قشقايي ماذون ميرزا بزرگداشت
بروجن در
موقعي تنها را مطلب اين
حوصله واقعا بخوانيدكه
خيالپردازي ،
;باشيد داشته
...خلاقيت پرورش براي سرآغازي
همكاري براي ايران آمادگي
يمن با فرهنگي
طرح
تازه تحصيلي سال اژ
پايه در قرآن آموزش آزمايشي
ميشود اجرا دبستان اول
محقق يك توسط بار نخستين براي
خلاء در خشككن دستگاه
ايراني
شد ساخته و طراحي
هنري فرهنگي جشنواره پنجمين
آموزش مراكز دختر دانشجويان
به آغاز پرورش و آموزش عالي
كاركرد
شوراي تصميمات تازهترين
شد اعلام عالي آموزش گسترش
اعلام فرهنگي ميراث سازمان
در قوامالسلطنه خانه كرد
رسيد ثبت به ملي آثار فهرست
قشقايي ماذون ميرزا بزرگداشت
بروجن در
پيرامون گفتگو و بحث روز ازدو پس قشقايي ابراهيم سيدمحمود
كار به بروجن شهرستان در فرزانه دانشمند دانشاين و شخصيت
اين به بزرگداشت ، مراسم اين برگزاركنندگان.داد خاتمه خود
(ص)اكرم رسول ميلاد با راهمزمان كنگره اين برپايي دليل ،
خودرا آثار غالب قشقايي ماذون ميرزا كه كردهبودند انتخاب
داده اختصاص طهارت عصمتو خاندان و (ص)نبياكرم حضرت مدح به
بوده نبوي احاديث و كريم قرآن الهاموي ، اصلي منبع و
يكي توسط كه است مطلبي ميآيد پي در آنچه.است
.شدهاست تهيه گردهمايي ، اين در ازشركتكنندگان
نامآور ازعشيره تيرهاي بازمانده قشقايي سرافراز ايل
معروف ايراني تركان عشاير 24گانه از يكي (Qayi) قايي
اشارات به اسلامي منابع در.است (Oghuz)اوغوز تركان به
در محمودكاشغري.برميخوريم عشيره اين باب در فراواني
در همداني فضلالله خواجهرشيدالدين و الترك لغات ديوان
عشيره كنار 23 در عشيرهقايي جامعهالتواريخاز
و خط و تمغا صاحب را عشيره اين و ميكنند ياد ديگراوغوزان
كه آلماني ديرينشناس پروفسوردورفر ، .ميشمارند كتابت
سنگنبشتههاي دارد ، باستان تركي مكتوب درمنابع پژوهشهايي
عشيره به متعلق نيز را(OrKhoon) دشتاورخون گانه 53
به ميلادي هفتم و ششم سده در آنها حك نقرو كه ميداند قايي
.است فرجامرسيده
يافته تشكيل وقايي Qashجزءقاش دو از كلمهقشقايي
و طليعه و پيشاني و ناحيه درمعناي نخست جزو.است
آمده آن جز و پيشتاز و پيشرو ابرو ، و قلاوز و پيشقراول
در دراز روزگاراني قايي عشيره سلحشور تيره اين.است
عهد اواخر در و داشتند اسكان آن سويهاي و آذربايجان
بويراحمد ، و كهكيلويه ييلاقات و كوهپايهها به صفويان
.شدند كوچانده خوزستان و شيراز ، فارس اصفهان ،
از گويشيآهنگين ادامه واقع در قشقايي ، امروزين زبان
ميآيد حساب به آذريايراني تركي فراگير و توانمند زبان
گويشهاي با ايران ، غربي وجنوب مركزي مناطق در كه
به و آميخته هم در (Sumer) سومري تركي از بازمانده
در تركيسومري سابقه.است شده تبديل خوشآهنگ و شيوهايبديع
سال هزار هفت به ماايران ، سرزمين غربي جنوب و بينالنهرين
آوايي شكلپذيري در نهادين و تاثيرعميق كه ميرسد پيش
.داشتهاست قشقايي و قبچاقي تركي ومورفولوژيك
كتيبه قشقاييظاهرا زبان به بازمانده مكتوب متن نخستين
و هفتاد و متر سه كه است (Tanyugug)يوقوق گرانسنگتان
