كشور آموزشي واحد در 5900 امسال
با منطبق آموزشي فيلمهاي طريق از آموزش طرح
ميشود اجرا درسي كتابهاي
سال يكصدمين بزرگداشت مراسم
تهران در گلستانه استاد خاموشي
با كه دعوايي شب ، مشق
...مييابد پايان والدين مداخله
دارد نقش توسعه در زماني كتاب
پرسشگر انسان به كه
...شود متصل
حال در انگليس عسل زنبورهاي
هستند نابودي
كشور آموزشي واحد در 5900 امسال
با منطبق آموزشي فيلمهاي طريق از آموزش طرح
ميشود اجرا كتابهايدرسي
توجه تدريس ، شيوههاي جذابكردن براي:فرهنگي علمي گروه
ماندگاركردن دانشآموزان ، سني نيازهاي به بيشتر
محتواي بين ارتباط ايجاد و دانشآموزان آموختههاي
طرح كشور آموزشي واحد در 5900 امسال دانشآموز ، و آموزشي
درسي كتابهاي با منطبق آموزشي فيلم نمايش طريق از آموزش
.ميشود اجرا تحصيلي مقطع هر
وزارت آموزشي تكنولوژي دفتر مديركل محرابي رحمتالله
نمايش سالنهاي از يكي از بازديد جريان در پرورش و آموزش
جشنواره هشتمين و بيست تربيتي و آموزشي فيلمهاي
آموزشي واحدهاي:گفت مطلب اين اعلام ضمن رشد بينالمللي
آموزشي فيلمهاي نمايش طريق از تدريس طرح اجراي براي كه
تقريبا است شده گرفته نظر در درسي كتابهاي با منطبق
و راهنمايي ابتدايي ، تحصيلي دورههاي دانشآموزان 10درصد
.دربرميگيرد را متوسطه
تصويري طرح كه اين به اشاره با سخنانش ادامه در محرابي
به آموزشي محتواي انتقال سرعت افزايش باعث آموزش براي
:گفت ميشود ، آموزشي اهداف كردن كاربردي و دانشآموز
آموزشي واحد در 1420 آزمايشي صورت به طرح اين نيز پارسال
نقاط تقويت و طرح كاستيهاي رفع از پس امسال و شد اجرا
- لازم وسايل تامين صورت در - تري عام طور به آن قوت
.شد خواهد اجرا
مقطع در تاريخ و جغرافيا رياضيات ، درسهاي:افزود وي
در تاريخ و جغرافيا رياضيات ، دفاعي ، آمادگي ابتدايي ،
خارجه زبان و شيمي زيستشناسي ، فيزيك ، و راهنمايي مقطع
آموزش براي طرح اين بهكارگيري طريق از متوسطه مقطع در
.ميشود استفاده
همه كه اين به اشاره با آموزشي تكنولوژي دفتر مديركل
هستند ويدئو و تلويزيون داراي طرح اين اجراكننده واحدهاي
كلاس در آموزشي فيلم پخش هنگام نيز نظر مورد درس دبير و
آماده آموزشي تكنولوژي دفتر:افزود است ، حاضر
واحدهايي به - ويديويي نوار تامين جمله از - خدماترساني
.دارند را طرح اين اجراي توان كه است
به آموزشي تكنولوژي دفتر سوي از طرحي:داشت اظهار وي
آن براساس كه است شده ارائه پرورش و آموزش عالي شوراي
امتحان ميبينند ، آموزش اينطريق از كه دانشآموزاني
.پذيرد صورت تصوير طريق از نيز آنها
با منطبق آموزشي فيلمهاي توليد روند:كرد تصريح وي
نزديك تاكنون و داشت خواهد ادامه سال هر در درسي كتابهاي
درسهاي با منطبق ويديويي فيلم دقيقه هزار به 20
.است شده توليد دانشآموزان
سال يكصدمين بزرگداشت مراسم
تهران
در گلستانه استاد خاموشي
سال يكصدمين بزرگداشت مناسبت به:فرهنگي علمي گروه
شكسته خط مسلم استاد گلستانه ، اكبر سيدعلي خاموشي
سوي از روزه دو همايشي سيزدهم ، قرن در ايران نستعليق
خوشنويسان انجمن همكاري با و كشور فرهنگي ميراث سازمان
.ميشود تشكيل سعدآباد فرهنگي مجموعه در
همايش اين در فرهنگي ، ميراث سازمان عمومي روابط گزارش به
خوشنويسي هنر جايگاه شد ، خواهد برگزار آبان و 26 كه 25
