:مطبوعات منصفه هيات عضو
حدود و ، اصل مطبوعات آزادي
است استثناء
مدرسه از ترس با چگونه
كنيم؟ برخورد كودكان
نخستين جمهوري رئيس پيام با
دفاع همايشزنانحماسهآفرين
يافت گشايش مقدس
از روزنامهنگار از 270 بيش
مطبوعات با غيرقانوني برخورد
كردند انتقاد
خواستار خبرگزاري كاركنان
روزنامه با قانوني برخورد
شدند كيهان
:مطبوعات منصفه هيات عضو
حدود و ، اصل مطبوعات آزادي
است استثناء
مطبوعات حدود و است اصل مطبوعات آزادي:اجتماعي گروه
.دارد اصل بر جنبهاستثناء
گفتوگو در مطبوعات منصفه هيات عضو نوروزي كامبيز
اصل 24 طبق:افزود مطلب اين اعلام با ما خبرنگار با
دليل است انكارناپذيري اصل مطبوعات آزادي قانوناساسي
يكي مطبوعات كه است اين مطبوعات آزادي به عنايتقانونگذار
باشيم داشته توجه بايد و است اساسي حقوقي ازنهادهاي
بين از اصل كه دهيم افزايش آنقدر را مطبوعات نبايدحدود
ميتواند قانون تنها كه نكته اين بر تاكيد ضمن وي.برود
قانون چهارچوب از خارج:گفت كند تعيين را حدودمطبوعات
.ندارد وجود ديگري حدمطبوعاتي
ارتكاب وسيله كه جرمي هر:گفت مطبوعاتي جرم مورد در وي
آن به رسيدگي و است مطبوعاتي جرم باشد نشريه در درج آن
بهصورت و منصفه هيات حضور با مطبوعات دادگاه بايددر
شخصي جرمي نشريه مسئولين از يكي اگر اما.علنيباشد
مترتب جرم اين مجازات و آثار شد مرتكب وغيرمطبوعاتي
تعطيل خاطر اين به را نشريهاي نميتوان و نميشود برنشريه
.كرد
مطلب نويسنده كيفري مسئوليت مورد در منصفه هيات عضو
قانون ماده 9 تبصره 4 طبق:گفت دادگاه قبال در
ميرسد چاپ به نشريه در كه مطالبي يكايك مسئوليت مطبوعات
.است مديرمسئول برعهده
مرتكب كه است كسي مجرم كه است اين هم امر اين دليل
مطلب چاپ مطبوعات مجرمانه عمل و باشد شده عملمجرمانه
را مطلبي ميتواند كه است مديرمسئول اين و است خلافقانون
مجرمانه فعل كه اوست پس بگيرد ، آنرا چاپ جلوي يا چاپو
جرايم تمام به كرد تاكيد نوروزي.است داده راانجام
و مراجع و مقامات به توهين چون جرايم بالاترين مطبوعاتيحتي
در بايد نظامي اسرار افشاء يا كشور امنيت اخلالدر
منصفه هيات حضور با و علني بهصورت كه دادگاههايعمومي
"قانونا خاص دادگاههاي و شود ميشودرسيدگي تشكيل
بحث مورد در نوروزي.ندارند را اينجرايم به صلاحيترسيدگي
نياز كه ندارد ابهامي فعلي قانون:مطبوعاتگفت قانون تغيير
خواستهاي تحتالشعاع حقوق اگر و داشتهباشد بازنگري به
قانوني و حقوقي نظم برقراري قرارگيرد سياسي روزمره
.بود نخواهد امكانپذير
.ميشود چاپ اجتماعي صفحه در بهزودي مصاحبه اين كامل متن
مدرسه از ترس با چگونه
كنيم؟ برخورد كودكان
كنيد كمك فرزندتان به درخانه تمريناتي با ميتوانيد شما
كلاس در كردن صحبت بلند رعبانگيزمثل موقعيتهاي با كهچطور
بزرگ مشكلات تحليل باعث ميدانيمكمك.كند برخورد امتحان ويا
