف را خود نيروي گذشته
بيرشك احمد استاد به افتخاري دكتري اعطاي مراسم به سپس وي
پس باشد حقيقت يافتن راه در كه دانشمندي:گفت كردو اشاره
حاصل و دانشمند بايد ولي نميشود اواضافه به چيزي تجليل از
.معرفيكنيم جوانترها به را او كار
در دانشمندانمان از بايد:كرد تصريح رئيسجمهوري اول معاون
آن از پس كه كنيم تقدير آنها علمي فعاليتهاي فاصلهاياز
.بهرهببرند دانشمند رفتار و شيوهكار از بتوانند جوانها
و عرضه فرهنگي و اخلاقي لحاظ به كه كرد تاكيد همچنين وي
مردم تا لازماست جدي وظيفه يك بهعنوان علمي الگوهاي معرفي
:گفت حبيبي دكتر.فرهيختهايبرخوردارند جامعه چه از بدانند
شرايطيكشور چنين در و ميكند پيدا هويت جامعه ترتيب بدين
است اين ما مشكل واقع در.گرفت نخواهد قرار هجوم معرض در
.داريم كه نميدانيم ولي داريم شخصيتهايارزشمندي كه
جمله از بيرشك استاد خدمات از تقدير و تجليل:افزود وي
در بايد كه است آموزشعالي و فرهنگ وزارت مفيد كارهاي
.كند پيدا ادامه نيز ديگر دانشمندان و عالمان از قدرشناسي
رياضيات رشته در افتخاري دكتراي سپس رئيسجمهوري اول معاون
اعطاء بيرشك احمد استاد به را تهران بهشتي شهيد دانشگاه
.كرد
صرف را خود سن سال از 92 سال حدود 80 بيرشك ، احمد استاد
است كرده تاريخ و رياضيات رشتههاي در بهخصوص دانش و علم
ترجمه و تاليف را كتاب عنوان از 120 بيش راستا اين در كه
.هستند او جملهآثار از گاهنامه و علم سرگذشت كه است كرده
سال كتاب جايزه برنده و 1376 سالهاي 1336 در بار دو وي
كشور نمونه استادهاي از يكي عنوان به نيز گذشته سال و شده
سخنان از پيش.كرد دريافت تقدير لوح جمهوري رئيس از
فرهنگ وزير معين مصطفي دكتر جمهوري ، رئيس اول معاون
.كرد ارائه وزارتخانه اين عملكرد از گزارشي عالي وآموزش
بيرشك ، احمد استاد به افتخاري دكتراي اعطاي مراسم در
و علمي توسعه:گفت عالي وآموزش فرهنگ وزير همچنين
جهان در رقابت و حضور براي ما حركت اصلي محركه فرهنگي ،
.است آينده
همايش نخستين در گذشته چهارشنبه روز معين ، مصطفي دكتر
افتخاري دكتراي اعطاي با همزمان كشوركه علمي انجمنهاي
علاوه علمي ، توسعه:افزود بود ، شده تشكيل بيرشك استاد به
در اراده و عزم به سرمايه و برنامه انساني ، نيروي بر
.دارد احتياج اجرايي تصميمگيري سطوح بالاترين
و نوآوري مشاركت ، امر كردن نهادي و شدن نهادي وي ، گفته به
و مشاركت تحقق هدف به وصول راه خلاقيت ، شناختهشدهترين
علمي انجمنهاي معين ، دكتر.كشوراست استعدادهاي بالندگي
و علم عرصه در مدني جامعه تحقق مصداقهاي مناسبترين را
نهادي علمي ، انجمنهاي:گفت و دانست پژوهش و آموزش
و پژوهش گفتگو ، مبناي و هستند خودانگيخته و مشاركتجويانه
.دارند تفاهم
علمي عاليه سطوح در بايد را علمي انجمنهاي كرد ، تاكيد وي
گسترش كشور محققان و علمي هيات اعضاي ميان در و تخصصي و
ميان در آنها گسترش و علمي انجمنهاي شدن تخصصيتر از و داد