گلستانه ، آثار معنوي ابعاد اسلامي ، فرهنگ در
گلستانه ، مكتب پرتو در معاصر شكسته خط زيباييشناسي
توانمنديهاي وي ، آثار و زندگي مكتب ، تحليل و تجزيه
مورد طالقاني درويش عبدالمجيد مكتب از پيروي در گلستانه
اميرخاني ، چون اساتيدي.ميگيرد قرار بررسي و بحث
مشعشعي ، آغداشلو ، كابلي ، نجومي ، مرتضي سيد استاد آيتالله
سخنراني ، جلسات اين در ذابح و ملكزاده حيدري ، عطارچيان ،
.داشت خواهند مشاركت
با كه دعوايي شب ، مشق
...مييابد پايان والدين
مداخله
تكاليف تعيين در معلمان مشي خط از بايد مادران و پدران *
انتظاراتي چه فرزندشان معلم كه بدانند و شوند آگاه مدرسه
دارد آنها از
براي كه ميكند ايجاد كودكان در مهارتهايي شب ، مشق *
دارند نياز آن به زندگي مشكلات با مبارزه
درباره ابتدايي دوره دانشآموزان والدين از گروهي با
اظهارات شك بدون.كنيد صحبت فرزندانشان درسي تكاليف
.شنيد خواهيد كودكان اين تكاليف انجام درباره متفاوتي
مشق از بچهها كه ندارد وجود حلي راه هيچ ميآيد نظر به
احساس نوشتن مشق هنگام كم دست يا و شوند خلاص نوشتن
وظيفه كه ميشود مطرح پرسشي اينجا.نكنند كسالت و خستگي
چيست؟ ميان اين در والدين
شب مشق":ميگويد روانشناس و نويسنده سونا ، ليندا
با مبارزه براي بچهها كه ميكند ايجاد را مهارتهايي
در معما كليد ضمن در ".دارند نياز آن به زندگي مشكلات
تلخ تجربه يك شب مشق كه كنيد حاصل اطمينان كه است اين
و ميرسد نتيجه به جدال و بحث كمترين با و نيست ودردآور
.ميكند مسئوليت احساس تدريج به فرزندشما كه اين
دريابيد را معلم اهداف
تعيين در مشيمعلم خط كه دريابيد تحصيلي ، سال آغاز در
آنها معلم.ميكند تعيين تكاليفي چه اغلب چيست ، شب مشق
.شود انجام تكليف بايد مدتي چه بعداز.دارد انتظاراتي چه
هفته آخر براي كه بگويد ناگهان شما اگرفرزند بنابراين
.كنيد هماهنگ معلمش با "حتما ندارد ، تكليفي هيچ
با":ميگويد شب مشق بزرگ هيولاي كردن رام كتاب نويسنده
به سريع پايان يك ميتوان اصلي ، منبع از حقايق گرفتن
".داد مباحثه
كنيد تنظيم خود كودك شب مشق براي مشخص ساعت يك
كنيد ، تعيين كودكان مطالعه براي را مشخصي زمان اگر
ولي ميكنند ، عادت مطالعه امر در بودن منظم به بچهها
داد اختصاص كودكان مطالعه به رابايد زماني چه اينكه
كه دارند نياز بچهها از بعضي.دارد شما فرزند به بستگي
شام از بعد آنها است بهتر كنند ، استراحت مدرسه از بعد
غيرمعمول روشهاي ، از بعضي.دهند انجام را تكليفشان
آماده را شام شما كه هنگامي "مثلا ميكنند ، استفاده
.ميدهد انجام را تكاليفش او ميكنيد ،
نحو به وقتش از بايد ندارد ، تكليف كه روزهايي در كودك
كند ، مرور را گذشته درسهاي مثال طور به.كند استفاده احسن
را مدرسه عملي كارهاي يا كند مطالعه را جلوتر درسهاي
.دهد انجام
آماده كودكان:باشيد هشيار و آگاه ثبات ، با محكم ، فقط
كه بدانند دارند دوست آنها.كنند آزمايش را شما كه هستند
.ميدهيد اهميت مطالعه براي مشخصي زمان به "واقعا شما آيا
چه نشود ، انجام شده تعيين زمان در آنها تكاليف اگر
ميدهيد؟ نشان عكسالعملي
براي لازم زمان فرزندتان معلم با ميتوانيد شما ضمن در
در تكاليف انجام به سپس.كنيد تعيين را تكليف هر انجام