كه بياموزيد فرزندتان به.ميگردد دلهره و تشويش وكاستن
رد امتحاناتم در "رابجاي "شوم موفق ميتوانم" عبارتيمثل
كند جايگزين"شد خواهم
فرزند كه بود مانده آغازمدارس به دقيقهاي چند تنها
دوست:ميگفت او.زدنكرد نق به شروع داستين سالهام شش
از اما بود ، راگذرانده اول كلاس گرچه.بروم بهمدرسه ندارم
بيرون خانه در از بابيميلي ديدم وقتي.بود مدرسهمتنفر
حد اين تا الان اگر !جريانچيست كردم فكر خودم با ميرود
.حالبعد به واي پس است گريزان ازمدرسه
رفتاري اختلاف كلينيك رئيس كرني ، كريستفر گفته به
و گاه كودكي هر نوادا ، دانشگاه در كودكان مدرسهگريزي و
آنها از درصد ده تا پنج اما.ميشود بيزار مدرسه از بيگاه
حاضر كلاس در نيستند مايل "اصلا كه گريزانند مدرسه از بحدي
.شوند
مدارس روانشناسان واتسمن سينتيا و مارتين مايكل نظر به
حل را كودكانتان مدرسه به مربوط مشكلات" كتاب موءلفان و
است ، مضطرب و نگران مدرسهاش مورد در فرزندتان اگر ،"كنيد
كارش "بماند ، مكررا خانه در تا ميزند بيماري به را خودش
صحبت يااز ميشود ، كشيده بهداشت يامعلم و مدير دفتر به
بايدفكر "حتما ميكند امتناع مهممدرسه مسائل مورد در كردن
آسانيحل به را مشكل اين خوشبختانه ، ميتوان.باشيد چارهاي
كرديم ملاقات را داستين شوهرممعلم و من ما ، مورد دركرد
شده فارغالتحصيل ازدانشگاه تازه كه معلمش شديم ومتوجه
چشمش جلوي ميكردند كهسعي ميزد صدا را بچههايي بود ، تنها
مينشست كلاس آخر رديفهاي"معمولا كه داستين به امابنشينند
.بيايد جلو رديف به خواستيمكه او از فقط ما.توجهينميشد
.يافت اشتياقيدوباره و شور و كرد را كار هماين او
از كودكان گريز باعث كه اصلي عامل چند ذكر اينجا در
را آنها كاربردشان كه شيوه چند بيان همچنين و ميشود مدرسه
.است توجه شايان دهد مي قرار موفقيت مسير در
لذت مانع كه است ازترسهايي ، جدايي اضطراب:اضطراب
هنگام به اضطراب اوقاتاين اغلب.ميگردد كودكانازمدرسه
اتفاق جديد بهمدارس بچهها ورود يا فشارهايخانوادگي
به دادنشان پاسخ بانحوه ميتوانند والدين متاسفانه ، .ميافتد
بچههاي مورد در "مثلا.كنند چندان دو را آنها كودكاناضطراب
آنها با اولمدرسه روزهاي در چطور كه كنيد كوچكتردقت
و باشي خوبيداشته روز مثل قاطع پاسخ يك.ميكنيد خداحافظي
اينكه از بخشتراست اطمينان ميآيم بهدنبالت نيم و دو ساعت
ده هر باشي احتياجداشته من به وقت هر نگراننباش ، :بگوييد
.ميرسانم اينجا رابه خودم دقيقه
و كودكان ناهنجاريهاي كلينيك رئيس النديك ، توماس
ايالتي دانشگاه و ويرجينيا تكنيك پلي موءسسه در بزرگسالان
راهنمايي مدرسه به ورودش هنگام كه را كودكي بلاكسبورگ ،
شكست از هرچيزي مورد در او.كرد درمان شدهبود اضطراب دچار
مادرش.بود آنجانگران در خوردن كتك تا جديدگرفته مدرسه در
منتظر خانه بتوانددر كه ميكرد ترك را محلكارش "سريعا