.كرد حمايت فنون و علوم
عنوان به بيرشك احمد دكتر از عالي آموزش و فرهنگ وزير
كشور در علم كردن نهادي در كه ومعلمي سختكوش عالمي
فراوان استاد آثار:گفت و كرد تجليل است ، نياسوده لحظهاي
پاسداري راه در عاشقانهاش زندگي اثرش بزرگترين اما است ،
.است فرهنگ و علم از
عنوان به خانيكي هادي انتصاب
وزارت اجتماعي و فرهنگي معاون
عالي آموزش و فرهنگ
آموزش و فرهنگ وزير معين ، مصطفي دكتر:فرهنگي علمي سرويس
و فرهنگي معاون عنوان به را خانيكي حكميهادي طي عالي ،
وزارت عمومي روابط گزارش بهكرد منصوب وزارتخانه اجتماعي
دكتر خانيكي ، انتصاب حكم از بخشي در عالي ، آموزش و فرهنگ
و سياستها اهداف ، به عنايت از اطمينان ابراز با معين
رسالت و اسلامي شوراي محترم مجلس به شده تقديم برنامههاي
توانمنديها از بهرهمندي ضرورت دانشگاه ، اجتماعي و فرهنگي
را جامعه و دانشگاهها در مسئوليتپذيري و ارزنده تجارب و
مشاور انتصاب ، اين از پيش خانيكي.است كرده خاطرنشان
.است بوده وزير واجتماعي فرهنگي
ديدگاه
|
!باستاني گنجينههاي گرفتن ناديده
مفهوم و بازسازي بينمفهوم فرق گاه هر لغوي ، ازجنبه صرفنظر
معلوم دومفهوم اين افتراق وجه و شود مشخص برايهمگان مرمت
يادگاران تعميرات جايبازسازي به گاه آن گردد ،
.گرفت خواهد زنندهرا گول ظاهرسازيهاي جاي مرمت گذشتگان ،
انسانهانسبت علاقه از است سمبلي و مرمت ، نشانه كه نيست شك
گذشته قرون در بشر تمدن خودمظهر اين كه گذشتگان ، كار به
عنوان تحت گنجينههايباستاني ، و قديمي آثار امروز ، .است
كهامروزهبه قديمي آثار.است انساني جملهحقوق از ميراث ،
همانند ميشود ، نظر باستاني ثمين و پربها گنجينههاي صورت
قديمي ، آثار.است موردحمايت حسنه عادات و اخلاقيات حقوقو
پديدههايي اززمره فرهنگي ميراثهاي اين و گنجينههايباستاني
و استپربها آثاري اينها باشد تعويض تجديدو قابل كه نيست
پس.نميگيرد قرار وارزيابي تقديم دايره در كه ارزنده
و شود گرفته كار آثاربه اين بقاء و حفظ در بايد توانآدمي ،
هنرهنرمندان و گذشته تمدنهاي از نشاني نسلهايآينده ، براي
.شود حفظ
حفظ و مخلوقات زيست ، حيات محيط حفاظت كه طوري همان
ابنيه وبقاء نگاهداري است ، توجه مورد ومراتع جنگلها
نگذاريم بگذاريد.است توجه نيزشايان تاريخي و قديمي
انهدام و فنا روي تمدنقديمي ، مظاهر و تاريخي آثار اين
آنها جاي به و نشود داده كهن آثار اين تخريب جواز و ببيند
احداث سوداگران فروش و خريد و تجاري -اداري مراكز
كبود مسجد ويا زيبايسرپوشيده بازارهاي بايد چرا.گردد
كه ما.شود خراب نابخرد سردمداران ضرباتكلنگ زير تبريز ،
اينگونه ، بايد چرا بسياريداريم ، اراضي و وسيع كشوري
بين از آن بخش دلگشايحيات باغهاي يا ارزنده و بناهايزيبا
سوداگري مراكزتجاري بدنماو ساختمانهاي را جايآنها و برود
مساجد شده ريخته سراميكهاي كاشيهاو چرا و.بگيرند