آمده پديد اشكاني بلاش دوره در و دارد طول پنجسانتيمتر
آلماني Radloff ازسويرادلف سال 1889 در كتيبه اين.است
.شد قرائت و كشف
دوره متنمكتوب نخستين بايد را بيليغ كتابقوتادغو
سوي از هجري چهارم سده در كه آورد حساب به قشقايي اسلامي
نظم به متقارب بحر به و بيت در 6652 جاحب خاص يوسف
وكتاب وديوانحكمت كتابعتبهالحقايق ديگر.است درآمده
حديث ، نهجالفراديس ، قيرخ:نظير آثاري و قورقود دده
تاليف هجري سدههفتم از پيش همه كه برشمرد را وسيلهالنجات
.است شده تصنيف يا و
از پس قشقايي ، سرافراز مردان فرهنگينه و فرهيخته سلحشوران
آثار اين ايران ، غربي جنوب مركزيو مناطق به مهاجرت و كوچ
ديوان نظير قشقايي ادبيات منابعمكتوب همپاي را
و فضولي ، ديوان ختايي ديوان نسيمي ، ديوان قاضيبرهانالدين ،
و قشقايي -آذري وسرشار غني فولكلور و آن نظائر دهها
غيره و كرم و اصلي كوراوغلو ، چونحماسههاي منظومههايي
شفاهي موادادبيات و متون از دريايي و داشتند نگه رازنده
دوزگي ، سوزلري ، باياتي ، ساياچي ،(Qoshma) قوشما نظير
فولكلور زلال جويباران با عاشيقها ادبياتمنظوم و گرايلي
اوسانهها و آسونگهها و درآميختند نويافته بوميسرزمينهاي
:كردند خلق
تبريزه گئدير بويول
ريزه -ريزه قناتي
وئر بيريول بيزه الله
ميزه ئولكه واراق بيز
سويهاي و درشيراز جولان و اسكان از پس قشقائيان ميان از
قول نثار ، محمد ميرزا نامآورينظير سرايندگان نيز ، آن
اوغلو ، بيات مسيحخان ، خسروبيگ ، ميرزاماذون ، اروچ ،
آنانميرزا ميان در كه كردند ظهور ديگران و همراه
ماذون بهميرزا سيدعليرضامعروف فرزند ابراهيم سيدمحمد
در.-ه سال 1246 در كه است همهنامبردارتر از قشقايي
شيراز درق.-ه سال 1313 در و گشوده جهان به چشم ايل ميان
كه است واقع منصور شاهزاده بقعه در مزارش.است كرده وفات
.است گرديده تخريب ستمشاهي دوره در
عربي و وفارسي تركي:اسلام عالم زبان سه به ماذون ميرزا
نسخه نخستين كه دارد توجهي قابل ديوان و است سروده شعر
.است دست در اكنون و شده استنساخ سال 1301 در آن خطي
سال 1367 شهبازيدر مرحومشهباز را ديوان اين از بهرهاي
.است گنجانده شعري قشقايي مجموعه در (صفحه حدود 200)
طبع تركي كلاسيك شعر اوزان و انواع در هم ماذون ميرزا
لطيفي رباعيات و ترجيعات و غزليات و قصايد و كرده آزمايي
كرده تازيها ترك عاشيقي ، شعر انواع در هم و است سروده
.است
و قوت اصلياخذ منبع ماذون ، ميرزا شعر گونه دو هر در
و استادانه تسلط و است نبوي احاديث و كريم قرآن وي ، الهام
دراين كه است شده سبب اسلامي عرفان بهسرچشمههاي وي ماهرانه
كه گيرد كار استادانهايبه و زيبا بسيار تلميحات اشعار ،
به فراوان سرودههايش مناقب نعتهاو و تحميديهها در بويژه
:ميخورد چشم
كشف لو شاه علي يا علي ، يا
تباركالله تاجينا مبارك
عرف من سر مصطفي وصي
اشتباه كفره عيناليقين ، حقه
عزتن گنج مولكونده لامكان
زينتن عرشه لايقن ، كورسويه
خطن سر لوحه قوهتن ، قلمه
بالله مرشدن اوستادي جبرائيل
كيوانا ، عرش سالدي لرزه سهمين
ايمانا وئردي رونق ذوالفقارين