به.كنيد پافشاري است ، مناسب ميكنيد فكر كه زماني
شب ، مشق شدن تمام براي كردن عجله كه بياموزيد فرزندتان
.كرد نخواهد كم را مطالعه eشده تعيين ساعت
دهيد اهميت تحرير لوازم به
كوچكي چيزهاي قرباني آمادگي ، و زمان انرژي ، اوقات ، گاهي
همه موانعي چنين از پرهيز براي.ميشود مداد تيزكردن مثل
را چسب ونوار منگنه و كاغذ تا مداد از نياز مورد وسايل
حل مشكلات از بسياري ترتيب اين بهكنيد آماده قبل از
.ميشود
كردن تشويق و ترغيب
جدي تشويق براي كه ميكنند پيشنهاد كارشناسان بعضي
آيا "مثلا.شود استفاده دادن جايزه روش از دانشآموزان
پيشنهاد ببيند؟ را آن دارد دوست شما فرزند كه هست فيلمي
خوبي به را تكاليفش شب هر او اگر هفته آخر كه ميكنيم
به را او كه شويد مطمئنببريد سينما رابه او داد ، انجام
.كردهايد تشويق خوبي
را ميكند تلاش خود دادن تغيير براي كه شاگردي ضمن ، در
ميكند سعي كه فراموشكاري بچه پسر مثل.كنيد تمجيد نيز
.بياورد خانه به هفته تمام در را كتابهايش همه
"اخيرا كلمبيا ، دانشگاه روانشناس و پروفسور كرنو ، لاين
كرد مشخص او تحقيقات است ، كرده آغاز را جديدي مطالعات
انجام در فرزندانشان به خوشحالي با همواره كه والديني
را اطمينان و اعتماد اين بچهها به ميكردند كمك تكاليف
هم برنامهها سختترين با حتي ميتوانند آنها كه ميدادند
.شوند درگير
تو":بود اين ميدادند انتقال "مرتبا والدين اين كه پيامي
".ميكنيم حساب تو ماروي.دهي انجام را كار اين ميتواني
را پيام اين كه بچهها مدتي ، از پس ":ميدهد توضيح كرنو
عهده از خوبي به ميتوانستند بودند كرده حك خود ذهن در
".برآيند تكليفشان
والدين با شبكهاي
را تكاليفش نميتواند او كه كرد اصرار شما فرزند اگر
والدين با.است مشكل "واقعا او تكاليف شايد دهد ، انجام
با ديگر دانشآموزان برخورد چگونگي و بگيريد تماس ديگر
گفتگو آموزگار با ميتوانيد سپس.شويد جويا را تكليفشان
.شود پيدا اساسي راهحلي تا كنيد
فيلمهاي جالبي به شب مشق ;شويم مواجه باحقايق بايد ما
روانشناسان كه چيزي مهمترين.نيست بازي وعروسك ويديويي
زمان كودكان رشد.باشيد صبور كه است اين ميگويند ،
احساس تكاليفشان به نسبت آنها اينكه براي و ميبرد
اين در و داريم زمان به احتياج نيز پيداكنند ، مسئوليت
.دارد وجود زيادي نشيبهاي و فراز راه
دايجست ريدرز:منبع
اسماعيلي فاطمه:ترجمه
دارد نقش توسعه در زماني كتاب
پرسشگر انسان به كه
...متصلشود
ايران ، اسلامي جمهوري كتاب هفته ششمين با همزمان
حضور 820 با نيز كرمان كاريكاتور و كتاب بزرگ نمايشگاه
تا يازدهم از خارجي كشورهاي از ناشر و 110 ايراني ناشر
و 11 داخلي كتاب عنوان هزار و 43 شد برپا ماه آبان هفدهم
قرار بازديدكنندگان ديد معرض در خارجي كتاب عنوان هزار
.گرفت
و انديشمندان حضور با نشستهايي نمايشگاه ، اين درحاشيه
مورد در كه نشستها اين از يكيميشد برگزار قلم اهل
بود ، جوامع صنعتي و علمي توسعه در كتابخواني و كتاب نقش
بصيري قانع مهندس.شد برگزار بصيري قانع محسن حضور با
و مديريت مجله فعلي سردبير و كيميا مجله سابق سردبير
انسان" و "تاآگاهي اطلاعات"جمله از كتابهايي نويسنده
محل در بصيري قانع محسن با.است "انساني جهان و جهاني
در كه دادهايم ، صورت كوتاه گفتوگويي نمايشگاه برگزاري
.ميآيد پي