چيز ميفرستادكه پيغامي منظوري وبيهيچ بماند فرزندش
فهميدخودش مادرش كه هنگامي.اتفاقبيفتد است ممكن وحشتناكي
اوكمك به مدرسه به فرزندش بردن استبا سهيم مشكل اين در هم
راهش ميتوانست او بنابراين.بايستد خودش پاي روي تا كرد
كند ، ملاقات هم را غيابمدرسه و حضور مسئول و بگيرد راياد
"كاملا همدانشآموزي حالا و كرد فروكش ترسش بهتدريج
به خانه در باتمريناتي ميتوانيد شما.سازگارميباشد
بلند مثل موقعيتهايرعبانگيز با چطور كه كنيد فرزندتانكمك
كمك ميدانيم.كند برخورد امتحان يا و كلاس كردندر صحبت
به.ميگردد ودلهره تشويش كاستن و بزرگ تحليلمشكلات باعث
بجاي را شوم موفق مثلميتوانم عبارتي كه فرزندتانبياموزيد
.جايگزينكند شد خواهم رد درامتحاناتم
مدرسه از دوست نداشتن علت به بچهها از برخي:تنهايي
هميشه فرزندتان ميشودكه مشخص زماني تنفر ، بروز.گريزانند
يا نرود ، بيرون ازكلاس تا بزند مريضي به را باشد ، خودش تنها
دوست را تااو ببخشد هستند او به متعلق راكه چيزهايي
اجتماعي تقويتمهارتهاي با تنهايي مشكلات"معمولا.بدارند
كه دهيد ياد فرزندتان باشدبه لازم است ممكن.برطرفميگردند
چطور يا و كند نگاه طرفمقابلش چشم در چطور ميزند وقتيحرف
ميتوانيد.جيغ نه و گوشيباشد در حالت نه صدايش كه صحبتكند
را دوستي سر كه ازحرفهايي تا چند خردسالتان بهفرزند
"يا"!چيه شما اسم.منتام اسم "مثل.بياموزيد بازميكند
خصلتهاي مورد در وقتي".كنيم بازي موشك قايم دوستداري
شدت به آنها از نشودبسياري گفته چيزي آنها به خوببچهها
ميامي ، در مدرسهاي والينگ ، معلم متي.ميكنند احساستنهايي
مثل درزمينهاي تنهايي كودك اگر كه است اينباور بر
كار او با ديگربخواهيد بچههاي از اغلب مهارتدارد كامپيوتر
بچههاي به كمك وهمچنين خودباوري ايجاد باعث اينكار.كنند
.كنند پيدا دوستاني تا تنهايياست ،
ترس مدرسه از دانشآموزان انزجار علت وقتها بعضي:خشونت
به مضطرب و ساكت اگرفرزندتان.آنجاست در شدن ازحاضر
خودباوري حس يا دارد ، خيليكمي دوستان مدرسه در نظرميرسد ،
.باشد شده قلدري و قربانيخشونت است ممكن كرده ، اوافت در
دهيم ياد خود بهفرزند كه مشكل اين حل براي نصيحتعاميانه
حتي النديك بهگفتهنيست كافي همواره باشد وجسور گستاخ
قرار قلدر افراد موردتهاجم هم باز گستاخند كهبچهها زماني
مورد در كه پيشنهادميكند كار اين بجاي وي.ميگيرند
مدارس در.صحبتكنيم معلمشان با ابتدايي بچههايمدارس
از و باشند همراهدوستانشان بايد بچهها وبالاتر راهنمايي
.دوريكنند ميزنند پرسه قلدر كهافراد جاهايي
پيش رفتن بجاي بگذاريد ، پيش پا ميخواهيد شما اگر
فرزندتان اينكه براي.كنيد صحبت مدرسه مدير با والدين
به داستين زمانيكه.كنيد عمل زيركانه نشودبايد زده خجالت
اذيت ايستگاهاتوبوس در را او بزرگتر دوبچه ميرفت مهدكودك