بتخانا سيندي آتشكده ، ياندي
احسنالله حق ائتدي تحسين ملك
و تفزلي آثار و حال و پرشور ماذون ، ميرزا حماسي اشعار
براي كه است حالي زنده و جاندار ليريسم در غرق وي غنائي
.است بايسته وسيعي مجال بدايعآنها ، پيرامون بحث
محمدزاده حسين دكتر
موقعي تنها را مطلب اين
حوصله واقعا بخوانيدكه
خيالپردازي ،
;باشيد
داشته
...خلاقيت پرورش براي سرآغازي
شما به هفتتير تكهچوببهعنوان يك با شما كودك وقتي
او وقتي ميدهيد؟ خودنشان از عكسالعملي چه شليكميكند ،
كند ، تعريف شما رابراي عجيب ولي بيسروته ، ميخواهدداستاني
ميكنيد؟ چه
گفتگوي شاهد كه ميافتد اتفاق گاه مادري و پدر هر براي
خيالي حيواني حتي يا و شخصي چيزي ، با خود خردسال فرزند
يكموجود همانند دقيقا بخورد ، غذا و بزند قدم او با.باشد
توهم دچار كودك اين ;نيست نگراني هيچ جايواقعي و زنده
درسهاي و ميبرد لذت خود زندگي از روش ، اين به بلكه نشده ،
از را واقعي محيط با بيشتر انطباق و سازگاري براي زيادي
خواستههاي و تمايلات برخي او همچنين.ميآموزد فرايند اين
.ميكند ارضا خيالپردازيها اين در را خود
ساعتها كودكان كه دارد وجود امكان اين سالي و سن هر در
تا 5 بين 2 سنين اما كنند ، سرگرم خيالپردازي با را خود
.دارد حياتي نقش آن در خيالپردازي كه هستند سالهايي سال ،
يا شوخي ، بازي ، شامل ممكناست كودكان خيالپردازيهاي
نيز عجيبي و دم و بيشاخ دروغهاي كه باشد خيالي دوستي
براي كودك تلاش از قسمتي نهايت در همه ، كه باشد ، آن چاشني
بزرگي تفاوت داشت بهخاطر بايد.است او پيرامون دنياي فهم
درواقع ، .دارد وجود كودكان ديد و ازواقعيت ما ديد بين
حالآموختن در هنوز مدرسه ، از سنينپيش كودكان و نوپا اطفال
.ميباشند آنهاست ، تصور آنچه استو واقعي آنچه بين تمايز
شما به (هفتتير بهعنوان) تكهچوب يك با شما كودك وقتي
ميخواهد او ميدهيد؟وقتي نشان عكسالعملي چه ميكند ، شليك
كندچه تعريف شما براي را عجيب بيسروته ، ولي داستاني
ميكنيد؟
او حرفهاي كه كنيد وانمود و كنيد تحمل كمي باشد بهتر شايد
اين از هركدام.ميكنيد درك را او دنياي و ميفهميد را
.است شما دركودك يادگيري فرايند از سنجشي رفتارها
و خيالپردازيندارد نوزادتوانايي ماهگي ، از 18 قبل تا
ملموس و مستقيم پايهواكنش بر تنها دنيا از او درك و فهم
قادر او ماهگي ، از 18 پس اماميباشد اشياء و بهانسانها
زبان ، توانايي باكسب.دهد شكل خود در را تصوراتي است
سمبلها با كه آنجا واز ميشود بيشتر خيالات اين دامنهگسترش
و اشياء كه پيداميكند را توانايي اين ميشود ، نمادهاآشنا و
.بسازد جديد چيزي و كرده همتركيب با را ايدهها
بهعنواننوزاد عروسك يك ميكنند ، ايفا را خود نقش نيز عواطف
اين درخلال قرارميگيرد كودك محبت مورد جديد
اشتباه را جنسيتخود كه است ممكن گاهي خيالپردازيها ، كودكان
دنيايبزرگسالان كشف حال اودر نشويد ، استنگران بهتر.كنند
.است
مبادرت داستانهايي ساختن به سالگي ، كودكان و 3 سنين 2 در
سنين ، اين در.ميكنند باور را آنها گويا كه ميورزند
با مرور ، به و هستند خود جنسي هويت كشف حال در كودكان