تيمچه يا شود انباشته هم روي سفالين تل بهصورت كبودتبريز ،
صورت به گنبدي و وسيع سنگين ، سقفي با ستون ، بدون بزرگ
آيد؟ در كالا انبار
تاريخ در ويژهاي ومقام جا باستان ، ايران قديمي بناهاي
از بيشتر بيگانگان كه شگفتا.دارند امروزوديروز معماري
كه صورتي در.دارند عنايت و توجه بناها اين به ما ، خود
بخش زينت ما قديمي سفالين آثار و آجرها و كاشيها تكههاي
اين شاهد خود ما است ، لندن و رم پاريس ، موزههاي
به اينهستيم خود نياكان آثار به توجه عدم و سهلانگاريها
خودسرانه و نادرست دخالتهاي شاهد ما كه نيست سزاوار و حق
در قديمي -تاريخي آثار مرمت امر لزوم از بيخبر خبرگان
نوسازي را بناها اين مرمت ، بهانه و عذر به باشيم ، كشور
به و نسازيم مبدل جديد شهري فضاهاي به را آنها و نكنيم
توجه بايد.نكنيم بنا بيهويت و حجيم بناهاي آنها ، جاي
مرمت ، نگهداري ، و حفظ نظير عملياتي انجام كه داشت
هر كار بنايباستاني ، اثرو هر بازنگاهداري و استحكامبخشي
مرمتيرا كار شيوه از مشخصي نوع البتهنميتوان.نيست معماري
به آثار ساير براي را وآن داشت ، فراهم خاص چهارچوبي در
كاملا بارهبايد اين درآورد در اجرا مورد وبه برد كار
افرادمتخصص تجارب از و بگيرد كارشناسانهصورت و عميق بررسي
كارشناسان معلومات از آگاهيما يقينا.شود بهرهبرداري
فرهنگي ، وميراثهاي باستاني آثار مرمت در ديگركشورها
.گردد شايستهاي و مناسب زمينهسازتصميمات ميتواند
در كه تبريز شهر نمايشتئاتر تالار سال 1365 ، اواسط در
نوع ودر شده ساخته ايراني هنرمندان بهدست سال 1305
مخرب قدرت به قبلي اعلام بدون يكباره بود ، بينظير خود
محراب جانبي ديوار ضمنا.شد رو و زير خاك با بولدوزرها
مواد با داشت ، آن بالاي برج به پلهاي راه كه عليشاه مسجد
كه يزد و اصفهان جامع مساجد است همچنين.شد خراب منفجره
ايتاليا كشور از گالديري پروفسور همكاري و باهمفكري
معماري بهويژه معماري ، در نظر صاحبان.گرديد مرمت
ميراثهاي مسئولان دانشگاهها ، ارزشمند اساتيد و باستاني
نظر در را مراتب بايداين جهانگردي صنعت متوليان و فرهنگي
از نسبت به و فرهنگيقدرتمند داراي ايران.باشند داشته
بدرستيمبادلات چنانچه.است برتر ملل ، بسيارياز فرهنگ
گردد ، برقرار ذيعلاقه سايركشورهاي و ما كشور بين فرهنگي
ما باستاني ديدارآثار براي جهان ، سراسر از مشتاقانبسيار
كنيم تكرار ديگر يكبار پس.آورد رويخواهند ايران سوي به
شخصي سليقههاي و ميل وفق نبايدبه فرهنگي ميراثهاي مرمت كه
و تخريب آثارفرهنگي ، كردن مدرنيزه.شود كارگرفته به
داشتنميراث محترم واقع در مرمت ، .كهناست آثار نابودي
و مفهوم به مرمت.است يكملت تاريخي هويت و فرهنگي
ما نياكان نگهداريميراث و پاسداري همان كلمه ، معنايدرست
حقيقت و واقعيت خلاف.هستيم ميراث اين امانتدار ما و است
در خيانت آثار ، اين شايسته و صحيح نگاهداري در كردن عمل
.است گذشتگان كار
طباطبايي ذوالمجد دكتر
|
|