شدن سوار اومحلكرد پيشنهاد سادهاي شوهرمراهحل.ميكردند
نظارت رويآنها ميتوانستيم بنابراين.تغييرداد را بچهها
هم قلدربازيآنها و كرد موافقت هم مديرمدرسه.باشيم داشته
.يافت خاتمه
موءلف و روانشناس مندل هاروي نظر به:يادگيري مشكلات
راههاي و كودكان موفقيت عدم باب در بهتر راهبردهاي" كتاب
مشكلات از ناشي مدرسه از بچهها برخي شكايت ،"آن با مقابله
ناكامي علت به ازمدرسه تنفر آنها ، مورد در.جسمانيشاناست
كه نيست مهم برايآنها و است كارهايشان انجام استيصالدر و
.تلاشكردهاند سخت چقدر
درس ابتدايي سوم كلاس در كه كلرادو اهل كودكي
.نبود خواندن قادربه خصوصي معلم داشتن عليرغم ميخواند ،
شروع دهد راانجام تكاليفش كه شد مي اوخواسته از وقتي
.ميگيرد درد سرش و شود تارمي چشمهايش كه نقزدن به ميكرد
در اما است برخوردار بيناييكامل از او كه فهميد چشمپزشكش
سنجي بينايي و عينك استفادهاز با.دارد مشكل تمركزچشمهايش
.شد مشتاق فراگيران از جزءيكي او
دليل همين به.رايجند شگفتانگيزي طور به بينايي مشكلات
.باشند حساس آن علائم بروز به نسبت بايد والدين
كج را سرش ميبندد ، را چشمش خواندن هنگام فرزندتان آيا
ميدهد؟ تغيير را جايش يا ميكند
بند تا آرنج از يعني مقرر فاصله از را كتابش او آيا
و سردرد چشم ، خارش مورد در او آيا !ميگيرد نزديكتر انگشت
اينچنين اگر !ميكند گله جزئي كاري از بعد تهوع حالت يا
شامل كه ببريد بينايي كامل معاينه يك به را او است ،
وديگر بينايي عمق تمركز ، حركتچشمها ، كنترل ارزيابي
.مهارتهاست
معلمشان صداي است ممكن درس به بيميل دانشآموزان از بعضي
بويژه حروف صداهاي يادگيري در فرزندتان اگر.نشنوند را
يا دارد مشكل كوتاه (او) و (ا) مثل كوتاه صدادار حروف
را "ميان از" و"به" يا "در" و "روي" مثل هم شبيهبه كلمات
داده پاسخ بهآنها "قبلا كه ميپرسد سوءالاتي ويا ميكند قاطي
ترتيب شنواييسنجي متخصص با ملاقاتي قرار"حتما است ، شده
مايوسگرديده ، اغلب ناتوانند دريادگيري كه كودكاني.دهيد
معلمشاناعتنايي به يا نشده تكاليفشانموفق اتمام در
جزئيمثل مسائل سپردن بخاطر در ممكناست آنها.نميكنند
همان كه داستاني ياجزئيات الفبا حروف تلفن ، شماره
فرزندتان ميكنيد شماگمان اگر.باشند عاجز موقعشنيدهاند ،
كه بخواهيد مدرسه ازمعلمان است ناتوان مطالب درفراگيري
.كنند مدرسهصحبت روانپزشك با او دربارهمعاينه
بكند شكايت "دائما فرزندتان اگر:معلم به نسبت منفي ذهنيت
گاهي !كرد خواهيد چه است بدجنس و ميگذارد فرق معلمش كه
ملي موءسسه سابق كندي ، رئيس خانم.است آسان راهحل وقتها
ناهار كه است نتيجهرسيده اين به ابتدايي مديرانمدارس
روابط بهبود ميتوانددر ميز يك سر بر شاگرد معلمو خوردن
.باشد موثر
از كمي مدت.است لازم اساسيتري كار موارد ، بقيه در
ناراحت شدم متوجه كه گذشتهبود دوم كلاس به ارين دخترم ورود