هركدام مناسب نقشهاي و كرده همانندسازي خود همجنس والدين
.بهوجودميآورند خود در را
خارج انسانهاي به بيشتري كودكعلاقه سالگي ، و 6 سنين 5 در
مثل اشخاصي آنها ، داستانهايخيالي در.دارد خانه ازمحدوده
.ميشود غيرهديده و آمبولانس راننده پليس ، آتشنشان ،
بازيهاي و بهخيالپردازيها توسل با اوقات گاهي
.برد پي درونيآنها و واقعي احساسات به ميتوان كودكان ،
شاهداين است ممكن ميگذارد ، خانه جديديپابه فرزند وقتي
يا كردن سرزنش با را عصبانيتخود و حسادت او كه باشيد
چنين كه ميداند كودكاحتمالا.ميدهد نشان خود تنبيهعروسك
خود تنش بنابراين.دهد تازهواردانجام با رانميتواند عملي
خواهد اين شما بهترينواكنش.ميكند تخليه سرزنشعروسك با را
مدتي از پس اجازهدهيد و نكنيد مداخله او دربازيهاي كه بود
واقعيت خيليمهربانانه آنگاه و شويد جويا اورا ناراحتي علت
نورسيدهاي نميتوانكودك مثلا كه دهيد شرح براياو را موضوع
.كرد ياعوض پسفرستاد را
خيالپردازي ازطريق ترسها ، و ناخوشايند خاطرات اوقات برخي
حين است ممكن ميترسد ، دكتر از كه پسري ميشوند ، كنترل
را موقعيت بتواند تا كند ايفا را دكتر نقش خود بازي ،
.درآورد تحتكنترل
با ميدهد ، شرح برايتان را ساختگي داستاني شما فرزند وقتي
از داستان ، مورد در هرازگاهي و دهيد گوش او سخنان به علاقه
شما كودك بعد ، چهارسالگيبه سنين در.بپرسيد سوالاتي او
.كند تعريف داستان شما براي معمول شكل به قادرخواهدبود
بهسر ما وقصه..روزگاري چونروزي عباراتي از مثلا
خواندن با ميتوانيد شما.كند استفاده بهخوبي...و رسيد
او در را جالب داستانهاي خلق در مهارت داستان ، منظم
.دهيد افزايش
را ، غريب و عجيب داستاني شما ، كودك كه كرديد مشاهده اگر
تحويل را دروغي و بياساس مطالب و ميكند تعريف جدي خيلي
با كنيد تلاش بلكه.نكنيد مقابله او با بلافاصله ميدهد ، شما
او داستان لابهلاي را واقعيتر و مناسبتر جملات ملايمت ،
.كنيد جايگزين
خيالي دوست با ساعتها شما ، فرزند كه كرديد مشاهده اگر
وانمود و نشويد نگران ميكند ، زندگي او با و ميكند صحبت
در كه چرا.داريد قبول و ميفهميد را كودك حرفهاي كه كنيد
صورت پنهان بهشكلي خيالي دوست با او مكالمات غيراينصورت ،
دركار واقعي شخص كه ميداند خودكودك درواقع ، .گرفت خواهد
ادامهاين به كه ندهيد نشان طوريواكنش است بهتر ولي نيست ،
.شود ترغيب كار ،
را كودكان نيازهاي برخي معمولا خيالي دوستان اين وجود
كه شما براي باشد خوبي راهنماي ميتواند كه ميسازد برطرف
عالم در اگر چيست؟درنتيجه شما فرزند كنيد ، كمبودهاي كشف
آن بهتدريج و بهاحتمالزياد شود ، برطرف آننيازها واقعي
.ميشود خياليناپديد دوست
خيالي دوست آن به شما كودك شديد متوجه كه موقعي تنها
با ابرازنگراني بدون است بهتر كرده ، پيدا وابستگي
.كنيد مشورت خانوادگي بامشاور و كودك روانشناس
ابراهيمي بهمن:برگردانTime Life:منبع
همكاري براي ايران آمادگي
يمن با فرهنگي
كشورمان اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير:فرهنگي علمي گروه.