جنابعالي حضور با نشستي است قرار كه اين به توجه با
صنعتي و علمي توسعه در كتابخواني و كتاب نقش درباره
توسعه با كتاب رابطه بفرمائيد "لطفا شود ، برگزار جوامع
چيست؟
نظم به ضرورت به معطوف و تحكمي نظم تبديل را توسعه اگر
نظم "دائما كه طوري به بدانيم ، آگاهي به معطوف و اقناعي
كتاب ، بنابراين:شود تبديل دروني نظم به فرد به شده اعمال
و توسعه در مهمي بسيار نقش پژوهش آن از مهمتر و آموزش
خلاق سيبرنتيك حوزه در كلي طور به.ميكند بازي آن تحكم
باعث ميتواند كه چيزي آن نظم ، و شناخت روششناسي يا
شود ، انديشه ظهور براي آزاد و پرانگيزه فضائي ايجاد
تحكم ، بسته دايره در فرد.است آزاد و اقناعي فضايي "مطمئنا
از.ميدهد دست از پرسشگري روحيه بروز براي را خود توان
كه باشد داشته نقش توسعه در ميتواند زماني كتاب رو ، اين
و پرسشگري روحيه فاقد انسان.شود متصل پرسشگر انسان به
رابطه پس.نيست كتاب از كننده انساناستفاده كنجكاوي ،
فرهنگي آزاد هستههاي ايجاد به منوط توسعه ، با كتاب
محيط ايجاد براي آزادي فضاي آن ، در بتوان كه شد خواهد
به نگاه يك.آورد وجود به نظر تبادل از سرشار و اقناعي
فعاليتهاي با كه ميدهد نشان ايران در كتاب اندك تيراژ
طرحي بايد داريم ، آزاد هستههاي اين شناخت براي كه اندكي
بتوانيم تا كنيم دنبال هستهها اين شناسايي براي اصولي
پيدا دست كتاب با ايراني انسان رابطه و اساسي اصول به
.كنيم
به ضرورت به معطوف و تحكمي نظم تبديل به خود سخنان در
اين از منظوركرديد اشاره آگاهي به معطوف و اقناعي نظم
چيست؟ نظم تبديل
چه آن.نيست توليد افزايش ساده روند يك "اصولا توسعه
كاربرد و دانش توان افزايش ميشود ، توسعه بروز موجب كه
جهتگيري واقع در ولي.است اجتماعي مختلف حوزههاي در آن
باشد؟ سويي چه به ميبايست دانش كاربرد و ايجاد اين
كه جا آن ميدانيم.اجتماعي ضرورتهاي حل سوي به "مطمئنا
.شود دنبال بايد توامان بصورت حل راه دو است ، حاكم ضرورتي
ضرورت نفوذ از فرماني و تحكمي جلوگيري حل ، راه نخستين
محسوب دفعي حلي راه كه است اجتماعي نظم حوزههاي به
پيدا يا آگاهي به ضرورت آن تبديل دوم ، حل راه و ميشود
مشكل اصولي حل "طبعا و ضرورت آن با برخورد منطقهاي كردن
ميتوانيم بخواهيم ، اگر بنابراين ، .است مشكل رفع يا
مشكل رفع حل راه به دفعي حل راه يك تبديل توسعه بگوييم
.است شده ذكر تعريف همان اين و است ،
را تحكم و قانون آنجا در باشد ، فرما حكم ضرورت كه جا هر
پژوهش ، طريق از شود ، حل ضرورتي كه كجا هر و ميبينيم
بيشتر خلاقيت ظهور براي آزاد محيطي آنجا در "طبيعتا
در و خيابان يك در اگر مثال ، عنوان بهميشود فراهم
را قرمز چراغ پشت توقف قانون عدهاي كه ببينيم چهارراهي
تا باشد حاضر آنجا در پليسي بايد ناچار و نميكنند رعايت
گرفته شكل تحكمي نظم كند ، قانون رعايت به وادار را آنها
و پليس بدون كه كرد فراهم را شرايطي بتوان اگر ولي.است
كند ، رعايت را قرمز چراغ پشت توقف قانون مردم هم ، جريمه
و فرهنگي نظمي به آگاهي ، به معطوف تحكمي نظم صورت آن در
ضرورت از سير توسعه ، سير بنابرايناست شده تبديل اقناعي
از يكي كتاب.است دروني نظم به بيروني نظم از و آگاهي به
نيز ، خود كه آن ضمن ميشود ، محسوب تبديل اين اصلي نيروهاي