او يكبار.بود شدتمقرراتي به جديدش معلم.ميآيد بهخانه
خوانده بلند "كهاشتباها لغت يك خاطر به را ازبچهها يكي
.بود انداخته بهگريه بود
تعريف برايمان ارين كه را وقايعي از فهرستي شوهرم و من
.كرديم صحبت موردآنها در معلمش با و كرديم بودتهيه كرده
مدرسه ازمدير "فورا كرد ، تصديق را اوكارهايش كه زماني
زودارين ، خيلي.ببرد ديگري كلاس رابه ارين كه خواستيم
.كرد پيدا مدرسه به تازهنسبت نگرشي و جديد معلمي
را والدين چطور بچههاميدانند كه باشيد داشته البتهبخاطر
داستان اگرفرزندتان بنابراين.بشورانند عليهمعلمان
كه نپذيريد "ميگويد ، سريعا شما به مدرسهاش درمورد وحشتناكي
صحبت مدرسه ومشاور مدير معلم ، با.راميشنويد محض حقيقت
بفهميد ، مدرسهرا از فرزندتان گريز علت زمانيكه.كنيد
.بيابيد مناسبي راهحل هميشهميتوانيد "تقريبا
فرازمندي مژگان:ترجمه
دايجست ريدرز: منبع
نخستين جمهوري رئيس پيام با
دفاع همايشزنانحماسهآفرين
يافت گشايش مقدس
مقدسصبح دفاع حماسهآفرين همايشزنان نخستين:اجتماعي گروه
.يافت گشايش رئيسجمهوري پيام با ديروز
شجاعيرئيس زهرا توسط كه پيام اين در ما خبرنگار گزارش به
در مشاوررئيسجمهوري و جمهوري نهادرياست زنان مشاركت مركز
بزرگ ملت پيش هيجدهسال:است آمده شد ، زنانقرائت امور
منطقه ارتش ناجوانمردانهمجهزترين هجوم با درشرايطي ايران
سالاز دو از كمتر كه شد جهانيروبرو قدرتهاي باپشتيباني و
مشاركت و ممتازاسلامي رهبري امااسلاميميگذشت انقلاب عمر
از يكي سرزمينصحنه اين مردان و شورانگيززنان
مقاومت بهعرصه بدل را اخير قرن طولانيترينجنگهاي
حماسهاي كهمنشاء ساخت شكوهمندي وايثارگرانه سرافرازانه
ملتي فداكاري و ايمان ، مقاومت تجليگاه كه حماسهاي.شد بزرگ
.كند زندگي سرافراز و ميخواهدمستقل و ميخواست بودكه
:است افزوده همايش اين در شركتكنندگان به خطاب رئيسجمهور
برجسته نمايندگان حضور در مقدس دفاع هفته بزرگداشت اينك ،
جايگاه از رمزي فداكارايراني و ايمان با و زنانمسلمان
حيات عرصههايتعيينكننده همه در ايراني والايزن
نيازمند كشور امروزنيز و است اسلامي اجتماعيايران
.همهعرصههاست در شما سازنده و مشاركتآگاهانه
اشاره با همايش اين مراسمگشايش در نيز شجاعي زهرا
دوران در زنان دربارهحضور (ره)امام حضرت بهديدگاه
با جز مختلف درعرصههاي زنان مشاركت:گفت دفاعمقدس
آنانميسر تواناييهاي وشكوفايي زنان همت لازم ، كسبابزارهاي
.شد نخواهد
مركزامور توسط مقدس دفاع حماسهآفرين زنان همايش نخستين
درمركز مهرماه تا 6 از 4 سهروز مدت به زنان مشاركت
.ميشود برگزار تهران وهنري فرهنگي آفرينشهاي
از روزنامهنگار از 270 بيش
مطبوعات با غيرقانوني برخورد
كردند انتقاد
ازبرخوردهاي انتقاد در روزنامهنگار اجتماعي272 گروه
صنفي موضعانجمن از حمايت و مطبوعات با غيرقانوني