وزير مقام قائم السوسوه العليم امت خانم ديدار در ديروز
يمن فرهنگ اهل آمد و رفت:گفت وي با يمن تبليغات و اطلاعات
شاياني كمك كشور دو بين فرهنگي مناسبات توسعه به ايران به
.ميكند
تاريخي آثار مرمت و حفاظت پژوهشكده باوجود:كرد تاكيد وي
يمن كشور پژوهشگران و هنرمندان ايران ، در فرهنگي و
حفظ و بيشتر شناخت براي پژوهشكده اين تجربيات از ميتوانند
.كنند استفاده فرهنگي ميراث و تاريخي آثار
طرح تازه تحصيلي سال اژ
پايه در قرآن آموزش آزمايشي
ميشود اجرا دبستان اول
به قرآن آموزش طرح تحصيلي جديد سال از:فرهنگي علمي گروه.
.ميشود اجرا ابتدايي اول كلاسهاي در آزمايشي صورت
دفتر مديركل ملكي خبر ، دكتر مركزي واحد گزارش به
خبر اين اعلام با ديروز درسي كتابهاي تاليف و برنامهريزي
جديد سال از ديني و قرآن عربي ، آموزش فراگير طرح:گفت
.ميشود گذاشته اجرا به تحصيلي مختلف مقاطع در تحصيلي
معظم مقام تاكيدات درپي كه طرح اين اجراي در:افزود وي
درك هدف با دروس اين آموزش كيفيت افزايش خصوص در رهبري
عربي كتابهاي برخي در ميشود انجام قرآني و عربي مفاهيم
كل مدير.است شده ايجاد اساسي تغييرات نيز تحصيلي مقاطع
براي:افزود ادامه در درسي كتب تاليف و برنامهريزي دفتر
متون فهم براي كارآمد و موثر روشهاي و اصول به دستيابي
و روزهاي 27 در روزهاي دو عربيهمايش آموزش طريق از ديني
كارشناسان استادان ، نظران ، صاحب حضور با امسال تيرماه 28
شد ، يادآور وي.ميشود برگزار تهران در عربي معلمان و
ضعف عربي آموزش در پرورش و آموزش مشكل مهمترين حاضر درحال
يادگيري طرح اجراي براي كه است درس معلماناين علمي توان
.گيرند قرار ويژه تحتآموزشهاي عربي معلمان است لازم موثر
محقق يك توسط بار نخستين براي
خلاء در خشككن دستگاه ايراني
شد ساخته و طراحي
خلاء در خشككن سيستم بار نخستين براي:فرهنگي علمي سرويس
.شد ساخته و طراحي كشور داخل در ايراني محقق يك توسط
قالب در خلاء در خشككن ساخت و طراحي ما ، خبرنگار گزارش به
با خاكي پردل بهمن توسط ناپيوسته و قفسهاي خشككن يك
صنعتي و علمي پژوهشهاي سازمان كشاورزي پژوهشكده همكاري
.است شده انجام ايران
عمل پايين فشار و حرارت شرايط در كه خلاء در خشككن سيستم
با كوتاه زمان در را كشاورزي محصولات آبگيري فرآيند ميكند ،
و طعم عطر ، رنگ ، غذايي ، ارزش نظر از كيفيت افت كمترين
.ميرساند انجام به هضم قابليت و بافت
در پايين حرارتهاي درجه از استفاده علت به سيستم اين
در بالا حرارتهاي به حساس مواد برآوري امكان خشككردن ،
فراهم را غيره و داروسازي شيميايي ، غذايي ، تبديلي صنايع
.ميآورد
اين فضاي در اكسيژن نسبي نبود به توجه با اين بر علاوه
.نميشوند اكسيده مواد فرآيندخشككردن ، طول در سيستم ،
ميتوان خلاء تحت خشككن سيستم در ديگر اهميت حائز نكات از
درون فضاي در شده رقيق گازهاي كه كرد اشاره مورد اين به
و غبار كمتر عادي ، فشار تحت گازهاي با مقايسه در سيستم ،
.ميكند جابجا را ريز ذرات
وسعت به توجه با و قديمترين از يكي فرآيندخشككردن
در غذايي مواد از حفاظت در فرآيند گستردهترين استفاده ،
.است فساد مقابل
هنري فرهنگي جشنواره پنجمين
آموزش مراكز دختر دانشجويان
به آغاز پرورش و آموزش عالي
كاركرد
هنري فرهنگي ، جشنواره پنجمين:فرهنگي علمي سرويس.