.است دروني نظم فضاهاي اين گستردگي حاصل
اشاره كتاب با ايراني انسان رابطه و اساسي اصول به
چيست؟ اساسي اصول اين از منظور.كرديد
هنوز ما گفتم ، كه نكاتي به توجه با كلي طور به
آن در نيز كتاب كه را آزادي حوزههاي اين نتوانستهايم
حائز ميان اين در اساسي نكته دو.كنيم كشف شده ، بالنده
كاري سازمانهاي در را پژوهش چگونه اينكه اول.است اهميت
اين دوم و ;كنيم نهادينه خصوصي و دولتي از اعم خود كشور
پيوند اجتماعي ضرورتهاي به را پژوهشها اين چگونه كه
و آزادفرهنگي مناطق رديابي ، اصل دو اين بدون دهيم ،
خلاق فرهنگ رشد براي تحكمي ضرورتهاي نفوذ از آنها حراست
.بود نخواهد ميسر كتابخواني و كتاب
زمينه در امكانات بيشترين كه هستيم شاهد حاضر حال در
تهران از تمركززدايي براي.است متمركز تهران در كتاب نشر
راهكارهايي چه شهرستانها در بيشتر امكانات كردن فراهم و
ميكنيد؟ پيشنهاد
اقتصادي و سياسي حوزههاي براي نتوانستهايم هنوز ما
كنيم ، پيدا دست تمركز ، عدم اصولي حلهاي راه به جامعه
پيچيدهتر بسيار كه فرهنگي حوزههاي براي ميتوانيم چطور
دارد ، نظر تبادل براي آزادتري حوزههاي به نياز و است
گفتم ، كه طور همان كنيم؟ دنبال را تمركز عدم حلهاي راه
قادر هنوز كه است آن برنامهريزي مديريتهاي بزرگ مشكل
و سياسي اقتصادي ، حوزههاي در موجود اصول ميان نيستند
به.كنند ايجاد ارتباط فرهنگي ، حوزههاي با آن تمايز
آغاز فرهنگ سوي به سياست از را توسعه حركت ما عبارتي ،
به و توسعه كه حالي در.است تمركز مانند خود اين و كرديم
شدن كوچك و ضرورتها حل براي حركت فرهنگي ، توسعه ويژه
نظم همان مفهوم به سياست البته است ، سياسي و تحكمي روابط
غيرمتمركز نظام يك سوي به حركت بنابراين.گفتم كه تحكمي
امنيت و توسعه در فرهنگ نقش بازشناسي به نيازمند فرهنگي ،
.دارد ملي
.سپاسگزارم داديد ما به را خود وقت كه اين از
حال در انگليس عسل زنبورهاي
هستند نابودي
با هفته يك انگليس ، داران زنبور:خارجي رسانههاي واحد
كشور اين عسل زنبورهاي كردن نابود حال در كه "وروآ" انگل
بين از انگل اين توسط كندو هزاران.كردند مبارزه است ،
هم ايرلند و اسكاتلند در اكنون "وروآ" انگل.است رفته
گفته انگليس (NBA) "ملي زنبورداران انجمن".است شده پخش
عسل زنبور زندگي پايان اين نشود ، انجام كاري اگر":است
".بود خواهد بريتانيا جزاير در
نشان كندوها دقيق بررسي سي ، .بي.بي تلويزيون گزارش به
و شده پخش انگليس تمام در "وروآ" كوچك كهانگل است داده
در.است ايرلند و اسكاتلند به رسيدن حال در جاري سال در
زنبورداران تمام از كه يافته تشكل مبارزهاي لندن ، شمال
آغاز خود كندوهاي در را انگل اين بردن بين از خواستهاند
زنبورها آمدن بيرون از پيش "وروآ" آشام خون انگل.كنند
رشد زنبور كه همانطورميكند حمله آنها به تخم از
.ميكند نمو و رشد هم انگل روند ، همان با ميكند ،
حشرهكش پلاستيكي نوارهاي بردن كار به آن ، با مبارزه راه
به زنبورها آنها ، بدوناست هفته سه آنها عمل مدت كه است
.ميميرند بيماري به ابتلاي از و شده ضعيف تدريج
عسل زنبورهاي تمام انگل ، اين":ميگويد كارشناس يك
به وحشي كندوهاي.ميكند تهديد نابودي به را بريتانيا
(طبيعي) وحشي كندوي هيچ حاضر حال در.ميروند بين از سرعت
".ندارد وجود لندن در
|