.صادركردند بيانيهاي باره اين در روزنامهنگاران
:است زير شرح به بيانيه اين متن
تعالي بسمه
فشارهاي و آن مسئولان دستگيري و توس روزنامه توقيف پي در
اعضاي ما مطبوعات ، از برخي عليه غيرقانوني و غيررسمي
انجمن بيانيه از تقدير ضمن كشور مطبوعاتي جامعه
را خود نگراني مورد ، اين در روزنامهنگاران صنفي
روزنامهنگاراناعلام و بامطبوعات غيرقانوني ازبرخوردهاي
:ميكنيم تاكيد و ميداريم
قانون چارچوب در بايد "صرفا مطبوعاتي تخلفات با برخورد -1
اين چارچوب از خارج اقدامي هرگونه و گيرد صورت مطبوعات
.است محكوم عليهمطبوعات ، قانون
اتهامات اگر كه ميشود درخواست قضائي مسئولين از -2
بهطور را آن است حرفهاي فعاليت از غير مسائلي دستگيرشدگان
"فورا را دستگيرشدگان صورت غيراين در و دارند اعلام علني
.كنند آزاد
ومحكوم غيرقانوني عملي عليهمطبوعات غيررسمي فشارهاي -3
ناامن را حرفهروزنامهنگاري و كليمطبوعات فضاي كه است
.ميسازد
با فوري ملاقات امكان ميخواهيم قضائي مسئولان از -4
.كنند فراهم روزنامهنگاران نمايندگان براي را دستگيرشدگان
تعيين ميخواهيمضمن صنفيروزنامهنگاران انجمن مسئولان از -5
به را مراتب كردهو پيگيري را موضوع وكلايحاذق ، يا وكيل
.برسانند اطلاعروزنامهنگاران
خواستار خبرگزاري كاركنان
روزنامه با قانوني برخورد
شدند كيهان
يك در جمهورياسلامي خبرگزاري ازكاركنان جمعي:اجتماعي گروه
آنچهكه كردن محكوم ضمن امضاشده بيانيه
برخورد خواندهاندخواستار كيهان دروغپردازيهايروزنامه
.شدهاند روزنامه باآن قانوني
:است زير بهشرح خبرگزاري كاركنان نامه متن
براساس 77/مورخ 2/7 در كيهان روزنامه
توبيخ خبر (ويژه اخبار) ستون در سابقهدار دروغپردازيهاي
خبرگزاري اندركاران دست توبيخ ديگر عبارت به و خبرگزاري
درج به نسبت پرسش نمود ، اولين منعكس را جمهورياسلامي
جريانهمفكر و كيهانيان درفرهنگ آيا كه است اين ايناخبار
عملكرد از آيادفاع ميكنند ، معنا بهتوبيخ را تشويق آنان
ارشاد و فرهنگ محترم سويوزير از خبرگزاري مسئولينسازمان
توبيخ ويژه تلكس باقطع ارتباط در مدبرانه وتعبير
شتابان اينگونه كه شدهاست چه را كيهانيان.محسوبميشود
جلوه وارونه به شايداشتياق.ميروند بسويدروغپردازي
جهت در ويژه قالباخبار در آنهم مسائل و دادنمطالب
ما بر كيهان البتهعملكرد.باشد روزنامه افزايشتيراژ
و مطبوعات واصحاب ارباب است لازم ولي معلوماست
وجو غوغاسالاري به نسبت مسئولانذيربط و قلم و صاحبانانديشه
و راستاياختلافافكني در كه واقداماتي مسئولانه غير سازيهاي
عبرتيبراي درس تا داده مناسبنشان عكسالعمل تنشزائيميباشد
.باشد مطبوعاتي تعهد و اخلاق و حاكميتقانون مخالف جريانات
ضمن اسلامي جمهوري خبرگزاري كاركنان از جمعي ما پايان در
دستگاههاي از (دروغپردازي) اقدامات گونه اين نمودن محكوم
.داريم را قانوني برخورد تقاضاي ذيربط
|