وزارت به وابسته دختران فني عالي آموزش مراكز دانشجويان
.شد آغاز تهران در ديروز صبح پرورش و آموزش
مدارس امور كل مدير صدري جشنواره اين افتتاح مراسم در
و فرهنگي فعاليتهاي اهميت به اشاره با پرورش و آموزش عالي
زمينههايشكوفايي ايجاد بر دختر دانشجويان هنري
.كرد تاكيد عالي آموزش مراكز در فرهنگي و هنري استعدادهاي
شامل جشنواره اين خبر ، مركزي واحد خبرنگار گزارش به
آموزش مراكز دانشجويان هنري يكصدوپنجاهاثر از نمايشگاهي
در وپرورش آموزش وزارت به وابسته دختران فني عالي
پايان ، در كه است دستي هنرهاي و طراحي گرافيك ، رشتههاي
.ميشود داده هدايايي آنها به و معرفي برگزيده آثار صاحبان
در مسابقاتي برگزاري به جشنواره ، اين ديگر بخش دو همچنين
قرائت ، زمينههاي در قرآني ومسابقههاي فرهنگي زمينههاي
فرهنگي جشنواره پنجميندارد اختصاص نهجالبلاغه و مفاهيم
به وابسته دختران فني آموزشعالي مراكز دانشجويان هنري
.داشت خواهد ادامه تيرماه نوزدهم تا پرورش و آموزش وزارت
شوراي تصميمات تازهترين
شد اعلام عالي آموزش گسترش
عالي 5 آموزش گسترش شوراي تصويب با:فرهنگي علمي سرويس.
ايجاد كشور عالي آموزش موسسات و دانشگاهها در دكترا رشته
.ميشود
شورا اين عالي آموزش و فرهنگ وزارت عمومي روابط گزارش به
دكتراي مقطع در دانشجو پذيرش دوره يك با را خود موافقت
يك اميركبير ، صنعتي دانشگاه در فضا و هوا مهندسي رشته
دانشگاه شيمي رشته دكتراي مقطع در دانشجو پذيرش دوره
جغرافيا رشته در دكترا مقطع با قطعي موافقت رازيكرمانشاه ،
مهندسي دكتراي مقطع با قطعي بهشتي ، موافقت شهيد دانشگاه در
مقطع در قطعي ايران ، موافقت صنعت و علم دانشگاه در شيمي
با قطعي موافقت شيراز ، دانشگاه در كتابداري دكتراي
صنعتي دانشگاه در سازه-عمران مهندسي رشته در مقطعدكترا
مهندسي رشته در دكترا بامقطع قطعي موافقت و اصفهان ،
نصيرالدينطوسي ، خواجه صنعتي دانشگاه در نقشهبرداري -عمران
.نمود اعلام
پذيرش دوره يك با را خود موافقت عالي آموزش گسترش شوراي
دامي علوم -كشاورزي مهندسي ارشد مقطعكارشناسي در دانشجو
مقطع در دانشجو پذيرش دوره يك كرمانشاه ، رازي دانشگاه در
دانشگاه در هنر پژوهش رشته همچنين و نقاشي ارشد كارشناسي
علوم رشته كارشناسي مقطع در دانشجو پذيرش دوره يك شاهد ،
.كرد اعلام كردستان ، دانشگاه در (آموزشي برنامهريزي)تربيتي
مقطع با قطعي موافقت خود ، مصوبات ادامه در شورا اين
مازندران ، دانشگاه در محض ورياضي آمار رشتههاي كارشناسي
معارف الهياتو رشته كارشناسي مقطع با قطعي موافقت
حفظ با حديث و قرآن علوم گرايش با محض (غيردبيري)اسلامي
كارشناسي مقطع با قطعي موافقت اراك ، دانشگاه در دبيري
باهنر شهيد دانشگاه در تئاتر و كامپيوتر علوم ، رشتههاي
نظري اقتصاد رشتههاي كارشناسي مقطع با قطعي موافقت كرمان ،
با قطعي موافقت مشهد ، فردوسي دانشگاه در دولتي مديريت و
تربيت رشته و ورزشي علوم و تربيتبدني كارشناسيرشته مقطع
الزهرا ، دانشگاه جانبازاندر ويژه ورزشي علوم و بدني
پرورش و آموزش رشته كارداني مقطع با قطعي موافقت
مقطع با قطعي موافقت نور ، پيام دانشگاه در ابتدايي
آزاد دانشگاه آزادشهر واحد سياسي علوم رشته كارشناسي
در حقوق رشته كارشناسي مقطع با قطعي موافقت اسلامي ،
مقطع با قطعي موافقت و اسلامي آزاد دانشگاه واحدكرمانشاه
مركز تهران واحد در زبانعربي مترجمي رشته كارشناسي
.كرد اعلام را اسلامي آزاد دانشگاه
اعلام فرهنگي ميراث سازمان
در قوامالسلطنه خانه كرد
رسيد ثبت به ملي آثار فهرست
است شده تبديل سفالينه
تير ، سي خيابان در واقع قوامالسلطنه ، خانه:شهري گروه.
آثار فهرست در شماره 2014 با و سالجاري ماه ارديبهشت در
.رسيد ثبت به ايران ملي
كشوراين فرهنگي ميراث سازمان عمومي روابط گزارش به
سال در شدهاست احداث شمسي هجري سال 1292 در كه ساختمان
اثر اين.شد تبديل سفالينه و آبگينه گنجينه به 1359
سال 1330 تا است زيرزمين يك و طبقه دو داراي كه تاريخي
از يكي قوام كار دفتر و مسكوني منزل عنوان به شمسي هجري
قرار استفاده مورد پهلوي و قاجار دوران سياستمداران
.ميگرفت
آجركاريهاي شامل كمنظيري تزئينات داراي كه مذكور بناي
عزل از پس آئينهكارياست و منبت و گچبريها بيروني ، نماي
سال 1339 در و مصر عنوانسفارت به وي ، تبعيد و قوامالسلطنه
در و گرفته قرار استفاده بازرگانيمورد بانك وسيله به
.شد تبديل سفالينه و آبگينه گنجينه به نهايت
گوناگونشامل تاريخي يادگارهاي و اشياء گنجينه اين در
سدههاي تا ازميلاد پيش چهارم هزاره به متعلق سفالين ظروف
تا ميلاد از پيش ودوم اول هزارههاي از آبگينههايي اخير ،
تا هجدهم سدههاي بلورهاياروپايي همچنين و معاصر دوران
.است شده گذاشته نمايش به ميلادي نوزدهم
اشياءگنجينهاي ، مرمت كارگاه داراي همچنين گنجينه اين
كتاب عنوان از3000 بيش با تخصصي كتابخانه سفال ، كارگاه
زمينه در آنفيلمهايي در كه است بصري و سمعي سالن و
.ميشود داده نمايش علاقهمندان براي آبگينه و سفالينه
|